مطالب گوناگون
تبلیغات
آفرینش

تهران سازان

جملات کاربران:
برخی از محصولات فروشگاه نواندیشان بهترین مدیر، مسئول و کاربر انجمن در مردادماه
مطالب گوناگونطرح توجیهی کویرنوردی یزد مطالب گوناگوننقشه کد کامل تهران به صورت قطعه بندی شده مطالب گوناگونمجموعه کامل آموزش Solidworks مطالب گوناگون مطالب گوناگون
مطالب گوناگوننقشه gis منطقه 1 تهران مطالب گوناگوننقشه کد نقشه gis منطقه 15 تهران مطالب گوناگوننقشه gis منطقه 17 تهران
مطالب گوناگوننقشه gis منطقه 2 تهران مطالب گوناگوننقشه GIS کل تهران مطالب گوناگوننقشه gis منطقه 6 تهران
مطالب گوناگوننقشه gis منطقه 3 تهران مطالب گوناگوننقشه gis منطقه 11 تهران مطالب گوناگوننقشه gis منطقه 12 تهران sam arch آرتاش

جديد ترين اطلاعیه های انجمن نواندیشان و اخبار همایش ها و مطالب علمی را از این پس در کانال تلگرام نواندیشان دنبال کنيد

درخواست و دانلود مقالات علمي رايگان | فهرست آموزش های گروه انقلاب آموزشی | مسابقات تالارها | ترجمه مقالات تخصصی با قیمت دانشجویی
صفحه 7 از 9 نخستنخست ... 3456789 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 61 تا 70 , از مجموع 81

موضوع: مطالب گوناگون

  1. #61
    کاربر فعال

    تاریخ عضویت
    19-03-2010
    نوشته ها
    1,697
    مهندسی مکانیک
    Solid Design & Machinery
    سپاس
    0
    36 سپاس در 33 پست
    امتياز:4421Array

    پیش فرض یه سوال مکانیکی برای طراحی یخچال کوره

    من می خام یه کوره آزمایشگاهی دوجداری cvd بسازم کمی گیر کردم قسمت خنک کاریش یه مشکل دارم
    آب باید بین دو جداره در جریان باشه و چون داخل کوره دمای 1200 درجه داره توسط لوله هایی آب در جریانه ودر رفت و آمد آب که از بین یک سرد کننده رد میشه آب خنک میشود.
    در دانشگاه امیر کبیر یدونه درست کردند از کاربراتور ماشین برای خنک کاری استفاده شده می خام بدونم ما با چه وسیله ای می تونیم این آب رو سرد کنسم هم کارمون تمیز تر باشه هم کمی ارزونتر و با کلاستر ...؟


    Adının üstüne
    Anılar koyma.
    Sen mezar değilsin.


    Anılar
    Adının ardından gelsin.
    Sen duvar değilsin.


    در این زمانه جهان سومی معنی واژه بردگی همان آزادگی هست
    یکی از بیشماران سبز


  2. # ADS
    Circuit advertisement
    تاریخ عضویت
    Always
    نوشته ها
    Many
    آفرینش گستر
     

  3. #62
    کاربر ممتاز

    تاریخ عضویت
    08-12-2009
    نوشته ها
    21,482
    مدیریت
    امتياز طلايي
    35
    سپاس
    132
    2,515 سپاس در 1,506 پست
    امتياز:44167Array


    Icon 4 کنترل شیمیایی بویلر بازیاب

    [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]

    فهرست:
    کلیا ت:


    شرح کلی سیستم تزریق مواد شیمایی
    سیستم تزریق هیدروکسید آمونیوم(آمونیاک)
    سیستم تزریق گاز اکسیژن
    سیستم تزریق هیدرازین
    سیستم تزریق فسفات فشار بالا و فشار پایی
    کنترل کیفیت آب کندانسه در سیکل اصلیدر طول کارکرد طبیعی
    ملاحظات


    کلیا ت:

    نیروگاه سیکل ترکیبی خوی سیستم با خنک سازی هلر و کندانسور از نوع جریان پاششی کار می کند. بخار خروجی از توربین بخار بطور مستقیم با آب خنک سازی که در برج خنک کن هلر مدام خشک و سیرکوله می شود مخلوط شده و کندانس (مایع) می گردد.
    برای خاصیت شیمیایی آب در سیکل بخار مشخصاً سیستم خنک سازی خشک هلر تعیین کننده می باشد. بهنگام باز کردن مسیر برای آب مورد استفاده قرار دهيد.
    از یک سو در محتویات آب تغذیه فيد واتر، هیچ خطری ناشی از نشتی آب خام خشک سازی ایجادمیشودوجود ندارد،از سوی دیگر، با حجم زیادی از آب زمین ذخیره شده در سیستم خنک سازی خشک که اثرمقابل تغییر ممکنه درجبران کیفیت آب مربوطه به کار کردن را بر طرف می کند.برای کارکرد طبیعی رزین های کنترل شیمیایی مختلفی برای آب می توان انتخاب کرد از میان آنها یکی کنونسیونی می باشد که کمترین مقدار خوردگی در سراسر سیکل نیروگاهی ایجاد می کند.بعلاوه احتیاج به مقدار بلودان صفر، یا کمترین مقدار بلودان دارد.
    رژیم های کنترل شیمیایی زیر برای آب بوسیله موسسات ماهر مانندVGB،EPRT توصیه و مشخص شده است.
    بویلر با قلیائیت خیلی بالا توام با سیستم خنک سازی قلیائی متوسط:
    (رژیم کنترل شیمایی مخلوط آب MWT):
    سیکل بویلر با قلیائیت بالا و سیکل خنک سازی با قلیائت متوسط نگهداری می شود. قلیائیت خیلی بالای بویلر با تزریق مخلوطی از مواد قلیا کننده فرار(مانند آمونیاک) ومواد قلیا کننده غیر فرار ( مانند تری سدیم فسفات ) نگهداری می شود. از آنجا که مواد قلیاکننده غیر فرار در داخل بویلر باقی میمانند، نیاز سیستم خنک سازی به قلیائیت متوسط بآسانی انجام می شود. در این حالت سیستم خنک سازی آب PH<8.51 میباشد.
    رژیم کنترل شیمیایی ترکیبی(CWT) درسیکل بخار.
    رژیم کنترل شیمیایی ترکیبی آب(CWT) یک روش پیشرفته می باشد. به این معنی که در زیر (خروجی)CPP ترکیبی از اکسیژن گازی و یک ماده قلیا کننده فرار(مانند آمونیاک) تزریق میگردد.در نتیجه کل سیکل بخار تماماٌ با قلیائت متوسط(PH بین 8و8.5) نگهداری میشود ولی از آنجا که کندانسور نوع جریان DC (تماس مستقیم فاز بخار با خنک سازی) بنابراین در واحد خنک سازی خشک غالب خواهد شد.
    همچنین تزریق گاز اکسیژن موجب تشکیل لایه اکسید آهن هماتیت(Fe2o3) روی لایه مگنتیت(Fe3o4)می گردد که مستقیماٌ سطح فولاد می پوشاند. در نتیجه مگنتیت بوسیله لایه هماتیت محافظت می گردد. در این رژیم کنترلی،کند اکتیویته، خروجی CPPباید مطمئناٌ پایین باشد. اجزاء برج خنک کن (هلر) از آلومنیوم ساخته شده است که عمدتاٌ در مقابل محیط قلیائی ضعیف و خورده می شود.به این دلیلPH آب کندانسه در سیکل خنک کن باید کمتر از 8.5 باشد و در مخلوط (CWT) مورد استفاده قرارمیگیرد و هر دو مورد آب کندانسه وسیستم خنک سازی اصلی، تا از خوردگی آهن و آلومینوم از بویلر،سیستم کندانسوروبرج خنک کن خشک به هنگام کارکرد طبیعی واحد جلو گیری شود.رژیم کنترل شیمیایی ترکیبی(CWT) از آلمان نشأت گرفته و امروز در کشورهای اروپای غربی و وافریقای جنوبی نسبتاٌ عمومیت یافته است . اخیراٌ تجدید نظرهای زیادی از جمله موارد زیر بوسیلهEPRT ایجاد شده و برای اولین باردرآمریکا بکار گرفته شده است.
    روش(CWT) با لحاظ کردن شرایط زیر در طی عملیات اجرا می گردد:
    .کنداکتیوته باید o.2µs/cm.یا کمتر از آن باشد.
    .غلظت اکسیژن محلول 200ppm-20 باشد.
    .لیست نقشه های مرجع/مدارک
    .paidسیستم تزریق مواد شیمایی
    .paidسیستم تزریق اکسیژن
    . خط [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ] VGB
    .شیفت مهندسی EGI
    شرح کلی سیستم تزریق مواد شیمایی:
    سیستم تزریق مواد شیمایی برای ایجاد شرایط بهینه آب در کندانسور بویلر، تغذیه بویلر،آب تغذیه بویلر،آب خنک سازی و سیستم های بخار تعبیه شده است تا ازخوردگی داخلی در این سیستم جلوگیری شود وبخار با خلوص بالا نگهداری شود. سه محل (ایستگاه)تزریق مواد شیمیایی در نزدیک پمپهای آب تغذیه بویلر قرار گرفته است که هر یک شامل موارد زیر است:
    سیستم تزریق هیدروکسید آمونیوم(آمونیاک):
    این سیستم شامل یک تانک اختلاط، دو پمپ با تزریق 100% (برای هر بویلر یک پمپ در نظر گرفته شده است) با تنظیم پیچ دستی برای کنترل PH
    هیدروکسید آمونیوم بطور مداوم در جریان پایین دست (خروجی)CPP به منظور نگهداری PH در حد 8.5 تزریق می گردد. بعلاوه آمونیاک به داخل خط جبران آب(make up) در خروجی پمپهای انتقال آب و تانک ذخیره decoratorبرای تنظیم PHتزریق خواهد گردید.
    سیستم تزریق گاز اکسیژن:
    این سیستم شامل سیلندر های گاز اکسیژن و لوله کشی مناسب(سیستم با مقیاس متناسب)گاز اکسیژن درجریان پایین دست (خروجی)cpp(در ورودی پمپهای انتقال آب کندانسور(condensate booster pumps)و در صورت نیاز در خروجی پمپهای سر کوله واحد خنک سازی آب تزریق می گردد.
    سیستم تزریق هیدرازین:
    این سیستم شامل یک تانک، دو پمپ 100% تزریق (برای هر بویلر یک پمپ تعبیه شده است) با تنظیم کنندء پیچی دستی و یک پمپ برگشت دهنده مشترک هیدرازین (N2H4) به داخل خط ورودی مشترک پمپهای آب تغذیه بویلر (sudion of boliler feralug) تزریق می شود و هم چنین داخل خط تغذيه در خروجی پمپهای انتقال برای محافظت بویلر تنظیم گاز اکسیژن محلول در طول عملیات راه اندازی وپیش راه اندازی تزریق می گردد.
    سیستم تزریق فسفات فشار بالا و فشار پایین:
    هر سیستم تزریق فسفات شامل یک تانک اختلاط و دو پمپ 100% (تزریق) با تنظیم کننده دستی
    ( برای هر درام بویلر یکی تعبیه شده است) با یک پمپ برگشت دهنده مشترک.
    فسفات سدیم به درامهای IP&HP هر بویلر جهت کنترل PHو گرفتن لختی آب بویلر در طول عملیات راه اندازی و پیش راه اندازی تزریق می شود.بطور کلی در کارکرد طبیعی آمونیاک(NH3) واکسیژن (در صورت لزوم) تزریق می گردد.
    کنترل کیفیت آب کندانسه در سیکل اصلی:
    رعایت کنترل کیفیت آّب کندانسه از تصفیه آب چنانچه در نیروگاه سیکل ترکیبی خوی بکار گرفته شده است برای واحدهای عملیاتی در شروع به کار کرد طبیعی توصیه شده است.
    در طول عملیات blowoutو آزمایش شیرهای اطمینان (safety valve test) (پیش راه اندازی) چنانچه سطح آب در درام بخار در زمان عملیات بالا برود(طغیان کند) ویا تغییر ناگهانی نماید املاح موجود در آب بویلر ممکن است در داخل درام به فاز بخار منتقل شوند(carryover) برای جلوگیری از تشکیل جرم درسوپر هیترها درمان با موادفرار (ALLVOLATILE TREATMENT) برای کنترل کیفیت آب بویلر در این مرحله از عملیات توصیه می گردد.
    در درمان AVTلازم نیست که مواد شیمیایی مستقیماُ به بویلر اضافه گردد آمونیاک به آب تغذیه بویلر اضافه می شود و با تنظیم PH آنPH آب بویلر را نیز کنترل مینماید.
    هیدرازین در AVTطبق جدول زیر به آب بویلر تزریق می شود:

    مقدار تزریق [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ] (PPM) دمای(C) DEAERTOR

    30 الی 50 ................ 100 >
    0.2 الی 0.5 ............ 100<



    در کندانسور بخار در این مرحله هنوز خلاء نشده است.
    در عملیات تخلیه سیسلیس (SILLICA PURGE) (راه اندازی)
    بویلر با قلیائیت خیلی بالا توأم با سیستم خشک سازی با قلیائیت متوسط (رژیم کنترل شیمایی آب مخلوط MWT)) توصیه می گردد. در این عملیات میزان غلظتهای باقیمانده سیلیس، کلسیم و سایر نمکهای ایجاد کنندۀ لختی آب بویلر با افزودن فسفات بآسانی با با عملیات بلودان BLOW DOWNمتفرق و جابجا می گردند.سدیم فسفات می تواند ایجاد خاصیت قلیایی مناسب در آب بویلر نموده وph آن را کنترل نماید بدون اینکه سود اضافی از درام وارد فاز بخار می شود. اما قلیائیت بخار همیشه زیر حداکثر مقدار مطلوب (ph=8.5) نگهداری خواهد شد تا از اجزاء برج خنک سازی (cooling tower)(خوردگی آلومنییوم محافظت شود. عامل های قلیا کننده خیلی فرار (مانند آمونیاک) به سیستم بویلر بنحوی تزریق می گردد تا phسیکل برج خنک سازی از 8.5 تجاوز ننماید. مواد غیر فرار مانند(NA3PO4) در سیستم بویلر اضافه می شود تا مقدار PH در داخل بویلردر حد مورد نیاز(تقریباُ 10-9) نگهداری شود.در این حالت کنداکتیویته پایین دست (خروجی) CPPباید خیلی پایین و کمتر از 0.3μs/cm باشد.

    در طول کارکرد طبیعی:
    برج خنک سازی خشک نیازمند کنترل کیفیت زیر می باشد تا در سر کوله آب در سیکل برج از خوردگی آلومینیوم جلوگیری شود. پس CWT (درمان ترکیبی یا رژیم کنترل شیمیایی ترکیبی)برای کارکرد طبیعی کامل (LOUD) مورد استفاده قرار خواهد گرفت.


    حداقل حدود کنترلی پارامترهای قابل اندازه گیری

    8-8.5 PH

    0.2μs/cm > EC




    بدین معنی که تزریق ترکیبی از گاز اکسیژن و قلیا کنندة فرار (آمونیاک) در بعد ازCPPانجام می شود. بنابراین آب با قلیائیت متوسط (PHمساوی 8الی8.5) نگهداری خواهد شد.(در سراسر سیکل بخار) اما با توجه به اینکه کندانسور جریان DC(تماس مستقیم آب کندانسور با بخار) بنابراین در واحد خنک سازی خشک همواره بر مورد مطلوب غالب خواهد شد.
    ملاحظات:
    به منظور کاهش هدایت الکتریکی ((conductivity در آب بویلر در حد کمتر از o.2µs/cmوانتقال از رژیم کنترل شیمایی مخلوط (MWT) به (CWT) از چند روز قبل بایستی آّب بویلر خالی شود و غلظت فسفات به بعد از آن کمتر باشد.
    یک لایه محافظ (موثر) در CWTمیتواند ایجاد شود زمانی که لایه مغناطیس( به حد کافی) ابتداأ تشکیل می شود و روی سطح فولاد و بعد یک لایه نازک هماتیت fe2o3روی سطح fe3o4 را می پوشاند بنابراین بهتر خواهد بود که شرایط آب مسیر سیر کوله خنک سازی (cooling) از سیستم های قبل از بویلر و خود بویلر با روش AVT اجرا شود و انگاه تبدیل به CWTگردد.
    ملاحضات:
    واحد غلظت بر حسب mg/LمعادلPPM می باشد.
    مادة استخراج کنندة نرمال[میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ] هگزان برای استخراج ذرات معلق روغن.
    هیدرازین به آب تغذیه بویلرفيد واتر بعنوان حذف کننده( پاک کننده) اکسیژن اضافه می گردد.
    هیدرازین باقیمانده در آب تغذیه باید در حد ی می باشد که PH آب را تا حدی معین بالا ببرد (بیشتر از آن می باشد) زیرا هیدرازین تجزیه شده (آمونیاک و نیتروژن ) و موجب افزایش بیشتر PH می گردد.
    از فسفات بعنوان بالا بردن PH در آب درامها استفاده کنید.
    تزریق فسفات تری سدیم را چنان تنظیم کنید که نسبت مولی NA/PO4 2.5 الی 2.6 باشد.
    برای کنترلPH در رنجهای بالاتر آمونیاک توصیه می شود.
    اندازه گیری نمایید در خروجی دی اریتور
    اندازه گیری [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ] در ورودی اکونو مایزر
    کنداکتیویته را بطور مستیقم اندازه گیری نمایید.
    !


  4. #63
    مطالب گوناگون

    تاریخ عضویت
    06-01-2010
    نوشته ها
    3,659
    مهندسی مکانیک
    امتياز طلايي
    18
    سپاس
    211
    1,812 سپاس در 657 پست
    امتياز:20516Array


    پیش فرض كاويتاسيون در پمپ هاي سانتريفوژ

    توليد حباب در پروانه وقتي رخ مي دهد كه NPSH موجود مكش پمپ كمتر از NPSH لازم پمپ شود. اين امر مي تواند به علت وجود مانع در مسير مكش، وجود زانوئي در فاصله نزديك ورودي پمپ و يا شرايط غير عادي بهره برداري مي باشد. عواملي مانند افزايش دما و يا كاهش فشار در سمت مكش نيز مي تواند شرايط فوق را ايجاد كند. البته انتخاب پمپ براي سيستمهايي كه در دبي هاي متفاوت و سرعت متغير كار مي كنند بايستي با دقت صورت گيرد تا از پديده كاويتاسيون جلوگيري گردد. با توجه به ملاحظه مراجع مختلف لرزش پمپ ها معلوم شده است يك عامل رايج اين لرزشها پديده كاويتاسيون است و مي تواند مخرب نيز باشد.
    چنانچه آب به بخار تبديل شود حجم آن مي تواند تا 50000 برابر افزايش يابد كه موجب تخليه پروانه از آب گردد خسارات پمپ در اثر كاويتاسيون شامل خوردگي پره ها در منطقه ضربه حباب و آسيب ديدگي ياتاقانها باشد.

    بعضي نتايج نشان مي دهد، ارتعاشات مربوط به كاويتاسيون در فركانسهاي بالاي 2000 هرتز توليد يك پيك با طيف پهن مي نمايد. گزارش ديگر اثر كاويتاسيون بر فركانس پاساژ پره (تعداد پره ضربدر فركانس دوران محور) را شرح مي دهد و ديگري اثر دامنه ارتعاشي پيك را در سرعت محور نشان مي دهد. البته دليل تفاوت در فركانسهاي فوق كه از طرف متخصصين مختلف پمپ ارائه شده تفاوت در طراحي پمپ، نصب و بهره برداري آن مي باشد. حتي اخيرا" لرزش در اثر كاويتاسيون با ظهورPeak با فركانس 60 % دور روتور در طيف مشاهده شده است كه اين در اثر تشديد فركانس طبيعي پوسته پمپ در اثر برخورد حبابها با آن بوده است. مشخصه ديگر كاويتاسيون تغييرات و نوسان فشار خروجي پمپ است. يك روش سريع جلوگيري ازكاويتاسيون بستن آرام شيرخروجي وكاهش دبي پمپ است تاNPSH لازم كمتر از موجودشود. عملكرد پمپهاي سانتريفوژ در حالت بحراني مي تواند موجب اختلالسيستمهاي مربوطه شود. از جمله اين سيستمها نيروگاههاي حرارتي و صنايع پتروشيمي است. در بعضي مواقع تعيين علت دقيق عملكرد ناپايدار پمپ ممكن نيست. جريان توربولان و ياشرايط غير عادي جريان مي تواند موجب لرزشهاي شديد و خارج شدن پمپ از مدار شود. يكياز دلايل اوليه لرزشهاي پمپ سانتريفوژ كاويتاسيون است. در اين حالت در اثر كاهشفشار مايع و تبخير صورت گرفته در سمت مكش پروانه توده هاي حباب توليد و به خروجيپروانه جهت تخليه ارسال مي شوند. در اثر افزايش فشار، حبابهاي توليد شده فشرده ميشوند فشرده شدن حبابها همراه با صدا (مشابه صداي ضربه به بادكنك) و ايجاد لرزش مي شود.


    توليد حباب در پروانه وقتي رخ مي دهد كه NPSH موجود مكش پمپكمتر از NPSH لازم پمپ شود. اين امر مي تواند به علت وجود مانع در مسير مكش، وجودزانوئي در فاصله نزديك ورودي پمپ و يا شرايط غير عادي بهره برداري مي باشد. عوامليمانند افزايش دما و يا كاهش فشار در سمت مكش نيز مي تواند شرايط فوق را ايجاد كند. البته انتخاب پمپ براي سيستمهايي كه در دبي هاي متفاوت و سرعت متغير كار مي كنندبايستي با دقت صورت گيرد تا از پديده كاويتاسيون جلوگيري گردد. با توجه به ملاحظهمراجع مختلف لرزش پمپ ها معلوم شده است يك عامل رايج اين لرزشها پديده كاويتاسيوناست و مي تواند مخرب نيز باشد.
    چنانچه آب به بخار تبديل شود حجم آن مي تواند تا 50000برابر افزايش يابد كه موجب تخليه پروانه از آب گردد خسارات پمپ در اثر كاويتاسيونشامل خوردگي پره ها در منطقه ضربه حباب و آسيب ديدگي ياتاقانها باشد.
    بعضي نتايج نشان مي دهد، ارتعاشات مربوط به كاويتاسيون در فركانسهاي بالاي 2000 هرتزتوليد يك پيك با طيف پهن مي نمايد. گزارش ديگر اثر كاويتاسيون بر فركانس پاساژ پره (تعداد پره ضربدر فركانس دوران محور) را شرح مي دهد و ديگري اثر دامنه ارتعاشي پيكرا در سرعت محور نشان مي دهد.

    البته دليل تفاوت در فركانسهاي فوق كه از طرف متخصصين مختلف پمپارائه شده تفاوت در طراحي پمپ، نصب و بهره برداري آن مي باشد. حتي اخيرا" لرزش دراثر كاويتاسيون با ظهورPeak با فركانس 60 % دور روتور در طيف مشاهده شده است كه ايندر اثر تشديد فركانس طبيعي پوسته پمپ در اثر برخورد حبابها با آن بوده است. مشخصهديگر كاويتاسيون تغييرات و نوسان فشار خروجي پمپ است. يك روش سريع جلوگيريازكاويتاسيون بستن آرام شيرخروجي وكاهش دبي پمپ است تاNPSH لازم كمتر ازموجودشود.
    خسته نیستم

  5. #64
    کاربر انجمن

    تاریخ عضویت
    11-06-2011
    نوشته ها
    509
    مهندسی مکانیک
    manufacturing & maintanince
    سپاس
    0
    13 سپاس در 11 پست
    امتياز:2058Array

    پیش فرض

    ممنون از توضیحات دوستمون در ادامه باید بگم:
    وقتی که فشار سیال در طرف ساکشن پمپ کم بشه سیال به بخار تبدیل شده و همینطور که سیال در طول پره حرکت میکنه چون فشارش بیشتر میشه باز به مایع تبدیل میشه که این باعث ایجاد یک نیروی بالایی بر روی پره میشه.

    حالا اگه بخواهیم از این پدیده بد جلوگیری کنیم باید کاری کنیم که فشار در طرف ساکشن خیلی کم نشه و برای این کار معمولا قبل از پمپ یه منبع میذارن که اگه فشار از یه حدی کمتر شد از منبع سیال وارد ساکشن شده و فشار کمی بالاتر بره و یا میتونن از یه مسیر بای پس استفاده کنن که راه دوم بیشتر مرسوم و مفید هست.

    این رو هم باید اضافه کنم که واژه کاویتاسیون اکثرا برای پمپها مورد استفاده قرار میگیره اما گاهی برای لاینها نیز این واژه رو استفاده میکنند در اون شرایط هم به علتهایی (مثلا یه زانویی بد یا . . . ) دما در لحظه ای کمی افزایش یافته و یا فشار کمی کاهش یافته (اگر سیال مایع در نزدیکی منطقه اشباع قرار داشته باشد) باز هم سیال مایع بخار شده و این ذرت بخار باعث ایجاد سروصداهایی در لاین میشوند.



  6. #65
    کاربر ممتاز

    تاریخ عضویت
    08-12-2009
    نوشته ها
    21,482
    مدیریت
    امتياز طلايي
    35
    سپاس
    132
    2,515 سپاس در 1,506 پست
    امتياز:44167Array


    New بویلر

    سلام
    همونطوری که قول داده بودم این تاپیک درراستای اموزش مبانی تئوری بویلرهای نیروگاهی ایجاد میشه
    مطالب مرتبط با بویلرها رو به مرور ودرطول تابستان به این تاپیک اضافه میکنم وهرکدام ازدوستان سوالی داشتند میتونند درهمین تاپیک مطرح کنند تا درحدتوان پاسخگو باشیم
    موفق باشیم
    !


  7. #66
    کاربر ممتاز

    تاریخ عضویت
    08-12-2009
    نوشته ها
    21,482
    مدیریت
    امتياز طلايي
    35
    سپاس
    132
    2,515 سپاس در 1,506 پست
    امتياز:44167Array


    پیش فرض

    مطالبی که به مرور به انها پرداخته خواهدشد طبق فهرست زیر میباشد

    فهرست
    مقدمه : بويلر و وظيفه آن
    • انواع بويلر
    الف : بويلرهای fier tube
    ب : بويلرهای water tube
    . بويلر هاي درام دار (with drum)
    بويلر هاي بدون درام و يک مرحله ای (once trough)
    • اجزای بويلر
    کوره furnace
    water wall . لوله هاي ديواره اي
    drum . درام
    super heater . سوپر هيتر
    reheater . ري هيتر
    economizer . اکونومايزر
    header هدرها
    • تجهيزات بويلر
    burner مشعل
    Air Heater
    Air pre heater •
    Steam air heater •
    Ljungestrom •
    air nozzles . نازلهاي هوا
    fans . فنها
    F.D.Fan -
    G.R.Fan
    Ignation booster fan
    scanner fan - اسکانر فن
    Soot blower .
    fuel system . سيستم سوخت رساني
    B.C.Pump .
    stack . دود کش
    !


  8. #67
    کاربر ممتاز

    تاریخ عضویت
    08-12-2009
    نوشته ها
    21,482
    مدیریت
    امتياز طلايي
    35
    سپاس
    132
    2,515 سپاس در 1,506 پست
    امتياز:44167Array


