نواندیشان
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

کارخانه ۲٫۶ میلیون تنی کنسانتره سنگان آماده افتتاح است

دسته بندی :مهندسی صنایع 9 بهمن 1390 VINA 1108
کارخانه ۲٫۶ میلیون تنی کنسانتره سنگان

گزارش «معدن و توسعه»،‌ این طرح که در مدت ۳۰ ماه احداث شده، در نوع خود رکوردی در ساخت تجهیزات، ‌اجرا، نصب، تست و راه‌اندازی محسوب می‌شود.‌

کارخانه ۲٫۶ میلیون تنی کنسانتره سنگ‌آهن در کنار معدن سنگ‌آهن سنگان واقع و به پشتوانه این معدن عظیم ایجاد شده و هدف آن تامین بخشی از مواد اولیه مورد نیاز برای توسعه صنعت فولاد کشور است. نتیجه اکتشافات انجام شده نیز نشان می‌دهد هم‌اینک میزان ذخیره معدنی سنگان ۱٫۲میلیارد تن است.

برای راه‌اندازی کارخانه فوق‌، ‌در مجموع ۴۷۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری از سوی ایمیدرو صورت گرفته که۱۲۹٫۵ میلیون دلار آن ارزی است، همچنین میزان خاک‌برداری برای طرح ۶۹۰ هزار مترمکعب و بتن‌ریزی به ۶۳ هزار مترمکعب است و علاوه بر این وزن ‌اسکلت فلزی ۳۷۰۰ تن‌، تجهیزات الکتریکی، ‌مکانیکی و پایپینگ به ۸ هزار تن رسیده است. اجرای این طرح ۴۰۰ کیلومتر نیز کابل‌کشی داشته است.

نگاهی به طرح کنسانتره سنگ‌آهن سنگان

معادن سنگ‌آهن سنگان براساس مطالعات اکتشافی بین‌المللی مختلف اکتشافی، معدنی و بررسی‌های به عمل آمده که حدود ۳ دهه به طول انجامید. به عنوان یکی از غنی‌ترین معادن سنگ‌آهن ایران، با ذخیره‌ای معادل ۲/۱ میلیارد تن و متشکل از سه ناحیه معدنی غربی، مرکزی و شرقی در استان خراسان‌رضوی، ۳۰۰ کیلومتری جنوب‌شرقی مشهد و در فاصله ۱۶ کیلومتری شمال‌شهر سنگان از توابع شهرستان خواف قرار دارد.

از جمله اهداف طرح می‌توان به تامین مواد اولیه مورد نیاز در راستای توسعه صنایع فولاد کشور، مشارکت خارجی و انتقال دانش فنی، ایجاد اشتغال و تاثیر شگرف اقتصادی و اجتماعی در راستای توسعه پایدار اشاره کرد.از جمله اقدامات انجام شده در بخش زیربناها نیز می‌توان به انجام مطالعات اکتشاف مقدماتی، تفضیلی و تکمیلی در نواحی مختلف معدن به منظور شناسایی ذخایر قابل استخراج، احداث جاده‌های دسترسی با عرض ۲۵ متر در توده‌های معدنی b وc شمالی به‌طول ۹ کیلومتر، تامین منابع آب، تامین برق و برق‌رسانی، شامل خرید حق انشعاب برق به میزان ۵۰ مگاوات ـ انتقال نیرو و احداث پست ۲۰، ۱۳۲- برق‌رسانی به کارگاه‌ها و ایجاد سیستم روشنایی اشاره کرد.

احداث راه و راه‌آهن، احداث راه‌های دسترسی به‌طول ۱۰ کیلومتر و پل زیرگذر و احداث ساختمان‌های پشتیبانی طرح به غیر از ساختمان‌های صنعتی به مساحت ۲۶ هزار مترمربع از دیگر اقدامات زیربنایی طرح بوده است.

نام فایل: کارخانه ۲٫۶ میلیون تنی کنسانتره سنگان آماده افتتاح است

مشاهده کامل مطلب: لینک به تالار گفتگو

منبع: نواندیشان
مقالات، مطالب، طرح ها و پروژه های خود را برای قرارگیری در سایت علمی آموزشی نواندیشان از اینجا بفرستید.
VINA

برای ارتباط ساده‌تر و سریع‌تر اپلیکیشن نواندیشان را دانلود کنید. دانلود اپلیکیشن

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دارای سوال فنی درباره محصول خریداری شده هستید، لطفاً از بخش حساب کاربری، تیکت ارسال کنید.
  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
کارایی بهتر در اندروید نواندیشان
0