بررسی خطوط تولید موتورهای tu3 و tu5 (موتور 206)
تبلیغات
آفرینش

تهران سازان

جملات کاربران:
برخی از محصولات فروشگاه نواندیشان بهترین مدیر، مسئول و کاربر انجمن در مردادماه
بررسی خطوط تولید موتورهای tu3 و tu5 (موتور 206)طرح توجیهی کویرنوردی یزد بررسی خطوط تولید موتورهای tu3 و tu5 (موتور 206)نقشه کد کامل تهران به صورت قطعه بندی شده بررسی خطوط تولید موتورهای tu3 و tu5 (موتور 206)مجموعه کامل آموزش Solidworks بررسی خطوط تولید موتورهای tu3 و tu5 (موتور 206) بررسی خطوط تولید موتورهای tu3 و tu5 (موتور 206)
بررسی خطوط تولید موتورهای tu3 و tu5 (موتور 206)نقشه gis منطقه 1 تهران بررسی خطوط تولید موتورهای tu3 و tu5 (موتور 206)نقشه کد نقشه gis منطقه 15 تهران بررسی خطوط تولید موتورهای tu3 و tu5 (موتور 206)نقشه gis منطقه 17 تهران
بررسی خطوط تولید موتورهای tu3 و tu5 (موتور 206)نقشه gis منطقه 2 تهران بررسی خطوط تولید موتورهای tu3 و tu5 (موتور 206)نقشه GIS کل تهران بررسی خطوط تولید موتورهای tu3 و tu5 (موتور 206)نقشه gis منطقه 6 تهران
بررسی خطوط تولید موتورهای tu3 و tu5 (موتور 206)نقشه gis منطقه 3 تهران بررسی خطوط تولید موتورهای tu3 و tu5 (موتور 206)نقشه gis منطقه 11 تهران بررسی خطوط تولید موتورهای tu3 و tu5 (موتور 206)نقشه gis منطقه 12 تهران sam arch آرتاش

جديد ترين اطلاعیه های انجمن نواندیشان و اخبار همایش ها و مطالب علمی را از این پس در کانال تلگرام نواندیشان دنبال کنيد

درخواست و دانلود مقالات علمي رايگان | فهرست آموزش های گروه انقلاب آموزشی | مسابقات تالارها | ترجمه مقالات تخصصی با قیمت دانشجویی
صفحه 3 از 10 نخستنخست 1234567 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 21 تا 30 , از مجموع 91

موضوع: بررسی خطوط تولید موتورهای tu3 و tu5 (موتور 206)

  1. #21
    کاربر انجمن

    تاریخ عضویت
    28-08-2009
    نوشته ها
    179
    مهندسی مکانیک
    سپاس
    0
    3 سپاس در 3 پست
    امتياز:203Array

    پیش فرض

    ايستگاه 1200
    عمليات : نصب محفظه ي ياتاقان ميل لنگ
    مراحل :
    1-قرار دادن ساپورت اول زنجير
    2-قرار دادن محفظه ياتاقان بر روي بلوكه و فشار آن با چكش كه اين كار براي آب بندي و بيرون نزدن روغن از شيار بين بلوكه و محفظه ياتاقان است
    3-برداشتن ساپورت اول و قرار دادن ساپورت دوم . اين زنجير براي پمپ روغن است
    4-برداشتن بچه پالت از روي پالت
    5-بررسي و تنظيم پين هاي موقعيت دهي محفظه با چكش هاي پلاستيكي فشرده جهت عدم ايجاد خش
    6-ساپورت دوم برداشته نمي شود تا كار در ايستگاه هاي بعدي راحت تر انجام گيرد
    كنترل : شيار دار بودن ياتاقان هاي 2و4 در محفظه ياتاقان و كنترل وجود 5 ياتاقان

  2. # ADS
    Circuit advertisement
    تاریخ عضویت
    Always
    نوشته ها
    Many
    آفرینش گستر
     

  3. #22
    کاربر انجمن

    تاریخ عضویت
    28-08-2009
    نوشته ها
    179
    مهندسی مکانیک
    سپاس
    0
    3 سپاس در 3 پست
    امتياز:203Array

    پیش فرض



    ايستگاه 1210
    عمليات : سفت كردن پيچ هاي محفظه ياتاقان ميل لنگ كه در قسمت قبلي روي بلوكه ي سيلندر قرار گرفته اند .
    تمامي مراحل در اين ايستگاه اتوماتيک و توسط ربات انجام مي شود
    T = (20NM +/-10%)+(44º+/-2º)

    ايستگاه1210 back up (پشتيبان)
    سفت كردن پيچ هاي محفظه ياتاقان ميل لنگ به صورت دستي حلزوني

    ( تايمينگ 4 2 1 3 5 فلايويل )

  4. #23
    کاربر انجمن

    تاریخ عضویت
    28-08-2009
    نوشته ها
    179
    مهندسی مکانیک
    سپاس
    0
    3 سپاس در 3 پست
    امتياز:203Array

    پیش فرض



    ايستگاه 1240
    عمليات : نصب كوركن روغن و قرار دادن استادهاي كارتر
    برداشتن يك به يك دو عدد كوركن روغن و جا زدن آن ها بطور دقيق در پيچ هاي كوركن روغن و بستن آن ها در محل مناسب با گشتاور بستن كه توسط دستگاهي اتوماتيک مثل ترك متر انجام مي شود كه داراي گشتاور بستن ماكزيموم 20 نيوتن*متر با تلورانس 20٪ است . مرحله ي بعدي بستن دو عدد استاد كارتر بر روي بلوكه با گشتاور بستن ماكزيموم 5 نيوتن*متر با تلورانس 30٪ است .
    توضيحات : وظيفه كوركن هاي روغن در تست نشتي روغن است سپس كوركن بالايي برداشته شده و جاي آنرا كوركن پلاستيكي مي گيرد . پيچ هاي استاد براي موقعيت دهي مناسب به كارتر تعبيه شده است.

  5. #24
    کاربر انجمن

    تاریخ عضویت
    28-08-2009
    نوشته ها
    179
    مهندسی مکانیک
    سپاس
    0
    3 سپاس در 3 پست
    امتياز:203Array

    پیش فرض

    بعضی از ایستگاهها به دلایلی همچون افزایش بازدهی، سازگاری با فیزیک محیط کارخانه، خرابی موضعی بعضی از ابزارو... جابجا یا حذف شده اند. به همین دلیل سماره ایستگاهها در مواقعی نامرتب میباشد.


    ايستگاه 1220
    عمليات : نصب پمپ روغن
    1-برداشتن پين موقعيت دهنده پمپ روغن از روي پوكايوكه (PCD) ا
    2-نصب پين موقعيت دهنده ميزان بيرون زدگي : 6 ميلي متر 5/0+/-
    3-برداشتن پمپ وغن و نصب آن روي زنجير بعد از حصول اطمينان از سالم بودن چرخ زنجير و پمپ روغن و 4-بستن 3 پيچ به صورت دستي
    5-چرخش 90 درجه پالت
    6-سفت كردن دو پيچ محفظه ياتاقان با گشتاوري بين 6 تا 10 نيوتن*متر
    7-برگرداندن 90 درجه اي پالت

    ايستگاه 1230
    نصب صفحه ي جانبي فلايويل
    اين ايستگاه مخصوص موتور TU5 است.

  6. #25
    کاربر انجمن

    تاریخ عضویت
    28-08-2009
    نوشته ها
    179
    مهندسی مکانیک
    سپاس
    0
    3 سپاس در 3 پست
    امتياز:203Array

    پیش فرض

    ايستگاه 1250
    عمليات : سفت كردن 3 عدد پيچ پمپ روغن به صورت اتوماتيک توسط ربات با گشتاور 8 تا 10 نيوتن*متر و شعاع 10 تا 160 درجه (براي TU3 ) وسفت کردن پيچهاي صفحات جانبي سمت تايمينگ و فلايويل و پمپ روغن (برايTU5) .

  7. #26
    کاربر انجمن

    تاریخ عضویت
    28-08-2009
    نوشته ها
    179
    مهندسی مکانیک
    سپاس
    0
    3 سپاس در 3 پست
    امتياز:203Array

    پیش فرض

    ايستگاه 1260
    عمليات : جا زدن 2 عدد كاسه نمد در سمت تايمينگ (محل قرار گيري تسمه ها) و فلايويل (محل قرار گيري صفحه كلاژ) براي محدود كردن حركت طولي ميل لنگ و همچنين بستن راه نشتي روغن
    طريقه عمليات به اين صورت است كه 2 عدد كاسه نمد برداشته شده و در قسمت پرس دستگاه پرس قرار مي گيرد سپس با زدن دكمه ي استارت توسط اپراتور دستگاه پرس شروع به حركت مي كند و دو عدد كاسه نمد را در جاي خود فيكس مي كند . ساعت هايي براي اندازه گيري لنگي بين كاسه نمد و محورها وجود دارد كه با قرار دادن دستگاه ساعت در دور كاسه نمد و چرخاندن آن حول محور خود در 360 درجه ميزان لنگي شعاعي اندازه گيري مي شود كه اگر بيش از حد مجاز باشد بلوكه رد مي شود . يك حسگر نوري در نزديكي دستگاه پرس قرار گرفته كه از لحاظ ايمني اپراتور را ساپورت مي كند بدين صورت كه اگر حين كار بدن اپراتور از اين دستگاه عبور كند دستگاه متوقف شده آژير مي كشد تا مشكلي براي اپراتور پيش نيايد

  8. #27
    کاربر انجمن

    تاریخ عضویت
    28-08-2009
    نوشته ها
    179
    مهندسی مکانیک
    سپاس
    0
    3 سپاس در 3 پست
    امتياز:203Array

    پیش فرض


    ايستگاه 1270
    عمليات : در اين ايستگاه كار مكانيكي روي بلوكه انجام نمي شود بلكه كار ما يك آزمايش است كه در آن لقي محوري ميل لنگ و نيروي لازم براي چرخش آن با استاندارد ها مقايسه شده و قطعه قبول يا مورد رد دستگاه قرار مي گيرد .
    در ابتدا ربات گشتاوري را به ميل لنگ اعمال مي كند ماكزيموم و ميني موم گشتاور چرخشي آن را محاسبه مي كند و با استاندارد مقايسه مي كند سپس يك پين در يك طرف به عنوان مرجع يا راهنما در يك سطح ماشينكاري شده ي بلوكه قرار مي گيرد و يك پين در همان طرف بلوكه , از طرف ديگر يك چكش يا يك دستگاه نيرويي را به ميل لنگ وارد ميكند بدين ترتيب لقي ميل لنگ نسبت به نقطه ي انتخابي سنجيده مي شود و با استاندارد ها مقايسه مي شود كه براي موتور TU3 06/0 تا 26/0 ميلي متر است .

  9. #28
    کاربر انجمن

    تاریخ عضویت
    28-08-2009
    نوشته ها
    179
    مهندسی مکانیک
    سپاس
    0
    3 سپاس در 3 پست
    امتياز:203Array

    پیش فرض


    ايستگاه 1290
    عمليات : سيليكون زني محل قرار گرفتن كارتر ضخامت سيليكون : 3 ميليمتر با تلورانس 5/0
    اين دستگاه بايد 30 دقيقه قبل از پايان كار اين خط خاموش شود .
    بايد قبل از انجام اين عمليات قسمتي كه مي خواهيم سيليكون بزنيم به طور كامل تميز شود .
    عمليات و مسير حركت ربات و سيليكون زدن به صورت كامپيوتري است و براي انواع مختلف موتورها متفاوت است .
    ايستگاه 1290 back up (پشتيبان)
    سيليکون زني محل نصب کارتر به صورت دستي

  10. #29
    کاربر انجمن

    تاریخ عضویت
    28-08-2009
    نوشته ها
    179
    مهندسی مکانیک
    سپاس
    0
    3 سپاس در 3 پست
    امتياز:203Array

    پیش فرض

    ايستگاه 1300
    عمليات : نصب كارتر يا محفظه روغن بر روي موتور
    1-تميز كردن سطح داخلي كارتر
    2-بستن 11 پيچ روي كارتر به صورت دستي 9 تا m8 2 تا M6 لاكتايت دار كه براي آب بندي است . زيرا در محلي كه اين دو پيچ بسته مي شود محفظه كارتر حجم كم و فشار زيادي دارد پس براي جلوگيري از نشتي روغن از پيچ هاي لاكتايت دار استفاده مي شود
    3-سفت كردن دستي 2 عدد مهره كارتر كه براي پيچ هاي استادي تعبيه شده است .
    4-مراحل كنترلي شامل : قر نبودن كارتر . تميز بودن درون آن و اطمينان از بستن 9 پيچ M8 و 2 پيچ M6 و 2 مهره ي پيچ هاي استادي

    ايستگاه 1310
    عمليات : سفت كردن پيچ ها و مهره هاي كارتر كه در شكل نشان داده شده استt=6 to 10 Nm

    ايستگاه 1320
    عمليات : برداشتن بلوكه ي موتور از خط بلوكه سيلندر و دوران 180 درجه اي آن به همان حالتي در ماشين قرار مي گيرد و انتقال آن به خط نهايي .

  11. #30
    کاربر انجمن

    تاریخ عضویت
    28-08-2009
    نوشته ها
    179
    مهندسی مکانیک
    سپاس
    0
    3 سپاس در 3 پست
    امتياز:203Array

    پیش فرض




    سرسيلندر
    ايستگاه 9010
    اولين ايستگاه عملياتي در خط سر سيلندر اين ايستگاه مي باشد در اين ايستگاه عملياتي که انجام مي شود در واقع قرار دادن قطعه کار يعني همان بلوک سر سيلندر در خط مونتاژ مي باشد. تجهيزات اين ايستگاه شامل تجهيزات عمومي مربوط به هر ايستگاه مي باشد به انضمام يک دستگاه کمپرسور باد که هوا را با فشار بيرون مي دهد . در خط سر سيلندر براي اينکه بتوانند سر سيلندر را براحتي در داخل خط بين ايستگاه ها حرکت دهند از يک سيستم ريلي به نام کانواير استفاده مي کنند روي ريل ها يک سري پايه به نام پالت قرار مي گيرد که بلوک سر سيلندر بايد روي اين پالت ها جا گير شود تا هم اينکه پالت سر سيلندر را همراه با خود در خط از يک ايستگاه به ايستگاه ديگر انتقال دهد هم اينکه سر سيلندر در موقعيت مشخص و ثابتي قرار گيرد و در واقع مختصات قسمت هاي مختلف آن در هر موقعيت کاملاٌ در دسترس قرار داشته باشد. پالت هاي استفاده شده در اين خط اين قابليت را دارند که با تغيير موقعيت در توليد موتور هاي مدل TU3 , TU5 , T13 و . . . و در مجموع 13 مدل مختلف موتور مورد استفاده قرار بگيرند به طور مرتب پالت هاي قطعات سر سيلندر از واحد پشتيباني بوسيله ماشين هاي پالت تراک و ليفت تراک، در ابتدا کليه قطعاتي که از واحد پشتيباني خارج مي شوند ( شامل سر سيلندر ، بلوک سيلندر ، ميل بادامک و ميل لنگ ) در ماشين شستشو شسته مي شود تا از آلودگي هايي مانند چربي ها ، روغن ها ، ذرات گرد ، غبار ، پليسه هاي ريز که جدا شده اند و . . . پاک شود و آماده عمليات مونتاژ مي شوند. سر سيلندر هاي شسته شده در داخل پالت هايي به اين ايستگاه منتقل مي شود در اين ايستگاه دو اپراتور مشغول کار هستند از آنجا يي که اين ايستگاه ، ايستگاه اول مي باشد و در صورتيکه سر سيلندر هي معيوب و يا داراي خوردگي و خط و خش و . . . وارد خط شوند در واقع کليه ايستگاه ها بي استفاده مي باشد و در واقع در وقت و هزينه اصراف مي شود اين ايستگاه از اهميت نسبتاٌ بالايي برخوردار است و به همين جهت است که از دو اپراتور در اين ايستگاه استفاده مي شود
    عمليات مونتاژي :
    در اين ايستگاه سر سيلندر بايد داخل پالت قرار گيرد براي اين کار يک سري حفره و بر آمدگي بر روي پالت ها ايجاد شده است که با حفره ها و برآمدگي هاي روي سر سيلندر همخواني دارد به گونه اي که سر سيلندر را کاملا به موقعيت مورد نظر هدايت مي کند و در واقع از تکان خوردن جابجايي و يا چرخيدن سر سيلندر در محل مورد نظر جلوگيري مي کند . برآمدگي هاي موجود بر روي پالت مي تواند ثابت و يا به صورت مونتاژي باشد (با اتصال پيچ ومهره و يا غيره به بدنه پالت متصل شده باشد)
    عمليات کنترلي :
    عمليات کنترلي اين ايستگاه شامل چند مرحله بازديد چشمي است:
    در ابتدا بايد تمامي سطوح سر سيلندر به صورت چشمي بازديد شود تا سطح آن داراي خط و خش نباشد و سطحي کاملاٌ سيقل و سالم داشته باشد.
    در هنگام قرار دادن سر سيلندر در داخل پالت نيز بايد اپراتور با دقت و احتياط کامل اين کار را انجام دهد تا در اثر برخورد سطوح سر سيلندر با پالت فولادي آسيبي نبيند. در صورتيکه خط و خش هاي موجود بر روي سر سيلندر سطحي و قبل رفع باشند اپراتور مي تواند با استفاده سمباده بسيار نرم (1200 يا . . . ) خش را از بين ببرد تا سطوح کاملاٌ سيقل باشند و آب بندي به طور کامل انجام شود و سر سيلندر مورد نظر را ضايعات نکنند ، اما در صورتيکه سر سيلندر داراي خش هاي لبه دار و نسبتاٌ ضخيم و غير قابل رفع باشد آن را از رده خارج کرده و ضايعات مي کنند.
    خش و مکي که قطع کننده محل سيل واشر سر سيلندر است وجود نداشته باشد.
    برآمدگي در لبه ها وجود نداشته باشد ، اپراتور به صورت چشمي و يا لمس کردن با انگشت سطوح را بررسي مي کند تا عاري از خش و مک و برآمدگي باشد زيرا اين عيوب مانع آببندي دقيق سطوح مي شود
    محفظه احتراق ، محل نشيمن سوپاپ و ساق آن و رزوه شمع کاملاٌ سالم باشد اين مرحله نيز به صورت چشمي و لمس با انگشت انجام مي شود.
    در محل قرار گيري محفظه خروجي آب هيچگونه خط و خشي رويت نشود اين مرحله نيز به صورت چشمي توسط اپراتور انجام مي شود.
    محل حفره هاي جاي سوپاپ ها ، رزوه شمع و . . . بايد بوسيله کمپرسور باد ، باد داده شود تا پليسه هاي موجود در داخل آن خارج شود. در توليد موتور TU3 در اين ايستگاه بلند کردن و جا زدن سر سيلندر در داخل پالت به صورت دستي انجام مي گيرد و از سيستم بلند کننده برقي استفاده نمي شود.
    در اين ايستگاه شماره موتور به وسيله يک برچسب کاغذي بر روي موتور چسبانده مي شود در ضمن شماره رد يابي موتور که در واقع مي توان آن را شماره پرونده الکترونيکي قطعه کار در نظر گرفت که بر روي بلوک سر سيلندر حک شده است توسط اپراتور از طريق نمايشگر تماسي وارد حافظه جانبي پالت مي شود تا در ايستگاه هاي بعد بتوان قطعه کار مورد نظر را شناسايي کرد

صفحه 3 از 10 نخستنخست 1234567 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 27-03-2012, 11:05
  2. ترجیح موتور دیزل بر موتور بنزینی در خودروهای سواری
    توسط Hossein.B در انجمن تجهیزات مکانیکی و تعمیرات خودرو
    پاسخ ها: 4
    آخرين نوشته: 20-03-2011, 15:04
  3. همه چیز در مورد ساختمان اصلی موتور اتومبيل
    توسط EN-EZEL در انجمن تجهیزات مکانیکی و تعمیرات خودرو
    پاسخ ها: 22
    آخرين نوشته: 18-05-2010, 03:12

کلمات کلیدی این موضوع

Bookmarks

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •