رفتن به مطلب

CehckMate

کاربر انجمن
  • تعداد ارسال ها

    376
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

اعتبار در سایت

2,026 Excellent

درباره CehckMate

  • درجه
    <b><font color="#0000CC" face="Tahoma">کاربر انجمن</b></font>
  • تاریخ تولد تعیین نشده

اطلاعات شخصی

  • نام واقعی
    مسیح

اطلاعات شغلی و تحصیلی

  • رشته تحصیلی
    مهندسی شهرسازی
  • گرایش
    برنامه ریزی شهری
  • مقطع تحصیلی
    فوق لیسانس
  • دانشگاه محل تحصیل
    تهران
  1. امیدوارم روزی برسه که هر کسی متوجه اشتباهش بشه و اگر متوجه اشتباهش شد، شهامت اقرارش رو داشته باشه. شاید 90% آدمها متوجه بشن ولی فقط ده درصد حاضر میشن بپذیرن اشتباهشون رو... امیدوارم اون روز برسه و امیدوارم خودم هم جزو همونها باشم که به اشتباهاتشون همیشه اعتراف میکنن... اعتراف به اشتباه از بزرگی افراد سرچشمه میگیره...
  2. تبریک به کلیه دوستان و تبریک ویژه به faaarnaz به خاطر متن حرفه ای و دقیقی که نوشته بود.
  3. CehckMate

    استخدام نیروی شهرساز

    چون فکر میکنم اکثر بچه هایی که تازه میخوان وارد بازار کار بشن تو زمینه سابقه کار و مخصوصاً رزومه نویسی مشکل دارن هر وقت فرصت کنم و اگر فکر میکنید به دردتون میخوره، یه آموزش رزومه نویسی میذارم.
  4. پس اگر برای کنکور هست همون سازمان فضایی رو بخونید چون من فکر کردم برای یه واحد درسی هست که میدید و تموم میشه ولی چون توی کنکور بالاخره باید با مبحث سازمان فضایی هم کار کنید، روی همون قضیه کار کنید بهتره. مقالاتی که معرفی کردم فکر میکنم خوب باشه. موفق باشی... :)
  5. به نظرم برای طرح آماده سازی زمین بهتره که از نقشه های کاربری پیشنهادی طرح تفصیلی چند تا شهر کوچیک استفاده کنید چون سازمان فضایی برای شما که رشته ات معماری هست ممکنه کمی گیج کننده باشه. چند هکتاری هست این طرح آماده سازی؟
  6. آگهی شماره 1: استخدام شهرساز یک شرکت مهندس مشاور شهرسازی - معماری به یک نیروی فارغ التحصیل رشته شهرسازی (در هر مقطعی) نیازمند است. واجدین شرایط باید از حداقل 1 سال سابقه کار برخوردار باشند و ساکن یا دانشجوی شهر تهران یا یکی از شهرهای اطراف تهران باشند. ------------------------------------------------------- آگهی شماره 2: یک شرکت مهندس مشاور شهرسازی - معماری با همکاری یکی از شرکتهای بزرگ انفورماتیک تهران و شهرداری تهران بزرگ در حال پیاده سازی محتوای GIS شهر تهران در بستر وب می باشد (ارائه امکانات و مدیریت شهری در محیط اینترنت برای شهروندان) به همین منظور، این شرکت نیاز به نیروهای متخصص در زمینه GIS و با مدرک حداقل کارشناسی شهرسازی داره. متقضایان باید حتماً ساکن تهران و یا یکی از شهرهای اطراف تهران باشند، سابقه کار با نرم افزار GIS رو داشته باشند و حتماً فارغ التحصیل رشته شهرسازی باشند. ------------------------------------------------------- دوستانی که تمایل به اپلای برای شغلهای فوق رو دارند رزومه خودشون رو در اولین فرصت به آدرس ایمیل masih.rasty@gmail.com ارسال کنند. پس از بررسی رزومه های ارسال شده، در صورت تایید اولیه، برای مصاحبه حضوری دعوت میشید. لطفاً در عنوان ایمیلها حتماً ذکر کنید که رزومه شما مربوط به آگهی شماره 1 هست یا آگهی شماره 2 با تشکر
  7. آگهی شماره 1: استخدام شهرساز یک شرکت مهندس مشاور شهرسازی - معماری به یک نیروی فارغ التحصیل رشته شهرسازی (در هر مقطعی) نیازمند است. واجدین شرایط باید از حداقل 1 سال سابقه کار برخوردار باشند و ساکن یا دانشجوی شهر تهران یا یکی از شهرهای اطراف تهران باشند. ------------------------------------------------------- آگهی شماره 2: یک شرکت مهندس مشاور شهرسازی - معماری با همکاری یکی از شرکتهای بزرگ انفورماتیک تهران و شهرداری تهران بزرگ در حال پیاده سازی محتوای GIS شهر تهران در بستر وب می باشد (ارائه امکانات و مدیریت شهری در محیط اینترنت برای شهروندان) به همین منظور، این شرکت نیاز به نیروهای متخصص در زمینه GIS و با مدرک حداقل کارشناسی شهرسازی داره. متقضایان باید حتماً ساکن تهران و یا یکی از شهرهای اطراف تهران باشند، سابقه کار با نرم افزار GIS رو داشته باشند و حتماً فارغ التحصیل رشته شهرسازی باشند. ------------------------------------------------------- دوستانی که تمایل به اپلای برای شغلهای فوق رو دارند رزومه خودشون رو در اولین فرصت به آدرس ایمیل masih.rasty@gmail.com ارسال کنند. پس از بررسی رزومه های ارسال شده، در صورت تایید اولیه، برای مصاحبه حضوری دعوت میشید. لطفاً در عنوان ایمیلها حتماً ذکر کنید که رزومه شما مربوط به آگهی شماره 1 هست یا آگهی شماره 2 با تشکر
  8. [Hidden Content] [Hidden Content] [Hidden Content] [Hidden Content] آیت اللهی، فاطمه، سازمان فضایی در شهر ایرانی، قبل و بعد از اسلام، مجله باغ و منظر: بهار و تابستان 86 منظورتون از نحوه توزیع کاربری ها، Zoning هست؟
  9. CehckMate

    درخواست تعویض نام اعضاء

    لطفاً این نام کاربری رو به CheckMate تغییر بدید و نام کاربری CehckMate رو که در حال حاضر موجود هست (مال خودمه)، حذف کنید! ممنون
  10. من با توجه به اینکه صبا خانم (درست گفتم اسمش رو دیگه؟ ) گفتن اشکالی نداره که نقد کنیم پیش از پایان مسابقه، این نقدهای مختصر رو نوشتم. قطعاً نظرات من هم خالی از اشکال نیست و فکر میکنم اگر مدیران هم موافق باشن که شاید بد نباشه دوستانی که نقد شده کارشون اگر دوست دارن جوابی بدن برای صبا خانم بفرستن و ایشون هم بذارن اینجا. پ.ن 1: نمیتونیم بگیم به کی رای دادیم؟!! پ.ن 2: تشکرات زیاد از صبای عزیز که تا جایی که دارم میبینم یه تکونی به انجمن مردگان داده!! پ.ن3: ایکاش کپی پیست نمیکردید اینقدر!!! :icon_pf (34):
  11. نظر شماره 1 ایجاد یک تقاطع بر سر این دو بزرگراه و تعریف یک میدان برای آن، سبب کاهش کیفیت عملکردی میدان گردیده است. قرار گیری برج آزادی در تقاطع دو معبر اصلی، سبب شده که از یکسو معبر در مقیاس یک محور سریع السیر عمل ننموده و از عملکرد جا به جایی آن کاسته شود و از سوی دیگر به علت حرکت سریع مردم، فرصت اندکی برای درک و استفاده ی مردم از فضا ایجاد شود. حرف شما در حالت کلی صحیح هست. وقتی که میدان (یا هر عارضه شهری دیگر) در میان یک سیستم حمل و نقل سریع شهری (به هر شکل آن) قرار میگیره، باعث کاهش کیفیت عملکردی خودش و اون سیستم میشه ولی اینجا باید توجه بشه که بزرگراههای شهری منتهی به میدان در ابتدا یا انتهای خود به میدان میرسن و عملاً میدان نه تنها در میان این سیستمها قرار نمیگیره بلکه با قرار گیری در ابتدا و انتهای راههای شاخص (به عنوان یکی از 5 شاخصه اصلی شکل شهر براساس نظر لینچ)، نه تنها اون راه رو شاخص میکنه، بلکه خودش هم به عنوان یک نشانه شهری تقویت میشه. انتهای خیابان آزادی، انتهای بزرگراه جناح و ابتدای بزرگراه سعیدی و ابتدای بزرگراه لشگری... ضمن اینکه چینش این خیابانها و تبدیل اونها به یکدیگر هم این نظریه رو تایید میکنه. به عنوان مثال شما از محور کندروی آزادی به میدان آزادی وارد میشید و بعد به محور تندروی شهید لشگری میرید. همینطور اگر به این میدان سر بزنید و یه برداشت میدانی داشته باشید میبینید که درصد بسیار کمی از حجم سواره بزرگراه جناح مسیر خودشون رو به سمت بزرگراه سعیدی ادامه میدن (تجربیات شخصی!)... شاید اگر بزرگراه لشگری و جناح با همین حجم ترددی که دارن، در امتداد هم قرار میگیرفتن، حرف شما صحیح بود. در ارتباط با فرصت اندک عابرین یا سواره ها برای درک محیط هم چندان موافق نیستم. به طول کلی شکلهای غیر دایره­ای برای میادین برای جلب عابرین و گردشگران طراحی میشه. به عنوان مثال میدان انقلاب که شکلی لوزی مانند داره (کاری نداریم که براثر گذشت زمان کارکرد خودش رو از دست داده. در اینجا برای ما مهم هدف والای طراح بوده نه بی فکری مسئولین!!). شکل بیضی مانند میدان آزادی هم به شما فرصت تماشای بیشتری برای میدان میده. اگر دقت کنید این بیضی به جای شمالی - جنوبی بودن، شرقی – غربی هست. دلیلش هم اینه که یکی از کارکردهای این برج در زمان ساخته شدنش نمایش نمادی از تهران به مسافرانی بوده که از سمت غرب (و بالاخص مسافرین خارجی فرودگاه مهرآباد) وارد میشن. بنابراین میدان را به صورت شرقی – غربی ساختن تا بیننده ها بتونن حتی در حین حرکت بیشتر به مشاهده مناظر بپردازن. شما حتی اگر توی کارهای هنری مثل فیلمهای سینمایی هم دقت کنی، هر وقت میخواستن مسافری رو نشون بدن که تازه به تهران اومده، اون رو سوار با ماشین و در حال عبور و تماشای برج آزادی نشون میدادن که این از نظر من نکته بسیار ظریف و جالبی هست... هرچند شاید زیرگذر کردن بخش زیادی از مسیر تردد عملاً این فرصت رو هم از شما سلب میکنه... برای جذب بیشتر گروههای استفاده کننده از تورهای تهران گردی استفاده شود خب، ما اصلی داریم که میگیم برای هر پروژه ای باید گروه­های هدف تعیین بشه. افرادی که از تورهای تهران­گردی استفاده میکنن غالباً (و نه الزاماً) از دسته کسانی هستند که خودشون حداقل یک بار به این برج رفتن. (تهران گردی و فعالیتهای فرهنگی – گردشگری دیگه از این دست غالباً برای افرادی هست که جاهای خیلی مهمی مثل برج آزادی یا برج میلاد رو رفتن) برای همین تورهای تهران گردی شاید (و شاید!) نتونه اونقدری که مدنظر شما هست جوابگو باشه. علیرغم نظراتی که دادم که قطعاً ممکنه اشتباه هم داشته باشه، من نظرات شما رو (مخصوصاً نگارشتون در بیان مطالبتون) رو دوست داشتم! موفق باشید.. نظر شماره 2 باید گفت که نقوشی که در میدان هست و باغچه ها و گل کاری ها را شکل می دهد، از طرح داخلی گنبد مسجد شیخ لطف الله اصفهان الهام گرفته شده؛ منتها هندسه دایره گنبد تبدیل به بیضی شده است. درواقع اصل برگرفته شده از طراحی فضای سبز و همچنین فضاهای داخلی برج آزادی برگرفته شده از نظریه "وحدت" که در معماری اسلامی و تصوف زیاد داریمش هست. معماری مسجد شیخ لطف الله اصفهان هم که خود شما اشاره کردید از همین نظریه استفاده میکنه که اجزای خرد از گوشه و کنار به یکدیگر نزدیک شده و با رسیدن به وحدت به سمت تعالی حرکت میکنن (که غالباً این تعالی با ارتفاع و اوج گرفتن نمایان میشه)... حتی اگر به پایه ها و شکل برج هم دقت کنید تا حدود زیادی این وحدت نمایانگر هست. جالبه که بدونید در معماری داخلی خود برج هم هیچ سقفی بدون روزن نیست! درواقع شما در هر کجای برج که واقع شده باشید، سقف شما دارای یک روزنه به طبقه بالا هست که خود این قضیه هم دارای ظرایف عالی و بی نظیری از عرفان ایرانی-اسلامی است. نظر شماره 3 الف(از لحاظ ترافیکی، با توجه به اینکه این میدون ورودی شهر تهران از غرب محسوب میشه، باید خیلی مردمی تر از اینی که هست باشه، در صورتی که نه مقیاس انسانی داره، نه حس امنیت و ایمنی لازم برای مردم رو القا می کنه ! راستش من خیلی متوجه نشدم ارتباط بین مقیاس انسانی و ورودی شهر از غرب چیه. اتفاقاً فکر میکنم اگر برگردیم و تاریخچه شهرهای ایرانی رو نگاه کنیم دروازه های ورودی شهرها همیشه نمادی از عملکرد داخلیشون بودن (مثل دروازه های ورودی خود تهران یا دروازه قرآن شیراز). همونطور که تو صحبتهای قبلی هم گفتم یکی از عملکردهای این برج و میدان، نمایش عظمت و شکوه شهرسازی اون دوره بوده پس طبیعی هست که در مقیاسی بزرگ طراحی بشه.
  12. CehckMate

    درخواست تعویض نام اعضاء

    خداییش توی این فروم در هر زمینه ای با مدیرا صحبت کردیم شش سال بعد جواب گرفتیم جز این یه زمینه...
  13. CehckMate

    درخواست تعویض نام اعضاء

    سلام لطفاً نام کاربری من رو به sisilmaki تغییر بدید. با تشکر!
  14. حداقل عکس یکی رو میذاشتی که سرش به تنش بیارزه!! این پیرمرد تو لیگ اسپانیا دیگه نمیتونست پا به پای لیو مسی بدوئه فکر کرد بیاد ایران میتونه پادشاهی کنه... حالا منتظر لایی های داش علی با تعصب توی هفته ششم به این پیرمرده باشید!!
  15. انصافاً عین واقعیته! مجیدی کلاً در ارتباط با غیرت و تعصب حرف نزنه سنگین تره... فقط داش علی با تعصب و اسطوره دوست داشتنیمون موشک!
×
×
  • جدید...