رفتن به مطلب

پرچمداران

  1. Rostam18

    Rostam18

    کاربر انجمن


    • امتیاز

      61

    • تعداد ارسال ها

      702


  2. BISEl

    BISEl

    کاربر انجمن


    • امتیاز

      53

    • تعداد ارسال ها

      1,707


  3. نفحات

    نفحات

    مسئول بخش


    • امتیاز

      46

    • تعداد ارسال ها

      291


  4. S a d e n a

    S a d e n a

    مدیر بازنشسته


    • امتیاز

      31

    • تعداد ارسال ها

      2,371



مطالب محبوب

در حال نمایش مطالب دارای بیشترین امتیاز از زمان یکشنبه, 14 اردیبهشت 1399 در همه بخش ها

  1. 2 امتیاز
    حقیقت جایگاه "زن" در باور "انسان" ، مثل خلقت و طبیعتش ، تعادل غیر ایستا و سختی داره برای محقق شدن گاهی وقتا انگار رقص باله الهامی از همین بنظرم میاد :)) ما به یه خط کش مطمئن نیاز داریم تا تحقق اون تعادل رو بسنجیم. همچین خط کشی نداریم. باید این حقیقت مثل زهر مار رو پذیرفت فمینیسم الان نه تنها هیچ کمکی نمیکنه. بلکه خودش یه عامل خارجی شده برای سقوط و افتادن بالرین ! خوانش سلیقه ای از مذهب ، بعلاوه ی بی همتیِ خود ِ زن شدن قوزهای بالاقوزی که انقدر گره رو کور کردن که باورمون شده این گره از اول بوده : )
  2. 2 امتیاز
    بودم تا همین چند دقیقه پیش با گذشت
  3. 2 امتیاز
  4. 2 امتیاز
    بوی شراب می زند خربزه در دهان مکن +ثبت با گوشی
  5. 1 امتیاز
    خلاقيت (creativity) عبارت است از تحولات دامنه دار و جهشي در فكر و انديشه انسان، به طوري كه حائز يك توانايي در تركيب عوامل قبلي به طرق جديد باشد و به تعبيري ديگر، خلاقيت عبارت است از به كارگيري كامل توانايي هاي ذهني براي ايجاد يك فكر يا راه حل يا مفهوم نو نسبت به خود شخص خلاق. ولی بنده یک سوالی دارم: کسی که جواب یک مسئله را نمیداند و یهویی آنرا حل میکند، از کجا جواب را پیدا میکند؟ یا مثلاً در خواب آنرا حل میکند؟ اگر در دیدگاه مادیگرا هر چیزی دلیلی داره، دلیل فعالیتهای خلاقانه(شامل کارهای خلاقانه، پاسخهای خلاقانه و ...) چیه؟ در دیدگاه توحیــدی چه؟ چه عاملی موجب آن است که انسان چیزی را که نمیدانسته، بداند؟
  6. 1 امتیاز
    دوره 1، شماره 1، پاییز 1389 سازگاری ساختاری سیستم های صنعتی ساختمان سازی (دکتر جلیل اولیا، مهندس علیرضا تقدیری، مهندس سارا قنبرزاده قمی) مضامین دینی شینتو و تأثیر آن بر معماری ایزدکده های ژاپن (دکتر محمدرضا پور جعفر، مهندس لیلا مدقالچی) در جستجوی کریدورهای دید راهبردی شهر تهران (دکتر مهدی زندیه، مهندس راضیه زندیه) جستاری در استفاده از دیدگاه نشانه شناسی در طراحی محصول (دکتر صمد سامانیان، مهندس پردیس بهمنی) بازخوانی ارتباط «انسان-طبیعت» از طریق بررسی نماد باغ در آثار نقاشی معاصر ایران (دکتر آزاده شاهچراغی،س دکتر سید غلامرضا اسلامی) پیاده راه عاملی برای افزایش سرمایه اجتماعی (مهندس محمود شکوهی دولت آبادی، دکتر محمد مسعود) ضرورت رویکردی نو در تدوین قوانین و مقررات معماری اسلامی (تأملی بر: تأثیر قاعده فقهی «لا ضرر» بر مواد مربوط به حریم بصری در قانون مدنی ایران (دکتر محمد علی آبادی، مهندس مجید هاشمی طغرالجردی) بازسازی بخش مرکزی شهرها؛ الگوی مداخله و دستور العمل های مرمتی در خرده حوزه های درک پذیر (مهندس مهشید قربانیان) معماری پایدار و نقد آن در حوزه محیط زیست (دکتر یوسف گرجی مهلبانی) بررسی عملکرد اقلیمی نورگیرهای داخلی ساختمان های اداری (مطالعه موردی: ساختمان های نمونه در حوزه اقلیمی تهران) (دکتر سید مجید مفیدی، دکتر سید باقر حسینی، مهندس حسین مدی)
  7. 1 امتیاز
  8. 1 امتیاز
    بسیار عالی.ممنون میشم در مورد نحوه تفکیک اراضی توسط مهندس شهرساز پایه 3 مطلب بگذارید.
  9. 1 امتیاز
    این بچه ی باهوش و پرحرف رو گذاشتن کنار من تا برن به کاری برسن خیلی بی حوصله م . خیلیا . این نمکدونم بشدت اجتماعی و پرحرفه : )) سجاد کجاس مگه ... نگرانش شدم
  10. 1 امتیاز
  11. 1 امتیاز
  12. 1 امتیاز
    به سجاد از میونه ی راه ازش جدا شدم چیزی برای گفتن و کمک کردن بهش نداشتم ذهن این بچه چقدر پیچیدگی داره و اون پختگی . دورادور فقط میبینم و نمیفهمم! کار من نبود ولی هر کاری که شاید میتونستم تو اون ی گُله جا بکنم کردم. خدا به همراهش @meaning
  13. 1 امتیاز
    عجیب حال نا خوشیست ، واقعا وقتی کاری از دستت نمیاد حس بیهوده ترین آدم دنیا رو پیدا میکنی! و فقط میتونی همه چی رو بسپاری به سرنوشت که اونم تکلیفش با ما مشخصِ .. خدایا کمی ازون "خوب آمدن ها" که برای اون عده از بنده هات در نظر میگیری کمی هم به ما بده قول میدم ذوق مرگ نشم ! از روز اول رو پیشونی ما چی زدی خدایا ؟
  14. 1 امتیاز
    اینو حساب کردم تعداد با افزایش دما بیشتر شد اما سیلیسیم چنین رفتاری نداره در واقعیت میشه نکته شو بگید : ) @Mehdi.Aref
  15. 1 امتیاز
    خیلی عصبی و کلافه م ... ینی نوشتنش توی از بین رفتنش اثر داره ؟
  16. 1 امتیاز
  17. 1 امتیاز
    فکر نمیکردم تو 20 فروردین از شدت سرما بلرزم ! یخ زدم در واقع تو اون ارتفاع برف صبح آب شده ولی شدت یخبندان آدم رو نکران شکوفه های باز شده میکنه به هر حال دیگه چیزی تو این دنیا عجیب نباید بیاد تجربیات این قسمت از بشریت رو هیچ کروه دیگه ای از انسانها تجربه نکردن و ما خیلی باید خاص باشیم! دی 20 فروردین یخبندان
  18. 1 امتیاز
  19. 1 امتیاز
    او دست تکان داد ، من عاشق تصویر او شدم او و دستش جاوادانه شد در من ! – وقتی فلسفه وارد داستان و ادبیات می شود . سارا افشار غریبها برعکس ما شرقی ها , قالب می سازند ولی هرگز خود را مقید و متعهد همیشگی به آن قالب نمی دانند . برای آنها قوانین ، آسمانی و غیر قابل تغییر نیستند بلکه هر قالبی تا وقتی پایدار است که قالب جدیدی ساخته نشده است . یکی از حوزه هایی که آنها در چند قرن اخیر به طور چشمگیری در آن درخشیدند حوزه ادبیات و بخصوص داستان بود و هست . یکی از قالب های تازه ای که آنها ساختند قالب فلسفه در داستان بود به این صورت که مفاهیم عمیق و صد البته بسیار خشک فلسفی را درقالب داستان های عشقی /اجتماعی / فردی و حتی سیاسی به خورد خواننده عزیز خود می دادند . تعداد فیلسوفانی که اتفاقا وارد این حوزه شدند کم نیستند شاید مشهورترین آنها برای ما ایرانی ها یوستین گوردر باشد با کتاب دنیای سوفی اش . البته کتاب دختر پرتغال را نیز همین