مرجع:همه چیز در مورد انواع و نحوه عملکرد نیروگاه ها
تبلیغات
آفرینش

تهران سازان

جملات کاربران:
برخی از محصولات فروشگاه نواندیشان بهترین مدیر، مسئول و کاربر انجمن در مردادماه
مرجع:همه چیز در مورد انواع و نحوه عملکرد نیروگاه هاطرح توجیهی کویرنوردی یزد مرجع:همه چیز در مورد انواع و نحوه عملکرد نیروگاه هانقشه کد کامل تهران به صورت قطعه بندی شده مرجع:همه چیز در مورد انواع و نحوه عملکرد نیروگاه هامجموعه کامل آموزش Solidworks مرجع:همه چیز در مورد انواع و نحوه عملکرد نیروگاه ها مرجع:همه چیز در مورد انواع و نحوه عملکرد نیروگاه ها
مرجع:همه چیز در مورد انواع و نحوه عملکرد نیروگاه هانقشه gis منطقه 1 تهران مرجع:همه چیز در مورد انواع و نحوه عملکرد نیروگاه هانقشه کد نقشه gis منطقه 15 تهران مرجع:همه چیز در مورد انواع و نحوه عملکرد نیروگاه هانقشه gis منطقه 17 تهران
مرجع:همه چیز در مورد انواع و نحوه عملکرد نیروگاه هانقشه gis منطقه 2 تهران مرجع:همه چیز در مورد انواع و نحوه عملکرد نیروگاه هانقشه GIS کل تهران مرجع:همه چیز در مورد انواع و نحوه عملکرد نیروگاه هانقشه gis منطقه 6 تهران
مرجع:همه چیز در مورد انواع و نحوه عملکرد نیروگاه هانقشه gis منطقه 3 تهران مرجع:همه چیز در مورد انواع و نحوه عملکرد نیروگاه هانقشه gis منطقه 11 تهران مرجع:همه چیز در مورد انواع و نحوه عملکرد نیروگاه هانقشه gis منطقه 12 تهران sam arch آرتاش

جديد ترين اطلاعیه های انجمن نواندیشان و اخبار همایش ها و مطالب علمی را از این پس در کانال تلگرام نواندیشان دنبال کنيد

درخواست و دانلود مقالات علمي رايگان | فهرست آموزش های گروه انقلاب آموزشی | مسابقات تالارها | ترجمه مقالات تخصصی با قیمت دانشجویی
صفحه 10 از 16 نخستنخست ... 67891011121314 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 91 تا 100 , از مجموع 151

موضوع: مرجع:همه چیز در مورد انواع و نحوه عملکرد نیروگاه ها

  1. #91
    کاربر ممتاز

    تاریخ عضویت
    08-12-2009
    نوشته ها
    21,482
    مدیریت
    امتياز طلايي
    35
    سپاس
    132
    2,516 سپاس در 1,507 پست
    امتياز:44168Array


    پیش فرض

    اشنایی با سیستمهای الکتریکی نیروگاهها
    فایلی مختصر ومفید درزمینه سیستمهای الکتریکی واجزای الکتریکال نیروگاه

    [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]
    !


  2. # ADS
    Circuit advertisement
    تاریخ عضویت
    Always
    نوشته ها
    Many
    آفرینش گستر
     

  3. #92
    کاربر ممتاز

    تاریخ عضویت
    08-12-2009
    نوشته ها
    21,482
    مدیریت
    امتياز طلايي
    35
    سپاس
    132
    2,516 سپاس در 1,507 پست
    امتياز:44168Array


    پیش فرض

    پروژه کارآموزی نیروگاه


    [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]
    !


  4. #93
    کاربر ممتاز

    تاریخ عضویت
    08-12-2009
    نوشته ها
    21,482
    مدیریت
    امتياز طلايي
    35
    سپاس
    132
    2,516 سپاس در 1,507 پست
    امتياز:44168Array


    پیش فرض

    سلام

    دانلود مجموعه مقالات کنفرانس نیروگاههای حرارتی وصنعت برق
    لیست مقالاتی که برای دانلود ارائه شده اند
    1. بررسي تاثير داكت برنر بر عملكرد بويلر بازياب و سيكل تركيبي
    2. بررسي اثر ريكوپراتور بر راندمان سيكل توربين گاز و تعيين نرخ بازگشت سرمايه سيكل هاي
    داراي ريكوپراتور
    3. بررسي پديده ضربه قوچ وكاويتاسيون در توربو ماشين ها و راه هاي جلوگيري
    ?HP 4. كاربرد روش عمليات حرارتي تمپرينگ جهت اصلاح سختي درروتورهاي نيروگاهي
    GEC ALSTHOM شركت T240- 5. آناليز تخريب فن خنك كاري ژنراتور مدل 370
    6. تحليل شكست پره هاي فن خنك كن ژنراتور توربين گاز
    7. پيشگيري و كاهش ريسك خوردگي سرد در بويلرهاي بازياب
    8. تأثير ممانعت كننده هاي پاية پليمري بر كنترل خوردگي و رسوب در آبهاي خورنده
    MS 9. آناليز تخريب سر شفت روتور توربين گاز هيتاچي مدل 5001
    10 . روشهاي نگهداري و تعميرات پيشگيرانه در صنعت و مروري بر روشهاي مراقبت وضعيت
    11 . كاربرد مانيتورينگ بلادرنگ عمر باقيمانده در سيستم نگهداري بويلر
    12 . بررسي تركيب شيميايي، خواص خوردگي و علل تخريب پره هاي رديف اول توربين هاي گازي
    FSX- از جنس سوپر آلياژ پايه كبالت 414
    13 . طراحي هيدروليكي و بررسي ضربه قوچ سيستم خنك كن نيروگاه سيكل تركيبي نكا و مقايسه آن
    AWWA- با استاندارد 45
    14 . مدلسازي و تحليل تنش لوله هاي ورودي اصلي سيستم خنك كن نيروگاه سيكل تركيبي نكا
    15 . مديريت تعميرات پيشگيرانه
    16 . مفهوم اكسرژي وبررسي آن براي سيكل رانكين نيروگاه
    17 . تعميرات دوره اي در واحد هاي صنعتي
    18 . مطالعه موردي و متدولوژي تعيين وضعيت و برآورد عمر باقيمانده اجزاء يك بويلر 440 مگاواتي
    19 . نگهداري و مراقبت از وضعيت ماشين آلات با استفاده از آناليز روغن
    20 . مقايسه و بررسي انواع سطوح تقال حرارت و مواد مورد استفاده در صنعت ساخت ريكوپراتور
    21 . توليد همزمان، شدت نياز به گرمايش، شدت نياز به بخار، شعاع اقتصادي
    مجموعه مقالات را درادامه مطلب میتوانید دانلود کنید


    دانلود مجموعه مقالات کنفرانس نیروگاههای حرارتی وصنعت برق

    این مجموعه را ازلینک زیردریافت کنید


    [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]
    پسورد: spow
    !


  5. #94
    کاربر ممتاز

    تاریخ عضویت
    08-12-2009
    نوشته ها
    21,482
    مدیریت
    امتياز طلايي
    35
    سپاس
    132
    2,516 سپاس در 1,507 پست
    امتياز:44168Array


    پیش فرض

    برای پیکر بندی و تقسیم بندی نیروگاهها ابتدا در مورد مفهوم مدل بار توضیحاتی ارائه می دهیم .

    مدل بار

    اصولاً هر شبکه الکتریکی دارای نوساناتی در مصرف می باشد. میزان مصرف لحظه ای شبکه با ساعات شبانه روز ، روزهای هفته ، ماههای سال ، فصول سال و حتی بافتار فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی جامعه تغییر می کند . منحنی تغییرات قدرت الکتریکی هر شبکه با میزان حداقل و حداکثر مصرف ساعتی و نسبت حداقل به حداکثر (بنام ضریب بار) تعریف می گردد. منحنی که به این ترتیب بدست می آید را مدل بار یا منحنی تغییرات بار می نامند.
    سطح زیر این منحنی که میزان مصرف انرژی الکتریکی را در طول زمان معین می کند، به سه ناحیه تقسیم می گردد . این نواحی راناحیه بار پایه ، ناحیه بار میانی و ناحیه بار پیک می نامیم که به آنها بار پایه ، بار میانی و بار پیک نیز می گویند . شكل زیر مدل عمومی بار مصرفی در شبكه های ایران را نشان می دهد :






    برای احداث یک نیروگاه می بایستی هدف از احداث آن تامین انرژی الکتریکی برای یکی از نواحی سطح زیر منحنی مصرف شبکه باشد.
    در هرشبکه احتمال قطع برق و عدم تامین نیاز مصرف کنندگان وجود دارد . هرچه میزان قدرت نصب شده بیشتر از نیاز شبکه ( مصرف ) باشد احتمال خاموشی کمتر خواهد بود . خاموشی ها اغلب در پیک های فصلی اتفاق می افتد و باید در این برهه ها توجه بیشتری به موضوع تامین برق اضطراری نمود.
    با توجه به مطالب فوق و مفهوم مدل بار، نیروگاهها از نظر تولید الکتریسیته به چهار دسته عمده تقسیم بندی می شوند که عبارتند از :
    1- نیروگاههائی که برای تامین بار پایه طراحی و احداث می گردند.
    2- نیروگاههائی که برای تامین بار میانی بکار می روند.
    3- نیروگاههائی که برای تامین بار پیک ساخته می شوند .
    4- نیروگاههائی که جهت تولید برق اضطراری مجحتمع ها مورد استفاده قرار می گیرد.
    انواع مختلف مولدهای انرژی الکتریکی:
    گونه های مختلف متعارف مولدهای انرژی الکتریکی بشرح زیر می باشند:
    1-مولدهای اتمی

    2- مولدهای آبی
    3- مولدهای بخاری
    4- مولدهای گازی

    5- مولدهای سیکل ترکیبی
    6- مولدهای دیزلی
    7-مولدهای بادی

    8- مولدهای خورشیدی
    9- geothermal
    !


  6. #95
    کاربر ممتاز

    تاریخ عضویت
    08-12-2009
    نوشته ها
    21,482
    مدیریت
    امتياز طلايي
    35
    سپاس
    132
    2,516 سپاس در 1,507 پست
    امتياز:44168Array


    پیش فرض

    کاربرد روز افزون توربین های گازی در صنایع مختلف ، به خصوص در صنایع نفت و الکترونیک، از قبیل به حرکت در آوردن پمپ های بزرگ در داخل خطوط لوله نفت و گاز ، تامین انرژی مورد نیاز کارخانجات و مناطق خاص جدا از شبکه بسیار چشم گیر و قابل توجه است .همچنین در صنعت تولید نیروی برق شبکه های سراسری ، با عنوان واحدهایی قادرند سریعاٌٍ در مدار قرار گیرند بسیار مورد توجه هستند .

    این نوع مولدها با چند صد کیلووات تا دویست مگاوات به صورت سری سازی ساخته می شود. قدرت و مدل این نوع مولدها و مولدهای دیزلی که متعاقبا، معرفی خواهند شد،تابعیت چندانی از خریدار ندارد بلکه کلیه انواع آن از قبیل طراحی شده و به صورت سری با قبول سفارش ساخت ، تا حد امکان در کارخانه سازنده به صورت کامل بر روی شاسی سوار و سپس برای نصب به محل احداث حمل می گردد.
    نصب این نوع مولدها پس از ورود به کارگاه بسیار سریع صورت می گیرد و سرعت راه اندازی آنها به لحاظ حداقل بودن تجهیزات کمکی بسیار زیاد است .
    از آنجایی که قدرت های قابل ساخت این مولدها گسترده می باشد ، لذا متناسب با گستردگی شبکه از آن در تامین گونه های مختلف نیاز شبکه استفاده می گردد، بدین معنی که در شبکه های کوچک و متوسط به عنوان تولید کننده بار پایه و در شبکه های بزرگ به عنوان تولید کننده بار میانی و بار پیک مورد استفاده قرار می گیرد.لازم به توضیح است که در مجتمع های تولیدی بزرگ که قطع برق شبکه باعث به وجود آمدن خسارت های زیاد می شود ، از این نوع مولدها به عنوان تولید کننده برق اضطراری نیز ، استفاده می شود.
    بطور کلی این نوع مولدها در یک تقسیم بندی کلی در سه دسته مورد مطالعه قرار می گیرندکه ذیلاً بررسی می شوند:

    دسته اول، مولدهایی هستندکه اصول کار آنها بر پایه طراحی مولدهای بخار استوار است و بر این اساس تحولات لازم در طراحی با توجه به تکنولوژی های ساخت به وجود آمده است . اصولاٌ این نوع مولدها از نظر وزنی سیگین و تجهیزات کمکی آنها نسبت به گونه های دیگر بیشتر بوده و معمولاً قدرت های بالای آنها اقتصادی است و بدین جهت قدرت های قابل ساخت در کارخانجات سازنده این نوع مولدها معمولاٌ از 30 مگاوات بیشتر است .سازندگان این دسته از مولدها عمدتاٌ زیمنس و ABB(براون باوری سابق ) هستند . در شبکه های کوچک از این نوع واحدها به عنوان تولید کننده بار پایه و در شبکه های بزرگ به عنوان تولید کننده بار میانی و پیک و حتی اضطراری استفاده می گردد.البته این نوع مولدها در شبکه های بزرگ ، ضمن ترکیب با مولدهای بخاری (چرخه های ترکیبی ) ، می توانند در تولید بار پایه نیز به کار روند.
    راندمان این نوع مولدها عموماً در قدرت های بالا بیشتر از واحدهای مشابه می باشد ولی به سبب برخورداری از تجهیزات کمکی بیشتر و نتیجتاٌ هزینه نگهداری و پرسنلی بالاتر ، هزینه تولید هر کیلو وات آنها با انواع دیگر توربین های گاز ، در قدرت های معادل ، برابری می کند .
    این نوع مولدها معمولاً می بایستی در داخل سالن نصب گردند و به سبب سنگین بودن تجهیزات ( بالا بودن متوسط وزنی نسبت به کیلو وات تولیدی ) مدت زمان نصب و راه اندازی آنها بیشترین زمان در نوع خود را دارا می باشد .

    هزینه سرمایه گذاری ارزی این دسته از مولدهای گازی معادل سایرین می باشد ( با احتساب عمر مفید ) لیکن هزینه های سرمایه گذاری محلی آن از دیگر انواع توربین گاز بیشتر است .

    دسته دوم از توربین گازها ، توربین های نوع جتی می باشند که عمدتاًٌ در صنایع هوایی کاربرد دارند و بعضاً نیز با اعمال تغییرات جزئی ، به صورت توربین ژنراتور به کار می روند. عمده مشخصه این نوع مولدها در اطاق های احتراق آنها می باشد که از آلیاژهای خاصی ساخته می شوندضمن اینکه نازل سوخت آنها نیز از نوع مرکب می باشد .
    توربین از چند طبقه مجزا از هم تشکیل شده که هر یک دور گردش مخصوص به خود را دارند و بدین سبب به آنها توربین های گازی چند محوره هم گفته می شوند . دور توربینی که برای چرخاندن کمپرسور به کار می رود، به 40 هزار دور در دقیقه هم می رسد . دور توربین کم دور آن معمولا ٌ با دور ژنراتور یکی است و در حقیقت این دو با هم کوپله می باشند .
    قیمت تمام شده هر کیلو وات قدرت نصب شده این نوع مولدها ، نسبت به دیگر انواع مولدهای گازی غالباٌ 5 تا 10 درصد کمتر می باشد لیکن به سبب تفاوت راندمان و هزینه تعمیر و نگهداری ، قیمت هر کیلو وات انرژی تولیدی آن، گرانتر از دیگر انواع می باشد .

    دسته سوم، توربین های گازی صنعتی هستند که تکامل خود را از توربین های جتی آغاز کرده اند لیکن کاملا ٌ از انواع جتی فاصله گرفته اند و تنها خصیصه ای که از جت ها دارند ، تعداد اتاق های احتراق آنهاست .
    عمده سازندگان این نوع مولدهای گازی خانواده جنرال الکتریک و خانواده و ستینگ هاوس می باشند که هرکدام شامل چند سازنده عمده هستند .




    مدل عمومی كاركرد دسته اول و سوم مولدهای گازی در شكل زیر به تصویر كشیده شده است :


    نحوه کارکردهای گازی بدین ترتیب است که کمپرسور در حال گردش با دور زیاد ، هوای محیط را مکیده وفشار آن را به چندین برابر فشار محیط ( حدود 10 برابر ) می رساند ، ضمن اینکه نسبتاً درجه حرارت آن نیز افزایش می یابد .هوای فشرده شده از کمپرسور خارج و به درون محفظه یا محفظه های احتراق هدایت می شوند . در داخل اتاق احتراق شعله دائمی برقرار است و سوخت (گاز، گازوئیل و یا بعضاً مازوت ) نیز با فشار مناسبی به درون آن پاشیده می شود .
    سوخت به همراه هوای فشرده در مجاورت شعله ، آتش می گیرد و گاز داغی با حجم زیاد که دمای آن به 1800 درجه سانتیگراد می رسد تولید می گردد . گاز حاصل که نتیجه یک احتراق کامل بدون تولید دوده است ، به سبب محدودیت های تکنولوژیکی مستقیماٌ قابل ارسال به توربین نمی باشد و لازم است خنک گردد . این کار توسط هوای اضافی ورودی به اتاق احتراق ، از طریق کمپرسور ، انجام می گیرد .
    گاز داغ مناسب از نظر درجه حرارت ، وارد توربین شده و بخش اعظم انرژی خود را به صورت انرژی مکانیکی دورانی ، به توربین منتقل می کند و خود از طریق اگزوز خارج می گردد . حدود دو سوم ( 3/2) انرژی دورانی حاصله از توربین به مصرف گرداندن کمپرسور ، و یک سوم (3/1) آن برای گردش ژنراتور به کار می رود . ژنراتوری که یا به صورت مستقیم و یا از طریق جعبه دنده با توربین هم محور و کوپله است ، با میدان الکتریکی گردان خود ، در استاتور ، جریان الکتریسته با ولتاژ از پیش طراحی شده تولید می کند .

    شمای حرارتی نیروگاههای گازی در شكل زیر آمده است :
    !


  7. #96
    کاربر ممتاز

    تاریخ عضویت
    08-12-2009
    نوشته ها
    21,482
    مدیریت
    امتياز طلايي
    35
    سپاس
    132
    2,516 سپاس در 1,507 پست
    امتياز:44168Array


    پیش فرض

    Practical thermodynamics; a treatise on the theory and design of heat engines, refrigeration machinery, and other power-plant apparatus

    [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]
    !


  8. #97
    کاربر ممتاز

    تاریخ عضویت
    08-12-2009
    نوشته ها
    21,482
    مدیریت
    امتياز طلايي
    35
    سپاس
    132
    2,516 سپاس در 1,507 پست
    امتياز:44168Array


    پیش فرض

    دستورالعمل اندازه گيري راندمانِ متوسط ماهيانه
    نيروگاههاي حرارتي (بخاري، گازي و سيكل تركيبي)


    دستورالعملی که وزارت نیرو وکمیته افزایش راندمان وتولید ان برای نیروگاههای کشور تدوین کرده اند وحاوی نکات موثر ومفیدی دراین زمینه است
    امیدوارم برای همه دوستان عزیز مفید باشد


    [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]

    پسورد : spow
    !


  9. #98
    کاربر ممتاز

    تاریخ عضویت
    08-12-2009
    نوشته ها
    21,482
    مدیریت
    امتياز طلايي
    35
    سپاس
    132
    2,516 سپاس در 1,507 پست
    امتياز:44168Array


    پیش فرض

    تولید همزمان برق وحرارت CHP رویکرد نوین ورو به گسترشی است که درکشورهای پیشرفته برای جلوگیری از هدررفت انرژی بهینه سازی تولید ومصرف انرژی وافزایش راندمان وکارایی منابع تولید انرژی به کارگرفته میشود

    مقاله ای که تقدیم حضورتان میشود با عنوان :


    كاربرد سيستمهاي توليد همزمان برق و حرارت

    نگاهی کارشناسی شده به این مباحث داشته وعلت واهمیت این موضوع را تبیین میکند


    [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]


    پسورد : spow
    !


  10. #99
    کاربر ممتاز

    تاریخ عضویت
    08-12-2009
    نوشته ها
    21,482
    مدیریت
    امتياز طلايي
    35
    سپاس
    132
    2,516 سپاس در 1,507 پست
    امتياز:44168Array


    پیش فرض

    دانلود پاورپوینت با عنوان ابزار دقیق نیروگاه
    پارامترهایی که درسیستم کنترل وابزار دقیقی نیروگاه مورد سنجش قرار میگیرند عبارتند از:

    a:اندازه گیری فشار سیالات
    b:اندازه گیری سطح سیالات
    c:اندازه گیری فلوی سیالات
    d:اندازه گیری دمای سیالات
    e:اندازه گیری موقعیت
    f:اندازه گیری لرزش
    g:اندازه گیری سرعت
    h:اندازه گیری رطوبت

    این پاورپوینت اموزشی را میتوانید از لینک زیر دانلود نمایید

    [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]

    پسورد : spow
    !


  11. #100
    کاربر ممتاز

    تاریخ عضویت
    08-12-2009
    نوشته ها
    21,482
    مدیریت
    امتياز طلايي
    35
    سپاس
    132
    2,516 سپاس در 1,507 پست
    امتياز:44168Array


    پیش فرض

    اشنایی با سیستم کنترلی نیروگاهها وصنایع بزرگ
    سیستم کنترل توزیع شده یا DCS

    [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]
    !


صفحه 10 از 16 نخستنخست ... 67891011121314 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 09-08-2012, 19:10
  2. در ادبیات ایران همه چیز هست، اما کمی از همه چیز!
    توسط Managerr در انجمن مقالات ادبی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 04-01-2012, 17:05
  3. جوایز افتخار آمیز موسسه ی aia- معماری 2011
    توسط .FatiMa در انجمن معماری جهان
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 28-07-2011, 19:14
  4. میز کنفرانس باور نکردنی /میز دفتر هیبرید توسط Jovo Bozhinovski
    توسط Ali.Akbar در انجمن دکوراسیون داخلی
    پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: 04-02-2011, 22:16

کلمات کلیدی این موضوع

Bookmarks

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •