عيب‎يابي موتور از طريق رنگ دود اگزوز
تبلیغات
آفرینش

تهران سازان

جملات کاربران:
برخی از محصولات فروشگاه نواندیشان بهترین مدیر، مسئول و کاربر انجمن در مردادماه
عيب‎يابي موتور از طريق رنگ دود اگزوزطرح توجیهی کویرنوردی یزد عيب‎يابي موتور از طريق رنگ دود اگزوزنقشه کد کامل تهران به صورت قطعه بندی شده عيب‎يابي موتور از طريق رنگ دود اگزوزمجموعه کامل آموزش Solidworks عيب‎يابي موتور از طريق رنگ دود اگزوز عيب‎يابي موتور از طريق رنگ دود اگزوز
عيب‎يابي موتور از طريق رنگ دود اگزوزنقشه gis منطقه 1 تهران عيب‎يابي موتور از طريق رنگ دود اگزوزنقشه کد نقشه gis منطقه 15 تهران عيب‎يابي موتور از طريق رنگ دود اگزوزنقشه gis منطقه 17 تهران
عيب‎يابي موتور از طريق رنگ دود اگزوزنقشه gis منطقه 2 تهران عيب‎يابي موتور از طريق رنگ دود اگزوزنقشه GIS کل تهران عيب‎يابي موتور از طريق رنگ دود اگزوزنقشه gis منطقه 6 تهران
عيب‎يابي موتور از طريق رنگ دود اگزوزنقشه gis منطقه 3 تهران عيب‎يابي موتور از طريق رنگ دود اگزوزنقشه gis منطقه 11 تهران عيب‎يابي موتور از طريق رنگ دود اگزوزنقشه gis منطقه 12 تهران sam arch آرتاش

جديد ترين اطلاعیه های انجمن نواندیشان و اخبار همایش ها و مطالب علمی را از این پس در کانال تلگرام نواندیشان دنبال کنيد

درخواست و دانلود مقالات علمي رايگان | فهرست آموزش های گروه انقلاب آموزشی | مسابقات تالارها | ترجمه مقالات تخصصی با قیمت دانشجویی
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: عيب‎يابي موتور از طريق رنگ دود اگزوز

  1. #1
    کاربر فعال

    تاریخ عضویت
    28-08-2009
    نوشته ها
    3,957
    سایر رشته ها
    سپاس
    1
    162 سپاس در 139 پست
    امتياز:13034Array

    عيب‎يابي موتور از طريق رنگ دود اگزوز

    نگهداري موتور

    حداقل هفته اي يك بار و يا بيشتر به ويژه هنگامي كه ازخودرو بيش ازحد معمول استفاده مي شود، گيج اندازه گير روغن را از داخل كارتر بيرون آوريد وسطح روغن داخل كارتر را اندازه بگيريد و در صورت پايين تر بودن سطح روغن از علامت مربوط به آن روغن مناسب اضافه کنيد. زمان تعويض روغن موتور و نوع روغن مصرفي در داخل گاتالوگ ماشين درج شده است.

    توجه مهم : در صورتيکه از روغن هاي معمولي در ماشينهاي معمولي استفاده مي کنيد فاصله هر بار تعويض روغن وصافي دركاتالوگ اصلي موتور5000 مايل (8000كيلومتر) است اما به دليل عدم مرغوبيت بعضي از روغنهاوصافيهاي داخلي وهمچنين به دليل بالا بودن درصد گوگرد بنزين هاي ايراني وتوليداسيد سولفوريك دراثر احتراق وعبور مقدار بسيار كمي ازاين اسيد ازفضاي رينگ به محفظه كارتر وتقطير شدن آن بهتر است بعداز هر 25000ـ2000 كيلومتر،روغن وپس ازهردوبارتعويض روغن (يعني هر5000 كيلومتر) صافي راعوض كنيد زيرا درحقيقت نقش روغن درموتور مانند نقش خون در بدن انسان است.

    پيچ تخليه روغن رابه دقت تميزكنيد ومطمئن شويدكه واشر زيرآن نيز تميزوبي عيب است سپس پيچ تخليه روغن راتوسط آچار رينگي ياآچار بكس با دهانه يك اينچ كاملا سفت كنيد درصورتي كه صافي روغن راعوض مي كنيد 5/0 ليتر ديگرروغن داخل موتور بريزيد.

    موتور راروشن كنيد و بگذاريد چند دقيقه كار كند سپس دوباره سطح روغن داخل كارتر رابه وسيله گيج اندازه گير اندازه گيري كنيد.درصورت تعويض صافي دقت كنيدكه درمحل اتصال صافي روغن وموتور هيچ گونه نشتي وجودنداشته باشد.اگرخودرو درشرايط محيطي بد از نظر گرما ، سرماويافضايي كه آغشته به گردوخاك است كارمي كند بهتر است روغن راپس ازطي مسافت كمتري (حدود1500 كيلومتر) عوض كنيد.

    عيب‎يابي موتور از طريق رنگ دود اگزوز:

    بدون دود:(خاکستري) :

    موتور سالم است و موتور سالم دود نمي‎کند (حتي موتور ديزل) و وقتي انگشت به لوله اگزوز مي‎زنيم انگشت نبايد چرب يا سياه شود.

    دود سفيد( آب سوزي ) :

    الف) موقتي : در زمستانها و شبهاي سرد وقتي موتور خاموش است به علت اينکه هواي بيرون سرد و داخل موتور گرم است در نتيجه هواي داخل موتور به صورت قطرات آب در مي‎آيد که بعد از روشن کردن موتور در صبح زود دود سفيد رنگي از اگزوز خارج مي‎شود که نتيجه آب سوزي است و چون اين حالت موقتي است اشکالي ندارد و پس از گرم شدن موتور قطع خواهد شد.

    ب) دائمي : اگر دود سفيد دائمي باشد دليل آن سوختن واشر سيلندر يا ترک خوردگي سيلندر مي‎باشد.

    دود سياه:

    در اثر کثيفي بيش از حد فيلتر هوا ، کم بودن هوا ، خام سوختن بنزين در موتور ، ريتارد بيش از حد موتور (تنظيم نبودن دلکو) دود سياه ايجاد مي گردد.

    دود آبي: روغن سوزي

    الف) موقتي : روغن سوزي از خلاصي بيش از حد گيت سوپاپ مي‎باشد که در اينحالت معمولاً روغن کم نمي‎کند و در موقعي که موتور پرگاز کار مي کند دود قطع مي‎شود.

    ب) دائمي: اگر موقع کم گاز يا پرگازکار کردن موتور به طور دائم دود کند روغن سوزي از رينگ و پيستون يا سيلندر است.

    عيب رينگ: رينگها مزيت خود را از دست داده‎اند يا رينگ شکسته است .

    عيب سيلندر: عيوب سيلندر مثل آئينه شدن يا صيقلي شدن جداره سيلندر يا سائيدگي سيلندر مي باشد.

    شناسايي موتور و دستگاههاي مرتبط

    تعريف موتور:

    موتوردستگاهي است كه انرژي حرارتي حاصل ازسوخت را تبديل به انرژي مكانيكي نموده وموجب به حركت درآوردن خودرومي شود.دراطراف موتوردستگاههايي نصب مي گردد كه براي تكميل كار موتور بسيار موثر مي باشد.

    قسمتهاي تشكيل دهنده موتور:

    الف)سرسيلندر

    ب )سيلندر(تنه )

    ج )كارتر

    سرسيلندر:

    سرسيلندر دربالاي موتورروي سيلندر قرار دارد. بين سيلندر وسرسيلندر ورقه اي از جنس نسوز به نام واشر سرسيلندر قرار مي گيردوعمل واثرآن بستن تمام منافذ سيلندر است به نحوي كه هيچگونه منفذي براي عبور گازها وجود نداشته باشد.

    سيلندر (تنه ):

    تنه موتور يا سيلندر قسمت اصلي موتور بوده وقطعات ديگر به اطراف آن وصل مي شود وداراي استوانه توخالي به نام سيلندر مي باشد .دراطراف استوانه هاي سيلندر مجاري آب وروغن تعبيه شده است . تنه موتور ازبالا به وسيله سرسيلندر واز پائين به وسيله كارتر روغن محدود مي شود وهمچنين محل هاي استقرار موتور روي شاسي (دسته موتورها ) درتنه قرار دارد.

    كارتر:

    كارتر ظرف ومخزن روغن مي باشد كه زيرموتوربسته مي شود وروغن پس ازطي كانالهاي روغن مجددا به آن برمي گردد. جهت به کار افتادن و روشن شدن موتورهاي بنزيني چهار زمانه نياز به چهار حالت زير مي باشد:

    1- مکش (تنفس)

    2- تراکم

    3- احتراق

    4- تخليه

    مرحله اول مکش يا تنفس :

    با به حرکت درآوردن موتور توسط استارت و با پايين رفتن پيستون، سوپاپ هوا يا گاز باز شده و مخلوطي از هوا و بنزين سيلندر را پر مي کند.

    مرحله دوم تراکم :

    در ادامه کار استارت و با بالا آمدن پيستون, سوپاپ گاز بسته شده و مخلوط هوا و بنزين به صورت گاز تحت تراکم قرار مي‎گيرد.

    مرحله سوم احتراق :

    در ادامه کار استارت کمي قبل از رسيدن پيستون به انتهاي مرحله تراکم شمع جرقه زده و با فشار زياد احتراق، پيستون با شدت و قدرت به طرف پائين حرکت کرده و در نتيجه موتور روشن شده و ديگر نياز به استارت زدن نمي‎باشد.

    مرحله چهارم تخليه :

    پس از پايان احتراق پيستون از نقطه مرگ پايين به طرف بالا حرکت کرده و در اين زمان سوپاپ دود باز بوده و گازهاي حاصل از احتراق توسط اگزوز به خارج منتقل مي گردد
    داستایوفسکی: تغییر کردن خیلی سخته،شبیه یکی دیگه بودن آسونه،ولی یکی دیگه بودن سخته......
    لئوناردو داوینچی
    : مکانیک بهشت ریاضیات است.زیرا در اینجاست که ما به زیباییهای ریاضیات پی می بریم.
    علی دایی:
    من همیشه رو بازی میکنم و هیچوقت زیر و رو نکشیدم .......
    [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]
    [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]





  2. # ADS
    Circuit advertisement
    تاریخ عضویت
    Always
    نوشته ها
    Many
    آفرینش گستر
     

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. ترجیح موتور دیزل بر موتور بنزینی در خودروهای سواری
    توسط Hossein.B در انجمن تجهیزات مکانیکی و تعمیرات خودرو
    پاسخ ها: 4
    آخرين نوشته: 20-03-2011, 15:04
  2. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 21-01-2011, 15:18
  3. چرا در موتور سیکلت های قدیمی یک برآمدگی یا شکم در لوله اگزوز آن ها بود ؟
    توسط EN-EZEL در انجمن تجهیزات مکانیکی و تعمیرات خودرو
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 29-08-2009, 04:01

کلمات کلیدی این موضوع

Bookmarks

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •