رفتن به مطلب

پرچمداران

  1. B nam o neshan

    B nam o neshan

    کاربر انجمن


    • امتیاز

      176

    • تعداد ارسال ها

      1,946


  2. mani24

    mani24

    کاربر انجمن


    • امتیاز

      131

    • تعداد ارسال ها

      8,583


  3. Z@laL

    Z@laL

    کاربر انجمن


    • امتیاز

      131

    • تعداد ارسال ها

      816


  4. NYC

    NYC

    کاربر انجمن


    • امتیاز

      125

    • تعداد ارسال ها

      1,875



مطالب محبوب

در حال نمایش مطالب دارای بیشترین امتیاز در شنبه, 21 بهمن 1391 در همه بخش ها

  1. 11 امتیاز
  2. 11 امتیاز
    [h=3]همه چیز داشت خوب پیش می رفت تا اینکه...بزرگ شدیم!!!!![/h]
  3. 10 امتیاز
  4. 10 امتیاز
    ینی عــــــــــــــــــاشقِ سوپرایز کردنم و بیشتر از همه سوپرایز شدنممممممممممممممممممممممممممممممممممممم
  5. 9 امتیاز
  6. 9 امتیاز
    جونــم،چه برنجی شده. بعد از تلاش های متمادی بالاخره نه شفته شد،نه خشک شد،نه نمکش کم و زیاده نه روغنش
  7. 9 امتیاز
    ممنون ممنون دوستای گلم..... ممنون از لطف بی حد دلاتون الان آرومم خیلی آروم .... امیدوارم خدا آرامش ومهمون دلای تک تک بچه های نواندیش خوب و دوست داشتنی بکنه
  8. 8 امتیاز
  9. 8 امتیاز
  10. 8 امتیاز
    [h=3]یکی از فانتزیای من اینه که سیگارمو با فندک زیپو روشن کنم بعد فندک رو پرت کنم پشت سرم پمپ بنزین منفجر بشه منم خونسرد بیام طرف دوربین از کادر خارج بشم...[/h]
  11. 7 امتیاز
    ابراهیم رها در روزنامه اعتماد نامه ای برای محبوبش ” پراید ” نوشته که جالبه روزگار، ما را به جایی رسانده که به پراید نامه بنویسیم. (فکر کن!) پراید عزیزم، شنیده‌ام مرز هجده میلیون تومان را رد کرده‌ای.‌ای قشنگ‌تر از پریا از این به بعد، انصافا، تنها تو کوچه نریا. چون با این وضعیت زورگیری، اختلاس و… کلا بچه‌های محل دزدن و خدای نکرده زبانم لال یکجا تو رو می‌دزدند. پراید خوبم، انژکتورت را قربان، ‌ای لاستیکت تو حلقم، ‌ای فدای برجستگی صندوق عقب تو، ‌ای دور رینگت بگردم، فکر می‌کردی یک زمان به مدد تلاش شبانه روزی مسوولان هجده میلیون تومان بشوی؟! ای پراید، ‌ای نازنین، ‌ای ماکسیما مخفی، ‌ای طرح ژنریک بنز، ‌ای پرادو مینیمال تو الان در شرایطی هستی که می‌توان لنت‌هایت را طوطیای چشم کرد. تو الان در موقعیتی هستی که دود اگزوزت صد مرتبه از هوای فرحزاد مصفی‌تر است! تو چنان مقام و منزلتی داری که مردم عاشق جیب چاک تو هستند. یعنی قیمتت جیب جر می‌دهد، باقلوا! من در حسرت آن لحظه خواهم سوخت که سایپا سر در کارخانه‌اش بیلبورد بزند «این ور پراید اوفینا/ اون ور پراید اوفینا». ای تراول چک متحرک، ‌ای هر دور لاستیک تو شیش ماه کار کردن من، ‌ای که دیروز در حد غضنفر بودی و امروز اما یک پا «ارزو» شدی. همینطور که در خیابان‌ها حرکت می‌کنی و از مردم دل می‌بری به جان مسوولان با بالا گرفتن برف پاک‌کن‌هایت دعا کن. آنها و فقط آنها چنان در حوزه اقتصاد کیمیاگری بلد بودند، که توانستند نه مس، که لگنی مانند تو را طلا کنند؛ طلای هجده عیار! باز من نمی‌دانم چرا این مردم ناسپاس از مسوولان انتقاد می‌کنند. قیمت پراید امروز، قیمت زانتیای یک سال پیش است. آیا این امر به راحتی به دست می‌آید؟ این دوستان ناممکن‌ها را برای ما ممکن کرده‌اند. ‌ای الهی آخ و همینطور بچه‌ها متشکریم از بیخ
  12. 7 امتیاز
    گاهی کارهایی میکنی عجیـــــــــــــب نقطه ضعف مرا میدانی و خوب ازآن نقطه شکنجه ام میکنی اصلا به من چه... کاش میشد این دروغ بزرگ را باور کنم
  13. 7 امتیاز
    يكي از فانتزيام اينه كه ديگه هيچ اتفاقي نيوفته!فقط برم تو افق محو بشم... (خب اينم فانتزي منه!!!)
  14. 6 امتیاز
    بعضیها خیلی خیلی حقیر و ناچیزن:84eb3ampc0vsywihe0i.از دیدن هر روزتون متنفرم :w74:از اینکه در کمال حماقت فکر میکنید از پشت صحنتون خبر ندارم متنفرم:scared9:.از نقش بازی کردنتون بیزارم. از جلو چشمام خفه شین.
  15. 6 امتیاز
    چرا گاهي انقدر خوش بينم ولي...:5c6ipag2mnshmsf5ju3 امشب اصلا اون چيزي نبود كه ميخواستم!دلم گريه ميخواد!با صداي بلند!سكوت ميكنم... ميدونم فقط بايد صبر كنم...ولي دارم عذاب ميكشم...
  16. 5 امتیاز
    قرار بود امشب پسرش به دنیا بیاد هفته ی پیش همین وقتا خانومش بد حال شد و بردنش بیمارستان سالم به دنیا اومد ... نگران بودن ازدواج فامیلی کار دستشون بده سالم که دید پسرش و داشت دیوونه میشد .. تک تک لباساشو دراورد بمون نشون داد ... میگفت همشون مارک داره واسه بچم کم نذاشتم .. لباس علی اصغرشم حاضر بود ... شوخی میکرد .. بچه هیئتی بود .. هیچوخ تو نخ مارک و کلاس نبود ..! بغض کرد گفت اسمش علی ِ .. علی ها همشون مظلومن .. علی یه هفته زودتر اومد که معنی بابا رو بفهمه .. که باباش بعد 9 ماه ندیده ترکش نکنه دیروز صبح ساعت 11 فوت شد .. هنوز 7 روزگی بچشو ندیده بود .. امروز اولین روز جمعه ای بود که قرار بود سه تایی زندگی کنن ..! میگفت دیگه شدم بابا سعید ... سعید خالی نه ! مامانش سر خاک میگفت .. علی داریم بابا رو خاک میکنیم ... بیا قول بدیم به هم که قوی باشیم ... ! دارم میپکم .. خدایا چه مرگته ... چی کار داری میکنی با آدما ؟ حالا میفهمم دلیل این همه دلشوره و نگرانی رو .. میدونستم یه چیزی تو راهه .. ولی نمیدونستم سعید... ستارخان امروز سیاه بود .. کل تهران سیاه بود ... بهشت زهرا سیاه بود .. کالبد شکافی زجر بود .. ولی تو قسم میخورم که دیدم حتی تو قبرم هم میخندیدی ... لب و دندونات مث همیشه طرح کمرنگ یه نیم لبخند داشت ... پاشو سعید .. من به علی چی بگم ... ما به خانومت چی بگیم ... پاشو من طاقت اینو ندارم ... دارم میپکم سعید .. پاشو
  17. 5 امتیاز
  18. 5 امتیاز
    وقتي آدم تو يه لحظه هم شاده هم غمگين!بايد چيكار كنه؟! من هم از شادي به اوج رسيدم...هم از غصه در حال خفه شدنم!
  19. 4 امتیاز
    واقعا آدم نمیدون بخنده یا گریه کنه واقعا پارسال زانتیا همین حدودا بود قیمتشا حالا پراید...
  20. 4 امتیاز
    اااااا دیگه حالمو گرفت این ویندوز مجازی بد مصب خیلی کنده تنظیماتشو دستکاری کردم که سالید ورک تو ایکس مجازی راحتر آنالیزارو واسم انجام بده بدتر شد سون هنگ کرد
  21. 4 امتیاز
    دیدار با لامذهب‌ها در کلیسای خداناباوران: اخیرا یک کلیسای ویژه خداناباوران در شمال لندن محبوبیت زیادی در میان افرادی پیدا کرده است که به هیچ مذهبی اعتقاد ندارند. آیا این روند، به معنای پدید آمدن یک دین جدید است؟ در هر کلیسایی نمی‌شود خطابه‌هایی با این مضمون شنید که همه ما روزی خواهیم مرد و زندگی پس از مرگ وجود ندارد. اما می‌خواهیم درباره کلیسایی صحبت کنیم که مشابه کلیساهای معمول نیست.این کلیسا ماه گذشته و به عنوان محلی برای تجمع خداناباوران افتتاح شد و سندرسن جونز، واعظ اصلی، آن را محلی برای "پایکوبی، حضور خداناباوران و در مجموع، جشن بزرگداشت زندگی" می‌خواند.صبح یک روز یکشنبه ۳۰۰ نفر از پیروان این کلیسا در ساختمان یک کلیسای سابق جمع شدند. در این کلیسا، خداناباوران به جای آوازهای مذهبی، با ترانه‌های استیوی واندر و گروه کوئین همخوانی و پایکوبی می‌کنند. بخشی از داستان "آلیس در سرزمین عجایب" هم بازخوانی شد و بعد دکتر هری کلیف، کارشناس فیزیک ذرات، درباره نظریه "ضدماده" صحبت کرد. برنامه کمی شبیه یک برنامه کمدی زنده (استندآپ کمدی) است. سندرسن جونز و پیپا اوانز، دیگر عضو بنیانگذار این کلیسا، که هر دو سابقه اجرای برنامه‌های کمدی زنده در سابقه‌شان دارند، جمعیت را با شوخی‌های خود سر شوق می‌آورند. ولی اتفاقات جدی‌تری هم در اینجا می‌افتد. مبحث امروز "معجزه" است. به گفته جونز، طرح این بحث، پاسخی است به این انتقاد که خداناباوران از درک معجزه بی‌بهره‌اند. پس سر خود را برای دو دقیقه پایین می‌آوریم و درباره معجزه زندگی تامل می‌کنیم. آقای جونز در خطبه آخر خود تعریف می‌کند که درگذشت مادرش چطور بر زندگی معنوی او تاثیر گذاشت و متوجه‌اش کرد که زندگی کوتاه است و چیز دیگری در پس آن نیست. بعد از آن بود که او مصمم شد از هر لحظه زندگی بیشترین استفاده را بکند. به نظر می‌رسد مخاطبان که بیشتر جوانان سفیدپوست از طبقه متوسط هستند، از این تجربه جدید سر ذوق آمده‌اند. آنها از این می‌گویند که پس از ترک آئین مسیحیت، صبح روزهای یکشنبه احساس خلاء می‌کرده‌اند. با این حال، تعداد کمی از آنها خود را ناخداباور می‌نامند. جس بانهام که عکاس است، می‌گوید: "بهانه خوبی است برای اینکه دور هم جمع شویم و دور از جنبه‌های دینی، از باهم بودن لذت ببریم. این، یک کلیسا نیست، محلی برای تجمع افراد غیرمذهبی است." گینتاره کارالایت، یکی دیگر از شرکت‌کنندگان در این مراسم می‌گوید: "فکر می‌کنم که مردم به احساس باهم بودن احتیاج دارند، چون الان همه خیلی تنها و منفرد شده‌اند." بر اساس آخرین سرشماری‌ها در انگلستان و ولز، تعداد افرادی که خود را پیرو "هیچ مذهبی" نمی‌دانند، از سال ۲۰۰۱ میلادی به این سو، بیش از شش میلیون نفر افزایش یافته و به ۱۴ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر رسیده است. این موضوع، انگلستان و ولز را به بخشی از غیرمذهبی‌ترین نقاط جهان غرب تبدیل می‌کند. خداناباوران فعالیت‌های خود از جمله یک کمپین تبلیغاتی روی اتوبوس‌های لندن را افزایش داده‌اند افراد سرشناسی همچون ریچارد داوکینز، زیست‌شناس نویسنده، و ریکی جرویس، کمدین، طرح علنی و جسورانه "عدم‌اعتقاد مذهبی" و اندیشیدن به معنای خداناباوری را به مد روز تبدیل کرده‌اند. الن دو باتن، نویسنده نیز از یک مانیفست برای خداناباوران رونمایی کرده است که در آن ۱۰ فضیلت اخلاقی -یا چنانچه مطبوعات نام نهاده‌اند: ۱۰ فرمان- برای افرادی که دینی ندارند، برشمرده شده است. دو باتن می‌گوید که می‌خواهد برای فضیلت‌های فراموش‌شده‌ای همچون مدارا، انعطاف‌پذیری و شوخ‌طبعی تبلیغ کند. به گفته او، این ایده، پاسخی است به گسترش این احساس که پیروی از فضایل اخلاقی به چیزی "عجیب و ملال آور" تبدیل شده است. این موضوع با شعار کلیسای خداناباوران نیز همخوانی دارد که می‌گوید: "بهتر زندگی کنید، بیشتر به دیگران کمک کنید، بیشتر معجزه کنید." او طرفدار ایجاد نسل جدیدی از "درمانگران غیرمذهبی" برای جایگزینی کشیش‌هاست و معتقد است که خداناباوران باید کلیسای مخصوص خود را داشته باشند. ولی می‌گوید: "هیچوقت نباید از این نام استفاده کنیم، چون خداناباوری، یک ایدئولوژی نیست که افراد بتوانند حول آن جمع شوند. بهتر است بگوییم 'انسان‌گرایی فرهنگی' یا چیزی شبیه آن." یک نگرانی بین برخی خداناباوران این است که خود خداناباوری در حال تبدیل شدن به نوعی مذهب، با قواعد اخلاقی ثابت و کشیش‌هایی خودخوانده است. آقای جونز تاکید می‌کند که او به دنبال ایجاد یک مذهب جدید نیست، ولی برخی اعضای کلیسایش نظر دیگری دارند. رابرت هریس که یک معمار است، می‌گوید: "این هم تبدیل به یک مذهب سازمان‌یافته خواهد شد. چنین روندی اجتناب‌ناپذیر است. یک دستگاه عقیدتی ایجاد می‌شود و یک نگاه اخلاقی خاص به زندگی، تبدیل به ساختاری ثابت می‌شود." او معتقد است که در صورت "ادامه‌دار شدن محبوبیت" کلیسای کنونی، جونز و اوانز "مسئولیت سنگینی" به دوش خواهند داشت. او می‌گوید: "این خطر وجود دارد که موضوع، حالتی فرقه‌مانند پیدا کند و در یک نفر خلاصه شود. می‌توانید خود را به یک واعظ کاریزماتیک تبدیل کنید. این است که خطرناک است." سارا اسپینال، یکی دیگر از اعضا، می‌گوید: "فکر می‌کنم سندرسن باید کمی کوتاه بیاید و خود را در جایگاه یک میانجی قرار دهد و فقط دیگران را برای سخنرانی روی صحنه بیاورد. اتفاقا فکر می‌کنم که او استعداد خوبی در این زمینه دارد." جونز می‌گوید که این تنها روزهای اول است و محور بودن او در جلسات آینده، کمتر و نقش اعضای دیگر و تجربیاتشان، بیشتر خواهد شد. او مخالف این نظر است که دارد یک فرقه تاسیس می‌کند. او می‌گوید: "فکر نمی‌کنم که یک واعظ کاریزماتیک باشم. من فقط خیلی زود سر ذوق می‌آیم و می‌خواهم دیگران را هم در این احساس شریک کنم." او می‌گوید که از اقبال عمومی نسبت به نشست‌های روز یکشنبه جا خورده است و در حال بررسی امکان برگزاری چنین نشست‌هایی در سراسر کشور است. او می‌گوید: "می‌خواستم این کار را بکنم، چون به نظرم کار شگفت‌انگیزی می‌آمد." کار و بار این کلیسا قطعا از همسایه‌اش، کلیسای انجیلی سنت جود و سنت پاول، بهتر بود؛ تنها ۳۰ نفر برای خواندن انجیل و آوازهای مذهبی به این کلیسا آمده بودند. ولی اسقف هریسون، واعظ مسیحی با ۳۰ سال تجربه، می‌گوید که همسایگان جدیدش را تهدیدی نمی‌داند. او پیش‌بینی می‌کند که جستجوی معنوی آنها، در نهایت آنها را به خدا برساند. او می‌گوید: "بالاخره باید از یک جا شروع کنند." منبع : [Hidden Content]
  22. 4 امتیاز
  23. 3 امتیاز
    نه برو با همون تراکتور کل بنداز!!! فصل بعد با تیم محل ما کل میندازین دیگه. همه پیشرفت میکنن اونوقت شماها
  24. 3 امتیاز
    [ [/url][/img][/img] نکته با توجه به اینکه برخی از دوستان علاقه دارند صرفا با تناول ومصرف بعضی چیزها حافظه را تقویت نمایند مهمترین ماده خوراکی که تاثیر کاملا تایید شده ای روی حافظه دارد ماده ای به نام"کندر"است که میتوانید ان را از عطاری ها تهیه کنید ولازم به ذکر است که انچنان این ماده تاثیر دارد که زنان در موقع بارداری اگر زیاد مصرف کنند فرزند انهادچار بیش فعالی میگردد به هر حال جهت مصرف حتما از مرکز تهیه ومتخصصان امر پرسش بفرمایید . (تمرین در پست بعدی)
  25. 3 امتیاز
    چكيده: در اين مقاله به بررسي انواع فولادهاي ضد زنگ در صنايع خودرو مي پردازيم. هم اكنون فولاد ضد زنگ در سيستم اگزوز خودروها بكار مي‌رود. قطعات ساخته شده از اين نوع فولاد كه كارخانجات خودروسازي روي آنها كار مي‌كنند عبارتند از: محفظه موتور، ميله های داخلي خودرو، مخازن سوخت در عقب خودرو، سپرها و ميله سپرها، صفحات ترمز، اجزاء حساس به برخورد، واشر دهانه سيلندر، قطعات سيستم تعليق و جاذب انرژي، چرخها. اين نوع فولاد به شكلهاي اوليه ورق، فويل، ميل گرد، سيم، لوله و غيره توليد می‌شود و سپس به صورت دلخواه مشتري تحويل داده مي شود. فولادهاي ضد زنگ معمولا مي‌توانند توسط بسياري از فرايندهاي شكل دهي سرد تغيير شكل يابند. اين فرايندها عبارتند از: پولك ‌زني، خم كاري، سوراخكاري، نورد، ضربه ‌زني، برجسته كاري، پرس كاري، شكل ‌دهي چرخشي و كشش عميق. كلمات كليدي: فولاد ضد زنگ، هيدروفرمينگ، روانكار مقدمه: فولاد ضد زنگ نام گروهي از آلياژهاي آهني حاوي مقادير كروم بالا (بيش از 5/10 درصد) و كربن (به ميزان حداكثر 2/1 درصد) به علاوه عناصر ديگري مثل نيكل، موليبدن، آلومينيوم، تيتانيوم، سيلسيوم، نيوبيوم، نيتروژن، سولفور و سلنيوم است. اين فولادها به اشكال مختلف از جمله ورق، فويل، ميل گرد، سيم، لوله و محصولات نيمه‌تمام و غيره توليد می‌شوند. آلياژ 304 از آلياژهاي معروف اين گروه با 18 درصد كروم و 8 درصد نيكل است. فولادهاي ضد زنگ در صنعت خودروسازي: فولاد ضد زنگ در صنعت به صورتها و اشكال مختلف توليد مي گردد. كارايي و خواص اشكال مختلف فولاد ضد زنگ باعث شده كه در صنعت به صورتهاي مختلفي استفاده شوند. ذيلاً به تشريح خواص شكلهاي مختلف اين فولادها مي پردازيم: ورق نازك (SHEET): ورق نازك به محصولات نورد تخت گفته می‌شود كه عرضي معادل حداقل 610 ميلي‌متر و ضخامتي كمتر از 76/4 ميلي‌متر دارند. تقريبا همه فولادهاي ضد زنگ بجز برخي انواع مارتنزيتي مي‌توانند بصورت ورق نازك توليد شوند. به اين صورت كه ابتدا شمش آنها توسط ريخته‌گری بدست آمده و سپس نورد می‌شوند. تسمه (STRIP): تسمه محصول ديگر نورد تخت است كه پهنايي كمتر از 610 ميلي‌متر و ضخامت بين 13/0 تا 76/4 ميلي‌متر دارد. تسمه‌‌ها پس از نورد داغ، مورد عمليات آنيل و سپس اسيد شويي قرار گرفته و نورد سرد می‌شوند و به اين ترتيب تسمه فولاد ضد زنگ (نورد سرد شده) بدست مي‌آيد. بسته به ميزان ضخامت درخواستي نورد سرد در چند مرحله انجام می‌شود. صفحه (PLATE): صفحه، محصول نورد تخت يا آهنگري است كه بيش از 250 ميلي‌متر عرض و حداقل 76/4 ميلي‌متر ضخامت دارد. فولادهاي ضد زنگ فريتي پر آلياژ، برخي فولادهاي ضد زنگ مارتنزيتي از موارد توليد اين محصول هستند. فويل يا كاغذ فلزي (FOIL): فويل نيز محصول فرايند نورد تخت است كه تا 13/0 ميلي‌متر ضخامت دارد و عرض آن كمتر از 610 ميلي‌متر مي‌باشد. فويلها از آلياژهاي 201، 202، 301، 302، 304، 305، 316، 321، 347، 430 و 442 و از يك سري آلياژهای خاص ساخته می‌شوند. خواص مكانيكي فويلها به ضخامت آنها بستگي دارد. با كاهش ضخامت، استحكام كششي آنها افزايش و انعطاف‌پذيري آنها كاهش مي‌يابد. ميله ‌گرد (BAR): ميله گردها يا ميل گردها در ضخامتها و اشكال مختلف وجود دارند. ميله گردها عموماً توسط نورد داغ، آهنگري يا پرش شمش شكل مي‌گيرند كه البته بعد از آن، براي رسيدن به ابعاد نهايي دوباره نورد داغ، آهنگري يا اكسترود می‌شوند. شكل دهي فولاد ضد زنگ: در حين فرايند توليد فولاد ضد زنگ معمولاً لايه ‌اي غير فعال بر روي سطح آلياژ توليد می‌شود. اين آلياژ به دليل تشكيل لايه مذكور با ضخامت حدود 1 تا 2 نانومتر مقاومت بسيار خوبي در مقابل خوردگي از خود نشان مي دهد. اين لايه غير فعال خود ترميم بوده و بنابراين خسارات شيميايي و مكانيكي ناشي از محيط ‌هاي اكسيد كننده التيام يافته و از افزايش خوردگي جلوگيري مي گردد. فولادهاي ضد زنگ معمولا مي‌توانند توسط بسياري از فرايندهاي شكل دهي سرد تغيير شكل يابند. اين فرايندها عبارتند از: پولك ‌زني، خم كاري، سوراخكاري، نورد، ضرب ‌زني، برجسته كاري، پرس كاري، شكل ‌دهي چرخشي و كشش عميق. به طور كلي تمام تجهيزاتي كه براي شكل ‌دهي فولاد كربني ساده به كار مي رود، براي فولاد ضد زنگ نيز مورد استفاده قرار مي ‌گيرد. البته چون نيروي بيشتري براي شكل دهي فولاد ضد زنگ لازم است، ظرفيت دستگاه كاهش خواهد يافت. علاوه بر آن به ابزارهاي شكل ‌دهي هم نياز مي باشد. فولادهاي ضد زنگ استحكام بالاتري نسبت به فولادهاي كربني ساده دارند، در نتيجه موجب سايش بيشتر می‌شوند. بنابراين ابزار بكار گرفته شده در مورد اين فولادها بايد سخت ‌تر، صاف تر و داراي طراحي بهتر باشند. فولاد مورد مصرف در ابزار آلات با درجات بالاتر بكار مي‌روند و اغلب داراي كاربيد تنگستن و برنز آلومينيومي هستند. در مواردي كه از همان ابزار مورد استفاده در فولادهاي كربني براي شكل دهي استفاده می‌شود، بايد روانكارهايي با كيفيت بالاتر اعمال شود و كاهش عمر ابزار نيز در نظر گرفته شود. تقاضا براي فولادهاي ضد زنگ روز به روز در حال افزايش است. موارد كاربرد فولاد ضد زنگ: هم اكنون فولاد ضد زنگ در سيستم اگزوز خودروها بكار مي‌رود. در اوايل دهه 90 ميلادي سيستم اگزوز خودروها از فولادهاي كربني ساده يا فولادهاي كربني پوشش ‌دار ساخته مي‌شد، اما امروزه اكثر خودروهاي جديد براي افزايش مقاومت و ماندگاري، اگزوزهايي از جنس فولادهاي ضد زنگ دارند. تقريبا 45 تا 50 پوند از فولادهاي ضد زنگ مصرفي در صنعت خودروسازي، در سيستم اگزوز استفاده می‌شود. به علاوه اخيراً اين فولاد در ساخت سيستمهای نگهداري، قطعات مربوط به ترمز و محفظه سوخت و در قابهاي اتوبوس و كاميون به كار گرفته شده ‌است. قطعات ديگر ساخته شده از اين فولادها كه در مرحله توسعه قرار دارند و سازندگان خودرو روي آنها كار مي‌كنند عبارتند از: محفظه موتور، ميله های داخلي، مخازن سوخت در عقب خودرو، سپرها و ميله سپرها، صفحات ترمز، اجزاء حساس به برخورد، واشر دهانه سيلندر، قطعات سيستم تعليق و جاذب انرژي و چرخها. در دهه گذشته سازندگان و محققان براي تعيين فوايد احتمالي شكل دهي اين نوع فولاد بجاي فولادهاي كربني يا آلومينيومي، بر روي كاربردهاي مختلف فولادهاي ضد زنگ در صنعت خودرو مطالعه كرده‌اند. به طور كلي هزينه توليد فولادهاي ضد زنگ بيشتر از فولاد كربني و آلياژهاي آلومينيوم است و به همين دليل در ظاهر مقرون به صرفه به نظر نمي‌رسد ؛ اما وقتي نسبت استحكام به وزن بالاي فولاد ضد زنگ را در نظر مي‌گيريم، مي‌توان از فولاد ضد زنگ سبكتر و نازكتر استفاده كرد و همچنين آن را مي توان جانشين فولاد كربني ضخيم ‌تر يا آلياژهای آلومينيوم با استحكام بالا (سري 6000) در قطعات خودرو قرار داد. علاوه بر آن پتانسيل فولادهاي ضد زنگ در ماندگاري و دوام طولاني مي تواند منجر به صرفه‌جويي اقتصادي در چرخه عمر محصول شود. در صورت در نظر گرفتن خواص اين فولادها در طراحي ‌هاي اوليه، بهترين صرفه‌جويي اقتصادي و بيشترين كاهش حجم در ماده مصرفي به دست خواهد آمد. هيدروفرمينگ (Hydroforming): هيدروفرمينگ به معناي شكل دهي فولاد به روش هيدروليكي مي باشد. براي بهره ‌برداري از مزيت كاهش وزن در فولادهاي ضد زنگ بايد اشكال برخي قطعات خودرو و همچنين چگونگي روش ساخت آنها اصلاح شده و يا تغيير يابد. مثلا براي استفاده از مزيت شكل پذيري اين فولادها بهتر است برخي قطعات از لوله ‌های هيدروفرم شده (Hydroformed) ساخته شوند. محرك اوليه عموميت يافتن هيدروفرم كردن (يا شكل دادن هيدروليكي) بخصوص در صنعت خودروسازي، صرفه‌جويي هاي عمده در وزن، تعداد قطعات و . . . در مقايسه با روشهاي متداول مثل Stamping (پرس كاري و قالب زني) مي‌باشد. فرايند هيدروفرمينگ ورق‌ها معمولا به دو گروه هيدرواستاتيكي و هيدرومكانيكي تقسيم می‌شود (برخي از انواع روشهاي مورد استفاده به عنوان اختراع به ثبت رسيده و Patent هستند مثل روش SMG يا شكل دهي پيچي). روشهاي هيدروفرمينگ تا مدتها مطرح بوده اند، اما هيچگاه از اين روشها به اندازه ظرفيت آن در صنعت استفاده نشد. خواص كششي خوب فولادهاي ضد زنگ آستنيتي در هنگام شكل دهي هيدروليكي (بعنوان فرايندي كه كنترل مناسبي بر ميزان كاهش ضخامت ورق دارد)،‌ مزيت بزرگي محسوب می‌شود. مزيت اصلي شكل دهي مكانيكي، كشش عميق آن است كه در روش هيدروفرمينگ، قطعات مي‌توانند بيشتر كشيده شوند (به عنوان مثال نسبت كشش در فولاد ضد زنگ مي‌تواند از 2 به بيش از 5/2 افزايش يابد). مشكل اصلي شكل دهي هيدروليكي نيز آن است كه سود دهي ساخت را به ميزان زيادي كم مي‌كند. عوامل مختلفي بر موفقيت فرايند شكل دهي هيدروليكي موثرند؛ از جمله: اصطكاك و روانكاري، تجهيزات، سرعت توليد و زمان چرخه توليد و خواص شكل پذيري ماده. روانكاري (Lubrication): يك روانكار خوب روانكاري است كه خواص زير را دارا باشد: 1. فشار زياد را تحمل كند. 2. از روان كنندگي مطلوبي برخوردار بوده به نحوي كه از اصطكاك لغزشي بين قالب و قطعه جلوگيري كند. 3. ناخالصي نداشته باشد. 4. هزينه فرايند را بالا نبرده و قيمت مناسبي داشته باشد. 5. كار كردن با آن راحت باشد و به راحتي از قالب و قطعه كار جدا شود. 6. سايش قالب را كاهش دهد. هيچ روانكاري تمام خواص فوق را بطور كامل در بر ندارد، بنابراين بايد در انتخاب روانكار، نوع و شرايط عمليات شكل دهي در نظر گرفته شود. تحقيقات گسترده انجام گرفته در پنج سال گذشته منجر به تحول عظيم در روش هيدروفرمينگ در صنعت شده است و اجازه توليد اشكال مختلف فولاد را به سازندگان مي‌دهد. اما در هر حال اين فرايند، جديد بوده و نياز به تحقيق و توسعه بيشتري دارد. به دليل فشار بالايي كه در اين فرايند به كار مي‌رود ابزارهاي مورد استفاده نمي‌توانند نرم باشند، قالبها بايد از فولادهايي با سختي مشخص و پوشش‌هاي خاص ساخته شوند كه تمام آنها هزينه ‌بر است. بنابراين براي افزايش بهره ‌وري اين فرايند، بايد مطالعات گسترده ‌اي در زمينه كاهش هزينه ‌‌های تحميلي توليد در دستور كار محققين و صنعتگران قرار گيرد. كاهش وزن قطعه جانبي(Side) خودرو: يكي از زمينه‌‌های تحقيق، بررسي ميزان كاهش وزن در صورت استفاده از فولاد ضد زنگ به خصوص در صورت بكارگيري فرايند شكل ‌دهي هيدروليكي است. براي محاسبه كاهش وزن فولاد ضد زنگ در ساختار بدنه خودرو از قبيل اجزاء كناري خودرو(Side) آزمايش مقايسه‌اي انجام شد. ابتدا قطعه جانبي خودرو كه معمولا از جنس فولاد كربني ساخته می‌شود، بدون اصلاح شكل آن، از فولاد ضد زنگ سبكتر و نازك ‌تر ساخته شد. در مرحله بعد اين قطعه جانبي از فولاد ضد زنگ با طراحي مجدد و استفاده از هيدروفرمينگ براي استفاده بهينه از خواص شكل ‌پذيري مطلوب اين فولاد ساخته شد. اين ساختار جانبي كه از فولاد كربني ساده توليد می‌شود، يك ساختار چند جزئي بوده و از سه جزء كه از روش كشش عميق توليد شده ‌اند و يك قسمت تقويت‌ كننده تشكيل شده است كه همه آنها به وسيله جوش نقطه‌اي (Spot Welding) به هم متصل می‌شوند. وزن كلي اين ساختار بدون در نظر گرفتن قطعه اتصال، 16/28 كيلوگرم بود كه با تغيير ماده اوليه و استفاده از سه فولاد ضدزنگ 2B، C600 و C1000 به ترتيب 3/9، 14 و 2/28 درصد كاهش وزن را به همراه داشت. وقتي اين سه نوع فولاد در طراحي دوباره تحت فرايند هيدروفرمينگ قرار گرفتند، نتايج به دست آمده به ترتيب 4/19، 2/30 و 8/33 درصد كاهش وزن را نشان مي‌داد. بيشترين كاهش وزن در فولادهاي ضد زنگ هنگامي بدست مي‌آيد كه با روشهاي طراحي جديد از مزيت شكل پذيري اين فولادها استفاده كرده و فرايند هيدروفرمينگ را روي آنها انجام دهيم. يكي ديگر از فوايد هيدروفرمينگ آن است كه تعداد قطعات مورد نياز براي توليد قطعه جانبي با حذف فرايند جوش، از چهار به يك كاهش خواهد يافت. به دليل آنكه ديگر به لبه احتياجي نيست، سطح مقطع ميله مي‌تواند بزرگتر شده و پروفيل راست تر و مستقيم تر طراحي شود. مطالعه‌اي كه بر روي شكل ‌پذيري آنها انجام گرفته نشان مي‌دهد كه طراحي جديد قطعه جانبي خودرو(Side) با فولاد كربني ساده نمي‌تواند هيدروفرم شود. براي شناسايي فولادهاي كربني با استحكام بالا كه بتوانند در طراحي جديد اين قطعه جانبي، هيدروفرم شوند، شبيه ‌سازيهاي مختلفي انجام شده است و نتايج نشان مي‌دهد كه طراحي هيدروفرم نمي‌تواند با فولادهاي كربني به كار رود و بنابراين براي رسيدن به كاهش وزن موثر، حتما فولاد ضد زنگ مورد نياز است. به علاوه، هيدروفرمينگ قطعات جانبي خودرو عملكرد آنها را در حين برخورد نيز بهبود مي‌بخشد. شكل خميده قطعه جانبي خودرو از جنس فولاد كربني باعث می‌شود تا قطعه در حين تصادف از جلو، به جاي له شدن و خرد شدن (Crushing) چين بخورد يا به عبارتي بصورت آكاردئوني دربيايد (Buckling) و اين ويژگي در تست‌هاي تصادف به اثبات رسيده است. در تست‌هاي ايمني عموماً له شدن نتايج بهتري را نسبت به چين خوردن نشان مي‌دهد. آيا روزي فرا خواهد رسيد كه تمام قطعات استوانه ‌اي خودرو كه اكنون از فولادهاي كربني ساده يا فولادهاي آلياژي ساخته می‌شوند مثل لوله پمپ آب، لوله روغن، قطعات تهويه هوا، لوله خروج آب سيستم خنك كننده موتور و لوله فرعي خنك كننده، از جنس فولاد ضد زنگ باشند؟ اين سوالي است كه هنوز توسط مهندسان بطور قطعي پاسخ داده نشده است. نتيجه گيري: در اين مقاله انواع فولادهاي ضد زنگ مورد مصرف در صنايع خودرو، نحوه كاربرد آنها در خودروها، اشكال اوليه توليد انواع فولاد ضد زنگ و همچنين روشهاي شكل دهي آنها بررسي گرديدند. به كاربردهاي مختلف فولاد ضد زنگ و استفاده از آن در قسمتهاي مختلف خودرو پرداخته شد كه شامل سيستم اگزوز خودروها، محفظه موتور، ميله های داخلي خودرو، مخازن سوخت در عقب خودرو، سپرها و ميله سپرها، صفحات ترمز، اجزاء حساس به برخورد، واشر دهانه سيلندر، قطعات سيستم تعليق و جاذب انرژي و چرخها مي باشند. همچنين اشاره شد كه فولاد ضد زنگ به شكلهاي اوليه ورق، فويل، ميل گرد، سيم و لوله توليد می‌گردد و سپس بنا به سفارش مشتري تغيير و تحويل داده مي شود. فرايندهاي شكل دهي فولاد نيز در اين مقاله بررسي گرديدند كه اين فرايندها عبارتند از: پولك ‌زني، خم كاري، سوراخكاري، نورد، ضربه ‌زني، برجسته كاري، پرس كاري، شكل ‌دهي چرخشي و كشش عميق. از موارد ديگري كه در اين مقاله به آنها اشاره گرديد، روش هيدروفرمينگ يا شكل دهي هيدروليكي فولاد ضد زنگ، روانكاري در توليد فولاد و كاهش وزن خودروها به وسيله حذف فولاد كربني و افزايش فولاد ضد زنگ در توليد بدنه خودرو بوده اند.
  26. 3 امتیاز
  27. 3 امتیاز
  28. 3 امتیاز
  29. 3 امتیاز
    مهندس این تحلیلو از کجا نوشتید؟ خواهش میکنم این چه حرفیه.ما اینجا مدیر نداریم همگی سرور مایید
  30. 3 امتیاز
  31. 2 امتیاز
    سلام سلام:دی کسی با نرم افزار cityengine کار کرده؟خواستم بدونم چطوری هستش؟به درد میخوره؟آموزشش رو جایی هست بشه تهیه کرد؟ یه مورد دیگه هم اینکه یه لیستی از نرم افزارهای مورد استفاده توی شهرسازی بدین که کم کم برم سراغ یاد گیریشون.ممنون
  32. 2 امتیاز
    با این نحوه بازی کردن لنگ بعید نیس تیم محل شما تو رنکینگ کل از لنگ بالاتر بشه :ws28:
  33. 2 امتیاز
    رنو مگان خودرویی است که بعد از ورود به بازار ایران کمی دچار بی‌مهری مشتریان شد. البته شاید این مشکل را بتوان در ظاهر نچندان دلچسب آن پیدا کرد اما مگان از آن خودروهایی است که نمی‌توان با بهانه‌هایی این چنینی از کنار آن به سادگی گذشت. بالاخره با سیاست‌های پارس‌خودرو‌، مگان توانست از بحرانی که در اوایل دچار آن بود، جان سالم بدر برد. مگان 2000 با قیمتی حدود 32 میلیون تومان توانست در بازار داغ 30 میلیونی‌ها جایی برای خود دست و پا کند. در حقیقت 30 میلیونی‌های بازار همیشه رقابت سختی با هم داشته‌اند. جایی که در حال حاضر مگان با خودروهایی نظیر مزدا 3 تیپ 1 و 2، نیسان رونیز و تویوتا یاریس صندوقدار رقابت سختی دارد. مگان جزو معدود خودروهای اروپایی است که بین رقیبان سرسخت آسیای شرقی خود در بازار ایران سعی دارد تا ثابت کند که هنوز هم برندهای آسیایی راهی طولانی برای رسیدن به اروپا دارند. حال باید ببینیم این جنگجوی تنها می‌تواند در این مبارزه سرافراز بیرون بیاید؟ سعی می‌کنیم زیاد در مورد ظاهر و طراحی بیرونی مگان بحث نکنیم. تنها چیزهایی که خیلی نمایان هستند، طراحی زیبای چراغ‌های جلو (که به طور مناسبی لوگو رنو بین آنها قرار گرفته است)، خطوط کاملا هماهنگ با درها و نمای جانبی و ظاهر نه چندان دلچسب عقب خودرو که حتی اگر صاحب آن هم باشید کمی طول می‌کشد تا به آن عادت کنید! حال کلید خودرو را می‌گیریم تا وارد آن شویم. در همین ابتدا کمی متعجب می‌شویم زیرا کلید مگان تنها یک صفحه کوچک مانند دزدگیر است که کلیدهای باز و بست قفل درها و صندوق عقب روی آن است! در را باز کرده و داخل می‌شویم، کلید را در محفظه خود قرار داده و با فشار دادن دکمه‌ای موتور را روشن می‌کنیم. می‌توان گفت همین سیستم روشن شدن مگان چیزی است که حتی نمی‌توان در خودروهای بالای 40 میلیونی مانند تویوتا کرولا پیدا کرد. تا موتور گرم شود به سراغ طراحی و کیفیت داخل مگان می‌پردازیم. زمانی که پشت فرمان قرار می‌گیرید، اولین چیزهایی که نظر شما را جلب می‌کنند فرمان کوچک و خوش دست و نشان‌دهنده‌های زیبا و اسپرت مگان هستند. اما زمانی که به کنسول میانی نگاه می‌کنید کمی دلسرد می‌شوید زیرا زیبایی که در طراحی نشانگرهای وجود دارد را در آن نمی‌بینید. اما پس از مدتی به آن عادت کرده و بهتر با آن کنار می‌آیید. در وسط کیلومتر شمار و دور شمار موتور، یک خودروی کوچک است که به شما نشان می‌دهد کدام یک از درها باز است و کدام یک از چرخ‌ها کم باد هستند. همچنین در بالای این خودروی کوچک اطلاعاتی به شما نشان داده می‌شود که می‌توانید آنها را تغییر دهید. اطلاعاتی نظیر متوسط مصرف سوخت، مقدار مسافت باقیمانده با توجه به مقدار سوخت، متوسط سرعت و ... را می‌توانید در این قسمت ببینید. صندلی‌ها کاملا راحت هستند اما کمی احساس می‌کنید که ارتفاع صندلی‌ها بالا هستند. البته این ارتفاع کاملا مناسب بوده و به خیابان و خودرو مسلط هستید، اما از آنجایی که بعضی از ما ایرانی‌ها طوری می‌شینیم که فقط سرمان از بیرون معلوم باشد!، ممکن است کمی در اولین تجربه‌ها نامانوس باشد. صندلی‌های عقب کاملا جادار و راحت هستند و شیشههای عقب و کناری دارای پرده‌های مجزا هستند. در بین دو صندلی عقب هم مکانی برای قرار دادن دو لیوان درست شده است. چیزی که در مگان جالب است نبود دکمه‌های قفل روی درهاست! در حقیقت درهای به صورت اتوماتیک بعد از به راه افتادن خودرو قفل می‌شوند اما تنها راه قفل کردن درها به صورت دستی، دکمه‌ای است که در کنار دکمه استارت قرار دارد و هر چهار در را قفل یا باز می‌کند. دیگر موتور گرم شده، دنده اتوماتیک را روی حالت D گذاشته و ترمز دستی (که طراحی منحصربفردی دارد) را پایین می‌کشیم. با گرفتن فرمان زیبای مگان شروع به حرکت می‌کنیم. با شروع حرکت تمامی مطالب در مورد طراحی عقب یا کنسول میانی از یادم می‌رود! حقیقتا فرمان‌پذیری فوق‌العاده‌ای دارد. به کمک فرمان کوچک و زیبا و موتور 136 اسب بخاری، کاملا خودرو در اختیار شماست. البته کمی دید عقب به کمک آینه میانی کار سختی است ولی جای گلایه ندارد. تعویض دنده‌ها کاملا نرم و به موقع هستند. زمانی که می‌خواهید سبقت بگیرید، بدون معطلی دنده معکوس می‌شود و راضی کننده است. اگر دنده را به حالت دستی تغییر دهید، کاملا تمام قدرت موتور در اختیار شما خواهد بود اما تعویض خودکار دنده‌ها به اندازه‌ای خوب هستند که ترجیح می‌دهید این امر را به خود گیربکس محول کنید. ترمزهای مگان بدون اغراق عالی هستند به طوریکه می‌توانید به راحتی بگویید از خودرویی مانند ماکسیما هم عملکرد بهتری دارند. فرمان مگان نیز به صورت زایدالوصفی شبیه نرم است و من را به یاد خودروهای آمریکایی می‌اندازد. طوریکه وقتی بعد از آن سوار یک آزرا شدم گفتم: عجب فرمان سفتی!! شتاب مگان بسیار عالی است و در سبقت‌ها مشکلی نخواهید داشت. سر پیچ‌ها خودرو کاملا به زمین چسبیده است ولی در چیزی که برای من خیلی عجیب بود عملکرد بد ترمزها روی برف بود! طوریکه با وجود قفل نشدن چرخ‌ها احساس نمی‌کردم که سیستم ترمز خودرو کاری بکند. اما این مشکل تنها یکبار اتفاق افتاد و فکر کنم مشکل آنجا بود که روی خط‌های عابر پیاده که از برف پوشیده بود ترمز کرده بودم زیرا بعد از آن هر کاری کردم که تجربه قبلی را تکرار کنم، نشد! صاحب خودرو مشکل جدی با آن نداشته است، تنها مسئله آزاردهنده لوازم یدکی گران آن است که اگر تصادف کنید کمی شما را متعجب می‌کند. همچنین او می‌گفت که در چند روز اولی که خودرو را تحویل گرفته بود، در سمت راننده کمی صدا می‌کرده که آن هم خودبه‌خود بعد از چند روز درست شد! اما اگر تصادف نکنید خودرویی بی‌آزار است. در نهایت باید گفت که رنو مگان ارزشی بیش از بهای پرداختی به شما عرضه می‌کند و شاید بتوان این جنگجوی اروپایی را حریفی پیروز در برابر چشم بادامی‌هایی نظیر تویوتا یاریس، مزدا 3 تیپ 1 و 2 و حتی شاید نیسان ماکسیما دانست!
  34. 2 امتیاز
    با توجه به اينكه در سوراخ زدن لقي به ماتريس و در دوره بري به سنبه اعمال ميشه در اين سوال مقدار قطر سنبه سورخ زني و ماتريس دوره بر به ترتيب همان قطر داخلي واشر و قطر خارجي آن است سوال بسيار ساده تكراري و از پيش پا افتاده
  35. 2 امتیاز
    ببخشيد مهندس من اون علامت سوالاين جمله رو كه گفتم : (( اين استدلال درسته؟)) رو نذاشتم متاسفانه امكان ويرايش هنوز براي من نيست اين استدلال خودمه از دوستان خواستم نظر بدن شمام هم لطف بفرماييد نظر خودتونو اعلام كنيد
  36. 2 امتیاز
    اين سوال از سوالات ساده و تكراري امسال بود.خواسته سوال مقدار توان لازم براي ماشينكاري هست. كافيه نرخ براده برداري كه هست حاصلضرب سطح مقطع براده در سرعت برشي را در مقدار انرژي مخصوص فولاد ضدزنگ ضرب كنيد تا واحد بر حسب ژول بر ثانيه يا وات بشه سپس بر مقدار راندمان ماشينكاري تقسيم كرد كه حاصل ميشه 19.44 كيلووات البته بايد دقت كرد واحد ها يكي بشن
  37. 2 امتیاز
    سیم فاز ه از سه تا فیوز پایینی به 9 فیوز اول وصل شده .......سه فیوز اخری فاز بهشون وصل نشده.فقط از محافظ جانه یه سیم اومده به این سه تا که با شونه به هم وصلن
  38. 2 امتیاز
  39. 2 امتیاز
    نه منظوری نداشتم کلی گفتم روشی که گفتین هم جایی ندیدم استفاده بشه،برای بازیاب همون کارایی هست و یکی دیگه.. نگفتم که مبدل فشرده بذاریم مخصوصا اینجا که محصولات احتراق خیلی کثیفن..
  40. 2 امتیاز
  41. 2 امتیاز
    سلام م م م تو این عکس هایی که گزاشتید که این طوری نیسسسس جدید سیم کشی کردید اون سه تا فاز از کلید مینیاتوری سه فاز اومده ه ه هااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
  42. 2 امتیاز
    سلام. سیم فازی که از محافظ جان میاد فقط به سه تا فیوز بغلیش وصله وبه فیوزهای دیگه نرفته؟چرا؟
  43. 2 امتیاز
  44. 2 امتیاز
    یه راهش، همین روشی که دوست خوبمون Ali.Akbar گفتن یه روش دیگه اگه ویندوزتون 7 یا 8 باشه ، میتونید برید تو استارت ، sn رو سرچ کنی و برنامه ی snipping tool رو باز کنید و از هر قسمتی که دوست دارید عکس بگیرید
  45. 2 امتیاز
    یک دکمه به نام prt screen روی کیوورد هست میزنید و توی نرمافزار تقاشی پیست میکنید.
  46. 2 امتیاز
    درباره کتاب : «سیمای زنی در میان جمع» برجسته‌ترین اثر بُل است و آکادمی سوئد زمانی که در سال ۱۹۷۲ (میلادی) جایزه نوبل ادبیات را به او تقدیم کرد، این رمان را جامع آثار او معرفی کرد. بل‌‏ در این اثر هم از جامعه سرمایه‌داری و هم از نظام کمونیستی انتقاد می‌کند. یه همین دلیل کتاب او با حذف بسیاری ‏‎از قسمت‌ها در شوروی به چاپ رسید. او عملکرد سرمایه داری را مبتنی بر حرص و طمع می‌داند و نظام کمونیستی را نیز به عدم اجرای دستورات سوسیالیزم متهم می‌کند. بل‌‏‎ برای شرح زندگینامه لنی – شخصیت اصلی‌‏‎ داستان‌‏‎ – از ۴۸ سالگی او شروع می‌کند و پس از شرح خصوصیات حال حاضر او سیر بلندی در خاطرات گذشته او دارد. سپس لحن داستان عوض شده و زندگی او از گذشته به حال و سپس آینده شرح داده می‌شود. هاینریش تئودور بل (به آلمانی: Heinrich Theodor Böll)‏ ‏(۲۱ دسامبر ۱۹۱۷ – ۱۶ ژوئیه ۱۹۸۵) نویسنده آلمانی و برنده جایزه نوبل ادبی است. بیشتر آثار او به جنگ (به خصوص جنگ جهانی دوم) و آثار پس از آن می‌پردازد. [TABLE] [TR] [TD][/TD] [/TR] [/TABLE] [h=2]زندگی‌نامه[/h] هاینریش بل ۲۱ دسامبر ۱۹۱۷ در شهر کلن به دنیا آمد. در بیست سالگی پس از اخذ دیپلم در یک کتابفروشی مشغول به کار شد اما سال بعد از آن هم‌زمان با آغاز جنگ جهانی دوم به خدمت سربازی فراخوانده شد و تا سال ۱۹۴۵ را در جبهه‌های جنگ به سربرد. بیشتر دوران خدمت سربازی او در جبهه‌های شرق آلمان بود و در پایان جنگ هم به جبهه فرانسه اعزام شد که در آنجا برای چندین ماه به اسارت متفقین درآمد. او در سال ۱۹۴۲ با آن ماری سش ازدواج کرد که اولین فرزند آنها، به نام کرسیتف، در سال ۱۹۴۵ بر اثر بیماری از دنیا رفت. پس از جنگ به تحصیل در رشته زبان و ادبیات آلمانی پرداخت. در این زمان برای تأمین خرج تحصیل و زندگی در مغازه نجاری برادرش کار می‌کرد. در سال ۱۹۵۰ به عنوان مسئول سرشماری آپارتمان‌ها و ساختمان‌ها در اداره آمار مشغول به کار شد. در سال ۱۹۴۷ اولین داستان‌های خود را به چاپ رسانید و با چاپ داستان قطار به موقع رسید، در سال ۱۹۴۹، به شهرت رسید. و در سال ۱۹۵۱ با برنده شدن در جایزه ادبی گروه ۴۷ برای داستان گوسفند سیاه موفق به دریافت اولین جایزه ادبی خود شد. در ۱۹۵۶ به ایرلند سفر کرد تا سال بعد کتاب یادداشت‌های روزانه ایرلند را به چاپ برساند. در ۱۹۷۱ ریاست انجمن قلم آلمان را به عهده گرفت. او همچنین تا سال ۱۹۷۴ ریاست انجمن بین‌المللی قلم را پذیرفت. او در سال ۱۹۷۲ توانست به عنوان دومین آلمانی، بعد از توماس مان، جایزه ادبی نوبل را از آن خود کند. هاینریش بل خروج خود و همسرش را از کلیسای کاتولیک، در سال ۱۹۷۶، اعلام کرد. او در ۱۶ ژوئیه ۱۹۸۵ از دنیا رفت و جسد او در نزدیکی زادگاهش به خاک سپرده شد دانلود رمان سیمای زنی در میان جمع نوشته هاینریش بُل
  47. 2 امتیاز
    درباره کتاب : «سیمای زنی در میان جمع» برجسته‌ترین اثر بُل است و آکادمی سوئد زمانی که در سال ۱۹۷۲ (میلادی) جایزه نوبل ادبیات را به او تقدیم کرد، این رمان را جامع آثار او معرفی کرد. بل‌‏ در این اثر هم از جامعه سرمایه‌داری و هم از نظام کمونیستی انتقاد می‌کند. یه همین دلیل کتاب او با حذف بسیاری ‏‎از قسمت‌ها در شوروی به چاپ رسید. او عملکرد سرمایه داری را مبتنی بر حرص و طمع می‌داند و نظام کمونیستی را نیز به عدم اجرای دستورات سوسیالیزم متهم می‌کند. بل‌‏‎ برای شرح زندگینامه لنی – شخصیت اصلی‌‏‎ داستان‌‏‎ – از ۴۸ سالگی او شروع می‌کند و پس از شرح خصوصیات حال حاضر او سیر بلندی در خاطرات گذشته او دارد. سپس لحن داستان عوض شده و زندگی او از گذشته به حال و سپس آینده شرح داده می‌شود. هاینریش تئودور بل (به آلمانی: Heinrich Theodor Böll)‏ ‏(۲۱ دسامبر ۱۹۱۷ – ۱۶ ژوئیه ۱۹۸۵) نویسنده آلمانی و برنده جایزه نوبل ادبی است. بیشتر آثار او به جنگ (به خصوص جنگ جهانی دوم) و آثار پس از آن می‌پردازد. [TABLE] [TR] [TD][/TD] [/TR] [/TABLE] [h=2]زندگی‌نامه[/h] هاینریش بل ۲۱ دسامبر ۱۹۱۷ در شهر کلن به دنیا آمد. در بیست سالگی پس از اخذ دیپلم در یک کتابفروشی مشغول به کار شد اما سال بعد از آن هم‌زمان با آغاز جنگ جهانی دوم به خدمت سربازی فراخوانده شد و تا سال ۱۹۴۵ را در جبهه‌های جنگ به سربرد. بیشتر دوران خدمت سربازی او در جبهه‌های شرق آلمان بود و در پایان جنگ هم به جبهه فرانسه اعزام شد که در آنجا برای چندین ماه به اسارت متفقین درآمد. او در سال ۱۹۴۲ با آن ماری سش ازدواج کرد که اولین فرزند آنها، به نام کرسیتف، در سال ۱۹۴۵ بر اثر بیماری از دنیا رفت. پس از جنگ به تحصیل در رشته زبان و ادبیات آلمانی پرداخت. در این زمان برای تأمین خرج تحصیل و زندگی در مغازه نجاری برادرش کار می‌کرد. در سال ۱۹۵۰ به عنوان مسئول سرشماری آپارتمان‌ها و ساختمان‌ها در اداره آمار مشغول به کار شد. در سال ۱۹۴۷ اولین داستان‌های خود را به چاپ رسانید و با چاپ داستان قطار به موقع رسید، در سال ۱۹۴۹، به شهرت رسید. و در سال ۱۹۵۱ با برنده شدن در جایزه ادبی گروه ۴۷ برای داستان گوسفند سیاه موفق به دریافت اولین جایزه ادبی خود شد. در ۱۹۵۶ به ایرلند سفر کرد تا سال بعد کتاب یادداشت‌های روزانه ایرلند را به چاپ برساند. در ۱۹۷۱ ریاست انجمن قلم آلمان را به عهده گرفت. او همچنین تا سال ۱۹۷۴ ریاست انجمن بین‌المللی قلم را پذیرفت. او در سال ۱۹۷۲ توانست به عنوان دومین آلمانی، بعد از توماس مان، جایزه ادبی نوبل را از آن خود کند. هاینریش بل خروج خود و همسرش را از کلیسای کاتولیک، در سال ۱۹۷۶، اعلام کرد. او در ۱۶ ژوئیه ۱۹۸۵ از دنیا رفت و جسد او در نزدیکی زادگاهش به خاک سپرده شد دانلود رمان سیمای زنی در میان جمع نوشته هاینریش بُل
  48. 2 امتیاز
    آفرررررررررررین تینا جان درستهههههههه
  49. 2 امتیاز
  50. 2 امتیاز
×
×
  • جدید...