نواندیشان
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

نظم در دکوراسیون و تاثیر آن بر زندگی

دسته بندی :مقالات مهندسی معماری 5 بهمن 1390 .FatiMa 1062
نظم در دکوراسیون

بسیاری از مردم رنگ‌های طبیعی مانند رنگ صدف، شیر، نان و سنگ‌ها را رنگ‌های واقعی نمی‌دانند. اما اینها نیز ارزشی برابر با دیگر رنگ‌های شناخته شده مانند قرمز و سبز داشته و از قدرت و تاثیرگذاری دیگر رنگ‌ها برخوردار هستند. رنگ‌های طبیعی اشیایی آشنا را در خاطر ما زنده می‌کنند. مانند نان برشته، ماسه، مرمر و گندمزارهای زرین. در مجموعه رنگ‌های طبیعی بافت نیز به اندازه رنگ اهمیت می‌یابد.
سطح زبر و بافت درشت گونی را با سطح صیقلی و پرداخت شده یک قطعه مرمر مقایسه کنید. در این مجموعه رنگی از تفاوت میان بافت‌ها نیز همپای گوناگونی رنگ‌ها بهره گرفته می‌شود. این رنگ‌ها در فضای خانه آرامش و صفا می‌آفرینند. مجموعه رنگ‌های طبیعی در اتاق‌هایی که از نور خوبی برخوردارند، نمایی ایده آل می‌یابند. رنگ‌های ملایم و خاموش سفید و کرم در کنار انواع مختلف چوب می‌توانند نمونه‌ای هماهنگ و آرامش بخش از این مجموعه را به نمایش بگذارند که در گوشه و کنار با رنگ‌های پرمایه‌تر این گروه آراسته شده است. اگرچه ممکن است استفاده و ترکیب رنگ‌های طبیعی ساده‌تر از سایر گروه‌های رنگی به نظر برسد، اما به کارگیری توام با موفقیت آن شاید بیش از هر گروه دیگری از رنگ‌ها نیاز به مهارت داشته باشد. کلید رمز استفاده موفق از این پالت رنگی ترکیب صحیح رنگ‌ها و بافت‌های گوناگون در کنار هم است. از آنجا که رنگ های طبیعی اغلب ملایم و خاموش هستند از میزان تاثیر کافی بر بیننده برخوردار نیستند و از این رو باید به بعد دوم سطح یعنی بافت متوسل شویم.

در اینجا بافت سطوح حتی بیش از رنگ آنها نقش دارد. در دکوراسیون اتاقی با مجموعه رنگی طبیعی می توانید از بافت های گوناگون خز، کتان، ابریشم، سنگ و شاخه های خشک بهره بگیرید. برای دستیابی به یک ترکیب موفق از بافت هایی با تفاوت و کنتراست چشمگیر استفاده کنید، مانند پارچه های مخمل در کنار سطوح شیشه ای یا فلزی. در طراحی دکوراسیون یک اتاق با این پالت رنگی سادگی را رعایت کنید. سادگی و بی پیرایگی از خصوصیات بارز این گروه رنگی است. از انباشتن اتاق با وسایل متعدد بپرهیزید. برای طراحی یک اتاق با این پالت رنگی از خانه های ژاپنی الهام بگیرید که اغلب سادگی، ویژگی چشمگیر آنها است و در گوشه و کنار خانه اشیایی زیبا برای جلب نظر بیننده به چشم می خورد مانند یک مجموعه گلدان و یا مجموعه‌ای از ظروف چینی ظریف که به کانون توجه تبدیل شده اند. اگرچه این سبک در غرب یکی از مدرن‌ترین سبک‌های دکوراسیونی است، اما از گذشته های دور در ممالک شرقی آشنا و متداول بوده است. پیروان سبک فنگ شویی معتقدند در چنین فضاهایی انرژی آزادانه جریان می یابد و موجب یک زندگی خلاق تر و رضایت‌بخش‌تر می‌شود.

نام فایل: نظم در دکوراسیون و تاثیر آن بر زندگی

مشاهده کامل مطلب: لینک به تالار گفتگو

منبع: نواندیشان
مقالات، مطالب، طرح ها و پروژه های خود را برای قرارگیری در سایت علمی آموزشی نواندیشان از اینجا بفرستید.
.FatiMa

برای ارتباط ساده‌تر و سریع‌تر اپلیکیشن نواندیشان را دانلود کنید. دانلود اپلیکیشن

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دارای سوال فنی درباره محصول خریداری شده هستید، لطفاً از بخش حساب کاربری، تیکت ارسال کنید.
  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
کارایی بهتر در اندروید نواندیشان
0