نواندیشان
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

چیدمان آشپزخانه

دسته بندی :مقالات مهندسی معماری 6 بهمن 1390 .FatiMa 2454
چیدمان آشپزخانه

آشپزخانه یکی از فضاهای حیاتی خانه است که خانم خانه زمان زیادی از وقتش را در آنجا می‌گذراند. نوع چیدمان و دکوراسیون آشپزخانه هم به موارد مختلفی بستگی دارد که یکی از مهم‌ترین آنها نوع مبلمانی است که مورد استفاده قرار می‌گیرد، زیرا به راحتی می‌تواند فضای آشپزخانه را بزرگ جلوه دهد یا کوچک کند. در این شماره کارشناسان «منزل» درباره انواع مبلمان آشپزخانه و ویژگی‌های آنها صحبت می‌کنند.

توکار یا مجزا

مبلمان توکار در آشپزخانه‌های کوچکی که فضای کف‌شان بسیار محدود است، کاربرد دارد. به عنوان مثال نیمکت‌های توکاری که زیر پنجره یا پشت کابینت‌های اپن در نظر گرفت شده‌اند، به اندازه صندلی ناهارخوری، فضای آشپزخانه را اشغال نمی‌کنند. در عین حال نمی‌توان مبلمان توکار را به صورت انعطاف‌پذیر در نظر گرفت و باید از همان ابتدا این نوع مبلمان را در نقشه آشپزخانه بگنجانید. توجه کنید که اگرچه مبلمان توکار بسیار مفید و مناسب است، اما بعدها نمی‌توان جای‌شان را تغییر داد یا با نقل مکان آن را با خود برد.

ساختار‌های موجود مانند طاقچه پنجره‌ها یا پیشخوان را می‌توانید کمی بزرگ‌تر کرده و فضایی را برای صرف ناهار به وجود بیاورید. اگر این مبلمان قابل حرکت باشند به انعطاف فضای شما می‌افزاید.

چهارپایه‌ها

اگرچه وجود پایه‌های زیاد اتاق را شلوغ نشان می‌دهد اما برای آشپزخانه می‌توانید از چارپایه‌ها نیز استفاده کنید که البته به اندازه صندلی‌های معمولی راحت نیستند. برای قسمت بار آشپزخانه عموما باید چارپایه‌های بلند تهیه کنید. در صورت امکان چارپایه‌هایی انتخاب کنید که هم پشتی و هم جای پا داشته باشند. چارپایه‌های بدون پشتی یا حتی نیمکت کوتاه ظاهری آراسته‌تر برای اشپزخانه به وجود می‌آورند زیرا می‌توانید آن‌ها را زیر میز قرار دهید تا دیده نشده و فضا را شلوغ نکند.

• سطوح صاف و تاشو

رویه‌های کابینتی که تاشو بوده و میزناهارخوری را تشکیل می‌دهند، صندلی‌های تاشو و‌ چارپایه‌های مسطح، از مبلمانی هستند که قابلیت تطبیق با فضاهای کوچک را دارند. در عین حال، فراموش نکنید که باید جای کافی برای انبار کردن مبلمان تاشو داشته باشید.

• پشتی و رویه صندلی

صندلی‌های بلند، آشپزخانه‌های کوچک را شلوغ و به هم ریخته نشان می‌دهند، بنابراین اگر آشپزخانه‌تان کوچک است طرح‌های ساده‌تری انتخاب کنید یا کلا از صندلی صرف‌نظر کنید. می‌توانید از نیمکت کوتاه استفاده کنید که هم جای کافی برای نشستن دارد و هم اینکه فضا را شلوغ نشان نمی‌دهد.

اگر صندلی‌هایتان پشتی و رویه‌های پارچه‌ای دارند، طرحی را انتخاب کنید که با بقیه آشپزخانه هم‌خوانی داشته باشد، مثلا رنگ‌های براق یا طرح‌های خاص انتخاب کنید. برای آسان‌تر شدن کارهایتان، از پارچه‌های مومی یا پی.‌وی.‌سی به جای پارچه‌های معمولی استفاده کنید که به راحتی قابل شست‌وشو هستند. با توجه به اینکه در آشپزخانه، اجناس همیشه در معرض لکه‌های فراوان، چربی و کثیفی قرار دارند، همه صندلی‌ها باید قابلیت شست‌وشو داشته باشند.

کاربرد مبلمان

مبلمان آشپزخانه سبک‌ها و مواد بسیار متنوعی دارند، مانند صندلی‌های چوبی، صندلی‌های مدرن پلاستیکی و میزهای استیل؛ سبکی انتخاب کنید که با بقیه آشپزخانه سازگار باشد، سعی کنید طرح‌های ساده، محکم و راحت را انتخاب کنید. هزینه‌ و راحتی ظاهر باید در انتخاب آنها دراولویت قرار بگیرند اما فراموش نکنید که کاربرد آنها نیز مهم است. مبلمان ایده‌آل برای آشپزخانه باید محکم و مرتب باشند و به آسانی تمیز شوند، چوب، فلز و پلاستیک برای این کار بسیار مناسبند. اگر می‌خواهید مبلمان نرمی داشته باشید مطمئن شوید که پارچه به کار رفته قابل شست‌و‌شو است.

• انعطاف‌پذیری

بهترین راه‌حل برای فضاهای کوچک، مبلمانی است که در موارد نیاز استفاده می‌شوند و در غیر این صورت در انباری قرار می‌گیرند. مبلمان تاشو این انعطاف را دارند و فضای زیادی هم اشغال نمی‌کنند.

نام فایل: چیدمان آشپزخانه

مشاهده کامل مطلب: لینک به تالار گفتگو

منبع: نواندیشان
مقالات، مطالب، طرح ها و پروژه های خود را برای قرارگیری در سایت علمی آموزشی نواندیشان از اینجا بفرستید.
.FatiMa

برای ارتباط ساده‌تر و سریع‌تر اپلیکیشن نواندیشان را دانلود کنید. دانلود اپلیکیشن

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دارای سوال فنی درباره محصول خریداری شده هستید، لطفاً از بخش حساب کاربری، تیکت ارسال کنید.
  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
کارایی بهتر در اندروید نواندیشان
0