رفتن به مطلب

mehrnosh111

کاربر انجمن
  • تعداد ارسال ها

    13
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

اعتبار در سایت

0 Neutral

درباره mehrnosh111

  • درجه
    عضو جدید
  • تاریخ تولد تعیین نشده

اطلاعات شغلی و تحصیلی

  • رشته تحصیلی
    مهندسی It
  • مقطع تحصیلی
    لیسانس
  1. mehrnosh111

    فرانسه؛ تجربه بی نظیر در علم، هنر و فلسفه

    «مرکز جهانی علم، هنر و فلسفه.» فرانسه، مقصد توریستی شماره یک در کل دنیا، به شما فرهنگی آشنا از خود ارائه می کند. کافه های کنار خیابان در پاریس، بازار محلی روستاها و حومه شهرها، غذاخوری های کوچک که با پرده های توری زیبا تزیین شده اند. فرانسه چهارمین کشور در دنیا است که بیشترین سایت های میراث جهانی یونسکو را در خود جای داده است. سالانه به طور متوسط 83 میلیون مسافر از فرانسه بازدید می کنند. به رغم همه چیز، فرانسه یکی از بهترین مقاصد گردشگری در جهان است و یکی از امن ترین کشورهای جهان برای گردش. درک اینکه چرا فرانسه اینقدر جذاب است، سخت نیست. فرانسه، جاذبه های توریستی برای همه سلیقه ها دارد. این کشور دارای برخی از بزرگترین سواحل اروپا و همچنین مرتفع ترین کوه ها و بهترین آثار تاریخی، زیباترین شهرها، ایده آل ترین و زیباترین روستاها و حومه شهرها، قلعه های بسیار با شکوه، بهترین رودخانه ها و خیلی بیشتر. البته ما، به برخی از بهترین رستوران ها و بهترین نوشیدنی ها و هتل های متنوع و زیاد این کشور نسبت به سایر کشورهای دیگر در اروپا، اشاره ای نمی کنیم. فرانسه چیزی برای همه دارد، و همین یکی از دلایلی است که باعث می شود مقصد گردشگری شماره یک جهان باقی بماند. انواع فرصت های تعطیلات بسیار خوب، از یک تعطیلات کوتاه مدت آخر هفته، در تور فرانسه مکان هایی مانند پاریس، نیس یا بوردو، تا تعطیلات خانوادگی آرام در حومه شهر، یک یا دو هفته تعطیلات کنار ساحل یا تعطیلات پر انرژی کوهنوردی، قایقرانی یا دوچرخه سواری. بیش از 25 درصد فرانسه با جنگل پوشانده شده است و 50 درصد آن حومه شهر یا زمین های کشاورزی می باشد. جنگل های فرانسه زیستگاه گوزن ها و گرازهای وحشی می باشد و جنگل های آلپ و پیرنه پناهگاهی برای گونه هایی نادر از بز کوهی، خرس قهوه ای، خرگوش آلپی و گونه های زیاد دیگری می باشد. خط ساحلی مدیترانه برای میلیونها پرنده مهاجر آفریقایی از جمله فلامینگوها، کرکس ها، مرغ ماهیخوار سفید و زنبور خوار است. فرانسه یکی از قدیمی ترین ملل در زمین و از لحاظ قومی در اروپا بسیار متنوع است. این تاثیرات عمیق و گسترده، فرانسه را در طول تاریخ، در جنبه های مختلف فرهنگ، از جمله آشپزی، فلسفه، موسیقی، هنر، فیلم، مد، ادبیات و ورزش به عنوان رهبر جهان تبدیل کرده است. غذاهای اصلی فرانسه شامل: سبزیجات تازه، گوشت و پنیر است. غذاهای فرانسوی به خاطر طراوت و کیفیت بالای آن شناخته شده است. غذای اصلی مردم فرانسه شب ها می باشد و این غذا اغلب شامل سه بخش است که با یک hors d’oeuvre یا پیش غذا شروع می شود – یک غذای استارتر که اغلب سوپ یا سالاد و نان است، سپس غذای اصلی و پس از آن پنیر یا میوه مصرف می شود. برج ایفل، هیچکس نمی تواند پاریس را بدون این برج تصور کند. اما گوستاو ایفل، این برج را به صورت موقت برای نمایشگاه جهانی 1889 ساخت، ولی این سازه مدرن ناگهان به محبوبیت فوق العاده ای رسید. اگر شما به دنبال یک تجربه بی نظیر در هنر، غذا و یا برای درک عمومی کیفیت زندگی هستید، فرانسه را از دست ندهید. آژانس مسافرتی سام سیر، در زمینه ویزای توریستی شنگن از طریق سفارت اسپانیا در تهران و برگزاری تورهای انفرادی و گروهی به هر مقصدی در اروپا و حوزه شنگن، سوابق درخشان و نظرات مثبت مسافران این مسیر که با این آژانس افتخار همراهی داده اند، را دارا می باشد و با داشتن کادر حرفه ای و مجرب و مطلع در این زمینه می تواند بهترین خدمات ویزای اروپا، ویزای شنگن، تور اروپا، تور اسپانیا، تور پاریس و ... را به شما در کمترین زمان ممکن ارائه بدهد.منبع:تور فرانسه سام سیر
  2. کلیشه های زیادی در مورد کانادا و کانادایی ها وجود دارد که سایر ملیت ها را به اشتباه می اندازد. اما وقتی که کشور نام مستعار سرزمین بزرگ سفید شمالی را دریافت کرد، مردم حقیقت را گفتند. اینجا ما به شما می گوییم که چرا لقب کانادا سرزمین بزرگ سفید شمالی است. تجزیه و تحلیل عمومی اگرچه که کسی نمی داند، چه کسی برای بار اول از عبارت «سرزمین بزرگ سفید شمالی» در رابطه با کانادا استفاده کرد، اما این نام مستعار برای چندین دهه استفاده شده است. تجزیه و تحلیل کلی این است که کانادا «بزرگ / عالی –Great» است زیرا دومین کشور جهان است. «سفید» به دلیل پوشش گیاهی وسیع یخ زده (تندرا) قطب شمال و برف در داخل کشور است. در نهایت، سرزمین کانادا در «شمال» ایالات متحده است. از این رو، سرزمین بزرگ سفید شمالی متولد شد. Great – عالی / بزرگ کانادا بسیار بزرگ است، زیرا تنها کشور بزرگتر از آن در جهان، روسیه است. مساحت آن حدود 10 میلیون کیلومتر مربع (3.9 میلیون مایل مربع) است. اما در کشوری به این بزرگی، باور نکردنی است که تقریبا 80 درصد از جمعیت کانادا در 150 کیلومتری (93 مایل) مرز کانادا و ایالات متحده زندگی می کنند، مشخصا، بخش وسیعی از کشور غیر مسکونی است. کانادا با عنوان «بزرگ» خود نیز دارای طولانی ترین خط ساحلی در جهان است. کانادا، واقعا در بسیاری از موارد «بزرگ و عالی» است، به خصوص در بخش مهاجرت و پذیرش ویزای کانادا. سـفیــد زندگی واقعی در سرزمین بزرگ سفید شمالی – که به عنوان مجمع الجزایر قطبی کانادا شناخته می شود، تقریبا 1.5 میلیون کیلومتر مربع (580،000 مایل مربع) است. جمعیت کل این منطقه تنها 14.000 نفر است؛ که به این معنی است ، چه بازدید کننده باشید و چه ساکن کانادا به طور یکسانی شما، مناطق کشف نشده و بکر پیدا خواهید کرد. به عنوان مثال، پارک ملی Quttinirpaaq در Nunavut تنها 17 بازدید کننده در سال 2016 داشت. اما این تنها منطقه در کانادا نیست که سفید رنگ است. در واقع، بسیاری از نقاط کانادا بارش برف را برای پنج تا شش ماه سال خواهند داشت. پس بله، واقعا یک کشور بزرگ و سفید در شمال ایالات متحده است. اما در کنار پوشش گیاهی یخ زده قطب شمال، کانادا نیز با کوه های ناهموار و پوشیده از برف و جنگل های قطبی شمالی پر شده است. شمــال توضیح "شمال" بسیار ساده است. کانادا و ایالات متحده دو کشور بزرگ هستند که آمریکای شمالی را تشکیل می دهند، و کانادا هم دورترین کشور، آمریکای شمالی است. کانادا هم به عنوان «همسایه شمالی» آمریکا شناخته شده است.
  3. تنوع نقش مهمی در شکل گیری، تاریخ کانادا ایفا کرده است. امروز، کانادا دارای بالاترین درصد شهروندان خارجی است که نسبت به هر کشور دیگری در بین کشورهای G8 وجود دارد. در سال 2012، کانادا در هفتمین سال متوالی تعداد قابل توجهی از مهاجران را با 257،515 تازه وارد، را با ویزا کانادا پذیرش کرد. کانادا همزمان با باز کردن درهای کشورش به روی مهاجران، جامعه ای از زبان های مخلوط، فرهنگ ها و ادیان را ایجاد کرده است. تاریخ مهاجرت به کانادا کانادا، ملت تازه واردان است. در اصل اولین ساکنان این سرزمین، بومیان کانادا بودند، ویزای کانادا با فرانسوی ها و مستعمرات بریتانیایی در قرن 17 آغاز شد. این روند مهاجرت به کانادا، در قرن های 18 و 19 با وفاداران امپراتوری متحده که در طول جنگ داخلی آمریکا فرار کرده بودند، ادامه یافت. موج بعدی مهاجرت از اروپا پس از جنگ جهانی دوم بود که، بسیاری از فرهنگ ها، زبان ها و گروه های مذهبی را به کانادا فراخواند و موجب تغییرات بسیاری در سیاست های دولت و اولین قوانین برای حفاظت از این تنوع شد. در طول 60 سال گذشته، مهاجرت به کانادا همچنان به رشد خود ادامه داد و تازه واردان از هر گوشه ای از جهان به کانادا مهاجرت کردند. در سال 1971، کانادا اولین کشور در جهان بود که یک سیاست رسمی چند فرهنگی را تصویب کرد، نشان داد که تنوع در منظر سیاسی و اجتماعی، چه مقدار ارزشمند است. قانون اساسی کانادا که توسط نخست وزیر Trudeau در سال 1982 اجرا شد، حاوی منشور حقوق و آزادی هایی بود که چند فرهنگی را حفظ می کرد. قانون چند فرهنگی کانادایی در سال 1988 معرفی شد و بودجه های فدرال در بین گروه های قومی تقسیم شدند تا به آنها در حفظ فرهنگ خود کمک کنند. امروزه بسیاری از مراکز فرهنگی - اجتماعی که ایجاد شده اند در نتیجه این بودجه ایجاد شده است. تنوع در تعداد امروز، مهاجران بیش از 20 درصد از کل جمعیت کانادا را تشکیل می دهند، که بیشترین نسبت را در بین کشورهای G8 دارد. بر طبق آمار کانادا، اکثریت شهروندان خارجی کانادا در اُنتاریو، بریتیش کلمبیا، کبک و آلبرتا زندگی می کنند و بیشتر در شهرهای بزرگ ساکن هستند. بیش از 200 ریشه قومی در سرشماری سال 2011 گزارش شده اند و 13 قوم از بین این 200 قوم، جمعیتی بیش از یک میلیون نفر دارند. تنوع در گویش اگر در یکی از خیابان های شهرهای بزرگ در کانادا راه بروید، واقعا از تعداد زیاد لهجه ها، زبان ها و گویش هایی که می شنوید، شگفت زده خواهید شد. اگر چه کانادا دارای دو زبان رسمی (انگلیسی و فرانسوی) است، اما: بیش از 200 زبان در سرشماری سال 2011 به عنوان زبان اصلی یا زبان مادری گزارش شده است. 17.5% اعلام کرده اند که حداقل به 2 زبان در داخل خانه هایشان صحبت می کنند که که این آمار در سال 2006 در حدود 14.2% بود. در سال 2011، 80% از جمعیت که اعلام کردند به زبان دیگری غیر از زبان انگلیسی، فرانسوی یا زبان بومی صحبت می کردند، در یکی از شش شهر بزرگ کانادا زندگی می کردند (تورنتو، ونکوور، مونترال، کلگری، ادمونتون و اُتاوا). آینده این تنوع انتظار می رود تنوع در جمعیت کانادا، در دو دهه آینده به طور قابل توجهی افزایش یابد، به ویژه در کلان شهرها. آمارها نشان می دهد که کانادا تا سال 2031، بین 25 تا 28 درصد از جمعیت کانادا را، خارجی ها تشکیل خواهند داد و 29 تا 32 درصد از جمعیت هم متعلق به یک گروه اقلیت قابل مشاهده می باشند. انتظار می رود که اقلیت های قابل مشاهده 63 درصد جمعیت تورنتو، 59 درصد از ونکوور و 31 درصد از مونترال را تشکیل دهند. نمایش گسترده ای از تنوع تنوع در کانادا فراتر از نژاد و قومیت است، اما شامل زبان، جنسیت، وابستگی های مذهبی، گرایش جنسی، توانایی ها و وضعیت اقتصادی است. بازار کار در کانادا، مسئله ای است که در زمینه چند فرهنگی در مورد آن بحث می شود. کارفرمایان کانادایی، گام هایی را برای اطمینان از اینکه شرکت هایشان نماینده جمعیت چند فرهنگی کانادایی هستند، برداشته اند. در هفت سال گذشته، رقابتی بین بهترین کارفرمایان تنوع فرهنگی در کانادا برگزار شده است که آنان را تشویق می کند که، برنامه های تنوع کاری و برنامه های انعطاف پذیر را دربرابر پنج گروه عمده کارکنان ایجاد کنند: زنان، اعضای اقلیت های قابل رویت، افراد معلول، مردم بومی و همجنسگرایان، دوجنسگرا و ترنس ها.
  4. mehrnosh111

    کلاس های پروازی را بیشتر بشناسید

    عموما هواپیماهای مسافربری از لحاظ کیفیت به فرست کلاس، بیزینس کلاس و اکونومی کلاس تقسیم می شوند که در سال های اخیر اکونومی با کیفیت نیز به این دسته بندی توسط بعضی ایرلاین ها اضافه شده است. قبلا کیفیت صندلی ها و تفاوت کلاس ها مشخص نشده بود، صندلی ها با کیفیت یکسان بودند و تفاوت در شرایط و تسهیلات غیر از نوع جایگاه مسافر ایجاد می شد مانند محدودیت میزان بار مسافر، قوانین تغییر یا استرداد بلیط هواپیما و ... که برخی از این موارد هستند. کلاس و درجه بندی ایرلاین های پرواز خارجی بیانگر میزان کیفیت محل نشستن در حمل و نقل عمومی است. محل نشستن میتواند یک صندلی یا یک کابین باشد. کلاس های بالاتر برای راحتی بیشتر مسافرین طراحی شده و گران قیمت تر می باشند. قیمت پایه کلاس ها در یک بیان ساده قیمت کلاس ها به هر صندلی هواپیما در درجه بندی های مختلف با قیمت و قوانین مقرر بستگی دارد. قیمت کلاس ها با واژه های مشخص شناسایی می شوند، بعضی از این واژه ها در تمامی ایرلاین ها یکسان است و برخی دیگر بسته به ایرلاین متفاوت می باشند در ادامه به تعدادی از این واژه ها که در تمامی ایرلاین ها یکسان می باشد اشاره می کنیم : Y= بلیط هواپیما اکونومی کلاس J= بلیط هواپیما بیزینس کلاس F = بلیط هواپیما فرست کلاس قیمت هر کلاس هواپیمایی از طریق سیستم رزرو ایرلاین و آژانس های هواپیمایی برای فروش هر صندلی در هواپیما تعیین می گردد و با پیگیری کلاس بلیط هواپیماهای موجود اعلام می شود. اکـونـومی کـلاس به بیان ساده با پرواز داخلی اکونومی برای رفتن از مبدا به مقصد شما صندلی مورد نظر خود را با تفاوت هایی از لحاظ پهنای صندلی و فضای جلو پای صندلی دریافت می کنید. جلو پای صندلی از 70 تا 83 سانتی متر و پهنای صندلی از 43 تا 83 سانتی متر می باشد. اگرچه ممکن است، این چند سانتی متر از نظر شما تفاوت چندانی نداشته باشد ولی وقتی در پرواز خارجی بلند مدت قرار بگیرید تفاوتشان را حس خواهید کرد. برای سایر تفاوت ها میتوان وجود پریز برق، Wi-Fi، غذا، سرگرمی، تلوزیون و سرویس های مختلف را مثال زد. اکونومی کلاس با کیفیت بلیط هواپیما اکونومی کلاس با کیفیت تفاوت های متعددی با اکونومی کلاس معمولی دارند. در آمریکا آن را انتخاب کابین اصلی می نامند و در مسیرهای هوایی بریتانیایی اصطلاح ورد تراولر پلاس را برای آن به کار می برند. ولی تمامی آن ها یک معنی دارند: پرواز اکونومی کلاس با مقداری جذابیت و البته مقداری پر هزینه تر. البته گفته می شود که قیمت این پرواز ها با پرواز های بیزنس کلاس، مشابه نیست. بیـزینـس کـلاس میگویند اگر یکبار پرواز با بیزینس کلاس را تجربه کنید، دیگر هرگز با اکونومی کلاس سفر نخواهید کرد. اگرچه ممکن است برتری اکونومی با کیفیت بر اکونومی کلاس به آسانی قابل تشخیص نباشد ولی لوکس بودن بیزینس کلاس نسبت به اکونومی با کیفیت به وضوح قابل تشخیص است. کیفیت بیزینس کلاس به حدی بالا می باشد که بسیاری از ایرلاین ها قسمت بلیط هواپیما فرست کلاس خود را به طور کل رها کرده اند. فرسـت کـلاس افراد مشهور و ثروتمند در راس رزرو پرواز های فرست کلاس قرار دارند. تصور کنید افرادی که در پروازهای بیزینس کلاس بوده اند تنها مقدار کمی از لوکس بودن را تجربه کرده اند. جدا از حریم خصوصی و اندازه صندلی ها (به خاطر داشته باشید، که در پرواز های فرست کلاس تعداد صندلی ها کم و مانند سوییت های شخصی می باشند.) قیمت پروازهای فرست کلاس تا پنج برابر قیمت پروازهای بیزینس کلاس می باشد.
  5. mehrnosh111

    هواپیما؛ پرنده آهنی غول پیکر

    انسان امروزه، می تواند بر فراز زمین پرواز کرده و آن را زیر پای خود ببیند و حتی از ابرها هم بالاتر برود که در نوع خود علاوه بر اینکه شگفت انگیز و زیباست، هیجان و اضطراب زمان پرواز را نیز دارد و این اضطراب زمانی بوجود می آید که، شما درباره این وسیله حتی به اندازه ماشین شخصی خودتان اطلاعات نداشته باشید. در اینجا سعی شده با جمع آوری مطالبی مفید، شما را با این صنعت بیشتر آشنا کنیم، پس با ما همراه باشید... از دیرباز انسان ها، همیشه سعی در انجام عمل پرواز داشته اند. در افسانه های یونانی شواهدی؛ در متون و حکاکی و نقاشی های به جا مانده؛ بر این صحبت وجود دارد. «ددالوس» مخترع دربار «مینوس شاه» بعد از زندانی شدن او و پسرش توسط «مینوس شاه»، برای فرار از زندان تصمیم می گیرد بالهای پرندگان را با موم به بدن خود و پسرش «ایکاروس» بچسباند، «ایکاروس» حین پرواز به توصیه پدر برای نزدیک نشدن به خورشید گوش نکرد و بال های مومی اش آب شد و به اعماق دریا سقوط کرد. در چین باستان یکی از امپراتوران، اژدهای بزرگی را با استفاده از پارچه مخصوص و پر کردن دود گرم در داخل آن در برابر چشمان ناباور تمام مردم در آسمان رها کرد. مثبت ترین تلاش در این رابطه را می توان به لئوناردو داوینچی اختصاص داد. اما با توجه به سرعت بالای زندگی امروزه، بسیاری از مردم ترجیح می دهند که وسیله های سریعتر و آسان تر را انتخاب نمایند. هواپیما یکی از این وسیله هایی است ، که از وقتی اختراع شده مورد استقبال انسان ها قرار گرفت که آن ها با خرید بلیط هواپیمای داخلی یا خارجی به راحتی سفر می کنند. این وسیله علاوه بر اینکه مسافت های طولانی تر را سریعتر طی می کند، استفاده بسیار زیادی می توان از آن داشت که از جمله آنها می توان باربری، مسافرتی و جنگی را نام برد. انواع هواپیما: زمانی که صحبت از انواع هواپیماها به میان می آید، چندین پارامتر اصلی در این رابطه مطرح می شود : طرح و عملکرد : هواپیما بال ثابت : هواپیما ؛ هواپیما بال محترک : هلی کوپتر پیش رانش موتور دار: مربوط به هواپیما بال ثابت است که موتور تعبیه شده در این نوع هواپیما باعث تامین نیروی پیش رانش هواپیما می شود. بی موتور نظیر پاراگلایدرها کاربرد: نظامی نظیر جنگنده ها و هواپیماهای ترابری نظامی ؛ غیر نظامی: مسافربری، باربری و ... ساختار هواپیما: از زمان اولین پرواز هواپیما به دست برادران رایت تا امروزه؛ جدای اینکه ایده های متفاوتی برای طراحی و ساخت و تغییراتی در اجزای اصلی هواپیما مطرح شد و تفاوت های در خرید بلیط هواپیماها به وجود آمده، در هنگام ساخت 5 پارامتر اصلی را به شرح زیر به طور مشترک دارا می باشند: 1. بدنه: متشکل از کابین که قسمتی برای بار و قسمتی برای مسافرین می باشد و جنس آن از آلیاژ و کامپوزیت می باشد. طراحی بدنه هواپیماها از زمان اولین ساخت تا به امروز به دسته های زیر تقسیم می شود: Truss: هواپیماهای قدیمی، این طرح به گونه ای است که کل بدنه هواپیما فشار پرواز را تحمل می کند. Monocoque: نسل دوم هواپیماها، این طرح به گونه ای است که فقط پوسته بدنه هواپیما فشار پرواز را تحمل می کند. Semi – Monocoque: هواپیماهای امروزی، این طرح به گونه ای است که فشار پرواز به یک گودی که در قسمت زیرین هواپیما قرار داده شده است، وارد می شود. این کار باعث می شود که فشارهای ناشی از پرواز به قسمت بدنه کاهش پیدا کرده و طول عمر هواپیما افزایش یابد. 2. بال: از مهمترین و حساس ترین قسمت های هواپیما می باشد. بال ها وظیفه تولید نیروی بالابرنده هواپیما را به عهده دارند و باعث گردش هوا در اطراف هواپیما می شوند. به دلیل اتصال بدنه به بال و تبعیت بدنه هواپیما از حرکت بال ها، کوچکترین خطا در محاسبه ساخت یک بال باعث انحراف از مسیر و یا حتی سقوط آن هواپیما می شود. جنس بال ها از آلمینیوم یا کامپوزیت می باشد که علاوه بر زیبایی باعث مقاومت بالای آنها در برابر فشارهای وارده به اجزای داخلی بال ها می باشد. بال ها محترک و ثابت هستند. بال های متحرک را می توان در هلیکوپترها یا بالگردها دید. بال های ثابت هم به ویژه در هواپیمای مسافربری دیده می شوند که خود این بال ها نیز دارای اجزای متحرکی می باشند: Flap: قسمتی از بال که تحت اختیار خلبان می باشد و در هنگام فرود یا برخاستن هواپیما باز و بسته می شوند و با افزایش نیروی بالا برده امکان مانور ساده تر به سمت بالا و پایین و پرواز راحت تر را به خلبان می دهد. Aileron: قسمتی از نوک بال است، که به خلبان اجازه حرکت هواپیما به سمت چپ و راست را می دهد که حرکت این قسمت در بال ها مخالف یکدیگر می باشد. بالچه: در انتهای نوک بال قرار دارد و باعث می شود هواپیما در حین پرواز انرژی کمتری از موتور دریافت کرده و باعث مصرف بهینه سوخت هواپیما شود. 3. قسمت دوم هواپیما یا دم هواپیما: وظیفه اصلی آن ایجاد تعادل و ثبات در هواپیما و ایجاد حرکت هواپیما در جهات راست، چپ، بالا و پایین می باشد. 4. ارابه ها / چرخ های فرود: بخشی از هواپیماست که در هنگام حرکت بر روی زمین و یا توقف بر روی آن تکیه دارد. شایعه ترین مورد استفاده آن نوع چرخدار آن می باشد که البته انواع دیگری از این ارابه ها وجود دارد که قابلیت نشستن و برخاستن بر روی سطح آب ( محفظه هوا ) و بر روی برف (هواپیما های اسکی) وجود دارد. چرخ های هواپیما دارای ترمز هستند ولی زمانی این ترمزها وارد عمل می شوند که سرعت هواپیما بسیار پایین باشد و خلبان بخواهد کاملا در جلوی ترمینال توقف داشته باشد. 5. موتور: برای آنکه هواپیمایی پرواز کند نیاز است که نیروی بالا برنده یا Lift خود را افزایش دهد، این افزایش همراه با سرعت هواپیما است و آنچه که سرعت هواپیما را بالا می برد، موتور آن است. در هواپیماهای ابتدایی موتورهای پیستونی (همانند موتور ماشین) مورد استفاده قرار می گرفت. امروزه از موتورهای جت برای هواپیماها استفاده می شود که در زمان پرواز سرعتی بین 700 تا 900 کیلومتر بر ساعت و در هنگام برخاستن و یا فرود سرعتی در حدود 150 تا 250 کیلومتر بر ساعت دارند. حال که با عملکرد کلی و اجزای اصلی هواپیما آشنا شدید، به راحتی می توانید برای خرید بلیط هواپیما خارجی و خرید بلیط داخلی، کلیک کنید.
  6. فکر مهاجرت به کشوری دیگر، انسان را به وحشت می اندازد. تلاش برای اینکه بدونید چه کارهایی رو باید تکمیل کنید، سخت شما را به فکر فرو می برد. اما به یاد داشته باشید شما اولین نفری نیستید که برای عوض کردن سبک زندگی خودتون، کارهایی را انجام داده اید. بنابراین اگر قرار است به زودی به کشوری دیگر مهاجرت کنید، مقاله زیر که از تجربیات کسانی که قبل از شما مهاجرت کرده اند، را با دقت بخوانید و مطمئن شوید که همه موارد زیر را حتما انجام داده باشید. بررسی خودمون را با موضوع شماره یک شروع می کنیم: شماره یک: قیمت مسکن را در نظر بگیرید قبل از اینکه بخواهید به کشور مورد نظرتون مهاجرت کنید و بلیط هواپیما ی آن را تهیه کنید، حتما درباره قیمت خانه ها و یا اجاره هاشون و شرایطشون در منطقه و شهر مورد نظر خودتون تحقیقات کاملی را انجام بدهید. همچنین درباره پرواز به آن کشور نیز تحقیق کنید چون با پرواز داخلی فرق دارد. اگر زمانی که شما به مقصد خودتون برسید و بدونید جایی برای اقامت و ماندن دارید، استرس شما خیلی پایین می آید. شماره دو: یک دوست آنلاین پیدا کنید مطمئنا به وضعیت شما کمک خواهد کرد اگر قبل از وارد شدن به کشور جدید خود یک دوست داشته باشید. در شبکه های اجتماعی با مردمی که در کشور مورد نظرتون هستند، ارتباط برقرار کنید و باهاشون دوست بشید (البه با رعایت موارد ایمنی و احتیاطی). به این ترتیب، احساس تنهایی نمی کنید. شماره سه: درباره الگو و روش های حمل و نقل کشور جدیدتون تحقیق کنید. شما به محض اینکه به کشور جدیدتون برسید، می خواهید بدونید چطور از یک جا به جای دیگر باید بروید. هزینه وسایل نقیله عمومی را با داشتن یک ماشین شخصی مقایسه کنید. شماره چهار: از سیستم پولی و بانکی کشور جدیدتون سر در بیارید یادتون باشه، که شما قرار نیست با تومان و ریال اینجا در اون کشور معامله کنید. یک دید کامل و منطقی از اطلاعات مربوط به تغییر ارز از پول کشور فعلی به کشور آیندتون داشته باشید که در این تبدیل ارز دچار ضرر نشید. شماره پنج: زبانشان را یاد بگیرید حتی اگر شما قصدپرواز خارجی به کشوری را دارید که زبان آنها انگلیسی است و اینکه شما هم به این زبان تسلط دارید، لزوما همان مدل زبان انگلیسی نیست که شما ان را یاد گرفته اید. با عبارات رایج، به ویژه آنهایی که دوستانه هستند، حتما آشنا شوید. شماره شش: آزمون آشپزی یادتون باشه، منوی رستوران و غذاهای هر کشور مخصوص خودش هست و حتما خیلی با منوی رستوران مورد علاقتون در کشور فعلیتون فرق داره. پس باید خودتون را با چشیدن طعم غذاهای کشور جدید عادت بدید تا راحت تر بتونید با غذاها کنار بیایند. شماره هفت: تمام حساب های بانکی تون رو ببندید حالا که می خواهید به این کشور جدید مهاجرت کنید، نباید وقت خودتون رو در کشور جدید صرف این بکنید، که پیگیری حساب بانکی هایی که در کشور خودتون هنوز هم فعال هستند را بکنید. شما کارهای مهم تری برای انجام دادن دارید. پس قبل از اینکه کشور مادری تون رو ترک کنید، ترتیب کارهای بانکی و مالی خودتون رو حتما بدید و میتوانید بلیط تک برای این مهاجرت تهیه کنید. شماره هشت: خانواده و دوستانتون رو از وضعیتتون با خبر کنید پس از رفتن به کشور دیگری، لزوما نباید دوستان خودتون رو در کشور مادرتون فراموش کنید. از طریق ایمیل، رسانه های اجتماعی، و یا تلفن و یا هر روش دیگری که برای ارتباط با دیگران ترجیح می دید، استفاده کنید. همچنین، با در نظر گرفتن موقعیت زمانی محل زندگی جدیدتون، دوستان و خانواده تون رو آگاه کنید، چه ساعتی در روز می تونند به راحتی باهاتون تماس بگیرند.
  7. mehrnosh111

    حقیقت هایی درباره هواپیما و سفر هوایی

    هواپیما از زمان برادران رایت (یا شاید دقیق تر، آلبرتو سانتوس مخترع برزیلی) بسیار تغییر کرده است. اولین هواپیماها که از چوب و پارچه ساخته شد، کاملا متفاوت با خطوط هواپیمایی Boeing و Dreamliners های امروزه بود. با پیشرفت های مداوم در فن آوری هوا فضا، سخت است که همه چیز را درباره توانایی های هواپیماها که قادر به انجام آن هستند و کارهایی دیگری که باقی مانده اند را عنوان کرد. در ادامه 11 مورد است، که شما در مورد هواپیما و سفر هوایی احتمالا نمی دانید: هواپیماها برای مقاومت در برابر رعد و برق طراحی شده اند هواپیماها به گونه ای طراحی شده اند که در برابر رعد و برق ها مقاوم باشند. برآورد شده است که، برخورد رعد و برق به هر هواپیما به طور متوسط سالانه یکبار و یا به ازای هر 1000 ساعت پرواز، برخورد می کند. اگرچه، از سال 1963 تا کنون هیچ هواپیمایی بر اثر اصابت صاعقه صعود نکرده است، که آن هم به دلیل، مهندسی دقیقی که اجازه می دهد تا بار الکتریکی یک رعد و برق از طریق هواپیما به بیرون هدایت شود، که معمولا بدون آسیب رساندن به هواپیما این کار انجام می شود. هیچ صندلی ایمنی در هواپیما وجود ندارد FAA (اداره هوانوردی فدرال) می گوید که هیچ صندلی ایمنی در هواپیما وجود ندارد، اما بر اساس یک مطالعه زمانی[1] در مورد سقوط هواپیماها نشان داد که صندلی های میانی در عقب هواپیما، کمترین میزان مرگ و میر در یک حادثه و یا سقوط هواپیما را دارا بود. تحقیقات آنها نشان داد که در طول سقوط هواپیماها: صندلی های یک سوم عقبی هواپیما 32 درصد مرگ و میر را در مقایسه با 39 درصد در یک سوم میانی و 38 درصد در یک سوم ابتدایی داشته است". با این حال، متغیرهای زیادی وجود دارد که غیر ممکن است بدانید باید دقیقا در هنگام خرید بلیط هواپیما، کدام صندلی در هواپیما را انتخاب کنید، تا از سقوط جان سالم بدر ببرید. و بله، سقوط هواپیما فوق العاده نادر است، زیاد بهش فکر نکنید. برخی از هواپیماها، اتاق خواب مخفی برای خدمه پرواز دارند در پرواز های طولانی، خدمه کابین می تواند 16 ساعت در روز کار کند. برای کمک به مبارزه با خستگی، بعضی از هواپیماها مانند هواپیماهای Boeing 777 و Dreamliners 787، با اتاق خواب های کوچکی طراحی شده اند که در آن خدمه پرواز می توانند، کمی چشماشون رو ببندند. اتاق های خواب معمولا از طریق یک پله پنهانی که به یک اتاق کوچک و با سقف کوتاه با 6 تا 10 تخت، یک حمام، و گاهی اوقات سرگرمی های داخل هواپیما، دسترسی دارند. چرخ های هواپیما برای فرود طراحی نشده اند چرخ های هواپیما طراحی شده اند تا وزن بارهای باورنکردنی (به وزن 38 تن) را تحمل کنند و می توانند تا 170 مایل در ساعت و بیش از 500 با زمین برخورد داشته باشد، در حالی که هنوز نیاز به تعمیر و بازسازی نداشته باشد. علاوه بر این، چرخ های هواپیما تا حدود 200 پاسکال فشار را تحمل می کنند که حدود شش برابر فشاری است، که چرخ های ماشین تحمل می کنند. اگر یک هواپیما نیازمند چرخ های جدید باشد، خدمه زمینی به سادگی هواپیما را مانند یک ماشین، چرخ هایش را عوض می کنند. چرا خدمه کابین هنگام فرود هواپیما، نور را کم می کنند هنگامی که یک هواپیما در شب برای فرود آماده می شود، خدمه کابین نور های داخلی را کم می کند. چرا؟ اگر در هنگام فرود در شب مشکلی پیش بیاید و نیاز به تخلیه سریع باشد، باید چشم مسافران به تاریکی عادت کند. خلبان کریس کوک توضیح داد: «تصور کنید که در اتاق روشن و ناآشنا پر از موانع هستید، در همین زمان کسی چراغ ها را خاموش می کند و از شما می خواهد سریع از آن اتاق خارج شوید.» به همین ترتیب، دلیل اینکه خدمه پرواز از مسافران می خواهند که هنگام فرود و یا برخاستن، حتما پرده پنجره های هواپیما بالا باشد، برای موارد اضطراری فرود است که مسافران نسبت به محل فرود اشراف داشته باشند تا در هنگام تخلیه از هواپیما، بهتر و سریع تر تصمیم بگیرند که از کدام سمت هواپیما را ترک کنند. بلیط هواپیما هم که همان ابتدا چک میشود تا مسافران سریع تر خارج شوند. هواپیما به هر دو موتور برای پرواز نیاز ندارد! فکر اینکه هواپیما فقط با یک موتور پرواز کند به اندازه کافی ترسناک است، اما هر هواپیمای تجاری می تواند با خیال راحت تنها با یک موتور پرواز می کند. کارکرد با نیمی از قدرت موتور می تواند مصرف سوخت هواپیما را کاهش دهد و ممکن است حرکت آن را کندتر کند، اما هواپیماها برای چنین شرایطی طراحی و آزمایش می شوند. هر هواپیمایی که برای مسیرهای طولانی برنامه ریزی می شود، مخصوصا آنهایی که در سرتاسر اقیانوس ها یا از طریق مناطق غیر مسکونی مانند قطب شمال پرواز می کنند، باید توسط اداره هواپیمایی فدرال (FAA) برای Extended-range Twin Operations (ETOPS) تأیید شوند، که اساسا تعیین می کند که این هواپیما با یک موتور تا چه مسافتی را می تواند طی کند. Boeing Dreamliner برای ETOPS-330 تایید شده است، که به معنی آن است که می تواند به مدت 330 دقیقه (یعنی پنج و نیم ساعت) با یک موتور پرواز کند. در حقیقت، اکثر هواپیماها می توانند یک فاصله شگفت انگیز طولانی را بدون هیچ موتور در هوا بمانند و به مسیر خود ادامه دهند، که این مورد را می توانیم از glide ratio (نسبت سرعت حرکت در هوا به صورت افقی بدون موتور و یا پیش ران به افت ارتفاع) ممنون باشیم. با توجه به مهندسی دقیق هواپیمای Boeing 747 می تواند بدون موتور به ازای هر دو مایل (حدود 3.5 کیلومتر) فقط 1000 فوت کاهش ارتفاع بدهد، که معمولا بیش از زمان کافی برای یک فرود کم خطر به زمین باشد. چرا در دستشویی هواپیما، زیر سیگاری وجود دارد؟ FAA سیگار کشیدن در هواپیما را در سالهای قبل ممنوع کرد، اما مسافران تیزبین می دانند که توالت های هواپیما هنوز هم در آنها زیرسیگاری وجود دارد. دلیل این کار هم این است که ایرلاین ها - و افرادی که هواپیماها را طراحی کرده اند – می دانند که علی رغم تمام قوانین منع سیگار کشیدن در هواپیما و هزاران تابلوها برجسته که در سرتاسر هواپیما نصب شده است، باز هم یک فرد سیگاری تصمیم می گیرد که یک سیگار در هواپیما روشن کند. با این احوال هم طراحان و ایرلاین ها، امیدوار هستند اگر کسی این قانون «سیگار نکشیدن» را نقض کرد حداقل آن را در دستشویی انجام دهد ولی این مورد را هم به خاطر بسپارد که اگر ته سیگار خود را درست خاموش نکند و در زیر سیگاری به همان حال رها کند ممکن است باعث ایجاد یک آتش سوزی بشود. پس اگر در هواپیما سیگار می کشید، حتما احتمال آتش راه انداختن را از یاد نبرید. این سوراخ کوچک در پنجره هواپیما چیست؟ برای تنظیم فشار کابین است. اکثر پنجره های هواپیما از سه پانل اکریلیک تشکیل شده است. پنجره بیرونی همانطور که انتظار دارید، از ورود اجسام بیرونی به داخل هواپیما جلوگیری می کند و فشار کابین را حفظ می کند. در صورتی که اتفاقی برای پنل بیرونی بیافتد، پنل دوم به عنوان یک گزینه موفقیت 50 به 50 عمل می کند. اما، سوراخ کوچکی که در پنجره داخلی وجود دارد که فشار هوا را تنظیم کند، باعث می شود بار اضافی از روی پنل میانی برداشته شود تا زمانی که پنل بیرونی از دست برود و نوبت پنل میانی شود. چرا غذاها در هواپیما بد مزه یا بی مزه است غذای هواپیما شهرت بدی دارد، اما تمام تقصیرها متوجه خود غذا نیست – مقصر واقعی خود هواپیما است. مطالعه دانشگاه کورنل در سال 2015، که توسط مطالعه زمانی صورت گرفت، نشان داد که محیط درون یک هواپیما عملا طعم غذا و نوشیدنی را تغییر می دهد – طعم های شیرین به نظر کمتر شیرین هستند، در حالی که طعم های شور، خیلی شورتر می شوند. هوای بازیافتی خشک درون کابین هواپیما هم نمی تواند کمک زیادی به این مساله بکند چرا که رطوبت پایین می تواند چشایی را ضعیف کند و باعث بشود که حس بویایی در هواپیما بسیار سخت تر شود. بر اساس یک مطالعه در سال 2010 از موسسه Fraunhofer برای ساخت فیزیک در آلمان، هنگامی که شما در هوا هستید، در حدود 30 درصد سخت تر می توانید طعم های شور و شیرین را تشخیص دهید. دفعه بعد که پرواز می کنید، به جای غذا یک لیوان آب گوجه فرنگی را امتحان کنید. درباره ماسک های اکسیژن دستورالعمل های ایمنی در بسیاری از پرواز ها شامل نحوه استفاده از ماسک های اکسیژن است که در هنگام برخورد هواپیما که باعث از دست رفتن فشار کابین است، می باشد. با این حال، یکی از چیزهایی که خدمه پرواز به شما نمی گویند این است که ماسک های اکسیژن تنها حدود 15 دقیقه اکسیژن دارند. در هنگامی که شما درگیر استفاده از این ماسک هستید به نظر شاید این زمان کافی نباشد، اما در زمان واقعی و بدون استرس حتی بیشتر از کافی است. به یاد داشته باشید، اکسیژن در ماسک ها زمانی که کابین هواپیما فشار را از دست می دهد، کاهش می یابد که به این معنی که هواپیما نیز در حال از دست دادن ارتفاع است. طبق گفته Gizmodo، یک خلبان با تهیه یک ماسک اکسیژن و انتقال هواپیما به ارتفاع کمتر از 10،000 فوت، می تواند این وضعیت را به ثبات برساند و مسافران به راحتی می توانند در این ارتفاع و بدون ماسک نفس بکشند. این فرود سریع معمولا کمتر از 15 دقیقه طول می کشد، به این معنی که ماسک های اکسیژن برای محافظت از مسافران بیش از کافی است. چرا هواپیماها در آسمان خطوط سفید رنگی از خود به جا می گذارند؟ خطوط سفید که هواپیما را در آسمان از خود بجای می گذارند، همان میعان (تبدیل گاز به مایع تحت شرایط فیزیکی و شیمیایی مانند تغییر فشار و دما و ...) است، که نام فنی آن «Contrails» است. موتورهای هواپیما بخار آب را که، بخشی از فرآیند احتراق است، آزاد می کنند. هنگامی که بخار آب گرم از اگزوز خارج می شود و به هوا خنک تر در بالای اتمسفر می رسد، باعث ایجاد این خطوط سفید رنگ پف دار در آسمان می شود. این اساسا همان واکنشی است که وقتی شما در هوای سرد بیرون از خانه نفس می کشید، اتفاق می افتد. [1] یک فرآیند ساختار یافته است که به طور مستقیم با استفاده از دستگاه زمانبندی به بررسی و اندازه گیری کار انسان انجام می شود تا زمان لازم برای تکمیل کار توسط کارگر واجد شرایط در هنگام کار در سطح مشخصی از عملکرد تعیین شود.
×