اطلاعت فنی نگهداری بیلهای مکانیکی
تبلیغات
آفرینش

تهران سازان

جملات کاربران:
برخی از محصولات فروشگاه نواندیشان بهترین مدیر، مسئول و کاربر انجمن در مردادماه
اطلاعت فنی نگهداری بیلهای مکانیکیطرح توجیهی کویرنوردی یزد اطلاعت فنی نگهداری بیلهای مکانیکینقشه کد کامل تهران به صورت قطعه بندی شده اطلاعت فنی نگهداری بیلهای مکانیکیمجموعه کامل آموزش Solidworks اطلاعت فنی نگهداری بیلهای مکانیکی اطلاعت فنی نگهداری بیلهای مکانیکی
اطلاعت فنی نگهداری بیلهای مکانیکینقشه gis منطقه 1 تهران اطلاعت فنی نگهداری بیلهای مکانیکینقشه کد نقشه gis منطقه 15 تهران اطلاعت فنی نگهداری بیلهای مکانیکینقشه gis منطقه 17 تهران
اطلاعت فنی نگهداری بیلهای مکانیکینقشه gis منطقه 2 تهران اطلاعت فنی نگهداری بیلهای مکانیکینقشه GIS کل تهران اطلاعت فنی نگهداری بیلهای مکانیکینقشه gis منطقه 6 تهران
اطلاعت فنی نگهداری بیلهای مکانیکینقشه gis منطقه 3 تهران اطلاعت فنی نگهداری بیلهای مکانیکینقشه gis منطقه 11 تهران اطلاعت فنی نگهداری بیلهای مکانیکینقشه gis منطقه 12 تهران sam arch آرتاش

جديد ترين اطلاعیه های انجمن نواندیشان و اخبار همایش ها و مطالب علمی را از این پس در کانال تلگرام نواندیشان دنبال کنيد

درخواست و دانلود مقالات علمي رايگان | فهرست آموزش های گروه انقلاب آموزشی | مسابقات تالارها | ترجمه مقالات تخصصی با قیمت دانشجویی
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: اطلاعت فنی نگهداری بیلهای مکانیکی

  1. #1
    کاربر انجمن

    تاریخ عضویت
    28-08-2009
    نوشته ها
    179
    مهندسی مکانیک
    سپاس
    0
    3 سپاس در 3 پست
    امتياز:203Array

    پیش فرض اطلاعت فنی نگهداری بیلهای مکانیکی

    نکته1: برای نگهداری صحیح از ماشین آلات (بیل مکانیکی) در وهله نخست باید به چگونگی سرویس دستگاه توجه داشت .
    سرویسهای دستگاه که باعث افزایش عمر مفید و جلوگیری از صدمات احتمالی بدستگاه میشوند , شامل سرویسهای روزانه و ادواری می باشند .

    بعنوان مثال قبل از شروع کار روزانه موارد ذیل بایستی بدقت مورد بررسی قرار گیرند:
    1- چک نمودن ادوات کنترل .
    2- چک نمودن مایع خنک کننده , سوخت و سطوح روغنها .
    3- چک نمودن نشتی پارگی و یا آسیب دیدگی شیلنگها و لوله ها .
    4- قدم زدن به دور دستگاه بمنظور چک نمودن ظاهر عمومی , حرارت بالا , سرو صدا و ...
    5- چک نمودن قطعات مفقود شده یا گم شده.

    در صورت وجود هر مشکلی برای دستگاه و اقدام به تعمیر , با نمایندگی مجاز فروش تماس بگیرید.
    ماشینهای هیتاچی (فیات کوبلکو و...) در طبقات مختلف و مدلهای گوناگون دسته بندی می شوند. اما با توجه به کلاس و مدل دستگاه که در کتابهای اپراتوری مشخصات آنها توضیح داده شده است

    حق تغییر موضوعات بدون اطلاع قبلی برای کمپانی سازنده محفوظ می باشد.
    • چک نمودن ساعت شمار دستگاه بطور منظم .
    • استفاده از سوخت مناسب و روغنهای توصیه شده .
    • تابلوی راهنمای نگهداری: برای نگهداری از دستگاه علائمی وجود دارد که توجه به این علائم
    میتواند برای حفظ دستگاه مورد استفاده واقع شود.
    • ماشین را در وضعیت مناسب مطابق توصیه کمپانی پارک نمائید.

    نکته مهم : اگر موتور دستگاه بطور نا مناسب shut-down شود. توربو شارژ ممکن است آسیب ببیند.

    برای این منظور موتور را با سرعت دور پایین (slow) بدون بار برای مدت 5 دقیقه قرار دهید و سپس سوئیچ را به حالت off بچرخانید , اهرام shut-off دستگاه را بکشید .
    • تمامی دربها (covers) طرفین دستگاه و موتور را باز کنید و برای جلوگیری از بسته شدن احتمالی آنها از اهرم نگه دارنده استفاده کنید تا دربها باز بمانند .

    • تعویض دوره ای قطعات :
    به منظور عملیات ایمن تر با دستگاه , لازم است تا قطعات ذیل به طور دوره ای طبق زمان توصیه شده جایگزین شوند (مطابق جدول) :

    Replacement
    Intervals Periodic Replacement Parts
    Every 2 years Fuel hose (Fuel tank to filter) Engine
    Every 2 years Fuel hose (Fuel tank to injection pump)
    Every 2 years Oil filter hose (Engine to oil filter)
    Every 2 years Heater hose (Heater to engine)
    Every 2 years Pump suction hose Base Machine Hydraulic
    System
    Every 2 years Pump delivery hose
    Every 2 years Swing hose
    Every 2 years Boom cylinder line hose Front
    Attachment
    Every 2 years Arm cylinder line hose
    Every 2 years Bucket cylinder line hose
    Every 2 years Pilot hose

    نکته : در هنگام جایگزینی شیلنگها , از سالم بودن O-ring , seal و کاسه نمدها مطمئن شوید .
    راهنمای نگهداری :

    َ(A گریس کاری : شامل تمامی پینهای اتصال باکت , بلبرینگ گردان و دنده داخلی گردان و سایر قسمتها می باشد. نوع گریس و مقدار گریس مورد استفاده بایستی مطابق توصیه کمپانی سازنده در کتاب اپراتوری باشد.

    (B موتورEngine)) : سطح روغن موتور بطور روزانه بازدید شود. روغن موتور هر 500 ساعت به
    همراه فیلتر روغن تعویض خواهد شد.
    نکته : در صورتی که سوخت مورد استفاده دارای ناخالصی باشد در این صورت زمان تعویض روغن موتور کوتاهتر می شود. برای تعویض روغن موتور, دقت نمائید که داغ نباشد زیرا باعث سوختگی خواهد شد .

    C) انتقال قدرت (Transmission) : پمپ ترانس میزن (Transmission) هر 250 ساعت بازدید و هر 1000 ساعت روغن آن تعویض می شود.
    ضمناّ برای دندههای گردان(Swing) و سیستم حرکت (Travel) به ترتیب هر 1000 و 2000
    ساعت نیاز به تعویض دارند .

    D) سیستم هیدرولیک (Hydraulic Sys) : سطح روغن بطور روزانه چک می شود ولی روغن
    هیدرولیک مطابق نوع روغن پيشنهادي بايستي بين 1500 تا 4000 ساعت تعويض شود .

    (E سيستم سوخت (fuel Sys) : تانك سوخت بطور روزانه تخليه شود.
    جدا كننده آب هر 50 ساعت / تعويض فيلتر سوخت هر 500 ساعت / تميز كردن فيلتر پمپ تغذيه سوخت هر 1000 ساعت / شيلنگ هاي سوخت از لحاظ نشتي ، پارگي يا خميدگي هر 250 ساعت بايد انجام شود.
    (F فيلتر هوا (Air cleaner) : المنت بیرونی باید هر 250 ساعت و یا هر زمانی که چراغ شاخص فیلتر روی صفحه مانیتور روشن شود تمیز گردد و یا هر 1 سال یکبار تعویض شود.المنت درونی هم زمانی که المنت خارجی تعویض شود نیاز به جایگزینی دارد.

    (G سيستم خنك كننده (Cooling Sys) : کشش تسمئه فن : تنظیم و کنترل کردن آن هر 50 ساعت یکبار تعویض مایع خنک کننده هر 4000 ساعت و یا دو سال (هر کدام که زودتر فرا رسد )

    (H سيستم الكتريكي دستگاه (Electrical Sys) :
    • چك نمودن سطح الكترليت هر ماه يكبار از لحاظ ميزان الكتروليت موجود در خانه هاي باطري و همچنین تميز كردن قطبين (+) و (-) جهت بر قراري اتصال لازم با كابل هاي باطري.
    • ضماْ مقدار غلظت الكتروليت هم لازم است با هيدرومتر كنترل شود.
    • بررسي نمودن جعبهْ فيوز از اين نظر كه هر فيوز بطور مناسب در مكان خود از نظر آمپراژ و وظيفه ای كه بر عهده دارد قرار گرفته باشد.

    متفرقات :
    1. چك كردن ناخن باكت به منظور سائيدگي و پوشش آن بطور روزانه .
    2. تعويض باكت / چكش: در هنگام تعويض براي بيرون آوردن پين ها دقت نمائيد . در ضمن هنگام استفاده از باكت، قرار دادن O – Ring فراموش نشود .
    3. اهرامهای حرکت (Travel) را از لحاظ لقي و خلاصي چك كنيد.
    4. كمربند ايمني را چك و در صورت لزوم تعويض كنيد.
    5. سطح مايع شستشوي شيشه چك و در صورت لزوم فول گردد.
    6. كشش زنجيرهاي حركت كه مشخصات آن در كتاب اپراتوري قيد شده و به نوع زمينی كه در آن دستگاه كار مي كند بستگي دارد.
    7. تميز / تعويض كردن فيلتر سيستم خنك كننده
    8. سيستم خنك كننده را به منظور نشتي گاز از اتصالات و لوله ها / ظرفيت مايع خنك كننده /
    كندانسور/ كمپرسور , روزانه چك كنيد .
    9. تمیز کردن کف کابین در صورت نیاز: جارو کردن و خارج کردن گردو غبار و یا آب موجود در کف
    کابین
    10. هر 500 ساعت Nozzle انژکتور را چک کنید .
    11. پیچ سر سیلندر را سفت کنید.
    12. هر 1000 ساعت سوپاپها را فیلترگیری کنید.
    13. تایمینگ انژکتور سوخت
    14. فشار کمپرس موتور (هر 1000 ساعت)
    15. چک کردن آلترناتور و استارتر (هر 1000 ساعت)
    16. گریس کاری واترپمپ (هر 4000 ساعت)
    17. آچار کشی پیچها و مهره ها بر مبنای تورک آنها هر 250 ساعت (در ابتدای 50 ساعت اول)

    • نگهداری تحت شرایط محیطی خاص:
    در پاره ای از مواقع نگهداری دستگاه بر حسب شرایط اقلیمی متفاوت می باشد که برای حفظ دستگاه در این شرایط راهکارهای خاصی پیشنهاد میگردد.

    بعنوان مثال شرایط عملیاتی از قبیل: خاک مرطوب, هوای برفی و بارانی, نزدیک اقیانوس, جو با گردوغبار بالا , زمین سنگی , هوای یخبندان, سقوط سنگ, نوع نگهداری را تحت تاّثیر قرار می دهد .

    به یکی از موارد فوق می توان بطور مثال اشاره کرد: در هنگامی که دستگاه در منطقه ای که احتمال سقوط سنگ وجود دارد مشغول کار باشد باید از لحاظ عملیاتی کابین راننده (cab) توسط یک گارد محافظ پوشیده شود تا از شکسته شدن شیشه کابین و جراحت راننده (اپراتور) جلوگیری کند.

  2. # ADS
    Circuit advertisement
    تاریخ عضویت
    Always
    نوشته ها
    Many
    آفرینش گستر
     

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 23-07-2012, 13:58
  2. معرفی: میزگرد صنعت جوش با موضوع: وضعیت جوشکاری در صنعت ساختمان ایران
    توسط AHKaloorazi در انجمن سازه های فولادی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 19-05-2012, 16:19
  3. وضعیت فوق العاده صنعت گاوداری (از صنعت گاوداری حمایت کنیم)
    توسط ela در انجمن دامپروری و صنایع وابسته
    پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: 08-05-2012, 18:51
  4. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 04-12-2011, 02:24
  5. سرعت گیر (Bump) و سرعت کاه (Hump)
    توسط Mohammad Aref در انجمن حمل و نقل و ترافیک
    پاسخ ها: 10
    آخرين نوشته: 25-05-2011, 13:43

کلمات کلیدی این موضوع

Bookmarks

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •