نواندیشان
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی عمران (بررسی رفتار سازه های لوله ای مهاربندی شده در ساختمان های بلند تحت تأثیر نیروی زلزله)

دسته بندی :پایان نامه مهندسی عمران 8 مرداد 1391 نواندیشان 3704
مدل رفتاری طره بسته شده

در صورتیکه ارتفاع ساختمان از یک حد معینی بیشتر شود و جزو ساختمان های بلند قرار گیرد، سیستم های سازه ای متداول جوابگوی نیازهای ما نخواهند بود زیرا در ساختمان های بلند، صلبیت و پایداری ضوابط مهمتری را نسبت به مقاومت (مشخصه اصلی سازه های کوتاه) بیان می کنند. جهت پاسخگویی به نیازهای فوق، سیستم جدیدی تحت عنوان سیستم لوله ای ابداع شده است این سیستم دارای چنان قابلیتی است که در بیشتر حالات مقدار مصالح سازه ای مورد استفاده در این سیستم نسبت ساختمانی که در آن از سیستم های قابی متداول استفاده شده باشد به نصف تقلیل پیدا می کند. از جمله مزایای دیگر این سیستم، انعطاف پذیری زیاد آنها در تقسیم بندی فضاهای داخلی و کاهش تغییر مکان جانبی سازه می باشد. در این سیستم ها به علت انعطاف پذیری تیرهای پیرامونی در قاب، تغییر شکل های ناشی از برش ایجاد می شود که این پدیده، تأخیر برشی نامیده می شود و سبب می گردد که کارایی سیستم لوله ای تا اندازه ای کاهش یابد در صورتیکه تاخیر برشی به حداقل برسد می توان انتظار داشت که ساختمان بلند لوله ای همانند یک تیر طره با مقطع صندوقه ای عمل نماید. در این تحقیق سعی شده است علل و نحوه ایجاد پدیده تأخیر برشی در ساختمان های بلند لوله ای مورد بررسی و تحقیق قرار گرفته، و روش هایی برای کاهش این پدیده ارائه گردد. یکی از روشها، استفاده از مهاربندها می باشد که بحث این تحقیق بیشتر بر روی آن متمرکز گشته است. برای این منظور تأثیر تعداد و محل قرارگیری مهاربندها بر روی موضوعاتی از قبیل تأخیر برش، تغییر مکان جانبی و نیروهای دینامیکی وارد بر سازه مورد بررسی قرار گرفته و نتایج بیانگر این مطلب است که استفاده از مهاربندها به صورت زیگزاگ تأثیر بیشتری در جهت کاهش تأخیر برش خواهد داشت.

کلمات کلیدی: لوله، لنگی برش، ساختمان بلند، زلزله، تیر عمیق

این پایان نامه توسط محمدمهدی اسماعیلی و با راهنمایی دکتر ابوالفضل عربزاده و مشاوره دکتر فرهاد دانشجو جهت کسب مدرک کارشناسی ارشد مهندسی عمران گرایش سازه از دانشگاه تربیت مدرس در زمستان ۱۳۷۹ تهیه شده است که می توانید از فایل پیوست دانلود کنید.

نام فایل: بررسی رفتار سازه های لوله ای مهاربندی شده در ساختمان های بلند تحت تأثیر نیروی زلزله

دانلود فایل: لینک مستقیم

پسورد: www.noandishaan.com

منبع: نواندیشان
نواندیشان

انجمن نوانديشان ، یک انجمن علمی، غیردولتی و مستقل است که در حوزه های علمی و تخصصی مختلف، فعالیت خود را از شهریور 1388 شروع کرد. این انجمن در راستای نیل به کمک در بهبود وضعيت علمي و پژوهشي و تحقيقاتي کشور ایجاد شده است و به دنبال فراهم کردن بستر ارتباطی مناسب میان متخصصین ایرانی جهت آشنایی با همدیگر و گسترش همکاریها و راه هاي رسيدن از علم به عمل است.

برای ارتباط ساده‌تر و سریع‌تر اپلیکیشن نواندیشان را دانلود کنید. دانلود اپلیکیشن

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دارای سوال فنی درباره محصول خریداری شده هستید، لطفاً از بخش حساب کاربری، تیکت ارسال کنید.
  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

  1. bozorgmehr_1981 گفته؛
    12:09 1391/09/20

    سایت بسیار خوبی است

  2. Sirvan گفته؛
    19:18 1391/12/17

    Good

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
کارایی بهتر در اندروید نواندیشان
0