بررسي فضاي شهري لو جياژو در شانگهاي
تبلیغات
آفرینش

تهران سازان

جملات کاربران:
برخی از محصولات فروشگاه نواندیشان بهترین مدیر، مسئول و کاربر انجمن در مردادماه
بررسي فضاي شهري لو جياژو در شانگهايطرح توجیهی کویرنوردی یزد بررسي فضاي شهري لو جياژو در شانگهاينقشه کد کامل تهران به صورت قطعه بندی شده بررسي فضاي شهري لو جياژو در شانگهايمجموعه کامل آموزش Solidworks بررسي فضاي شهري لو جياژو در شانگهاي بررسي فضاي شهري لو جياژو در شانگهاي
بررسي فضاي شهري لو جياژو در شانگهاينقشه gis منطقه 1 تهران بررسي فضاي شهري لو جياژو در شانگهاينقشه کد نقشه gis منطقه 15 تهران بررسي فضاي شهري لو جياژو در شانگهاينقشه gis منطقه 17 تهران
بررسي فضاي شهري لو جياژو در شانگهاينقشه gis منطقه 2 تهران بررسي فضاي شهري لو جياژو در شانگهاينقشه GIS کل تهران بررسي فضاي شهري لو جياژو در شانگهاينقشه gis منطقه 6 تهران
بررسي فضاي شهري لو جياژو در شانگهاينقشه gis منطقه 3 تهران بررسي فضاي شهري لو جياژو در شانگهاينقشه gis منطقه 11 تهران بررسي فضاي شهري لو جياژو در شانگهاينقشه gis منطقه 12 تهران sam arch آرتاش

جديد ترين اطلاعیه های انجمن نواندیشان و اخبار همایش ها و مطالب علمی را از این پس در کانال تلگرام نواندیشان دنبال کنيد

درخواست و دانلود مقالات علمي رايگان | فهرست آموزش های گروه انقلاب آموزشی | مسابقات تالارها | ترجمه مقالات تخصصی با قیمت دانشجویی
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: بررسي فضاي شهري لو جياژو در شانگهاي

  1. #1
    بررسي فضاي شهري لو جياژو در شانگهاي

    تاریخ عضویت
    27-08-2009
    نوشته ها
    2,413
    سایر رشته ها
    امتياز طلايي
    16
    سپاس
    6
    281 سپاس در 144 پست
    امتياز:8641Array

    بررسي فضاي شهري لو جياژو در شانگهاي



    همزمان با رشد روزافزون شانگهاي، ضرورت توسعه هسته تجاري شانگهاي احساس مي‌شد. لوجياژو قرار بود قلب جديد تجاري كل شهر، در اين سوي رودخانه هوانگپو در پودانگ شانگهاي باشد. باند، مركز قديمي شهر، با نيازهاي امروز شانگهاي همخواني نداشت. پودانگ منطقه اي بود كه طرح توسعه آن ، بخشي از برنامه اصلاحات اقتصادي دولت جمهوري خلق چين براي جذب سرمايه خارجي اعلام شده بود. هدف توسعه ، تبديل شانگهاي به يك مركزتجارت جهاني بود، و اين كار به مدد ايجاد ساختمان هاي مدرن و فضاهاي باز آراسته همراه با زيرساخت‌هاي هماهنگ و شبكه ارتباطات، ممكن مي شد.

    مساحت زمين پروژه 6.8 كيلومتر مربع بوده و در مالكيت دولت است. از چهار كشور فرانسه، انگلستان، ايتاليا و ژاپن، معروف ترين مهندسان معمار دعوت شدند و هر گروه طرحي براي لوچياژو ارائه داد. در نهايت از مؤسسه شهرسازي و طراحي شهري شانگهاي دعوت شد كه با استفاده از طرح هاي پيشنهادي، طرحي جامع تهيه كند. طرح مصوب طرحي بود بر اساس اختلاط عملكردي، تا منطقه فقط در ساعات خاصي از روز فعال نباشد. در عين حال طرح شامل يك شبكه پياده زيرزميني، يك پارك در امتداد رودخانه، چند ساختمان شاخص در منطقه مركزي و ساختمان هاي كم ارتفاع در نزديكي رودخانه مي شد.

    مهم ترين نكته در مورد پيشنهادهاي ارائه شده، ايجاد يك زيرساخت حمل و نقل بزرگ با تونل هاي جديد و يك شبكه راه‌آهن زيرزميني بود؛ به نحوي كه هرگونه پيشنهاد توسعه بدون نياز به منابع مالي بيشتر يا مواجه شدن با تأخير به سهولت پيش رود.
    اين نكته وقتي اهميت خود را بيشتر نمايان مي كند كه توجه كنيم در پروژه كاناري وارف عليرغم وعده هاي دولت انگليس، زيرساخت هاي لازم براي پروژه تا اواخر كار تأمين نشده بود و هنوز هم در حد پيش بيني شده و لازم وجود ندارد. موضوعي كه براي كاركنان ساختمان هاي اداري كاناري وارف، مشكلات بسياري در زمينه آمد وشد ايجاد كرده است. شايد دولت چين در مقايسه با دولت انگلستان از توان مالي بيشتري نيز برخوردار بود. زيرا هزينه ساخت مرحله اول پروژه از طريق دولت مركزي پكن، شهرداري شانگهاي، بانك توسعه آسيا و بانك جهاني تأمين شده بود. از سوي ديگر منافع مستقيم مالي و برنامه ريزي درست براي موفقيت مراحل آتي پروژه ، از جمله عواملي است كه تأمين زيرساخت هاي لازم براي پروژه را ضروري مي كند.

    دستورالعمل هاي طراحي ساختمان ها بيشتر مربوط به كنترل ارتفاع است. سه برج اصلي هريك 380،360و400متر ارتفاع دارند. ارتفاع ساختمان هاي اطراف اين برج ها بين 160 تا 220 متر مي باشد. دستورالعملهاي ديگر شامل عقب نشيني ها ، ارتفاع طبقه اول، نوع مصالح و ارتفاع كولونادها مي باشد.
    مهم ترين نشانه لوجياژو، برج تلويزيون آن است كه 400متر ارتفاع دارد و از 11 كره با قطرهاي مختلف تشكيل شده است . ساختمان هاي بلندمرتبه آن كه توسط معروف ترين معماران از جمله ريچارد راجرز و دومينيك پرال طراحي شده اند، خط آسماني به همان عظمت و تنوع منهتن نيويورك ايجاد كرده اند.

    در عين حال به نظر مي رسد هركدام از ساختمان ها سعي مي‌كنند خود را بيشتر به صورت پيش زمينه مطرح كنند. شبكه اصلي عبور پياده زيرزميني است. فضاهاي باز عليرغم اينكه تصوير لوكسي در ذهن ايجاد مي كنند، براي عابران پياده بسيار وسيع و غير صميمي هستند. خيابان مركزي آن نيز با 100متر عرض، فضاي چندان صميمي ندارد و بيشتر به عنوان يك تقسيم كننده اصلي بين اجزاي منطقه عمل مي كند. معماري اين كار عليرغم دستورالعمل هاي طراحي، فاقد وحدت بوده و معماري غير قابل داوري ناميده شده است كه در‌آن تنوع هيجان برانگيز است و هر چيزي ممكن و پذيرفتني است.
    1 سپاس pari.v

  2. # ADS
    Circuit advertisement
    تاریخ عضویت
    Always
    سن
    2010
    نوشته ها
    Many
    آفرینش گستر
     

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. دستگاه‌هاي بررسي شده در مسابقه حدس تصوير مهندسي پزشكي
    توسط partow در انجمن مسابقات و گفتگو هاي مهندسي پزشكي
    پاسخ ها: 69
    آخرين نوشته: 08-08-2012, 13:33
  2. رشته مهندسي مديريت اجرايي در زير مجموعه رشته مهندسي مكانيك
    توسط Saman_88 در انجمن مدیریت پروژه و اجرا
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 29-11-2011, 21:32
  3. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 05-05-2011, 11:30
  4. اهميت و لزوم مطالعه و بررسي زمين شناسي نظامي
    توسط Amin در انجمن نیروی زمینی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 11-01-2010, 20:01

کلمات کلیدی این موضوع

Bookmarks

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •