حمل و نقل عمومی و نیمه عمومی
تبلیغات
آفرینش

تهران سازان

جملات کاربران:
برخی از محصولات فروشگاه نواندیشان بهترین مدیر، مسئول و کاربر انجمن در مردادماه
حمل و نقل عمومی و نیمه عمومیطرح توجیهی کویرنوردی یزد حمل و نقل عمومی و نیمه عمومینقشه کد کامل تهران به صورت قطعه بندی شده حمل و نقل عمومی و نیمه عمومیمجموعه کامل آموزش Solidworks حمل و نقل عمومی و نیمه عمومی حمل و نقل عمومی و نیمه عمومی
حمل و نقل عمومی و نیمه عمومینقشه gis منطقه 1 تهران حمل و نقل عمومی و نیمه عمومینقشه کد نقشه gis منطقه 15 تهران حمل و نقل عمومی و نیمه عمومینقشه gis منطقه 17 تهران
حمل و نقل عمومی و نیمه عمومینقشه gis منطقه 2 تهران حمل و نقل عمومی و نیمه عمومینقشه GIS کل تهران حمل و نقل عمومی و نیمه عمومینقشه gis منطقه 6 تهران
حمل و نقل عمومی و نیمه عمومینقشه gis منطقه 3 تهران حمل و نقل عمومی و نیمه عمومینقشه gis منطقه 11 تهران حمل و نقل عمومی و نیمه عمومینقشه gis منطقه 12 تهران sam arch آرتاش

جديد ترين اطلاعیه های انجمن نواندیشان و اخبار همایش ها و مطالب علمی را از این پس در کانال تلگرام نواندیشان دنبال کنيد

درخواست و دانلود مقالات علمي رايگان | فهرست آموزش های گروه انقلاب آموزشی | مسابقات تالارها | ترجمه مقالات تخصصی با قیمت دانشجویی
صفحه 2 از 3 نخستنخست 123 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 11 تا 20 , از مجموع 21

موضوع: حمل و نقل عمومی و نیمه عمومی

  1. #11
    حمل و نقل عمومی و نیمه عمومی

    تاریخ عضویت
    27-08-2009
    نوشته ها
    33,039
    مهندسی شهرسازی
    برنامه ریزی شهری
    امتياز طلايي
    134
    سپاس
    18,732
    28,290 سپاس در 9,295 پست
    امتياز:117252Array


    پیش فرض

    نو‌آوری‌های در سیستم BRT شهر کوریتیبا در برزیل

    نوآوری‌های صورت گرفته در سیستم کوریتیبا که در سال 1974 آغاز شد، عمیقاً شکل‌دهندة مفهوم بی‌آرتی بوده است مشخصاً، پنج مورد از مهم‌ترین نوآوری‌های کوریتیبا دربرگیرندة پیوند ایستگاه – خودرو هستند:
    جمع‌آوری و تأیید بلیط قبل از سوار شدن؛
    سکوی سوار شدن هم‌سطح؛
    یکپارچگی کارآمد خودرو با ایستگاه؛
    درهای عریض و چندگانه؛
    فضای کافی مشتریان در سکوی ایستگاه.
    این ویژگی‌ها بیانگر ظهور سیستم‌های مبتنی بر تایرهای لاستیکی بودند که شروع آنها تقلیدی از عملکرد حمل و نقل ریلی بود. نوآوری‌های کوریتیبا در قبال پیوند ایستگاه – خودرو، سیستم‌های بی‌آرتی را قادر ساخت تا به زمان سریع سوار و پیاده کردن مسافران (و بنابراین زمان توقف کوتاه) دست یابند. در عوض، زمان کوتاه سفر نقطة ثقل کاهش ازدحام خودروها در ایستگاه‌ها و در نهایت، ظرفیت بالاتر خدمات بوده است.

    نوآوری‌های کوریتیبا در طراحی ایستگاه‌ها و پیوند ایستگاه – خودرو، یک گزینة ظرفیت بالا برای بی‌آرتی به شمار می‌رود.


    مژگان عقیلی-TTIC
    منبع: راهنمای برنامه‌ریزی BRT (GTZ )
    [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]/|\[میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]/|\ [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ] /|\ [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]

    پسورد تمامی فایل هایی که پسوردشون ذکر نشده=www.noandishaan.com

    با قضاوت کردن از روی اطلاعات ناقص، مدیون وجدانمون نباشیم.


    ترس از شکست خودش باعث شکست میشه و نتیجه اون چیزی نیست جز گفتن ای کاش ...

    29 [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ])

  2. # ADS
    Circuit advertisement
    تاریخ عضویت
    Always
    سن
    2010
    نوشته ها
    Many
    آفرینش گستر
     

  3. #12
    حمل و نقل عمومی و نیمه عمومی

    تاریخ عضویت
    27-08-2009
    نوشته ها
    33,039
    مهندسی شهرسازی
    برنامه ریزی شهری
    امتياز طلايي
    134
    سپاس
    18,732
    28,290 سپاس در 9,295 پست
    امتياز:117252Array


    پیش فرض

    معرفی برخی از مدهای حمل و نقل عمومی

    سیستم جامع حمل و نقل اتوبوسیBRT
    ویژگی یک سیستم BRT:

    • مسیر ویژه اتوبوس کاملا مجزا
    • سرعت در سوار و پیاده شدن
    • روش کارآمد اخذ هزینه جابجایی مسافر
    • سرپناه وایستگاه هایی راحت
    • یکپارچگی با شیوه های مختلف حمل و نقل
    • تکنولوژی اتوبوس غیر آلاینده
    • قابلیت رقابتی عالی


    خطوط ویژه اتوبوس: یک یا چندLane از خیابان یا بزرگراه است که به عبور اتوبوس ها اختصاص داده میشود. گاهی اوقات نیز برای عبور خودروهای امدادی و خود رو هایی با سرنشین بالا استفاده میشود.

    مترو:
    برای جابجایی حجم انبوهی از مسافر و طبق استاندارد بین المللی است ظرفیت مسافر12000 تا 40000 نفر مسافر در ساعت میباشد.


    که به صورت کاملا حفاظت شده در بافت درون شهری ( عموما زیرزمینی) ودر حومه همسطح با تعداد حداقل 5 واگن از طریق کشش برقی ازطریق ریل سوم یا شبکه بالاسری تغذیه می گردد.

    (LRT (Light Rail Transit :
    قطار سبک شهری میباشد.با نیروی برقی در مسیری حفاظت شده یا نیمه حفاظت شده به صورت عموما همسطح ,زیرزمینی و یا بالاتر از سطح زمین حرکت می کند،طبق استاندارد بین المللی ظرفیت 4000 تا12000 نفر در ساعت میباشد.
    طرح هندسی این گونه به نحوی است که قطار سبک شهری را قادر میسازد ،از قوسهایی با شعاع بسیار پایین (25 متر)وشیب وفرازهای بسیار تند 6 درصد به راحتی عبور کند.

    انواع قطار سبک شهری (LRT):
    تراموا -- مونوریل
    مزایا تراموا:
    نزدیکی ایستگاه های آن به یکدیگر ، درهای ورودی بسیار برای تعویض مسافر و...


    معایب تراموا :

    وابستگی آن به ریل که امکان مانور آن را در ترافیک کم می کند ، قیمت بالای واگن ها تاسیسات برقی وریل وکابل برقی که آلودگی صوتی ایجاد می کند.

    مونوریل(قطار شهری تک ریل) که به دو صورت سیستم آنالوگ و سیستم ترانس راپید استوار است.

    مزایا مونوریل:
    عدم برخورد با ترافیک شهری وتوقف در تقاطع و خیابانها ، امکان اتوماسیون سیستم تا هر اندازه ، شکل ظاهری مناسب وزیبا ، احداث در اراضی نا هموار و صعب العبور ، کاربرد بیشتر در مناطق توریستی.

    معایب مونوریل :
    گران بودن سیستم تغییر مسیر(سوزن) ، سرعت محدود مونوریل ها (خصوصا سیستمی که از چرخ های لاستیکی جهت حرکت استفاده میشوند) این محدودیت ها باعث شده که ازاین وسیله نقلیه برای مسیر های نسبتا کوتاه ومکمل مترو استفاده شود.

    مسیر های مونوریل در جهان:
    طولانی ترین مسیر اروپا 3/13 کیلومتر در وپرتال (آلمان)
    در آسیا 8/23 کیلومتردر اوزاکا (ژاپن)
    در آمریکا مسیر 7 کیلومتری در شهر جکسون ویل.

    [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]
    [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]/|\[میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]/|\ [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ] /|\ [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]

    پسورد تمامی فایل هایی که پسوردشون ذکر نشده=www.noandishaan.com

    با قضاوت کردن از روی اطلاعات ناقص، مدیون وجدانمون نباشیم.


    ترس از شکست خودش باعث شکست میشه و نتیجه اون چیزی نیست جز گفتن ای کاش ...

    29 [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ])
    1 سپاس ms13

  4. #13
    حمل و نقل عمومی و نیمه عمومی

    تاریخ عضویت
    27-08-2009
    نوشته ها
    33,039
    مهندسی شهرسازی
    برنامه ریزی شهری
    امتياز طلايي
    134
    سپاس
    18,732
    28,290 سپاس در 9,295 پست
    امتياز:117252Array


    پیش فرض

    قطار معلق در آلمان

    p.MsoNormal { margin: 0cm 0cm 0.0001pt; font-size: 12pt; font-family: "Times New Roman","serif"; } این قطار در شهر تپه ای ووپرتال در آلمان استفاده می شود و در اطراف این قطار آویزان می توان طبیعت را مشاهده کرد.



    در آلمان به این قطار Schwebebahn به معنی قطار شناور در هوا می گویند و نام رسمی آن Einschienige Hangebahn System Eugen Langen ولی در زبان انگلیسی به hanging railway به معنی ریل آویزان یا معلق نامیده می شود.


    این قطار در ایستگاههای اصلی توقف دارد و استفاده از آن برای مردم علاوه بر حمل و نقل ، تجربه بسیار ویژه ای است و بعنوان یکی از جذابیتهای توریستی این شهر محصوب می شود.





    نکته جالب این است که این سیستم ریلی بیش از 100 سال است که نقاط اصلی این شهر را به یکدیگر متصل کرده است و علاوه برسفری سرگرم کننده ، نیاز مردم جهت دسترسی به مراکز مختلف این شهر را نیز تامین می نماید.




    طول مسير اين قطار آن 13.3 کیلومتر است که حدود 12 متر آن از روی رودخانه می گذرد، زمان کل سفر با این قطار 30 دقیقه بوده و دارای 20 ایستگاه است و سالیانه حدود 25میلیون مسافر را جابجا می کند.
    ساخت این خط در سال 1898 آغاز شد و در سال 1901 برای اولین بار استفاده شد و بعد از بازسازی صدمات جنگ جهانی دوم از سال 1946 مجددا مورد استفاده قرار گرفته است.

    [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]
    [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]/|\[میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]/|\ [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ] /|\ [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]

    پسورد تمامی فایل هایی که پسوردشون ذکر نشده=www.noandishaan.com

    با قضاوت کردن از روی اطلاعات ناقص، مدیون وجدانمون نباشیم.


    ترس از شکست خودش باعث شکست میشه و نتیجه اون چیزی نیست جز گفتن ای کاش ...

    29 [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ])
    1 سپاس ms13

  5. #14
    حمل و نقل عمومی و نیمه عمومی

    تاریخ عضویت
    27-08-2009
    نوشته ها
    33,039
    مهندسی شهرسازی
    برنامه ریزی شهری
    امتياز طلايي
    134
    سپاس
    18,732
    28,290 سپاس در 9,295 پست
    امتياز:117252Array


    پیش فرض

    نکاتی درباره BRT

    سیستم BRT باید دارای مشخصات زیر باشد:
    زمان بندی دقیق و منظم
    متمایز بودن
    مسیر ویژه
    ایستگاه های مجهز
    سیستم جمع آوری بلیط
    اتوبوسهای مخصوص
    سیستمهای هوشمند
    طرح و برنامه عملیاتی و خدماتی

    دلایل احداث BRT
    هزینه کمتر در مقایسه با حمل و نقل ریلی
    زمان احداث کوتاهتر
    انعطاف پذیری بیشتر در برنامه ریزی
    مناسب برای مناطقی که احداث مترو توجیه اقتصادی ندارد
    قابلیت اتصال آسان به دیگر شبکه ها
    یکپارچگی با محیط شهری
    قابلیت حمل بیش از 10000 مسافر در ساعت

    مقایسه BRT و LRT
    ظرفیت مشابه LRT
    هزینه کمتر در مقایسه با LRT
    زمان احداث کوتاهتر در مقایسه با LRT
    انعطاف پذیری بیشتر
    BRT می تواند رقابت تنگاتنگی را با LRT بنماید
    و به عنوان جایگزین LRT مطرح گردد

    کاربردهای مهندسی ترافیک در BRT
    قرار گیری تابلوهای ایست و چراغهای راهنمایی در مسیرهای متقاطع با BRT
    ساماندهی و کنترل پارک حاشیه ای
    کنترل و محدود نمودن گردش به چپ و راست
    تابلوهای مخصوص BRT
    به حداقل رساندن تاخیر در حرکت اتوبوسهای BRT
    عوامل کاهنده سرعت حرکت:
    ترافیک
    توقف در ایستگاه ها
    چراغهای تقاطعها
    گردش به راست


    [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]
    ویرایش توسط Mohammad Aref : 14-03-2011 در ساعت 13:35
    [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]/|\[میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]/|\ [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ] /|\ [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]

    پسورد تمامی فایل هایی که پسوردشون ذکر نشده=www.noandishaan.com

    با قضاوت کردن از روی اطلاعات ناقص، مدیون وجدانمون نباشیم.


    ترس از شکست خودش باعث شکست میشه و نتیجه اون چیزی نیست جز گفتن ای کاش ...

    29 [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ])

  6. #15
    حمل و نقل عمومی و نیمه عمومی

    تاریخ عضویت
    27-08-2009
    نوشته ها
    33,039
    مهندسی شهرسازی
    برنامه ریزی شهری
    امتياز طلايي
    134
    سپاس
    18,732
    28,290 سپاس در 9,295 پست
    امتياز:117252Array


    پیش فرض

    حمل و نقل عمومی بوگوتا قبل از اجرای BRT

    25000 نفر ساعت در هر مسیر
    پوشش مناسب در سطح شهر
    عدم رعایت قوانین و مقررات
    رقابت برای شکار مسافر
    نرخ بالای تصادفات
    ضریب اشغال اتوبوس به میزان 75% در ساعات اوج و 25% تا 40 % در دیگر ساعات
    آلودگی هوا

    [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]
    [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]/|\[میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]/|\ [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ] /|\ [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]

    پسورد تمامی فایل هایی که پسوردشون ذکر نشده=www.noandishaan.com

    با قضاوت کردن از روی اطلاعات ناقص، مدیون وجدانمون نباشیم.


    ترس از شکست خودش باعث شکست میشه و نتیجه اون چیزی نیست جز گفتن ای کاش ...

    29 [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ])

  7. #16
    حمل و نقل عمومی و نیمه عمومی

    تاریخ عضویت
    27-08-2009
    نوشته ها
    33,039
    مهندسی شهرسازی
    برنامه ریزی شهری
    امتياز طلايي
    134
    سپاس
    18,732
    28,290 سپاس در 9,295 پست
    امتياز:117252Array


    پیش فرض

    کاربرد ITS در BRT

    مکان یابی اتوبوسها
    ایجاد امکان برای مرکز کنترل به منظور هدایت اتوبویها مطابق با برنامه زمانبندی
    اطلاع رسانی به مسافران
    ارایه اطلاعات به مسافران در ایستگاه ها و خارج ایستگاه ها
    ارائه اطلاعات به مسافران داخل اتوبوس
    ارسال اطلاعات وضعیت اتوبوس
    گزارش عیوب و نقص فنی اتوبوس
    حق تقدم در تقاطع ها
    شمارش خودکار مسافران
    ارائه سرویس بر اساس تقاضا
    جمع آوری بلیط
    کنترل و هدایت اتوبوسها در ایستگاه ها و مسیر
    پهلوگیری سریعتر و ایمن تر
    هدایت ایمن در طول مسیر

    [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]
    [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]/|\[میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]/|\ [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ] /|\ [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]

    پسورد تمامی فایل هایی که پسوردشون ذکر نشده=www.noandishaan.com

    با قضاوت کردن از روی اطلاعات ناقص، مدیون وجدانمون نباشیم.


    ترس از شکست خودش باعث شکست میشه و نتیجه اون چیزی نیست جز گفتن ای کاش ...

    29 [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ])

  8. #17
    حمل و نقل عمومی و نیمه عمومی

    تاریخ عضویت
    27-08-2009
    نوشته ها
    33,039
    مهندسی شهرسازی
    برنامه ریزی شهری
    امتياز طلايي
    134
    سپاس
    18,732
    28,290 سپاس در 9,295 پست
    امتياز:117252Array


    پیش فرض

    اتوبوس هوایی

    پس از 20 سال تحقیق، تیمی از متخصصان و پژوهشگران به رهبری بی.راجارام پروژه اتوبوس هوایی را برای حل مشکل حمل و نقل شهری در هند ابداع کردند. شرکت راه آهن هند طی سال های 2001 تا 2004 حق انحصاری جهانی اتوبوس هوایی را به دست آورد. این امتیاز به رئیس جمهور هند واگذار شد. سیستم اتوبوس آخرین ابداع در سیستم حمل و نقل عمومی است و دارای مزایای زیر می باشد:
    1- به موازات خیابان های موجود حرکت می کند اما فضای خیابان را اشغال نمی کند و همانند اتوبوس عادی انعطاف پذیر است.
    2- تداخلی با تردد وسایط نقلیه در خیابان ها ندارد و در عین حال نیازی به ساخت پل هوایی و زیرگذر نیست.
    3- در برابر صدمات ناشی از سیل، باران و ساخت و ساز خیابان مقاوم است.
    4- از خط خارج نمی شود و خطر تصادم و واژگون شدن واگن ها در آن وجود نداشته و بنابراین هیچ تلفاتی در پی ندارد.
    5- از عملیات خرابکارانه در امان است.
    6- بدون سر و صدا و آلودگی است.
    7- به فضای بسیار کمی نیاز دارد.

    [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]
    [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]/|\[میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]/|\ [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ] /|\ [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]

    پسورد تمامی فایل هایی که پسوردشون ذکر نشده=www.noandishaan.com

    با قضاوت کردن از روی اطلاعات ناقص، مدیون وجدانمون نباشیم.


    ترس از شکست خودش باعث شکست میشه و نتیجه اون چیزی نیست جز گفتن ای کاش ...

    29 [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ])

  9. #18
    حمل و نقل عمومی و نیمه عمومی

    تاریخ عضویت
    27-08-2009
    نوشته ها
    33,039
    مهندسی شهرسازی
    برنامه ریزی شهری
    امتياز طلايي
    134
    سپاس
    18,732
    28,290 سپاس در 9,295 پست
    امتياز:117252Array


    پیش فرض

    خودروهای برقی اشتراکی در پاریس

    آیا ممکن است پاریس، شهر چراغ ها به زودی به شهر خودروهای برقی تبدیل شود؟ برتراند دلانوئه، شهردار پاریس بر اساس طرح موفق دوچرخه های کرایه ای در خیابان، قصد دارد ناوگانی از چهار هزار خودروی برقی اشتراکی را برای استفاده عموم در این شهر راه اندازی کند که دوهزار دستگاه برای مرکز شهر و دو هزار دستگاه مخصوص حومه شهر خواهد بود.
    آغاز به کار طرح سبز خودروهای برقی اشتراکی موسوم به آتولیب برای اواخر سال 2010 طراحی شده است، اما مسئولین شهرداری می گویند تاریخ بهره برداری از آن اواسط 2011 خواهد بود. حامیان طرح مزبور معتقدند این سامانه میزان آلودگی ناشی از دی اکسید کربن را 22 هزار تن در سال کاهش خواهد داد، ازدحام و ترافیک را بهبود بخشید و دیگر کمتر کسی نیازمند خودروی شخصی خواهد بود. به گفته شهردار پاریس، این طرح، سامانه ای از سفرهای شخصی کاملاً پاک و بدون آلودگی را ارائه داده و انقلابی در صنعت حمل و نقل ایجاد خواهد کرد. هنوز هزینه های این ناوگان مشخص نشده است، اما بنا به گزارش برخی روزنامه های پاریسی، ساخت 1400 ایستگاه کرایه و شارژ این خودروها در پاریس و حومه، 14 میلیون دلار هزینه در پی خواهد داشت.

    [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]
    [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]/|\[میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]/|\ [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ] /|\ [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]

    پسورد تمامی فایل هایی که پسوردشون ذکر نشده=www.noandishaan.com

    با قضاوت کردن از روی اطلاعات ناقص، مدیون وجدانمون نباشیم.


    ترس از شکست خودش باعث شکست میشه و نتیجه اون چیزی نیست جز گفتن ای کاش ...

    29 [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ])

  10. #19
    حمل و نقل عمومی و نیمه عمومی

    تاریخ عضویت
    27-08-2009
    نوشته ها
    33,039
    مهندسی شهرسازی
    برنامه ریزی شهری
    امتياز طلايي
    134
    سپاس
    18,732
    28,290 سپاس در 9,295 پست
    امتياز:117252Array


    پیش فرض

    اتوبوس های سه بعدی تندرو

    یکی از معضلات اساسی کلانشهرهای مدرن، افزایش تقاضا برای حمل و نقل شهری است. افزودن اتوبوس بیشتر تنها به بدتر شدن اوضاع، افزایش تولید گازهای گلخانه ای و میزان مصرف بالاتر انرژی منجر شده و ساخت متروی زیرزمینی بیشتر نیز پر هزینه و زمان بر خواهد بود. با توجه به مطالب فوق، حمل و نقل شهری یکی از بزرگترین نگرانی های برنامه ریزان شهری است. اخیراً کارشناسان چینی راه حل منحصر بفردی را برای کاهش ترافیک در خیابان های شهری پکن ارائه داده اند.

    [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]
    [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]/|\[میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]/|\ [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ] /|\ [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]

    پسورد تمامی فایل هایی که پسوردشون ذکر نشده=www.noandishaan.com

    با قضاوت کردن از روی اطلاعات ناقص، مدیون وجدانمون نباشیم.


    ترس از شکست خودش باعث شکست میشه و نتیجه اون چیزی نیست جز گفتن ای کاش ...

    29 [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ])

  11. #20
    حمل و نقل عمومی و نیمه عمومی

    تاریخ عضویت
    27-08-2009
    نوشته ها
    33,039
    مهندسی شهرسازی
    برنامه ریزی شهری
    امتياز طلايي
    134
    سپاس
    18,732
    28,290 سپاس در 9,295 پست
    امتياز:117252Array


    پیش فرض تجربه اتوبوس‌های تندرو در آمریکای لاتین

    در 15 سال گذشته، شهرهای سرتاسر آمریکای لاتین به واسطه به کارگیری حمل و نقل سریع اتوبوس (بی آر تی) دستخوش انقلابی نرم اما مهم در طراحی و حمل و نقل عمومی شهری شده‌اند. با وعده اختصاص مزایای سیستم­های حمل و نقل کشورهای پیشرفته آن‌هم با قیمت کشورهای در حال توسعه، بی آر تی خیلی سریع به ابتکاری محبوب در میان مدیران و سیاستگذاران آمریکای لاتین در سطح ملی و شهری تبدیل شد.

