رفتن به مطلب

Tamana73

مدیر تالار
  • تعداد ارسال ها

    6,755
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

  • روز های برد

    131

آخرین بار برد Tamana73 در 1 اردیبهشت

Tamana73 یکی از رکورد داران بیشترین تعداد پسند مطالب است !

اعتبار در سایت

28,446 Excellent

2 دنبال کننده

درباره Tamana73

  • درجه
    مدیر روابط عمومی انجمن
  • تاریخ تولد 18 دی 1373

اطلاعات شخصی

  • نام واقعی
    Tamana
  • جنسیت
    مونث
  • علاقه مندی ها
    94/9/4
    17 Farvardi
    18 Dey
    Khodesh
    Khodam
    ....
    Architect
    ....
  • توضیحات داخل پروفایل
    :-)

    تا کی به تمنای وصال تو یگانه/اشکم شود،ازهر مژه چون سیل روانه

اطلاعات شغلی و تحصیلی

  • رشته تحصیلی
    مهندسی معماری
  • گرایش
    معماری
  • مقطع تحصیلی
    فوق لیسانس

آخرین بازدید کنندگان نمایه

16,504 بازدید کننده نمایه
  1. ممنونم:) مرسی:) چه آرامشی:)
  2. Tamana73

    شدی یانشدی؟

    ایده این مدل تاپیک واسه بار اول جالب بود:) دیگه من سوال کنم شما جواب بدید یکم لوس شد. تاپیکای بهتری هست انجمن:) علمی و ادبیاتی هم زیاد داریم استفاده کنید کیف کنید:)
  3. سلام ممنون:) نمیشناسید که تازه اومدید شما:)
  4. قلبم:) یه کاربر بود رفیق بود همیشه از این عکسا برام میفرستاد:) جاش خالی:(
  5. سکوتش وقتی غروب کنار ساحل میبینه:)
  6. Tamana73

    ∷ تا حالا شده ؟

    ohxvhjj خاطراتت فوق العادس:) اسپم نشه:) اره همین الان از عصبانیت سرکار گریه کردم:)
  7. ساختمان اداری صبا، ساختمانی با ۵ طبقه اداری و ۴ طبقه مشاعات، در شمال تهران و منطقه الهیه واقع شده است. بافت ارگانیک منطقه و ساختار کوچه باغی، در کنار رشد ساختمان های بلندمرتبه، منجر به تخریب منظر عمومی برای عابرین و دید محدود از داخل ساختمان‌ها به بیرون گردیده است. در این پروژه با توجه به کشیدگی شرقی- غربی زمین و امکان استفاده حداکثری از نور جنوب، ساختمان در طول زمین کشیده شده است و با توجه به عرض کم زمین ترجیح بر آن شد که پروژه در دو بلوک طراحی گردد و دسترسی‌های عمودی و افقی در وسط دو بلوک ایجاد شود. فضای عمومی شامل واحد تجاری، پارکینگ و لابی مجموعه همانند صفحه‌ای، بلوک‎ها و آسانسور را در بر گرفته است. این صفحه فضای بازیست که ساختمان را به عنوان عنصری از شهر معرفی و نمایش می‌دهد. بلاک‌ها با دو رویکرد متفاوت طراحی گردیده و این رویکرد دوگانه در پلان، نورگیری، حجم و مصالح نیز قابل درک است. بلوک شرقی به عنوان عنصر ارتباطی با شهر، شفاف و با جذابیت بصری بیشتر و متفاوت نسبت به کل ساختمان طراحی شده است. در این بلوک برای کنترل نور واحدها، پوسته‌ی دوم آجری اضافه شده است. آجر در این پروژه با رویکردی مدرن و با ساختاری یکپارچه مورد استفاده قرار گرفت. چیدمان آجرها در این بخش بر اساس محورهای دید و منظر مطلوب شهری انجام گرفته است. همچنین در قسمت همکف این بلوک، واحد تجاری در سه طبقه تعریف شده است. بلوک غربی با ساختار محکم و آرامش بیشتر، سعی در حمایت از بخش شرقی دارد. برهم خوردن توالی متداول فضای باز، نیمه‌باز و بسته در رسیدن به واحدها با گذر از پل‌های معلق باز بعد از عبور از عناصر ارتباطی عمودی نکته‌ی دیگریست که توجه به شهر و ارتباط ساختمان با شهر را، با به نمایش گذاشتن دیدهایی از جنوب سایت در زمانیکه انتظار آن نمی‌رود، نشان می‌دهد. مشخصات پروژه نام : ساختمان اداری صبا آدرس : تهران، خیابان فرشته، خیابان آقابزرگی، خیابان رضایی، بن‌بست سروش شركت های مشاور : دفتر معماری هفت هور، دفتر معماری اِسباد معماران: بابک خباز، بابک قلی زاده تيم طراحی: پرستو پیرای، مهسا مجتبوی زاده تاریخ: ۱۳۹۴ - ۱۳۹۸ مساحت زمين: ۴۱۰ مترمربع مساحت ساخته شده: ۲۶۰۰ مترمربع نوع: اداری سازه: رادین سازه تاسیسات مکانیکی و الکتریکی: فرزین ملک‌ پور نورپردازی: محصولات روشنایی فاد مدیر اجرایی: علی عراقی تيم اجرایی: علی عراقی، بابک خباز، بابک قلی زاده طراحی سه بعدی: مهتاب قهرمانی ارسی مصالح: آجر،‌ سنگ عکاس: پرهام تقی اف
  8. طراحی خانه یا ویلا همیشه یک چالش واقعی برای معماران است زیرا علاوه بر کاربردی بودن بایستی نیازهای کاربر را بر اساس فعالیت های روزمره و لایف استایل پوشش دهد بنابراین، جای تعجب نیست که پروژه های مسکونی محبوب ترین بخش پروژه ها در وبسایت ArchDaily را تشکیل می دهند. این وبسایت در سال 2019 بیش از 1000 خانه را منتشرکرده و پروژه هایی با مقیاس ها، زمینه ها با تنوع زیادی از پروژه های خلاقانه معماران را ارائه می دهد و به عنوان یک منبع عالی الهام بخش کسانی را که به دنبال منابعی برای پروژه های مسکونی خود هستند یاری می رساند! در لیست زیر، با مشاهده 50 نمونه از محبوب ترین خانه ها که مخاطبان بیشتری را در سال 2019 (تا کنون) به خود اختصاص داده است. W3 South House / LAB606 - Brazil Four Leaves Villa / KIAS - Japan 911VILLA / VACO Design - Vietnam Tiny Holiday Home / i29 interior architects + Chris Collaris - The Netherlands Organic House / Javier Senosiain - Mexico Planter Box House / Formzero - Malaysia Flick House / Delution - Indonesia Hamra / Collectif Encore - Sweden Library House / Atelier Branco Arquitetura - Brazil Three Generation House / BETA office for architecture and the city - The Netherlands Pavillon du Lac / Daoust Lestage - Canada House A / Whispering Smith - Australia Yarrbat Residence / K2Ld Architects - Australia C+C House / Studio MK27 - Marcio Kogan + Samanta Cafardo - Brazil Lake Manitouwabing Residence / MJMA - Canada REX House / Felipe Gonzalez Arzac Arquitecto - Argentina AW Residence / andramatin - Indonesia 2Courtyard House / Robertson Design - United States Cove House / Justin Humphrey Architect - Australia Three Court House / RMA Architects - India Floating House / Talleresque - Mexico Karina House / Francisco Pardo Arquitecto - Mexico Candelaria House / Llano Arquitectos - Colombia Kambra / Lucija Penko + Medprostor d.o.o. - Slovenia Container House / Marilia Pellegrini Arquitetura - Brazil RiM House / RM Arquitectura - Spain Hillside House / BAUEN - Paraguay Project Tamarama / Modscape + Fox Johnston - Australia LM House / Elements Lab - Morocco Five Story House / stpmj - South Korea Peninsula House / Bernardes Arquitetura - Brazil House on an Island / Atelier Oslo - Norway Pavilion House / Andreia Garcia Architectural Affairs + Diogo Aguiar Studio - Portugal Frame House / NOMO STUDIO - Spain House in Kyoto / 07BEACH - Japan ANHS House / G+ Architects - Vietnam House O / Alexis Dornier - Indonesia Aculco House / PPAA Pérez Palacios Arquitectos Asociados - Mexico Ha House / VTN Architects - Vietnam The Ibiza Campo Loft / The Nieuw + ibiza interiors - Spain Y/A/O Residence / Octane architect & design - Thailand Constant Springs Residence / Alterstudio Architecture - United States SO House / PHYD Arquitectura - Portugal House Dans l'Escarpement / YH2 Architecture - Canada The Tree House / Bloc Architects - South Africa Patio House / OOAK Architects - Greece House in Monsaraz / Aires Mateus - Portugal Botanica House / Guz Architects - Singapore The Upstairs House / Wahana Architects - Indonesia Orum Residence / SPF: architects - United States
  9. تحریریه معماری آرل در وضعیت موجود یک واحد مسکونی کوچک و یک استخر در سایت طراحی داشتیم و در روند طراحی ویلای چمن سعی ما بر حفظ آن بود. با قرار دادن یک درخت سدروس در انتهای مسیر ورودی و تقویت آن یک محور ساختاری به گونه ای ایجاد شد که حجم دوم در طرف دیگر محور اضافه شود. بنای وضع موجود به صورت فرم بیسیک و آرکه تایپی از یک خانه بود که ما با بازی با شیب احجام و از بین بردن محور تقارن آن ها این فرم را واکاوی کردیم. این تغییرات در احجام به گونه ای بود که زون های خصوصی و عمومی بر اساس تناسبات فضاهای مورد نیاز و برنامه فیزیکی تفکیک شدند. این تفکیک زون ها حول محور ساختاری است. درخت سدروس در انتهای مسیر از ابتدای ورود به سایت نمایان است. همراه آرل باشید... مشخصات پروژه : نام : ویلا چمن معمار : حسین نمازی شرکت معماری : استودیو فضای خاص رندر و عکاس : مهیار تسلط کارفرما : اقای پاسدار منبع : استودیو فضای خاص
  10. یاسمن اسماعیلی معمار متولد تهران و ساکن بوستونی که در پروژه های مختلف هویت گرا در سراسر جهان از افغانستان تا نیجر شرکت کرده است. همراه آرل نگاهی کوتاه به رزومه یاسمن اسماعیلی می اندازیم : لزوما نمی توان حدس زد که یاسمن اسماعیلی به عنوان یک معمار کار می کند برای او عنوان دیپلمات یا متخصص مداخله در بحران واقع بینانه تر بنظر می رسد. طی چندین سال گذشته، اسماعیلی در سه پروژه قابل توجه یکی در افغانستان و دو تا در نیجر شرکت داشته است که نشان می دهند او و همکارانش عمیقا درگیر جوامع محلی شده اند. او این کار را در حالی انجام داد که زمان خود را بین ایالات متحده و کشورش ایران به اشتراک می گذاشت. او میگوید : " این یک انتخاب عمدی نیست، کار من به سادگی مبتنی بر فرصت هایی است که من با آن مواجه هستم". یاسمن اسماعیلی در سال 1364شمسی مصادف با 1985میلادی در تهران متولد شد. مدرک لیسانس معماری خود را از دانشگاه تهران در سال 2008 گرفت. با دریافت کمک هزینه تحصیلی کامل، تحصیلات خود را در دانشگاه آریزونای آمریکا ادامه داد و در سال 2011 فارغ التحصیل شد. پس از آن او به Arcosanti رفت و با معمار مرحوم پائولو سلری به منظور توسعه مدل های دیجیتالی برخی از ساختمان های آزمایشی جامعه کار کرد. اسماعیلی یادآور می شود: "در آن زمان، آرمانشهر آرکوسانتی پیش از آنکه رشد اقتصادی حومه ای فونیکس را شکست دهد، شکست خورد. با این حال، وجود چنین رویکرد جسورانه ای در وسط انرژی متضاد آن بسیار چشمگیر بود " اسماعیلی می گوید که تجربیات دست اول او در Arcosanti، با اعتقادات اخلاقی وی و شکست معاصر، تأثیر زیادی بر او گذاشت. او معتقد است که معماری و جامعه می توانند به دست هم برای ایجاد یک خیر عمومی عمل کنند. زمانی که کارشناسی ارشد معماری را در دانشگاه واشنگتن (UW) سیاتل ادامه داد. فرصتی برای عملی کردن این ایده به دست آورد. اسماعیلی در حالی که در آنجا تحصیل کرده بود بخشی از تیمی بود که ابتدا توسط باب هال رهبری می شد و بعد از مرگ هال، الیزابت گلدن، استادیار UW و طراح مدرسه دخترانه گوهر خاتون در مزار شریف افغانستان جانشبن او شد. 1. مدرسه دخترانه گوهر خاتون در مزار شریف پروژه گوهرخاتون توسط تیم بین المللی و بین رشته ای با همکاری جامعه محلی و مقامات در مزار، با برقراری ارتباط از راه دور، از طریق تماس های اسکایپ اداره می شد ، تا زمانی که این پروژه در سال 2015 افتتاح شد. 2. مجتمع مسکونی نایمی نیجر قبل از اتمام پروژه گوهرخاتون، اسماعیلی پروژه بعدی خود را شروع کرد: او و سه عضو تیم طراحی از پروژه مدرسه دخترانه گوهر خاتون (الیزابت گلدن، ماریام کامارا و فیلیپ استرتر) یک پلت فرم جداگانه ای با نام united4design را راه اندازی کردند و در نایمی (پایتخت نیجر) به کار خود ادامه دادند. ایده اولیه این پروژه توسط یکی از شرکای شرکت united4design، کامارا ، که موجب تسهیل پروژه نیز می شد، پیشنهاد داده شد. شهر با کمبود مسکن مواجه است، که یکی از دلایل آن گسترش ساختمان های سنتی کم ارتفاع است. در پاسخ nited4design یک نمونه چندبعدی را طراحی کرد که تراکم بیشتری را ارائه دهد در حالی که مطابق با نوع شناسی منطقه ای قبل از استعمار نیز باشد. آنها این تعادل را با بلوک های مدرن فشرده شده زمین (CEBs)، بتن و تکنیک های مختلف ساخت و ساز ساختند، که تنها با تغییراتی جزئی در طرح سنتی اقامتگاه نیجریه به دست آمد. کامارا چندین بازدید از سایت را انجام داد و تیم ساختمانی را مونتاژ کرد سپس پروژه را از طریق تماس های ویدئویی و دیگر نرم افزار های مدیریت پروژه پیشرفت داد. این پروژه که نامزد نایمی 2000 است، در 2015، تقریبا همزمان با مدرسه دختران در مزار شریف، به پایان رسید. 3. مجتمع مذهبی و سکولار الحکمه دومین پروژه در نیجر نیز با استفاده از ارتباطات راه دور و تیم ساختمانی مشابه، با کامارا و اسماعیلی پیشرو طراحی شد. روستای غربی دنداجی قصد دارد مسجد قدیمی خود را تخریب و آن را با یک مسجد جدید جایگزین کند. کامارا و اسماعیلی با همکاری نمایندگان محلی، پیشنهاد دادند یک ساختمان جدید بنا شود اما ساختمان قدیمی را حفظ کرده و آن را به یک کتابخانه و فضای جمع آوری تبدیل کنند. با ترکیب ویژگی های سکولار و مذهبی، این پروژه یک مرکز پر جنب و جوش برای کل روستا ایجاد کرد: مردان، زنان، کودکان، مؤمنان و غیر مؤمنان به طور یکسان. "بیت الحکمه" بغداد، "خانه حکمت" که توسط دانشمندان اسلامی در قرن نهم ساخته شده است، به عنوان یک مرجع تاریخی در این پروژه مورد استفاده قرار گرفت. همانند دو پروژه پیش از این الحکمه نیز نتیجه تعامل شدید با جامعه بود. یک فرآیند که شامل آموزش ماسون های محلی در افزودنی های افزایش دهنده ساینده و تکنیک های محافظت در برابر فرسایش می باشد. در سال 2018، این پروژه مدال نقره را در جایزه جهانی Holcim برای ساخت و ساز پایدار به دست آورد. استودیو چهار این سه پروژه و تجربیات اسماعیلی در Arcosanti برای تعریف رویکردش به معماری آمده اند. در همین حال، او دفتر خود را با نام استودیو چهار تاسیس کرده است چهار در بسیاری از اصطلاحات معماری ایرانی به چشم میخورد : در "چهار راه" (تقاطع دو خیابان)، "چهارسو" (مرکز بازار) و "چهارباغ" (باغ ایرانی) جالب توجه است که اسماعیلی به عنوان معمار بین المللی اصطلاحی ایرانی را برای نام دفتر خود انتخاب کرده است. آیا او خود را یک معمار ایرانی می داند؟ او به متروپلیس می گوید : " بله همینطور است. من اعتقاد دارم که فرایند طراحی من عمیقا تحت تأثیر عوامل اصلی معماری ایران است که توسط مورخ معماری کریم پیرنیا تالیف شده است، برای تحقق بیشتر در عین کمتر، برای طراحی برای مردم، تمرکز بر روی درون، برای یافتن راه حل های نوآورانه ساختمان و تمرکز بر نقاط قوت طراحی و ساخت و ساز . برای اسماعیلی این اصول نه تنها منابع تاریخی است، بلکه مرجع مهمی برای عمل در جهان معاصر محسوب می شود. او می گوید : این اصول به من کمک می کنند تا بوسیله مداخلات مجرب و مسئولانه، فضاهای تعاملی ای را در جهان ایجاد کنم که با فرهنگ انطباق دارند، و دیدگاه شخصی خودم را تحمیل نکنم. تا کنون استودیو چاهار یک دفتر فیزیکی نبوده و با اسماعیلی سفر کرده، زیرا او بین تهران بوستون در رفت و آمد است. پروژه های فعلی او عبارتند از: طرح های مقاوم در برابر زلزله برای یک رقابت معماری ایرانی و ایجاد خانه رنگی من، یک برنامه برای کودکان پناهنده در ایالات متحده. این دومین همکاری با پلت فرم مجازی آنلاین برای پناهندگان است. از طریق کارگاه های معماری و شعر، این برنامه به کودکان کمک می کند راه های مهاجرت خود و خانه هایی که پشت سر گذاشته اند را ردیابی کند اند و چگونگی زندگی خود در آینده را بینند. اگرچه Color My Home به ساختارهای فیزیکی منجر نخواهد شد، اسماعیلی می گوید که برای تقویت شدید ارتباط بین حرفه ای ها و علاقه مندان در مورد سوالات نیاز، طراحی و تبادل بین فرهنگی ،هنوز مسیر انتخابی اش را دنبال می کند.او می گوید : شاید با تجاربی که از پروژه هایم کسب کرده ام، بتوانم به عنوان یک رابط بین فرهنگ هایی که اغلب و کافی ارتباط برقرار نمی کنند عمل کنم. من مطمئن هستم که طراحی و هنر می تواند سوء تفاهم بین کشورها و فرهنگ ها را از بین ببرد. پس از خواندن بیوگرافی و عملکرد معمار یاسمن اسماعیلی می توان برداشت که برای انجام دادن کارهای غیرممکن هنوز امید وجود دارد و معماران می توانند بر اساس ذات و دانش تغییری در معماری جهان ، چه بسا از راه دور ایجاد کنند.
  11. این فروشگاه کتاب متفاوت و منحصر به فرد توسط گروه طراحان داخلی HMA در مساحت تقریبا 2000 متر مربع در چین طراحی و اجرا شده است در ابتدا برای طراحی، از کوههای بزرگ Khingan و زندگی تازه نهفته زیر برف در فصل زمستان و از بهارکه زمینش بارور، آفتاب زیاد ، آب فراوان و همه چیز پر از نیرو است الهام گرفته شده است از این جهت طراحان از مواد طبیعی و ساده برای ایجاد احساس گرما و با استفاده از چوب، ساختار فولادی و رنگ های زرق و برق دار محلی برای عملکرد فوق العاده و قدرتمند در این پروژه استفاده کرده اند. معماران درطراحی این فروشگاه کتاب سعی داشتند تا فضای موجود با قدرت های جادویی مختلف پر شود: یکپارچه سازی و شکوفایی انواع دانش ها، به منظور پیشرفت و گسترش هدف اصلی بوده به نحوی که کاربران بتوانند به غیر ازکتاب خواندن و یا خریداری کتاب سورپرایزهای کوچکی مانند سرگرمی ها، فضاهای مکث، انعکاس، تعاملات متفاوت را تجربه کنند. در فضای اصلی، یک قفسه کتاب بزرگ دایره ای فضای گسترده ای را شامل شده که به ویژگی مهم و نقش پررنگ مرکزی در فروشگاه ، تبدیل شده است. به نحوی که بازدیدکنندگان می توانند به راحتی با گذر از پله ها کتاب ها را مورد بررسی قرار دهند و به تمامی آن ها به راحتی دید کافی داشته باشند. برج کتاب بزرگ در مرکز فروشگاه کتاب، مانند درختی قوی قدرت و مفهوم زندگی را یادآور می شود پنجره شیشه ای نور کافی را از طریق برج کتاب در مرکز حرکت می دهد و با ایجاد نور و سایه تنوع بصری ایجاد می نماید. در مقابل راه پله دایره ای، یک کافه کوچک در طبقه همکف قرار گرفته است و فرصتی را برای لذت بردن از قهوه در حین خرید و مطالعه کتاب را نیز مهیا ساخته همینطور نشیمن های تخم مرغی که با گیاهان پوشانده شده، ویژگی های جالبی را ایجاد کرده و یک فضایی صمیمی تر برای تعاملات به وجود آورده است.کتابفروشی با استفاده از مواد خاکستری رنگی مشخص می شود و در ترکیب با چوب و فلز قهوه ای رنگ، زیبایی در نتیجه آرامش را در محیط اطراف فراهم می کند. در ادامه با پلان های این کتابفروشی با آرل همراه باشید....
  12. دکوراسیون اتاق خواب های تلفیقی می توانند ویژگی های هر دوره ای را جذاب تر نشان دهند زیرا تفاوت در کنار هم قرارگیری سبک ها ویژگی ها را می تواند برجسته تر نمایش دهد اما چگونه این ویژگی ها به عنوان یک سبک منسجم و قابل تشخیص ظاهر می شوند؟ ویژگی های مشخصی که می توانید از فضاهای تلفیقی انتظار داشته باشید، عبارتند از: انحنا و قوس های ظریف در پروفیل های به کار رفته در مبلمان، پالت های رنگی خنثی و جزئیات معماری کلاسیک و گاهی افزودن کمی رنگ طلایی! شاید یکی از سخت ترین چالش های طراحی ترکیب ملایمی از عناصر کلاسیک و مدرن در کنار هم باشد. بدون یک تعادل دقیق، این فضاها به راحتی به شکل فضاهای تلفیقی محو می شوند و نیاز به پیش بینی های دقیق هستند. در این مطلب از آرل با تمرکز بر دکوراسیون اتاق خواب های سنتی با عناصر مدرن و کلاسیک به شما انگیزه و الهام می بخشیم. ما 40 عکس از دکوراسیون اتاق خواب را انتخاب کردیم که سبک سنتی را در بهترین حالت آن نشان می دهند، در کنار نکته ها و تکنیک هایی که شما می توانید استفاده کنید تا این زیبایی را در خانه خودتان داشته باشید. سریعا نگاهی به اتاق خواب ها بیاندازید تا وسعت امکاناتی که یک طراحی سنتی در اختیار شما قرار می دهد را ببینید. 1. اتاق خواب های سنتی می توانند ویژگی های هر دوره ای را داشته باشند. پس چگونه این مشخصه ها به شکل یک سبک منسجم و قابل تشخیص کنار هم قرار میگیرند؟ تعدادی از ویژگی های بارزی که شما می توانید از فضاهای سنتی انتظار داشته باشید اینها هستند: پالت رنگی یکپارچه و خنثی، جزییات معماری کلاسیک. ولی نیمی از لذت طراحی، شکستن قوانین است همانند این اتاق خواب با سرویس خواب طلایی درخشان. 2. در اینجا، معماران با عناصر انحنا دار همانند تخت و میز آرایش، فضا را مدرن و به روز کرده اند. ولی عناصر دیگر به گونه ای هستند که انگار از عصر دیگری آورده شده اند مخصوصا لوستر که به سبک آرت دکو می باشد. کاغذ دیواری یک راه نسبتا ساده را نشان می دهد که هرکس می تواند آیتم های مرغوبی را به اتاق خواب بیاورد و ظاهری منسجم ایجاد کند. 3. قابکاری و نازکاری های زیبای دیوار، راهی فوق العاده برای داشتن اتاق خوابی سنتی است. یک عنصر کلاسیک که به خوبی در کنار پالت رنگی مدرن قرار می گیرد. قالیچه بزرگ، تنها عنصری است که گرایشات جدید را با آغوش باز می پذیرد و طرح های هندسی که توجه همگان را جلب می کند و با فضای یکدست و براق اطرافش در تضاد است. 4. قابکاری های دیوار ظاهری چشم گیر برای این اتاق خواب با سقف بلند ایجاد می کنند. سایر عناصر معماری همانند شکستگی های سقف نشانگر یک فضای مدرن هستند. لوازم داخلی به گونه ای انتخاب شده که مبلمان مدرن، همانند چرم تیره ای که Swoon Lounge از Space Copenhagen را پوشش میدهد. 5. رنگ های آرام و خنثی نقطه اشتراک طراحی های سنتی هستند.این اتاق خواب با طیفی از کرم روشن شروع می کند که با جلوه هایی از طلایی درخشان در سراسر آن تکمیل می شود.در سمت دیگر این طیف، عناصری به رنگ آبی به عنوان نقاط تمرکز قرار دارند : مبل های تک نفره که توسط Mattia Bonetti طراحی شده اند و صندلی شفافی که در ساخت آن از Jacopo Foggini’s Ella Collection الهام گرفته شده است. 6. هنگام طراحی یک فضای داخلی سنتی با رنگ های خنثی، منطقی است که تنوعی غنی از بافت ها داشته باشیم تا جذابیت بصری ایجاد کنند . در این اتاق، لایه هایی از پارچه و اثاثیه با هم ترکیب شده اند و در کنار عناصر فلزی چشم گیر، همانند قطعه روی دیوار و چراغ های آویز جذاب قرار گرفته اند. 7. یکی دیگر از روش های بکارگیری رنگ ها در طراحی های سنتی، استفاده از پالت زیبا و مرغوب است . اینجا، قطعات سبزدودی و کهربایی،رنگ های محبوب در دهه 1960 را بازتاب می کنند .این طیف ها، حضوری چشم گیر در این اتاق خواب منسجم و خوش ترکیب دارند. 8. یک تخت خواب بزرگ و با شکوه در مرکز روشنایی این اتاق می باشد و نگاه ها به لوستر در وسط جلب می شوند. کاغذ دیواری ها در میان قاب های دیوار قرار گرفته اند که اقدامی اقتصادی است . (الگوی Amazilia از Harlequin) 9. اتاق خواب های سنتی می تواند زمینه های تیره هم داشته باشند. این مورد ، عناصری تیره رنگ را معرفی می کنند در حالی که فضا حس خنثی و روشنی دارد. 10. نمونه ای کم یابی از یک اتاق سنتی که شجاعانه از رنگ های پررنگ استفاده کرده است و خطوط اصلی را با فلزاتی به سبک آرت دکو با جزییات طبیعی و گلدار سبک قدیمی تر آرت نوو ترکیب کرده است . معماری در بین پنجره های طاق دار و تاسسیات فوق مدرن سقف موج می زند. 11. یک راه ارزان برای ایجاد فضای سنتی، آویزان کردن آثار هنری مشخص از دوره های زمانی خاصی است. این تصاویر Marilyn Monroe قطعا تاثیر زیادی دارند. 12. گچکاری ها و قابکاری ظریف، این اتاق را به نمونه ای عالی از طراحی سنتی تبدیل کرده اند. از عناصر چشم گیر این اتاق، اثاثیه به خصوص تخت و دکمه هایی که روی آن زده شده و پشتی چین خورده روی صندلی کلاسیک ، می باشند. 13. دیوار های بسیار مدرن برای خانه ای با چینشی مینیمال، مناسب به نظر می رسد ولی این اتاق هدف دیگری دارد. تخت دکمه داری و میز نیمکت مانند، تاثیرات فراوانی دارند که طراحی این فضا، سنتی دیده می شود. 14. سادگی ، اغلب فضاهای سنتی را تاثیر گذارتر می کند. لوازم تزیینی که در این اتاق وجود دارد، به یک جفت لامپ مجسمه ای رو میزی محدود شده اند. یک تصویر ضعیف از طبیعت روی دیوار، دکوراسیون زیبایی ایجاد می کند بدون اینکه از اهمیت بافت های خاص فضا کم کند. 15. ولی سادگی همیشه تنها جواب نیست. این اتاق از جزییات تزیینی و غیر متعارف، به شکل بی نظیری استفاده می کند همانند کشو ها و قاب آیینه. انحنا و ناهمواری های لوستر، بر ظرافت و گیرایی این فضای خلاقانه می افزاید. 16. این مبلمان کلاسیک ، با توجه به پالت رنگی آرام و سنتی آنها، تازه و امروزی به نظر می رسند. در حالی که هر کدام از اثاثیه این اتاق قابل ستایش هستند، لوستر توجه ویژه ای را جلب می کند- این قطعه ازSerip Lighting فرمی طبیعی دارد که به زیبایی ، دوره های مختلف طراحی را به هم مرتبط کرده است. 17. تیره و ناملایم_ این اتاق خواب سنتی از طراحی های متعارف و استاندارد فاصله گرفته است. پالت رنگی شامل تمام رنگ های کلاسیک محبوب می شود ولی آنها را با خاکستری، چرمی و مشکی مات ، عمیق تر می کند. 18. یک فضای خارق العاده دیگرکه اطراف دیوار بالای تخت به سبک آرت دکو متمرکز می شود. این فضا از خطوط مستقیم به نفع خودش استفاده می کند و جزییات ظریفی همانند یک اثر هنری و لامپ هایی به شکل برگ دارد که توجه را جلب می کنند. 19. پارچه های آبی کبود این فضارا متمایز می کنند. عناصر مدرن همانند لامپ های آی سی آویزان از Michael Anastassiades در کنار لوازم مرغوب همانند آِیینه مدور مدرن به سبک قرون وسطایی، انتخاب هایی گیرا و جذاب هستند. 20. یک اتاق سنتی جذاب.این فضا نه تنها از عناصر معمولی و خنثی استفاده نمی کند بلکه با یک طراحی سرگرم کننده ریسک موفقی کرده است. لامپ هایی که به شکل پای اردک هستند از Porta Romana و لوستر پره دار از Marcel Wanders می باشند. 21. چنین الگوهای شادی، سادگی طراحی های سنتی را به روز تر می کنند. قالیچه، دیوار متمایز و پرده ها ، عمق بیشتری به ترکیب بافت ها و رنگ های ملایم و تیره اضافه می کنند. 22. این اتاق سنتی سرشار از تجملات است. ساتن های درخشان، طلایی براق، نازک کاری های مرواریدی و لایه هایی از منسوجات نفیس، به این اتاق کیفیت و شکوهی می دهند که عناصرتزئینی را با وجود طراحی متفاوت آنها، به هم متصل می کنند. 23. طراحی سنتی به دلیل طبیعت خنثی و منعطف آن، با دیگر سبک های طراحی به خوبی آمیخته می شود. این اتاق خواب از طراحی های آسیای شرقی تاثیر گرفته است . در حالیکه فضاهای غربی، قابکاری های ساده دارند، در این اتاق از برجسته کاری های استادانه ای استفاده شده است و همزمان که در خانه های دیگر شیشه های شفاف وجود دارند، در این خانه از شیشه مات استفاده می شود. 24. حالا نگاهی به چند رنگ غیر متعارف در فضاهای داخلی سنتی بیاندازید. رنگ قرمز یاقوتی، انتخابی جسورانه، باشکوه، پرشور و برجسته است. 25. رنگ آبی پاستیلی در طراحی های سنتی بسیار رایج است، ولی این آبی کبالتی یک انتخاب متفاوت است که در کنار عناصر سنتی تر اتاق همانند صندلی، تعادل خوبی با تخت بسیار مدرن ایجاد می کند. 26. عناصر رنگی هم چنین می توانند فضاهای سنتی را به سمت یک طراحی مدرن ، در نوسان نگه دارند. 27. سبز زمردی یک رنگ بسیار مناسب، بی انتها و ظریف برای این سبک است که در کنار عناصر فلزی و خنثی، در طراحی های سنتی بسیار رایج است. 28. اتاق خواب، یک تضاد قوی را بین عناصر کلاسیک و مدرن نشان می دهد. قابکاری دیوار پر نقش و سنتی است در حالیکه مبلمان و تخت یادآور طراحی های امروزی هستند. 29. بسیاری از ویژگی هایی که در تعریف سبک سنتی وجود دارند، بر انسجام تاکیید می کنند تا از ترکیب و تنوع بیش از حد پرهیز شود ولی این بدین معنا نیست که اتاق خواب های سنتی نباید به هیچ وجه جزییات متنوع و گزینش شده ای داشته باشند. در این فضا طرح های زیگ زاگی به خوبی با بافت های روستایی ترکیب شده است. یک فرش کلاسیک و قدیمی در کنار بالش هایی که طراحی جدیدتری دارند قرار گرفته است و نتیجه بسیار جذابی حاصل شده است. 30. انتخاب رنگ هوشمندانه این اتاق وسیع را گرم و صمیمی می کند. دیوار برجسته و فرش در کنار هم قرار می گیرند و حدود فضای خواب را مشخص می کنند که با یک تخت خواب بزرگ پارچه ای در مرکز مشخص می شود. 31. پانل های تزئینی ظاهری زیبا و جالب توجه به تمام اجزای این اتاق جذاب می دهند از جمله تخت بزرگ، دیوار متمایز و چشمگیر، عسلی های داخلی و حتی سطوح تخت. 32. این اتاق خواب، همه چیز را به شکل ویژه ای ساده نگه می دارد.این نمونه ای دست یافتنی از طراحی های سنتی است که هرکس می تواند استفاده کند. 33. این نمونه، برای کسانی که بودجه معقول تری دارند مناسب است و شامل سرمایه گذاری های بزرگتری همانند گچ بری ها و نور مخفی ها می شود ولی مبلمان و اثاثیه نسبتا ساده و دست یافتنی هستند . 34. این اتاق با استفاده از چراغ آویز های ساده، قطعات هنری و دیوار های کلاسیک نشان می دهد که چگونه عناصری از دو سبک کاملا متفاوت طراحی کنار هم قرار میگیرند و فضایی سنتی و بی نقص را ایجاد می کنند. 35. نمونه ای فوق العاده از یک طراحی سنتی عالی. این اتاق خواب از اولین نگاه به پانل های آئینه ای دیوار و لوستر کریستالی توجه زیادی را به خوب جلب می کند. 36. تجملات کم هم جذابیت هایی را دارد. این اتاق خواب با متریال های ساده و ملایم شروع می کند که در طراحی های سنتی رایج هستند ولی سرشار از جزییات زیبا و باشکوهی هم هست مانند لامپ های میزی مجسمه ای و نورآویز های کریستالی. 37. دکوراسیون خارجی در دنیای طراحی های سنتی یک روش غیر متعارف است. با این حال، این اتاق از جزییات شخصی پرهیز نمی کند. در عوض، سطح بزرگی که در بالای تخت وجود دارد، فضای خواب و فضای نشیمن که پر از کتاب و وسیله است را از هم جدا می کند. 38. در این فضای زیبا، تعادلی عالی بین کلاسیک و جدید،لوکس و متعارف، ایجاد شده است. 39. طراحی های سنتی همیشه ملایم و ساده نیستند، این مورد سرشار از شکوه و ظرافت است همانند دیوار طلایی درخشان و چراغ آویزهای کروی مناسب آن و لوستری از Lindsey Adelman. هر کدام از ابعاد این طراحی غیر متعارف و عجیب است در حالیکه تخت در مرکز اتاق، با سادگی و لطافت، تضادی چشم گیر ایجاد می کند. 40. و در نهایت، نگاهی اجمالی به یک اتاق خواب سنتی دوست داشتنی از بالا. این سبک با توجه به طبیعت ساده آن،برای فضاهای کوچک عالی است ولی به علت انعطاف پذیری ذاتی اش، برای فضاهای وسیع هم مناسب است.
×
×
  • جدید...