مرجع توربین
تبلیغات



جملات کاربران:
برخی از محصولات فروشگاه نواندیشان
مرجع توربیننقشه gis تهران مرجع توربیننقشه gis اصفهان مرجع توربیننقشه gis شیراز
مرجع توربیننقشه gis بلوک های آماری 1390 تهران مرجع توربیننقشه GIS پهنه بندی 1390 تهران مرجع توربیننقشه gis معابر 1390 تهران با جزئیات کامل و اطلاعات تفصیلی
مرجع توربینطرح و نقشه و پاورپوینت معماری مرجع توربیننقشه ها و طرح های شهرسازی مرجع توربینمحصولات آموزشی
مرجع توربینطرح تفصیلی تهران و سایر شهرها مرجع توربینالگوی توسعه مناطق تهران مرجع توربینطرح جامع شهری و طرح جامع گردشگری

جديد ترين اطلاعیه های انجمن نواندیشان و اخبار همایش ها و مطالب علمی را از این پس در کانال تلگرام نواندیشان دنبال کنيد

درخواست و دانلود مقالات علمي رايگان | فهرست آموزش های گروه انقلاب آموزشی | مسابقات تالارها | ترجمه مقالات تخصصی با قیمت دانشجویی
صفحه 1 از 11 12345 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 110

موضوع: مرجع توربین

  1. #1
    کاربر فعال

    تاریخ عضویت
    30-08-2009
    نوشته ها
    2,692
    مهندسی مکانیک
    طراحی جامدات
    سپاس
    1
    100 سپاس در 66 پست
    امتياز:6439Array

    پیش فرض مرجع توربین

    توربينهاي گازي

    مقدمه :

    از زمان تولد توربينهاي گازي امروزي در مقايسه با ساير تجهيزات توليد قدرت , زمان زيادي نمي گذرد . با اين وجود امروزه اين تجهيزات به عنوان سامانه هاي مهمي در امر توليد قدرت مكانيكي مطرح مي باشند . از توليد انرژي برق گرفته تا پرواز هواپيماهاي مافوق صوت همگي مرهون استفاده از اين وسيله سودمند مي باشند . ظهور توربينهاي گازي باعث پيشرفت زيادي در رشته هاي مهندسي مكانيك , متالورژي و ساير علوم مربوطه گشته است . بطوري كه پيدايش سوپرآلياژهاي پايه نيكل و تيتانيوم به خاطر استفاده آنها در ساخت پره هاي ثابت و متحرك توربينها كه دماهاي بالايي در حدود 1500 درجه سانتيگراد و يا بيشتر را متحمل مي شوند, از سرعت بيشتري برخوردار شد . به همين خاطر امروزه به تكنولوژي توربينهاي گازي تكنولوژي مادر گفته مي شود و كشوري كه بتواند توربينهاي گازي را طراحي كند و بسازد هر چيز ديگري را هم مي تواند توليد كند .



    همانطور كه بيان گرديد از اين تجهيزات در نيروگاهها براي توليد برق ( معمولا براي جبران بارپيك) موتورهاي جلوبرنده (هواپيما ,كشتيها و حتي خودروها) , در صنايع نفت و گاز براي به حركت درآوردن پمپها و كمپرسورها در خطوط انتقال فراورده ها و... استفاده مي شود كه امروزه كاربرد توربينهاي گازي در حال گسترش مي باشد .



    اجزاي توربينهاي گازي :

    به طور كلي كليه توربينهاي گازي از سه قسمت تشكيل
    مي شوند :



    1.كمپرسور 2.محفظه احتراق 3.توربين



    كه بنا به كاربرد قسمتهاي ديگري نيز براي افزايش راندمان و كارايي به آنها اضافه مي شود . به عنوان مثال در برخي از موتورهاي هواپيماها قبل از كمپرسور از ديفيوزر و بعد از توربين از نازل استفاده مي شود . كه دراين رابطه بعدها مفصلاً بحث خواهد گرديد

    سيكل توربينهاي گازي :

    سيكل ترموديناميكي توربينهاي گازي سيكل استاندارد هوايي يا برايتون مي باشد كه در حالت ايده ال مطابق شكل زير شامل دو فرايند ايزنتروپيك در كمپرسور و توربين و دو فرايند ايزو بار در محفظه احتراق و دفع گازهاميباشد



    سيكلهاي توربينهاي گازي در دونوع باز و بسته مي باشند . در سيكل باز ( شكل فوق) گازهاي خروجي از توربين به درون اتمسفر تخليه مي شوند كه اين سيكل بيشتر در موتورهاي هواپيما مورد استفاده قرار مي گيرد . در نوع بسته كه عمدتاً در نيرو گاههاي برق مورد استفاده قرار مي گيرد گازهاي خروجي از توربين ( مرحله 4) از درون بخش دفع گرما (cooler ) عبور كرده و بعد از خنك شدن مجددا وارد كمپرسور گرديده و سيكل تكرار مي شود .

    همانطوركه قبلا بيان گرديد توربينهاي گازي از نظر كاربردي به دو گروه صنعتي و هوايي تقسيم مي شوند كه نوع اول در صنعت و نوع دوم در هوانوردي مورد استفاده قرار مي گيريند . كه ذيلا در ارتباط با هركدام از آنها بحث خواهيم نمود .

    توربينهاي گازي صنعتي :

    منظور از توربينهاي گازي صنعتي اشاره به كاربرد آنها غير از بخش هوانوردي مي باشد . در شكل زير شمايي از يك واحد توليد نيروي برق توسط توربين گاز , نشان داده شده است .




    شكل زير هم نوعي توربين گازي با ظرفيت توليدي 400 مگاوات را نمايش مي دهد.



    توربينهاي گازي كه در صنعت برق مورد استفاده قرار مي گيرند داراي ظرفيتهاي متفاوتي مي باشند كه شكل قبل نوعي از اين توربينها با ظرفيت 400 مگاوات را نشان مي دهد.

    توربينهاي گازي هوايي يا موتورهاي جت :

    همانطور كه گفته شد سيكل توربينهاي گازي موتورهاي هواپيما شبيه به توربينهاي گازي صنعتي مي باشد بجز اينكه قبل از ورود هوا به كمپرسور از يك ديفيوزر و بعداز توربين از يك نازي براي بالا بردن سرعت گازهاي خروجي و حركت هواپيما به سمت جلو استفاده مي كنند . اين گازهاي پرسرعت بر هواي خارج از موتور نيرويي وارد مي كنند كه طبق قانون سوم نيوتن نيروي عكس العمل آن سبب حركت هواپيما به سمت جلو مي شود . شايان ذكر است كه نازل در هواپيماهاي جت از نوع متغير مي باشد . يعني دهانه آن با توجه به دبي (گذرجرمي) گازهاي خروجي قابل تغييرو تنظيم است .

    موتورهاي هواپيما انواع مختلفي دارند كه به دو سته كلي تقسيم مي شوند :



    1- موتورهاي پيستوني :

    كه از نظر كاري شبيه به موتور خودروها مي باشند.

    2- موتورهاي توربيني :

    اين موتورها به سه دسته كلي توربوجت, توربوفن و توربوپراپ تقسيم بندي مي شوند.

    توربوجتها اولين موتورهاي جت مي باشند كه امروزه به دليل مسائلي مثل صداي زياد و آلودگي محيط زيست بجز در موارد خاص استفاده اي از انها نمي شود . توربوفنها نوع پيشرفته موتورهاي توربوجت هستند . به اين صورت كه رديف اول كمپرسور در اين موتورها به عنوان فن عمل كرده و مقداري از هواي ورودي به موتور را از اطراف موتور by pass كرده كه اين عمل علاوه بر افزايش نيروي جلوبرندگي باعث كاهش صدا,آلودگي محيطي و ... مي شود .

    در موتورهاي توربوفن با اتصال يك ملخ به گيربكس و سپس به كمپرسور , نيروي جلوبرندگي ايجاد مي شود . در اين حالت سعي مي شود كه بيشترين انرژي جنبشي گازها صرف چرخاندن توربين و از آنجا كمپرسور و در نتيجه ملخ شود . وجود گيربكس به اين خاطر است كه سرعت دوراني ملخ از حد معيني تجاوز نكند . يعني بايد سرعت انتهاي ملخ از عدد ماخ كوچكتر باشد . زيرا سرعتي بيش از اين سبب ايجاد ارتعاشات شديد و در نتيجه شكستگي ملخ مي شود.

    موتورهاي توربوشفت نيز نوعي موتور توربوپراپ مي باشند كه از آنها جهت به حركت درآوردن هليكوپترها استفاده مي شود .بطور كلي موتورهاي توربوپراپ بدليل اينكه در ارتفاع پروازي كم از قدرت زيادي برخوردار هستند از آنها در هواپيماهاي ترابري استفاده مي شود ( مثل C130 )



    آشنايي با برخي اصطلاحات مهم :

    1- نيروي جلوبرندگي يا تراست (Thrust)

    موتورجت بر اساس قانون سوم نيوتن نيروي تراست را توليد مي كند . يعني نيرويي به سمت عقب بر هوا وارد كرده و عكس العمل اين نيرو براي ما نيروي جلوبرندگي يا تراست را فراهم مي كند . از طرفي ميدانيم كه از قانون دوم نيوتن داريم :

    با توجه به حقايق فوق مي توان اقدام به نوشتن دو نوع فرمول براي تراست نمود :



    1- نت تراست (Net thrust)

    اين نوع تراست به حالتي اطلاق مي شود كه هواي ورودي به موتور سرعت داشته باشد . به عبارت ديگر تقريباً مي توان گفت موتور در حركت باشد . در اينصورت فرمول آن به دو شكل زير خواهد بود :

    - وقتي كه نازل در حالت choke نباشد :




    - وقتي كه نازل در حالت choke باشد :



    در فرمولهاي فوقجرم هواي ورودي به موتور,سرعت گازهاي خروجي از نازل , سرعت هواي ورودي به موتور , سطح مقطع نازل , و به ترتيب فشار استاتيك نازل و اتمسفر ميباشد .ضمناً در داخل موتور سوخت به هوا افزوده مي شود ولي به دليل نشتي هاي درون موتور از جرم آن صرف نظر مي شود .



    1-2 گراس تراست(Gross thrust)

    حالتي است كه سرعت هواي ورودي به موتور صفر بوده يعني در واقع موتور در حال سكون باشد .پس :

    - وقتي كه نازل در حالت choke نباشد :



    - وقتي كه نازل در حالت choke باشد :


    فرمولهاي بدست آمده فوق مختص موتورهاي توربوجت بوده و براي ساير موتورهاي جت مقادير فوق از روابط پيچيده تري محاسبه مي شوند .


    2-راندمان حرارتي (Thermal Efficiency)

    به اين راندمان اصطلاحاً راندمان داخلي internal efficiency نيز مي گويند و عبارت است از نسبت بين انرژي سينتيك گازها و كل انرژي حرارتي سوخت .



    اين راندمان در موتورهاي جت حدود 35 درصد و بستگي به ضريب تراكم و درجه حرارت احتراق دارد و هرچه اين دو عامل زياد شوند, راندمان حرارتي نيزافزايش پيدا خواهد كرد .


    3-راندمان جلوبرندگي(Propulsive Efficiency)

    اين راندمان را مي توان بانسبت انرژي جلوبرندگي مفيد برمجموع اين انرژي وانرژي غيرمفيدجت تعريف نمود . به عبارتي ديگر, راندمان جلوبرندگي حاصل تقسيم كارانجام شده برروي هواپيما بر انرژي سينتيك گازها مي باشد .



    به سادگي مي توان ثابت كرد كه مقدار آن برابر است با :


    درفرمول فوق V سرعت هواپيماو سرعت گازهاي خروجي مي باشد و بنا به فرمول اگر اين مقدار كاهش يابد راندمان افزايش مي يابد . اين راندمان در موتورهاي جت 85 درصد است .

    4-راندمان كلي (Overal Efficiency)

    اين راندمان تلفيقي از دو راندمان قبل بوده به طوري كه مي توان ثابت كرد :


    و تعريف آن چنين است :


    يعني , نسبت كار انجام بر هواپيما به انرژي ناشي از سوخت . راندمان كلي موتورهاي جت حدود 30 درصد است .



    5-مصرف ويژه سوخت((Specific Fuel Consumption-SFC

    منظور از اين واژه مقدار سوخت مصرفي(gr or lb) به ازاي واحد تراست
    (N or lb) در ساعت است .

    منبع:انجمن علمی مکانیک

  2. # ADS
    Circuit advertisement
    تاریخ عضویت
    Always
    نوشته ها
    Many
    آفرینش گستر
     

  3. #2
    مرجع توربین

    تاریخ عضویت
    28-09-2009
    نوشته ها
    9,222
    مهندسی مکانیک
    سیستم های انرژی
    امتياز طلايي
    25
    سپاس
    1,698
    1,945 سپاس در 670 پست
    امتياز:48063Array


    پیش فرض ساخت پره هاي توربين هوشمند به منظور بهبود انرژي بادي

    پژوهش گران شيوه اي را توسعه داده اند كه با استفاده از حسگرها و نرم افزار محاسباتي نيروهاي وارد شده به پره هاي توربين بادي را به طور مداوم بررسي مي كند. اين امر گامي است به سمت بهبود بازدهي توربين های بادي با استفاده از تنظيم وضعيت بسيار متغير باد. به گزارش خبرگزاري برق، الكترونيك و كامپيوتر ايران ([میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ])، اين پژوهش كه توسط مهندسين دانشگاه پردو و آزمايشگاه هاي ملي سانديا انجام شده است بخشي از تلاش براي توسعه ي سازه هاي توربين بادي هوشمندتر است.

    جاناتان وايت دانشجوي دكتراي دانشگاه پردو است كه همراه با داگلاس آدامز، استاد مهندسي مكانيك و مدير مركز يكپارچه سازي سامانه هاي پردو، سرپرستي اين پژوهش را به عهده داشت. جاناتان وايت گفت: "هدف نهايي ارسال اطلاعات از حسگرها به يك سيستم كنترل فعال است كه قسمت هايي را براي بهينه كردن بازدهي وارد سيستم مي كند."
    اين سيستم مي تواند به بهبود قابليت اطمينان توربين نيز كمك كند. اين كار با استفاده از توليد اطلاعات بلادرنگ حیاتی براي سيستم كنترل به منظور جلوگيري از صدمات شديد به توربين در اثر بادهاي شديد انجام مي شود.
    آدامز گفت: "انرژي بادي نقش رو به رشدي را در توليد انرژي الكتريكي ايفا مي كند. آمريكا هم اكنون بزرگترين استفاده كننده ي انرژي بادي در جهان است. سوال اين است كه چگونه مي توان بازدهي توربين هاي بادي را افزايش داد، قيمت تمام شده ي آن ها را كاهش داد و قابليت اطمينان آن ها را بالا برد؟"
    اين مهندسين حسگرهايي با نام شتاب سنج هاي تك محوره و سه محوره را درون پره ي يك توربين بادي هنگام ساخت اين پره جاسازي كردند. اين پره روي يك توربين بادي تحقيقاتي در آزمايشگاه خدمات پژوهشي كشاورزي دپارتمان كشاورزي آمريكا، USDA، در بوشلند تگزاس آزمايش شد. افرادي از سانديا و USDA به اين توربين بادي تحقيقاتي در تگزاس نظارت دارند.
    چنين حسگرهايي مي توانند در پره هاي توربين های آينده سودمند باشند كه اين پره ها داراي "سطوح كنترل" و باله هاي ساده اي هستند، شبيه آنچه كه در بال هاي هواپيما وجود دارد و با تغيير دادن مشخصه هاي ايروديناميكي پره ها امكان كنترل بهتر را فراهم مي كند. با توجه به اين كه اين باله ها در واكنش به تغييرات باد بايد بدون درنگ تغيير كنند،‌ ارسال داده هاي مداوم به حسگر بسيار ضروري خواهد بود.
    خوزه زاياس، مدير بخش فن آوري هاي انرژي بادي سانديا، گفت: "اين يك نمونه ي عالي از همكاري بين يك آزمايشگاه ملي و يك موسسه ي آكادميك در جهت توسعه ي نوآوري ها با استفاده از مهارت هاي طرفين محسوب مي شود."
    يافته هاي اين پژوهش نشان دهنده ي اين است كه استفاده از حسگرهاي سه تايي و نرم افزار "مدل ارزياب" كه توسط وايت نوشته شده است، با دقت زيادي مقدار نيروي وارد شده به پره ها را مشخص مي كند.
    اين يافته ها در مقاله اي كه 4 مي در كنفرانس و نمايشگاه انرژي بادي 2009 شيكاگو ارائه شد، شرح داده شده است. اين مقاله توسط وايت، آدامز، زاياس و مارك رامسي (مهندسي از سانديا) نوشته شده است.
    وايت گفت: "در صنعت نسبت به تشخيص بارها و نيروهاي وارد شده به پره هاي توربين و پيش بيني فرسودگي علاقه نشان داده مي شود و اين كار گامي است در جهت نايل شدن به اين خواسته."
    اجزاي اصلي يك توربين بادي شامل پره هاي روتور، جعبه دنده و ژنراتور مي شود. پره هاي توربين بادي از فايبرگلاس و چوب "بالسا" ساخته مي شوند و گاهي اوقات با فيبر كربني تقويت مي گردند.
    آدامز گفت: "هدف اصلي، به كارگيري ژنراتور و توربين به كارآمدترين شكل ممكن است اما اين كار دشوار است چون سرعت باد همواره در حال نوسان است. ما بايد بتوانيم ژنراتور يا پره ها را كنترل كنيم تا با كاهش دادن نيروهاي وارده به قطعات توربين حين بادهاي بسيار شديد و افزايش بار در بادهاي ضعيف، دريافت انرژي را بهتر كنيم. علاوه بر بهبود بازدهي، بايد قابليت اطمينان نيز بهتر شود. برج هاي توربين بادي 200 فوت (حدود 61 متر) يا بيشتر ارتفاع دارند، بنابراين تعمير و نگه داري قطعات آسيب ديده بسيار هزينه بر خواهد بود."
    در يك سيستم هوشمند داده هاي حسگر بايد مورد استفاده قرار گيرد تا سرعت توربين با استفاده از افزايش خودكار انحناي پره بهتر كنترل شود، اين در حالي است كه به ژنراتور نيز فرمان داده مي شود كه حركت خود را اصلاح كند. داده هاي حسگر براي طراحي پره هاي انعطاف پذير نيز به كار گرفته خواهد شد.
    رامسي از سانديا گفت: "تصور ما بر اين است كه سيستم هاي هوشمند گام بسيار بزرگ و رو به جلويي براي توربين ها خواهند بود. هنوز كارهاي زيادي هست كه بايد انجام شوند اما ما معتقديم كه نتيجه بسيار عالي خواهد بود. هدف ما ارائه ي محصولي پربازده و قابل اطمينان به صنعت برق است. ما در حال طراحی اساس توربين هاي بادي آينده هستيم."
    حسگرها قادرند شتاب را در جهت هاي مختلف اندازه گيري كنند كه اين كار براي تعيين دقيق خمش و پيچش پره و لرزش هاي كوچك در نوك پره كه در نهايت موجب آسيب ديدگي مي شود، ضروري است.
    همچنين اين حسگرها دو نوع شتاب را اندازه مي گيرند. نوع اول شتاب ديناميكي است كه از بادهاي شديد و ناگهاني حاصل مي شود در حالي كه نوع دوم يعني شتاب استاتيكي در اثر جاذبه ي زمين و بادهاي يكنواخت ايجاد مي شود. لازم است كه هر دو شتاب به منظور برآورد نيروهاي وارده به پره ها به دقت اندازه گيري شوند. داده هاي حسگر به خوبي نشان مي دهد كه پره در اثر باد به چه ميزان دچار خمش و پيچش شده است.
    اين پژوهش در حال پيشرفت است و مهندسين هم اكنون در حال پيگيري كاربرد سيستم خود در پره هاي توربين آينده و پيشرفته اي هستند كه بسيار خميده تر از پره هاي كنوني هستند. اين شكل پيچيده تر به كارگيري اين شيوه را جالب توجه تر مي كند.
    در سال 2008 آمريكا 8358 مگاوات به ظرفيت انرژي بادي خود اضافه كرد كه اين به معني ساخت هزاران توربين جديد است چون هر توربين بادي به طور ميانگين 1.5 مگاوات توليد مي كند. اين ظرفيت جديد، كل انرژي بادي نصب شده ي آمريكا را به 25170 مگاوات افزايش داد كه از ظرفيت آلمان به عنوان بزرگترين استفاده كننده ي انرژي بادي پيشي گرفت.
    آدامز گفت: "هدف ما انجام دو كار است - افزايش قابليت اطمينان و جلوگيري از بروز نقص - و كوتاه ترين راه براي رسيدن به اين توانايي ها، بررسي مداوم نيروهاي وارد شده به پره ها توسط باد است."
    اين پژوهش به واسطه ي آزمايشگاه هاي ملي سانديا مورد حمايت دپارتمان انرژي آمريكا قرار گرفت.

  4. #3
    عضو جدید

    تاریخ عضویت
    06-10-2009
    نوشته ها
    39
    مهندسی مکانیک
    سپاس
    0
    0 سپاس در 0 پست
    امتياز:109Array

    پیش فرض

    لطفا منبع رو ذکر کنید.

  5. #4
    مرجع توربین

    تاریخ عضویت
    28-09-2009
    نوشته ها
    9,222
    مهندسی مکانیک
    سیستم های انرژی
    امتياز طلايي
    25
    سپاس
    1,698
    1,945 سپاس در 670 پست
    امتياز:48063Array


    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط siamak نمایش پست ها
    لطفا منبع رو ذکر کنید.
    اولش لینک خبر ذکر شده الکترونیوز

  6. #5
    مرجع توربین

    تاریخ عضویت
    28-09-2009
    نوشته ها
    9,222
    مهندسی مکانیک
    سیستم های انرژی
    امتياز طلايي
    25
    سپاس
    1,698
    1,945 سپاس در 670 پست
    امتياز:48063Array


    پیش فرض

    بصورت دسته بندی زمانی تاریخچه توربین گازی و موتور جت را میتوان بصورت زیر نشان داد
    یکصدوپنجاه سال پیش از میلاد : الکساندریا توربین هوای داغ را برای به حرکت درآوردن اجسامی در جشنهای مذهبی ساخت
    هزاروپانصدوده میلادی : لئوناردو داوینچی توربین هوای داغ را برای به حرکت در آوردن و چرخاندن گوشت برای بریان کردن آن استفاده کرد
    هزاروهفتصدونود : جان باربر انگلیسی مشخصات توربین گازی را با ارائه دادن الگوی سیکل ترمو دینامیکی توصیف کرد و آنرا برای موتور جت پیشنهاد کرد
    هزاروهشتصدوهفت : جورج کالی موتور هوای داغ با توربین نوع عکس العملی را اختراع کرد که این موتور نحوه کارش همانند توربین های گاز امروزی بود
    هزاروهشتصدوهجده : جیمز ژول فیزیکدان انگلیسی تئوری سیکل توربین گازی را بررسی و ارائه داد که با نام سیکل ژول معروف است
    هزاروهشتصدوبیست وچهار : کارنو مقدمات اولیه تئوری موتور جت (توربین گاز) را ارائه کرد
    هزاروهشتصدوبیست و هفت : رابرت استرلینگ برای موتور هایی که در سیکل هوای داغ کار میکنند مبدل حرارتی را اختراع کرد
    هزاروهشتصدوسی و هفت : برسون اولین توربین گازی با کمپرسور چرخشی را طراحی کرد

    هزاروهشتصدوچهل و شش : بوردن استفاده از کمپرسور و توربین چند مرحله ای را پیشنهاد کرد
    هزاروهشتصدوهفتادودو : استالز اولین توربین گازی امروزی را طراحی کرد هزاروهشتصدوهشتادوچهار : چارلز پارسون طراحی توربین گازی را با جزییات بیشتری ارائه داد
    هزارونهصدودو : موس دستگاه آزمایش توربین گازی را در دانشگاه کرنل نصب کرد
    هزارونهصدوپنج : سوسیتی اولین توربین گازی را که 4 % بازدهی داشت را در پاریس راه اندازی کرد
    هزارونهصدوهشت : هلزورس اولین توربین گازی را با حجم ثابت ساخت
    هزارونهصدوبیست : شرکت تیسن توربین گازی هلزورس را به عنوان موتور قطار ایالتی بکار برد
    هزارونهصدوسی : فرانک ویتل اولین طرح توربین گازی جت را ارائه داد

    هزارونهصدوچهل : توربین گازی با سیکل بسته بکار گرفته شد
    هزارونهصدو یک : هواپیما با موتور توربین گازی ساخته شده توسط فرانک ویتل به پرواز در آمد
    هزارونهصدوچهل و هشت : توربین گازی با سیکل نیمه باز در سوییس آزمایش شد
    هزارونهصدوپنجاه و شش : سیکل بسته با سوخت پودر زغال آزمایش شد
    هزارونهصدوپنجاه ونه : رزمناو نیروی دریایی سلطنتی انگلیس با بکار گیری سیکل ترکیبی بخار و توربین گاز آزمایش شد
    هزارونهصدوشصت : شرکت جنرال الکتریک واحد ترکیبی بخار و گاز را بکار گرفت هزارونهصدوشصت و یک :

    انگلیسی ها هاور کرافت با موتور توربین گاز را بکار بردند
    هزارونهصدوشصت و دو : شبکه تولید برق انگلستان واحد گازی به ظرفیت 17.5 مگاوات را آزمایش کرد


  7. #6
    مرجع توربین

    تاریخ عضویت
    28-09-2009
    نوشته ها
    9,222
    مهندسی مکانیک
    سیستم های انرژی
    امتياز طلايي
    25
    سپاس
    1,698
    1,945 سپاس در 670 پست
    امتياز:48063Array


    پیش فرض


  8. #7
    مرجع توربین

    تاریخ عضویت
    28-09-2009
    نوشته ها
    9,222
    مهندسی مکانیک
    سیستم های انرژی
    امتياز طلايي
    25
    سپاس
    1,698
    1,945 سپاس در 670 پست
    امتياز:48063Array


    پیش فرض


  9. #8
    کاربر انجمن

    تاریخ عضویت
    15-09-2009
    نوشته ها
    394
    مهندسی مکانیک
    نیروگاه
    سپاس
    0
    31 سپاس در 20 پست
    امتياز:1648Array

    پیش فرض

    این پست سیکل ترکیبی ربطی به عنوان تاپیک نداره اگه میتونین توی یه تاپیک به عنوان انواع نیروگاه جداش کنین
    .
    ای ستاره ای ستاره غریب
    ما اگر ز خاطر خدا نرفته ایم
    پس چرا به داد ما نمیرسد
    ما صدای گریه مان به آسمان رسید
    از خدا چرا صدا نمیرسد

    .
    .


  10. #9
    کاربر فعال

    تاریخ عضویت
    30-08-2009
    نوشته ها
    2,692
    مهندسی مکانیک
    طراحی جامدات
    سپاس
    1
    100 سپاس در 66 پست
    امتياز:6439Array

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Savarna نمایش پست ها
    این پست سیکل ترکیبی ربطی به عنوان تاپیک نداره اگه میتونین توی یه تاپیک به عنوان انواع نیروگاه جداش کنین
    ممنون ساوارنا خانم از تذکرت .لطفا اگر باز موضوعی این چنینی بود منو در جریان بذار

    پست را به تاپیک زیر منتقل کردم

    [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]

  11. #10
    کاربر انجمن

    تاریخ عضویت
    15-09-2009
    نوشته ها
    394
    مهندسی مکانیک
    نیروگاه
    سپاس
    0
    31 سپاس در 20 پست
    امتياز:1648Array

    پیش فرض مقاله

    آناليز تنش سه بعدي و تخمين عمر خزشي پره توربين گازي از جنس سوپر آلياژ

    [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]
    .
    ای ستاره ای ستاره غریب
    ما اگر ز خاطر خدا نرفته ایم
    پس چرا به داد ما نمیرسد
    ما صدای گریه مان به آسمان رسید
    از خدا چرا صدا نمیرسد

    .
    .


صفحه 1 از 11 12345 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. توجه توجه ثبت نام کلاسهای رایگان آموزش 3d max و پلاگین Vray شروع شد
    توسط pooran.mehr در انجمن استودیو سه بعدی مکس 3Dsmax
    پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: 30-10-2011, 17:51
  2. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 27-06-2011, 15:09
  3. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 20-05-2011, 13:55

کلمات کلیدی این موضوع

ASTM, Demulsibility, Eddy Current Testing يا ET, Magnetic Testing يا MT, Penetrant Testing يا PT, Radiography, Turbine casing, Ultrasonic Testing, فشار بخار سيلينگ, كمپرسور 16 مرحله ای, مقالات مهندسی مواد, مهندسی مکانیک, موتور بخار پيستونی, موتورهاي بنزيني و گازوئيلي, مکانیک سیالات, محفظه های صوتی توربین و اسكیدگاز, محفظه احتراق سیلویی, مسائل اقتصادی ماشین های بادی, مسائل تعميراتي وسيستم هاي نگهداري توربين هاي بخار, نفت و انرژی هسته‌ای, نیروگاه های بادی, نیروگاه گازی, نیروگاه بادی, نیروگاه بخار, نیروگاههای حرارتیThermal powerplants, نیروگاههای سیکل ترکیبی, هرانچه درباره تست غیرمخرب باید بدانیم, ولو گاورنر وکنترل توربین بخار, ولوهاي توربين هاي بخار, یک نیروگاه کوچک بادی, یاتاقان, یاتاقان خنثی کننده نیروی محوری تراست, یاتاقانهای توربین, یاتاقاتن لغزشی, کمپرسور یا پمپ, گلندسیل های توربین بخار, گریس وروانکاری, پروژه توربین گازی مدل V94.2, Visual Inspection, افزودني پاك كننده روانکارها, اكسيداسيون در روغن توربين, اموزش, انواع ياتاقان هاي توربين هاي بخار, انواع اب بندهاي توربين هاي بخار, انواع توربين ها, انواع توربين‌هاي بخار, انتخاب و تعويض روغن هاي توربين, انرژی باد, اژکتور, اثرات فیلتـر هوا بر روی قدرت تولیدی توربین گاز, اجکتور, اجکتور کمکی درکندانسور نیروگاه, اجزاوقطعات توربين هاي بخار, استانداردهای ASTM, استراتژی تخمین عمر پره های توربین, اشنایی با تست غیرمخرب, اشنایی با روانکاری توربین, اشنایی با روغن ها, اشنایی با روغن توربین, بلبرینگ ها, بهره برداري ومسائل عملياتي توربين هاي بخار, بازدید ذره مغناطیسی, بازرسي چشمي, بخار زنده وبخار مرده, برنرهای هیبرید, برج هاي خنك كننده وكندانسورها, برخورداری از اگزوز محوری, تولید برق در نیروگاه‌های حرارتی, توربين فورنيرون - Fourneyron Turbine, توربين ري‌اكشن, توربين‌هاي كروزينگ (Cruising Turbines), توربين‌هاي معكوس (Reversing Turbines), توربين‌هاي ايمپالس (Impulse), توربين‌هاي غير متراكم, توربین, توربین فرانسیس, توربین های نیروگاهی, توربین های گازی, توربین های بادی, توربین های بخار, توربین وکندانسور, توربین کاپلان, توربین گاز, توربین گاز در سیكل تركیبی, توربین گازی, توربین گازی v94.2, توربین پلتون, توربین انبساطی Expansion Turbine, توربین ابی, توربین بادی, توربین بادی-نیروگاه بادی بینالود, توربین بخار, توربین بخار و توربین گازی, توربین بخار ونیروگاههای حرارتی, توربین بخار...از سیرتا پیاز, توربین‌های سرامیک, توربینهای بخار وگاز, تبدیل انرژی باد, تخمین عمرباقی مانده پره های توربین گاز, تست, تست ماده نافذ, تست مخرب وغیرمخرب, تست مغناطيس, تست آلتراسونيک, تست اولتراسونیک, تست به روش مایعات نافذ, تست جريان گردابي, تست راديوگرافي, تست سیستم گاورنر, تست غیرمخرب, تست غیرمخرب قطعات توربین گاز, تصفیه روغن, تعميرات, تعویض روغن در زمانهاي منظم, جزوه درسی مکانیک, جزوه روانکاری, جزوات مکانیک, حفاظت توربین, خلا وتجهيزات مربوط به سيستم خلا, خصوصیات و ویژگیهای توربین V94.2, دو یاتاقان در ابتدا و انتهای توربین, دانلود کتاب های مهندسی مکانیک, دانلود کتاب روغنکاری توربین, دانلود کتابهای مهندسی مکانیک, دانلود جزوه ای کامل درزمینه توربین های بخار, دانلود جزوات مهندسی مکانیک, روانکارها, روانکارهای صنعتی, روانکاری توربین, روانکاری درنیروگاهها, روانکاری صنعتی, روتورهای با محور قائم, روتورهای با محور افقی, روشهای تست غیرمخرب, روغن هاي توربين, روغن ویاتاقان, روغن توربین, روغنهای صنعتی, روغنکاری توربینهای صنعتی, روغنکاری صنعتی, راندمان ایرودینامیکی, راندمان ترموديناميكی, رادیوگرافی, زنگ زدگی روغن ها, سيكل توربينهای گازی, سيستم هاي لوله كشي توربين هاي بخار, سيستم هاي تنظيم دورتوربين هاي بخار(گاورنرها ), سامانه خنك كن روغن توربین, عمر توربین, عمر روغن توربين هاي گازي, عمرروغن توربین, عيب يابي وروش هاي رفع عيب توربين هاي بخار

نمایش برچسب‌ها

Bookmarks

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •