بررسی خطوط تولید موتورهای tu3 و tu5 (موتور 206)
تبلیغات
آفرینش

تهران سازان

جملات کاربران:
برخی از محصولات فروشگاه نواندیشان بهترین مدیر، مسئول و کاربر انجمن در مردادماه
بررسی خطوط تولید موتورهای tu3 و tu5 (موتور 206)طرح توجیهی کویرنوردی یزد بررسی خطوط تولید موتورهای tu3 و tu5 (موتور 206)نقشه کد کامل تهران به صورت قطعه بندی شده بررسی خطوط تولید موتورهای tu3 و tu5 (موتور 206)مجموعه کامل آموزش Solidworks بررسی خطوط تولید موتورهای tu3 و tu5 (موتور 206) بررسی خطوط تولید موتورهای tu3 و tu5 (موتور 206)
بررسی خطوط تولید موتورهای tu3 و tu5 (موتور 206)نقشه gis منطقه 1 تهران بررسی خطوط تولید موتورهای tu3 و tu5 (موتور 206)نقشه کد نقشه gis منطقه 15 تهران بررسی خطوط تولید موتورهای tu3 و tu5 (موتور 206)نقشه gis منطقه 17 تهران
بررسی خطوط تولید موتورهای tu3 و tu5 (موتور 206)نقشه gis منطقه 2 تهران بررسی خطوط تولید موتورهای tu3 و tu5 (موتور 206)نقشه GIS کل تهران بررسی خطوط تولید موتورهای tu3 و tu5 (موتور 206)نقشه gis منطقه 6 تهران
بررسی خطوط تولید موتورهای tu3 و tu5 (موتور 206)نقشه gis منطقه 3 تهران بررسی خطوط تولید موتورهای tu3 و tu5 (موتور 206)نقشه gis منطقه 11 تهران بررسی خطوط تولید موتورهای tu3 و tu5 (موتور 206)نقشه gis منطقه 12 تهران sam arch آرتاش

جديد ترين اطلاعیه های انجمن نواندیشان و اخبار همایش ها و مطالب علمی را از این پس در کانال تلگرام نواندیشان دنبال کنيد

درخواست و دانلود مقالات علمي رايگان | فهرست آموزش های گروه انقلاب آموزشی | مسابقات تالارها | ترجمه مقالات تخصصی با قیمت دانشجویی
صفحه 4 از 10 نخستنخست 12345678 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 31 تا 40 , از مجموع 91

موضوع: بررسی خطوط تولید موتورهای tu3 و tu5 (موتور 206)

  1. #31
    کاربر انجمن

    تاریخ عضویت
    28-08-2009
    نوشته ها
    179
    مهندسی مکانیک
    سپاس
    0
    3 سپاس در 3 پست
    امتياز:203Array

    پیش فرض


    ايستگاه9020
    دومين ايستگاه در خط مونتاژ سر سيلندر اين ايستگاه مي باشد در اين ايستگاه کار بستن شمع ها و سفت کردن شمع ها در داخل رزوه شمع ها انجام ميشود. تجهيزات موجود در اين ايستگاه شامل تجهيزات عمومي ساير ايستگاه ها مي باشد به انضمام يک ابزار برقي براي سفت کردن شمع ها که اين ابزار به نام جورج رنو شناخته مي شود ، سر سيلندر طوري در داخل پالت قرار مي گيرد که محل نصب شمع ها دقيقاٌ در مقبل اپراتور باشد تا بتواند براحتي شمع ها را ببندد. شمع ها بر روي استاند قرار گرفته اند اين موتور ها از نوع 4 سيلندر مي باشند بنابراين 4 شمع بايد در داخل سر سيلندر قرار بگيرد. ابزار بستن برقي استفاده شده در اين ايستگاه از نوع پرتابل مي باشد و قابليت جابجا شدن بوسيله دست را دارا مي باشد ، اين ابزار توليد شده توسط کمپاني جورج رنو مي باشد ، اين ابزار توانايي دارد تا مقدار گشتاور مورد نظر را با رزولوشن 0.1 نيوتن متر ايجاد کند اين ابزار يک کنترلر دارد که از نوع CVIS Π مي باشد و متعلق به کمپاني جورج رنو مي باشد بوسيله کنترلر اين ابزار مي توان گشتاور مورد نياز را اعمال کنيم.
    عمليات مونتاژي :
    در اين ايستگاه چهار عدد شمع جرقه توسط اپراتور در محل رزوه شمع قرار داده مي شود . براي اين منظور اپراتور از دو تکه شلنگ هم اندازه استفاده مي کند قطر داخلي شلنگ ها طوري است که شمع مي تواند درداخل آن گير کند . اپراتور دو شمع در دو سر هر شلنگ با فشار دست قرار مي دهدو با استفاده از اين شلنگ ها شمع ها را دو تا دو تا در داخل محل رزوه شمع در بلوک سر سيلندر قرار مي دهد و کمي مي بندد سپس با استفاده از ابزار بستن برقي پرتابل شمع ها را کاملا محکم مي کند .
    از شلنگ به اين جهت استفاده مي شود که محل رزوه شمع ها نسبتا عميق است و امکان بستن شمع ها با دست وجود ندارد (در واقع جاي بستن با دست را ندارد) بنابر اين از دو شلنگ با طول مناسب که هم براحتي در داخل سوراخ برود و هم براحتي به توان بوسيله ي آن شمع ها را در داخل محل رزوه هشمع ها بست استفاده مي شود (طول شلنگ ها حدود 15-20 سانتي متر است)
    عمليات کنترلي :
    قبل از بستن شمع ها اپراتور بايد موارد زير را کنترل کند :
    1 - دهانه الکترود از حد متعارف تغيير نکرده باشد اين مورد بايد به صورت چشمي توسط اپراتور کنترل شود
    2 - در قسمت سراميکي ترک و يا شکستگي رويت نگردد
    3 – واشر موجود بوده و رزوه ها سالم باشند که اين موارد نيز بايد به صورت چشمي کنترل شود
    4 – بازه مجاز گشتاور بستن شمع ها براي موتور مدل TU3 بايد بين 30-25 نيوتن متر باشد که مقدار ايده آل آن 27.5-27.6 نيوتن متر مي باشد که اين مقدار را بر روي کنترلر تنظيم ميکنند و بوسيله ابزار بستن برقي گشتاور مورد نظر را به شمع ها اعمال مي کنند. اگر گشتاور بستن از اين محدوده خارج باشد اين احتمال وجود دارد که شمع ها در جاي خود محکم نشوند و يا در اثر گشتاور بالا شمع ها آسيب ديده و احياناٌ رزوه ها هرز گردند.

  2. # ADS
    Circuit advertisement
    تاریخ عضویت
    Always
    نوشته ها
    Many
    آفرینش گستر
     

  3. #32
    کاربر انجمن

    تاریخ عضویت
    28-08-2009
    نوشته ها
    179
    مهندسی مکانیک
    سپاس
    0
    3 سپاس در 3 پست
    امتياز:203Array

    پیش فرض


    ايستگاه 9030
    در اين ايستگاه 4 عدد اب بند ساق سوپاپ هوا در محل قرار گيري سوپاپ ها نصب مي شود. تجهيزاتي که در اين ايستگاه استفاده مي شود شامل تجهيزات عمومي استفاده شده در ساير ايستگاه هاست به انضمام دستگاه بالابر پنوماتيکي و دستگاه پرس پنوماتيکي اپراتور مي تواند به وسيله يک کنترلر دستي بالابر را هدايت کند ، جک پنوماتيکي يا همان بالابر بايد سر سيلندر را بلند کرده و آن را با زاويه 45 درجه نسبت به جهت مثبت محور عمود بر بدن اپراتور و به سمت داخل و حول محور موازي با افق بچرخاند و در اين وضعيت نگاه دارد تا دستگاه پرس پنوماتيکي سيل هاي آب بندي را در محل قرار گيري سوپاپ ها پرس نمايد. محور سوراخ محل قرار گيري سوپاپ ها زاويه 45 درجه با محور عمود بر سطح افق دارد بنابر اين براي اينکه دستگاه پرس بتواند آب بند ها را به صورت عمود در داخل سوراخ پرس نمايد جک پنوماتيکي سر سيلندر را به اندازه 45 درجه مي چرخاند تا محور سوراخ در راستاي عمود بر سطحافق قرار گيرد و به اين ترتيب سيل آب بندي در درون آن پرس مي شود. در زير جک پنوماتيکي يک سري سنسور قرار گرفته است که حرکات بالا و پايين رفتن جک را رد يابي مي کند اين سنسور ها طوري عمل مي کنند که وقتي جک به اندازه کافي بالا آمد و چرخش 45 درجه به انجام رسيد سيگنال هايي را براي دستگاه پرس ارسال مي کند و دستگاه بصورت اتوماتيک اقدام به پرس سيل آب بندي در موقعيت مورد نظر مي نمايد.
    عمليات مونتاژي :
    اپراتور بايد چهار عدد سيل آب بندي را در درون دستگاه پرس نصب نمايد و بوسيله کنترلر دستي جک را به حرکت در آورده و سر سيلندر را تا ارتفاع مورد نظر بلند کرده و آنم را با زاويه 45 درجه چرخانده و در اين موقعيت نگاه مي دارد سپس دستگاه پرس با توجه به سيگنال هايي که از سنسور هاي مربوط به جک پنوماتيکي دريافت مي کند عمل کرده و سيل هايي که در آن نصب شده است را در محل قرار گيري سوپاپ ها پرس مي نمايد اپراتور مجدداٌ به وسيله کنترلر دستي جک را از درگيري خارج کرده و سر سيلندر را به حالت اول برمي گرداند ، پس از اينکه جک کاملا ٌ پايين آمد و به محل اوليه خود بازگشت اپراتور مي تواند بوسيله کليد تاييد پالت را از ايستگاه خارج کند ، اگر عمليات کاملاٌ و به درستي انجام نشود پالت از ايستگاه خارج نمي شود بطور مثال اگر جک کاملاٌ پايين نيامده باشد .
    عمليات کنترلي :
    اپراتور بايد موارد زير را در اين ايستگاه بررسي نمايد :
    1 – سيل هاي آب بندي بايد داراي فنر باشند ، اپراتور بايد به صورت چشمي آب بند ها را بررسي کند تا حتماٌ فنر در آن وجود داشته باشد
    2 – در سيل ها نبايد پارگي و . . . مشاهده شود که اين مرحله نيز به صورت چشمي انجام مي شود
    3 – بررسي درست جا خوردن آب بند ها در محل مورد نظر که بايد به صورت چشمي توسط اپراتور انجام شود.

  4. #33
    کاربر انجمن

    تاریخ عضویت
    28-08-2009
    نوشته ها
    179
    مهندسی مکانیک
    سپاس
    0
    3 سپاس در 3 پست
    امتياز:203Array

    پیش فرض

    ايستگاه 9040
    اين ايستگاه چهارمين ايستگاه اين خط مي باشد که در اين ايستگاه چهار عدد سيل آب بندي ساق سوپاپ دود در محل قرار گيري سوپاپ هاي دود پرس مي شود تجهيزات اين ايستگاه و عمليات مونتاژي و کنترلي آن کاملا با ايستگاه 9030 مشابه است و تنها تفاوتي که اين ايستگاه با ايستگاه قبل دارد اين است که در اين ايستگاه سيل آب بندي ساق سوپاپ هاي دود پرس مي شود در واقع در اين ايستگاه جک پنوماتيکي بعد از بلند کردن سر سيلندر آن را 45 درجه در جهت عکس ايستگاه قبل مي چرخاند و در اين موقعيت نگاه مي دارد تا سيل هاي مربوط به سوپاپ هاي دود پرس شوند.

  5. #34
    کاربر انجمن

    تاریخ عضویت
    28-08-2009
    نوشته ها
    179
    مهندسی مکانیک
    سپاس
    0
    3 سپاس در 3 پست
    امتياز:203Array

    پیش فرض


    ايستگاه 9050
    در اين ايستگاه عمليات برگرداندن سرسيلندر انجام مي شود. در ايستگاه بعد از اين ايستگاه (9060) بايد سوپاپ ها نصب شود به اين منظور براي اينکه اپراتور بتواند در ايستگاه بعد سوپاپ ها را جا بزند در اين ايستگاه بايد سرسيلندر برگردانده شود. در اين ايستگاه نيازي به اپراتور نمي باشد ، عمليات بصورت کاملاٌ اتوماتيک انجام مي شود بدين صورت که يک جک پنوماتيکي که داراي دو بازوي گيرنده مي باشد قطعه را از دو طرف مي گيرد بازوها قابليت چرخش کامل دارند. جک قطعه را تا ارتفاع مناسب بلند مي کند و سپس يک نيم دور مي چرخاند تا سر سيلندر سر و ته شود سپس سرسيلندر را پايين آورده وروي پالت قرار مي دهد . در اين ايستگاه و ايستگاههاي ديگر که دقت موقعيت دهي مورد نياز است مانند ايستگاههاي ربات و ... براي اينکه پالت دقيقا در موقعيت مورد نظر قرار داشته باشد و از موقعيت خود منحرف نشود از دو عدد ايندکس براي موقعيت دهي ، پالت استفاده مي شود . اين ايندکس ها قابليت بالا و پايين رفتن را دارا مي باشند در زير پالت ها دو حفره وجود دارد در واقع پالتها داراي مقداري لقي در صفحه افقي مي باشند در ايستگاههاي اتوماتيک ، نيمه اتوماتيک و يا ربات اين لقي مي توانند مشکل ساز شود از اين جهت است که از اين ايندکس ها استفاده مي شود وقتي پالت وارد ايستگاه مي شود فرمان بالا آمدن ايندکس ها از سنسورهاي موجود داده مي شود .
    ايندکس ها در نوک داراي يک قسمت کروي مي باشند نوک کروي ايندکس درون سوراخ زير پالت قرار مي گيرد و پالت را در موقعيت مورد نظر فيکس نگاه مي دارد اين سيستم در واقع نوعي قيد مي باشد. از اين سيستم ايندکس در ايستگاههاي 9030 و 9040 نيز استفاده مي شود که در روي جک پنوماتيکي دو ايندکس مخروطي و دو ايندکس استوانه اي براي موقعيت دهي به پالت وجود دارد به اين ترتيب جک پالت را در موقعيت مورد نظر ثابت نگاه مي دارد .

  6. #35
    کاربر انجمن

    تاریخ عضویت
    28-08-2009
    نوشته ها
    179
    مهندسی مکانیک
    سپاس
    0
    3 سپاس در 3 پست
    امتياز:203Array

    پیش فرض


    ايستگاه 9060
    در اين ايستگاه عمليات نصب سوپاپهاي دود و هوا انجام مي شود. تجهيزاتي که در اين ايستگاه از آنها استفاده مي شود شامل تجهيزات عمومي ساير ايستگاه هاست به انضمام يک سيستم روغنکاري ساق سوپاپها که به نام دستگاه PCD شناخته مي شود از آنجائيکه در ايستگاه قبل سر سيلندر برگردانده شده است اپراتور به راحتي مي تواند سوپاپها را در داخل محل قرار گيري خود جابزند .
    عمليات مونتاژي :
    اپراتور بايد چهار عدد سوپاپ هوا را برداشته ساق آنها را وارد دستگاه روغنکاري نمايد با فشار دادن سوپاپ ها به سمت داخل روغن با فشار روي ساق سوپاپ ها پاشيده مي شود سپس اپراتور سوپاپ ها را خارج کرده و در محل درست روي سرسيلندر به طور کامل نصب مي نمايد. سپس چهار عدد سوپاپ دود را برداشته و عمليات را مجدداً تکرار مي کند و سوپاپها را محل قرار گيري سوپاپ دود به طور کامل جا مي زند.
    عمليات کنترلي :
    عمليات کنترلي که در ايستگاه بايد انجام شود شامل موارد زير مي باشد :
    1- اطمينان از سالم بودن و زدگي نداشتن سوپاپها اين مرحله بايد بصورت چشمي توسط اپراتور انجام شود.
    2- اطمينان از اينکه ساق سوپاپها بطور کامل روغنکاري شده مي باشد .
    3- اطمينان از اينکه سوپاپها کاملا در جاي خود قرار گرفته اند و به درستي نصب شده اند.

  7. #36
    کاربر انجمن

    تاریخ عضویت
    28-08-2009
    نوشته ها
    179
    مهندسی مکانیک
    سپاس
    0
    3 سپاس در 3 پست
    امتياز:203Array

    پیش فرض


    ايستگاه 9070
    در اين ايستگاه عمليات تست نشتي محظه احتراق توسط ربات انجام مي شود. اين عمليات طبيعتاٌ بايد بعد از نصب سوپاپها در داخل محفظه احتراق انجام شود .
    تجهيزات که در اين ايستگاه وجود دارد شامل تجهيزات عمومي ساير ايستگاه هاست به انضمام يک دستگاه بالا بر پنوماتيکي و يک دستگاه تست نشتي ( روبات ) و يک کنترلر به منظور تنظيمات ربات .
    عمليات مونتاژي :
    با وارد شدن پالت به ايستگاه توسط سيگنال هايي که دستگاه خواندن اطلاعات ارسال مي کند سيستم بالابر فعال مي شود سيستم بالابر داراي چهار ايندکس مي باشد که دوتاي آنها از نوع نوک مخروطي و دوتاي آنها از نوع استوانه اي مي باشند که به صورت ضربدري مقابل يکديگر قرار گرفته اند با دريافت فرمان از حسگر ها ايندکس ها بالا آمده و در حفره هاي زير پالت قرار مي گيرند و سرسيلندر را به همراه پالت بالا مي آورند و به دستگاه تست نشتي نزديک مي کنند. دستگاه تست نشتي داراي 4 قسمت است که در هر قسمت يک کمپرسور هوا و يک حسگر اندازه گيري نشتي وجود دارد. بالا بر سرسيلندر را کاملا با دستگاه تست درگير مي کند. برروي دستگاه تست نشتي براي تست هر کدام از محظه ها يک بخش در نظر گرفته شده است که دور آن يک لاستيک آب بندي قرار دارد بطوريکه وقتي کمپرسور درون محفظه احتراق هوا را با فشار وارد کرد درزي براي نشتي هوا از حد فاصل بين سرسيلندر دستگاه تست وجود نداشته باشد کمپرسور هوا را با فشار حدود 240 nbar وارد محفظه مي کند و سنسورها نشتي را اندازه گيري مي کنند يک مقدار مجاز نشتي براي کنترلر تعريف مي کنند ميزان فشار اعمال شده در هر کدام از چمبرها روي صفحه نمايشگر کنترلر نمايش داده مي شود . همچنين ميزان نشتي اندازه گيري شده نيز مشخص مي شود عمليات تست براي هر چمبر به ترتيب از چپ به راست انجام مي شود و ok يا nok بودن تست هر چمبر روي نمايشگر تماسي اعلام مي شود . در صورتيکه مقدار نشتي از حد مجاز فراتر باشد دستگاه اعلام خطا مي کند اپراتور بايد محفظه احتراق را بررسي نمايد در صورتيکه ذرات ريزي در محفظه وارد شده باشند و آب بند بودن سوپاپ ها را دچار اشکال کرده باشند مي توان با تميز کردن محفظه و سيت سوپاپها دوباره تست را انجام داد و اگر مجددا دستگاه اعلام خطا کند بايد سر سيلندر از رده خارج شود و به واحد کنترل ارجاع شود. کنترلر ساخت کمپاني ATEQ فرانسه مي باشد برروي کنترلر فشار باد اعمال شده با رزولوشن o.l nbar و نشتي سيستم بارزولوشن یک هزارم سانتیمتر مکعب بر دقیقه بيان مي شود .

  8. #37
    کاربر انجمن

    تاریخ عضویت
    28-08-2009
    نوشته ها
    179
    مهندسی مکانیک
    سپاس
    0
    3 سپاس در 3 پست
    امتياز:203Array

    پیش فرض

    ايستگاه 9080 : اين ايستگاه دقيقا مشابه ايستگاه 9050 مي باشد .


    ايستگاه 9090
    در اين دستگاه عمليات قرار دادن هشت عدد و اثر و هشت عدد متر سوپاپ انجام مي شود. به منظور بهتر قرار دادن واشرها و فرها از هشت عدد ميله راهنما استفاده مي شود ميله هاي راهنما ميله هايي مخروطي شکل با زاويه کم و طول بلند مي باشند که باعث مي شوند تا واشر و فنر به راحتي وارد شوند و در جاي خود قرار بگيرند.
    عمليات مونتاژي :
    اپراتور بايد ابتدا هشت عدد ميله راهنما را در درون ساق سوپاپ ها قرار دهد سپس هشت عدد واشر را از درون ميله راهنما عبور مي دهد تا در جاي خود قرار گيرد سپس هشت عدد فنر سوپاپها را از درون ميله هاي راهنما عبور داده و در جاي خود قرار مي دهد . سپس ميله ها را خارج مي کند .
    عمليات کنترلي :
    اپراتور بايد در هر عمليات موارد زير را کنترل کند :
    1- اطمينان از سالم بودن فنرها و واشرها
    2- اطمينان از اينکه ميله راهنما را قرار داده است .
    3- اطمينان از اينکه ابتدا واشر و سپس فنر را قرار داده است .
    4- اطمينان از اينکه بيشتر از يک واشر قرار نداده است .
    5- اطمينان از درست جاخوردن فنر ها و واشرها
    6- اطمينان از اينکه ميله هاي راهنما رادر انتهاي عمليات از جاي خود خارج کرده است.

  9. #38
    کاربر انجمن

    تاریخ عضویت
    28-08-2009
    نوشته ها
    179
    مهندسی مکانیک
    سپاس
    0
    3 سپاس در 3 پست
    امتياز:203Array

    پیش فرض


    ايستگاه 9100
    در اين ايستگاه پولکي ( واشر نشمين بالا ) و خار سوپاپ ها توسط ربات نصب مي شود. تجهيزات که در اين ايستگاه استفاده مي شود با ايستگاههاي ديگر تفاوت هاي زيادي دارد در اين ايستگاه از اپراتور استفاده نمي شود در واقع تغذيه خار و پولکي در درون ربات نيز به صورت اتوماتيک انجام مي شود. اين ربات از دو بخش مجزا تشکيل شده است که يک بخش مربوط به انجام عمليات براي موتورهاي نوع TU3 مي باشد و بخش ديگر مربوط به موتورهاي TU5 در هر قسمت در پشت اتاق ربات دو سيستم تغذيه قرار دارد که کار تغذيه پولکي و خار را به داخل ربات انجام مي دهد. محفظه هاي تغذيه به صورت يک مخزن مي باشد که يک مسير مارپيچي در جداره کناري مخزن استوانه اي تعبير شده است توسط اپراتور خارها و پولکي ها در داخل مخزن استوانه اي از دريچه اي که در بالا ي آن تعبيه شده است تغذيه مي شود . محفظه تغذيه با استفاده از کمپرسور باد کار مي کند به اين ترتيب که با فشار باد خارها شروع مي کند در مسير مارپيچي در پشت سرهم به حرکت در مي آيند . ( اين حرکت مشابه حرکت ماشين هاي سواري است که در مسير مارپيچ در درون پارکينگهاي طبقاتي در حال بالا رفتن مي باشند ) به اين روش خارها از داخل مخزن در مسير مارپيچ شروع به بالا آمدن به سمت سطح مخزن مي کنند مسير مارپيچي به صورت يک نيم استوانه مي باشد که خارها در درون آن در حال حرکت هستند. در قسمت انتهايي مسير مارپيچ حول محور نيم استوانه کمي چرخش دارد ، به اين ترتيب خارها در درون مسير پشت و رو مي شوند و وارد مسير نهايي مي شوند در انتهاي مسير خارهايي که در جهت مناسب قرار ندارند با فشار باد از مسير بيرون انداخته مي شوند و وارد مخزن مي شوند ، به اين ترتيب خارها با نظم و ترتيب مناسب وارد مجراي تغذيه ربات مي شوند واز درون لوله ها با فشار باد حرکت کرده و به سمت ربات مي روند. عملياتي که ربات انجام مي دهد به اين صورت است که سرسيلندر را از روي پالت بلند مي کند و به محل پرس پولکي انتقال مي دهد وروي يک پالت جديد قرار مي دهد . در اين قسمت دو لوله با مکش هوا خارها و پولکي را مي مکد و روي فنر سوپاپها با نيروي زياد پرس مي کند و سپس آنها را ول مي کند خار با نيروي فنر به سمت بالا رانده مي شود و در شياري که در سر ساق سوپاپ وجود دارد گير مي کند. محفظه تغذيه مشابهي نيز براي تغذيه پولکي ها در ربات وجود دارد اگر ربات نتواند پولکي ها و يا خارها را به درستي بگيرد آنها را درون يک قسمت ضايعات تخليه مي کند و مجددا عمليات مکيدن را انجام مي دهد .

  10. #39
    کاربر انجمن

    تاریخ عضویت
    28-08-2009
    نوشته ها
    179
    مهندسی مکانیک
    سپاس
    0
    3 سپاس در 3 پست
    امتياز:203Array

    پیش فرض


    ايستگاه 9110
    در اين ايستگاه عمليات چک کردن و کنترل محل قرار گرفتن خار سر فنر سوپاپ ها انجام مي شود. در اين ايستگاه يک سيستم ليزري وجود دارد نور ليزر با طول موج مشخص به محل خارها تابيده مي شود و بازگشت نور توسط يک چشمي دريافت مي شود به اين ترتيب مسافتي که نور طي مي کند مشخص مي شود و بنابراين محل قرار گرفتن خارها مشخص مي شود دقت در رزولوشن اين عمليات کنترلي را مي توان با تغيير در طول موج و يا فرکانس نور ارسالي تغيير داد. يک سيستم کنترلي ساخت شرکت MSC AIPHA نيز کار برنامه ريزي و کنترل و مانيتورينگ اين دستگاه را انجام مي دهد. در صورتيکه هر هشت خار ؛ چهار خار مربوط به ورودي موتور ( سوپاپ هوا ) و چهار خار مربوط به خروجي موتور ( سوپاپ دود ) دقيقا در جاي خود قرار گرفته باشند در صفحه مانيتور کنترلر به تفکيک هر خار در مقابل آن OK قرار مي گيرد و در صورتيکه محل خارها مناسب نباشد NOK قرار مي گيرد .

  11. #40
    کاربر انجمن

    تاریخ عضویت
    28-08-2009
    نوشته ها
    179
    مهندسی مکانیک
    سپاس
    0
    3 سپاس در 3 پست
    امتياز:203Array

    پیش فرض

    ايستگاه 9120 : اين ايستگاه مخصوص موتورها ي نوع TU5 است
    نصب تايپيدهاي هيدروليکي
    تنها بر روي اين نوع موتورها 16 عدد تايپيد هيدروليکي بر روي سيلندر نصب شده و تايپيدها ونشيمنگاه ميل بادامک روغنکاري مي شود



    ايستگاه 9130
    عملياتي که در اين ايستگاه انجام مي شود قرار دادن هشت عدد محافظ حرارتي دور شمع مي باشد. تجهيزاتي که در اين ايستگاه استفاده مي شود شامل تجهيزات عمومي ساير ايستگاهها است به انضمام يک سيستم لاکتايت زني. محافظ شمع يک بوش استوانه اي است از جنس فولاد آبکاري شده ( سخت شده ) براي اينکه محافظ در محل شمع محکم شود از نوعي چسب به نام لاکتايت استفاده مي شود. قوطي چسب لاکتايت را درون محفظه قرار مي دهند تا سنسورهاي درون محفظه مکش وجود قوطي را حس کنند. شلنگ مکش را در داخل قوطي قرار مي دهند چسب از درون قوطي مکيده مي شود و به وسيله شلنگ به دستگاه لاکتايت زني فرستاده مي شود محافظها درون دستگاه قرار داده مي شوند و چسب برروي آنها ريخته مي شود با چرخش محافظ ها درون دستگاه دور تا دور آنها به چسب آغشته مي شود ، سپس محافظ ها درون حفره محل قرار گيري شمع ها قرا ر داده مي شود اين نوع چسب قدرت بسيار بالايي دارد و در مدت زمان نسبتا کوتاه کاملا محکم مي شود ( قبل از رسيدن به ايستگاه پاياني کاملا محکم مي شود ) به همين دليل اپراتور نبايد در اين مرحله اشتباهي انجام دهد زيرا اگر در اين مرحله اشتباهي انجام مي شود امکان جدا کردن محافظ از سرسيلندر وجود ندارد و بايد سرسيلندر را کلاٌ ضايعات کرد .
    عمليات مونتاژي :
    اپراتور بايد موارد زير را انجام دهد :
    1- قرار دادن محافظ در درون دستگاه لاکتايت زني و زدن دکمه استارت دستگاه ( لاکتايت چسبي است که مقومت بالايي در مقابل حرارت دارد.)
    2- لاکتايت زني محافظ هاي حرارتي دور شمع
    3- نصب محافظ هاي حرارتي دور شمع در محل مورد نظر
    عمليات کنترلي :
    اپراتور بايد موارد زير را کنترل نمايد :
    1- اطمينان از سالم بودن قطعات بصورت چشمي
    2- اطمينان از اينکه محافظ ها درست و يکنواخت لاکتايت زده شده باشند .
    3- اطمينان از اينکه محافظهاي حرارتي درست در جاي خود قرار گرفته اند

صفحه 4 از 10 نخستنخست 12345678 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 27-03-2012, 11:05
  2. ترجیح موتور دیزل بر موتور بنزینی در خودروهای سواری
    توسط Hossein.B در انجمن تجهیزات مکانیکی و تعمیرات خودرو
    پاسخ ها: 4
    آخرين نوشته: 20-03-2011, 15:04
  3. همه چیز در مورد ساختمان اصلی موتور اتومبيل
    توسط EN-EZEL در انجمن تجهیزات مکانیکی و تعمیرات خودرو
    پاسخ ها: 22
    آخرين نوشته: 18-05-2010, 03:12

کلمات کلیدی این موضوع

Bookmarks

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •