برنامه حمل و نقل شهری سازمان ملل متحد
تبلیغات
آفرینش

تهران سازان

جملات کاربران:
برخی از محصولات فروشگاه نواندیشان بهترین مدیر، مسئول و کاربر انجمن در مردادماه
برنامه حمل و نقل شهری سازمان ملل متحدطرح توجیهی کویرنوردی یزد برنامه حمل و نقل شهری سازمان ملل متحدنقشه کد کامل تهران به صورت قطعه بندی شده برنامه حمل و نقل شهری سازمان ملل متحدمجموعه کامل آموزش Solidworks برنامه حمل و نقل شهری سازمان ملل متحد برنامه حمل و نقل شهری سازمان ملل متحد
برنامه حمل و نقل شهری سازمان ملل متحدنقشه gis منطقه 1 تهران برنامه حمل و نقل شهری سازمان ملل متحدنقشه کد نقشه gis منطقه 15 تهران برنامه حمل و نقل شهری سازمان ملل متحدنقشه gis منطقه 17 تهران
برنامه حمل و نقل شهری سازمان ملل متحدنقشه gis منطقه 2 تهران برنامه حمل و نقل شهری سازمان ملل متحدنقشه GIS کل تهران برنامه حمل و نقل شهری سازمان ملل متحدنقشه gis منطقه 6 تهران
برنامه حمل و نقل شهری سازمان ملل متحدنقشه gis منطقه 3 تهران برنامه حمل و نقل شهری سازمان ملل متحدنقشه gis منطقه 11 تهران برنامه حمل و نقل شهری سازمان ملل متحدنقشه gis منطقه 12 تهران sam arch آرتاش

جديد ترين اطلاعیه های انجمن نواندیشان و اخبار همایش ها و مطالب علمی را از این پس در کانال تلگرام نواندیشان دنبال کنيد

درخواست و دانلود مقالات علمي رايگان | فهرست آموزش های گروه انقلاب آموزشی | مسابقات تالارها | ترجمه مقالات تخصصی با قیمت دانشجویی
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: برنامه حمل و نقل شهری سازمان ملل متحد

  1. #1
    برنامه حمل و نقل شهری سازمان ملل متحد

    تاریخ عضویت
    27-08-2009
    نوشته ها
    33,053
    مهندسی شهرسازی
    برنامه ریزی شهری
    امتياز طلايي
    134
    سپاس
    18,761
    28,313 سپاس در 9,301 پست
    امتياز:117275Array


    پیش فرض برنامه حمل و نقل شهری سازمان ملل متحد

    موتوريزه شدن سريع و سرمايه گذاری ناکافی در برنامه حمل و نقل شهری در کنار مديريت عبور و مرور نادرست در کشورهای در حال توسعه، شمار زيادی از تصادفات جاده ای، مرگ و جراحت، آلودگی هوا و فقدان سازندگی اقتصادی را سبب شده است.
    بزرگترين مشکل برنامه مديريت طراحی حمل و نقل شهری سازمان ملل متحد که نام "زيستگاه سازمان ملل" را به خود گرفته است؛ يافتن راههايی برای ارتقاء سازندگی و شرايط پيشرفته زندگی و کار برای جمعيت شهری بوسيله برآوردن صحيح نياز حمل و نقل، آنهم بگونه ای اقتصادی و با در نظر گرفتن محيط زيست و از نظر اجتماعی پايدار است.

    سيستمهای پايدار ارتباطات و حمل و نقل
    سيستمهای ارتباطات و حمل و نقل، کليد انتقال کالا، مردم، اطلاعات و ايده ها هستند. آنها همچنين کليد دسترسی به بازار، اشتغال، مدارس و ساير تسهيلات اجتماعی؛ چه در شهرها و چه در بين شهرها؛ و در نقاط روستايی و مناطق دور افتاده می باشند. بخش حمل و نقل، مصرف کننده اصلی انرژی غير تجديد شونده و زمينهای شهری است و در عين حال شريک عمده آلودگی، راهبندان و تصادفات می باشد. سياست يکپارچه حمل و نقل و کاربرد زمين و برنامه ريزی می تواند آثار منفی سيستمهای حمل و نقل فعلی را کاهش دهد. مردم فقير، زنان، کودکان، جوانان، سالمندان و معلولين بخاطر کمبود دسترسی و ايمنی، گرانی، و ناکافی بودن سيستم حمل و نقل در معرض آسيب هستند. توسعه در فن آوری ارتباطات می تواند اثر مهمی بر فعاليت اقتصادی و الگوهای اسکان انسانی داشته باشد.
    مديريت حمل و نقل انسانی بايد به طريقی صورت پذيرد که دسترسی مناسب به محل کار، ارتباطات اجتماعی و تفريحات را برای همگان بوجود آورد و در راه فعاليتهای اقتصادی مهمی از قبيل تامين غذا و ديگر مواد ضروری زندگی تسهيلات ايجاد کند. اين امور همزمان با کاهش اثرات منفی حمل و نقل بر زندگی مردم تحقق خواهد يافت.
    اولويتهای سيستم حمل و نقل بايد به کاهش رفت و آمد غير ضروری، سياستهای ارتباطات، توسعه راهبردهای حمل و نقلی که بر گزينه های ديگری غير از خودرو تاکيد می ورزند، افزايش گزينه های سوخت و وسايل نقليه، ارتقاء عملکرد محيطی حمل و نقل موجود و بالاخره نرخ گذاری مناسب و ساير سياستها و قوانين اختصاص يابد.
    حمل و نقل غير موتوری يکی از اشکال عمده حمل و نقل است؛ بخصوص برای طبقه کم درآمد، آسيب پذير و محروم جامعه. يک برآورد ساختاری برای مقابله با انزوای اقتصادی اين طبقه، ايجاد امکانات حمل و نقل بوسيله وسايل ارزان قيمت و با مصرف کم انرژی برای آنها می باشد.
    به منظور دستيابی به حمل و نقل پايدار در مناطق سکونت انسانی، دولتها با همکاری بخش خصوصی و ديگر گروههای علاقه مند بايد اقدامات زير را انجام دهند:
    1) حمايت از راهبرد حمل و نقل يکپارچه ای که تمام گزينه های مديريتی و فنی را شامل شود و توجه کافی به نياز کليه اقشار جامعه؛ مخصوصا کسانی که بخاطر معلوليت، سن، فقر و يا عوامل ديگر در تنگنا قرار دارند؛ بنمايد.
    2) هماهنگ نمودن برنامه های حمل و نقل و کاربری زمينها به منظور تشويق الگوهای اسکان وسيع که دسترسی به الزامات اساسی همچون کارگاه، مدرسه، مرکز بهداشت، عبادتگاه، کالاها و خدمات و در نتيجه کاهش نياز به رفت و آمد را ميسر می سازد.
    3) ترغيب استفاده از ترکيب کارآمدی از اشکال حمل و نقل، شامل پياده روی، دوچرخه سواری و وسايل عمومی و شخصی از طريق نرخ گذاری مناسب، سياست زيستگاههای وسيع و سيستمهای نظارتی.
    4) ارتقاء و بکارگيری موارد بازدارنده که تمايل به افزايش استفاده از وسايل موتوری شخصی را کاهش می دهد و در پی آن راهبندان های طولانی که اثری جز تخريب محيط زيست، جامعه و اقتصاد را در بر نخواهند داشت؛ از بين می روند. اين کار از طريق نرخ گذاری، قوانين رانندگی، ايجاد پارکينگ و روشهای کاهش ترافيک و بوسيله تدارک ويا تشويق گزينه های حمل و نقل موثرتر، بخصوص در مناطق پرازدحام صورت خواهد پذيرفت.
    5) تهيه و يا ارتقاء يک سيستم ارتباطی و حمل و نقل عمومی سازگار با محيط زيست، هميشه در دسترس، مقرون به صرفه و کارآمد بوسيله دادن اولويت به وسايل جمعی با ظرفيت حمل مسافر کافی که برآورنده نياز اوليه مردم و رفت و آمد شهری باشد.
    6) ارتقاء و تقويت فن آوريهای کم صدا، کارآمد و بدون آلودگی از جمله، موتورهای کم مصرف و سوخت بدون آلودگی و فاقد آثار مخرب بر اتمسفر.
    7) تشويق و ارتقاء دسترسی عمومی به خدمات اطلاع رسانی الکترونيکی

    نوآوريهای عمده در طول سالهای 2002 تا 2004
    اين برنامه با گرد هم آوردن متخصصان و انجام مطالعات زمينه ای سعی بر آن داشت تا دامنه ای از گزينه های راهبردی و ابزار اجرايی مورد نياز در عرصه حمل و نقل شهری را ايجاد نمايد. اين اقدامات در بر گيرنده تحقيقات عملياتی و طرحهای آشکارساز حوزه ای در محدوده مديريت حمل و نقل و استفاده از وسايل غير موتوری شهری بعنوان يک ابزار در جهت تخفيف فقر می باشند.
    -- پيوند برنامه ريزی حمل ونقل با ارزش گذاری زمينهای شهری و بيرون راندن اجباری ساکنين فقير شهرها از محل سکونت، از طريق همکاری فعالانه با "مبارزه جهانی برای امنيت اجاره نشينی".
    -- پيوند مسائل حمل و نقل شهری با برنامه مديريت زباله های جامد شهری بمنظور ايجاد فرصتهای شغلی بيشتر برای طبقه مستضعف شهری.
    -- کاهش اثر گلخانه ای (GHG) از طريق برنامه های مديريتی آزمايشی قابل اجراء در شهرها با مشارکت سازمان "تسهيلات جهانی محيط زيست" (GEF).

    نيل به اهداف برنامه و نکات برجسته آن
    -- جلسات متخصصين، مطالعات زمينه ای و انتشار کتاب در مورد مديريت حمل و نقل شهری از طريق برآورد اقتصادی و ابزار تنظيم کننده
    -- ارتقاء برنامه ريزی ومديريت به بهترين سطح و افزايش کاربرد عملياتی سيستم حمل ونقل عمومی در شهرهای ممالک در حال توسعه.
    -- کاهش فقربا استفاده از حمل و نقل غير موتوری و ارزان قيمت برای شهروندان بی بضاعت.

    منبع : [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]
    [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]/|\[میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]/|\ [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ] /|\ [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]

    پسورد تمامی فایل هایی که پسوردشون ذکر نشده=www.noandishaan.com

    با قضاوت کردن از روی اطلاعات ناقص، مدیون وجدانمون نباشیم.


    ترس از شکست خودش باعث شکست میشه و نتیجه اون چیزی نیست جز گفتن ای کاش ...

    29 [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ])

  2. # ADS
    Circuit advertisement
    تاریخ عضویت
    Always
    سن
    2010
    نوشته ها
    Many
    آفرینش گستر
     

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

Bookmarks

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •