رفتن به مطلب

mr.photoshop

عضو جدید
  • تعداد ارسال ها

    21
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

اعتبار در سایت

161 Excellent

درباره mr.photoshop

  • درجه
    <b><font color="#000099" face="Tahoma">عضو جدید </b></font>
  • تاریخ تولد تعیین نشده

اطلاعات شغلی و تحصیلی

  • رشته تحصیلی
    گرافیک
  1. مرحله اول : اول کار رو با یک بک گراند که حالت گرادیانت داشته باشه شروع میکنیم. در این آموزش از Radial Gradient قهوه ای روشن و تیره استفاده میکنیم. Foreground color - #2f2520 Background color - #1e1916 مرحله دوم : حالا متن مورد نظر رو تایپ کنید. مرحله سوم : روی لایه ی متنتون کلیک راست کنید و گزینه Blending Options رو انتخاب کنید. وقتشه که به نوشتتون رنگ و لعاب بدید. گزینه drop shadow رو تیک بزنید. inner shadow هم همینطور. تنظیماتش رو بسته به صلیغتون می تونید تغییر بدید مرحله چهارم : حالا میخوایم HighLight ها رو اضافه کنیم. برای اینکار از گزینهBevel and Emboss استفاده میکنیم. تنظیماتش رو تغییر ندید. مرحله پنجم : گزینه Gradient Overlay رو تیک بزنید. رنگش رو سبز و Transparent کنید. مرحله ششم : تا اینجا باید کاره شما اینطوری شده باشه : مرحله هفتم : یک لایه جدید ایجاد کنید. کلید "Ctrl" از صفحه کلید رو نگه دارید و روی لایه ی متنتون کلیک کنید تا Select بشه. مرحله هشتم : به Select > Modify > Contract بروید و مقدار را 4 پیکسل کنید. مرحله نهم : ما یه گرادیانت احتیاج داریم با رنگ سفید به transparency. برای اینکار gradient tool رو انتخاب می کنیم. مرحله دهم: از گرادینت استفاده کرده و قسمت انتخاب شده رو با رنگ سفید به transparency رنگ کنید... مرحله یازدهم: و یا استفاده از ابزار elliptical marquee tool قستی از تصویر رو انتخاب کرده و حذف کنید ... اینکار باعث میشه تصویر به صورا پلاستیکی به نظر بیاد... مرحله دوازده: مرحله قبل رو واسه style هم تکرار کنید ... کار شما به پایان رسید ... منبع Download the PSD for this tutorial
  2. سلام دوستان عزيز اينم آموزش ساخت يه كاغذ ديواري فانتزي اگه خداي نكرده مشكلي داشت بگيد تا تصحيح كنم چون خيلي فشار اومد تا تموم شد نمونه كار: خواستم ضميمه كنم گفت فايل خراب است [Hidden Content] فایل های پیوست شده fantasy_night_farsi.rar (1.44 مگابایت, ) __________________
  3. آموزش ساخت دایره حلزونی در فتوشاپ [نرم افزارهای مورد استفاده : فتوشاپ] [فایلهای پیوستی : ندارد] مقدمه دوستانی که فتوشاپ کار کرده باشند، اطلاع دارند که در این نرم افزار هیچ امکان و ابزار اولیه ای برای ساخت دایره حلزونی وجود ندارد. همانگونه که در تصویر بالا می بینید، منحنی حلزونی، خطی است که به صورت دایره ای به دور خود می چرخد. امروز طبق معمول سرگردم گذراندن اوقات فراغتم در فتوشاپ بودم که به ناگاه به ذهنم رسید چگونه در سریعترین زمان ممکن به دایره حلزونی برسم. راههای متفاوتی برای انجام این تمرین وجود دارد، لیک در این اموزش راهی را که به نظرم ساده ترین و سریعترین روش بوده را خدمت شماعزیزان ارائه می دهم. مرجله 1: فتوشاپ را اجرا کنید. یک سند جدید ایجاد کنید. متذکر می شودم که حتما پهنا و ارتفاع سند یکی باشد یا اصطلاحا یک سند مربعی ایجاد کنید. مرجله 2: بر روی این سند نوارهای افقی کاملا هم اندازه قرار می گیرد. این نوارها را با دقت رنگ کنید. رنگ سمت راست هر نوار، همان رنگ سمت چپ نوار قبلی است. برای درک بهتر مطلب، رنگ نوارها را با دقت نگاه کنید. در این تصور، رنگهایی مشابه با شماره های یکسان مشخص شده اند. این روند را در کل نوارها اعمال کنید. مرجله 3: تمام نوارهای ایجاد شده را با هم مرج کنید تا یک لایه واحد شوند. مرجله 4: دستور Edit > Transform >Skew را اجرا کنید و سمت چپ لایه را به سمت پایین بکشید تا نوارها از حالت عمودی خارج شده و مورب شوند. نکته مهم اندازه اریب است. دقت کنید که سمت چپ را تنها به اندازه یک نوار پایین بکشید. رعایت این اندازه اجباری است. مرجله 5: درنهایت دستور Filter > Distort > Polar coordinates… را اجرا کنید تا نتیجه نهایی حاصل گردد. همچنین با استفاده از مطلب بازی با حروف که قبلا در همین فروم نیز ارائه دادم، می تونید تصاویری زیبایی به دست بیارید. در این آموزش از *****ساده و قدرتمند Polar coordinates استفاده کردیم. این ***** را می توان به بر روی تصاویر نیز اعمال نمود و به تصاویر بسیار جذابی دست یافت. منبع: سایت Cgpersian
  4. mr.photoshop

    آموزش ساخت دود

    آموزش ساخت دود در فتوشاپ سلام . این هم قضیش مثل همون آموزش قبلی هست . نمیدونم قبلا ترجمه شده اینجا یا ... اگه تکراری بود ببخشید . خیلی ساده هست و کوتاه اما باز هم کاربردی و جالب . در این آموزش به ساخت دود میپردازیم . برای شروع یک صحنه ایجاد کنید و بک گراند اون را یک رنگ تیره بهش بدید . سپس با استفاده از ابزار pen به صورت رندوم چند تا شکل ایجاد کنید ( البته با رنگ روشن یا سفید ) حالا با استفاده از ***** Gaussian blur هر کدوم از آبجکتهاتون را با عدد مختلف بلور کنید . با استفاده از ***** یا ابزار liquify filter حالت دود مانند را برای اشکالتون ایجاد کنید در این بخش کمی دقت بیشتری نیاز دارید که شکل ها به حالت دود بیشتر شبیه باشن ... بعد هم هر شکل در محل مورد نظرتون قرار بدید ... حالا میتونید رنگ مورد نظر برای دود را انتخاب کنید و بهش نسبت بدید . این کار را میتونید با استفاده از منوی پنجره Hue and saturation انجام بدید . البته در این مرحله برای اینکه رنگ شما روی این لایه دود تاثیر بزاره یک لایه جدید روی اون ایجاد کنید و هر رنگی مد نظرتون بود بهش بدید . سپس مود اون لایه را به حالت color تغییر بدید . بعد برید سراغ اون برگه hue و ... در غیر این صورت مستقیم این برگه روی اون لایه شما کار نمیکنه . دلیلش هم اینه که لایه شما تمام سفید هست و ... خب حالا میرسیم به اینکه برای زیبایی بیشتر کار کمی مه یا ابر به صحنه اضافه کنید . ابزار سلکت را انتخاب کنید یا همون lasso سپس عدد مربوط به feather را بزارید رو حدود 60 یا 80 . سپس محل مورد نظر را انتخاب کنید و از منوی ***** و زیرمجموعه رندر گزینه Cloud را انتخاب کنید . تا اینکه ابر های شما ساخته شدن . میتونید به همون روش قبل و با استفاده از hue و ... رنگ مورد نظرتون را برای مه انتخاب کنید . برای اینکه بک گراند هم زیبا تر بشه . لایه پس زمینه را انتخاب کنید و از برگه layer style یک gradiant بهش بدید و رنگ اون را از پایین روشن انتخاب کنید و همینطور که به سمت بالا میره تیره تر بشه . اینطوری یک حالت اتمسفر مانند ایجاد میشه و ... و این هم کار نهایی ما : مترجم ( باز هم با کمی تغییر و ... ) : خودم منبع
  5. mr.photoshop

    افکت متن پارتي تكست

    در اين قسمت شما نحوه طراحي و ساخت نوعي ديگر از افكتهايي كه بر روي متن اعمال مي شود را در فتوشاپ 7 ياد مي گيريد ، اين افكت به نام پارتي تكست يا متن شلوغ پلوغ نام گذاري شده است. شما مي توانيد مقادير ذكر شده در اين درس را بنا به طرح مورد علاقه خود تغيير دهيد. اين آموزش با يك سري تغييرات از سايت آموزشي مشابه دريافت شده طرح شما پس از طراحي مي بايست مانند شكل روبرو شود >>> 1:در ابتدا يك فايل جديد با اندازه 450*1600 با رنگ زمينه سفيد ايجاد نماييد. سپس ابزار متن را انتخاب كنيد و متن خود را تايپ كنيد. من به شما پيشنهاد مي كنم از فونتي كه حالت IMPACT يا تو پر دارد استفاده كنيد. من در اين آموزش از فونت Impact با اندازه 400 استفاده كرده ام. رنگ متن خود را #674500 انتخاب كنيد . 2:سپس با پايين نگه داشتن كليد Ctrl و كليك بر روي لايه متن تايپي خودتان آنرا انتخاب نماييد و سپس به منوي Select/Modify/Contract رفته و مقدار 6 را به آن نسبت دهيد. 3:حالا در يك لايه جديد محل انتخابي را با شماره رنگ #9D6401 پر كنيد (نام اين لايه را highlight بگذاريد) . حالا متن خود را از حالت انتخاب خارج كنيد و به منوي ******/Blur/Gaussian Blur برويد و مقدار 5 را وارد كنيد. 4:حال لايه highlight را با پايين نگاه داشتن كليد Ctrl انتخاب كنيد و بعد به قسمت Select/Modify/Contract رفته و مقدار 4 را وارد كنيد. سپس در لايه اي جديد كه با نام working‌ايجاد مي كنيد با شماره رنگ #FFA506 پر كنيد. 5:حالا اگر لايه اي در حال انتخاب است آنرا از حالت انتخاب خارج كنيد. لايه working را انتخاب كنيد و بعد به منوي ******/Texture/Stained Glass برويد و مقادير زير را وارد نماييد: (توجه داشته باشيد كه حتما رنگ Foreground شماره #FFA506 باشد.) Cell size=2 Border Thickness=1 Light Intensity=3 6:حال به قسمت ******/Distort/Glass رفته و مقادير زير را وارد نماييد: Distortion=16 Smoothness=15 Texture should be set to Frosted Scaling = 100% 7:حالا به قسمت ******/noise/Dust & Scratches رفته و مقادير زير را وارد نماييد: Radius=3 Threshold=0 8:حال دوباره به منوي ******/Distort/Glass برويد ومقادير آنرا به همان حالتي كه هست رها كنيد و كليد OK‌را بفشاريد (مقادير آن در بخش 6 گفته شده است) 9:حالا طرح ما كمي شكل مورد نظر را به خود گرفته است اما هنوز كامل نيست. براي ادامه كار به منوي ******/Artistic/Dry Brush برويد و مقادير زير را وارد كنيد: Brush Size=0 Brush Detail=3 Texture=3 اين افكت را تا 4 يا 5 بار بسته با نظر خودتان بر روي لايه اعمال كنيد . 9:حالا طرح شما آماده شده است. شما مي توانيد طرح خود را گسترش دهيد و طرحي مانند شكل روبرو بسازيد. __________________
  6. يكي از امكانات جالب فتوشاپ قابليت اعمال افكت‌هاي زيباي تصويري روي متن‌هاي نوشتاري است. براي ايجاد جلوه‌هاي متني برنامه‌هاي زيبايي ارايه شده است كه از جمله آن‌ها مي‌توان به برنامه Xara3D اشاره كرد. نقطه ضعف اغلب اين برنامه‌ها اين است كه تنظيمات پيشرفته فتوشاپ را ندارند و براي كاربران حرفه‌اي چندان راضي‌كننده نيستند. اگرچه به دليل سادگي كار با آن‌ها خيلي از كاربران تازه‌كار ترجيح مي‌دهند از آن‌ها استفاده كنند. در اينجا سعي داريم با دستمايه قرار دادن اين آموزش‌ها به دنياي پيچيده فتوشاپ وارد شويم و از امكانات لذت‌بخش آن استفاده كنيم. اين آموزش مراحل زيادي دارد. تبديل يك نوشته معمولي به قطرات جيوه‌اي فلزي كه هر مرحله از آن ترفند‌ها و نكات مخصوص به خود را دارد! در اولين مرحله لازم است يك صفحه سفيد باز كنيد. از گزينه File>New پنجره New را باز كنيد و يك صفحه در ابعاد بزرگ، مثلاً A4 با وضوح قابل چاپ يعني 300dpi با پس‌زمينه سفيد بسازيد.سپس ابزار متن را كليك كرده و يك فونتي را انتخاب كنيد كه لبه‌هاي گرد و ملايم داشته باشد. دقت كنيد كه رنگي كه متن را با آن مي‌نويسيد، نبايد سياه كامل باشد.با دوبار كليك كردن روي رنگ پيش‌زمينه كد رنگ (#666666) را وارد كرده و متن را با رنگ طوسي تيره بنويسيد. (تصوير 1) پس از نوشتن متن، لايه مربوط به آن را در پالت لايه‌ها مي‌بينيد كه روي لايه پس‌زمينه قرار گرفته است. اما اين لايه متني است و نمي‌توانيد *****هاي مورد نظر را روي آن استفاده كنيد. بنابراين آن را تبديل به يك لايه رستر مي‌كنيم. براي اين كار روي نام آيكون لايه در پالت لايه‌ها راست كليك كرده و گزينه Rasterize Type را انتخاب كنيد. (تصوير 2) لايه متني يك لايه معمولي است و مي‌توانيد براي طبيعي‌تر شدن نتيجه كار از همين حالا با يك قلم موي گرد چند نقطه كوچك و بزرگ در اطراف نوشته ايجاد كنيد. (تصوير 3) پالت كانال‌ها را از مسير Window>Channels باز كنيد. چهار كانال عكس را در اين‌جا مي‌بينيد. از يكي از اين كانال‌ها يك كپي بسازيد. فرقي نمي‌كند از كدام‌يك از آن‌ها باشد. چون نوشته به رنگ طوسي خالص است و به همين علت هر سه كانال قرمز و آبي و سبز آن شبيه هم هستند. براي ايجاد يك كپي از يكي از اين كانال‌ها، همانند يك لايه در پالت لايه‌ها، يكي از آن‌ها را بگيريد و روي آيكون Create a new channel رها كنيد. (دومين آيكون از سمت راست در پايين پالت) (تصوير 4) با اين كار بلافاصله تمام كانال‌هاي ديگر خاموش مي‌شوند. حالا بايد رنگ‌هاي اين لايه را برعكس كنيد. براي برعكس كردن رنگ‌هاي يك تصوير (سياه و سفيد يا رنگي) از فرمان Image>Adjustments>Invert (يا ميان‌بر Ctrl+I) استفاده مي‌كنيم. (تصوير 5) اين كانال رنگي كه هم اكنون داراي زمينه سياه است، بايد محو شود. از منوي فيـــلــــتر‌ها گزينه‌ f i l t e r >Blur> Gaussian Blur را انتخاب كنيد، سپس در كادر محاوره‌اي *****، مقدار محو‌شدگي را روي 25‌‌پيكسل قرار دهيد و OK كنيد. عكس كمي محو مي‌شود. دوباره همين كار را با مقدار محو شدگي 15‌پيكسل تكرار كنيد. (تصوير 6) كانال محو شده را خاموش كنيد. يعني روي آيكون چشم كنار آن كليك كنيد تا همانند يك لا‌يه خاموش شود. دقت كنيد كه نبايد آن را حذف كنيد. چون به آن نياز خواهيم داشت (البته تا وقتي روي آيكون چشم RGBكليك نكنيد و يك كانال ديگر را روشن نكنيد، اين كانال خاموش نمي‌شود). (تصوير 7) فـــــيلـــــتر f i l t e r >Render>Lighting Effects را اجرا كنيد. تنظيمات اين ***** را شبيه آن‌چه در تصوير 8 مي‌بينيد، تنظيم كنيد. حتماً دقت كنيد كه كانال كپي شده‌اي كه همين الان آن را محو كرديد به عنوان Texture Channel انتخاب شود. (نكته مهم اين‌كه ممكن است پس از روشن كردن آيكون چشم كانال RGB، فراموش كرده باشيد كه بايد آن كانال را فعال كنيد و هم اكنون كانال محو شده فعال و البته خاموش باشد. بنابراين به دليل خاموش بودن آن، كانال ***** مذكور غير‌فعال است. بنابراين حتماً كانال RGB را فعال كنيد!) (تصوير 8) متن ما كمي برجسته شد. اما هنوز خيلي كار دارد. با زدن دكمه‌هاي Ctrl+J يك كپي از اين لايه ايجاد كنيد. بعد به مسير f i l t e r>Sketch>Chrome برويد و ***** ايجاد انعكاس كروماتيك را روي تصوير ايجاد كنيد. مقدار Detail را روي چهار و مقدار Smoothness را روي دو قرار دهيد. (همانند تصوير 9) سپس از طريق جلوه‌هاي لايه (دومين آيكون از سمت چپ در پايين پالت لايه‌ها) جلوه Bevel & Emboss را به لايه اضافه كنيد. اين جلوه موجب برجسته شدن لايه مي‌شود. توجه كنيد كه رنگ سايه در جلوه Bevel & Emboss باز هم همان طوسي (#666666) است نه سياه كامل! براي اين‌كه كمي جلوه مايع بيشتري به اين متن بدهيد، مي‌توانيد با استفاده از فيـــلـــــتر f i l t e r>Liquefy) Liquefy) لبه‌هاي فونت‌ها را بكشيد و شكل بدهيد. حالا فونت شما آماده است. مي‌توانيد آن را روي هر زمينه‌اي بيندازيد. البته دقت كنيد براي اين‌كه كار طبيعي نشان بدهد، بايد يك كپي از روي لايه زمينه‌اي كه متن روي آن قرار مي‌گيرد را ايجاد كنيد و در بالاي لايه متن قرار دهيد. بعد جلوه آميختگي (Blending Options) لايه بالايي را از بالاي پالت لايه‌ها به Soft Light تغيير دهيد. متن جيوه‌اي شما آماده است. (تصوير 10) منبع: عصرشبکه
  7. سلام آموزش زیبایی هست امید وارم خوشتون بیاد آموزش به صورت PDF لینک های دانلود [Hidden Content] [Hidden Content]
  8. عنوان: کتاب آموزش فتوشاپ Photoshop رشته : کامپیوتر نوع : گرافیک نوع فایل : PDF زبان : فارسی حجم : 1.2 MB تعداد صفحات : 70 دانلود از سرور رپیدشیر دانلود از سرور مگا آپلود پسورد : [Hidden Content] شرح کتاب : سته نرم افزارهایImaqe Editor می باشد به این معنا كه به كمك این نرم افزار می توان بر روی تصاویر ویرایش نمود و حتی تصاویری در درون این نرم افزار خلق نمود این نرم افزار كه توسط شركتAdobe ساخته شده است به كمك چند نرم افزار دیگر كه تحت همین نرم افزار كار می كنند می توانند برروی فیلم ها نیز ویرایش های را داشته باشند ولی اصل حوزه فعالیت فتوشاپ برروی تصاویر می باشد ما دراین آموزش ها قصد كردیم كه این آموزش ها را در دو سطح مبتدی برای دوستانی كه تا به حال با نرم افزار آشنایی نداشته اند و پیشرفته برای دوستانی كه با نرم افزار كاركرده ولی كامل با آن آشنا نیستن را ارائه نماییم
  9. سلام میدونم اکثر دوستان هیچ نیازی به این آموزشها ندارند ولی خواستم تا سایرین که ممکن است از ور رفتن با پارامترها نا امید شده باشند راهنمایی فوری داشته باشند خوب بریم سر اصل مطلب: اول یک صحنه ساده ایجاد کنید (فعلا خالی باشد باشه) مستقیم با زدن کلید M روی کی برد به پنجره متریال ادیتور وارد شوید ومطابق شکل get material from بزنید شکل sky mat-1 این قسمت شما نه تنها قادر به برداشت از library و همچنین متریال های پایه (standard raytrace inkpaint ...)را هستید بلکه میتوانید از طر حهایی که با رنگ سبز مشخص شده اند برای طراحی background , .... استفاده کنید. روی الگوی نویز noise دبل کلیک کنید و پنجره را ببندید شکل sky mat-2 خوب متریال مربوطه به شکل طرح نویز درمی آید شکل sky mat -3 تنظیمها را مانند شکل تغییر دهید. نکته قابل توجه در اینجا پارامتر level است که میزان دقت الگو را کنترل میکند (یعنی اگر کمتر باشد الگو تار میشود ) شکل sky mat -4 برای قرار دادن این الگو (( دستکاری)) شده در بک گراند کار خود کلید 8 را در کی برد فشار دهید ویا از منوی رندرینگ enviroment را انتخاب کنید و مطابق شکل الگو را drag و روی دکمه مشخص شده رها کنید شکل sky reneder در پایان باید بگم که شما با استفاده از طر حهای mix و gradient ramp اسمان حرفه ای تر طراحی کنید و در ضمن از نرم افزار dream scape پلاگینی که با بیشتر نسخه های اخیر مکس همراه بوده میتونید اسمانهایی طراحی کنید که حتی فکرش رو هم نمیتونید بکنید البته قبلش حتما tutorial اونو مطالعه کنید (ولی امان از رندرش که اشک آدمو در میاره)
  10. با سلام خدمت دوستان شرمنده اگه جاش اينجا نيست نمي دونم جاي اين آموزشها كجاست.. يك آموزش ساده براي استارت دوستاني كه تازه مكس را شروع كرده اند. آموزش نحوه بكارگيري چندي از امكانات در مكس روي يك ابجكت خوب شروع ميكنيم... 1- يك Cylinder در مختصات مبدا قرار ميديم Radius= 40 Height= 5 Height segment =1 Cap segment =1 side =20 تعداد دنده هاي چرخ دنده 2- با راست كليك روي cylinder و editable poly را از منوي convert to انتخاب كنيد 3- polygon را كه شبيه يك مربع است انتخاب كنيد 4- كليد F را از صفحه كليد انتخاب كنيد ودر اين نما segment هاي ارتفاع cylinder راتماماْ انتخاب كنيد 5- از قسمت edit polygonsمربع كنار Extrude راانتخاب واز radio button ها by polygon را انتخاب و ok كنيد 6- در اين حالت R را از صفه كليد بزنيد تا تغيير مقياس پديدار شود و با انتخاب خطهاي ميان xو y ان را مانند شكل شماره يك دربياوريد ما يك cylander ديگر احتياج داريم اما با تعداد چرخ دنده اي بيشتر شعاع بزرگتر براي اينكه سرعت چرخش يك محور چرخ دنده دار بتونه محوري ديگر را با n سرعت بچرخونه بايد تعداد دنده هاي آن نيز n برابر باشه خوب شعاع اين چرخ دنده نيز بايد n برابر باشه ( اصل مكانيك ) ما در اينجا براي مثال سرعتي 3 برابر احتياج داريم 7- يك cylinder در مختصات x=192 y=0 z=0قرار ميديم Radius= 140 height= 5 height segment =1 cap segment =1 side =60 تعداد دنده هاي چرخ دنده 8- با راست كليك روي cylinder وانتخاب editable poly را از منوي convert to انتخاب كنيد 9- polygon را كه شبيه يك مربع است انتخاب كنيد 10- كليد Fرا از صفحه كليد انتخاب كنيد ودر اين نما segment هاي ارتفاع cylinder راتماماْ انتخاب كنيد 11- از قسمت edit polygonsمربع كنار Extrude راانتخاب واز radio button ها by polygonرا انتخاب و ok كنيد 12- در اين حالت R را از صفه كليد بزنيد تا تغيير مقياس پديدار شود و با انتخاب خطهاي ميان xو y ان را مانند شكل شماره دو دربياوريد 13- cylinder01 را انتخاب كنيد (سيلندر اولي) و بعد از منوي heiarchy در حالي كه كليد pivot انتخاب است كليد affect pivot only را انتخاب مي كنيم 14- كليد p را براي نماي perspective را بزنيد بعد با راست كليد روي select and move از منوي ابزار پنجره move transform را ظاهر كنيد و در قسمت absolute محور z را برابر 9 قرار بديد 15-با راست كليد روي سيلندر اول wire parameters را انتخاب كنيد transform\rotation\z را انتخاب كنيد وبا ظاهر شدن يك خط سيلندر بزرگ (دومي) را انتخاب كنيد و transform\rotation\z را انتخاب كنيد اگر درtransform \rotation محورها وجود ندارند بايد با انتخاب چرخ دنده ها از سر برگ motion در قسمت AssignControl قسمت rotation را انتخاب و مربع بالاي كه علامت سوال دارد رابزنيد و در پنجره باز شده Euler XYZ را انتخاب كنيد براي هر دو سيلندر اين كار را بكنيد و به مرحله 15 برگرديد 16- درپنجره ظاهر شده control direction بين دو پنل فلشي كه به سمت راست است (پاييني ) راانتخاب كنيد و كليد connect را كايك كنيد. 17- و در پايين در قسمتي كه نوشته z_rotation آن را به -z_rotation/3 تغيير دهيد (تعداد دور چرخش اين جسم به نسبت جسم ديگر) و بعد كليد Update را بزنيد. و حالا كار با ركتورها 18-در حالي كه سيلندر اولي (كوچك) انتخاب است گزينه rigid body از پنل سمت چپ(اولي از ركتورها) را انتخاب تا جزؤ مجموعه ان قرار گيرد 19- point-point را از ركتورها انتخاب كنيد وبعد از پنل modify كليد none جلوي child را انتخاب كنيد و بعد سيلندر يك را انتخاب كنيد با اين كار جسم به پايين نمي افتد 20- motor را از ركتورها انتخاب و از پنل modify كليد none جلوي rigid body را انتخاب كنيدو بعد سيلندر يك را انتخاب كنيدو گزينه هاي ang speed را براي سرعت چرخش و gain براي قدرت چرخش است مي توانيد به اندازه دلخواه تغيير دهيد 21- گزينه constraint solver را از ركتورها انتخاب و از پنل modify كليد none را بزنيد و سپس كليد h را از صفه كليد انتخاب بعد rbcollection01 راكليد pick را بزنيد بعد كليد و بعد كليد Add را از پنل modify انتخاب ودر پنجره ظاهر شده point-point را انتخاب و كليد Select رابزنيد 22-ازمنوي reactor گزينه Open property editor... را انتخاب و با تغيير دادن مقدار mass وزن آن را تعيين كنيد. 23- حالا از منوي reactor گزينه perview animation راانتخاب و بعد كليد P را براي اجراي نمايش بزنيد. اگر سيلندر كوچك به دور خود مي چرخد درست است و كليد Create Animation را از منوي Reactor براي ايجاد كليد فريمها بزنيد براي سرعت چرخش ميتوان از موتور ركتور سرعت را كم و زياد كرد موفق باشيد منبع: بخشي از آموزش هاي Hamed-DDD و سر هم بندي خودم ...
  11. mr.photoshop

    ساخت متریال آب

    ساخت آب و متریال دهی آن: 1)یک super sprayدر صحنه ایجاد کنید 2)در قسمت modify ای تنظیمات را انجام دهید: مقدار spread=83 در قسمت viewport display گزینه mesh را انتخاب کنید Size=9.45 Grow for=0 Fade for=0 در قسمت particle type گزینه ی metal particles را انتخاب کنید متریال 1)کلید m را فشار دهید 2)در قسمت standard گزینه raytrace را انتخاب کرده و این تنظیمات را انجام دهید تیک reflect را بر دارید و عدد 22 را وارد کنید تیک trancparency را بردارید و عدد 93 را وارد کنید ماده را روی super spray نسبت دهید.
  12. mr.photoshop

    نحوه ساخت توپ گلف

    سلام به تمام اساتید جسارتن خواستم نحوه ساخت توپ گلف را آموزش که نه نشون بدم اخه من تازه کارم و مدتبه که تو این فروم می چرخم ئو یک ماهی میشه که دارم مثل آدم تمرین می کنم . با اجازتون شروع میکنم ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 1- ابتدا یک GeoSphere با مقادیر زیر ایجاد می کنیم Radius = 16 Segment = 4 Geodesic base type = Icosa ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 2 - با کلیک راست از گزینه Conver to آیتم Convert To Editable Poly رو انتخاب می کنیم ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 3- به قسمت مدیفایر رفته و از مدیفایر Editable Ploy. زیر منو Selection گزینه Vortex را انتخاب می کنیم و با کلید ترکیبی Ctrl+A تمام گره های روی شی را انتخاب می شود و سپس با کلیک بر روی دکمه Chamfer از کادر باز شده مقدار Chamfer Amount را به 1.7 تغییر داده و کلید OK را می فشاریم ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 4- از زیر منو Selection گزینه Polygon را انتخاب کرده و کلیه سطوح شی را (ctrl+a) انتخاب می کنیم و از زیر منو Edit Polygon کلید inset کادر باز شده مقادیر inset amount=0.35 و inset type = By Polyghon تغییر داده و کلید Ok را فشار میدهیم ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 5- در همان حالت انتخاب از زیر منو Edit Polygon با کلیک بر روی کلید Beval مقادیر Height = -0.2 و OulineAmount = -0.8 و Beval Type = By Polugon تغییر می دهیم ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 6- با انتخاب مدیفایر Mesh Smooth یا turboSmooth کار ایجاد توپ گلف را به پایان میر سانیم و بعد از اون دبگه طبق سلیقه خودتون بهش متریال بدین که نمونه اون رو قرار میدم ------------------------------------------------------------------------------------------------------- چمن ایجاد شده هم توسط مدیفایر Hair and Fur هستش امیدوارم مورد پسند اساتید باشه
  13. به نام خدا: یا علی... فایل های پیوست شده mansoor72.rar (281.2 کیلو بایت
  14. mr.photoshop

    20 ترفند جالب

    چگونه يك قسمت از يك سند را كه از چند لايه تشكيل شده كپي كنيم وقتي منطقه اي از يك سند را انتخاب كنيد و براي انجام عمل كپي كليدهاي Ctrl+C را مي فشاريد آن منطقه تنها از لايه انتخابي كپي مي شود . اما اگر شما بخواهيد از تمام اجزاي لايه ها در آن قسمت در يك لايه جديد كپي داشته باشيد مي توانيد با افزودن كليد Shift به كليدهاي Ctrl+C اين كار را انجام دهيد . اسناد خود را در كنار هم مشاهده كنيد در ابتداي تاريخ فوتوشاپ ( زمان زندگي دايناسورها ) وقتي تعدادي سند را باز مي كنيد فوتوشاپ آنها را به صورت جلوي هم نمايش مي دهد . يعني تصاوير يكي پس از ديگري در جلوي هم باز مي شوند كه اين روش Cascading نام دارد . اما اگر بخواهيد به طور مثال 4 تصوير باز شده خود را كنار هم قرار دهيد كافيست از منوي Windows منوي Documents را باز كرده و گزينه Tile را انتخاب كنيد . حالت ارائه طرح به مشتري در فوتوشاپ زمان آن فرا رسيده كه طرح نهايي خود را به مشتري نشان دهيد اما دوست نداريد مشتري بداند كه شما با فوتوشاپ كار كرده ايد . دليل اين امر اين است كه مشتري بلافاصله ميگويد : با فوتوشاپ كار مي كنيد ؟ همسايه من هم اين برنامه را دارد و معناي اين حرف اين است كه پس همسايه من هم مي تواند اين طرح را بدون صرف هزينه برايم انجام دهد . براي اينكه بتوانيد از حالت ارائه تصوير در فوتوشاپ بهره بگيريد مي توانيد كليد F را در صفحه كليد دو بار فشار داده و يك بار كليد Tab را بزنيد . مشاهده مي كنيد كه دور طرح را زمينه اي سياه پوشانده و منوها حذف شده اند. رفت و آمد بين اسناد اگر با بيش از يك سند كار مي كنيد مي توانيد با فشردن كليدهاي Ctrl+Tab بين اسناد رفت و آمد كنيد . مشاهده لايه فعال و مخفي كردن بقيه لايه ها اگر سند چند لايه اي داريد مي توانيد تنها لايه اي را كه روي آن كار مي كنيد مشاهده كنيد . اين كار را مي توانيد با فشار كليد Alt و كليك روي آيكن چشم در پالت Layers لايه مورد نظر انجام دهيد . براي مشاهده مجدد تمامي لايه ها اين كار را دوباره تكرار كنيد . ايجاد انتخابهاي دايره شكل زماني كه يك دايره رسم مي كنيد فوتوشاپ دايره را به طور پيش فرض از نقطه اي كه كليك مي كنيد رسم مي كند . شما مي توانيد با نگاه داشتن كليد Alt در زمان رسم دايره ، دايره را از مركز رسم نمائيد . اگر مي خواهيد دايره شما كاملا گرد باشد مي توانيد از كليد Shift استفاده كنيد . حذف راهنماهاي خط كشي اگر در طرحتان ده ها راهنما براي خط كشي داريد و اكنون قصد حذف كردن آنها را داريد لازم نيست آنها را يكي يكي به بيرون از محيط سند درگ كنيد ، بلكه مي توانيد از منوي View گزينه Clear Guides را انتخاب كنيد . حركت لايه انتخابي در بين لايه ها با استفاده از كليد ]+Ctrl مي توانيد لايه انتخابي خود را به زير لايه زيرين خود انتقال دهيد و با كليد [+Ctrl مي توانيد لايه انتخابي را به بالاي لايه هاي بالايي انتقال دهيد . مخفي كردن حالت انتخاب براي اين كار كافي است پس از انجام عمل انتخاب كليدهاي Ctrl+H را بفشاريد . در اين حالت انتخاب شما حذف نمي شود بلكه تنها از ديد پنهان مي گردد و با هر بار نگاه داشتن كليد موس بر روي آن يا درگ كردن آن دوباره ظاهر مي گردد خلاص شدن از پيكسل هاي لبه اي سياه يا سفيد اگر روي تصويري با تركيبي از عكس هاي مختلف كار مي كنيد و تصويري را به آن اضافه مي كنيد كه داراي زمينه سفيد يا سياه بوده است احتمالا لبه هاي آن داراي پيكسل هاي سفيد يا سياه است . براي خلاص شدن از اين پيكسل ها از منوي Layer گزينه Matting و سپس بسته به رنگ مورد نظر يكي از گزينه هاي Remove White Matte يا Remove Black Matte را انتخاب كنيد . RGB و CMYK را همزمان ببينيد اگر در حال كار روي يك سند RGB هستيد و مي دانيد كه تصوير به منظور چاپ در آخر به حالت CMYK در خواهد آمد ، براي مشاهده تصوير نهايي در حالت CMYK و مقايسه آن با سند RGB فعلي مي توانيد از منوي Windows گزينه Document و سپس New Windows را انتخاب كنيد . با اين كار يك نماي ديگر از سند موجود باز مي شود . به سند اصلي خود برگرديد و به كار خود ادامه دهيد . مشاهده مي كنيد كه آنچه انجام مي دهيد روي سند CMYK شده نيز اعمال مي شود . راهنما ي خط كشي را در محل دلخواه خود قرار دهيد اگر محل دقيقي را كه مي خواهيد خطوط راهنما را روي آنها قرار دهيد مي دانيد مي توانيد با استفاده از منوي View و گزينه New Guide و وارد كردن محل قرارگيري آنها در كادر محاوره اين خطوط را در محل دقيق خود قرار دهيد . برگرداندن آخرين انتخاب اگر انتخابي انجام داده ايد و سپس از انتخاب خارج شده ايد و حال پس از انجام يك سري عمليات متوجه شده ايد كه به انتخاب خود نياز داريد ، در صورتي كه انتخاب ديگري پس از آن انجام نداده باشيد مي توانيد با انتخاب Reselect از منوي Select آخرين انتخاب خود را ظاهر كنيد . توليد كپي ها زماني كه دكمه يا زبانه يا هر چيز ديگري به وجود آورديد مي توانيد به سرعت آن را كپي كرده و به تعداد زياد تكثير كنيد . ابتدا كليد Ctrl را نگه داريد و سپس روي لايه اي كه مي خواهيد آن را كپي كنيد كليك نمائيد . ( اين كار انتخابي پيرامون هر آنچه در لايه است ايجاد مي كند.) ، سپس Alt+Ctrl را نگه داريد و هر تعدادي كه مي خواهيد درگ كنيد . سريعترين راه از پيوند خارج كردن لايه ها اگر تعداد زيادي از لايه ها را به هم پيوند( Link ) كرده ايد و مي خواهيد سريعا آنها را از حالت پيوند خارج كنيد فقط كافي است كليد Alt را نگه داريد و مستقيما روي آيكن قلموي كوچك در دومين ستون كنار لايه فعال كليك كنيد . اين كار بلافاصله تمام لايه هاي متصل شده به لايه مذبور را از حالت پيوند خارج مي كند . برگشت به حالت هاي پيش فرض فوتوشاپ احساس مي كنيد كه مي خواهيد تمام تنظيمات فوتوشاپ به حالتي كه Adobe در ابتدا تنظيم كرده بود برگردد ؟ Shift+Alt+Ctrl را نگه داريد و سپس فوتوشاپ را ببنديد . يك كادر محاوره از شما مي پرسد كه آيا مي خواهيد تنظيمات فوتوشاپ به صورت پيش فرض برگردد . چطور متن هاي كوچك خود را بسازيم تا در وب واضح باشند اين امكان كه Anti-Aliasing نام دارد در نوار Options ابزار تايپ قرار دارد كه با دو عدد حرف a در كار يكديگر نشان داده شده ست و حالت پيش فرض آن بر روي گزينه Sharp است . شما مي توانيد با تغيير اين گزينه ها فونت كوچك خود را واضح تر كنيد . ترسيم خطوط مستقيم : اگر در ترسيم خطوط مستقيم با ابزارهاي فوتوشاپ مشكل داريد در هنگام رسم اين خطوط كليد Shift را نگه داريد حذف لكه ها يا خراش هاي تصوير اگر تصويري داريد كه سطح آن داراي لكه ، نقاط يا خراشهايي است يك ترفند كوچك براي حذف آنها وجود دارد . روي ابزار Blur كليك كنيد. در نوار Options ميزان Opacity ابزار را روي 20 % تنظيم و حالت Blend را به Lighten تغيير دهيد و شروع به نقاشي روي خراش ها كنيد . پس از چند ضربه متوجه مي شويد كه خراش ها به تدريج ناپديد مي شوند .
  15. mr.photoshop

    سرزمینی در آتش اژدها

    آموزش ساخت سرزمین آتش اژدها در فتوشاپ مرحله اول ابتدا فایل زیر را دانلودکنید [Hidden Content] سپس آن را درفتوشاپ لود کنید به قسمت Layer > New Adjustment Layer > Color Balance رفته و تنظیمات زیر را انجام دهید. مرحله دوم به قسمت Layer > New Adjustment Layer > Brightness/Contrast رفته و تنظیمات زیر را انجام دهید مرحله سوم به قسمت Layer > New Adjustment Layer > Curves رفته و تنظیمات زیر را انجام دهید سپس لایه mask را سیاه کنید و ابزار Brush Tool را انتخاب کنید و اندازه آن را به 300px تغییر بدین سپس قسمت پایین سمت چپ را سیاه کنید مرحله چهارم فایل زیر را دانلود کنید [Hidden Content] سپس ابزار Pen Tool را انتخاب کنید و قسمت کوهستان را جدا کنید سپس ابزار Move Tool را انتخاب کنید و تصویر کوهستان را در تصویر اصلی قراردهید سپس بر روی لایه کوهستان راست کلیک کرده و گزینه Convert to Smart Object را انتخاب کنید سپس به قسمت Edit > Free Transform رفته و اندازه آن را تغییر دهید و آن را در جای مناسبی از تصویر قرار دهید سپس اسم این لایه را به island تغییر بدین... مرحله پنجم به قسمت Layer > New Adjustment Layer > Brightness/Contrast رفته وتنظیمات زیر را انجام دهید گزینه Use Previous Layer to Create Clipping Mask را علامت دار کنید مرحله ششم به قسمت Layer > New Adjustment Layer > Color Balance رفته وتنظیمات زیر را انجام دهید گزینه Use Previous Layer to Create Clipping Mask را علامت دار کنید مرحله هفتم به قسمت Layer > New Adjustment Layer > Photo Filter رفته و تنظیمات زیر را انجام دهید گزینه Use Previous Layer to Create Clipping Mask را علامت دار کنید سپس مد این لایه را به Overlay و Opacity را به 50% تغییر بدین مرحله هشتم به قسمت Layer > New Adjustment Layer > Gradient Map رفته و تنظیمات زیر را انجام دهید گزینه Use Previous Layer to Create Clipping Mask را علامت دار کنید سپس مد این لایه را به Soft Light و Opacity را به 60% تغییر بدین مرحله نهم ابزار Lasso Tool را انتخاب کنید و feather 10 pixels را انتخاب کنید سپس مثل تصویر زیر عمل کنید سپس به قسمت Now go to Layer > New Adjustment Layer > Brightness/Contrast رفته و تنظیمات زیر را انجام دهید مرحله دهم از آخرین لایه ای که ایجاد کردید تا لایه island را انتخاب کنید سپس کلید های Ctrl +G را بزنید مرحله یازدهم لایه جدیدی در این گروه (Group) بسازید و ابزار Brush Tool را انتخاب کنید سپس کلید Ctrl را نگه داشته و بر روی لایه island کلیک کنید و رنگ براش را به #140403 تغییر بدین وبا براس بر روی قسمت سمت چپ بکشید مرحله دوازدهم بر روی Group کلیک کنید و به قسمت Layer > Layer Mask > Reveal All رفته رنگ براش راسیاه کنید ومثل تصویر زیر عمل کنید مرحله سیزدهم برروی لایه island کلیک کنید و به قسمت Filter > Noise > Reduce Noise رفته و تنظیمات زیر را انجام دهید مرحله چهاردهم تصویر زیر را دانلود کنید [Hidden Content] سپس تصویر قلعه و ساختمان ها را جدا کنید و در تصویر اصلی قرار دهید بر روی لایه راست کلیک کنید و گزینه Convert to Smart Object را انتخاب کنید سپس به قسمت Edit > Free Transform رفته و مثل تصویر زیر آن را در جای مناسب خود قرار دهید نام این لایه را به castle تغییر بدین مرحله پانزدهم لایه Castle را انتخاب کنید و به قسمت Layer > Layer Mask > Reveal All رفته سپس ابزار Brush Tool را انتخاب کنید و قسمت های زیرین را پاک کنید مرحله شانزدهم لایه Castle را انتخاب کنید و به قسمت Layer > New Adjustment Layer > Color Balance رفته و تنظیمات زیر را انجام دهید گزینه Use Previous Layer To Create Clipping Mask option را فعال کنید مرحله هفدهم به قسمت Layer > New Adjustment Layer > Photo Filter رفته و تنظیمات زیر را انجام دهید گزینه Use Previous Layer To Create Clipping Mask option را فعال کنید سپس مد این لایه را به Overlay و Opacity را به 50% تغییر بدین مرحله هجدهم به قسمت Layer > New Adjustment Layer > Gradient Map رفته و تنظیمات زیر را انجام دهید گزینه Use Previous Layer To Create Clipping Mask option را فعال کنید سپس مد این لایه را به Soft Light و Opacity را به 30% تغییر بدین مرحله نوزدهم به قسمت Layer > New Adjustment Layer > Curves رفته وتنظیمات را انجام دهید گزینه Use Previous Layer To Create Clipping Mask option را فعال کنید سپس رنگ ماسک را سیاه کنید ابزار براش را انتخاب کنید و رنگ آن راسفید کنید و مثل تصویر زیر قسمت ها را انتخاب کنید و آنها را سفید کنید مرحله بیستم به قسمت Layer > New Adjustment Layer > Curves رفته وتنظیمات را انجام دهید گزینه Use Previous Layer To Create Clipping Mask option را فعال کنید سپس رنگ ماسک را سیاه کنید ابزار براش را انتخاب کنید و رنگ آن راسفید کنید و مثل تصویر زیر قسمت ها را انتخاب کنید و آنها را سفید کنید مرحله بیست و یک به قسمت Layer > New Adjustment Layer > Curves رفته وتنظیمات را انجام دهید گزینه Use Previous Layer To Create Clipping Mask option را فعال کنید ابزار براش را انتخاب کنید و رنگ آن راسیاه کنید قسمت های زیرین ساختمان ها را رنگ کنید مرحله بیست و دوم به قسمت Layer > New Adjustment Layer > Brightness/Contrast رفته و تنظیمات زیر را انجام دهید گزینه Use Previous Layer To Create Clipping Mask option را فعال کنید سپس Fill ماسک را سیاه کنید سپس ابزار براش را انتخاب کنید و با رنگ سفید در سمت راست را نقاشی کنید مرحله بیست و سوم لایه Castel و هفت لایه مربوط به آنها را انتخاب کنید و آنها را در یک گروه قرار دهید مرحله بیست و چهارم لایه جدیدی بسازید و ابزار براش را انتخاب کنید و ورنگ آن را سیاه کنید و ساختمان ها را تاریک کنید سپس Opacity این لایه را به 70% تغییر بدین مرحله بیست و پنجم لایه جدیدی بسازید و کلید Ctrl را نگه دارید و بر روی لایه Castel کلیک کنید و ابزار براش را انتخاب کنید و با رنگ سیاه قسمت چپ قلعه را تاریک کنید سپس Opacity این لایه را به60% و مد این لایه را به Soft Light تغییر بدین مرحله بیست و ششم تصویر زیر را دانلود کنید وابزار Pen Tool را انتخاب کنید واژدهای قهوه ای رنگ را انتخاب کنید [Hidden Content] و آن را در سند اصلی قرار دهید سپس بر روی آن راست کلیک کنید و گزینه select Convert to Smart Object را انتخاب کنید و Edit > Free Transform رفته و آن را کوچک کنید و در جای مناسبی که در تصویر میبینید قرار دهید این لایه را در زیر گروه Castel قرار دهید مرحله بیست و هفتم به قسمت Filter > Blur > Gaussian Blur رفته و مقدار آن را به 2 Pixels تغییر دهید سپس گزینه Smart Filters mask را انتخاب کنید و آن را سیاه کنید وابزار براش را انتخاب کنید و با رنگ آن را سفید کنید سپس قسمت چپ تصویر را رنگ آمیزی کنید مرحله بیست و هشتم به قسمت Layer > New Adjustment Layer > Brightness/Contrast رفته و تنظیمات زیر را انجام دهید گزینه Use Previous Layer To Create Clipping Mask option را فعال کنید مرحله بیست و نهم به قسمت Layer > New Adjustment Layer > Curves رفته و تنظیمات زیر را انجام دهید گزینه Use Previous Layer To Create Clipping Mask option را فعال کنید رنگ ماسک را سیاه کنیدو ابزار براش را انتخاب کنید ورنگ آن را سفید کنید و مثل تصویر زیر قسمت هارا انتخاب کنید و با براش رنگ آمیزی کنید سپس لایه dragon 1 (اژدها) و لایه های مربوط به این لایه را انتخاب کنید و در یک گروه قرار دهید مرحله سی به قسمت Layer > New > Group رفته و گروهی با نام lava بسازید و مد این گروه را به Color Dodge تغییر بدین سپس لایه جدیدی در این گروه بسازید و بر روی آن دوبار کلیک کنید و تنظیمات مربوطه را انجام دهید مد این لایه را به Overlay تغییر بدین سپس لایه جدیدی بسازید و ابزار براش را انتخاب کنید و با رنگ سفید و قطر 2-3 px و شروع به ساخت گدازه کنید مرحله سی و یکم هنگامی که کار شما با ساختن گدازه ها تمام شد تصویر شما باید مثل تصویر زیر باشد مرحله سی ودوم دوباره لایه island را در این سند قرار دهید و بر روی آن راست کلیک کنید وگزینه Convert to Smart Object را انتخاب کنید سپس آن را در گروهی به نام breaking apart effect قرار دهید و مد این گروه را به Pass Through تغییر بدین مرحله سی و سوم ابزار Lasso Tool را انتخاب کنید و feather را به 0 Px تغییر بدین و جزیره(island) را انتخاب کنید و آن را کپی کنید و کلیدهای ctrl +V را بزنید آن را برروی خود جزیره قرار دهید کمی صخره رو جابه جا کنید ودوباره این کار را انجام دهید قسمت سمت چپ جزیره را انتخاب کنید و این کارها را انجام دهید این کار را 50 بار تکرار کنید و تمام لایه ها را در گروهی به نام breaking apart effect قرار دهید سپس تصویر اصلی جزیره که در این گروه (breaking apart effect) قرار دارد را مخفی یا پاک کنید مرحله سی و چهارم تصویر زیر را دانلود کنید و تصویر اژدها را انتخاب کنید وآن را در سند اصلی قرار دهید سپس به قسمت Edit > Free Transform رفته و آن را کوچک کنید و در جای خود همانگونه که در تصویر میبینید قرار دهید [Hidden Content] نام این لایه را به dragon 2 تغییر بدین مرحله سی و پنجم به قسمت Layer > New Adjustment Layer > Brightness/Contrast رفته و تنظیمات زیر را انجام دهید گزینه Use Previous Layer To Create Clipping Mask option را فعال کنید مرحله سی و ششم به قسمت Layer > New Adjustment Layer > Curves رفته و تنظیمات زیر را انجام دهید گزینه Use Previous Layer To Create Clipping Mask option را فعال کنید رنگ ماسک را سیاه کنیدو ابزار براش را انتخاب کنید ورنگ آن را سفید کنید ودور سر را با براش رنگ آمیزی کنید مرحله سی و هفتم به قسمت Layer > New Adjustment Layer > Curves رفته و تنظیمات زیر را انجام دهید گزینه Use Previous Layer To Create Clipping Mask option را فعال کنید رنگ ماسک را سیاه کنیدو ابزار براش را انتخاب کنید ورنگ آن را سفید کنید ودورپاها را با براش رنگ آمیزی کنید مرحله سی و هشتم به قسمت Layer > New Adjustment Layer > Color Balance رفته و تنظیمات زیر را انجام دهید گزینه Use Previous Layer To Create Clipping Mask option را فعال کنید سپ لایه اژدها دوم و لایه های مربوط به آن را انتخاب کنید و آن ها رادر یک گروه قرار دهید ونام این گروه را به dragon 2 تغییر بدین مرحله سی و نهم تصویر زیر را دانلود کنید و آن را در سند اصلی قرار دهید و به قسمت Layer > Layer Mask > Reveal All رفته سپس ابزار گرادیانت را انتخاب کنید وبا استفاده از رنگ های سیاه و سفید بر روی ماسک بکشید مد این لایه را به Color Burn و Opacity را به 30% تغییر بدین [Hidden Content] مرحله چهلم دوباره تصویر آسمان را در این سند بیارید و به قسمت Edit > Free Transform رفته و آن را در پایین قرار دهید مد این لایه را به Overlay تغییر بدین سپس به قسمت Layer > Layer Mask > Reveal All رفته و ابزار پاک کن را انتخاب کنید وبا براش نرم و رنگ سیاه قسمت های زیادی را پاک کنید به قسمت Layer > New Adjustment Layer > Color Balance رفته و تنظیمات زیر را انجام دهید گزینه Use Previous Layer To Create Clipping Mask option را فعال کنید مرحله چهل و یکم تمامی لایه های مربوط به آسمان را در یک گروه و با نام sky قرار دهید مرحله چهل و دوم لایه جدیدی بسازید و بر رون آن راست کلیک کنید و گزینه select Convert to Smart Object را انتخاب کنید و به قسمت Filter > Render > Lens Flare رفته و تنظیمات زیر را انجام دهید به قسمت Layer > New Adjustment Layer > Curves رفته و تنظیمات زیر را انجام دهید گزینه Use Previous Layer To Create Clipping Mask option را فعال کنید مرحله چهل وسوم به قسمت Layer > New Adjustment Layer > Brightness/Contrast رفته و تنظیمات زیر را انجام دهید گزینه Use Previous Layer To Create Clipping Mask option را فعال نکنید رنگ ماسک را سیاه کنید و براشی نرم و بارنگ سفید انتخاب کنید و خورشید را پر نورتر کنید مرحله چهل و چهارم مرحله چهل و چهارم تصویر زیر را دانلودکنید و آن را در سند اصلی قرار دهید سپس به قسمت Layer > Layer Mask > Hide All رفته [Hidden Content] ابزار براش را انتخاب کنید وبراش نرمی انتخاب کنید یا براش زیر را دانلود کنید ودور ابرها را نقاشی کنید [Hidden Content] مد این لایه را به Screen تغییر بدین مرحله چهل وپنجم به قسمت Layer > New Adjustment Layer > Brightness/Contrast رفته و تنظیمات زیر را انجام دهید گزینه Use Previous Layer To Create Clipping Mask option را فعال کنید سپس به قسمت Layer > New Adjustment Layer > Color Balance رفته و تنظیمات زیر را انجام دهید گزینه Use Previous Layer To Create Clipping Mask option را فعال کنید مرحله چهل و ششم تمامی لایه های مربوط به ابرها را در یک گروه قرار دهید و نام آن را clouds بگذارید مرحله چهل و هفتم اژدهای دیگری را انتخاب کرده و در سند اصلی به کار ببرید سپس کلیدهای Ctrl +T را بزنید و تصویر را کوچک کنید و در جای خود همانگونه که در تصویر میبینید قرار دهید سپس به قسمت Layer > Layer Mask > Reveal All رفته ابزار براش را انتخاب کنید و رنگ آن را سیاه کنید و لبه های بال اژدها را براق کنید سپس مد این لایه را به Linear Light تغییر بدین و به قسمت Layer > New Adjustment Layer > Brightness/Contrast رفته و تنظیمات زیر را انجام دهید گزینه Use Previous Layer To Create Clipping Mask option را فعال کنید نام این لایه را dragon 3 بنامید مرحله چهل و هشتم اژدهای دیگر که در تصویر باقی مونده را انتخاب کنید و در سند اصلی قرار دهید و بر روی آن راست کلیک کنید وگزینه select Convert to Smart Object را انتخاب کنید و به قسمت Edit > Free Transform رفته وآن را کوچک کنید ودر جایی که در تصویر میبینید قرار دهید به قسمت Filter > Blur > Gaussian Blur رفته و تنظیمات مربوطه را انجام دهید به قسمت Filter > Blur > Motion Blur رفته و تنظیمات مربوطه را انجام دهید سپس مد این لایه را به Linear Light تغییر بدین و به قسمت Layer > New Adjustment Layer > Brightness/Contrast رفته و تنظیمات زیر را انجام دهید گزینه Use Previous Layer To Create Clipping Mask option را فعال کنید نام این لایه را dragon 4 بنامید مرحله چهل و نهم تصویر زیر را دانلود کنید وابزار Pen Tool را انتخاب کنید وشعله آتش را انتخاب کنید وآن را در سند اصلی قرار دهید و به قسمت Edit > Free Transform رفته و آن را کوچک کرده و در جای خود قرار دهید [Hidden Content] مرحله پنجاه لایه جدیدی بسازید وبا رنگ سفید وبا براش دور شعله بکشید سپس بر روی این لایه دوبار کلیک کنیدو تنظیمات زیر را انجام دهید آن را در گروهی به نامFire قرار دهید تصویر شما آماده است امیدوارم که از این آموزش خسته نشده باشید راستش رو بخواین من که خسته شدم شما رو نمی دونم:whistling:
×
×
  • جدید...