تاپیک مرجع موتورهای احتراق داخلی
تبلیغات
آفرینش

تهران سازان

جملات کاربران:
برخی از محصولات فروشگاه نواندیشان بهترین مدیر، مسئول و کاربر انجمن در مردادماه
تاپیک مرجع موتورهای احتراق داخلیطرح توجیهی کویرنوردی یزد تاپیک مرجع موتورهای احتراق داخلینقشه کد کامل تهران به صورت قطعه بندی شده تاپیک مرجع موتورهای احتراق داخلیمجموعه کامل آموزش Solidworks تاپیک مرجع موتورهای احتراق داخلی تاپیک مرجع موتورهای احتراق داخلی
تاپیک مرجع موتورهای احتراق داخلینقشه gis منطقه 1 تهران تاپیک مرجع موتورهای احتراق داخلینقشه کد نقشه gis منطقه 15 تهران تاپیک مرجع موتورهای احتراق داخلینقشه gis منطقه 17 تهران
تاپیک مرجع موتورهای احتراق داخلینقشه gis منطقه 2 تهران تاپیک مرجع موتورهای احتراق داخلینقشه GIS کل تهران تاپیک مرجع موتورهای احتراق داخلینقشه gis منطقه 6 تهران
تاپیک مرجع موتورهای احتراق داخلینقشه gis منطقه 3 تهران تاپیک مرجع موتورهای احتراق داخلینقشه gis منطقه 11 تهران تاپیک مرجع موتورهای احتراق داخلینقشه gis منطقه 12 تهران sam arch آرتاش

جديد ترين اطلاعیه های انجمن نواندیشان و اخبار همایش ها و مطالب علمی را از این پس در کانال تلگرام نواندیشان دنبال کنيد

درخواست و دانلود مقالات علمي رايگان | فهرست آموزش های گروه انقلاب آموزشی | مسابقات تالارها | ترجمه مقالات تخصصی با قیمت دانشجویی
صفحه 4 از 5 نخستنخست 12345 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 31 تا 40 , از مجموع 46

موضوع: تاپیک مرجع موتورهای احتراق داخلی

  1. #31
    تاپیک مرجع موتورهای احتراق داخلی

    تاریخ عضویت
    28-09-2009
    نوشته ها
    9,234
    مهندسی مکانیک
    سیستم های انرژی
    امتياز طلايي
    25
    سپاس
    1,732
    1,897 سپاس در 664 پست
    امتياز:48015Array


    پیش فرض


    انواع محفظه احتراق تقسیم شده یا غیر مستقیم

    الف موتور با محفظه احتراق قبلی






    در زمان تراکم قسمتی از هوا از گلوگاه وارد محفظه اولیه می شود کمی قبل از پیان زمان تراکم سوخت در محفظه ی اولیه تزریق می گردد اما به علت کمی هوا تمام سوخت نمی تواند با اکسیژن مورد نیاز مخلوط شده احتراق کامل به وجود اورد بنابراین قسمتی از سوخت های اولیه که به دیواره داغ برخورد کرده اکسیژن کسب نموده , می سوزد و به علت کوچکی محفظه ی اولیه فشار ان بالا می رود در نتیجه محتویات محفظه از گلوگاه کوچک با سرعت زیاد وارد محفظه اصلی گردیده باعث اختلاط سریع و احتراق کامل کلیه ی ذرات سوخت می شود

    معایب


    1- به علت بزرگی ساختمان محفظه ها مقدار انرژی تبادل شده زیاد است و در نتیجه بازده حرارتی کاهش یافته و مصرف سوخت بالا می رود

    2- در زمان کار به علت فشار هوا به محفظه ی اولیه از قدرت موثر کاسته می شود


    3- نسبت تراکم موتور باید خیلی بیشتر از تزریق مستقیم باشد تا فشار لازم در انتهای زمان تراکم به وجود اید


    4- در ابتدای کار به علت گرم نبودن محفظه اولیه حرارت اشتعال کافی نیست و به گرمکن نیاز است

    ب موتور با محفظه احتراق گرد بادی






    محفظه ی احتراق گرد بادی برای برطرف نمودن معایب روش تزریق مستقیم و موتور با محفظه قبلی طراحی و ساخته شده است محفظه ی گردبادی ممکن است در سرسیلندر و یا در بلوکه سیلندر باشد این محفظه در زمان تراکم هوا در جهت مماس با محفظه کروی چرخیده با بالا امدن پیستون به سرعت چرخش ان افزایش می یابد کمی قبل از رسیدن پیستون به نقطه ی مرگ بالا سوخت در هوای متلاطم تزریق شده و به سرعت عملیات اختلاط و تبخیر تکمیل شده , اشتغال سوخت اغاز می شود تفاوت این قسمت با محفظه ی احتراق قبلی عبارت است از

    1- سرعت اشتعال بیشتر

    2- شروع تزریق دیرتر است یعنی اوانس کمتری لازم دارد

    ج موتور با محفظه ذخیره هوا



    در این طرح هنگام تراکم مانند دو روش قبلی در محفظه کوچک ذخیره هوا نفوذ کرده کمی قبل از نقطه ی مرگ بالا , انژکتور سوخت را به دیواره داغ ان می پاشد بقیه عملیات مانند اتاق احتراق قبلی تکمیل می شود

    د موتور با محفظه مرکب مانند پرکینز






    2500 دور بر دقیقه به دست اورد از مزایای این موتور ان است که به علت سرعت زیاد می توان

    محفظه ی احتراق این موتور ترکیبی از دو روش گردبادی و مستقیم است قسمت سرسیلندر قابل جدا شدن می باشد و مشخصه ی مخصوص ان پاشیده شدن سوخت در دو جهت است یکی در محفظه گردبادی و دیگری روی پیستون بنابراین مزایای روش تزریق گردبادی یعنی کار ارام و اختلاط کامل و دیگری تزریق مستقیم یعنی زود روشن شدن موتور را دارا است سرعت این موتور را می توان به 3000rpm و یا بیشتر رساند و بیش ترین گشتاور موتور را در موتورهای سواری از ان استفاده نمود خاصیت دیگر موتور ان است که گشتاور ان بین 800 تا

    2500 دور بر دقیقه نسبتا ثابت می ماند و حداکثر فشار موتور کم تر از 35 اتمسفر است



    منبع : تکنولوژی موتورهای دیزل (مهندس محمد محمدی بوساری)
    Hey you...Don't tell me there is no hope at all

    Together we stand...Divided we fall







    1 سپاس hamedc

  2. # ADS
    Circuit advertisement
    تاریخ عضویت
    Always
    نوشته ها
    Many
    آفرینش گستر
     

  3. #32
    کاربر انجمن

    تاریخ عضویت
    11-06-2011
    نوشته ها
    509
    مهندسی مکانیک
    manufacturing & maintanince
    سپاس
    0
    13 سپاس در 11 پست
    امتياز:2058Array

    پیش فرض

    کسی در مورد سیستم هیدرودینامیک خودروی زانتیا اطلاعاتی داره؟



  4. #33
    کاربر تازه وارد

    تاریخ عضویت
    22-01-2011
    نوشته ها
    2
    مهندسی مکانیک
    سپاس
    0
    0 سپاس در 0 پست
    امتياز:16Array

    پیش فرض کاربرد این موتور ها

    ممنون از متنی که برامون قرار دادید
    فقط میخواستم برای دوستان مطلبی عرض کنم . در طراحی های امروز این نوع موتور ها بسیار مورد استفاده قرار میگیرند مخصوصا برای استفاده به عنوان محرک های کوچک، به عبارت بهتر این نوع موتور، قابلیت تولید در ابعاد کوچک را هم داراست.
    یک موتور احتراق داخلی به اندازه کف دست شما یا شاید هم کوچکتر!!! اگر اشتباه نکنم در کمربندهای خودرو های بنز اخیرا برای پیش کشش کمربند در تصادفات از این موتورها بهره برده شده بود. به محضی که خودرو برخودر پیدا میکرد. این موتورها در کمربند فعال شده و سبب پیش کشش کمربند ها میشد.

    این مطلب رو فقط خواستم در کنار مطلب خوب دوستمون عرض کرده باشم بلکه دید خوبی در ابتدای کار نسبت به این موتور ها پیدا کنید
    موفق باشید
    ---------------------------------------------------
    این که بدانی در راه درستی هستی یک چیز است

    اما این که بدانی راه درست فقط همین است چیز دیگری است...

  5. #34
    تاپیک مرجع موتورهای احتراق داخلی

    تاریخ عضویت
    21-03-2011
    نوشته ها
    56
    مهندسی مکانیک
    حرارت و سیالات
    امتياز طلايي
    4
    سپاس
    3
    3 سپاس در 3 پست
    امتياز:1006Array

    پیش فرض موتورهاي اشتعال تراكمي سوخت همگن گاز طبيعي سوز ويژگي ها، مزايا و معايب

    سلام خدمت همه دوستان عزيزم ، نميدونم چرا ولي يه حس خوبي نسبت به انجمن نوانديشان دارم،از بقيه انجمن ها بيشتر دوستش دارم
    اين مقاله اي كه قرار ميدم همانطور كه از عنوان تاپيك مشخص هست موتورهاي اشتعال تراكمي سوخت همگن HCCI رو بررسي ميكنند.
    مشخات مقاله:
    عنوان مقاله: موتورهاي اشتعال تراكمي سوخت همگن گاز طبيعي سوز ويژگي ها، مزايا و معايب
    سرفصل مربوط: سال انتشار: 1389
    نوع ارايه: محل انتشار: [ سومين كنفرانس ملي CNG ]

    نويسند‌گان:
    [ اميد جهانيان ] - دانشجوي دكتري مهندسي مكانيك
    [ سيدعلي جزايري ] -استاديار دانشكده مهندسي مكانيك

    خلاصه مقاله:
    يكي از روشهاي نويني كه براي كاهش مصرف سوخت و ميزان آلايندگي موتورهاي احتراق داخلي به كار مي رود ايده موتورهاي اشتعال تراكمي سوخت همگن HCCI است.
    تاپیک مرجع موتورهای احتراق داخلی فايل هاي پيوست شده

  6. #35
    کاربر فعال

    تاریخ عضویت
    24-03-2010
    نوشته ها
    4,290
    مهندسی مکانیک
    سپاس
    1,659
    1,128 سپاس در 267 پست
    امتياز:23094Array


    Bell آدرس آزمایشگاه های تحقیقاتی احتراق

    آزمایشگاه تحقیقاتی احتراق دانشگاه برکلی:
    [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]
    آزمایشگاه تحقیقاتی احتراق دانشگاه مریلند:
    [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]
    آزمایشگاه تحقیقاتی احتراق دانشگاه مک گیل:
    [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]
    آزمایشگاه تحقیقاتی احتراق دانشگاه میشیگان:
    [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]
    منبع:پروفایل دکتر مهدی بیدآبادی دانشیار دانشگاه علم و صنعت
    1 سپاس hamedc

  7. #36
    کاربر انجمن

    تاریخ عضویت
    30-01-2012
    نوشته ها
    119
    مهندسی مکانیک
    سپاس
    0
    6 سپاس در 6 پست
    امتياز:453Array

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط F|UID نمایش پست ها
    مگه نه اینکه هر چی نسبت تراکم رو ببریم بالا بالا ، راندمان هم میره بالا بالا ؟
    مشکلات بردن بالای نسبت تراکم چیاس ؟ مهمترینشون چیچیه ؟
    خودسوزی رو بیخبال ، فرض کنین دیزله ...
    کی موتور احتراق پاس کرده ؟
    کجا باید دنبال این موضوع رو بگیرم ؟
    بهتر است که سوالات خودتون رو در تالار تخصصی بپرسید تا لابلای اسپم ها گم نشه...
    من خودم هم موتور پاس نکردم ولی موارد زیر بذهنم میرسه...
    یکی از مشکلات عمده افزایش نسبت تراکم افزایش دما و به تبعیت آن فشار است و برای نوع جنس وسایل مورد استفاده محدودیت ایجاد میکند. همچنین تنش زیادی رو ایجاد میکنه...
    فکر کنم کوبش هم در این حالت رخ بده.
    خوب سوال خودم رو در تالار تخصصی (فک کنم همینجا باشه دیگه !) میپرسم .

    خوب دما و تنش بره بالا ... همینو میخوایم دیگه ...
    کوبش رو بیخیال ، فرض کنین دیزل رو میخوایم نسبت تراکمشو ببریم بالا ...
    جنس وسایلو خوب گفتی ... به نظرتون قطعاتی که پاشنه آشیل موتور برای افزایش دما هستن ، چیا هستن ؟
    ضعیف ترینشون سوپاپِ دود نیست ؟ عایا؟

  8. #37
    تاپیک مرجع موتورهای احتراق داخلی

    تاریخ عضویت
    28-09-2009
    نوشته ها
    9,234
    مهندسی مکانیک
    سیستم های انرژی
    امتياز طلايي
    25
    سپاس
    1,732
    1,897 سپاس در 664 پست
    امتياز:48015Array


    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط al_laf1 نمایش پست ها
    خوب سوال خودم رو در تالار تخصصی (فک کنم همینجا باشه دیگه !) میپرسم .

    خوب دما و تنش بره بالا ... همینو میخوایم دیگه ...
    کوبش رو بیخیال ، فرض کنین دیزل رو میخوایم نسبت تراکمشو ببریم بالا ...
    جنس وسایلو خوب گفتی ... به نظرتون قطعاتی که پاشنه آشیل موتور برای افزایش دما هستن ، چیا هستن ؟
    ضعیف ترینشون سوپاپِ دود نیست ؟ عایا؟
    از یک جایی به بعد افزایش دما و یا نسبت تراکم تاثیری بر افزایش بازده نداره و بازده تقریبا ثابت می مونه ، واسه همین چه دلیلی برای هیچ هزینه بسیار کنیم؟ و اصراری بر افزایش تراکم در حالیکه ای نتیجه ای ندارد داشته باشیم؟

    پاشنه آشیل موتور این رو من نمیدونم یعنی چی؟
    Hey you...Don't tell me there is no hope at all

    Together we stand...Divided we fall








  9. #38
    کاربر انجمن

    تاریخ عضویت
    30-01-2012
    نوشته ها
    119
    مهندسی مکانیک
    سپاس
    0
    6 سپاس در 6 پست
    امتياز:453Array

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط F|UID نمایش پست ها
    از یک جایی به بعد افزایش دما و یا نسبت تراکم تاثیری بر افزایش بازده نداره و بازده تقریبا ثابت می مونه ، واسه همین چه دلیلی برای هیچ هزینه بسیار کنیم؟ و اصراری بر افزایش تراکم در حالیکه ای نتیجه ای ندارد داشته باشیم؟
    پاشنه آشیل موتور این رو من نمیدونم یعنی چی؟
    تاپیک مرجع موتورهای احتراق داخلی تصاوير پيوست شده
    • نوع فایل: jpg P.jpg (42.3 کیلو بایت, 8 نمايش)

  10. #39
    تاپیک مرجع موتورهای احتراق داخلی

    تاریخ عضویت
    28-09-2009
    نوشته ها
    9,234
    مهندسی مکانیک
    سیستم های انرژی
    امتياز طلايي
    25
    سپاس
    1,732
    1,897 سپاس در 664 پست
    امتياز:48015Array


    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط al_laf1 نمایش پست ها
    بازده به صفر میرسه چه جالب مطمئنید ؟
    بنظرتون چه عاملی باعث میشه بازده صفر بشه؟ یا به عبارت دیگر عوامل تاثیر گذار بر بازده موتور احتراق داخلی چیست؟
    Hey you...Don't tell me there is no hope at all

    Together we stand...Divided we fall








  11. #40
    کاربر انجمن

    تاریخ عضویت
    30-01-2012
    نوشته ها
    119
    مهندسی مکانیک
    سپاس
    0
    6 سپاس در 6 پست
    امتياز:453Array

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط F|UID نمایش پست ها
    بازده به صفر میرسه چه جالب مطمئنید ؟
    بنظرتون چه عاملی باعث میشه بازده صفر بشه؟ یا به عبارت دیگر عوامل تاثیر گذار بر بازده موتور احتراق داخلی چیست؟
    مطمئن که نیستم !
    ولی هر چی نمودار دیگه سرچ کردم تا همون دور و ورِ 15 بودن ... تا 40 اینو پیدا کردم فقط ...
    این کامیون بنزا هم 18 هستن ...
    با توربو شارژر بالاتر هم میبرن مث اینکه ...
    با زیاد شدن نسبت تراکم ، بازده حجمی میاد پایین و توان ترمزی میره بالا ...

صفحه 4 از 5 نخستنخست 12345 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. نرم افزار رسم دیاگرام سیم پیچی موتور - motosoft
    توسط CleMent در انجمن دانلود نرم افزارهای مهندسی برق
    پاسخ ها: 3
    آخرين نوشته: 16-08-2016, 20:26
  2. مرجع:انواع موتور هواپیما و فضا پیما
    توسط EN-EZEL در انجمن پیشرانش
    پاسخ ها: 20
    آخرين نوشته: 08-03-2012, 21:05
  3. پاسخ ها: 5
    آخرين نوشته: 10-02-2012, 15:53
  4. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 12-06-2010, 14:57
  5. اطلاعاتی درباره موتورهای هواپیما
    توسط .Godfather. در انجمن نیروی هوایی
    پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: 20-04-2010, 21:30

کلمات کلیدی این موضوع

Bookmarks

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •