رفتن به مطلب

jobilo

کاربر انجمن
  • تعداد ارسال ها

    20
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

اعتبار در سایت

32 Excellent

درباره jobilo

  • درجه
    <b><font color="#000099" face="Tahoma">عضو جدید </b></font>
  • تاریخ تولد تعیین نشده

اطلاعات شخصی

  • جنسیت
    مذکر
  • محل سکونت
    تهران

اطلاعات شغلی و تحصیلی

  • رشته تحصیلی
    سایر رشته ها
  • مقطع تحصیلی
    لیسانس
  1. 1- آلمان : میتوان به جرات گفت کشور آلمان قوی ترین اقتصاد را در میان کشور های اتحادیه اروپا دارا می باشد و تحصیل در این کشور راهی مطمئن برای ورود به این کشور می باشد. دانشگاه های بسیار ممتاز کشور آلمان از یک سو و آینده ی روشن پیش روی دانشجویان دانشگاه های این کشور و مهمتر از همه رایگان بودن تحصیلات در این کشور باعث شده است تا آلمان به عنوان یکی از کشورهای سرآمد دنیا از لحاظ پذیرش دانشجو مطرح گردد. امکان گرفتن اقامت دایم در آلمان پس از اتمام تحصیلات وجود دارد که مشاوران موسسه حقوقی آبی به شما در این زمینه یاری می نمایند. 2- فرانسه : کشوری که به تحصیل رایگان و فعالیت های فرهنگی معروف می باشد. زبان آموزشی برای دوره کارشناسی فرانسوی، برای دوره های کارشناسی ارشد بسته به نوع برنامه (پروگرام) انگلیسی و یا فرانسه و دکتری به انتخاب دانشجو انگلیسی و یا فرانسه می باشد. . از مزیت های ویژه فرانسه امکان گرفتن کار بعد از اتمام تحصیل و به تبع آن دریافت اقامت دایم می باشد. 3- نروژ : یکی از پر رفاه ترین و شادترین کشورهای دنیا در شمال اروپا که از نظر اقتصادی نیز رتبه چهارم درآمد سرانه در دنیا را دارا می باشد. دانشگاه های دولتی این کشور در تمامی مقاطع حتی برای دانشجویان غیر اروپایی رایگان می باشند. هزینه زندگی برای دانشجویان در حدود ماهی 1000 یورو می باشد که در صورت دریافت بورس تحصیلی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری زندگی راحتی را تجربه خواهند نمود. آموزش به زبان انگلیسی فقط در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری می باشد. 4- آمريكا : شهريه دانشگاهها ترمي حدودا ٦ هزار دلار ( دانشگاههاي ايالتي و دولتي ) همچنين اجازه ي كار هفته اي ٢٠ ساعت فقط در داخل دانشگاه ، مدارك تحصيلي علوم پزشكي و غير پزشكي بطور كامل مورد تاييد وزارت بهداشت و علوم ميباشد ، امكان دريافت اقامت دائم پس از اتمام تحصيل ميباشد . رتبه ي اول دنيا در بيشترين ميزان جذب دانشجويان بين الملي ، قويترين بازار كار در دنيا 5، 6 و 7- انگليس ، كانادا ، استراليا : از جمله بهترين كشورهاي دنيا بوده که داراي دانشگاههاي معتبری می باشند ، ولي شهريه دانشگاه ها در اين كشور ها بسیار بالا می باشد و حداقل از سالي ٤٠ ميليون تومان آعاز ميشود. 8- سوئد : یکی از کشور های حوزه اسکاندیناوی در شمال اروپاست که دارای استاندارهای بالایی برای زندگی است. هزینه تحصیل در این کشور به طور متوسط بین 8000 تا 13000 یورو می باشد زبان آموزشی برای دوره کارشناسی سوئدی و برای دوره های کارشناسی ارشد و دکتری انگلیسی می باشد. امکان دریافت بورس برای دوره های کارشناسی ارشد و دکتری وجود دارد. 9 و 10- ايتاليا و اسپانيا : این دو کشور جزو زیباترین کشورهای اتحاديه اروپا به حساب مي آيند ولی به علت بحران های اقتصادی دستخوش معضلات بيكاري می باشند. به همین دلیل دانشجویان به علت عدم دریافت شغل و تبدیل ویزای تحصیلی به کاری بایستی کشور های مذکور را پس از اتمام تحصیلات خود ترک نمایند. 11- اوكراين: دومین کشور پهناور در قاره اروپا می باشد که در شرق آن واقع گردیده است. تحصیل در اوکراین برای افراد خارجی رایگان نبوده و شهریه دانشگاه ها متناسب با رشته و نوع زبان تحصیلی سالیانه بین 1000 تا 8000 دلار می باشد. تحصیل به زبان انگلیسی محدود به دانشگاه های خاص می باشد. این کشور علی رغم هزینه های پایین اما متاسفانه از اعتبار کمتری نسبت به مراکز آکادمیک اروپای غربی برخوردار می باشد. 12- مالزي: یکی از کشورهای شرق آسیا که پذیرای دانشجویان خارجی می باشد. این کشور اجازه کار به دانشجویان را نمی دهد مگر برای دوره های کارآموزی در طول تحصیل. هزینه دانشگاه و خوابگاه متناسب با رشته سالیانه بین 7000 تا 14000 دلار می باشد. دوره های آموزشی به زبان انگلیسی برگزار می گردند. 13- .مجارستان : معمولا متقاضیان براي دوره هاي علوم پزشكي انگليسي زبان به اين كشور ميروند. دانشجویان در ابتدا بایستی یک سال دوره کالج را بگذرانند که شهریه ای حدود 16000 دلار دارد. ، شهريه دانشگاه هاي اين كشور بسيار بسيار بالاست و برای رشته های علوم پزشکی در حدود سالانه ٨٠ ميليون تومان مي باشد ( بجز هزينه زندگي ). از لحاظ اعتبار همه دانشگاه های آن مورد تایید نمی باشند. 14- تركيه : بعضی از دانشگاه های ترکیه موفق شده اند که در سال های گذشته اعتبار خوبی را دریافت نمایند. زبان آموزشی بسته به دانشگاه و رشته، انگلیسی، فرانسه، آلمانی و یا ترکی خواهد بود.ورود به مقطع کارشناسی همانند ایران با آزمون و برای مقاطع بالاتر ارزشیابی جهت ورود توسط خود دانشگاه انجام می پذیرد. 15- بلاروس: معمولا دانشجویان برای تحصیل در رشته های پزشکی به زبان انگلیسی به این کشور می روند. هزینه تحصیل سالیانه حدود 5000 دلار می باشد. مدارک صادر شده توسط این کشور به طور مشروط مورد تایید وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی می باشد و فارغ التحصیلان بایستی پس از اتمام درس خود مجددا يك دوره ي ٢ ساله در ايران گذرانده و در آزمون جامع وزارت بهداشت شركت نمایند 16- ارمنستان : زبان آموزشی انگلیسی و یا ارمنی می باشد ولی معمولا دانشگاه های آن مورد تایید نمی باشند. 17- قبرس شمالي : فقط دانشگاه مديترانه شرقي تا مقطع دكترا مورد تاييد وزارت علوم ميباشد پس از اتمام تحصيل متقاضيان بايد مجددا در ايران دوره هايي را بگذرانند يا در مصاحبه وزارت علوم و يا آزمون كتبي وزارت علوم پذيرفته شوند و يا مقالات isi از رساله ي دكترا داشته باشند . هزینه تحصیل در رشته های مهندسی سالیانه 8000 یورو و برای رشته های پزشکی سالیانه 15000 یورو می باشد. 18- فنلاند: این کشور نیز جزو کشورهای حوزه اسکاندیناوی می باشد که دارای استانداردهای بالای زندگی و هوای سرد می باشد. شهریه دانشگاه فقط برای شهروندان اتحادیه رایگان بوده و ما بقی مردم دنیا بایستی سالانه بین 10000 تا 25000 یورو در سال شهریه بپردازند. زبان آموزشی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری انگلیسی می باشد. در دوره دکتری امکان بورس وجود دارد. 19- اتريش : یکی از کشور های زیبای اروپا دارای اقتصاد پایدار ولی فرصت های شغلی کم می باشد. زبان آموزش در مقطع کارشناسی برای همه رشته ها آلماني بوده و در مقطع کارشناسی ارشد تنها رشته های مهندسی به زبان انگلیسی تدریس می شوند. هزینه تحصیل در این کشور تقریبا رایگان و در حدود سالی 700 یورو می باشد.
  2. در حالیکه پارتیشن های قابل حمل جای خود را به خوبی در فضاهای اداری قرن حاضر محکم کرده اند ؛ همچنان گروهی هستند که به دلایلی که فقط خودشان می دانند به تیغه های پیش ساخته وفادارند. درست است که تیغه های گچی به لحاظ استحکام و مقرون به صرفه بودن از زمان حضور در نیمه قرن جاری جایگزین مناسبی برای دیوارهای چوب – پلاستر گچی بودند، اما هرچند که تیغه ها یک قدم به جلوی خوب بوده ولی در فضای پر سرعت دنیای تجارت وفاداری به این تیغه ها مثل وفادار ماندن به تلفن های با شماره گیر گردشی می ماند. تایید کردن پارتیشن های متحرک یک گزینه روشن و در دسترس است جبهه گرفتن در برابر پارتیشن های متحرک درست شبیه مقاومت در برابر گوشی های هوشمند است. ممکن است شما دلایل عجیب و غریبی برای مقاومت پیدا کنید ولی باید اذعان کرد که پارتیشن های اداری متحرک برای طراحان فضاهای تجاری که به دنبال کاهش هزینه و در عین حال ایجاد هال و هوای مدرن هستند یه راه حل نجات بخش بود. در زیر ۶ دلیل می اوریم که برتری پارتیشن اداری قابل حمل را در مقایسه با تیغه های کچی نشان میدهد: سرعت در اجرا: برای ایجاد و یا تغییر دکور با استفاده از تیغه ها در بهترین حالت به یک هفته زمان نیاز خواهید داشت که این مدت می تواند تا یک ماه هم افزایش یابد در این مدت شما باید با گروه های مختلف ساخت و ساز در ارتباط باشید و همچنین محیط کاری آشفته را تحمل کنید. در ایجاد دکور با استفاده از پارتیشن ها شما به یک روز زمان احتیاج خواهید داشت و برای تغییر مدل هم یک شب کافیست. امکان باز استفاده: تیغه های گچی بعد از اجرا در جای خود خواهند بود تا زمانی که با پتک و چکش برچیده شوند اما پارتیشن های متحرک درست مانند میزهای اداری قابل جابجا شدن هستند و برای تغییر در آریش و چیدمان آنها فقط به چند نیروی خدماتی احتیاج خواهید داشت. سازگاری : شاید نیازمند جابجایی یکی از دیوارا باشید تا نور بیشتری به فضای دفتر نفوذ کند، در اینصورت هم با پارتیشن های قابل حمل مشکلی نخواهید داشت. کافیست تا یه شیشه مات را با یک شیشه ی شفاف عوض کنید. همچنین در پارتیشن میتوانید از رنگ های متنوع برای انتقال رنگ سازمانی و برند خود همچنین زنده کردن محیط بهره ببرید . اگر دوست دارید اینکر را با تیغه هم امتحان کنید! حفاظت زیست محیطی : اکنون در سال ۲۰۱۶ هستیم و همگان به اهمیت حفاظت زیست محیطی واقف شده اند. با توجه به این مساله خاطر نشان می کنیم که ۹۴ درصد پارتیشن های اداری قابل حمل از مواد دورریز تشکیل شده و خود پارتیشن ها هم در پایان عمر خود قابل بازیافت هستند. در حالیکه تیغه های گچی فاجعه زیست محیطی محسوب میشوند و به مکان هایی برای تخلیه نخاله نیازمندند و همچنین از مواد طبیعی تولید میشوند که باید در طبیعت مجددا ساخته شوند. صرفه مالی : هزینه های اولیه ی تیغه های گچی در مقایسه با پارتیشن کمتر خواهد بود ؛ اما چند سال آینده را تصور کنید . مثلا اگر بخواهید آرایش و چیدمان محل کار خود را تغییر دهید و یا مجبور به جا به جایی به مکان جدید باشید. با استفاده از پارتیشن متحرک حمل قادر خواهید بود هر چند بار که میل دارید دیزاین دفتر خود را تغییر دهید همچنین میتوانید دیوارهای خود را با خود ببرید و در محل جدید با حداقل هزینه از آنها استفاده کنید. زیبایی: بگذارید این را هم از قلم نیاندازیم که پارتیشن های واریا نمای فوق العاده ای به دفتر شما می بخشند. حال هوای مدرن ایجاد شده با استفاده از پارتیشن های واریا هرگز در تیغه های گچی قابل دستیابی نخواهد بود. در دنیای کنونی ، تصویری که از کمپانی خود میسازید نقش به سزایی در جذب و حفظ مشتریان و در کنار آن به خدت گرفتن نیروهای با ارزش تر خواهد داشت. منبع
  3. نمای شعبه ی اصلی چانل در P.C. Hooftstraat هلند دستخوض تغییراتی شده و برای هماهنگی با نمای آجری کلاسیک فرانسوی در بازسازی از آجرهای شیشه ای استفاده شده.
  4. گفتگوی فریال مستوفی، رییس کمیسیون سرمایه گذاری اتاق ایران با سایت خبری اتاق تهران مجموع سرمایه گذاری ایران برای دستیابی به ظرفیت ۴۷۰ هزار تنی در صنعت آلومینیوم دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار بوده است. صنعت آلومینیوم در ایران نیاز به سرمایه گذاری بیشتری دارد. البته به گفته مهدی کرباسیان، رییس ایمیدرو مجموع سرمایه گذاری ایران برای دستیابی به ظرفیت ۴۷۰ هزار تنی در صنعت آلومینیوم دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار بوده است. براساس صحبت های رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) مجموع تولید شمش آلومینیوم در کشور سال گذشته به رقم ۳۵۰ هزار تن رسید که بیش از ۷۴ درصد ظرفیت تولید این بخش را پوشش می دهد. البته این در حالی است که کشورهای عربی منطقه به همراه مصر در سال های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ میلادی با سرمایه گذاری ۴۲ میلیارد دلاری در این بخش به ظرفیت پنج میلیون و ۷۰۰ ۶هزار تن دست یافته اند. آنچه که مشخص است، این است که جمهوری اسلامی ایران در چهار دهه گذشته سرمایه گذاری لازم در صنعت آلومینیوم نکرده، به گونه ای که کشورهای منطقه با وجود فاصله زیاد در ایجاد این صنعت در کشورشان نسبت به ایران، گوی سبقت را از ایران ربوده اند. براساس آمار و ارقامی که رییس ایمیدرو اعلام کرده است: تولید شمش آلومینیوم کشور به ۳۵۰ هزار تن رسیده، اما امروز امارات متحده عربی سالیانه بیش از دو میلیون تن تولید دارد. همچنین آمارها نشان می دهد امروز ۲۲۰ کارخانه تولید آلومینیوم جهان ۵۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تن شمش تولید می کنند که چین با داشتن ۱۰۷ کارخانه بیش از ۳۱ میلیون تن ظرفیت این بخش را به خود اختصاص داده و در واقع بزرگترین تولید کننده شمش آلومینیوم در دنیا محسوب می شود. چین ۴۵ درصد کل ظرفیت جهانی صنعت مزبور را دارد و ۳۴ درصد تولید جهانی را از آن خود ساخته است، درعین حال بروز مشکلات مختلف موجب شد واحدهای تولیدی این کشور در سال ۲۰۱۵ میلادی حدود دو میلیون تن از ظرفیت تولید خود را تعطیل کنند، اما با افزایش قیمت ها، از سه ماهه آخر سال میلادی گذشته باردیگر کارخانه های این کشور به روند تولید خود تداوم بخشیدند. به هرحال، ارزش صادرات آلومینیوم ایران در سال ۱۳۹۴ به رقم ۲۱۴ میلیون دلار رسید، درحالی که ارزش واردات این بخش برابر با ۳۴۴ میلیون دلار ثبت شد. این در حالی است که دولت براساس سند چشم انداز ۱۴۰۴ دستیابی به ظرفیت تولید ۱٫۵ میلیون تنی را در صنعت آلومینیوم هدف گذاری کرده است. ایران اکنون با دستیابی به ظرفیت ۴۷۰ هزارتنی صنعت پروفیل آلومینیوم در کشور، ۳۱ درصد از هدف یاد شده را پوشش داده و تا تحقق هدف ۲۰۲۵ میلادی فاصله ۶۹ درصدی دارد. درباره میزان سرمایه گذاری در صنعت آلومینیوم ایران فریال مستوفی، رییس کمیسیون سرمایه گذاری اتاق ایران به وبسایت اتاق تهران گفت: ایران برای مصرف داخلی به آلومینیوم نیاز دارد و این کالا هم به کشور وارد می شود. اما صنعت آلومینیوم، صنعت خوبی برای سرمایه گذاری است. به گفته مستوفی، از آنجا که ماده اولیه تولید آلومینیوم،گاز است و ایران منابعی غنی از گاز دارد، می تواند در صنعت آلومینیوم دنیا مطرح شود. مستوفی معتقد است: در این زمینه نباید تنها به مصرف خودمان و منطقه فکر کنیم. ایران با توجه به گاز فراوانی که دارد باید آلومینیوم با کیفیت خوب و عالی و قیمت مناسب تولید کند. بنابراین می توان گفت که کشور قابلیت به دست آوردن بازارهای جهانی را دارد. مستوفی همچنین درباره میزان سرمایه گذاری در این صنعت گفت: دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری، رقم خوبی برای صنعت آلومینیوم است و می توان با آن اقدامات مطلوبی در زمینه صنعت آلومینیوم انجام داد.
  5. مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی گفت: تا کنون ۲۹ صنف از صاحبان مشاغل آذربایجان غربی از طرف سازمان امور مالیاتی ملزم به نصب سامانه صندوق فروشگاهی شده‌اند. به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، یعقوب مزرعه لی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طبق بخشنامه اخیر رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، اعمال معافیت مالیاتی صندوق‌های مکانیزه فروش مربوط به عملکرد سالهای 93 و 94 منوط به تأیید نصب و استفاده از این صندوق‌ها توسط اتحادیه‌های صنفی ذیربط است. وی گفت: چنانچه مؤدیان مشمول نصب و استفاده از صندوق‌های مکانیزه فروش، فرم مربوط به نصب و استفاده از سامانه مذکور را برای هر یک از سال‌های 93 و 94 تکمیل و به تأیید رؤسای اتحادیه‌های صنفی مربوط رسانده سپس به ادارات امور مالیاتی تسلیم کنند، امکان برخورداری از معافیت‌های مقرر قانونی را در هر مرحله از مراحل رسیدگی که پرونده مالیاتی آنها قرار داشته باشد پیدا می‌کنند. مزرعه لی افزود: در صورتی که اتحادیه مربوط نصب و استفاده از صندوق‌های مکانیزه فروش را تأیید کند دیگر نیازی به بازدید امور مالیاتی از محل واحد شغلی وجود ندارد. وی گفت: نقش آفرینی و مشارکت اتحادیه‌های صنفی در تسهیل شرایط برخورداری صاحبان مشاغل از معافیت‌های قانونی مربوط به صندوق‌های مکانیزه فروش در چارچوب تفاهم صورت گرفته فی ما بین سازمان امور مالیاتی با اتاق اصناف ایران و در راستای تکریم مؤدیان مالیاتی است. مزرعه لی افزود: افزود: طبق مقررات قانونی صاحبان مشاغل مکلف به نصب صندوق مکانیزه فروش برای برخورداری از معافیت‌های مربوطه باید در سالی که صندوق را نصب و مورد استفاده قرار می‌دهند طی فرمی نصب و استفاده خود را به ادارات امور مالیاتی اعلام کنند. مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان غربی میزان معافیت مربوط به نصب و استفاده از سامانه صندوق فروشگاهی در اصلاحیه جدید قانون مالیات‌های مستقیم را هم مورد اشاره قرار داد و گفت: در این اصلاحیه که از ابتدای سال 95 قابل اجراست معادل 10 درصد مالیات ابرازی عملکرد مؤدیان مشمول که سامانه صندوق فروشگاهی را نصب و مورد استفاده قرار داده باشند به مدت 2 سال اول بخشوده می‌شود. مزرعه لی اظهار داشت: جریمه عدم نصب و استفاده از سامانه صندوق فروش برای مؤدیان مشمول هم 2 درصد میزان فروش تعیین شده است و از ابتدای سال 92 تا کنون 29 صنف از صاحبان مشاغل از طرف سازمان امور مالیاتی ملزم به نصب سامانه صندوق فروشگاهی شده‌اند.
  6. حضور شرکت مهندسی بین‌‌المللی آلومینیوم چین (چالیکو) یکی از شرکت‌های وابسته به شرکت چاینالکو، دومین تولیدکننده بزرگ آلومینا و سومین تولیدکننده بزرگ شمش آلومینیوم در جهان در چهارمین کنفرانس بین‌المللی آلومینیوم ایران قطعی شد. حضور غول پیمانکاری صنعت آلومینیوم چین در IIAC 2016 به گزارش خبرنگار ماین نیوز، شرکت چالیکو (CHALIECO) که مخفف China Aluminum International Engineering Corporation Limited است، یک شرکت مهندسی چینی و یکی از شرکت‌های وابسته به غول صنعت آلومینیوم چین و جهان یعنی شرکت چاینالکو است که در ۱۶ دسامبر ۲۰۰۳ با مجوز وزارت صنعت و بازرگانی چین تاسیس شده است. چالیکو هم‌اکنون در حوزه طراحی مهندسی و مشاور، مهندسی و ساخت و تامین تجهیزات فعالیت می‌کند و قراردادهای زیادی را در این زمینه به اجرا رسانده و یا در دست اجرا دارد. این شرکت در زمینه برنامه‌ریزی، طراحی، تحقیق و ساخت و ارائه خدمات فنی به صنایع مختلف مانند متالورژی، حمل و نقل، برق، نفت، صنایع شیمیایی، مصالح ساختمانی و … فعالیت می‌کند. این شرکت همچنین در رشد صنعت فلزات غیرآهنی چین به ویژه صنعت آلومینیوم نیز سهم بسزایی را به خود اختصاص داده است. به عنوان یک شرکت پیمانکار، چالیکو رتبه ۱۲۴ فهرست بزرگترین شرکت‌های این حوزه را در جهان در سال ۲۰۱۳ به خود اختصاص داد. سهام این شرکت نخستین بار در سال ۲۰۱۲ به صورت عرضه اولیه در بورس هنگ کنگ عرضه شد. آنطور که اعلام شده است چالیکو به ویژه در دو کشور ویتنام و ونزوئلا سرمایه‌گذاری‌های سنگینی را انجام داده است. همچنین آخرین آمار مالی منتشر شده درباره چالیکو حاکی از آن است که درآمد این شرکت در سال ۲۰۱۲ بالغ بر ۱۶٫۴ میلیارد یوآن و سود خالص این شرکت هم حدود ۱٫۴۴ میلیارد یوآن بوده است. به گزارش ماین نیوز، کنفرانس بین‌المللی آلومینیوم ۲۰۱۶ (IIAC 2016) توسط مرکز تحقیقات آلومینیوم ایران (IARC) و ایمیدرو (IMIDRO)، در تاریخ ۱۱-۱۲ ماه می سال ۲۰۱۶،‌ (۲۲ و ۲۳ اردیبهشت‌ ماه ۱۳۹۵) در هتل المپیک تهران برگزار خواهد شد. هدف از برگزاری این کنفرانس، تمرکز بر صنعت رو ‌به ‌رشد آلومینیوم ایران و سراسر جهان است. دوره قبل این کنفرانس در سال ۲۰۱۴ و در شهر تهران با موفقیت برگزار شد. در این کنفرانس ۴۵۰ شرکت‌کننده داخلی و ۴۰ شرکت‌کننده خارجی از سراسر جهان گرد‌هم آمدند. در این کنفرانس بیش ‌از ۱۰۰ نماینده صنعتی از ایران و خارج از ایران نقطه‌ نظرات خود را در زمینه تکنولوژی صنایع بالادستی و پایین‌دستی آلومینیوم و پتانسیل تولید آلومینیوم در منطقه خلیج‌فارس به اشتراک گذاشتند. از جمله مهمترین موضوعانی که در چهارمین کنفرانس بین‌المللی آلومینیوم ایران به آنها پرداخته خواهد شد می‌توان به فرصت‌های سرمایه‌گذاری خارجی گسترده در صنعت آلومینیوم ایران، آلومینیوم و بازارهای مربوط به آن، پیشرفت‌های آتی در تولید آلومینیوم و کاربردهای آن، تکنولوژی احیای آلومینیوم، مواد خام، ریخته‌گری و انجماد، خواص مکانیکی و شکل‌دهی، بازیابی و محیط ریست، متالورژی پودر، نانوتکنولوژی، عملیات حرارتی، جوشکاری و اتصال، مواد کامپوزیتی، مواد دیرگداز، خوردگی و مهندسی سطح، شبیه‌سازی و اتوماسیون و مدیریت مصرف انرژی در صنایع آلومینیوم اشاره کرد. هدف کنفرانس‌های بین‌المللی آلومینیوم ارائه و بحث پیرامون پیشرفت‌های اخیر در مورد آلومینیوم است که تمامی جنبه‌های تولید، فراوری، ساخت، ساختار و خواص و کاربردهای مهندسی آلومینیوم را در بر می‌گیرد. کارگاه‌های آموزشی و جلسات فناوری نیز با همکاری شرکت‌ها و سازمان‌های داخلی و بین‌المللی برگزار می‌شود. علاوه بر این در نمایشگاه جانبی کنفراس آخرین محصولات و دستاوردهای شرکت‌های داخلی و خارجی عرضه می‌شود. ارائه مقالات به صورت شفاهی و پوستر در موضوعات مختلف از دیگر بخش‌های این کنفرانس است. کمیته برگزاری کنفرانس از تمامی پزوهشگران و متخصصان برجسته در زمینه علوم فلزی، تولید، فراوری و ساخت در زمینه آلومینیوم از ایران و سایر کشورهای جهان برای ارائه سخنرانی در کنفرانس بین‌المللی آلومینیوم دعوت به عمل آورده است.
  7. روز گذشته، دلار به میانه کانال 3 هزار و 400 تومان نزدیک شد، اما بالا بودن ارزش این ارز در کشورهای همسایه و تحرکات معامله‌گران فردایی مانع پایین آمدن آن از سطح 3 هزار و 450 تومان شد. دوشنبه، خریدهای ارزی پس از رسیدن دلار به نقطه 3هزار و 455 تومان افزایش یافت تا این ارز از کف قیمتی بالا بیاید و نهایتا با قیمت 3 هزار و 470 تومان به کار خود پایان دهد، رقمی که تنها 5تومان بیشتر از روز یکشنبه بود. به گزارش دنیای اقتصاد ، به گفته فعالان، برطرف شدن ابهامات در ارتباط با سوئیفت، قدرت‌نمایی بازارساز در دو روز ابتدایی هفته و غیاب نسبی تقاضای واقعی در بازار از جمله عواملی بودند که قیمت دلار را در آستانه مرز 3 هزار و 450 تومان قرار دادند؛ در مقابل، بالا بودن ارزش دلار در منطقه هرات افغانستان و دبی امارات و تحرکات معامله‌گران فردایی نیروهای افزایشی‌ای بودند که موجب ثبت اولین رشد این ارز در هفته جاری شدند. روز گذشته برخلاف افزایش قیمت دلار، سکه تمام تحت‌تاثیر کاهش بهای اونس تا ساعت 3بعدازظهر، 2 هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و به قیمت یک میلیون و 15 هزار تومان رسید. این دومین افت پیاپی سکه تمام بود. البته افت قیمت سکه موجب نشده که حباب قیمتی این فلز گرانبها تغییر علامت دهد و ارزش بازاری سکه بالاتر از ارزش ذاتی آن باقی ماند. افزایش احتیاط در بازار روز گذشته، معامله‌گران در خرید و فروش ارز احتیاط بیشتری کردند تا دامنه نوسانات دلار نسبت به روز یکشنبه کمتر شود. در سومین روز هفته، شاخص ارزی معاملات خود را با قیمت 3هزار و 465 تومان آغاز کرد که نسبت به روز یکشنبه تغییری نداشت. در واقع از شروع بازار می‌شد پیش‌بینی کرد که بازار نسبت به روز یکشنبه روند آرام‌تری را دنبال خواهد کرد؛ چراکه یکشنبه دلار معاملات خود را با فاصله 20 تومانی نسبت به روز شنبه آغاز کرده بود. دلار که در ابتدای روز دوشنبه نوسانی را تجربه نکرده بود، در ادامه روز تلاش کرد که به سمت اعداد بالاتر حرکت کند. با این حال نه تنها نتوانست از نقطه 3 هزار و 470 تومان عبور کند؛ بلکه پیش از ساعت یک بعدازظهر به محدوده 3 هزار و 450 تومان نیز وارد شد. با رسیدن دلار به این محدوده، بار دیگر تعداد خریداران ارزی بالا رفت و دلار توانست به محدوده 3 هزار و 470 تومان برسد. به گفته فعالان، عمده افزایش دلار پس از ساعت 3 بعدازظهر رخ داد، جایی که برخی معامله‌گران فردایی با پایان معاملات امروزی وارد بازار شدند و با خریدهای خود به رشد این ارز کمک کردند. با وجود تمام این تغییرات، نوسانات دلار در روز دوشنبه عمدتا در دامنه 3 هزار و 455 تومان تا 3 هزار و 470 تومان انجام شد که نشان‌دهنده انجام شدن میزان تغییرات در بازه 15 تومانی بود. بازار سردرگم دوشنبه بازار ارز تحت‌تاثیر نیروهای متضادی قرار داشت و همین موضوع موجب افزایش تردید معامله‌گران ارزی در خرید یا فروش دلار شده بود. به گفته فعالان، در مقطعی از ابتدای روز، قیمت دلار تحت‌تاثیر بازدید رسانه‌ها از اتاق سوئیفت در بانک مرکزی قرار گرفت که پاسخی به انتقادها و نشان‌دهنده اتصال نظام بانکی ایران به این شبکه مالی بود. جدا از این معامله‌گران ارزی به دلیل قدرت‌نمایی و عرضه بازارساز در دو روز ابتدایی هفته میل چندانی به خرید ارز نداشتند، مخصوصا اینکه تلاش‌های برخی از آنها برای بالا بردن دلار در ابتدای روز ناکام شده بود. در کنار این دو عامل، برخی افراد در بازار معتقد بودند که دلار در حال بازگشت به زیر سطح 3 هزار و 450 تومان است. این افراد اعتقاد داشتند که افزایش ابتدایی دلار در هفته اول فروردین ناشی از تلاش دلالان در غیبت فعالان رسمی بازار بوده و دلار باید به محدوده‌ای بازگردد که در اواخر اسفند 94 در آن قرار داشت. شاخص ارزی در اواخر اسفند 94 عمدتا زیر سطح 3 هزار و 450 تومان معامله شده بود و تنها در آخرین روز کاری سال 94 بود که این ارز توانست به قیمت بالاتری از مرز یاد شده برسد. به این ترتیب، از نظر این گروه، در هفته دوم فروردین که بازار به‌طور کامل باز شده، دلار با تلاش‌های بازارساز گرایش دارد که به زیر سطح 3 هزار و 450 تومان بازگردد. با این حال، دیدگاه‌های زیادی در بازار وجود داشت که در مقابل این نظرهای کاهشی قرار داشت. به‌عنوان مثال، گروهی در بازار اعتقاد داشتند که کاهش ابتدایی دلار در روزهای ابتدایی هفته جاری منطقی نبوده و این ارز به دلیل بالا بودن ارزش آن در کشورهای همسایه به‌زودی در مسیر افزایشی قرار خواهد گرفت. به گفته آنها، روز دوشنبه ارزش دلار در منطقه هرات افغانستان بالاتر از بازار تهران بود. این در حالی است که معمولا قیمت این منطقه پایین‌تر از بازار داخلی بود. به گفته حاضران در بازار، معمولا از مشهد دلار ارزان‌تر توسط سوداگران وارد بازار داخلی می‌شد، حال با بالا بودن ارزش ارز در این منطقه امکان دارد که دلار ارزان‌تر از بازار داخلی خارج شود و به بازار کشور همسایه وارد شود. از سوی دیگر، روز گذشته نرخ حواله درهم در دبی حدود 950 تومان بود. با توجه به میخکوب بودن نرخ درهم به دلار، دلالان اعتقاد داشتند که ارزش دلار در بازار دبی نیز بین 20تا 25 تومان بالاتر از بازار داخلی است، آنچه علامتی دیگر از امکان آربیتراژ ارز از بازار داخلی به سوی کشور همسایه بود. از سوی دیگر، پایین آمدن ارزش اونس در ساعات ابتدایی روز دوشنبه موجب شد که برخی معامله‌گران دلار امیدوار به حضور معامله‌گران سکه شوند. معمولا با کاهش بهای اونس در بازارهای جهانی، معامله‌گران سکه برای حمایت از دارایی خود وارد بازار ارز می‌شوند و با خرید دلار، مانع کاهش ارزش سکه می‌شوند. با این حال، به نظر می‌رسد که معامله‌گران سکه روز دوشنبه ترجیح دادند که وارد بازار ارز نشوند. برخی فعالان اعتقاد دارند که عدم حضور معامله‌گران سکه ناشی از حضور قوی بازارساز در دو روز ابتدایی هفته بود، حال آنکه گروه دیگری باور دارند که کاهش اونس به اندازه‌ای نبود که معامله‌گران سکه ریسک حضور در بازار دلار را به جان بخرند. تمام عوامل متضاد یاد شده نشان از این دارند که بازار ارز روز دوشنبه بین عوامل متفاوتی سردرگم بود و نهایتا نیز برخورد این عوامل موجب شد که شاخص ارزی یکی از کم‌نوسان‌ترین روز‌های خود در سال 95 را تجربه کند. سکه در سرازیری؟ سکه تمام بهار آزادی که در اولین روز کاری کامل بازار با وجود افت دلار افزایش قیمت را تجربه کرده و وارد کانال یک میلیون و 20 هزار تومان شده بود، در 2 روز بعدی بازار مسیر کاهشی را برای حرکت خود انتخاب کرد. فلز گرانبهای داخلی روز یکشنبه 3 هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و به قیمت یک میلیون و 17 هزار تومان رسید. دوشنبه نیز در ادامه این روند کاهشی، سکه 2 هزار تومان دیگر کاهش قیمت را تجربه کرد و به قیمت یک میلیون و 15 هزار تومان رسید. این قیمت در حالی به ثبت رسید که سکه در مقطعی از روز تا قیمت یک میلیون و 13 هزار تومان نیز پایین آمده بود. به گفته فعالان، کاهش بهای سکه در روز دوشنبه بیشتر تحت‌تاثیر افت اونس در بازارهای جهانی بود. افت اونس در بازارهای جهانی(تا بعد از ظهر) در حالی صورت گرفت که برخی معامله‌گران سکه انتظار داشتند قیمت فلز زرد در روز دوشنبه افزایش پیدا کند. با وجود افت سکه در 2 روز گذشته، حباب قیمتی سکه همچنان مثبت است؛ یعنی ارزش بازاری آن همچنان بالاتر از ارزش ذاتی است. روز گذشته تا ساعت 3 بعدازظهر حتی ارزش ذاتی سکه به زیر یک میلیون تومان نیز رسید.
  8. با توجه به اینکه در حال حاضر معاملات آتی ارز هر روز به صورت غیررسمی در بازار انجام می‌شود، راه‌اندازی معاملات آتی ارز به گفته رئیس انجمن صنفی کارفرمایان سکه و صرافان استان تهران می‌تواند آرامش و ثبات را در بازار ارز ماندگار کند. به گزارش مظنه به نقل از ایسنا، عباس مسعودی، رئیس انجمن صنفی کارفرمایان سکه و صرافان استان تهران با بیان این مطلب گفت: غیرشفاف بودن معاملات ارز و نبود امکان مدیریت صحیح و بر اساس مکانیسم بازار، ضرورت راه اندازی معاملات آتی ارز را دوچندان می‌کند. رئیس انجمن صنفی کارفرمایان سکه و صرافان استان تهران خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بنده در بطن بازار حضور فعال دارم، در جریان مشکلاتی که گریبانگیر فعالان بازار ارز می‌شود، هستم؛ بر این اساس راه‌اندازی معاملات آتی ارز که می‌تواند چشم‌اندازی روشن از نرخ ارز در ماه‌های آینده به فعالان اقتصادی بدهد را کاملا ضروری می‌دانم. وی در پاسخ به این پرسش که آیا مشخص شده است معاملات آتی ارز در کدام بورس راه‌اندازی می‌شود؟ گفت: تا جایی که اطلاع دارم، بورس کالا با توجه به تجربیات موفق در معاملات آتی سکه -که این بازار ثمرات فراوانی برای بازار طلا وسکه داشته است- مقدمات و زیرساخت های راه اندازی بازار آتی ارز را فراهم کرده و از این رو فعالان بازار ارز از جمله صرافی‌ها در انتظار راه‌اندازی این معاملات هستند. به گفته مسعودی؛ معاملات آتی ارز می تواند در ساماندهی بازار ارز و نرخ آن تاثیرگذار باشد و از حجم سفته بازی‌ها در معاملات نقدی بکاهد، از سوی دیگر معاملات آتی ارز در صورت حمایت کامل بانک مرکزی و دولت، بدون شک سبب افزایش سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت در صنایع مختلف می شود چرا که در این معاملات، یکی از ریسک‌های بزرگ سرمایه‌گذاران یعنی نوسانات نرخ ارز پوشش داده می شود. وی با اشاره به اینکه برنامه ریزان سیستم بانکی و دولت باید با تدوین آیین نامه‌ها، راه‌اندازی معاملات آتی ارز را مدیریت کنند، تاکید کرد: شورای عالی بورس با راه اندازی معاملات آتی ارز موافقت کرده و فعالان اقتصادی در انتظار استارت معاملات ارز در این سیستم هستند که تاکید می‌کنم این بازار به نفع کشور خواهد بود. رئیس انجمن صنفی کارفرمایان سکه و صرافان استان تهران با اشاره به اینکه در حال حاضر معاملات آتی ارز هر روز به صورت غیررسمی در بازار انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: به دلیل آنکه مکانیسم و قوانین مشخصی در روند معاملات بازار آزاد وجود ندارد، بعضا نوسان‌های کوتاه مدت ارز باعث می‌شود تا عده ای از معامله گران آتی سکه (در بازار غیر رسمی) به وعده خود عمل نکنند و مشکلات زیادی برای هر دو طرف معامله ایجاد شود اما با راه‌اندازی معاملات آتی ارز، قراردادها استاندارد و شفاف می‌شود و کلیه معاملات در بستر قانونمند بورس کالا صورت می گیرد. بنا بر اعلام پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه، وی تاکید کرد: با این تفاسیر اکثر فعالان، کارشناسان و بازیگران بازار ارز خواهان انجام معاملات در بازاری رسمی هستند که ریسک ها را به حداقل برساند. مسعودی در پایان گفت: معاملات آتی ارز ریسک‌ها را به حداقل می رساند و این موضوع مورد استقبال بخش دولتی و خصوصی است؛ چرا که بسیاری از شرکت‌های دولتی و خصوصی متقاضی ارز هستند و می توانند از معاملات آتی ارز و شفافیت در این بازار استفاده کنند.
  9. روز گذشته، دلار از کف قیمتی روزانه بالا آمد و توانست از مدار کاهشی خارج شود. شاخص ارزی که روز شنبه با 20 تومان کاهش از مرز روانی 3 هزار و 450 تومان پایین آمده و به قیمت 3 هزار و 440 تومان رسیده بود، روز یکشنبه توانست با 5 تومان رشد به قیمت 3 هزار و 445 تومان برسد.به گزارش دنیای اقتصاد ، رفت و برگشت بهای دلار در 2 روز ابتدایی هفته موجب شده که انتظارات دوگانه‌ای در رابطه با آینده قیمت این ارز در بازار شکل بگیرد. در این وضعیت، برخی معامله‌گران اعتقاد دارند که دلار تا انتهای سال 94 مرز روانی 3 هزار و 400 تومان را خواهد شکست و به کانال پایین‌تری وارد خواهد شد. در مقابل، گروه دیگر معتقدند که شاخص ارزی در ادامه سال 94 مسیر افزایشی را دنبال خواهد کرد و حتی احتمال دارد وارد کانال 3 هزار و 500 تومان شود. در روز افزایشی دلار، سکه تمام بهار آزادی نیز توانست هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کند و به قیمت یک میلیون و 14 هزار تومان برسد. در شانزدهمین روز اسفندماه، فلز گرانبهای داخلی معاملات خود را با قیمت یک میلیون و 12 هزار تومان آغاز کرد که کاهشی هزار تومانی نسبت به روز شنبه داشت. با این حال، در ادامه روز تحت‌تاثیر رشد دلار، سکه نیز در مدار افزایشی قرار گرفت. رفت و برگشت دلار در دومین روز هفته، شاخص بازار ارز تا محدوده 3 هزار و 420 تومان پایین آمد، ‌اما در ادامه توانست مسیر قیمتی خود را تغییر دهد و از کف روزانه بالا بیاید. روز گذشته، دلار معاملات خود را با قیمت 3 هزار و 429 تومان آغاز کرد که کاهشی 11 تومانی نسبت به قیمت بسته شده روز شنبه داشت. در ادامه روز، شاخص ارزی تا مظنه قیمت 3 هزار و 426 تومان نیز پایین آمد. با این حال، در این نقطه قیمتی، خریدهای ارزی بالا رفت و دلار در مدار افزایشی قرار گرفت؛ به‌طوری‌که تا ساعت 3 بعدازظهر به قیمت 3 هزار و 445 تومان رسید. این قیمت 5 تومان بالاتر از روز شنبه بود و دلار را از مدار کاهشی خارج کرد. شاخص ارزی از چهارشنبه در مسیر کاهشی قرار گرفت و تا روز شنبه 38 تومان از ارزش خود را از دست داد. با این حال، افزایش خریدهای ارزی برخی معامله‌گران در محدوده 3 هزار و 420 تومان موجب شد که شاخص ارزی روز یکشنبه از فاز کاهشی خارج شود. کاهش یا افزایش؟ بازگشت قیمتی دلار از کف روزانه یکشنبه موجب شد که در رابطه با آینده قیمت این ارز دو دیدگاه در بازار شکل بگیرد. در این وضعیت برخی فعالان اعتقاد دارند که شاخص ارزی در ادامه سال 94 به افزایش قیمت خود ادامه خواهد داد و در انتهای کانال 3 هزار و 400 تومان یا ابتدای کانال 3 هزار و 500 تومان به کار خود در سال 94 پایان خواهد داد. به اعتقاد این دسته، شاخص ارزی از لحاظ بنیادی توانایی افت بیشتر قیمت را ندارد و پایین آمدن بیشتر آن به ضرر صادرات کشور خواهد بود. به اعتقاد این دسته، کاهش روزهای گذشته بیشتر ناشی از عوامل روانی بوده و دلار با عادی شدن فضای بازار مسیر خود را پیدا خواهد کرد. در مقابل گروه دیگری اعتقاد دارند که شاخص بازار ارز تحت فشار چند عامل کاهشی قرار دارد و تحت‌تاثیر این عوامل احتمال دارد که قیمت آن به زیر 3 هزار و 400 تومان نیز برسد. «عرضه حواله درهم»، «افزایش سنتی عرضه شرکت‌های تجاری در انتهای سال»، «پایین بودن ارزش شاخص ارزی در مناطق »و «لغو شدن تحریم ها» از جمله عواملی هستند که قیمت دلار را تحت فشار قرار داده‌اند.
  10. مهم نیست که محصولات و یا خدمات شرکت‌تان چقدر فوق‌العاده‌ است، اگر برای کارتان تبلیغ نکنید کسی از این موضوع اطلاعی پیدا نخواهد نکرد. هر یک از برنامه‌های تبلیغاتی باید این هدف را دنبال کنند که با توجه به هزینه‌ها بیشترین تعداد مخاطبان و مشتریان جدید را جذب کنند. اگر درست عمل کنید، تبلیغات می‌تواند یک سرمایه‌گذاری عالی برای کسب و‌کار کوچکتان محسوب شود. ولی اگر عملکردتان ضعیف باشد، تبلیغات می‌تواند تمام پول شما را هدر بدهد. تبلیغات به نوعی یک بازی زیرکانه محسوب می‌شود. در ادامه، ۱۰ نکته‌ی مهم را با هم مرور می‌کنیم که در طرح، اجرا، و نظارت بر برنامه‌های تبلیغاتی به شما کمک خواهند کرد. ۱- مخاطبان هدف خود را دنبال کنید. یک کمپین تبلیغاتی باید درجهت بازار هدف شما حرکت کند. یک اشتباه رایج در تبلیغات عمومی که ممکن است برای شما نیز پیش بیاید این است که به دنبال جلب توجه مشتریان بالقوه خود نباشید. ابتدا از خود بپرسید که می‌خواهید چه نوع مشتریانی را جذب کنید، و در ادامه اطمینان حاصل کنید که تبلیغات شما به طور شخصی آنها را مخاطب قرار داده است. ۲- بر مزیتی که نسبت به سایر رقبا دارید تاکید کنید. از نکات کلیدی تبلیغات، برجسته‌سازی جوانب مثبت شرکت شماست؛ یعنی آن دسته از عواملی که در رقابت برایتان مزیت محسوب می‌شوند. بسیاری از تبلیغات علیرغم این که هوشمندانه هستند، در زمینه‌ی فروش مزایای خاص یک محصول ناموفق عمل می‌کنند. آگهی شما روی مشتریان بالقوه‌تان هیچ اثری ندارد، مگر اینکه بر مزایای خود تاکید کنید. ۳- از یک تصویر استفاده کنید. محصولات بسیاری هستند که که آنها را از روی بسته‌بندی یا لوگو می‌شناسید. تصاویر باید در جهت تبلیغ و ترویج کسب‌وکار شما به کار گرفته شوند. بسیاری از طراحان تبلیغات، طراحی یک تصویر تاثیرگذار را فراموش می‌کنند و در نتیجه شانس تاثیر گذاشتن بر مشتریان آینده را از دست می‌دهند. ۴– شما ناچارید برای به دست آوردن پول، پول خرج کنید. راه‌های مختلفی برای پس‌انداز کردن پول وجود دارد، اما تبلیغات جای مناسبی برای صرفه‌جویی نیست. اگر در این قسمت از کارتان به دنبال پس‌انداز کردن باشید، فروش خود را تحت تاثیر قرار خواهید داد. تبلیغات موفق ممکن است هزینه‌بر باشد، اما درست به همین دلیل است که تاثیرگذار خواهد بود. ۵- در مکان‌های مناسب تبلیغ کنید. مجله مورد‌علاقه‌تان و نیز شبکه‌رادیویی و یا برنامه تلویزیونی محبوب شما، ممکن است موردعلاقه‌ی مخاطبانتان نباشد. ابتدا در مورد بازار هدفتان تحقیق کنید و بفهمید که مشتریان شما چه کسانی هستند، چه چیزی مطالعه می‌کنند و چه برنامه‌هایی می‌بینند یا می‌شنوند. پس از آن در رسانه‌های مناسب تبلیغ کنید، تا بتوانید مطمئن باشید که به بازار هدف خود دست پیدا کرده‌اید. ۶- اجازه ندهید که که بودجه‌تان برنامه‌های تبلیغاتی شما را کنترل کند. برایتان ساده‌تر خواهد بود اگر هرماه بودجه‌ی مشخصی را به تبلیغات اختصاص بدهید. اما اگر مثل اغلب مشاغل، شما هم در فصول مختلف با فراز و فرودهایی در کارتان مواجه باشید، باید هزینه‌ی تبلیغات را به درستی تقسیم کنید. بسیاری از کارآفرینان به اشتباه بودجه‌بندی خود را بر اساس نیازهای تبلیغاتی فصلی انجام نمی‌دهند. ۷- تنوع بخشیدن طبیعی است که صاحبان کسب‌و‌کارهای مختلف، بهترین مکان را از نظر قیمت و نتیجه برای تبلیغ انتخاب می‌کنند. اما جمله‌ای که در مورد سرمایه‌گذاری به کار می‌رود، در اینجا نیز صادق است: “همه‌ی تخم‌مرغ‌هایتان را در یک سبد نگذارید.” پولی را که می‌خواهید به تبلیغات اختصاص بدهید با توجه به مخاطبان و بودجه‌ای که دارید، بین رسانه‌های مناسب موجود تقسیم کنید. ۸- سعی نکنید که نیازهای همه را تامین کنید. هیچ محصول یا خدماتی نمی‌تواند پاسخگوی درخواست‌های همه باشد. صاحبان کسب‌وکارهای گوناگون، از جمله مدیران شرکت‌ها، اغلب در تلاشند تا بازارهای مختلف را به دست بگیرند. این روش معمولاً جواب نمی‌دهد. حتی در مورد کسب‌وکارهای کوچک می‌تواند به فاجعه منجر شود. لذا بازار مخصوص به خود را پیدا کنید و هرآنچه را که در توان دارید برای مخاطبان خود انجام بدهید. ۹- تبلیغات خود را مورد آزمون قرار دهید. اگر زمان و پولتان را برای سرمایه‌گذاری روی گروه‌های مشخصی متمرکز می‌کنید، لازم است تبلیغات خود را روی افراد دیگر نیز امتحان کنید. آیا آنها توانایی درک و پذیرش پیامی که انتقال می‌دهید را دارند؟ اگر جواب منفی است، در جستجوی راهی باشید که پیغام شما را به نحوی موثرتر بیان کند. راه های کم‌هزینه ای وجود دارند که توسط آنها می‌توانید تاثیر تبلیغات خود را امتحان کنید؛ برای مثال می‌توانید از پرسشنامه استفاده کنید. ۱۰- بر تبلیغات خود نظارت کنید. بسیار آسان است که از مشتریان جدید و یا مراجعین سوال کنید که چطور با شما آشنا شده‌اند. کارآفرینان زیادی هستند که زحمت انجام این کار ساده را به خود نمی‌دهند. با این شیوه شما متوجه خواهید شد که کدام بخش از تبلیغات‌تان بیشترین تاثیر را دارد و کدام رسانه بیشترین فرصت‌های تبلیغاتی سودآور را برای شرکت شما فراهم می‌آورد. برگرفته از: allbusiness.com
  11. هنگام تمیزکاری و ضد عفونی خانه و کمد لباس تان از کیف چرم تان غافل نشوید. با این همه آلودگی و باکتری های مترو و بی آر تی، لکه های جوهر، اثر لوازم آرایش، زدگی و خوردگی، چند راه بسیار خوب برای تمیز کردن این عزیزان دل گران قیمت تان وجود دارد. با رعایت نکات زیر می توانید درخشش، انعطاف و نرمی را به کیف های چرم بازگردانید. تمیز کردن مهم است هر چه بیشتر این کار را انجام دهید، بهتر است. آسان ترین راه پاک کردن کیف چرم با پارچه ی چیت آغشته به آب و چند قطره صابون محلول در آن است. پارچه را به آرامی و در جهت بافت چرم بکشید. داخل کیف چرم نیز به اندازه سطح آن کثیف می شود. جارو برقی را بردارید، سری باریک آن را وصل کنید و در عرض چند ثانیه گرد و خاک داخل کیف چرم را از پاک کنید. تمیز کردن نقطه ای روش های مورد علاقه ی ما برای پاک کردن لکه های سمج جوهر، خون و غذا، مالیدن الکل و آبلیمو به کیف چرم است. از استفاده از دستمال های مرطوب بچه و آرایش پاک کن به طور مستقیم بر روی کیف های چرم خودداری نمایید، در عوض آنها را رقیق نموده و بعد از امتحان نمودن روی یک سطح کوچک کیف چرم (ترجیحا زیر کیف تا نتیجه ی آزمایش علمی تان (!!!) معلوم نباشد)، با احتیاط استفاده نمایید. برای مبارزه با لکه های روغن کوچک، پودر جاذب (پودر بچه) را بر روی آن بپاشید و بگذارید پودر تمام روغن را جذب نماید. به کیف های تان برسید اگر می خواهید کیف های چرم تان بعد از چند سال مانند روز اولش باشد، همانند پوستتان، کیف های چرم نیز نیازمند رسیدگی و توجه هستند. روغن کتان و سرکه ی سفید عوامل نرم کنندگی عالی ای برای نرمی، شاداب و براق به نظر رسیدن کیف های چرم است. کیف های چرم تان را از روغن های نفتی و معدنی که سنگین و مانع نفس کشیدن کیف می شود، دور نگاه دارید. قسمت های فلزی کیف، مانند سگگ ها و قلاب ها را فراموش ننمایید. تمیز و پولیش کردن آن ها با پارچه ی چیت و تمیزکننده های چند منظوره ی خانگی، به آن ها جلا می بخشد و خراش های شان را می پوشاند. هم چنین، برای کارکرد موثر زیپ ها، روی آن ها موم عسل بمالید. نوشته شده توسط: مینا داودی
  12. بی‌خوابی یکی از مشکلات جوامع امروز است و بسیاری گرفتار آن هستند. رژیم غذایی نامناسب، خیره شدن طولانی مدت به صفحه مانیتور یا گوشی هوشمند و استرس از جمله دلایل بی‌خوابی هستند.برداشتن تمرکز از روی مغز پیش از خواب اصلا کار آسانی نیست. اما این مشکل شاید راه حلی داشته باشد که بتوانید به کمک آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن به خواب روید. آیا تکنیک ۴-۷-۸ را شنیده‌اید؟ دکتر اندرو وِیل، دانش آموخته دانشگاه هاروارد و ابداع کننده این روش، می‌گوید که روشش در واقع یک تکنیک تنفسیِ ضد استرس است. روش ۴-۷-۸ به مهارت خاصی نیاز ندارد و به سادگی می‌توان آن را اجرا کرد. کافی است این سه قانون را به یاد بسپارید. اول اینکه باید به مدت ۴ ثانیه از راه بینی تنفس کنید. سپس نفستان را به مدت ۷ ثانیه حبس کنید. در آخر نیز عمل بازدم را مستقیما از راه دهان به مدت ۸ ثانیه انجام دهید. این روش باعث آزاد شدن مواد شیمیایی آرام بخش در مغز شده و ضربان قلب را کاهش می‌دهد. بدن آماده خواب می‌شود. آیا جواب می‌دهد؟ جایی برای شکاک شدن نسبت به این روش وجود ندارد؛ کافی است یک بار آن را امتحان کنید! زمانی که آن را امتحان می‌کنید، خودتان متوجه قدرت جادویی این روش خواهید شد. البته فراموش نکنید که این روش را باید چند مرتبه امتحان کنید. برای نمونه، یکی از کاربران نوشته که با کمک تکنیک ۴-۷-۸ و پیش از چهارمین تکرار به خواب رفته است. حقه کار در این است که دم و بازدم متناوب بر میزان آدرنالین ترشح شده در بدن اثر گذاشته و ضربان قلب را کاهش می‌دهد. ممکن است در اوایل کار کمی اذیت شوید، اما به سرعت این مشکل از بین می‌رود. کافی است ثانیه‌ها را به خاطر داشته باشید.
  13. طی روزهای اخیر با کاهش قیمت برخی ارزها مانند دلار، نرخ‌ها از روی تابلوی صرافی‌ها حذف شده بود، اما امروز با دستور بانک مرکزی قیمت‌ها به روی تابلوها بازگشت. طی روزهای اخیر با روند کاهشی قیمت‌ها که در برخی از ارزها به ویژه ارز دلار به‌وجود آمد، برخی از صرافی ها بنا به دلایلی از اعلام نرخ بر روی تابلوها خودداری کردند؛ اقدامی که در بازار ارز به دستور بانک مرکزی تعبیر شد. اما امروز با دستور بانک مرکزی، نرخ‌ها دوباره به تابلوها بازگشته و تمامی نرخ‌ها بر روی تابلوهای صرافی های دارای مجوز فعالیت از بانک مرکزی نقش بسته است. این در حالی است که طبق اعلام بانک مرکزی، برخی از سایت‌هایی که نرخ ارزها به قیمت روز بازار (نرخ لحظه ای) را درج می کردند، از اعلام نرخ‌ها بر روی سایت‌ها منع شده اند و فعلا اجازه درج قیمت‌ها را ندارند. در عین حال برخی از این سایت‌ها کلا مسدود شده اند و یا اعلام می کنند که در حال بروزرسانی هستند. همچنین صرافی ها فعلا اجازه اعلام نرخ ها بر روی سایت های خود را ندارند و نرخ ها طی چند روز گذشته از سایت های صرافی ها حذف شده، برخی از سایت های رسمی هم نرخ برخی از ارزهای اصلی مانند دلار را حذف کرده اند. سابقه اینگونه برخوردها در گذشته هم وجود داشت و با افزایش قیمت ارزها، نرخ ها از روی تابلوها و یا سایت های معتبر اعلام نرخ حذف شد و یا حتی برخی از سایت ها کلا مسدود شدند، اما این بار با کاهش قیمت ارز دلار در بازار این اتفاق رخ داده است. یکی از مسئولان بانک مرکزی در این زمینه با اعلام اینکه صرافی های مجاز همچون گذشته مجاز به اعلام نرخ در تابلو و سایت های وابسته خود هستند، گفت: با توجه به تخلف برخی سایت‌های اعلام نرخ در اعلام قیمت‌های غیر واقعی و بی توجهی این سایت ها به تذکرات پی در پی بانک مرکزی برای همراهی با بازار واقعی ارز به حدود ۲۰ سایت اعلام نرخ تذکر داده شد تا از درج نرخ خودداری کنند. وی خاطرنشان کرد: برخی از این سایت ها در هنگام کاهش قیمت اقدام به درج سقف قیمت می کردند یا در ایام تعطیل نرخ روز بعد را درج می کردند که بارها به مسئولان این سایت ها تذکر داده شد. متاسفانه تذکر بانک مرکزی به این قبیل سایت ها این گونه تلقی شد که صرافی ها از درج قیمت منع شده اند که این اخبار صحت ندارد و صرافی های مجاز همچون گذشته نرخ ها را در تابلو و سایت های خود درج می کنند. منبع : مهر
  14. مشتریان، از افرادی که به آن‌ها اعتماد ندارند خرید نمی‌کنند. متاسفانه، بیشتر تجارت‌ها (مخصوصا آن‌هایی که معروف هستند)، فروش را به صورت یک فرآیند “قانع کردن”، “ترغیب کردن” تعریف می‌کنند که احتمالا به معنای قانع کردن مشتریان و متقاعد کردن آنهاست. تعجبی ندارد که بسیاری از افراد، زمانی که کسی قصد فروش چیزی به آن‌ها را دارد، مانع می‌شوند. خوشبختانه، ایجاد اعتماد در روابط تجاری آسان است. در اینجا به برخی از قوانین به منظور ایجاد اعتماد در روابط تجاری اشاره می‌کنیم: ۱- خودتان باشید. هر فردی در دنیا از تجارب ناخوشایندی در ارتباط با فروشندگان برخوردار است و بسیاری از افراد زمانی که در یک موقعیت خرید و فروش قرار می‌گیرند ، به دلیل ترس از فریب‌خوردن، از این موقعیت فرار می‌کنند. بنابراین، به جای رفتار کردن و عمل کردن مانند یک فروشنده، سعی کنید مانند زمانی که یکی از همکاران خود را ملاقات می‌کنید، رفتار کنید. ۲- برای روابط خود ارزش قائل شوید. اگر می‌خواهید تا افرادی که در اطراف شما هستند برای ارتباطی که با شما دارند ارزش قائل شوند، باید باور داشته باشید که ایجاد روابط از اهمیت بسیاری برخوردار است. همچنین باید بر پایه‌ی این اعتقاد عمل کنید که شما صادقانه از ویژگی‌های ارزشمندی برخوردارید که تمایل دارید آن را در اختیار رابطه‌ی خود قرار دهید. ۳- در مورد افراد دیگر کنجکاو باشید. معمولا افراد به کسانی توجه می‌کنند، که به آنها علاقه نشان دهند. داشتن حس کنجکاوی نسبت به افراد به عنوان یکی از عوامل حیاتی در ایجاد رابطه محسوب می‌شود. ایجاد کشش دائمی در دیگران نسبت به خود، فرصت یاد گرفتن چیزهای جدید و ایجاد روابط جدید را در اختیار شما قرار می‌دهد. ۴- ثابت قدم باشید. توانایی یک مشتری برای اعتماد به شما بستگی به این مسئله دارد که شما بتوانید به مشتری خود نشان دهید که رفتار شما در طول زمان، پایدار و ماندگار باقی می‌ماند. زمانی که یک مشتری بتواند به پیش‌بینی رفتار شما بپردازد، احتمال بیشتری دارد که به شما اعتماد کند. ۵- در جستجوی حقیقت باشید. اعتماد زمانی به وجود می‌آید که شما به روشی فروش خود را انجام دهید که به مشتری کمک کرده باشید. بنابراین درخواست کمک کردن را مطرح کنید تا بتوانید به کشف مواردی بپردازید که می‌توانید در آن زمینه‌ها در کنار یکدیگر کار کنید. ۶- از ذهنی باز برخوردار باشید. اگر شما مطلقا مشتری خود را متقاعد کنید که به محصول شما احتیاج دارد، در این صورت او احساس می‌کند که شما از ذهنی بسته برخوردارید. در عوض، اگر مشتری به این نکته اشاره کرد که در جای دیگر از خدمات بهتری برخوردار می‌شود، با ذهنی باز با موضوع برخورد کنید. در مقابل، مشتری احساس می‌کند که شما واقعا، بهترین را برای او می‌خواهید. ۷- یک مکالمه‌ی واقعی داشته باشید. هر ملاقاتی باید از گفتگو و مکالمه حقیقی برخوردار باشد، و این مکالمه نباید تنها به چرب زبانی جهت فروش محصولات اختصاص داده شود. حداقل بخشی از ملاقات خود با مشتریان را به گوش دادن به او اختصاص دهید. و مطمئن شوید که به ایجاد یک مکالمه‌ی مفصل می‌پردازید و در مورد مسائل کاری و تجاری مهم صحبت می‌کنید. ۸- حرفه‌ای باشید. مشتریان تمایل دارند به افرادی اعتماد کنند که در مورد آن‌چه که انجام می‌دهند جدی هستند، و تمایل دارند تا زمانی را به منظور دست یافتن به درک عمیق از حرفه‌ی خود اختصاص دهند. هر روز، زمان بیشتری را به منظور یادگیری بیشتر در مورد مشتریان خود، چالش‌ها و صنعت مدنظر آنها اختصاص دهید. ۹- صداقت و یکپارچگی واقعی خود را نشان دهید. موضع خود را حفظ کنید، حتی اگر برای مشتری شما یا تجارت شما محبوب نباشد. لازم نیست متخاصمانه رفتار کنید، اما از این توانایی برخوردار باشید تا بر اساس آن‌چه که می‌دانید درست است تصمیم بگیرید. و نکته‌ی مهم دیگر این که: هیچ‌وقت برای آن چه که نمی‌توانید انجام دهید، قول ندهید. نیازی به گفتن نیست که جلب اعتماد، تنها بخشی از این معادله است. شما باید محصولی داشته باشید که مشتریان آن را بخواهند و به آن نیاز داشته باشند. شما باید توانایی این را داشته باشید که به مشتریان خود نشان دهید، برای آن‌ها ارزش قائل هستید و برای رفع مشکلات آن‌ها تلاش می‌کنید. در نهایت، اگر موفق به جلب اعتماد مشتری خود نشوید، آن‌ها از فرد دیگری خرید می‌کنند که به او اعتماد داشته باشند حتی اگر پیشنهاد ارائه داده شده به آن‌ها، به اندازه‌ی کافی خوب نباشد. برگرفته از: Small Business Ideas and Resources for Entrepreneurs
  15. در حالت عادی ما دو واژه ” بازاریابی ” و ” فروش ” را بجای یکدیگر مورداستفاده قرار می‌دهیم، در عمل تفاوت بسیار زیادی بین این دو قرار دارد. یک مدیر بازاریابی موفق به‌خوبی باید تفاوت موجود بین این دو موضوع را باید بداند. فروش تمرکزی بر فروش دارد و به‌طور ویژه با تولید و تولیدکننده در ارتباط است و . . . به‌عبارت‌دیگر بخش عملی بازاریابی است و هدف کوتاه‌مدت دستیابی به سهم از بازار را دنبال می‌کند. تأکید در آن بر تنوع و تفاوت قیمت برای نهایی کردن فروش است. این هدف کوتاه‌مدت دستیابی به برنامه‌ریزی بافکر و توأم با دوراندیشی برای برنده شدن برند در بازار و به دست آوردن مزیت رقابتی را در بین گروه زیادی از مشتریان مدنظر قرار نمی‌دهد. هدف نهایی هر فروشی به حداکثر رساندن میزان سودآوری از طریق حداکثر کردن میزان فروش است. زمانی که تأکید و تمرکز بر فروش باشد، فرد فروشنده تصور می‌کند که مراحل بعد از تولید با خاتمه یافتن فروش به پایان رسیده‌اند. همچنین می‌توان این‌گونه گفت که وظیفه بخش فروش، فروختن هر آن چیزی است که بخش تولید، تولید کرده است. روش‌های تهاجمی فروش برای دستیابی به این هدف توجیه می‌شوند و نیاز و رضایت مشتری یک موضوع بدیهی در نظر گرفته می‌شود که همیشه وجود دارد. بازاریابی به‌عنوان یک رویکرد و مفهوم بسیار گسترده‌تر از فروش است و همچنین در ذات خود دینامیک هست، چراکه تمرکز در آن بجای محصول بر مشتری است. درحالی‌که فروش حول منفعت بازاریاب و یا تولیدکننده می‌چرخد، بازاریابی در حول محور منفعت مصرف‌کننده قرار دارد. درمجموع کل فرایند بازاریابی به دنبال برآوردن و کسب رضایت مصرف‌کننده هست. بازاریابی شامل تمامی فعالیت‌هایی می‌شود که مرتبط با برنامه‌ریزی محصول، قیمت‌گذاری، ترویج محصول و توزیع محصول و خدمات هست. این وظایف و فرایند با شناسایی نیازهای مصرف‌کننده آغاز می‌شود و پایان نمی‌پذیرد تا اینکه بازخورد مصرف‌کننده نسبت به رضایت وی از مصرف محصول یا خدمات دریافت شود. به‌طورکلی بازاریابی زنجیره گسترده‌ای از فعالیت‌ها است که شامل تولید، بسته‌بندی، ترویج، قیمت‌گذاری، توزیع و فروش می‌شود. نیازهای مصرف‌کننده همانند راهنمایی در پی تمامی این فعالیت‌ها قرار دارند. دراین‌بین سودآوری نادیده گرفته نمی‌شود، اما در طی یک فرایند طولانی به دست می‌آید. در فرایند بازاریابی سهم از ذهن و فکر مصرف‌کننده بسیار مهم‌تر از سهم از بازار است. به اعتقاد پروفسور لویت Levitt، “تفاوت بین دو واژه بازاریابی و فروش بسیار فراتر از مفهوم معنایی آن‌هاست. یک شرکت با ذهنیت درستی از بازاریابی سعی در تهیه محصولات و کالاهای بکند که ایجادکننده ارزش باشند که مصرف‌کننده‌ها اقدام به خرید آنها بکنند. چیزی که برای فروش عرضه می‌شود، توسط فروشنده تعیین نمی‌شود، بلکه این خریدار است که کالای عرضه‌شده برای فروش را تعیین می‌کند. فروشنده اشاره‌ها و نشانه‌هایی را از طرف خریدار دریافت می‌کند و محصول نتیجه فعالیت بازاریابی است که به محصول مطلوب تبدیل می‌شود و این فرایند در هیچ شرایطی به‌صورت عکس طی نمی‌شود. فروش تنها در رابطه با استفاده از روش‌هایی است که منجر به مبادله کردن پول نقد با محصول و کالا از طرف مشتری می‌شود و هیچ‌گونه ارتباطی با برآورده کردن نیازهای مصرف‌کننده و کسب رضایت وی ندارد. درحالی‌که بازاریابی در نقطه مقابل، کل فرایند کسب‌وکار را شامل مجموعه فعالیت‌های به‌هم‌پیچیده و فشرده از کشف، ایجاد و تحریک و ارضاء نیازهای مشتری در نظر می‌گیرد. فروش: ۱- تأکید بر محصول دارد. ۲- شرکت در ابتدا محصول را تولید می‌کند. ۳- مدیریت فروش محور است. ۴- برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت بوده و در قالب محصولات و بازارهای امروز هست. ۵- نیازهای فروشنده را بیان می‌دارد. ۶- به کسب‌وکار به‌عنوان یک فرایند تولید محصول می‌نگرد. ۷- تأکید بر حفظ فن‌آوری موجود و کاهش هزینه‌ها دارد. ۸- هزینه‌ها قیمت را تعیین می‌کنند. ۹- فروش مشتری را به‌عنوان حلقه آخر از زنجیره کسب‌وکار در نظر می‌گیرد. بازاریابی: ۱- تأکید بر نیازها و خواسته‌های مصرف‌کننده دارد. ۲- شرکت ابتدا نیازها و خواسته‌ها مشتری و مصرف‌کننده را در نظر می‌گیرد و سپس در پی این برمی‌آید که محصولی برای برآورده ساختن این نیازها و خواسته‌ها به بازار عرضه کند. ۳- مدیریت سودمحور است. ۴- برنامه‌ریزی به‌صورت بلندمدت در رابطه با محصولات امروز و در قالب محصولات جدید، و بازارها و رشد در آینده هست. ۵- نیازها و خواسته‌های خریداران را بیان می‌کند. ۶- کسب‌وکار را به‌عنوان فرایندی برای تولید مصرف‌کننده و ارضاء نیازهای وی در نظر دارد. ۷- در بازاریابی تأکید بر نوآوری از طریق هر فن‌آوری موجود و ایجاد بهترین هزینه‌ها نسبت به ارزش دریافت شده از طریق به‌کارگیری بهترین فن‌آوری هست. ۸- مصرف‌کننده قیمت را تعیین می‌کند و قیمت هم هزینه را تعیین می‌کند. ۹- بازاریابی مشتری را در حلقه کسب‌وکار به‌عنوان آخرین حلقه و هدف نهایی کسب‌وکار در نظر می‌گیرد.
×
×
  • جدید...