رفتن به مطلب

site111

کاربر محروم
  • تعداد ارسال ها

    4
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

اعتبار در سایت

11 Good

درباره site111

  • درجه
    کاربر محروم
  • تاریخ تولد تعیین نشده

اطلاعات شخصی

  • جنسیت
    مونث
  • محل سکونت
    اصفهان

اطلاعات شغلی و تحصیلی

  • رشته تحصیلی
    مهندسی عمران
  • مقطع تحصیلی
    لیسانس
  1. به نظر می آید که اکثر افراد با درست بودن این ایده که طراح و توسعه دهنده سایت باید با یکدیگر کار کنند، موافق هستند. ولی بیشتر اوقات این دو جدا از هم کار میکنند در حالی که مشغول کار بر روی یک پروژه واحد هستند. طراح، عناصر، پالت های رنگ و تایپوگرافی را ایجاد میکند در حالی که توسعه دهنده کدنویسی کرده و متریال لازم برای وب سایت را آماده میکند. و این میتواند باعث بروز ناهماهنگی و ناسازگاری بین طراح و توسعه دهنده وب و نهایتاً در خود وب سایت شود. اگر طراحان و توسعه دهندگان وب از ابتدای پروژه تا پایان آن با یکدیگر کار کنند، نتیجه آن پروژه ای منسجم تر با رابط کاربری بهتر و کدهای تمیز خواهد بود. در این حالت دوباره کاری کمتر شده و پروژه در زمان کمتری تکمیل میشود.طراحی سایت [h=2]طراح وب در برابر توسعه دهنده وب[/h]در گذشته توسعه دهندگان وب و طراحان وب دو شغل جدا و مجزا بودند. عموماً طراحان وب از نرم افزارهای گرافیکی مانند فتوشاپ و illustrator استفاده میکنند تا شکل ظاهری وب سایت و عناصر را ایجاد نمایند. این ظاهر گرافیکی در مراحل بعد با استفاده از HTML، جاوا اسکریپت، CSS، و دیگر زبان های برنامه نویسی توسط توسعه دهنده وب کدنویسی میشود تا در محیط وب کار کند. با اینکه طراحان وب و توسعه دهندگان وب ممکن است جدا از هم در اتاق های جداگانه یا حتی در کشورهای جداگانه کار کنند ولی هر کدام نیاز به مهارت های یکدیگر دارند تا یک وب سایت را کاملاً ایجاد نمایند. بنابراین آن ها باید با هم کار کنند.[h=3]مزایای همکاری توسعه دهنده وب و طراح وب[/h]بزرگترین دلیل همکاری طراحان و توسعه دهندگان وب، ایجاد یک پروژه وب کامل و جامع میباشد. از ظاهر گرفته تا عملکرد و تا تجربه، زمانی که طراح و توسعه دهنده وب با هم همکاری میکنند پروژه از هر نظر بهتر و کاملتر خواهد شد. و زمانی که صحبت از همکاری طراحان و توسعه دهندگان وب به میان می آید نباید طراحان تعاملی را فراموش کنیم. مزایای دیگری که این همکاری دارد عبارتند از: • وجود چشم های دیگر برای نظارت بر پروژه و پیدا کردن اشتباهات و خطاها • طراحی و همفکری خلاقانه تر • تجربه بهتر و جامع تر، زیرا طراح متوجه میشود که توسعه دهنده قابلیت ایجاد چه چیزهایی را دارد. • محصول نهایی جامع تر که تمام قسمت های آن با هم هماهنگ هستند و عملکرد با ظاهر همخوانی دارد. • طراح یا توسعه دهنده چیزهای بیشتری راجع به فرآیند طراحی یا توسعه یاد میگیرند. • ادغام ایده ها برای داشتن چشم اندازی وسیع تر از آنچه یک پروژه قرار است باشد. • افزایش تمرکز بر روی چشم انداز و اهداف پروژه طراحی[h=3]معایب همکاری طراح و توسعه دهنده[/h]جنبه های منفی چندانی در این زمینه وجود ندارد ولی دو نکته را باید در نظر بگیریم: 1. چنانچه بخواهیم همه در یک زمان در کنار هم کار کنند ممکن است متحمل هزینه هایی شویم به خصوص اگر افراد در مکان های مختلف باشند. در این صورت اگر امکان جمع آوری افراد در یک زمان و مکان را ندارید میتوانید از طریق کنفرانس آنلاین و اشتراک گذاری آنلاین با یکدیگر در ارتباط باشید. 2. گاهی اوقات ممکن است افراد نتوانند با هم کنار بیایند یا به توافق برسند. ولی همه ما افراد بالغی هستیم، درسته؟ پس میتوانیم با این مشکل کنار آمده و آن را حل کنیم. حال که میدانید چرا باید با یک طراح یا توسعه دهنده وب همکاری کنید، چگونه باید آن را عملی کنید؟ این کار با ایجاد یک ارتباط واضح و روشن انجام میشود. طراحان و توسعه دهنده های وب باید ابتدا پروژه را به صورت کلی مدنظر قرار داده و راجع به کلیت پروژه در طول فرآیند و تصمیم گیری ها، فکر کنند. به یاد داشته باشید که برد و باخت هایی در این راه وجود دارد. بهترین کار برای شروع همکاری، دعوت کردن همکارتان به نهار، صرف قهوه و یا پیاده روی میباشد. قبل از اینکه کار را شروع کنید سعی کنید همکارتان را و سبک کاریش را به خوبی بشناسید. درباره کار تیمی خود با یکدیگر صحبت کنید و قوانینی را برای این همکاری تعیین نمایید. هر کسی که در پروژه همکاری دارد باید در زمان های مشخص کارهای خود را با دیگر افراد در پروژه به اشتراک بگذارد تا اطمینان حاصل شود که همه در حال پیشروی و انجام کارهای خود هستند. همواره خوش برخورد باشید و انتقادهای سازنده ارائه کنید و پذیرای انتقادات دیگران هم باشید. و به یاد داشته باشید که در این راه چیزهای زیادی یاد خواهید گرفت و پذیرای آن ها باشید.[h=3]5 نکته برای طراحان وب[/h]• تئوری طراحی را به شکلی واضح و ساده توضیح دهید تا توسعه دهندگان راحتتر متوجه شوند. • در زمان طراحی، عناصر تعاملی و نحوه عملکردشان را مدنظر قرار دهید. • کامل و جامع طراحی کنید. انتظار نداشته باشید که توسعه دهنده تکه تکه کدنویسی کند. کلیه عناصر را برای تمام حالات طراحی کنید و آماده داشته باشید. • در طول طراحی از توسعه دهنده کمک بگیرید. مثلا اگر مطمئن نیستید که فونت مورد نظرتان در محیط وب کار میکند یا نه، سؤال کنید. • عناصر طراحی را در فرمت های مناسب وب و با رزولوشن و سایز مناسب برای وب آماده کنید. [h=3]5 نکته برای توسعه دهندگان وب[/h]• مباحث طراحی را یاد بگیرید. داشتن مقداری دانش تئوری درباره رنگ و تایپوگرافی و حتی زبان ها میتواند بسیار مؤثر باشد. • در مورد کارهایی که میتوانید انجام دهید و کارهایی که قابلیت انجام آن را ندارید آگاه باشید. اگر طراح در حال آماده سازی طراحی است که قابلیت پیاده سازی در وب را ندارد هر چه زودتر او را از این مسئله آگاه کنید. • در طول فرآیند طراحی آماده پاسخگویی سؤالات و راهنمایی کردن طراح باشید. • از همان ابتدا در فرآیند طراحی مشارکت نمایید. سعی کنید با همکاری هم ایده های خلاقانه که متناسب با تجربه کاربری میباشد را ارئه کنید. • یکپارچگی پروژه را در فرآیند توسعه و کدنویسی حفظ کنید.[h=4]مهارت هایی که همه میتوانند از آن ها بهره ببرند[/h]برای کاهش فاصله بین طراحان و توسعه دهندگان وب و ایجاد همکاری بهتر، هر دو طرف باید با زبان یکدیگر آشنا باشند. طراحان و توسعه دهندگان باید شروع به افزایش مهارت های خود نمایند. تمام طراحان یا توسعه دهندگان باید درک و دانش پایه ای در مورد مسائل ذیل داشته باشند: • اصول طراحی از جمله رنگ، فضا و تایپوگرافی • فرمت های تصویر کاربردی و سایزهای مطلوب • دانش سطحی از HTML و CSS • کاربرد فونت های وب • تازه های طراحی و توسعه • درک خواسته ها و نیازهای کاربر • شبکه ها، چارچوب و قاب بندی طراحی سایت طراحی وب سایت
  2. اعتماد چه نقشی در طراحی سایت دارد؟ به سادگی میتوان گفت که بزرگترین نقش را دارد. در دنیایی که مردم پیوسته اخباری در مورد نقض امنیت دیجیتال میشنوند، طراحی و ایجاد یک رابط کاربری که اطمینان کاربر را جلب کند بسیار مهم میباشد. ایجاد این اعتماد باعث ایجاد پایه ای محکم بین شما و کاربر میشود که میتواند منجر به فروش محصولات و رسیدن به مشتریان وفادار و دائمی شود. حال چگونه باید این کار را انجام دهیم ؟ در این مقاله به 10 نکته اشاره شده که با رعایت آن ها میتوانید یک رابط کاربری مورد اعتماد برای کاربر ایجاد نمایید. [h=3]1. طراحی واضح و روشن[/h]اگر کاربری به طور تصادفی وب سایت شما را بازدید نماید آیا هدف و پیام وب سایت از طریق رابط کاربری به طور واضح قابل دریافت میباشد؟ آیا کاربر خواهد فهمید که چه کارهایی میتواند انجام دهد و دلیل وجود سایت شما چیست؟ اگر پاسخ شما به این سؤالات مثبت است بنابراین وب سایتتان در حال حاضر وضوح کافی را دارد. اگر پاسخ منفی است زمان آن رسیده است که دلایلش را بررسی کنید. وضوح وب سایت به این معنی است که سایت شما از جانب کاربر به راحتی قابل فهم و قابل درک باشد. کاربران باید بدانند که هدف اصلی وب سایت شما چیست. [h=3]2. شفاف باشید[/h]آیا تا به حال با وب سایتی مواجه شده اید که معرفی آن با کاری که انجام میدهد کاملاً متفاوت باشد؟ وب سایت و طراحی شما باید صادقانه و شفاف باشد. • به کاربر بگویید که با اطلاعات دریافت شده از فرم ها چه کار خواهید کرد. • چنانچه از کوکی برای ردیابی عملیات کاربران استفاده میکنید آن ها را مطلع سازید. • قواعد حریم خصوصی (privacy policy) تعریف نمایید که مشخص کند از اطلاعات کاربر چه استفاده ای خواهد شد. • از ارتباطات امن و HTTPS در صورت امکان استفاده کنید. برای ارتباط با کاربران، صفحات سؤالات متداول و تالارهای گفتگو ایجاد نمایید. • چنانچه تراکنش های مالی در سایت انجام میشود قواعد مشخصی برای آن ها قرار دهید (مانند برگشت پول و گارانتی). • اگر اتفاق غیر منتظره ای رخ داد مانند نقص امنیتی حتماً توضیح داده و آن را برطرف نمایید. [h=3]3. تمرکز بر روی یکپارچگی و صداقت[/h]با اینکه این مسئله بسیار ساده به نظر میرسد ولی گاهی اوقات نادیده گرفته میشود: کاری را که وعده داده اید، انجام دهید ! این مسئله جنبه های مختلفی دارد از اعلام تاریخ پیاده سازی یک برنامه گرفته تا وعده خدمات پس از فروش! اگر وعده انجام کاری را میدهید بهتر است که آن را انجام دهید. تنها کافیست یک بار به وعده خود عمل نکنید تا کاربران خود را از دست بدهید. [h=3]4. دادن اختیار و کنترل به کاربر[/h] کاربران امروزی به این مسئله عادت کرده اند که بر روی تجربه کاربری خود کنترل داشته باشند. کاربران تمایل دارند وب سایت و تنظیمات را به خواست خود تغییر دهند. این اختیار را هر چند کم به آن ها بدهید. 1. آپشن های راهبری در اختیار کاربر قرار دهید و اجازه دهید که از بین آن ها انتخاب نماید. 2. به کاربر امکان کنترل بر روی چیزهای جزئی مانند روشن یا خاموش کردن اطلاعیه ها را بدهید. 3. به کاربر اجازه بدهید که بخشی از محتوا را انتخاب کند مثلاً انتخاب مرد/زن/پسر/دختر در زمان خرید لباس 4. زمانی که کاربر باید از بین چند گزینه تصمیم بگیرد و انتخاب کند حتماً توضیحاتی برای هر آپشن قرار دهید تا کاربر به درستی کاربرد آن ها را متوجه شود. [h=3]5. استفاده از الگوهای مشخص[/h]سعی نکنید خلاقیت به خرج داده و روش جدیدی برای طراحی سایت ایجاد نمایید. الگوهای طراحی به همین دلیل وجود دارند. این الگوها متدهایی هستند که عموماً مورد قبول بوده و به راحتی قابل استفاده هستند و کاربر را به تعامل با سایت تشویق میکنند. [h=3]6. راهبری مشخص و ساده[/h] راهبری باید کاربران را صفحه به صفحه هدایت کرده و به آسانی به مطلب مورد نظرشان برساند. عناصر کلیدی رابط کاربری که به داشتن راهبری مشخص و واضح کمک میکنند عبارتند از : • تیترها و عناوین برای صفحات • هویت بصری • لوگو و برند در تمام صفحات • فوتر که شامل اطلاعات تماس و دیگر اطلاعات مرتبط است. • استفاده از آیکون های هماهنگ و سازگار • مسیرهای ساده برای برگشت به صفحه قبلی یا رفتن به صفحه های بعدی • توضیحات واضح در عناصر متنی • ساختار منوی ساده که از هر صفحه ای قابل دسترس باشد. [h=3]7. مشکلات را حل کنید و سؤالات را پاسخ دهید[/h]وب سایت باید جوابگوی نیاز کاربران باشد. چرا کاربران به سایت شما مراجعه میکنند؟ کاربران میخواهند چه چیزی یاد بگیرند، چه اطلاعاتی پیدا کنند یا چه کاری انجام دهند. رابط کاربری وب سایت، همه لینک ها و تعاملات و عملیات ها باید کاربر را به سوی یک راه حل و پاسخ هدایت کنند. و همه اینها برمیگردد به داشتن هدفی مشخص برای وب سایت! [h=3]8. نوشتار واضح و صحیح[/h]از زبانی ساده و خوانا برای وب سایت خود استفاده نمایید. این نکته را در تمام عناصر متنی سایت خود رعایت کنید به خصوص به متن لینک ها، دکمه ها و فیلدهای فرم توجه نمایید. هیچ چیز مانند وب سایتی با نوشته های نامفهوم و متن های پرغلط، اعتماد کاربران به یک وب سایت را از بین نمی برد. اطمینان حاصل کنید که عناصر متنی موجود در سایت از نظر گرامری درست هستند. تست کیفیت (QA) را انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که لینک ها و دکمه ها کار خود را به درستی انجام میدهند. [h=3]9. ترکیب یک یا دو روند[/h]شما میخواهید که از یک طراحی مدرن و الگوهای طراحی به روز استفاده نمایید. یک رابط کاربری قدیمی بر روی اعتماد کاربران به سایت شما تأثیر منفی میگذارد. ترکیب طراحی با الگوهای مدرن به کاربر نشان میدهد که شما به وب سایت اهمیت میدهید و پیوسته در حال بهبود بخشیدن سایت و بروز رسانی آن هستید. این کار حس امنیت و اعتماد بیشتری را در کاربر ایجاد میکند. سعی کنید از دکمه های مسطح، رنگ های روشن یا سبک های مینیمالیستی در سایت خود استفاده نمایید. همچنین کارت ها و اجزایی از متریال دیزاین هم گزینه های خوبی برای استفاده در سایت و ایجاد ظاهری مدرن برای آن میباشند. [h=3]10. تست تست و تست[/h]هر چیزی در وب سایت باید قبل از پیاده سازی کامل و بعدها به صورت دوره ای تست شود تا از درست کار کردن اجزاء سایت و کیفیت تجربه کاربر اطمینان حاصل شود. بخشی را به ثبت مشکلات کاربران اختصاص دهید تا بتوانید مشکلاتی را که کاربران با آن ها مواجه شده اند شناسایی کرده و رفع کنید. همچنین باید کاربرانی را که با مشکل مواجه شده اند از رفع آن مشکل مطلع سازید. این فرآیند چک کردن و تصحیح اشتباه ها باعث جلب اعتماد کاربران میشود. اشتباه در هر سایتی رخ میدهد، لینک ها ممکن است به درستی کار نکنند ولی این پیگیری و پاسخگویی شماست که میزان اعتماد کاربرانتان را تعیین میکند.
  3. سلسله مراتب ساده و بدون نقص که تنها در سایت های رسپانسیو یافت میشود چیزی است که ربات های گوگل و دیگر موتورهای جستجو به آن اهمیت و اولویت میدهند. به عبارت دیگر طراحی سایت رسپانسیو متشکل از یک URL و کد واحد برای لپ تاپ، موبایل، تبلت و desktop میباشد و باعث افزایش سرعت crawl و رتبه بهتر صفحات میشود. باور داشته باشید یا نه، سئو بیشتر مربوط به تجربه کاربر از سایت شما میباشد و طراحی سایت رسپانسیو یکی از جنبه هایی است که تأثیر مستقیم بر روی تجربه کاربر از سایت دارد و نمی توان از آن چشم پوشی کرد. پس وقت آن فرا رسیده است که برای داشتن سئو بهتر به سمت طراحی سایت های رسپانسیو برویم. به غیر از نرمال سازی ظاهر وب سایت برای نمایش در دستگاه های مختلف، طراحی رسپانسیو فاکتورهایی مانند سایز صفحه نمایش، وضوح پیکسل، کد بهینه سازی شده، کلیک کردن در مقابل لمس کردن و بسیاری عناصر دیگر را نیز مد نظر قرار میدهد. در این مقاله راجع به نحوه تأثیرگذاری طراحی رسپانسیو (responsive) بر روی سئو سایت بحث خواهیم کرد. طراحی سایت فروشگاه اینترنتیرسپانسیو از روش های ذیل باعث بهبود سئو سایت میشود : • گوگل عاشق رسپانسیو و واکنش گرا بودن است! • افزایش تعامل بیننده • لینک سازی بهتر • کاهش نرخ پرش (bounce rate) • رنکینگ بهتر در جستجو از طریق موبایل • خودداری از دوگانگی و تکرار محتوا در وب • صفحات با سرعت لود بالاتر حال بیایید نگاه دقیق تری به هر یک از گزینه ها بیندازیم : 1. گوگل عاشق رسپانسیو و واکنش گرا بودن است گوگل در حال حاضر طراحی رسپانسیو را پیشنهاد میکند چون هم برای استفاده در موبایل و هم دستگاه های دیگر مناسب میباشد. عدم انجام این کار ممکن است باعث خارج شدن وب سایت از نتایج موتورهای جستجو و رتبه پایین صفحات شود. زمانی که غول اینترنتی ای مانند گوگل که پادشاه بدون تاج موتورهای جستجو میباشد به اهمیت این مسئله اشاره میکند بنابراین وب سایت ها باید آن را رعایت کنند. در طولانی مدت این مسئله به نفع خود وب سایت ها خواهد بود زیرا در رتبه بهتری قرار میگیرند. 2. افزایش تعامل بیننده زمانی که وب سایت در دستگاه های مختلف به درستی نمایش داده شود، کاربران تجربه ای خوب و بدون نقص خواهند داشت. با استفاده از طراحی سایت رسپانسیو (RWD) بازدیدکنندگان به راحتی میتوانند در سایت شما جا به جا شوند. در طراحی رسپانسیو دیگر نیازی به اسکرول یا resize کردن نیست. 3. لینک سازی بهتر زمانی که دو نسخه جداگانه از یک وب سایت برای موبایل و desktop وجود دارد بنابراین دو URL مختلف هم وجود خواهد داشت. لینکی که به نسخه desktop وب سایت شما اشاره میکند دیگر به نسخه موبایل نمی رود. بنابراین رتبه صفحات بسیار تحت تأثیر قرار میگیرد زیرا مجبورید برای هر دو نسخه لینک های جداگانه ایجاد نمایید. زمانی که سایت رسپانسیو است تنها یک URL برای هر دو حالت موبایل و desktop وجود دارد. هر لینکی که به نسخه desktop وب سایت اشاره کند به طور اتوماتیک به نسخه موبایل نیز اشاره خواهد کرد. 4. کاهش نرخ پرش (bounce rate) زمانی که یک سایت غیر رسپانسیو در موبایل باز میشود سایت به طور کامل در صفحه نمایش داده نمی شود. کاربران باید برای رسیدن به لینک های مورد نظر خود در همه جهات سایت را اسکرول کنند. این مسئله باعث خسته شدن کاربر و ترک کردن سایت میشود و در نتیجه نرخ پرش افزایش می یابد. نرخ پرش بالا نشانه ناراضی بودن کاربران از یک وب سایت میباشد و باعث کاهش رتبه سایت در نتایج جستجو میشود. در مقابل، یک سایت رسپانسیو کاربر را به خود جلب میکند و کاربر زمان بیشتری در اینگونه سایت ها می ماند زیرا تمام عناصر طراحی مقیاس پذیر هستند و سایت راهبری مناسبی دارد. این ویژگی باعث افزایش اعتبار وب سایت و در نتیجه رتبه بهتر آن در موتورهای جستجو میشود. 5. رنکینگ بهتر در جستجو از طریق موبایل جستجو در موبایل به همان روش جستجو در وب عمل میکند ولی با این تفاوت که برای گوشی های موبایل بهینه سازی شده است. در زمان به روز رسانی الگوریتم جستجوی موبایل، گوگل اعلام کرد که رسپانسیو بودن سایت ها بر روی رنکینگ در جستجوی موبایل تأثیر دارد. از سال 2015 گوگل تصمیم گرفت که بهینه سازی موبایل را به عنوان یک شاخص برای رتبه بندی وب سایت ها در نظر بگیرد. میزان جستجو از طریق موبایل در حال حاضر دو برابر میزان جستجو از طریق desktop میباشد زیرا کاربران موبایل روز به روز در حال افزایش هستند. افراد جستجو از طریق موبایل را راحتتر از desktop میدانند و به همین دلیل داشتن یک تجربه کاربری خوب در موبایل باعث برگشت کاربر به وب سایت و رتبه بندی بهتر آن در جستجوهای موبایل میشود. 6. خودداری از دوگانگی و تکرار محتوا در وب اگر دو وب سایت جداگانه برای نسخه موبایل و desktop دارید به این معنی است که محتوای شما دوبار در اینترنت تکرار میشود. الگوریتم پاندا در گوگل برای محتوای تکراری جریمه در نظر میگیرد بنابراین طراحی رسپانسیو به رفع این مشکل کمک میکند. 7. صفحات با سرعت لود بالاتر سرعت متوسط لود وب سایت در موبایل 7 ثانیه میباشد. زمانی که دو نسخه از یک سایت وجود دارد، یک درخواست توسط مرورگر موبایل به سرور فرستاده میشود و عملیاتی انجام میشود که نتیجه آن نمایش نسخه موبایل میباشد. ولی در سایت های رسپانسیو نیازی به این عملیات نیست بنابراین سرعت پاسخگویی بسیار بالا میرود. وب سایت هایی که زمان لود شدن صفحاتشان کمتر است از جانب گوگل بیشتر ترجیح داده میشوند.
  4. شما معمولاً فرصت محدودی برای تحویل پروژه طراحی سایت به مشتری خود دارید. دقیقه ها بر علیه شما کار میکنند و زمان رو به رو شدن با مشتری نزدیک و نزدیکتر میشود. آیا آمادگی دارید ؟ تنها گرفتن و تحویل دادن یک پروژه به مشتری روش مناسبی برای ارائه آن پروژه به مشتری نمی باشد. کارهای دیگری نیز وجود دارد که جهت آمادگی برای ملاقات با مشتری و ارائه پروژه طراحی وب سایت باید انجام دهید. آمادگی کامل نکته کلیدی میباشد. با داشتن آمادگی و اطلاعات کامل در مورد پروژه در زمان ملاقات با مشتری و تحویل پروژه طراحی سایت بسیار مطمئن تر و با اعتماد به نفس بیشتر پروژه را ارائه خواهید کرد که تأثیر بیشتری هم بر روی مشتری خواهد داشت.با مفاهیم پایه ای و اصلی شروع کنید قبل از اینکه شروع به ارائه پروژه نمایید مطمئن شوید که قرار است دقیقاً با چه کسی صحبت کنید. و بسته به کسی که قرار است در ملاقات حضور پیدا کند استراتژی نحوه ارائه خود را مشخص نمایید. توجه داشته باشید که نوع ارائه تان متناسب با مخاطبتان باشد. تن صدا و نحوه گفتارتان در زمان حضور رئیس شرکت و یا عضوی از تیم شرکت باید متفاوت باشد. • چند روز قبل از حضور مشتری اطمینان حاصل کنید که قرار است با چه کسی ملاقات داشته باشید و چند نفر هستند. • اسم شرکت یا فرد مورد نظر را در اینترنت جستجو نمایید و در صورت وجود اطلاعات آنلاین در مورد آن ها مطالعه کنید تا بیشتر با مشتری آشنا شوید و بتوانید راحتتر با آن ها ارتباط برقرار نمایید. • چنانچه در مقابل گروه بزرگی ارائه میدهید در صورت لزوم از فرد دیگری هم برای ارائه کمک بگیرید.طراحی سایت فروشگاه اینترنتییک ارائه مختص به آن ها آماده کنید شما یک طراح هستید و نحوه ارائه تان باید نشان دهنده کیفیت کارتان باشد. پس باید نحوه ارائه را طراحی کنید. • تنظیمات نور و تصویر آیا مناسب هستند و آیا همه چیز به راحتی قابل مشاهده میباشد. • ارائه را به صورتی تنظیم کنید که ساده و قابل فهم باشد. • تصاویر و متن ها را چند بار چک کنید تا مطمئن شوید که بی عیب و نقص هستند.طراحی فروشگاه اینترنتی آمادگی کامل برای توضیح دادن در مورد طراحی را داشته باشید باید در مورد سؤالات احتمالی که ممکن است مشتری مطرح کند فکر کنید. و جواب های خود را آماده نمایید. (البته به یاد داشته باشید گاهی اوقات پاسخ درست، "من باید چک کنم" میباشد. هیچگاه قول چیزهایی که نمی توانید به آن ها عمل کنید را به مشتری ندهید). در ارائه خود بر روی دو مورد تمرکز کنید : 1. طراحی پایه و کارآیی آن را توضیح دهید. 2. به ویژگی های منحصر به فرد طراحی اشاره نمایید. هدف اصلی این جلسه ها در واقع فروش خدمات یا طراحی خود به مشتری میباشد. بنابراین باید خود را مانند یک فروشنده در نظر بگیرید. آماده باشید تا در مورد هر جنبه ای از طراحی خود توضیح دهید و پاسخگوی سؤالات مشتری باشید.ارائه خود را تمرین کنید به عنوان یک فورشنده، نحوه ارائه شما بسیار مهم میباشد. بنابراین نیاز به تمرین و تکمیل ارائه خود کنید. • زمانی که بحث به طراحی میرسد بیشتر سعی کنید به صورت بصری نمایش دهید تا اینکه صحبت کنید. باید به مشتری کمک کنید تا بتواند کاری که میتوانید انجام دهید را تصور کند. (چنانچه در مورد خدمات خود توضیح میدهید بهترین نمونه کارهای خود را برای ارائه انتخاب کنید). • سعی کنید ارائه تان کوتاه و ساده باشد. نیازی نیست مفاهیم یکسان را چندین بار تکرار کنید و تأکید کنید. تنها مطالب مورد نیاز را مطرح کرده و جمع بندی نمایید. • سعی کنید با اشتیاق و با انرژی کار خود را ارائه دهید. از روی کاغذ مطالب خود را نخوانید و با تن صدای یکنواخت صحبت نکنید. تن صدا و زبان بدن در ارائه بسیار مهم هستند. • مراقب زمان بندی ارائه خود باشید و سعی کنید در زمان مشخص تمامی مطالب را پوشش دهید.ارائه خود را ساختاربندی نمایید • ارائه را با تشکر و توضیحی مختصر درباره پروژه شروع نمایید. • به مشتری بگویید که در چه مرحله ای از پروژه هستید و مرحله بعدی چیست • به آن ها یادآوری کنید که نطرات و پیشنهادات خود را با شما در میان بگذارند. • پروژه طراحی شده را به صورت ظاهری نمایش دهید. • از مشتری بخواهید که سؤالات خود را مطرح نماید. • توضیح مختصری درباره کارهایی که مشتری باید انجام دهد و کارهایی که شما انجام خواهید داد ارائه کنید.
×
×
  • جدید...