    به گزارش پایگاه خبری شهر الکترونیک، بی آر تی که در دهه 1970 در شهر کوریتیبای برزیل راه اندازی شد، سرعت اتوبوس‌ها را افزایش داد و با جایگزین کردن اتوبوس‌هایی با ظرفیت بالا در خطوط واحد، راه اتوبوس‌ها را به مجموعه‌ای از ایستگاه‌های ثابت باز کرد و با این کار بر امنیت جاده‌ها افزود. با توجه به موفقیت سیستم کوریتیبا شهرهایی مانند مکزیکوسیتی، بوگاتا و کیوتو اخیرا با به کارگیری بی آر تی ب‌ه عنوان رکن اصلی شبکه حمل و نقل خود، تحسین قابل توجه کاربران عمومی و ناظران بین‌المللی را برانگیخته‌اند.
    در مطالعات حمل و نقل عمومی، بی آر تی گام مهمی برای حل و فصل مشکلاتی چون تراکم فضاست؛ مشکلی که شهرهای آمریکای لاتین را دچار آشفتگی کرده است. بیشتر سیستم‌های حمل و نقل انبوه در آمریکای لاتین از خطوط شخصی، گران قیمت، کند و شلوغ اتوبوس تشکیل شده که از مواجهه با چالشهای مربوط به پراکندگی گسترده شهری ناتوان است. علاوه بر این بیشتر مسافران ناگزیرند فواصل زیادی را از خانه‌های واقع در حاشیه شهرها تا اداره های واقع در مراکز شهر طی کنند.
    پیچیدگی مشکلات شهری که تقریبا شامل حال همه کشورهای جهان می‌شود، موفقیت منحصر به فردی را برای بی آر تی به ارمغان آورده است. سابقه آزموده شده بی آر تی، آن را به گزاره‌ای جذاب برای رای دهندگان سرخورده از فساد، ناتوانی‌ها و وعده‌های توخالی شهرداری‌ها تبدیل کرده است. اجرای موثر طرح‌های مربوط به بی آر تی منجر به سوق برخی مقامات شهری به جایگاهی برتر شده است، به طوری‌که به جیم ماهواد، شهردار سابق کیوتو در رسیدن به سمت ریاست جمهوری اکوادور کمک کرده است. به این ترتیب در آمریکای لاتین توجه به مسائل حیاتی شهری به لحاظ سیاسی سودمند است.
    همه اینها نه به این معنی است که بی آر تی یک موفقیت کامل بوده و نه اینکه در ابتدای امر مورد استقبال همه جهانیان قرار گرفته است. علی رغم سادگی مفهوم اساسی، سیستم بی آر تی از لحاظ فنی پیچیده و نیازمند مدیریتی موثر است. سیستم‏های بی آر تی با به وجود آمدن کمبودهایی در صلاحیت فنی یا چشم‌انداز استراتژیک با چالش‌هایی مواجه شد و به میزان مشکلاتی که قصد حل و فصلشان را داشت، مسائل و مشکلات جدیدی را ایجاد کرد.
    با این حال استفاده از سیستم بی آر تی موجب بهبود برخی مشکلات شهری شده که مهمترین آن کاهش تراکم ترافیک است. سیستم‌های بی آر تی سریعتر از سیستم‌های قدیمی‌اند که حدود ده کیلومتر در ساعت حرکت می‌کنند و در برخی شهرها در زمان اوج شلوغی به کمتر از پنج کیلومتر هم می‌رسد. همچنین با متقاعد شدن مسافران برای استفاده از اتوبوس بجای خودروهای شخصی کیفیت رانندگی اتوبوس نیز افزایش یافت.
    شهرهای بهره مند از سیستم‌های بی آر تی شاهد کاهش چشمگیر تصادفات و مرگ و میر مربوط به ترافیک هستند. این پیشرفت‌های حیرت‌انگیز از کنترل شمار بیشتری از اتوبوس‌های شهری و درنتیجه رانندگی کم خطرتر اتوبوسرانان مشتق می‌شود. علاوه بر این، اختصاص خطوط ویژه برای سیستم‌های بی‌آرتی و جدا شدن اتوبوسها و ماشینها از هم، موجب کاهش خطر رانندگان بی‌پروا برای افراد پیاده و سایر رانندگان می‌شود.
    سیستم‌های بی آر تی همچنین آلودگی را کاهش داده و برای افراد معلول امکان استفاده از وسایل حمل ونقل عمومی را فراهم می‌سازد. مقایسه میزان آلودگی قبل و بعد از اجرای طرح سیستم‌های بی آر تی نشان‌دهنده بهبود قابل توجه سطح آلودگی در کریدورهای بی آر تی است. در حالی که تولید گازهای گلخانه‌ای وابسته به وسایل نقلیه در بوگوتا از سال 2000 تا 2002 بیست و سه درصد افزایش یافته است، این میزان در کریدورهای بی آر تی 11درصد افت داشته است.
    این امر به ویژه به این خاطر قابل­ توجه است که شریان‌­های اصلی این کریدورها را کارگران و سکنه اشغال کرده­‌اند. بر اساس مطالعه­‌ای در کیوتو 23 درصد از جمعیت در شریان‌های اصلی ترافیک زندگی می­‌کنند و بیشتر از 13درصدشان هم در مشاغل رسمی و غیررسمی در امتداد این شریان­‌ها مشغول به کارند. همچنین بی آر تی را اولین نمونه­ حمل و نقل انبوه اتوبوس در امریکای لاتین دانسته اند که به طور گسترده در دسترس معلولان قرار دارد و در گشایش درهای شهر به روی گروه از پیش به حاشیه رانده شده سهیم است.
    برخی شهرها از بی آر تی به عنوان موتوری برای توسعه اقتصادی استفاده کرده‌اند. این امر مشکل قدیمی توسعه را در رابطه با پراکندگی خدمات اتوبوس‌ها در سطح شهر حل می‌کند و اجازه می‌دهد که توسعه تنها به مناطقی خاص اختصاص نیابد. مطالعات نشان می‌دهد که در بوگوتا قیمت املاک تجاری و مسکونی واقع در امتداد کریدورهای بی آر تی افزایش یافته و موجب رونق بازار املاک شده است.
    ناگفته نماند که درکنار این دستاوردها، طراحی و پیاده‌سازی ضعیف بی آر تی به راحتی می‌تواند اثرات جانبی منفی ایجاد کند. از بی آر تی بخاطر ایجاد مانع در عبور عابرین پیاده در امتدا خیابانهای بهره‌مند از خدمات این سیستم انتقاد می‌شود. در سائوپائولو اصطلاح «دیوار اتوبوسها» محور شکایتها است که به اتوبوس‌های چند قطعه‌ای بسیار درازی گفته می‌شود که بدنه خیابان را به دو بخش تقسیم می‌کند. در آخر اینکه علیرغم جوانب خوشبینانه مذکور، مطمئنا تنها تعداد معدودی از سیستمهای بی آر تی پتانسیل پیشرفت و توسعه مشابه سیستمهای مترو را دارند.
    در 35 سال گذشته، سیستم بی آر تی از تکنولوژی منحصر به کوریتیبا به محبوبترین و مقرون به صرفه‌ترین استراتژی حمل و نقل در شهرهای آمریکای لاتین تبدیل شده است. طراحی بلندپروازانه و سرمایه‌گذاری سیاسی قابل توجه توسط سیاستگذاران شهری، با بهبود ایمنی و سرعت‏بخشی با صرف هزینه‏ای معقو در نحوه عملکرد شهرهای آمریکای لاتین انقلابی کوچک به راه انداخته است. در طول این پروسه، مدرن‌سازی، تخصص‌گرایی و پاکیزگی در شهرهای آمریکای لاتین که به محیط‌های شهری بی‌قاعده و قانون شهره‌اند، آغاز شد.
    علاوه بر این با گسترش خدمات بی آر تی در شهرهای سرتاسر این قاره طراحی آن نیز بهبود یافت. مدیران شهرسازی طراحی سیستم‌ها را از طرح‌های خام و خطی کیوتو ترول به مدل‌های چند بدنه ترانسانتیاگو سوق دادند. در حال حاضر شهرهای آمریکای لاتین پیچیدگی‌های روزافزونی را در مدیریت موثر انتقال به سیستم‌های بی آر تی نشان می‌دهند.

    [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]
    [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]/|\[میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]/|\ [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ] /|\ [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]

    پسورد تمامی فایل هایی که پسوردشون ذکر نشده=www.noandishaan.com

    با قضاوت کردن از روی اطلاعات ناقص، مدیون وجدانمون نباشیم.


    ترس از شکست خودش باعث شکست میشه و نتیجه اون چیزی نیست جز گفتن ای کاش ...

    29 [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ])

صفحه 2 از 3 نخستنخست 123 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

Bookmarks

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •