رفتن به مطلب

sabti

عضو جدید
  • تعداد ارسال ها

    9
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

اعتبار در سایت

12 Good

درباره sabti

  • درجه
    کاربر تازه وارد
  • تاریخ تولد تعیین نشده

اطلاعات شخصی

  • جنسیت
    مذکر
  • محل سکونت
    تهران

اطلاعات شغلی و تحصیلی

  • رشته تحصیلی
    مهندسی صنایع
  • مقطع تحصیلی
    لیسانس
  1. تعاریف منطقه ی ازاد: الف)به منطقه ای که در کنار یک بندر قرار دارد و در ان تجارت با بیشتر مناطق جهان بدون محدودیت انجام می شود .در این مناطق صادرات و واردات کالا به راحتی و بدون مراحل گمرکی سخت انجام می شود . ب)طبق تعریف بین المللی منطقه ی ازاد به منطقه ی بندری یا غیر بندری گفته می شود که تجارت در این مناطق دارای مزایای زیادی می باشد مانند صادرات و واردات کالا به راحتی انجام می شود ،از نظر پرداخت مالیات معاف هستند ،عوارض گمرکی در این مناطق پرداخت نمی شود . ج)طبق تعریف سازمان ملل منطقه ی ازاد به منطقه ای گفته می شود بیرون از مرز گمرکی قرار دارد این مناطق به دلیل مزایایی زیادی که در زمینه ی تجارت به افراد می دهد انها را تشویق به صادرات در این مناطق می کند . مناطق ازاد که در ایران از سال 1368 تاسیس شده که شامل هفت منطقه می باشد : 1-منطقه ی ازاد کیش 2- منطقه ی ازاد قشم 3-منطقه ی ازاد چابهار 4- منطقه ی ازاد اروند 5-منطقه ی ازاد ارس 6-منطقه ی ازاد ماکو 7- منطقه ی ازاد انزلی ثبت شرکت در مناطق ازاد چه مزایایی دارد: 1-در این مناطق ثبت شرکت با مالکیت 100% خارجی قابل انجام می باشد 2-در این مناطق ثبت شرکت به راحتی انجام می شود 3-برای ورود کالا مقررات سختی وجود ندارد 4-برای صادرات و ترانزیت کالا قوانین سختی وجود ندارد 5-برای انتقال ارز محدودیت وجود ندارد 6-صادرات کالا به خارج از کشور بدون پرداخت عوارض گمرکی می باشد 7-وجود نیروی کار کارازموده 8-قیمت مصرف انرژی در این مناطق پایین می باشد 9-در این مناطق از سرمایه گذاری خارجی از طرف قانون حمایت می شود 10-برای واردات کالا نیاز به پرداخت مالیالت نمی باشد 11-ارائه ی خدمات بانکی 12-افراد خارجی بدون نیاز به ویزا می توانند وارد این مناطق شوند 13-معاملات ارزی به راحتی انجام می شود منطقه ی اقتصادی : به منطقه ی جغرافیایی گفته می شود که در داخل کشور برای انجام سرمایه گذاری داخلی و خارجی و ایجاد زمینه برای انجام فعالیت های تولیدی و تجاری برای صادرات کالا و ارائه ی خدمات به افراد برای اینکه در بازارهای بین المللی و منطقه ای حضور پیدا کنند . چه اهدافی در منطقه ی ویژه ی اقتصادی وجود دارد : 1-به وجود اوردن زمینه مناسب در جهت توسعه برای تولید و صادرات 2-استفاده از فن اوری برای بالا بردن سطح تکنولوژی 3-برای جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی 4-بوجود اوردن فرست های شغلی مناسب 5-برای ورود به بازارهای جهانی هزینه های تولید را کاهش می دهند 6-ایجاد تغییرات در کالاها برای کاهش ارزش افزوده مناطق ویژه دارای چه مزایایی می باشد : الف)برای گرفتن مجوز ساخت و پایان کار نیاز به پرداخت هزینه نمی باشد ب)در این مناطق قوانین کار طبق قوانین موجود در منطقه ی ازاد اجرا می شود پ) ورود ماشین الات برای تولیدات اداری نیاز به پرداخت عوارض گمرکی نمی باشد ج)معاف بودن از پرداخت گمرک تا سقف ارزش افزوده تفاوت مناطق ویژه ی تجاری با مناطق ازاد تجاری: 1- در مناطق ازاد هم افراد داخلی و هم خارجی اجازه ی خرده فروشی کالا های خود را دارند اما در مناطق ویژه ی اقتصادی فقط افراد خارجی اجازه ی چنین کاری را دارند 2-در مناطق ازاد معافیت مالیاتی وجود دارد اما در مناطق ویژه ی اقتصادی تخفیف مالیاتی وجود دارد 3-افراد خارجی برای ورود به مناطق ویژه ی اقتصادی باید ویزا داشته باشند که گرفتن ویزا طبق قوانین داخلی ان کشور صادر می شود ثبت شرکت و برند کیا ثبت
  2. • شرکت تعاونی : شرکت تعاونی شرکتی است از اشخاص حقیقی یا حقوقی که به منظور رفع نیازمندی های مشترک و بهبود وضع اقتصادی و اجتماعی اعضا از طریق خودیاری و کمک متقابل و همکاری آنان ، موافق اصولی که در قانون شرکت های تعاونی مصوب 9 / 4/ 1352 مصرح است ، تشکیل می شود. با توجه به اینکه شرکت ها ی تعاونی را به انواع مختلف تقسیم نموده اند ، به مناسبت موضوع قبل از آنکه در مورد ثبت شرکت تعاونی کشاورزی توضیحانی داده شود ، ابتدا به اهداف و انواع شرکت های تعاونی اشاره ای خواهیم داشت. • اهداف شرکت تعاونی: - ارائه خدمات به جای کسب سود تجاری - کمک متقابل به جای رقابت - کمک به استقلال خود به جای وابستگی - اثرات اجتماعی تعاونی ها شامل موارد زیر می باشد: - آموزش رسمی و غیر رسمی - هنرهای زیبا و ورزش - برنامه های رفاه روستایی - آموزش حرفه ای - تهیه آب آشامیدنی - کمک مالی حقوقی و خدمات مشاوره ای - فعالیت های مربوط به حفظ محیط زیست - ارتباطات - آموزش مصرف کنندگان - اشتغال زایی - آموزش رسمی - احداث خانه - آموزش مصرف کنندگان • انواع تعاونی : شرکت های تعاونی به لحاظ نوع فعالیت به سه دسته تولیدی ،توزیعی و تولیدی –توزیعی (چندمنظوره) و به لحاظ عضویت به دو گروه خاص و عام تقسیم می شود. انواع شرکت های تعاونی ازنظر فعالیت: 1_شرکت های تعاونی تولیدی : شرکت های تعاونی تولیدی که به منظور اشتغال در امور مربوط به کشاورزی، دامداری، دامپروری، صنایع دستی، پرورش و صید ماهی، شیلات، صنعت و معدن، عمران شهری، روستایی و عشایری ، و نظایر اینها فعالیت می نماید و یک واحد تولیدی را تشکیل می دهند. 2_شرکت های تعاونی توزیعی : شرکت های تولیدی توزیعی عبارتند از تعاونی هایی که نیاز مشاغل تولیدی یا مصرف کنندگان عضو را در چارچوب مصالح عمومی و به منظور کاهش هزینه ها و قیمت ها، تامین می کند. انواع شرکت های تعاونی توزیعی: - شرکت های تعاونی مسکن - شرکت های تعاونی تامین نیاز مصرف کنندگان - شرکت های تعاونی تامین نیاز تولید کنندگان - شرکت های تعاونی حمل و نقل - شرکت های تعاونی خدماتی - شرکت های تعاونی آموزشگاهی - شرکت های تعاونی اعتبار 3_شرکت های تعاونی تولیدی – توزیعی : تعاونی های تولیدی-توزیعی، شرکت هایی هستند که تمام یا بخشی از چند هدف موضوع فعالیت مختلف غیر مرتبط با هم که در انواع شرکت های تعاونی وجود دارد را یکجا در اهداف و عملیات خود منظور نمایند.به این تعاونی ها، تعاونی های چند منظوره نیز می گویند. انواع شرکت های تعاونی به لحاظ نوع عضویت : 1- شرکت های تعاونی خاص : شرکت هایی هستند که عضویت در آنها منحصرا برای گروهی خاص از قبیل کارگران، کارمندان، کشاورزان، ایثارگران، زنان، مشاغل خاص و نظایر اینها آزاد باشد؛ بدیهی است این نوع از تعاونی ها موظف به پذیرش متقاضیان واجد شرایط بوده و این نظر محدودیتی برای عضو وجود ندارد. 2-شرکت های تعاونی عام : شرکت هایی هستند که عضویت در آن برای همه آزاد می باشد موسسین شرکت باید برای تامین قسمتی از سرمایه اولیه و یا افزایش سرمایه شرکت، سهام آن را به عموم عرضه نمایند؛ حداقل تعداد اعضا در شرکت های تعاونی عام 500 نفر می باشد. • شرکت تعاونی کشاورزی و روستایی : شرکتی است که با مشارکت کشاورزان باغداران، دامداران، دامپروران، پرورش دهندگان کرم ابریشم و زنبور داران و روستاییان شاغل در صنایع محلی روستایی و یا کارگران کشاورزی تشکیل می شوند. اهداف شرکت های تعاونی کشاورزی و روستایی : - انجام خدمات به منظور بهبود امور حرفه ای و یا زندگی اعضا مانند تهیه ماشین آلات کشاورزی و استفاده شرکت از آنها تهیه وسایل حمل و نقل برای استفاده اعضا و تهیه مسکن، تامین و توزیع آب مشروب و آب برای مصارف زارعی اعضا، با رعایت قانون ملی شدن منابع آب. - خرید وتهیه مواد اولیه وسایل مورد احتیاج مصرف شخصی و خانوادگی اعضا همچنین تهیه وسایل و علوفه دام ها و خوراک طیور و وسایل دیگری از این قبیل - انجام عملیات جمع آوری، نگهداری، طبقه بندی و بسته بندی، حمل و نقل و یا فروش محصول اعضا. - تامین اعتبارات و وام های مورد نیاز اعضاء - بهره برداری جمعی و مشترک از اراضی ملکی و یا استیجاری شرایط راه اندازی و ایجاد شرکت تعاونی : تاسیس شرکت تعاونی بر اساس اقدام مجمع موسس که شامل عده ای افراد واجد شرایط عضویت می باشد صورت می گیرد. تعداد اعضای مجمع عمومی موسس 7 نفر است که سه نفر به عنوان هیئت موسس و یک نفر به عنوان نماینده در اداره کل می باشد.در اولین جلسه رسمی مجمع عمومی عادی که با شرکت متقاضیان تشکیل می شود اساسنامه شرکت تعاونی پیشنهادی پس از بحث و بررسی با موافقت حداقل دوسوم اعضا تصویب می شود. حداقل و حداکثر تعداد عضو در تعاونی ها به نسبت سرمایه و فرصت اشتغال و نوع فعالیت و رعایت اصل عدم تمرکز و تداول ثروت به موجب آیین نامه مصوبه وزارت تعاون تعیین می گردد.ولی در هر حال تعداد اعضا از هفت نفر کمتر نخواهد بود. سرمایه تامین یا تعهد شده از طرف اعضا در هر مرحله ثبت شرکت تعاونی نباید کمتر از 51درصد کل سرمایه شرکت باشدو هر شرکت تعاونی وقتی ثبت و تشکیل می گردد که حداقل یک سوم سرمایه آن تادیه و در صورتی که به صورت نقدی و جنسی باشد تقویم و تسلیم شده باشد. ⃰ ذکر این نکته حائز اهمیت است که قبل از تاسیس شرکت تعاونی ضروری است از سازمان جهاد کشاورزی مجوز دریافت نمود. • شرایط عضویت در شرکت تعاونی کشاورزی به شرح ذیل می باشد : _تابعیت جمهوری اسلامی ایران _نداشتن ممنوعیت قانونی و حجر _نوشتن درخواست برای عضو شدن در تعاونی _خرید حداقل سهام در اساسنامه _دادن تعهد برای اینکه مقررات تعاونی را رعایت کنند _عضو نبودن در شرکت های تعاونی مشابه • مدارک لازم جهت تاسیس شرکت تعاونی کشاورزی عبارت اند از: _دو برگ اساسنامه _سه قطعه عکس _دریافت مجوز تاسیس از اداره جهاد کشاورزی _تصویر شناسنامه و مدارک تحصیلی اعضا _کپی گواهی پایان خدمت نظام وظیفه عمومی یا معافیت برای آقایان _گواهی عدم سوء پیشینه کیفری _دعوت نامه تشکیل اولین مجمع عمومی عادی شرکت تعاونی _رسید پرداخت سرمایه شرکت طبق اساسنامه به صندوق تعاون _لیست اسامی و مشخصات و نشانی اعضا اولین هیئت مدیره و بازرس یا بازرسان _لیست اسامی و امضاء حاضرین در اولین مجمع عمومی عادی _صورتجلسه اولین مجمع عمومی عادی حاکی بر تصویب اساسنامه و انتخاب اولین هیئت مدیره و بازرس یا بازرسان _قبولی کتبی اعضاء هیئت مدیره و بارزس یا بازرسان _صورتجلسه اولین هیئت مدیره دال بر انتخاب رئیس و نائب رئیس و منشی هیئت مدیره انتخاب صاحبان امضاء مجاز و اسامی و مشخصات آنها و مدیر عامل. ⃰ پس از تحویل مدارک فوق به اداره ثبت شرکت ها، ثبت شرکت تعاونی به وسیله آگهی در روزنامه رسمی به اطلاع عموم می رسد. ⃰ پس از صدور آگهی تاسیس توسط ثبت شرکت ها و درج آن در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی ایران اداره تعاون نسبت به صدور پروانه تاسیس تعاونی اقدام خواهد نمود. از اینکه ما را انتخاب نموده اید متشکریم. موسسه حقوقی کارا ثبت با کادری متخصص و مجرب در زمینه های 1. ثبت شرکت 2. ثبت تغییرات شرکت 3. ثبت برند و علائم تجاری ( مشاوره جهت انتخاب نام مناسب برای برند، استعلام برند ) 4. ثبت اختراع 5. ثبت طرح صنعتی 6. خدمات کارت بازرگانی 7. خدمات مشاوره حقوقی و وکالتی خدمات خود را به صورت گسترده ارائه می نماید. ثبت شرکت کارا ثبت
  3. موقعیت جغرافیایی کشور مالزی: کشور مالزی در جنوب شرق اسیا قرار گرفته و پایتخت ان کوالا لامپور است. مالزی دارای دو منطقه ی جغرافیایی است که توسط دریای جنوبی چین از هم جدا می شوند که شامل شبه جزیره ی مالزی یا مالزی غرب که بر روی شبه جزیره ی مالایی قرار دارد و از شمال با تایلند مرز خشکی دارد و از جنوب با سنگاپور در ارتباط است .مالزی شرقی یا بورنئوی مالزی که بخش شمالی جزیره ی بورنئو ی را در بر گرفته و با اندونزی هم مرز است . ثبت شرکت :برای ثبت شرکت در کشور مالزی اگر نخواهید شریک مالزیایی داشته باشید می توانید سرمایه ی خود را افزایش داده و به 500000 رینگیت برسانید و به تنهایی شرکت خود را به ثبت برسانید . در کشور مالزی دونوع شرکت می توانیم به ثبت برسانیم : الف)شرکت هایی که کل سرمایه ی ان مربوط به شخص خارجی است که حداقل سرمایه ان 500000رینگیت و یک میلیون رینگیت جهت شرکت صادرات و واردات است ب)شرکتی که به طور مشترک با یک شرکت مالزیایی تشکیل می شود که حداقل سرمایه 350000رینگیت می باشد . برای اینکه شرکت خود را در کشور مالزی به ثبت برسانید چه مراحلی را باید طی کنید وچه مدارکی نیاز است ؟ 1-ابتدا باید به اداره ی ثبت کشور مالزی مراجعه کنید و الف)تکمیل فرم در خواست ب)انتخاب نام ج)باید مدارک ثبت شرکت در کشور مبدا را داشته و ارائه دهید 2-ارائه ی مدارک: الف)سند شرکتی را که در ایران به ثبت رسانده اید را ترجمه کرده و ارئه دهید ب)اساسنامه شرکت را ترجمه کرده و ارائه دهید ج)مشخصات کامل مدیران شرکت و اسامی انها د)باید تمبر باطل کرده و هزینه ی ان را پرداخت کنید ه)ارائه ی برگه ی رسمی نماینده گی 3-از اداره ی ثبت باید برای سند شرکت تاییدیه گرفته شود 4- برای نگهداری اسناد و مدارک شرکت مکانی در نظر گرفته شود 5-بعد از به ثبت رساندن شرکت باید ظرف مدت دو ماه مدارک مورد نیاز برای تکمیل پرونده را کامل کنید که شامل : الف )کپی تراز نامه ی دفتر کل ب)کپی سود سالانه ی شرکت ج)ارائه ی شرح دارایی ها د)ارائه ی سود و زیان شرکت ه)اسناد شرکت به زبان انگلیسی یا زبان محلی مالزی که بها سای است ترجمه شود شرایط ثبت شرکت در کشور مالزی: 1- مدیران شرکت حداقل 18 سال سن داشته باشند و در مالزی ادرس داشته باشند 2-معرفی حداقل سه نفر سهامدار 3-ارئه ی کپی از صفحه ی اول گذرنامه ی مدیران مدیران و سهامداران 4-فرم در خواست ثبت شرکت تکمیل و ارائه شود 5-در ابتدای کار باید مبلغی را به عنوان پیش پرداخت داده شود مراحل ثبت شرکت : 1- تکمیل فرم برای ثبت نام 2-هزینه ی ثبت هر مقداری که باشد باید 30% ان در ابتدا و به عنوان پیش پرداخت داده شود 3-اعلام نتیجه ی استعلام پس از دریافت 4-پس از انتخاب نام برای شرکت اسناد و مدارک شرکت را اماده کنید 5-پرداخت 70%هزینه ی باقی مانده 6-ارسال نام مدیران و سهامداران برای تصویب در کمیسیون مالزی 7-تحویل مدارک ثبتی 8-بعد از گرفتن تاییدیه ثبت شرکت را انجام دهید 9- صدور پروانه ی بهره برداری مزایای ثبت شرکت در مالزی : 1- به دلیل اینکه در این کشور نباید عوارض گمرکی و مالیاتی پرداخت کنید هزینه ی احداث شرکت پایین است 2-در این کشور بدون نیاز به شریک بومی می توانید شرکت خود رابه ثبت برسانید 3-در کشور مالزی شما می توانید هر گونه اسمی را برای شرکت خود انتخاب کرده بدون این که نیاز به گرفتن مجوز از مراجع خاص 4-امکان باز کردن حساب در کلیه ی بانک های جهانی بدون نیاز به ارائه ی گزارشات مالی 5-گرفتن ویزای کشور مالزی ظرف مدت 15 روز 6-در کشور مالزی حمل و نقل بین المللی از طریق هوایی ، دریایی و زمینی انجام می شود ثبت شرکت در کشور مالزی
  4. شرکاء جمع شریک یعنی هر کسی که با دو یا چند نفر دیگر براساس توافق و با رعایت قوانین تجاری مبادرت به تشکیل و ثبت شرکت به نحو بامسئولیت محدود می نماید. شرکاء در این شرکت دارای حقوق و وظایفی هستند که مختصر به آن ها می پردازیم : 1. حق حضور و رای در تصمیم گیری ماده 107 قانون تجارت مصوب 1311 تصریح می دارد هر یک از شرکاء به نسبت سهمی که در شرکت دارد دارای حق حضور و رای خواهد بود مگر این که اساسنامه ترتیب دیگری مقرر داشته باشد. این حق حضور و رای ناشی از حق مالکیت دارنده سهم الشرکه است که یا راسا حضور یافته و برای اعلام نظر خود اعلام رای می کند یا این که نظر خود را به وسیله نماینده قانونی خود یا وکیل خود به واسطه نیابت قانونی اعمال می کند. در هر صورت حق حضور و حق رای لازم و ملزوم یکدیگرند یعنی فرض یکی بدون دیگری محال است مگر این که صاحب سهم الشرکه از اعلام رای خود در زمان حضور امتناع کند. 2. حق بهره مندی از منافع شرکت ماده 108 قانون یاد شده تصریح می دارد روابط بین شرکاء تابع اساسنامه است اگر در اساسنامه راجع به تقسیم نفع و ضرر مقررات خاصی نباشد تقسیم مزبور به نسبت سرمایه شرکاء به عمل خواهد آمد. قانون تجارت برای جلوگیری از اخذ تصمیمات پراکنده و خودسرانه برای روابط بین شرکاء اساسنامه را شاخص قرار داده است. اساسنامه اگرچه با رعایت قوانین آمره توافقی بین شرکاء محسوب می شود اما دارای جنبه آمرانه است و به منزله قوانین آمره و مقررات حل و فصل اختلافات محسوب می شود. یکی از مواردی که ممکن است موجب ایجاد اختلاف نظر بین شرکاء در میزان سود و نحوه توزیع و زمان توزیع آن گردد تقسیم حاصل از فعالیت های تجاری شرکت است که در اساسنامه می بایست این موضوع به طور دقیق ذکر گردد اما از جهت دیگر ضرر ناشی از فعالیت تجاری شرکت است که این سوال را ایجاد می کند مبنی بر اینکه هر شریک چه میزان از ضرر را باید متحمل شود که علی القاعده تابع اساسنامه است. همچنین ماده 113 قانون یاد شده تصریح می دارد که مفاد ماده 57 این قانون راجع به تشکیل سرمایه احتیاطی در شرکت های بامسئولیت محدود نیز لازم الرعایه است بدین شرح که سرمایه احتیاطی که طی همان اندوخته قانونی از درآمد حاصل شده خالص به دست آمده و باید همه ساله لااقل یک بیستم آن موضوع شود اما همین که اندوخته قانونی به عشر سرمایه شرکت رسید موضوع کردن این مقدار اختیاری است. 3. حق بهره مندی از تقسیم اموال شرکت علاقه مندان به تشکیل شرکت و کسانی که علاقه مند به داشتن سهمی در سرمایه و با رعایت قوانین و مقررات می باشند در دوره حیات شرکت دارای حقوقی جاری می باشند اما پس از این که شرکت بنا به موارد قانونی منحل گردید و مطالبات خود را وصول و دیون خود را پرداخت نمود هر شریک می تواند از سهم الشرکه باقی مانده بهره مند گردد یا به عبارتی از اموال باقی مانده شرکت به میزان سهم الشرکه پس از تقسیم بهره مند گردد. 4. حق واگذاری به غیر دارنده سهم الشرکه در هر شرکت دارای اختیاراتی قانونی است مانند حق مشارکت که این حق از جمله حقوق مالی تلقی می گردد زیرا قابل داد و ستد و انتقال و تقویم است. در برخی از شرکت ها باسهام بانام و بی نام نقل و انتقال به راحتی انجام می پذیرد اما در شرکت بامسئولیت محدود ، حق انتقال سهم الشرکه وجود دارد اما مشروط است به موافقت عده ای از شرکاء که لااقل سه ربع سرمایه متعلق به آن ها بوده و اکثریت عددی نیز داشته باشند. در صورت نیاز به هرگونه مشاوره می توانید با ما تماس حاصل فرمایید. ثبت شرکت با مسئولیت محدود در ثبتیکال
  5. شرکت های خارجی در صورت به ثبت رسیدن می توانند در ایران شعبه یا نماینده گی زده و فعالیت کنند .این شرکت ها در صورتی می توانند در ایران نماینده گی یا شعبه به ثبت برسانند که شرکتهای ایرانی نیز بتوانند همان فعالیت را در کشور انها به انجام برسانند . نحوه و نوع فعالیت شرکتهای خارجی : 1-زمانیکه از یک شرکت خارجی کالایی را خریداری می کنیم ان شرکت موظف است در صورت بوجود امدن مشکل برای کالای خریداری شده ان را رفع کند .اگر شرکتهای خارجی تصمیم گرفتند که کالا و محصولات خود را در ایران به فروش برسانند می توانند برای دادن خدمات در ایران شعبه یا نماینده گی به ثبت برسانند . 2-زمانیکه شرکتها ی ایرانی می خواهند با شرکتها ی خارجی کار کنند می توانند شعبه یا نماینده گی به ثبت برسانند . 3-شرکتهای خارجی که تصمیم به سرمایه گذلری در ایران دارند می توانند از روشهای زیر اقدام به این کار نمایند : الف)شرکتهای خارجی می توانند با ثبت شرکت در ایران با افراد حقیقی یا حقوقی در ارتباط باشند و یا اینکه در شرکت های ایرانی سرمایه گذاری انجام دهند . ب)شرکت های خارجی طبق قانونی که در زمینه ی فعالیت تجاری در قانون ایران به ثبت رسیده می توانند با ارائه ی مدارک لازم در این زمینه به فعالیت بپردازند. 4-زمانیکه شرکت های فنی م مهندسی در ایران بخواهند به عنوان نماینده از طرف شرکت های خارجی به ارائه ی خدمات بپردازند میتوانند با ارائه ی مدارک مورد نیاز،در ایران نماینده گی یا شعبه به ثبت برسانند . 5-شرکت های خارجی برای صادر کردن محصولات کشاورزی ،صنایع دستی و ….به ایران باید شعبه یا نماینده گی به ثبت برسانند . 6-اگر شرکتهای خارجی بخواهند با ادارات دولتی کار کنند و به انها در زمینه ی حمل و نقل هوایی،کشتیرانی و…خدمات بدهند باید مجور داشته باشند ویا اگر در زمینه ی بانکی نیاز به فعالیت داشته باشند باید از بانک مرکزی مجوزدریافت کنند . *نماینده گی هایی که در ایران به فعالیت می پردازند زیر نظر شرکت اصلی فعالیت می کنند و اگر مشکلی پیش بیاید شرکت اصلی مسئول است . شعبات خارجی چه وظایفی دارند ؟ 1-اگر مراکزی که از انها مجوز گرفته شده تشخیص دهند که شعبه ی مورد نظر باید بسته شود ان شعبه انحلال می یابد . 2-هر یک از نماینده گی ها و شعب موظف هستند ظرف مدت چهار ماه از پایان سال مالی گزارشی از نحوه ی عملکرد شعبه به همراه صورت حسابهای مالی خود به سازمانهای مورد نظر ارائه دهند . 3- شعبا ت و نماینده گی هایی که در ایران فعالیت دارند توسط اشخاص حقیقی اداره می شوند این اشخاص باید ساکن ایران باشند . نکته:فعالیت و مسئولیتهای شعبات و نماینده گی ها با هم متفاوت است ،میزان فعالیت و امتیازات شعبات توسط شرکت اصلی مشخص می شود و اگر در زمینه ی حقوقی به مشکل برخورد کردند مسئولیت ان بر عهده ی شرکت اصلی است . در صورتیکه نماینده گی ها در زمینه ی حقوقی به مشکل برخوردند مسئولیت ان با خود نماینده گی است و فعالیت های نماینده گی به طور مستقل و جدا از شرکت های اصلی است . برای ثبت شرکت های خارجی باید مدارک زیر را تکمیل و ارئه دهید : 1-ابتدا باید برای ثبت شرکت تقاضای خود را به صورت مکتوب نوشته و ارائه دهید . 2-باید از اگهی که برای ثبت شرکت داده اید کپی تهیه نمایید و اگر تغیراتی در ان ایجاد شده را ذکر کرده و سپس ارئه دهید . 3- ارئه ی گزارشات مالی شرکت 4-باید گزارشی مبنی بر فعالیت های شرکت ارائه دهید که این گزارش ها شامل موارد زیر هستند : الف )باید زمینه ی فعالیت ها ی شرکت را مشخص کنید ب)بیان دلایل مبنی بر این که چرا می خواهند در ایران شعبه یا نماینده گی به ثبت برسانند . ج)باید مشخص شود نیازهای مالی شرکت چگونه و از کجا تهیه می شود . د)مشخص کردن افرادی که در شعبات کار می کنند چه ایرانی و چه خارجی . ن)ارائه ی اظهار نامه و گواهی ثبت شرکت خارجی . و)ارئه ی اختیار نامه . ه)باید تعهد نامه ای پر شود مبنی بر این که اگر مراجع قانونی تشخیص دهند که شعبه ی مورد نظر باید بسته شود این کار را به انجام برسانند . ی) همه ی مدارک مورد نظر ابتدا باید مورد تایید وزارت خارجه ی ان کشور قرار بگیرد و پس از ان به تایید سفارت ایران در ان کشور برسد و بعد مدارک به فارسی ترجمه شود و پس از تایید فنی اداره ی دادگستری به اداره ی ثبت شرکت ها ارائه شود . مدارک مورد نیاز شخص حقیقی برای ثبت نماینده گی کلیه ی مدارک باید به فارسی ترجمه شود که شامل : 1- ابتدا باید با شرکتی که می خواهید از ان نماینده گی بگیرید قرار داد ببندید 2-ارائه ی شناسنامه 3-باید ادرس محل سکونت فردی که نماینده گی گرفته و همچنین ادرس نماینده گی بیان شود 4-اگر شخص در زمینه ی گرفتن نماینده گی سابقه ای داشته باشد باید بیان شود . 5-ارئه ی کپی اساسنامه ی شرکت خارجی و اگهی تاسیس 6-ارئه ی دلایل کافی مبنی بر گرفتن نماینده گی و بیان کارها و فعالیت های شرکت خارجی 7-ارئه ی معرفی نامه از وزارت خانه 8- تایید ثبت شرکت خارجی 9-ارئه ی اختیار نامه ی شرکت خارجی 10-همه ی مدارک مورد نیاز باید توسط وزارت خارجه ی ان کشور تایید و سپس به تایید سفارت ایران برسد .کلیه ی مدارک به فارسی ترجمه شده و به اداره ی دادگستری فرستاده می شود و در نهایت به اداره ی ثبت شرکتها ارئه می شود . مدارک مورد نیاز شخص حقوقی برای ثبت شرکتها : 1- کپی قرار داد نماینده گی با شرکت خارجی 2-ارائه ی کپی اساسنامه ی شرکتی که می خواهد نماینده گی بگیرد 3-ارائه ی اگهی تاسیس شرکت 4-اگر تغیراتی در رابطه با مدیران شرکت ایجاد شده باید اگهی شود و ان اگهی ارائه شود 5-ارئه ی اساسنامه و اگهی تاسیس شرکت خارجی 6-ارائه ی دلایل گرفتن نماینده گی 7-شرکتی که می خواهد نماینده گی دریافت کند باید اخرین گزارش مالی خود را ارئه دهند 8-در صورت بستن قرار داد باید از وزارت خانه ی مورد نظر معرفی نامه ارائه دهید 9-اظهار نامه ی ثبت شرکت خارجی 10-تایید ثبت شرکت خارجی 11-اختیار نامه ی نماینده گان شرکت خارجی 12-همه ی مدارک مورد نظر ابتدا باید مورد تایید وزارت خارجه ی ان کشور قرار گیرد و پس از ان به تایید سفارت ایران در ان کشور برسد و بعد مدارک به فارسی ترجمه شود و پس از تایید فنی اداره ی دادگستری به اداره ی ثبت شرکت ها ارائه شود . موسسه ی ثبتیکال با سابقه ی طولانی در زمینه ی ثبت شرکتها با استفاده از کارشناسان مجرب به شما کمک می کند تا در زمان کوتاه شرکت خود را به ثبت برسانید از امتیازات مهم این شرکت نسبت به سایر شرکت ها در این است که کلیه ی هزینه ها در اتمام کار پرداخت می شود . ثبت شرکت sabticall
  6. ورود به دنیای تجارت به مثابه یک تولد است. بنابراین دور از انتظار نیست که آغاز تجارت همراه با پرسش هایی باشد. پرسش هایی نظیر : 1- از چه سنی می توان شرکت ثبت کرد ؟ 2- برای ثبت شرکت چه میزان از سرمایه الزامی است ؟ 3- حداقل تعداد سهامداران برای ثبت شرکت چند نفر می باشد ؟ 4- انواع شرکت های تجاری قابل ثبت کدامند ؟ 5- برای ثبت شرکت چه مدارک و اسنادی لازم است ؟ 6- چگونه می توانیم برای شرکت خود نام انتخاب کنیم ؟ 7- اعضای هیات مدیره باید چه شرایطی داشته باشند ؟ 8- چه افرادی از سمت بازرس در شرکت سهامی خاص منع شده اند ؟ 9- و … در این نوشتار، به تمامی سوالات فوق پاسخ داده خواهد شد. شایان ذکر است، خوانندگان عزیز چنانچه در ثبت شرکت با سوال و یا ابهامی مواجه باشند می توانند از طریق تماس با موسسه ثبتیکال، از خدمات مشاوره رایگان این موسسه بهره مند گردند. از چه سنی می توان شرکت ثبت کرد ؟ از شرایط انجام معامله ، اهلیت است. منظور از اهلیت، این است که شریک، بالغ و عاقل و رشید باشد. در قانون 18 سال به عنوان اماره رشد در نظر گرفته شده است. بنابراین برای ثبت شرکت، حداقل سن 18 سال می باشد. برای ثبت شرکت چه میزان از سرمایه الزامی است ؟ حداقل سرمایه جهت ثبت شرکت صد هزار تومان می باشد. لازم به ذکر است ، سرمایه ی اولیه در شرکت های سهامی عام در موقع تاًسیس از پنج میلیون ریال نباید کمتر باشد. حداقل تعداد سهامداران برای ثبت شرکت چند نفر است ؟ در شرکت با مسئولیت محدود ، نسبی، تضامنی، مختلط سهامی و مختلط غیر سهامی حداقل شرکا 2 نفر ، در شرکت سهامی خاص، حداقل شرکا 3 نفر ، در شرکت سهامی عام، حداقل شرکا 5 نفر ، و در شرکت تعاونی، حداقل شرکا 7 نفر می باشد. انواع شرکت های تجاری قابل ثبت کدامند ؟ ثبت شرکت در قالب های ثبتی مختلف صورت می پذیرد . این قالب ها عبارتند از 1. سهامی خاص 2. بامسئولیت محدود 3. مختلط سهامی 4. مختلط غیرسهامی 5. تضامنی 6. نسبی 7. تعاونی در میان شرکت های تجاری، شرکت سهامی خاص و با مسئولیت محدود ، از شرکت های پرکاربرد به شمار می آیند. لازم به ذکر است تشریفات اداری شرکت بامسئولیت محدود چندان پیچیدگی ندارد و تعداد اعضای آن کمتر است و همچنین مسئولیت آن ها در قبال قروض و دیون برابر با سرمایه آن ها در شرکت است. در مقابل، شرکت های سهامی، از لحاظ اعتباری برای اخذ تسهیلات بانکی ، اخذ نمایندگی معتبر و یا شرکت در مناقصات و مزایده های سطح بالا مناسب می باشند. برای ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری چه مدارک و اسنادی لازم است ؟ – گواهی عدم سوء پیشینه مدیر عامل و اعضای هیات مدیره، کپی شناسنامه و کارت ملی و گواهی عدم سوء پیشینه بازرس اصلی و علی البدل ( در شرکت های سهامی خاص) – کپی شناسنامه همه اعضای شرکت – کپی کارت ملی همه اعضای شرکت – اصل شناسنامه حداقل دو نفر از اعضا یا اصل کارت ملی – یک قطعه عکس سه در چهار جهت نامه معرفی عدم سوء پیشینه – در مورد پرونده های سهامی خاص واریز 35% اصل سرمایه – در مورد موضوعات مجوزی اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح – مدرک تحصیلی مورد نیاز برای موضوعاتی که نیاز به مدرک تحصیلی دارند. – ارائه آدرس صحیح به همراه کد پستی برای محل فعالیت شرکت و محل سکونت متقاضیان چگونه می توانیم برای شرکت خود نام انتخاب کنیم ؟ اصولاَ شرکا در انتخاب نام شرکت آزاداند معذلک رعایت پاره ای مصالح، باعث شده است تا قانونگذار برای انتخاب نام شرکت قواعدی را وضع نماید . این قواعد شامل موارد ذیل می باشد : – نام های انتخابی باید دارای معنا و مطابق با فرهنگ اسلامی باشد. نام هایی که مخالف موازین شرعی، نظم عمومی و یا شامل واژه های بی معنا یا الفاظ قبیحه و مستهجن و خلاف اخلاق حسنه باشد قابل تایید نمی باشد. – واژگان انتخابی برای نام ، باید در لغت نامه دهخدا و یا در فرهنگ معین وجود داشته باشد. یعنی حتماَ باید واژگان ایرانی باشند . – نام های انتخابی می بایست تکراری نبوده و قبلاَ به ثبت نرسیده باشد. – در انتخاب نام شرکت حتماَ باید از اسم خاص استفاده شود. – حداقل تعداد سیلاب ها در نام شرکت 3 سیلاب است. – نام انتخابی نباید لاتین باشد. اعضای هیات مدیره باید چه شرایطی داشته باشند ؟ برای عضویت در هیات مدیره شرکت سهامی شخص باید اهلیت داشته باشد و سهامدار شرکت باشد ؛ علاوه بر این ، نباید مشمول بعضی محرومیت ها و ممنوعیت هایی که قانون مقرر کرده است باشد. الف ) اهلیت قانونگذار ما در لایحه 1347 برای احراز سمت مدیریت شرط سنی قائل نشده است ؛ بنابراین ، مدیر می تواند هر سنی داشته باشد، مشروط بر اینکه دارای اهلیت باشد. ب) سهامدار بودن لازم به توضیح است، اعضای هیات مدیره و مدیر عامل نباید هیچ گونه شغل دولتی داشته باشند .همچنین مدیر عامل نباید مدیر عامل شرکت دیگری باشد . چه افرادی از سمت بازرس در شرکت سهامی خاص منع شده اند ؟ در شرکت سهامی خاص، دو بازرس اصل و علی البدل باید وجود داشته باشد. بازرسان مجاز باید دارای شرایط ذیل باشد: 1- حسن شهرت و عدم محکومیت کیفری موثر 2- حداقل مدرک تحصیلی لیسانس در یکی از رشته های متناسب با وظایف محوله 3- داشتن حداقل 5 سال سابقه کار مفید 4- عدم اشتغال به نمایندگی در مجلس شورای اسلامی افراد ممنوع الانتخاب به سمت بازرس : طبق ماده 147 اشخاص ذیل نمی توانند به سمت بازرسی شرکت سهامی انتخاب شوند: 1- اشخاص مذکور در ماده ی 111 قانون تجارت(محجورین،ورشکستگان و محرومین از حقوق اجتماعی) 2- مدیران و مدیر عامل شرکت 3- اقرباء سببی یا نسبی مدیران و مدیر عامل تا درجه سوم از طبقه اول و دوم 4- هر شخصی که خود یا همسر از اشخاص مذکور در بند 2 موظفاَ حقوق دریافت می دارد. ثبت شرکت ثبتیکال - [Hidden Content]
  7. sabti

    معرفی انواع دفاتر تجاری

    به موجب ماده 6 قانون تجارت : هر تاجری به استثنای کسبه جزء مکلف است دفاتر ذیل یا دفاتر دیگری را که وزارت عدلیه به موجب نظامنامه قائم مقام این دفاتر قرار می دهد داشته باشد : 1. دفتر روزنامه 2. دفتر کل 3. دفتر دارایی 4. دفتر کپیه الف ) دفتر روزنامه دفتر روزنامه دفتری است که تاجر باید همه روزه مطالبات و دیون و داد و ستد تجاری و معاملات راجع به اوراق تجاری ( از قبیل خرید و فروش و ظهرنویسی ) و به طور کلی جمیع واردات و صادرات تجاری خود را به هر اسمی و رسمی که باشد و وجوهی را که برای مخارج شخصی خود برداشت می کند در آن دفتر ثبت نماید. دفتر روزنامه در واقع مهم ترین دفتر تاجر محسوب می شود زیرا کلیه اطلاعات مربوط به معاملات ، داد و ستدها و هرگونه اقدام تجاری در آن ثبت می گردد و ملاک سایر دفاتر تجاری تاجر نیز می باشد. قانون تاجر را مکلف کرده است همه روزه کلیه معاملات تجاری و اقدامات تجاری خود را در دفتر روزنامه ثبت کند. تاجر بعد از هر نوع اقدام تجاری فرصت تفکیک و تنظیم و ثبت هر یک را به طور منظم ندارد . به همین دلیل قانون دفتر روزنامه را پیش بینی کرده که تاجر کلیه اقدامات تجاری خود را بدون تفکیک بلافاصله در آن ثبت و در فرصت مناسب به طور مرتب و منظم به دفاتر دیگر منتقل کند. ب) دفتر کل طبق ماده 8 قانون تجارت ” دفتر کل دفتری است که تاجر باید کلیه معاملات را لااقل هفته ای یک مرتبه استخراج ، انواع مختلفه آن را تشخیص و جدا کرده هر نوعی را در صفحه مخصوصی در آن دفتر به طور خلاصه ثبت کند “. تاجر در روز معاملات متنوعی انجام می دهد که برای جلوگیری از فراموشی و از قلم افتادن ناچار همه روزه آن ها را بلافاصله ثبت می کند. طبیعتاَ این کار به سرعت و بدون تفکیک انواع معاملات انجام می شود. اگر تاجر بعداَ بخواهد مورد خاصی از معاملات خود را ملاحظه کند، استخراج آن از دفتر روزنامه به سادگی انجام نخواهد شد. به همین دلیل قانون دفتر دیگری را برای تاجر پیش بینی کرده است که دفتر کل نام دارد و تاجر مکلف است همه هفته انواع مختلف معاملات و تعهدات و مطالبات خود را از دفتر روزنامه استخراج و آن ها را در صفحه مخصوص خود در دفتر کل ثبت کند. معمولاَ در دفاتر کل برای هر شخصی که طرف معامله با تاجر است ( اعم از شخص حقیقی یا حقوقی ) و یا برای هر موضوع صفحه یا صفحاتی اختصاص داده می شود. در نتیجه تاجر هر وقت بخواهد از وضعیت و روابط تجاری خود با دیگران آگاهی پیدا کند کافی است صفحه مربوط به شخص یا موضوع مورد نظر خود را باز کرده و هرگونه اطلاعی را که مورد لزوم اوست از آن استخراج کند. مثلاَ تاجر اگر بخواهد از وضعیت نوع به خصوصی از معاملات و روابط تجاری خود اطلاع حاصل کند یا وضع معاملات برواتی خود را بداند به قسمت بروات دفتر کل مراجعه و از کم و کیف آن آگاه می گردد. با توجه به اینکه دفتر کل مستخرج از دفتر روزنامه است باید مجموعاَ بر دفتر روزنامه منطبق باشد. ج) دفتر دارایی طبق ماده 9 قانون تجارت : ” دفتر دارایی دفتری است که تاجر باید هر سال صورت جامعی از کلیه دارایی منقول و غیرمنقول و دیون و مطالبات سال گذشته خود را به ریز ترتیب داده در آن دفتر ثبت و امضا نماید و این کار تا پانزدهم فروردین سال بعد انجام می پذیرد “. البته دفتر کل با توجه به اینکه مجموعاَ حاوی کلیه مطالبات و دیون تاجر می باشد طبیعتاَ معرف وضع دارایی تاجر نیز هست . با وجود این در دفتر کل، دارایی تاجر در رابطه با هر شخص و هر موضوع به طور جداگانه درج گردیده و اصولاَ هدف از آن معرفی وضعیت دارایی تاجر نیست درحالی که تاجر همه ساله و به طور دقیق و جامع باید بداند وضعیت دارایی او به طور کلی و سود و زیان او در سال گذشته به چه میزانی است به همین دلیل قانون وی را مکلف به داشتن دفتر دارایی کرده است. دفتر دارایی باید حداکثر تا 15 فروردین سال بعد تنظیم شود. برای اینکه تاجر در اوایل هر سال بلافاصله در جریان دقیق وضعیت دارایی و سود و زیان خود درسال گذشته قرار گرفته و اقدامات لازم را به موقع انجام دهد. تاجر این دفتر را برخلاف سایر دفاتر، باید پس از تنظیم امضا نماید. زیرا دفتر دارایی پس ازتنظیم خاتمه یافته تلقی شده و در حکم یک سند اعتراف نامه است که باید به امضای تاجر برسد تا سندیت داشته باشد. د) دفتر کپیه طبق ماده 10 قانون تجارت : دفتر کپیه دفتری است که تاجر باید کلیه مراسلات و مخابرات و صورت حساب های صادره خود را در آن به ترتیب تاریخ ثبت نماید. تاجر باید کلیه مراسلات و مخابرات و صورت حساب های وارده را نیز به ترتیب تاریخ ورود مرتب نموده و در لفاف مخصوصی ضبط کند. تاجر با تجار دیگر در ارتباط با کارهای تجاری خود مکاتبات و مراسلاتی دارد که باید محفوظ و در دسترس تاجر قرار داشته باشد تا در صورت لزوم بتواند به آن ها استناد کند. سابق بر این ، که ماشین تایپ وجود نداشته است تنها راه حفظ این گونه مکاتبات ثبت آن ها در یک دفتر مخصوص بوده است که قانون همان دفتر کپیه را برای این منظور در نظر گرفته است و تاجر باید متن تمام نامه های خود را در آن ثبت کند. امروزه که سیستم ماشین نویسی وجود دارد اصولاَ از هر نامه ای چند نسخه تهیه می شود که یک نسخه برای طرف ارسال و نسخه دیگر در پرونده مربوط ضبط و احتمالاَ یک نسخه دیگر نیز بایگانی می گردد. بدین ترتیب عملاَ این پرونده ها جانشین دفتر کپیه شده است. تاجر می تواند از دفاتر دیگری که احتمالاَ برای منظورهای دیگری مورد نیاز اوست مثل دفتر اندیکاتور، اندیکس ، معین و غیره استفاده کند و تجار هم معمولاَ این کار را می کنند ولی داشتن این گونه دفاتر یک تکلیف قانونی نیست و ضمانت اجرای خاصی برای آن ها پیش بینی نشده است ، ولی مندرجات این دفاتر به عنوان یک سند اعتراف عادی می تواند مورد استناد قرار گیرد. چند نکته – دفاتر تجاری هر سال می بایست حداکثر تا پایان اسفند ماه سال قبل، توسط اداره ثبت ، شماره گذاری، امضاء و پلمپ گردند – تمامی شرکت ها موظف به دریافت دفاتر مالی خود هستند و برای اینکه عدم فعالیت خود را به اداره مالیات ( دارایی ) اعلام نمایند باید دفاتر پلمپ شده خود را به صورت خالی تسلیم آن اداره محترم کنند. – دفتر کپیه احتیاجی به ثبت و پلمپ ندارد. ثبت شرکت ثبتیکال - [Hidden Content]
  8. منظور از تبدیل شرکت چیست ؟ از اقدامات اولیه برای راه اندازی شرکت تصمیم گیری برای تعیین نوع شرکت می باشد. شرکا در هنگام ایجاد شرکت با توجه به موضوع فعالیت شرکت ، اهداف اعضا ، تعداد شرکا و میزان مسئولیت هر یک از آن ها و .. اقدام به انتخاب قالب شرکت می نمایند. با این وجود ممکن است در این راه دچار اشتباه شوند و یا با گذشت زمان تغییر اوضاع و احوال ایجاب نماید تا نوع شرکت نیز تغییر یابد. منظور از تبدیل این است که بدون محو شخصیت حقوقی قبلی شرکت و ایجاد شخصیت حقوقی جدیدی برای آن ، شرکت شکل و قالبی نو پیدا کند.مثل این که شرکت سهامی خاص با حفظ شخصیت حقوقی خود به شرکت سهامی عام تبدیل شود یا این که شرکت تضامنی به شرکت سهامی خاص یا عام تبدیل شود. در قانون تجارت تبدیل شرکت های تجاری بنا به مصالح تجاری مورد پذیرش قرار گرفته است . اما این بدان معنا نیست که هر شرکتی می تواند با تبدیل شرکت تجاری خود به نوعی از انواع شرکت های تجاری دیگر اقدام کند. در ذیل به بررسی شرایط نحوه تبدیل شرکت تضامنی به شرکت سهامی می پردازیم. تبدیل شرکت ثبت شده تضامنی به شرکت سهامی ممکن است مواردی پیش آید که سرمایه شرکت تضامنی برای انجام موضوع و مقصود شرکت تکافو ننماید و شریک یا شرکایی که نظر به شخصیت آنان مورد اعتماد شرکاء بوده یا اعتبار و اهمیت لازم را داشته باشند پبدا نشود. در این صورت شرکت تضامنی می تواند با رعایت شرایط ذیل به شرکت سهامی تبدیل شود : _ اولاَ نسبت به دوره عمل شرکت تضامنی به تصفیه حساب یا بستانکاران و ارباب معاملات اقدام کند و در واقع اصل تضامن را از بین ببرد. _ ثانیاَ این اقدام با رضایت همه شرکا باشد. _ ثالثاَ مقررات مربوط به شرکت سهامی را انجام دهد. ( تهیه و تنظیم اساسنامه ، تامین سرمایه ، اظهارنامه و تنجام تشریفات ثبت و …. ) لذا، هر شرکت تضامنی می تواند با تصویب تمام شرکاء به شرکت سهامی مبدل گردد در این صورت رعایت تمام مقررات راجع به شرکت سهام حتمی است. در تبدیل شرکت سهامی ، علیرغم تبدیل شرکت به شرکت سهامی باید تشریفات مربوط به تشکیل شرکت جدید التاسیس رعایت گردد برای مثال اگر قرار باشد شرکت تضامنی تبدیل به شرکت سهامی عام گردد باید شرکاء تضامنی نسبت به واریز 35% از نسبت درصد تعهد شده سهام به حسابی به نام شرکت در شرف تاسیس اقدام نماید و پس از آماده نمودن طرح اساسنامه و طرح پذیره نویسی و سایر مدارک برای اخذ مجوز به اداره ثبت شرکت ها اقدام کند و سپس از اخذ مجوز مبنی بر اجازه پذیره نویسی را در بانکی که تعهد به سرمایه سهام در آن گردیده است در معرض دید علاقه مندان به پذیره نویسی گذاشته و پس از تعهد میزان سهام مورد نظر و قبول پذیره نویسی مجمع عمومی موسس تشکیل می گردد و با تصویب اساسنامه و انتخاب اولین مدیران و بازرس، شرکت سهامی عام تشکیل شده محسوب می گردد. برای تبدیل این شرکت ها به شرکت سهامی خاص باید مدارک ذیل تهیه و به سازمان اداره ثبت شرکت ها تحویل داده شود : _ صورتجلسه امضاء شده مجمع عمومی فوق العاده _ مدارک دال بر دعوت وفق اساسنامه در صورت تشکیل جلسه با اکثریت اعضاء _ اظهارنامه ثبت شرکت سهامی ( دو نسخه ) _ اساسنامه ( دو جلد ) _ مدارک شناسایی بازرسان در صورتیکه از سهامداران و یا شرکا نباشند. _ صورتجلسه هیات مدیره دال بر انتخاب اعضای هیات مدیره ، معرفی سمت های آن ها و مشخص کردن صاحبان حق امضاء ثبت شرکت ثبتیکال - [Hidden Content]
  9. شرکت تبلیغاتی چیست ؟ جهت ورود به این در ابتدا شایسته است تعریفی از تبلیغات ارائه نماییم تا نوع و چگونگی فعالیت این نوع شرکت ها اشکار شود. در تعریف تبلیغات به یکی از زیباترین تعابیر از کتاب تبلیغات چیست از فلتچر اشاره می نماییم: در گذشته، تبلیغات، به عنوان تنها راه ارتباط با مشتری و ارسال پیام به او تلقی می‌شد. اما امروز دانش بازاریابی به ما آموخته است که هر محصول یا خدمت یا برند، به شکل‌های مختلف با مخاطب و مشتریان بالقوه و مشتریان بالفعل خود رابطه برقرار می‌کند. از همین تعبیر ساده می توان به گستردگی بازار تبلیغات مدرن امروزی پی برد ، شرکت های تبلیغاتی در زمینه ایجاد ، طراحی و پیاده سازی انواع تبلیغات، با استقلال کامل از مشتری ها عمل می کنند و بر روی مفاهیمی از قبیل ارزش دهی به محصولات یا خدمات مشتری تمرکز یافت و پیام صاحبان شرکت ها را به سمع و نظر سایرین می رسا ند. همچنین، یک شرکت تبلیغاتی می تواند استراتژی های بازاریابی و برندینگ و فروش های فوق العاده را برای مشتری خود طراحی کند .به عبارتی مهمترین وظیفه یک شرکت تبلیغانی دریافت پیام از صاحبان مشاغل و انتقال آن به شکلی خلاقانه و هنرمندانه می باشد. اکنون به بررسی شرایط و ضوابط لازم جهت اخذ مجوز تبلیغاتی می پردازیم: در ابتدا توجه داشته باشید که برای ثبت این نوع شرکت ها می بایست در ابتدا مجوز لازم اخذ گردیده و سپس نسبت به ثبت آن اقدام نمود.در واقع، اصلی ترین وجه تفاوت ثبت شرکت های تبلیغاتی با دیگر شرکت هایی که ملزم به اخذ مجوز نمی باشند ،نیاز به اخذ مجوزی است که به واسطه ی قید کردن کلمه ی تبلیغات می بایست نسبت به دریافت آن اقدام نمود. بنابراین پس از انجام اقدامات لازم و اخذ مجوز ، جهت انتخاب قالب اصلی شرکت تبلیغاتی از بین موارد ذیل با توجه به شرایط و روابط شرکاء یکی از قالب های زیر را برگزینید: ثبت شرکت تبلیغاتی در قا لب شرکت های با مسئو لیت محدود ثبت شرکت تبلیغاتی در قا لب شرکت های سها می خاص ثبت شرکت تبلیغاتی در قا لب شرکت های موسسات غیرتجاری شرایط و مدارک لازم جهت اخذ جواز تأسیس شرکتهای تبلیغاتی 1- ارایه تقاضا نامه به ادراه کل فرهنگ و ارشاد اسلامی 2- چهار قطعه عکس 3 در 4 ( مدیر مسئول و صاحب امتیاز ) 3-اصل و کپی کارت ملی ، پشت و رو برابر با اصل شده در دادگستری یا دفاتر رسمی ( مسئول و صاحب امتیاز ) 4-اصل و کپی از تمام صفحات شناسنامه ، یک سری کامل برابر اصل شده در داد گستری یا دفاتر اسناد رسمی ( متقاضی و مدیر مسئول) 5- تصویر کارت پایان خدمت یا معا فیت دایم برا بر با اصل شده ( مدیر مسئول و صاحب امتیاز) 6-گواهی عدم سو پیشینه موثر کیفری با معرفی ادراه کل ( مدیر مسئول و صاحب امتیاز ) 7- تایید اماکن نیروی انتظامی با معرفی اداره کل 8-تکمیل فرم مشخصا ت فردی 9-اصل و کپی آخرین مدرک تحصیلی یا گواهی فارغ التحصیلی برابر اصل ( مدیر مسئول و متقا ضی) از مهمترین سازمان های مرتبط با راه اندازی و توسعه شرکت تبلیغاتی می توان به ادارات ونهاد های ذیل اشاره نمود: 1- ادراه کل ثبت شرکت ها 2- وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی 3- مرکز الکتر ونیک وزرات صنعت و معدن و تجارت 4- سازمان صدا وسیما 5- شورای شهر و شهرداری را می توان عنوان نمود ثبت شرکت ثبتیکال - [Hidden Content]
×