نویسنده خلق کرده است . قبلا کتابهای داستانی با مضمون های فلسفی را افرادی می نوشتند که یا خود محصول زندگی نکبتی بودند یا بر اثر مواجه و تاثیر پذیری مستقیم با واقعیت های عمیق زندگی مانند جنگ , طاعون , گرسنگی , شکست های عشقی آنچنانی در قرون قبل بدون آگاهی واقعی و علمی از مطالب فلسفی فقط براساس معلومات و تجربیات خود داستان خلق می کردند ولی موجی که این روزها در غرب مشاهده می کنیم وارد شدن دانش آموختگان علوم فلسفی – اجتماعی به حوزه داستان است . انگار که آنها هم فهمیده باشند ذایقه مردم دنیا همیشه با عشق و حرفهای عامیانه جور است . مگر نه اینکه انسان در بیشتر مواقع یعنی غذاخوردن ،خوابیدن ، عاشق / متنفر شدن , تنهایی , درد و حسرت گذشته و نگرانی از آینده . برعکس ، چیزی که در کارگاه های داستان نویسی ما تدریس می شود یک مشت فرمول های خیلی خشک و غیر منعطف ریاضی وار برای خلق داستان است. قالب هایی که بیشتر دست پای ذهن خالق و نویسنده را می بندد تا مثلا او را تبدیل به یک نویسنده حرفه ای کند . مثلا به شما سه کلمه کاملا نامرتبط می دهند و ازتون می خواهند به اندازه یک / دو پاراگراف در موردش داستانی معنی دار بنویسید . من پارسال تو یکی از این کارگاه های اینترنتی شرکت کردم والبته تا یه مرحله ای هم طبق گفته آنها پیش رفتم کارهای یک پاراگرافی خودمو برایشان فرستادم تشویق می شدم ولی اصلا از چارچوب محدودی که درست کرده بودند خوشم نیامد . چون نوشتن بیشتر شبیه جاری شدن و یهویی سرازیر شدن کلمات روی صفحه است تا اینکه از قبل قلم دست بگیری و بنویسی . یکی از کسایی که من عاشق سبک نوشتنش شدم میلان کوندرا است با کتاب جاودانگی اش . قبلا کتاب شوخی اونو خونده بودم ولی جاوادنگی واقعا شاهکار میلان کوندارست . کوندرا امسال یکی از شانس های درجه یک جایزه نوبل ادبیات بود که خب متاسفانه نشد . کوندرا در این کتاب خودش را وارد داستانهایش کرده و همان مفاهیم فلسفی را خیلی زیبا به خورد خواننده اش داده . کوندار سبک خاص خودش را برای نوشتن دارد بخصوص در این کتابش . "رمان به شیوه سنتی رمان نویسی که معهود ذهن ماست نگاشته نشده و می توان آن را در شمار رمان های نو دانست ." خود کوندرا در بخشی از این کتاب درباره رمان می گوید : "با این همه از اینکه تقریبا همه رمانهایی که تا بحال نوشته شده اند زیاده از حد تابع وحدت عمل هستند تاسف می خورم .منظور من آن است در مغزو هسته آنها سلسله واحدی از کنشها و رویدادها وجوددارندکه به طور علّی به هم مربوطند. این رمانها به صورت خیابان تنگی هستند که کسی شخصیت هایش را به ضرب تازیانه به جلو می راند . تنش دراماتیک , بلا و مصیبت واقعی رمان است . زیرا این تنش همه چیز را تغییر می دهد . رمان نباید شبیه مسابقه دوچرخه سواری باشد .بلکه باید شبیه ضیافتی باشد با غذاهای بسیار ." ادر این رمان نیز خود کوندرا حضور دارد او در استخری زن مسنی را می بیند که به مربی شنای جوان خود دست تکان میدهد و نحوه این دست تکان دادن به قول کوندرا شبیه یک دختر جوان مثلا 20 ساله هست حتی حرکت را برای خوانده ترسیم می کند . ترکیب و تجزیه این چنین مفاهیم ساده و پیش پا افتاده جزو شگردهای کوندرا است . کوندرا نام این زن شصت ساله را که به یک باره اون وجود دختر جوان و شاداب را با تکان دادن دست در نظر کوندرا جلوه گری می کند اَگنس می گذارد و از اینجا ست که کوندرا عاشق اگنسش می شود و او را در داستان های خود جلو می برد. عجیب نیست، کوندرا خود محصول سیستم بسته کمونیستی و سیستم ایدولوژیکی چکسلواکی سابق است. سیستمی که اصلا و هیچ جوره انسان را طبیعی و اورجینال نمی خواهد بلکه بشدت تلاش می کند تا انسانهای آن جامعه را یکدست و یک شکل کند و ببیند و احساس گناه به خاطر طبیعی بودن را در آنها همیشه زنده نگهدارد . شاید به این خاطر باشد که کتابهای نویسندگان برامده از این سیستم ها برای خوانندگان ایرانی بیشتر قابل لمس تر باشد (منظورم زندگی های انتزاعی – ایده آلی است . زیرا ما ایرانی ها مردمانی هستیم که در عین اینکه بشدت تمایل به طبیعی زندگی کردن و طبیعی عاشق شدن داریم در عین حال برای رسیدن به این سبک از زندگی به جای تلاش در دنیای واقعی به انزوا و خیال و ذهن خود پناه می بریم و آنها را در کتابها یا فیلم های اینچنینی باز می بینیم . در واقع برای رسیدن به واقعیت و طبیعت به سمت دنیای ایده ال و انتزاعی فرار می کنیم). اما چیزی که دست کم در این اثر کوندرا من دیدم استفاده از شیفت دادن مفاهیم و گذاشتن یک مفهوم در جایی که شاید نباید باشد است . و خب این کار را خیلی استادانه انجام می دهد مثلا خودش را برای خواننده مجسم می کند که یه صبح زود پاییزی ست اون طبق عادت هر روز ساعت 6 صبح رادیو کنار تخت خود را روشن می کندو درحین گوش دادن به اون دوباره خوابش می گیرد و این بار گفتگوهای گویندگان و گزارشگران رادیو وارد خواب کوندرا می شود و با مفاهیم ذهنی کوندرا این خوابها ترکیب می گردد . چیزی که بارها و بارها برای همه ما رخ داده ( برای من که هر روز صبح تکرار میشه ) . بعد کوندرا اینها را ربط می دهد به مسایل اجتماعی و حتی سیاسی و می تازد به رسانه ها و قدرت و انگیزه شستشوی مغزی آنها به همه نظرسنجی های دموکراسی وار جوامع غربی می تازد و حرف خودش را می زند . از تنهایی مسخره بین آدمها حرف می زند و... اما در فصل دوم (کتاب به صورت داستانهای مجزا ست ) او به مفهوم جدیدی از عشق می پردازد جدای از عشق های معمولی و جسمانی . کوندرا این گونه عشقها را میل به جاوادنگی می نامد . میلان در این داستان عشق یک دختر جوان به گوته را به نمایش می گذارد . نقل از خود کتاب – بخش پیشگفتار ناشرایرانی "مثلا درفصل دوم از اظهار دوستی دختری جوان به نام بتینا به شاعر سالخورده آلمانی , گوته سخن به میان امده است . در ظاهر داستان به گونه ای است که ممکن است برخی تصور کنند بتینا به گوته عشق جسمانی داشته و برای نزدیک شدن و برقراری رابطه با او شب و روز در تب و تاب بوده است .ولی نویسنده در فصل دیگری درباره این رابطه می گوید . بتینا هرگز از خویش بیرون نیامد هرجا که می رفت خویشتن خویشش مثل پرچمی به دنبالش در اهتزاز بود . آنچه او را وا می داشت تا گوته را دوست داشته باشد گوته نبود بلکه تصویر اغواکننده کودک – بتینا ی عاشق شاعر بزرگ بود . یعنی حرکت به نشانه تمایل به جاودانگی یعنی برقراری رابطه با جاودانان تاریخ به قصد جاودانه کردن خود ." می بینید این گونه عشقی هم هست . ما عشق مریدی و مرشدی دیده بودیم در ماجرای شمس و مولانا (هر دو جاودانگان تاریخ بوده و قبلا هریک به شیوه خود میخ خود را بر پیشانی تاریخ کوبونده بودند ) ولی باید کسی مثل کوندرای پیر بیاید از درون پررمز آلود ما انسانها عشق های این چنینی را هم بیرون کشیده و فاش کند. هرچند این گونه عشق ها و دوست داشتن ها را هرکسی تجربه نمی کند(از نظر آماری و احتمالی شاید یک در چند میلیارد باشد !) . افسوس که عاشقان این چنینی همیشه تنهایند هم از جانب معشوق، تنهایی را حس می کنند چون اصلا معشوقی وجود ندارد به معنی حضور فیزیکی و جسمیش و از طرف دیگر نمی توانند خود را وارد جرگه عاشقان معمولی کنند کسانی که بنا به طبیعت و غریزه خود عاشق جسم و صورت محبوب خود شده و همش به دنبال وصال و کام جویی از محبوب در سوز و گذار هستند . این چنین عشقی هم برامده از خود خواهی محض انسان است (میل به جاوادنگی خود و نام خود ) و هم برامده از ذهن و افکار متعالی خود فرد . باور کنید عاشق شخصیت و اندیشه کسی شدن بدترین و برترین و بهترین نوع عشق هاست . بدترین , چون غریزه قرار نیست هرگز سیراب شود مگر درخیال ! ، بهترین چون باز غریزه همیشه تشنه هست و هرچه که انسان برآن حریص تر باشد مشتاق تر می گردد و درنتیجه احساس کسالت و یکنواختی نمی کند و برترین چون آن کاری را با روح و روان و اندیشه فرد می کند که می کند. خلاصه ، این گونه جاوادنگی های عاشقانه ترکیب عجیب و غریبی است . مثل یه دوره بیماری طولانی مدت یا شایدم سرخوشی طولانی مدت . کوندرا در کتاب شوخی خود نیز شخصیت دو زن را می پرورد یکی بنام لوسی که زن محبوب و محجوب کوندرا ست و دیگری زن شوهر داری است که متاسفانه اسمش الان خاطرم نیست( کتاب رو سه سال پیش خونده بودم ) . در دوره ای که او در یک اردوگاه کار اجباری بود لوسی هر روز برایش گل می آورد و از پشت سیم های خاردار آن را به کوندرا تقدیم می کرد. این دختر و این گلها تمام زندگی کوندرا شده بود . ( یک مفهوم عمیق از زندگی و فلسفه زندگی ما انسانها . گاهی حتی یک جمله یا کار به ظاهر ناچیز فردی می شود تمام دل خوشی انسانی و به او کمک می کند تا دوره سخت عاطفی و روحی یا حتی فکری خود را پشت سر بگذراند و آماده ورود به مرحله بعدی از زندگی بشود . لوسیِ میلان کوندرا این نقش را خیلی خوب برای آن مرد جوان اسیر در اردوگاه کار اجباری بازی می کند این لوسی ها رهگذرند مثل یه خواب یا رویا وارد زندگی ما انسانها می شوند بی هیچ توقعی به جای گرفتن می دهند ما رو به سلامت از بحران های فکری و روحی عبور می دهند و خود در وقت مقتضی ناپدید می شوند درست مثل وقتی که انگار نبودند لوسی ها در دنیای امروزی خیلی کمند همچنان که لیلی های روزگار ما شرقی ها بسیار کمیاب شدند . بعد از محو شدن لوسی ها ما انسانها باز عادی می شویم باز با انسانهای عادی تر از خودمان ازدواج می کنیم بچه می آوریم و الی آخر تا این دایره باز تکرار شود تا شاید لوسی دیگر چرخ روزگار بیافریند برای میلان کوندراهای اسیر در اردوگاه های کار اجباری زندگی . مگر نه این است که گاهی زندگی خود می شود عین اردوگاه کار اجباری ) . کوندرا هرگز در داستانش , به لوسی عزیزش دست نزد و از او کام نگرفت او را خالص دوست داشت و طولانی مدت . درحالی که در جایی دیگر از داستان او زنی شوهر دار را تصرف و تسخیر می کنه و رابطه اش با او در حد یک شب است و دیگر هیچ (اگر اشتباه نکنم زنی که زمانی دوست دختر خودش بود و هم او وشوخی که کوندرا در نامه ای با او کرد باعث شد همه چیز خود را از دست داده وبه اردوگاه کار اجباری فرستاده شود. دراینجا نیز گاهی این شوخی در هیات مفهوم ازدواج / کار / رشته تحصیلی در زندگی ما انسانها قد اعلم می کند گاهی در انتخاب اشتباهی راهی یا کسی ! ). کوندرا را یک نویسنده ضد زن می دانند ولی از منظر عشق من دیدگاهش را دوست دارم . کلا از عشق های فست فودی و عجله ای و تختخوابی و گند زدن به همه زیباییها گریزانه . اجازه میده عشق کاملا با روح و لایه های عمیق ذهن تو بازی کنه تو رو به خودت از نو بشناسونه و شاید در نهایت هیچ وصالی هم درکار نباشه . همانطور که کوندرا به لوسی داستانش نرسید . درضمن یادمان باشد هر نوشته و داستانی هم داستان است و هم واقعیت . بیچاره نویسندگانی که خود را وارد داستانهای خود کنند چون هر چیزی را در داستان به خود نسبت دهد برای پیشبرد داستان , خوانندگان همه را عینا واقعی می دانند و درمورد خود نویسنده بیشتر از داستان قضاوت می کنند . همین قضیه در مورد شاعران بیشتر از همه نمود پیدا می کند یادم میاد یه بار یه جایی خوندم که فردی گفته بود حافظ دچار بیماری پدوفیلیا(pedophilia) بود و استناد کرده بود به شعر : دلبرم شاهد و طفل است و به بازی روزی بکشد زارم و در شرع نباشد گنهش مسایل احساسی همیشه عمیق تر از بوس و بغل و ... هستند یعنی می توانند باشند همانطور که زیبایی چهره می تواند چیزی بالاتر از مفهوم ساخته و پرداخته شده توسط رسانه ها و صنعت مد باشد همچنان که تکان دادن دست توسط یک زن شصت ساله برای میلان کوندرا آنقدرجذاب و شیرین آمد که آمد . گاهی یک حرکت در یک آن می تواند مغز و احساسات را انچنان تسخیر کند که تا ابد اثرش برجا بماند و جاودانه بشود . کتاب خوبیه مطمننا در این شبهای درازو سرد پاییزی از خوندش پشیمان نخواهید شد . و درنهایت به قول ویل دورانت : "آنجا که علم توقف می کند هنر آغاز می شود ." تذکر : مطالب بالایی همگی برداشت ها و تفسیرهای خودمه از بابت کژ فهمی ها و برداشت های احیانا نادرست پوزش می خواهم .
  20. 1 امتیاز
    دوره 9، شماره 2 (پیاپی 26)، تابستان 1398 ارتقای پایداری در سکونتگاه های تک واحدی بر اساس معماری بومی در کرانه‌ی شمالی خلیج فارس و دریای عمان (یلدا شوهانی زاد، سعید حقیر) بررسی فناوری‌های نوین ساختمانی در سیمای بلندمرتبه‌های مسکونی تهران از منظر الگوهای زیباشناسانه (علیرضا پهلوان، فرح حبیب، لیلا زارع) تعیین نسبت بهینه پنجره به دیوار در جبهه جنوبی ساختمان‌های آموزشی در کرمان (حسین فلاح) بهینه سازی تناسبات بازشو و جبهه نورگیری با رویکرد کاهش مصرف انرژی در ساختمان های اداری (محمد مهدی مولایی، پیمان پیله چی ها، عطیه شادانفر) بررسی تاثیر رویکرد سبز در زمین های بازی بر دستاورد کودکان (فرزانه ازادی، کیانوش سوزن‌چی، مجتبی انصاری) عملکرد سایه‌اندازهای کرکره‌ای افقی و قائم متحرک در نمای دوپوسته ساختمان‌های اداری؛ ارزیابی و شبیه‌سازی پارامتریک (مسعود رسولی، یاسر شهبازی، محمد رضا متینی) مدل‌سازی عامل محور پارادایمی برای مواجه با عدم قطعیت و پیچیدگی در مسائل معماری و محیط (کریم مردمی، آرمین مودی)
  21. 1 امتیاز
    _ سلام من دیروز ی چک داشتم که مبلغش 30 تومن بود ولی 29 تومن تو حساب داشتم که همون مقدار از حسابم کم شده! این چجوری بوده؟! + حتما کسریش رو واریز کرده نه واریز نکرده پیام هاش هست بزارید ببینم .. شاید 29 تومن رو برداشت کرده یک تومن رو برگشت زده _ مگه میـــشه؟؟ + آره قانونش هست هر چی تو حساب باشه برداشت میکنن باقیش رو برگشت میزنن! آره همینطوره هر چی تو حساب بوده برداشته ی تومنش رو برگشت زده! ولی چه آدم بی انصافی بوده والبته زرنگ! _ آره و زرنگ + آره دیروز تا ظهر همش اینجا بود میومدو میرفت آقای _ آقای غلامی کارمند دادگستری است! ازش خونه خریدم موقع تحویل کلی وسایل کنده با خودش برده شاید 5 6 میلیون ولی من فقط 1 تومن از پولش کم کردم قرار بود بقیشو بریزه برداشت کنه! آره کارمند دادگستری .. پ ن 1: خانومش هم تو شورای حل اختلاف مشکل مردم رو حل میکنه پ ن 2 : این مملکت بمب اتم میخواد ببینید کی گفتم .. پ ن 3 : من سکوت من عقده ی درون ! دی سه شنبه دوم مهرِ بی مهر!
  22. 1 امتیاز
  23. 1 امتیاز
    ســـن بدبو (بذرخوار) Lygeidae ناقل بیماری مآســوی پستـــه
  24. 1 امتیاز
    دوره 9، شماره 1 (پیاپی 25)، بهار 1398 تحلیل معماری میراث صنعتی با استفاده از روش ترکیبی گونه شناسی و دستورزبان شکل تحلیلی (نمونه موردی کارخانه های نساجی اصفهان و یزد در دوره پهلوی) (هدی اسمعیلیان طوسی، ایرج اعتصام) تبیین نقش و جایگاه میراث صنعتی در ارتقای ویژگی‌های کیفی سلسله‌مراتب مبادی ورودی شهری (موردپژوهی: کوره‌های آجرپزی مبادی ورودی شهر همدان) (گلاره شاه حسینی، محمد مهدی مولایی) اصول تجهیز در انطباق پذیری و استفاده مجدد میراث معماری صنعتی (سجاد مهدیون، سمیه فدایی نژاد) الگوشناسی معماری کارخانه‌های صنعتی پهلوی اول در تبریز (احد نژادابراهیمی، شهین فرخی، مهسا شباهنگ) تغییر کاربری تطبیقی میراث صنعتی، رویکردی براساس بازیافت انرژی (شاهین حیدری، پیروز حناچی، سارا تیمورتاش) افزایش مسرت‌بخشی در احیای مناظر پساصنعت (مهدی حقیقت بین، نیلوفر بیداربخت) ارزیابی تاثیر تغییر کاربری سازگار بر پایداری محیطی (نمونه موردی: میراث صنعتی ایران) (سپیده صمدزاده یزدی، مجتبی انصاری، محمدرضا بمانیان)
  25. 1 امتیاز
    دوره 8، شماره 4 (پیاپی 24)، زمستان 1397 ارزیابی تاثیر فضاهای مذهبی بر ویژگیهای رفتاری شهروندان با تاکید بر مساجد منتخب تهران (سکینه معروفی، علی اکبر تقوایی، محمدرضا پورجعفر) بررسی و تحلیل الگوهای اسلیمی و نقوش گیاهی محراب الجایتو مسجد جامع اصفهان (لاچین پهلوان علمداری، فرح حبیب، حمید ماجدی، حسن ستاری ساربانقلی) بازشناسی مولفه های هویت منظر شهری در شهرهای ایرانی- اسلامی، نمونه موردی شهر تهران (سارا دنبلی، حسین کلانتری خلیل آباد، عارف آقاصفری) تفحصی بر فضا و مکان مبتنی بر استعلای معماری و شهرسازی اسلامی ایرانی (جمال الدین مهدی نژاد، علی صادقی حبیب آباد) تحلیل اثر پلان چهارباغ های پیش از صفوی بر طراحی پلان باغ های صفوی موجود اصفهان (صفورا روحی، نیما ولی بیگ) کیفیت و کمیت آب در معماری مسکونی ایرانی (جمال الدین سهیلی، کاملیا گل باطن مفرد) معناشناسی در آثار معماری از منظر اسلامی (محمد منان رئیسی، عبدالحمید نقره کار)
  26. 1 امتیاز
    دوره 8، شماره 3 (پیاپی 23)، پاییز 1397 تبیین شاخص های هندسی موثر بر رفتار حرارتی ساختمان های مسکونی در اقلیم گرم و خشک (نمونه موردی: یزد) (مهرنوش قدسی، خسرو دانشجو ، سیدمجید مفیدی شمیرانی) روش های عددی برای توضیح الگوی کاربرد رنگ در مقرنس های دوره صفوی (احسان حیدری زادی ، محمدهادی کابلی، لیلا زارع) تبیین معیارهای پایداری اقلیمی در ابنیه سکونتی اقلیم گرم و مرطوب (نمونه موردی: خانه های سنتی اهواز) (کورش عطاریان ، بهناز صفرعلی نجار) استقراریابی بهینه سایبان های نماهای دوپوسته با هدف دس تیابی به آسایش حرارتی در اقلیم گرم (سیده دل افروز هود ، مهناز محمودی زرندی، سعید کامیابی) تحلیل رفتار گونه های شناشیر بیرونی و تاثیر آنها بر جریان باد در بافت تاریخی بوشهر (حمیدرضا بحرانی ، احسان رنجبر، سارا احمدی) ارایه الگویی جهت مقاوم سازی دیوارهای آجری غیرمسلح با استفاده از فناوری کابل های فولادی (مازیار آصفی ، مجید احمدنژاد کریمی) مسکن سبز اصفهان، انعکاس بهینه سازی مصرف انرژی بر کیفیت زندگی (فروغ السادات میرمعصومی، مرتضی صلواتی ، فرهاد احمدی)
  27. 1 امتیاز
    دوره 8، شماره 2 (پیاپی 22)، تابستان 1397 تجلی ذکر در فضای معماری اسلامی - ایرانی از طریق بشارت و انذار؛ نمونه موردی: مساجد معماری اسلامی ایران (موسی شاکری ، محمدرضا بمانیان، مجتبی انصاری) مروری نو بر ادراک حسی در معماری بازار ایرانی-اسلامی (نمونه موردی: بازار کاشان) (زهرا عباسی، فرح حبیب ، سیدمصطفی مختابادامریی) ارتقای حیات مدنی براساس وق فنامه مسجد-مدرسه سپهسالار (شهید مطهری) در گستره میدان بهارستان (فاطمه روحانی قوچانی ، داراب دیبا، محمدرضا نصیرسلامی) تبیین مفهوم زیبایی از منظر جها نبینی اسلامی جهت ارزیابی آثار معماری و شهرسازی (رامین خورسند ، عبدالحمید نقره کار) بررسی تزیینات جداره های ارزشمند تاریخی با هدف الگویابی برای تداوم تزیینات معماری ایرانی-اسلامی در بدنه های شهری (مطالعات موردی: راسته بالا خیابان مشهد) (وحیده عفیفی، مریم طلایی ، اصغر فهیمی فر) تناظر جلوه های نور در اندیشه های سهروردی و معماری دوره صفویه (معین آقایی مهر، سیدصادق میرهاشمی نسب آستانه ، خسرو دانشجو، محمد خیاط زنجانی) بررسی فرهنگ عاشورایی در مراکز تجمع بافت تاریخی شهر دزفول (کورش مومنی ، پریا سلطانی)
  28. 1 امتیاز
    دوره 8، شماره 1 (پیاپی 21)، بهار 1397 مدلسازی دیواری با قابلیت تنفس جهت جذب آلاینده های داخلی در اتاق نشیمن یک منزل مسکونی با الهام از فضاهای بافر در معماری سنتی اقلیم گرم و خشک ایران (ساناز مطلایی ، شاهین حیدری) تعیین محدوده مناسب دی‌اکسیدکربن در جهت بهینه‌سازی کیفیت محیط داخل ساختمان‌های اداری شهر کرمانشاه (مریم انصاری‌منش ، نازنین نصراللهی) شناسایی عوامل موثر بر جدایی گزینی اجتماعی- فضایی؛ مطالعه موردی محله های فدک و کرمان واقع در منطقه ۸ شهرداری تهران (سمانه جلیلی صدرآباد، اسماعیل شیعه، مصطفی بهزادفر) رمزگشایی از مدل پایداری لرزه ای بناهای تاریخی آجری ایران (محمد صادق طاهرطلوع دل) نقش معماران بر عملکرد لرزه‌ای ساختمان‌های میان‌مرتبه متعارف با بهره‌گیری از تجارب زلزله‌های گذشته (آزاده نوری‌فرد ، فاطمه مهدی‌زاده‌سراج) فناوری بایومیمیک و الهام از طبیعت (حسین مدی ، مرضیه ایمانی) مسیر جاده ابریشم نمودی از معماری سبز "پایداری و مقابله با تغییرات اقلیمی در معماری و شهرسازی مناطق گردشگری " (مجید قاسم زاده ، فغان آلیو، آیبنیس حسن آوا)
  29. 1 امتیاز
    بله در زمینه تولید علم دریوری خیلی ساله پیشی که چه عرض کنم خرس گرفته تو چه کوفتی چین پیشی گرفته آخه ؟ چین از هر جا یک چیزی کش میره به هم میچسبونه آخرشم یک چیز ناقص و چپندر قیچی تحویل میده چی داره که دنیا رو حیرت زده کرده باشه ؟ تو پتروشیمی و نفت و گاز یک ساینوپک داره تکنولوژی که صد رحمت به کازاله در پیت ، با اگزون موبیل تو تکنولوژی اصلا نمیشه مقایسه کرد خیلی خنده دار میشه تو خودرو و این حرفها هم که هر چیزی رو از یک کمپانی میگیره . تو صنایع نظامی و خصوصا هوایی خنده داریه برای خودش تو فکرشو بکن خود روسا ، اروپایی ها یک پرنده رو نمیتونن صفر تا صدش رو خودشون بزنن یک چیزاییش از کمپانیهای امریکایی و گاهی اسرائیلی در میاد بعد چین این وسط میاد از آبگرمکنهای روسی تازه ایده میگیره و از اونا بخشهای لازم رو میگیره من تا اونجایی که میدونم یک پرنده یک جنگنده رو صفر تا صدش رو فقط خود امریکا بارها ساخته و میسازه پرنده هایی مثل ساب و بقیه اروپایی ها هم یهو یا موتور باز از امریکا میاد یا اویونیک یا ................ روسا هم این وسط یک بخش محصولاتشونو یا از کمپانی های اسرائیلی میگیرن یا از اروپایی ها حالا چینو پیدا کن به همین دلیل میگه مثلا فلان شرکت حق نداره به فلان کشور چیزی بفروشه چون فلان قسمت یا درصد از محصولش ساخت منه و حق نداره .... تو صنایع فلزی فقط همون سوپر آلیاژهایی که امریکایی ها دارن واسه کل چین کفایت میکنه بقیش دیگه شاهنامه میشه ، جانسون متی با اون گردن کلفتش چنین ادعایی نمیکنه ....... حال ندارم دونه دونه بگم ولی چین چی تا حالا یهو داده بیرون دنیا رو حیرت زده کنه ؟ جز زن مصنوعی البته یک پرنده مسافربری ساخت پارسال فکر کنم ، کلا اینترنشنال بود هر جاش مال یک کشور بود کجاش دستاورد چین بود من نفهمیدم کل چین خلاصه میشه تو کش رفتن های ناقص از هر جا که شد حالا چین دوستو روس دوست یقمونو نگیرن صلوات
  30. 1 امتیاز
    دوره 7، شماره 12، پاییز و زمستان 1395 بررسی کارآیی راه هاي خروج ساختمان در تخلیه اضطراري آتش به روش تحلیل نر م افزاري (نمونه موردي: یک مدرسه در تهران) (آزاده شمسی، لیلا میرسعیدی، کیوان فرخ زاد) بازشناسی تحولات معماري در مجموعه تاریخی بازار اهر (اسد شفیع زاده، محمدرضا ابراهیمی) تاثير باد و آفتاب در تعديل شرايط گرمايي خانه هاي بوشهر نمونه موردي: خانه گلشن (نیلوفر نیکقدم) تبيين راهكارهاي اجرايي دانشكده معماري پرديس هنرهاي زيبا دانشگاه تهران با تاكيد بر آسيب شناسي و ساماندهي كيفيت وضع موجود (سید غلامرضا اسلامی، سید یحیی اسلامی، رضا نقدبیشی) تحليل تطبيقي ساختار اصلي شهر تبريز از اواخر دوره قاجار تا معاصر با استفاده از تكنيك چيدمان فضايي (مهدی روشنی، آرش ثقفی اصل) كاربرد مدل تلفيقي SWOT-AHP در طراحي محصولات بهداشتي (مورد مطالعه: طراحي مسواك براي معلولين حركتي) (حسین صادقس نائینی، سیده میترا رفیعی) بررسي اهميت و نحوه آموزش نقد بنا به دانشجويان رشته معماري از ديدگاه اساتيد معماري ايران (سینا رزاقی اصل، افروز رحیمی آریایی) تحليلي مقايسه اي بر خوانش مدرنيستي و پسامدرنيستي اثر معماري (الهه رحمانی، ایرج اعتصام، مصطفی مختاباد امرئی) نقش تكنولوژي حمل و نقل شهري بر بافت كالبدي محله هاي تاريخي در دوران معاصر (نمونه موردي محله خيابان و درب كوشك شهر قزوين) (مهرنوش حسن زاده، حسین سلطان زاده) ارزيابي منظر صوتي در فضاهاي شهري (نمونه موردي پياده راه خيام، شهر اروميه) (محمود قلعه نوعی، نسرین محسن حقیقی) عوامل موثر در ايجاد دلبستگي به مكان در خوابگاه هاي دانشجويي (نمونه موردي: خوابگاه دانشگاه سمنان) (ساجده خراباتی، سید عباس یزدانفر) سنجش ميزان راندمان عملكردي فضا در انواع سازمان فضايي بناهاي درماني با استفاده از تكنيك نحو فضا (نمونه ي موردي: سنجش موقعيت ايستگاه پرستاري در بخش بستري) (علی اکبر حیدری، یعقوب پیوسته گر، مریم کیایی) ارزيابي كيفيت فضاهاي باز پرديس مركزي دانشگاه تبريز (رحمت محمدزاده، ناهید رضایی) روند شكل گيري حفاظت معماري از منظر فهم تاريخ (اصغر محمدمرادی، فاطمه مهدیزاده سراج، حجت اله عبدی اردکانی، آتس سا امیر کبیریان) پژوهشي بر روند تغييرات چيدمان ساختمان هاي راكتور و توربين در نسل هاي مختلف نيروگاه هاي آب سبك تحت فشار (امیر بهرامی پناه) بررسي عناصر هويت ساز در كالبد خارجي ساختمانهاي بلند مرتبه مسكوني در شهر تهران (علی یاران، حسین بهرو) ارسي، راهكاري براي كنترل نور روز نمونه هاي موردي: خانه هاي دورهِ ي قاجار در قزوين (یوسف گرجی مهلبانی، علی اصغر مفرد بوشهری)
  31. 1 امتیاز
    ماکارونی درست کنم...خودمو خوشگل کنم منتظر بمونم تا برسه:hapydancsmil: فقط دیر نکن که حس خوبم تبدیل به تنفر شه باتشکر
  32. 1 امتیاز
    دوره 7، شماره 11، بهار و تابستان 1395 تهیه الگوریتم کنترل سایه‌بان‌های متحرک و بررسی و بهینه کردن شرایط کنترلی برای فصول سرد در شهر تهران (میثم اکبری پایدار،بهروز محمدکاری) بررسی عوامل مؤثر بر ارتقاءتعاملات اجتماعی در فضای باز و نیمه باز مجتمع‌های مسکونی (نمونه موردی: مجتمع مسکونی منطقه22) (مهدی خاک زند، آلاله بقالیان) تحلیل کیفیت باز آفرینی فضا عمومی شهری برمبنای رضایتمندی کاربران فضا (نمونه موردی میدان منیریه تهران) (احسان درستکار، حمید ماجدی) بررسی راهکارهای ارتقای فضای معماری مدرسه با توجه به دیدگاه دانش آموزان از نگاه نقاشی‌های آنان (نمونه موردی: مدارس ابتدایی شهرستان بندر انزلی) (سیمین بیلابری، فریبا البرزی ) سنجش مؤلفه‎های مؤثر بر ارتقای تعاملات اجتماعی و اجتماع‎پذیری در فضای‎شهری (مطالعه موردی:خیابان مدرس کرمانشاه) (سید تاج الدین منصوری، حیدر جهانبخش) ارائه‏ دو روش جديد در ترسيم گره و مقايسه‏ ي آنها (احمد امین پور، محمدرضا اولیا، رضا ابوئی، بیتا حاجبی) نقش رويكردهاي تأثیر گذار در شكل گيري پيكره ساختمانهاي بلند (فریبرز کریمی، محمود گلابچی، محمدرضا حافظی، کتایون تقی زاده) ارزیابی چگونگی تجلی نور در معماری مساجد با مطالعه موردی در محور میانی شهر تبریز (باغ گلستان تا چهارراه آبرسان) (پریسا هاشم پور، فرزانه قلی زاده اورنگ) تبیین اصول نوسازی در بافت‌های ناکارآمد شهری با هدف ارتقاء رضایتمندی سکونتی (ملیحه باباخانی، اسفندیار زبردست، محمدسعید ایزدی) ارزیابی معیارهای عملکردی مؤثر بر پیوند فضای شهر با محیط و مبادی ورودی شهرها (عبدالحمید قنبران، حمیدرضا چمن آرا) سنجش میزان رضایت مندی ساکنان مسکن مهر از کیفیت محیط مسکونی(مطالعه موردی: مسکن مهر کوهدشت) (محمدحسن یزدانی، لیلا گراوند، اصغر پاشازاده) نشانه شناسی معماری کویر با تاکید بر عناصر معماری و شهرسازی (مطالعه موردی شهر عقدا) (جمال الدین سهیلی، فهیمه قراخانی) بررسی تطبیقی کارایی واسطهای کاربری کامپیوترها در افراد سالمند (احمد ندایی فرد)
  33. 1 امتیاز
    در شامپو هایی هم که برای شستشوی موی سر باید انتخاب کرد هم باید دقت کرد....چ برسه ب اینکه بخوایم با شویند هایی ک اصلا مناسب برای ساختار پوست و مو نیستند شستشو رو انجام بدیم... مناسب بودن رو از این بابت میگم همونطور ک مهندس کشاورزی توضیح دادند...حتی المکان از شوینده های طبیعی استفاده بشه....و در پیوست صحبت هاشون از تقویت کننده های موی سر طبیعی استفاده بشه خب الان تو بازار شامپوهای گیاهی ..برای تمامی انواع مو در اختیاره....حتی وقتی شامپوی مخصوص موی چرب رو ب موی معمولی میزنیم...خشکی بیشتری رو روی سطح پوست سر احساس میکنیم...چ برسه ب اینکه از شوینده های ظرف و لباس و دست ...ک قطعا دز چربی زدایی بالاتری دارند استفاده کنیم....در اون صورت مسلما در دراز مدت اسیب رسان خواهد بود خب برای چی بخوایم از یک شوینده قوی استفاده کنیم...و بعدش دوباره با روغن موهامون رو چرب کنیم....پس با یک ذز مناسب...متناسب با نوع و جنس مو و پوست...یک شامپوی گیاهی و سبک رو استفاده کنیم همچنین سپاس از ارشد سبز انجمن
  34. 1 امتیاز
    دوره 6، شماره 10، پاییز و زمستان 1394 بهبود عملکرد عناصر معماری زمين گرا در معماری گيلان و باز آفرينی آن در ساختارهای امروزی با استفاده از تکنولوژی نانو (مريم دربندی ،محمد احمدی ،ساناز عليدوست ماسوله،سميرا رحيمی آتانی) بررسی شاخص های تعيين کننده مفهوم شادی در طراحی پاتوق های شهری . محدوده مورد مطالعه : منطقه يک شهر اردبيل (وحيد وزيری ،نادر حاجلو،علی رضايی شريف،صدف کرامتی) بررسی رويکردهای مختلف سازگاری با زمينه جهت تقويت جايگاه زمينه گرايی در فرآيند برنامه دهی معماری (الناز ايمانی) تاثير شيوه زندگی بر سازمان فضايی خانه.(سيد عباس يزدانفر،مهسا ضرابی الحسينی) تبعيت فرم از داده :معماری زمينه گرا در عصر ديجيتال (ابوالفضل گنجی خيبری ، داراب ديبا ،آزاده شاهچراغی) بررسی تطبيقی توسعه شبکه ارتباطی سنتی و جديد در بافت قديم شهر تبريز (رحمت محمد زاده) اصولی برای معماری فضاهای آموزشی مبتنی بر تعريف انسان و معماری از منظر اسلام (عبدالحميد نقره کار ، سمانه تقدير،صديقه معين مهر) توسعه محيط های يادگيری : ارتقاء يادگيری (کريم مردمی ،منصوره محسنی) روشهای بهينه طراحی معماری در ساختمانهای صنعتی بر اساس آراء صاحب نظران حوزه طراحی معماری (يوسف گرجی مهلبانی،سيد جواد هاشمی فشارکی،مجتبی فرهمنديان)
  35. 1 امتیاز
    دوره 6، شماره 9، بهار و تابستان 1394 تجلی سنت در معماری معاصر ژاپن تداوم حضور "ستون" ، به عنوان عنصر دارای معنا در انديشه معماران ژاپن (ميثم معصومی) تاثير ارسی ها بر جريان هوا در فضای داخلی، مطالعه موردی : خانه زينت الملک شيراز (علی عطروش ،ريما فياض) بررسی عملکرد بازشوهای دو پوسته در ساختمانهای سنتی نواحی سردسيری ايران .نمونه موردی :خانه قدکی و خانه گنجه ای زاده در تبريز (مسعود رسولی لارمايی، ياسر شهبازی) ارزيابی سرمايه اجتماعی در خيابان. نمونه موردی :خيابانهای چليپايی هسته مرکزی شهر سنندج (نينا توشيح،کيومرث حبيبی) سنجش و ارزيابی تاثيرات ايجاد ابر پروژه شهری الماس شرق مشهد از ديدگاه نواحی سکونتی پيرامون با مدل Electre (مجتبی رفيعيان ،سميه پهلوان) ارزيابی واسطه های کاربری در محصولات خانگی با رويکرد رضايت مصرف کننده و طراحی خوشايند (سارا رشتچيان ،عطيه غلامپور ،آزاده رزاق شعار، آنا باطبی،محبوبه سادات علوی،حسن صادقی نائينی) راهکارهای طراحانه تحقق پايداری اجتماعی در مسکن گروه کم درآمد در شهر تهران (هاشم هاشم نژاد،محسن فيضی، محمد رضايی) فهم ابعاد عاطفی حياط در خانه های سنتی شيراز (سميرا مجيدی ، غلامحسين معماريان) بازخوانی و تبيين معنی و هويت مکانی (دکتر مهران علی الحسابی ، نسيبه چرب گو)
  36. 1 امتیاز
    دوره 5، شماره 8، پاییز و زمستان 1393 ساز و کار داوری و سنجش طراحی در آموزش معماری پيشنهاد مدلی برای ارزيابی فرآيند و ارزشيابی طرح در تعامل استاد و دانشجو (رضا سامه ، عباسعلی ايزدی) بررسی و مطالعه معماری و شهرسازی آوه در دوره ايلخانيان (آرش لشکری،اکبر شريفس نيا، سميه مهاجر وطن) نما، سيمای بافت تاريخی و منظر فضای عمومی در قوانين ملی، ضوابط و مقررات محلی و وظايف مديريت شهری (رضا ابويی، نسيم جعفری قوام آبادی) تاثير وجود پيش ورودی بر رفتار حرارتی فضای اصلی در اقليم گرم و خشک ايران (بررسی خانه های قديمی شهر يزد) (فاطمه مهديزاده سراج،غلامرضا چاپلقی، هانيه صنايعيان) اختلافات فرهنگی، عاملی تأثير گذار بر ترجيحات محيطی دانشجويان نسبت به فضای خوابگاه (نمونه موردی: ايران و قبرس) (شکوه شاکری اسکی،ساناز ليتکوهی) نگرشی محتوايی به مقول هی زندگی و ارتباط آن با شکل سکونت گاه های انسانی (اکبر عبدالله زاده طرف،مصطفی بهزادفر،محمد نقی زاده) مقايسه تطبيقی قابليت پياده مداری در محلات مسکونی طراحی شده از ديدگاه ساکنين نمونه مطالعاتی: محله هفت حوض و فاز يک شهرک اکباتان در شهر تهران (کيومرث حبيبی، محمد رضا حقی ،سعيد صداقت نيا)
  37. 1 امتیاز
    دوره 5، شماره 7، بهار و تابستان 1393 تدوين راهبردهای طراحی مبادی ورودی شهرها با رويکرد کيفيات ادراکی - بصری (نمونه مورد مطالعه: ورودی جنوب شرقی کلان شهر تهران) (عبدالهادی دانشپور ، مهدی ماستيانی) ارزيابی کيفيت های مؤثر بر گردشگريشهری در خيابان شريعتی کرمان (محمود قلعه نويی، مريم بهرامی) ارتقاء حس تعلق به مکان ازطريق نوسازی بافت فرسوده با توجه به فضای واسط (نمونه موردی: محله باغ شاطر تهران) (زهرا صدريان ، سيدباقر حسينی ، سعيد نوروزيان ملکی) اجتماع پذيری در حياط خانه ايرانی (شناخت ويژگی های تقويت کننده حضوردر حياط، از طريق تحليل سکان سهای سينمايی) (عبدالحميد نقره کار ، مهدی حمزه نژاد ، حسين باقری) بررسی عوامل مؤثر بر ارتقاء تعاملات اجتماعی در ميان ساکنان محله مسکونی (نمونه موردی: محله درکه – تهران) (عبدالحميد قنبران، مرضيه جعفری) بازی انگيزی، راهبرد طراحی محی طهای يادگيری (کريم مردمی ، سيما ابراهيمی) دستيابی به مولفه های معماری فضاهای آموزشی ويژه کودکان کم توان ذهنی آموزش پذير (مهدی خاکزند،کورش آقابزرگی،محمد رضا کدخدا) الگوهای چيدمان فضا در بناهای آموزشی همساز با اقليم معتدل و مرطوب CF (سيد مجيد مفيدی ،مهدی فاضلی، الهام فلاح) معيارهای طراحی سرپناه موقت با رويکرد زلزله (مطالعه موردی خراسان رضوی) (مهدی خرم ، مهسا طيرانی نجاران،حسن صادقی نائينی)
  38. 1 امتیاز
    دوره 4، شماره 6، پاییز و زمستان 1392 بازشناسی برخی نشانه ها در فضاهای شهری (دکتر عباس ترکاشوند، مهندس سحر مجيدی) تحليل تحولات فضايی کلان شهرها در ارتباط با تغييرات قيمت نفت در ايران . نمونه مورد مطالعه : کلان شهر تبريز (دکتر رضا خيرالدين، دکتر علی اکبر تقوايی،دکتر جواد ايمانی شاملو) ارزيابی عوامل موثر در توسعه صنعت گردشگری منطقه آزاد چابهار با بهره گيری از روش فرايند تحليل شبکه ای (ANP) (دکتر زهرا سادات سعيده زر آبادی ، بهاره عبدالله) کاربست سياستهای طراحی محور در فرايند چهارچوب توسعه اجتماعات محلی (دکتر مصطفی عباس زادگان ، دکتر مصطفی بهزادفر ، نينا الوندی پور) تأثير رنگ در طراحی بخش بستری بيمارستانها (دکتر يوسف گرجی مهلبانی، مهندس مژگان صالح آهنگر) بررسی رابطه بين سابقه تحصيلی دانشجويان معماری و قضاوت پروژه پايانی آنان (دکتر ساناز ليتکوهی) بررسی روند توسعه شهری طی شهرسازی ايلخانی با تحليلی بر توسعه شهری تبريز (دکتر اصغر محمد مرادی ،مهندس ساناز جعفر پور ناصر) گونه و گونه شناسی معماری (دکتر غلامحسين معماريان ، دکتر محمد علی طبرسا)
  39. 1 امتیاز
    دوره 4، شماره 5، بهار و تابستان 1392 رويکرد پايداری در طراحی اشيای کهن ايران نمونه پژوهش : ظروف خانگی قرون اوليه اسلامی تا پنجم هجری (پرديس بهمنی) ارزيابی مؤلفه های کيفيت فضای شهری بر ميزان مطلوبيت مسيرهای پياده گردشگری (مورد پژوهی اولويت بندی مسيرهای گردشگری پياده در شهر اصفهان) (دکتر محمود محمدی، مهندس يونس چنگلوايی) ارزيابی تجارب جهانی حمل و نقل و سياستهای مداخله در بافتهای کهن شهری با تکيه بر پياده مداری (دکتر کيومرث حبيبی) ارائه مدلی برای تبيين پارامترهای تاثيرگذار در معنای مکان در محيطهای آموزشی نمونه موردی: مقايسه معنای مکان در دانشکده معماری و غير معماری (مهندس علی اکبر حيدری ،دکتر سيد عباس يزدانفر ، مهندس نازگل بهدادفر) بررسی مشوق ها و بازدارنده های استفاده از دوچرخه در حمل و نقل درون شهری (مطالعه موردی شهر اصفهان) (دکتر علی سلطانی،مهندس سمانه شريعتی) تاثير بکارگيری چندرسانه های تعاملی بر بهبود کيفيت آموزش سازه در رشته معماری (دکتر سارا سليمانی) تعيين شاخص های موثر در خلق مکان های امن پياده مدار جهت ارتقاء تعاملات اجتماعی (نمونه موردی: خيابان بهار آزادی محله خاک سفيد تهران) (مهندس سپيده سيف الهی فخر،مهندس تايماز لاريميان، دکتر امير محمد معززی مهر طهران) طراحی تعاملات، هنر تسهيل ارتباط متقابل انسان با محصول وخدمات (دکتر ناصر کلينی ممقانی ، دکتر حسن صادقی نائينی ، زهره اريسيان) بازی انگيزی، راهبرد طراحی محيط های يادگيری (دکتر کريم مردمی ، مهندس سيما ابراهيمی) حلقه گمشده روان شناسی محيط در آموزش معماری (دکتر علی نمازيان، مهندس فاطمه قارونی) بازتوسعه زمين های قهوه ای، رهيافتی به سوی توسعه محلی پايدار (سيد عليرضا نوفل، مهندس پارين کلبادی) اصول سامانه های سرمايش ايستا در عناصر معماری سنتی ايران (دکتر رزا وکيلی نژاد ،دکتر فاطمه مهديزاده سراج،دکتر سيد مجيد مفيدی شميرانی)
  40. 1 امتیاز
    دوره 3، شماره 4، بهار و تابستان 1391 استخراج معيارهای هماهنگی و ناهماهنگی نماهای ساختمان با دستگاه بينايی انسان با توجه به اصول بوم شناسی بصری (محمد رضا پور جعفر،مريم علوی با المعنی) ارتقای فضای گردشگری درياجه پارک جنگلی تلو(پيشنهاد طراحی بر مبنای رو يکردهای سه گانه اکولوژيکی،زيبايی شناختی و اجتماعی) (دکتر مهدی خاک زند ،مهندس شيرين هلالی) بررسی تطبيقی رويکردهای سنجش کيفيت در طراحی فضاهای عمومی شهری (دکتر مجتبی رفيعيان،دکتر علی اکبر تقوايی ،مهندس مسعود خادمی،مهندس روجا علی پور) خوانش ساختار شهر؛ گامی به سوی شکل شناسيِ شهری (دکتر سيد عبدالهادی دانشپور، مريم روستا) سنجش معيار های موثر بر ايجاد محورهای پياده مدار با بکارگيريسيستم اطلاعات مکانی( GIS ) و چيدمان فضا (دکترمصطفی عباس زادگان، عباس آذری) تحليل کيفيت بصری فضای مسکونی با توجه به قابليت و ميزان ديد نمونه موردی:خانه های بافت قديم بوشهر (دکتر مهران علی الحسابی،دکتر سيد باقر حسينی،مهندس فاطمه نسبی) طراحی ميدان راه آهن مشهد با تکيه بر اصول ادراک محيط (راضيه رضا زاده،سارا ميرحيدر) بررسی خودکفايی در شهرهای جديد مقايسه تجربه ايران (شهر جديد هشتگرد) و کره جنوبی (دکتر علی ياران، مهندس حامد محمدی خوش بين)
  41. 1 امتیاز
    دوره 2، شماره 3، پاییز و زمستان 1390 مقدمه ای بر مفهوم وانواع شفافیت در هنر و معماری معاصر غرب (مهندس محمدرضا بابایی، دکتر حسین سلطان زاده، مهندس مسعود شریک زاده) پیش درآمدی بر گونه شناسی فضاهای همگانی شهری (نمونه موردی: بافت فرسوده محله ازگل) (دکتر مصطفی بهزادفر، مهندس روجا علی پور، مهندس مسعود خادمی) مبانی اجتماعی- فرهنگی طراحی اشیاء در دوران اولیۀ اسلامی (نموه پژوهش: ظروف خانگی اول تا پنجم هجری ایران) (مهندس پردیس بهمنی، دکتر محمد تقی آشوری) نقش مشارکت کودکان در طراحی منظرهای شهری (مورد مطالعاتی: پارک های محلی) (مهندس سمر حقیقی بروجنی، دکتر محسن فیضی) ارزیابی و ارزشیابی مواد سازنده مبلمان و تجهیزات فضای بازی کودکان (در بوستان های شهر تهران(مناطق 1 و 6 و 19)) (دکتر حسن صادقی نائینی، مهندس سارا ابراهیمی، دکتر سید هاشم مسدد) به کارگیری روش تصمیم گیری VIKOR با رویکرد فازی (در انتخاب مدیریت پروژه های عمرانی) (دکتر صفر فضلی، مهدی بلوکی) طراحی هویت مند سکونت گاه های انسانی "رویکردی کل نگر در ارتباط با سکونت" (دکتر حمید ماجدی، مهندس امیرحسین فهیمی) جایگاه خیال در آفرینش اثر هنری (از منظر اسلامی) (مهندس عبدالحمید نقره کار، دکتر فرهنگ مظفر، مهندس مریم عظیمی) حاملین توسعه و احیاء، از احیاء آمرانه تا بازسازی مشارکتی (مورد پژوهش (بررسی سه نمونه توسعه و احیاء با تأکید بر نقش حاملین)) (دکتر سید عباس یزدانفر)
  42. 1 امتیاز
    دوره 2، شماره 2، بهار و تابستان 1390 سازگاری ساختاری سیستم های صنعتی ساختمان سازی (دکتر احمد اخلاصی، مهندس حسام قمری) شهری برای همه، طرحی فراگیر در تعامل با ارگونومی (مطالعه موردی: طراحی کیوسک بلیط فروشی شرکت واحد شهر اصفهان) (دکتر وحید چوپانکاره، امیر مسعود فریدی زاد، محمدرضا فریدی زاد) همخوانی بازار ایرانی با اصول جدید معماری رنسانس شهری (مهندس فاطمه رجبی) راهکارهای طبیعی نیل به محیط پایدار (نمونه موردی: بافت فرسوده محله از گل) (مهندس مصطفی رستمی نجف آباد) تحلیل ساختارگرا در نشانه شناسی کالبد شهر (دکتر زهرا السادات سعیده زرآبادی) برنامه ریزی فضایی راهبردی (رویکردی کارا در نظام برنامه ریزی شهری) (دکتر اسماعیل شیعه، مهندس امیر شکیبامنش) حفاظت و مدیریت بازارهای سنتی ایران (دکتر اصغر محمد مرادی) کاربرد الگوی مقداری در همسازی معماری و سازه (دکتر محمدجواد مهدوی نژاد، مهندس غزل رفالیان) مدل ساختار مفهومی درس «اصول طراحی معماری مشارکتی» (درس پیشنهادی کارشناسی معماری) (دکتر مهرداد یوسف زمانی)
  43. 1 امتیاز
    رادیوگوشی بدون برق وباطری برای بهترشدن صدا،می توان یک سیم برداشته ونقطهBرابه یک لوله آب وصل کنید.
  44. 1 امتیاز
    تكبير فقط اينا رو در ملا عام نگيد چون يكي راهي براي دور زدنش پيدا ميكنند !
  45. 1 امتیاز
    حسادت هم یکی از ویژگی های اخلاقی و ذاتی انسان هاست و ذات مسئله بد نیست اما اینکه نتونی کنترلش کنی به شدت ایراد داره و متاسفانه در کشور ما یکی از دلایل دوری مخصوصا زوجین از هم همین حسادت و مسئله عدم شناخت هست به هرحال به شخصه حسادت خیلی خیلی معقول و کنترل شده ای دارم وهمونطوری هم که تو متنتون اورده بودین حسادت بیشتر تو جنس مونث قویتره تا مذکر اما اینکه بچه اول حسود باشه از اون حرفا بود! در مورد سوالای پرسشنامه هم به نظرم اصلا سوالات ربطی به حسادت نداشت بیشتر تحلیل حساسیت رفتاری بود
  46. 1 امتیاز
    سلام. یا یه نکته ی دستوری دیگه اومدم از آشنایتون خوشوقتم! از آشناییتون خوشبختم! «خوشوقت» بودن به معنای خوشحال بودن و داشتن وقت خوش است. «خوشبخت» بودن به معنای از بخت نیک برخوردار بودن است. در این مورد اساتید ادبیات هم اندیشی ندارند. گروهی معتقدند استفاده از واژه ی خوشبخت در دیدار مردم صحیح نیست؛ امّا طبق تعریفی که از خوشبخت داریم، و طبق دیدگاه بزرگان موافق، از دیدار خوشبخت هم میشه بود. چرا که نه؟ من رسماً از دیدار شما خوشوقت و خوشبختم.:vi7qxn1yjxc2bnqyf8v:flowerysmile:
  47. 1 امتیاز
    فکر کنم کسی نیست پس خودم حلش میکنم حل مدار پنجم: دوتا گره ای که داریمو شماره گذاری میکنیم حل قسمت الف: قراره مقاومت رو طوری طراحی کنیم که ولتاژ گره 2 که همون VA هست برابر 2 ولت بشه. پس بافرض اینکه این گره ولتاژ دو ولت داره پیش میریم: مثل مثال های قیلی که حل کردیم اول همه دیود هارو خاموش فرض میکنیم بنابراین: V1=VA=2volt حالا ولتاژ دیودهامونو بررسی میکنیم ببینیم فرضی که گرفتیم درست بوده یا نه! VD1=8-2=6 volt VD2=4-2=2 volt VD3=2-2=0 volt VD4=2-4=-2 volt با این نتایجی که گرفتین دیود 2و1 روشن هستن و دیود 3,4 خاموشن. قبل از ادامه سوال یه نکته مهم هست که حتما باید بدونین: نکته: اگه چندتا دیود سر مشترک منفیشون به هم وصل باشه (مثل همین مثال) همیشه فقط یکیشون روشنه اونم دیودی ه که ولتاژ سر مثبتش تز همه بیشتر باشه پا این حساب از بین دوتا دیود 1و2 فقط دیود 1 روشن میشه چون دیود ها ایده آلن پس الان گره 1 دارای ولتاژ 8 ولته. و فقط یه شاخه با دو مقاومت برامون میمون. چون یه شاخه داریم پس: I1=I2=(V2-(-4))/10k=(2-(-4)/10k=0.6mA I2=(V1-V2)/R R=(V1-V2)/I2=(8-2)/0.6m=10k حل قسمت ب: توی این قسمت مقاومت R=2k رو داریم قراره ولتاژ VA و جریان هارو بدست بیاریم. دوباره از اول همه دیودهارو خاموش فرض میکنیم. با این فرض داریم: VA=-4 volt V1=-4 volt حالا فرضمونو برای روشن و خاموش بودن دیودها بررسی میکنیم: VD1=8-(-4)=12 volt VD2=4-(-4)=8 volt VD3=2-(-4)=6 volt VD4=-4-4=-8 volt با این نتایج دیودهای 1و2و3 روشن هستن و دیود 4 خاموشه. ولی طبق اون نکته ای که گفتم از بین دیودهای 1و2و3 فقط دیود 3 میتونه روشن باشه. و ولتاژ 1 همون 8 ولت مشه. پس مدارمون دوباره دوتا مقاومت میشه که یه جریان یکسان دارن. برای بدست آوردن جریان مدار داریم: I1=I2=(8-(-4))/(2k+10k)=12/12k=1mA بنابراین ولتاژ گره VA برابر است با: VA=8-(2k*1mA)=6 volt حالا به ولتاژ دیود 4 نگاه کنید : VD4=6-4=2 volt پس با این حساب دیود 4 هم روشنه میشه پس ولتاژ VA دیگه 6 ولت نیست و 4 ولت میشه. چون توی مدار تغییر بوجود اومده پس دیگه تک شاخه نداریم , و جریان ها باهم برابر نیستن باید دوباره جریان هارو بدست بیاریم I1=(8-4)/2k=2mA I2=4-(-4)/10k=0.8 mA به همین سادگی به همین خوشمزگی دوستان اگه جایی رو واضح نگفتم بگین تا اصلاحش کنم
  48. 1 امتیاز
    در مدار شکل زیر دیود هارا ایده آل فرزض کنید الف)مقاومت R را طوری تعیین کنید که VA برابر با 2V شود در این صورت I1 و I2 چقدر خواهد شد؟ ب)به ازای R=2K مقادیر VA و I1 , I2 چقدر خواهد بود؟
  49. 1 امتیاز
    شیوه نظم و نسق دادن به سیستم پیچیده شهر از طریق تهیه طرح های کاربری زمین می باشد. این فرایند مبتنی بر فرایند برنامه ریزی کاربری اراضی شهری می باشد. برای مطالعه کامل این بحث و روشهای طبقه بندی کاربری های زمین شهری فایل پیوست شده را دانلود کنید. امیدوارم مورد استفاده قرار بگیره. >>> دریافت فایل
  50. 1 امتیاز
    برای دانلود جزوات به این لینک بروید دانــلود باغــــــــبانى دانـلودکتــاب,جـــزوه,مـقـالـات,پـاورپــویــنـت,فىلم های آموزشی وسـوالـات بـاغـبــانـی
×
×
  • جدید...