عوامل موثر در طراحی مکانیکی
تبلیغات
آفرینش

تهران سازان

جملات کاربران:
برخی از محصولات فروشگاه نواندیشان بهترین مدیر، مسئول و کاربر انجمن در مردادماه
عوامل موثر در طراحی مکانیکیطرح توجیهی کویرنوردی یزد عوامل موثر در طراحی مکانیکینقشه کد کامل تهران به صورت قطعه بندی شده عوامل موثر در طراحی مکانیکیمجموعه کامل آموزش Solidworks عوامل موثر در طراحی مکانیکی عوامل موثر در طراحی مکانیکی
عوامل موثر در طراحی مکانیکینقشه gis منطقه 1 تهران عوامل موثر در طراحی مکانیکینقشه کد نقشه gis منطقه 15 تهران عوامل موثر در طراحی مکانیکینقشه gis منطقه 17 تهران
عوامل موثر در طراحی مکانیکینقشه gis منطقه 2 تهران عوامل موثر در طراحی مکانیکینقشه GIS کل تهران عوامل موثر در طراحی مکانیکینقشه gis منطقه 6 تهران
عوامل موثر در طراحی مکانیکینقشه gis منطقه 3 تهران عوامل موثر در طراحی مکانیکینقشه gis منطقه 11 تهران عوامل موثر در طراحی مکانیکینقشه gis منطقه 12 تهران sam arch آرتاش

جديد ترين اطلاعیه های انجمن نواندیشان و اخبار همایش ها و مطالب علمی را از این پس در کانال تلگرام نواندیشان دنبال کنيد

درخواست و دانلود مقالات علمي رايگان | فهرست آموزش های گروه انقلاب آموزشی | مسابقات تالارها | ترجمه مقالات تخصصی با قیمت دانشجویی
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 2 , از مجموع 2

موضوع: عوامل موثر در طراحی مکانیکی

  1. #1
    کاربر فعال

    تاریخ عضویت
    28-08-2009
    نوشته ها
    3,957
    سایر رشته ها
    سپاس
    1
    162 سپاس در 139 پست
    امتياز:13034Array

    عوامل موثر در طراحی مکانیکی

    عوامل موثر در طراحی مکانیکی
    در یک طراحی به این عوامل نیاز داریم :



    اطلاعات : افزایش آن باعث بهتر شدن کار می شود.

    دانش فنی: معلوماتی که شخص دارد و نتیجه ی تجارب است.

    خلاقیت : برخواسته از ذوق و سلیقه

    نظام ارزیابی : اولین گروه : خود گروه طراحی است که با تخمین می تواند طراحی خود را ارزیابی کند.

    دومین گروه : سازمانها و ارگانهی بین المللی هستند که نظاطرت و ارزیابی می کنند.

    سومین گروه: مشتری و مردم هستند که در نهایت عملکرد سازننده را ارزیابی می کنند.

    برای طراحی یک محصول از سایر علوم مثل روانشناسی ، جغرافیا و... می توان استفاده کرد.

    برای یک منطقه جغرافیایی خاص طراحی بستگی به شرایط اب و هوا و فرهنگ ان منطقه دارد.

    خیلی از محصولات با اینکه جنبه ی استفاده عمومی دارند ، ولی قشری خاص از جامعه مثل مردان یا زنان به سمت آن کشیده می شوند ، یا حتی طیفی از مردان جوان به سمت آن کشیده می شوند که تماما به روانشناسی طراحی محصول دارد. مدلهای اسپرت خودرو برای جوانان یا رنگهایی شاد برای بانوان از نمونه های بارز آن هستند.

    هیچ طرحی با یک تفکر بسته موفق نمی شود. و باید از تجارب سایر محصولات استفاده کرد*.

    فاکتورهای طراحی:

    1-مقاومت

    2-قابلیت اطمینان

    3-خواص حراراتی

    4-خوردگی

    5-سایش

    6-سایش

    7-اصطکاک

    8-فرایند ساخت

    9-کارایی

    10-هزینه

    11-وزن

    12-عمر ودوام

    13-صدا

    14سبک وشیوه

    15-انعطاف پذیری

    16-شکل

    17-اندازه

    18-کنترل

    19-سختی

    20-پرداخت سطح

    21-روانشناسی

    22-تامین ونگهداری

    23-حجم

    24-تعهد و مسولیت

    25-....



    کدها واستانداردها

    1-اتحادیه انجمن آلومینیوم AA

    2-اتحادیه سازندگان چرخ دنده AGMA

    3-بنیاد ساختمان های فولادی AISC

    4-انجمن آهن و فولاد AISI

    5-موسسه استانداردهای ملی آمریکا ANSI

    6-انجمن فلزات آمریکا ASM

    7-جامعه مهندسین مکانیک آمریکا ASEM

    8-جامعه آزمون و مواد آمریکا ASTM

    9-انجمن جوشکاری آمریکا AWS

    10-اتحادیه سازندگان یاتاقان بدون مالش AFBMA

    11-سازمان استاندارد های انگلیسی BSI

    12-انجمن اتصالات صنعتی I.F.I

    13-انجمن مهندسین مکانیک I.M.ech.E

    14-دایره بین المللی وزن ها و اندازه گیری ها BIPM

    15-سازمان استانداردهای بین المللی ISO

    16-دایره ملی استانداردها NBS

    و...

    موفقست در طراحی زمانی حاصل می شود که همیشه در محصول خود جای خالی ببینیم و برای بهبود وضعیت تلاش کنیم. محصول همیشه باید باز باشد تا وضعیت فعلی بهتر شود.
    داستایوفسکی: تغییر کردن خیلی سخته،شبیه یکی دیگه بودن آسونه،ولی یکی دیگه بودن سخته......
    لئوناردو داوینچی
    : مکانیک بهشت ریاضیات است.زیرا در اینجاست که ما به زیباییهای ریاضیات پی می بریم.
    علی دایی:
    من همیشه رو بازی میکنم و هیچوقت زیر و رو نکشیدم .......
    [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]
    [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]





  2. # ADS
    Circuit advertisement
    تاریخ عضویت
    Always
    نوشته ها
    Many
    آفرینش گستر
     

  3. #2
    کاربر فعال

    تاریخ عضویت
    28-08-2009
    نوشته ها
    3,957
    سایر رشته ها
    سپاس
    1
    162 سپاس در 139 پست
    امتياز:13034Array

    پیش فرض پاسخ : عوامل موثر در طراحی مکانیکی

    ملاحظات سنتی : از قرنه پیش وجود داشته و مورد توجه بوده است.

    1- حجم و ماده تشکیل دهنده جزء یا قطعه مورد نظر.

    مقاوت ، خیز ، وزن ، شکل و اندازه

    مثلا امروزه می شود هندسه را کم کرد ولی مقاومت را افزاش داد و یا خیز را کاهش داد.معمولا خیزها خیلی کوچک هستند ولی تاثیر گذار می باشند پس باید به کمترین حات برسند.

    تمام ملاحظات سنتی در گذشته تنها مورد توجه بوده اند و نتایج انها و یا بهتر بگوییم ارزیابی آن با آیندگان است، که رفته رفته طراحی پیشرفت می کند.

    2-برای سطح جزء مکانیکی

    سایش ، خوردگی ، نیروهای اصطکاکی

    3-قیمت : آیا هزینه صرف شده برای بررسی موارد فوق قابل قبول است.

    ما امروزه با تکنولوژی پیشرفته وسایل اندازه گیری دقیق می توانیم مواردی همچون اصطکاک و خیز و خوردگی را خیلی کم کنیم ولی آیا اصرفه ی اقتصادی دارد ؟پس گاهی اوقات لازم نیست نیروی اصطکاک یا جنس را تغییر دهیم.

    ملاحظات مدرن

    1-ایمنی : آیا محصول ما ایمنی های لازم را برای استفاده کننده به وجود می اورند. استانداردها ی لازم در نشریات بین المللی چاپ می شوند.

    2-اکولوژی : محصول ما روی طبیعت چقدر اثر می گذارند ، آیا سیکل نظام طبیعی را بر هم می زنند ؟ مثلا آلودگی هوا ، اگر موتور و مصرف سوخت را بهینه کنیم یعنی از انرژی سوخت بیشتر برداشت کنیم.

    3-کیفیت زندگی: در هر جامعه یک سری مشخصه ها لازم است .مثلا در کشوری متوسط خانواده ها 3 نفره است ، به طور یقین کسی در آنجا کاروان تولید نمی کند ، یا خودروهای گران قیمت برای مردم حاشیه خلیج فارس و...



    ملاحظات متفرقه

    1-قابلیت اطمینان و قابلیت نگهداری:مانند طول عمر و شرایط استفاده برای مشتری و... .

    2-زیبایی شناسی : شاخصی است که با مسائل روانی سروکار دارد.



    فرایند طراحی یک فرایند برگشت پذیر است یعنی طراحی به دفعات می تواند تکرار شود تا تعریف مسئله ،خوب صورت بگیرد.

    یک سوال بنده از استاد این بود که ایا استفاده از تجربیات دیگران همان مهندسی معکوس است یا خیر؟

    مهندسی معکوس یعنی چشم بسته کپی برداری کردن.اگر از دانش به کار رفته در محصول بی خبر باشیم مثل جنس و نوع آن می شود ، مهندسی معکوس. مونتاژ مهندسی معکوس نیست چون خود مونتاژ هم دارای دانش است مثل تلورانس ها و گشتاور پیچ ها و... . یرای جا زدن یک محور در بلبرینگ اگر با یک چکش جا زده شود همه چیز تمام نمی شود.چون ما نمی دانیم با ضربه چه بلایی سر ساختار محور می آید.

    شما هم احتمالا مثل من از تعدد سازمان های استاندارد و تحقیقات و جامعه مهندسین تعجب کردید ولی اینکه آیا آنها فعالیت سیاسی هم می کنند یا نه را نمیدانم . اگر شما می دانید پیام بگذارید، و من را آگاه کنید .
    داستایوفسکی: تغییر کردن خیلی سخته،شبیه یکی دیگه بودن آسونه،ولی یکی دیگه بودن سخته......
    لئوناردو داوینچی
    : مکانیک بهشت ریاضیات است.زیرا در اینجاست که ما به زیباییهای ریاضیات پی می بریم.
    علی دایی:
    من همیشه رو بازی میکنم و هیچوقت زیر و رو نکشیدم .......
    [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]
    [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]





اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. دانلود کتاب بیشعوری!
    توسط spow در انجمن کتابخانه نواندیشان
    پاسخ ها: 10
    آخرين نوشته: 09-03-2013, 12:47
  2. چگونه بدون غرغر كردن اخلاق بد همسرتان را عوض كنيد
    توسط afa در انجمن ازدواج و مسائل زناشویی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 13-09-2011, 10:35
  3. نگاهی به مهمترین عوامل نقض مقررات ملی ساختمان
    توسط Mohammad Aref در انجمن حقوق و قوانین شهری
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 30-10-2010, 23:24
  4. دعوا یه طرف-هیجان تماشای دعوا یه طرف!!
    توسط saba888 در انجمن متفرقه
    پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: 27-07-2010, 14:42

کلمات کلیدی این موضوع

Bookmarks

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •