روشهای شاد زیستن
تبلیغات
آفرینش

تهران سازان

جملات کاربران:
برخی از محصولات فروشگاه نواندیشان بهترین مدیر، مسئول و کاربر انجمن در مردادماه
روشهای شاد زیستنطرح توجیهی کویرنوردی یزد روشهای شاد زیستننقشه کد کامل تهران به صورت قطعه بندی شده روشهای شاد زیستنمجموعه کامل آموزش Solidworks روشهای شاد زیستن روشهای شاد زیستن
روشهای شاد زیستننقشه gis منطقه 1 تهران روشهای شاد زیستننقشه کد نقشه gis منطقه 15 تهران روشهای شاد زیستننقشه gis منطقه 17 تهران
روشهای شاد زیستننقشه gis منطقه 2 تهران روشهای شاد زیستننقشه GIS کل تهران روشهای شاد زیستننقشه gis منطقه 6 تهران
روشهای شاد زیستننقشه gis منطقه 3 تهران روشهای شاد زیستننقشه gis منطقه 11 تهران روشهای شاد زیستننقشه gis منطقه 12 تهران sam arch آرتاش

جديد ترين اطلاعیه های انجمن نواندیشان و اخبار همایش ها و مطالب علمی را از این پس در کانال تلگرام نواندیشان دنبال کنيد

درخواست و دانلود مقالات علمي رايگان | فهرست آموزش های گروه انقلاب آموزشی | مسابقات تالارها | ترجمه مقالات تخصصی با قیمت دانشجویی
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: روشهای شاد زیستن

  1. #1
    کاربر انجمن

    تاریخ عضویت
    28-08-2009
    نوشته ها
    179
    مهندسی مکانیک
    سپاس
    0
    3 سپاس در 3 پست
    امتياز:203Array

    پیش فرض روشهای شاد زیستن

    نمی توان پیشنهادی برای رسیدن شما به شادی دائمی و باقی ماندن در آن وضعیت داد ، اما راههای زیادی برای تغییر از مسیر عصبانیت ، غم و نگرانی به حالتی از شادی وجود دارد.

    در این مقاله 20 ایده برای رسیدن به این حالت پیشنهاد شده است. یکی از آنها که در شما عملکرد بهتری خواهد داشت را انتخاب کرده و به آن عمل کنید اگر برخی از آنها در شما ایجاد اسنرس میکند یکی دیگر از راهها را انتخاب کنید .

    1- در زمان حال زندگی کنید
    در لحظه زندگی کنید . به جای نگرانی در مورد آزمایش خون فردا در حین شام خوردن با خانواده تان ، روی زمان حال و جائی که هستید تمرکز کنید .

    2- بلند بخندید
    تنها پیش بینی یک اتفاق شاد میتواند سطح آندروفین و دیگر هورمونهای مربوط به شادی را در بدن افزایش دهد و تولید هورمون استرس را کاهش دهد .

    3- خوب بخوابید
    در طول روز به مقدار کمی بخوابید و یا ساعت 8 شب با یک کتاب به رختخواب بروید و چراغ را یک ساعت بعد خاموش کنید ابن کار باعث بهبود اوضاع روحی و دیدگاه شما راجع به زندگی میشود .

    4- زیر لب زمزمه کنید
    موسیقی تسکین دهنده است . مطالعات نشان داده است که موسیقی بخش هائی از مغز را که در تولید شادی موثرند فعال میکند .

    5- اطراف خود را مرتب کنید
    در حالیکه همه جا پر از مجله و برگه و صورتحساب باشد و چک هاتان را پاس نکرده باشید غیر ممکن بتوانید تفکر کنید ، نفس عمیق بکشید یا استراحت کنید . به علاوه اینکه ذات عمل تمیز کردن می تواند آرامبخش باشد البته اگر شما به انچه انجام میدهید تمرکز داشته باشید.

    6- نه بگوئید
    فعالیتهائی که غیرضروری هستند و شما از انجام آن لذت نمیبرید را حذف کنید . اگر تصور میکنید برای کاری ساخته نشده اید و از فکر انجام آن دچار اضطراب میشوید از انجام آن خودداری کنید و به دیگری بسپارید .

    7- یك فهرست تهیه كنید
    هیچ چیز مثل نوشتن کارهایتان نمی تواند در سازماندهی افکار شما و آرام کردن تشویش هایتان کارساز باشد . تیک زدن هر کاری که انجام میدهید یک حس فوق العاده از تکمیل آن را به شما میدهد .

    8- در هر زمان فقط یک کار را انجام دهید
    دکتر ادوارد سوارز روانشناس دریافت کرد افرادی که چند کا ررا همزمان با هم انجام میدهند بیشتر احتمال دارد به فشار خون بالا مبتلا شوند .

    9- باغبانی کنید
    نه تنها هوای تازه و ورزش به کاهش اضطراب شما و احساس خوشبختی کمک میکند بلکه حس خوبی که از پاکسازی یک مسیر پر از علف هرز ، نظاره کردن دانه گلها یا جمع کردن چوبهای خشک ایجاد میشود ، اگر چندروزی باقی نماند لااقل برای چند ساعت ادامه خواهد داشت

    10- به اخبار اهمیت ندهید
    به مدت یک هفته روزنامه نخوانید و به اخبار گوش ندهید به جای آن وقتتان برای پیاده روی ، مدیتیشن و یا نوشتن یک مطلب استفاده کنید .

    11- پیاده روی کنید
    پیاده روی اضطراب را کم میکند اگر حیوان خانیگ دارید با خود ببرید حس بهتری پیدا میکنید .

    12- هوا را استشمام کنید
    تحقیقات نشان داده مزایای آروماتراپی ( به کار بردن بوی خوش برای تغییراحساس) در کاهش اضطراب ، واقعی است .

    13- به بازار بورس بی توجهی نشان دهید
    سرمایه گذاران زیرک میدانند که زمان مشکلات مالی را درمان میکند ، پس سرمایه های خود را به زمان بسپارید و به خود استراحت دهید

    14- به یک محل ارام و ساکت بروید
    کتابخانه ، موزه ، باغ و مکانهای مذهبی ، محلهائی آرام در دنیای پر هرج و مرج امروز هستند . یک محل ساکت و آرام در نزدیک منزل خود بیابید و آن را محل آرامش خود قرار دهید

    15- برای کارهای خیرخواهانه داوطلب شوید
    کمک کردن به دیگران باعث میشود تا شما مشکلات خود را در دور دستها ببینید و نیزبه ایجاد ارتباط اجتماعی هم کمک میکند . مطالعه نشان داده کارها یداوطلبانه شش جنبه خوشبختی را بهبود میدهد که عبارتند از شادی ، رضایتمندی از زندگی ، عزت نفس ، حس کنترل بر زندگی ، سلامت جسمی و عدم وجود افسردگی

    16- زمانی را به تنهائی اختصاص دهید
    هرچند بودن در جمع به کاهش اضطراب کمک میکند ولی گاهی نیاز دارید مدت زمانی تنها باشید و به تجدید قوا بپردازید .

    17- هوشیارانه قدم بزنید
    آنچه شما با ذهنتان انجام میدهید در حین قدم زدن میتواند قدم زدن شما مفیدتر کند

    18- ارتباطات نزدیک با دیگران را دراولویت قرار دهید
    مطالعه بیش از 1300 مرد و زن درسنین مختلف نشان داد در کسانیکه دوستان نزدیکی دارند احتمال اینکه فشار خون ، سطح کلسترول ، قند خون و هورمون استرس طبیعی داشته باشند خیلی بیشتر از کسانی است که دوست نزدیک ندارند .

    19- از روح خود مراقبت کنید
    در مطالعات متعدد دیده شده که افراد با فعالیتهای مذهبی شادتر از دیگران هستند و بهتر میتوانند از عهده اضطرابها و خطرات برآیند . برای بسیاری از افراد ایمان ، یک حس حمایت و مقبولیت تفکری بی انتها برای غلبه بر پریشانیها و غمهای زندگی ایجاد میکند .

    20- خوشبختیهای خود را بشمارید
    افرادی که هر روز روی جنبه های مثبت زندگی خود تاکید دارند مثل ( سلامتی ، دوستان ، خانواده ، آزادی ، تحصیلات و ….) یک سطح بیشتری از رفاه و خوشی را تجربه میکنند .

  2. # ADS
    Circuit advertisement
    تاریخ عضویت
    Always
    نوشته ها
    Many
    آفرینش گستر
     

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. چگونه شاد زیستن را تجربه کنیم؟
    توسط afa در انجمن مقالات و دانستنی های روانشناسی
    پاسخ ها: 13
    آخرين نوشته: 24-01-2012, 22:20
  2. زیستگاه میکربی دهان
    توسط Himmler در انجمن بهداشت دهان و دندان
    پاسخ ها: 6
    آخرين نوشته: 19-01-2012, 21:04
  3. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 24-12-2010, 12:25
  4. مقاله: تمرینی برای زیستن
    توسط afa در انجمن مقالات و دانستنی های روانشناسی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 30-12-2009, 13:23

Bookmarks

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •