نواندیشان
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

بیوفیزیک ، پلی بین جهان جاندار و بی‌جان

دسته بندی :زیست شناسی 14 مرداد 1391 M.delnavaz 1770
بیوفیزیک

بسیار شنیده‌ایم که واژه‌های مختلفی همراه واژه فیزیک آمده و به مجموعه‌ای از مطالعات خاص اطلاق شده است. از آن جمله می‌توان به علوم فیزیک محیط زیست، متافیزیک، فیزیک هوافضا، فیزیک انرژی‌های بالا و… اشاره کرد.در واقع هر کدام از اینها به نحوی به علم گسترده فیزیک مربوط است. می‌دانیم که «فیزیک» در لغت به معنی «طبیعت» است و بیشتر در مورد آنچه که با حواس خود از جهان طبیعت در می‌یابیم، مربوط می‌شود.

به بیان دیگر، علم فیزیک قوانین موجود در جهان طبیعت را شناسایی و کشف کرده و از آنها در جهت بهبود وضعیت زندگی انسان بهره می‌گیرد.اما بهره گرفتن از قوانین موجود و کشف شده، در شاخه‌های مختلف و به روش‌های گوناگون صورت می‌گیرد. به عنوان مثال، در فیزیک هوا فضا با استفاده از این قوانین می‌توان در هدایت بهتر هواپیماها، سفینه‌ها و دیگر مصنوعات ساخت بشر که در هوانوردی مورد استفاده قرار می‌گیرند، استفاده کرد و یا در فیزیک انرژی‌های بالا ‌ می‌توان در پی منابع جدید انرژی برای تامین زندگی آینده بشر بود بنابراین می‌توان گفت که علم فیزیک به نوعی با زندگی و حیات انسان عجین و آمیخته شده است. نکته تکامل این بحث علم بیوفیزیک است. علم بیوفیزیک از علم فیزیک در جهات حیات بشر بهره می‌برد.

استفاده و کاربردهای فراوان و روزافزون علوم و فنون هسته‌ای در رشته‌های مختلف زیست‌شناسی، پزشکی، علوم پایه پزشکی و… جهت پژوهش‌های علمی و درمانی همراه با سایر کاربردهای انرژی اتمی در کشاورزی، صنایع و غیره، ایجاب می‌کند که باید شاخه‌ای از علم فیزیک تحت عنوان بیوفیزیک وجود داشته باشد تا این‌که بتوانیم از این علوم و فنون در جهت بهتر کردن زندگی بشر و موجودات زنده دیگر بهره گیریم.به طور کلی ماده چگال نرم به شکلی از ماده گفته می‌شود که در فازهای ایده‌آل جامد کریستالی، مایع نیوتنی و گاز قرار نمی‌گیرد. این مواد که در ابتدا به مایعات پیچیده شناخته می‌شد و در سال‌های اخیر نام ماده نرم را به خود گرفته‌اند در زندگی روزمره دامنه وسیعی از مواد را دربرمی‌گیرند.

[vc_message message_box_color=”success” icon_fontawesome=”fa fa-download”]عنوان مطلب:  بیوفیزیک ، پلی بین جهان جاندار و بی‌جان

مشاهده کامل مطلب: لینک به تالار گفتگو

[/vc_message]

[vc_message icon_fontawesome=”fa fa-link”]منبع: نواندیشان[/vc_message]

M.delnavaz

برای ارتباط ساده‌تر و سریع‌تر اپلیکیشن نواندیشان را دانلود کنید. دانلود اپلیکیشن

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دارای سوال فنی درباره محصول خریداری شده هستید، لطفاً از بخش حساب کاربری، تیکت ارسال کنید.
  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه:
کارایی بهتر در اندروید نواندیشان
0