رفتن به مطلب

در مورد این کلوپ

مجمع دوستداران معلم شهید دکتر شریعتی
  1. جدید ترین اتفاق های این کلوپ
  2. ازاین دست مردان اکنون کم پیدا میشه پس به احترام استاد............................
  3. .... به بیان دیگر ایدئولوژی آقای دکتر شریعتی باید‌ها و نباید‌هایی در امور اقتصادی دارد که فارغ از درستی و نادرستی آن از نظر علمی، می‌تواند یک عقیده و مکتب اقتصادی تلقی شود و این مکتب و عقیده مخلوطی از عقاید چپ‌گرایانه و باور‌های اسلامی‌است. .... فارغ از تخصص و فارغ از بار علمی‌باور‌های اقتصادی آقای دکتر شریعتی، تحلیل عقاید ایشان به خاطر نقش پر‌اهمیتی که وی در تاریخ ایران بازی می‌کند، می‌تواند از اهمیت برخوردار باشد.»
  4. تلاش شریعتی در جهت ترسیم وجوه نظام اقتصاد اتوپیایی دکتر جبل عاملی معتقد است که: «عقاید دکتر شریعتی در حوزه اقتصاد، بر‌آمده از یک پایگاه ایدئولوژیک بود که بیشتر از آن که مبتنی بر واقعیت‌های اقتصادی باشد، ترسیم یک نظام اقتصادی اتوپیایی بود و خود ایشان هم، چنان که در چندین جا بیان کرده بود، نظام اقتصادی موجود را نظامی‌ استثماری، استعماری می‌دانست و از همین رو تلاشی نیز در جهت فهم آن نداشت. از نظر وی باید این نظام رنگ می‌باخت و نظامی‌دیگر بنا می‌شد و تلاش ایشان در جهت ترسیم وجوه آن نظام اقتصادی ایده‌آل بود.
  5. شریعتی محصول فرهنگ قرآنی است، بزرگ‌ترین دغدغه او عدالت است؛ عدالتی که آزادی جزء جدایی‌ناپذیر آن است. آزادی بدون آگاهی امری ممتنع است. شریک غم همه مستضعفین عالم بود. استبداد دینی را بد‌تر از استبداد عرفی می‌دانست، آرمان‌های او آرمان‌های پیامبران است و آن، نجات انسان‌ها. اسلام را تنها راه نجات جهان از همه مصائب و گرفتاری‌ها می‌دانست. اخلاق و تحلیل تاریخی را خمیر‌مایه نقد فرهنگی خود از مناسبات حاکم بر اقتصاد و روابط انسانی می‌کرد. آگاهی را ضرورت اخلاق و اخلاق دینی را شرط لازم برای فلاح و رستگاری می‌دانست و سرمایه‌داری را مانع رشد ارزش‌های اخلاقی می‌دانست.
  6. شریعتی محصول فرهنگ قرآنی و بزرگ‌ترین دغدغه او عدالت است دکتر راغفر معتقد است که: «...ارزیابی اندیشه‌های شریعتی، حتی در مورد موضوع محدودی مثل تاثیر آرای او بر اندیشه‌های اقتصادی پس از او بدون توجه به دیگر وجوه اندیشه‌هایش، اگر به نتیجه کاملا غلطی منتهی نشود، قطعا ناقص و معیوب است. .... درک تاثیر آرای شریعتی بر فهم اقتصادی نیاز‌مند شناخت عناصر اساسی اندیشه او است که پرداختن به آنها نیاز به فرصت‌های مبسوطی دارد که خارج از ظرف این سطور است.....
  7. تحلیل اندیشه‌های اقتصادی دکتر شریعتی اندیشه‌ های هر متفکری مانند کلافی در هم پیچیده است که نمی‌توان رشته‌هایش را از هم گسست و جداجدا به آنها نگاه کرد. به اندیشه‌ های مرحوم شریعتی از زوایای گوناگونی نگاه شده است، اما در گفتگویی که محسن رنجبر به بهانه سی‌وچهارمین سالگرد درگذشت علی شریعتی به صورت غیر حضوری با دکتر حسین راغفر، عضو هیات علمی گروه اقتصاد دانشگاه الزهرا و دکتر پویا جبل‌عاملی، فارغ‌التحصیل دانشگاه لستر انگلستان انجام داده است، این بار با پرسش‌هایی با درون مایه اقتصادی به بررسی افکار مرحوم شریعتی پرداخته شده است. چراکه تاثیر دکتر شریعتی بر جامعه فکری ایران پیش از انقلاب و در بحبوحه آن بی‌تردید اثراتی نیز بر شکل‌گیری باور‌های جریان روشنفکری آن روز‌گار در باب مفاهیم و موضوعات اقتصادی داشته است.
  8. خودخواهی چه سخت و بی رحم است بخصوص اگر با مصلحت مسلح باشد وخود را باعقیده بتواند توجیه کند
  9. اکنون توبا مرگ رفته ای ومن اینجاتنها به این امید دم میزنم که با هر نفس گامی به تو نزدیک تر میشوم این زندگی من است
  10. من تورا دوست دارم .تودیگری را ودیگری دیگری را واین چنین است که ما تنهاییم
  11. وچه خوش تر گفت که بهترین راه خوشبختی نادانیست پس تامیتوانی خر باشو خر بمان
  12. سالگرد تولد معلم وبنیانگذار نواندیشی ایران گرامی باد
  13. دوستان دكتر را ساواك در خارج از كشور به شهادت رساند اونم بحاطر انعكاس خبر بين طرفداراش
  14. دوستان دكتر را ساواك در خارج از كشور به شهادت رساند اونم بحاطر انعكاس خبر بين طرفداراش
  15. اي كاش براي مدت كوتاهي دكتر بودم يا دران دوران بودم ومعلم من بود
  16. حرف هایی هست برای گفتن که اگر گوشی نبود، نمی گوییم. و حرف هایی هست برای نگفتن، حرف هایی که هرگز سر به ابتذال گفتن فرود نمی آورند. و سرمایه ی هرکسی به اندازه ی حرف هایی است که برای نگفتن دارد. حرف های بی قرار و طاقت فرس که همچون زبانه های بی تاب آتشند. کلماتش هریک انفجاری را در دل به بند کشیده اند. اینان در جستجوی مخاطب خویشند. اگر یافتند آرام می گیرند و اگر نیافتند ، روح را از درون به آتش می کشند. و خدا برای نگفتن، حرف های بسیار داشت. درونش از آن ها سرشار بود. و عدم چگونه می توانست مخاطب او باشد؟ و خدا بود و عدم. جز خدا هیچ نبود. در نبودن، نتوانستن بود. با نبودن، نتوان بودن. و خدا تنها بود. هرکسی گمشده ای دارد. و خدا گمشده ای داشت.
  17. گمشده ............. دکتر شریعتی [TABLE=width: 98%] [TR] [TD]هرکسی گمشده ای دارد،و خدا گمشده ای داشت. هرکسی دوتاست، و خدا یکی بود. و یکی چگونه می توانست باشد؟ هرکسی به اندازه ای که احساسش می کنند، هست، و خدا کسی که احساسش کند، نداشت. عظمت ها همواره در جستجوی چشمی است که آن را ببیند. خوبی ها همواره نگران که آن را بفهمند. و زیبایی همواره تشنه ی دلی است که به او عشق ورزد. و قدرت نیازمند کسی است که در برابرش رام گردد. و غرور در جستجوی غروری است که ان را بشکند. و خدا عظیم بود و خوب و زیبا و پر اقتدار و مغرور، امّا کسی نداشت. و خدا آفریدگار بود و چگونه می توانست نیافریند. زمین را گسترد و آسمان ها را بر کشید. کوه ها برخاستند و رودها سرازیر شدند و دریاها آغوش گشودند. و طوفان ها برخاست و صاعقه ها درگرفت. و باران ها و باران ها و باران ها. “در آغاز هیچ نبود، کلمه بود و آن کلمه خدا بود“. و خدا یکی بود و جز خدا هیچ نبود. و با نبودن چگونه توانستن بود؟ و خدا بود و با او اعدام بود. و عدم گوش نداشت. [/TD] [/TR] [/TABLE]
  18. آنگاه که تقدیر نیست و از تدبیر نیز کاری ساخته نیست خواستن اگر با تمام وجود با بسیج همه اندامها و نیروهای روح و با قدرتی که در صمیمیت است تجلی کند اگر هم هستیمان را یک خواستن کنیم یک خواستن مطلق شویم و اگر با هجوم و حمله های صادقانه و سرشار از امید و یقین و ایمان بخواهیم پاسخ خویش را خواهیم گرفت.
  19. منم موافقم ایشون شهید نشده . فکر کنم بخاطر مشکوک بودن و ناگهانی فوتش تو خارج از کشور ما رو به این خیال وا داشت که فکر کنیم کسی یا کسایی اونو به شهادت رسوندن .
  20. رقص دخنترک های هندی راکه ازروی عشق است به نمازپدرم که درمسجدمیخواندوازروی ریاست ترجیح میدهم
  21. خدایا این چه حکمت است ؟ ما که در پلیدی و منجلاب زندگی روزمره جانوری مان غرقیم , باید سوگوار و عزادار مردان و زنان و کودکانی باشیم که در کربلا برای همیشه شهادت و حضورشان را در تاریخ و در پیشگاه خدا و در پیشگاه آزادی به ثبت رسانده اند ! دکتر علی شریعتی
  22. خدایا تو چگونه زیستن را به من بیاموز ، چگونه مردن را خود خواهم آموخت
  23. خدایا به مذهبی ها بیاموز که آدم از خاک است بگو یک پدیده مادی همان اندازه خدا را معنی می کند که یک پدیده عینی ...! و در دنیا همان قدر خدا وجود دارد، که در آخرت.... و مذهب اگر پیش از مرگ به کار نیاید، پس از مرگ به چه کار آید .......؟!
  24.  
×
×
  • اضافه کردن...