    پیش فرض

    مقدمه
    بويلر و وظيفه آن
    مهمترين و اساسي ترين تجهيز يک نيروگاه حرارتي بويلر يا اتاق احتراق است و اصطلاح بويلر و
    کوره مصطلح ترين کلمه در نيروگاه ها ميباشند .بويلر از مجموعه لوله ها و هدر ها تشکيل شده است
    که با توجه به وضعيت گردش آب در آنها به نامهاي متفاوتي شناخته ميشوند .اصلي ترين وظيفه بويلر
    تامين بخار مورد نياز تحت شرايط خاص از نظر دما و فشار است که با استفاده از ساير تجهيزات اين
    امر محقق مي گردد.
    طراحي بويلر ، سيکل آب و بخار ، ظرفيت توليد بخار، و مشخصات فيزيکي محصول توليد شده
    يعني بخار فاکتورهائي هستند که مشخص کننده ميزان درست بودن طراحي را بيان مي کند .براي
    بالاتر رفتن دما و فشار خروجي بخار توليد شده علاوه برمسئله طراحي فيزيکي بويلر ، عوامل ديگري
    همچون ميزان هوا و سوخت وارد شده به کوره نيز از اهميت بالائي برخوردار هستند .بويلر هاي مدرن
    امروزي به گونه اي توسعه يافته اند که قابليت انعطاف پذيري بالائي دارند و شرايط بخار توليدي در آنها
    به گونه اي است که از راندمان بالاي حرارتي نيز برخوردار هستند.
    سيکل ساده يک نيروگاه بخاري به شرح ذيل است .

    [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]

    [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]



    در اين تاپیک به معرفي اجمالي از انواع بويلرها وتجهيزات آن ومعرفي تجهيزات بويلر مربوط به واحد
    هاي بخار پرداخته شده است.
    !


  9. #68
    کاربر ممتاز

    تاریخ عضویت
    08-12-2009
    نوشته ها
    21,482
    مدیریت
    امتياز طلايي
    35
    سپاس
    132
    2,515 سپاس در 1,506 پست
    امتياز:44167Array


    پیش فرض

    انواع بويلر

    بويلر ها را بر اساس نحوه توليد بخار به دو دسته بويلرهاي Fire Tube وwater tube ميتوان تقسيم کرد.

    الف : بويلر هاي فاير تويب fire tube

    در اين بويلر ها ، شعله و محصولات احتراق درون لوله هائي جريان داشته و آب در اطراف اين لوله ها قرار دارد و بخار توسط جريان انتقال حرارت بين لوله ها و آب تشکيل مي شود.
    فشار بخار توليدي در اين نوع بويلر ها محدود بوده و علاوه بر آن امکان توليد بخار سوپرهيت وجود ندارد.اين بويلر ها داراي راندمان پائيني هستند به طوري که حداکثر راندمان در آنها ٧٠ % است .به دليل محدوديتهاي ناشي از مقاومت اجزاء و وجود حجم زياد آب امکان ساخت بويلر با ابعاد بزرگ نيست و در نتيجه بخار توليدي در آنها کم است .از اين نوع بويلر ها در صنايع کوچک که به حجم کم بخار غير سوپر هيت نياز دارند استفاده ميشود.


    !


  10. #69
    کاربر ممتاز

    تاریخ عضویت
    08-12-2009
    نوشته ها
    21,482
    مدیریت
    امتياز طلايي
    35
    سپاس
    132
    2,515 سپاس در 1,506 پست
    امتياز:44167Array


    پیش فرض

    ب : بويلرهایواترتویب water tube
    سيال(آبوبخار)دراين نوع بويلرها،درداخل لوله جريان داردوشعله ناشي ازسوخت محصولات احتراق درداخل مجموعه محصورشده بالوله،قرارگرفته است .اين لوله هاتمام شش وجه بويلررااعم ازديواره ها،کف وسقف راتشکيل ميدهند .اين نوع بويلرهابيشتردرنيروگاههاي بخاريوجوددارندوزماني که تنهانام بويلربرده ميشودمنظوراين نوع بويلرهاهستند.مهمترين مزيت اين نوع بويلرهانسبت به بويلرهاي Fire Tube توانائيا فزايش فشارودماي بخارتاحدسوپرهيت است .
    ١. بويلرهايدرامدار with drum) )
    دراين بويلرهايک درام دربالاي بويلرقرارداده شده که محل ورودمخلوط آب وبخارومحل جدايش آنهاازيکديگرو همچنين محل کنترل شيميائي وکنترلPH آب بويلراست .درزمان راه اندازي بويلر،ازدرام براي رکردن واتروالهااستفادهميشودوکنترل سطح آن نيزدرزمان بهرهبرداري ازاهميت خاصي برخورداراست.

    بقیه مطالب رو برای راحتی استفاده دوستان دریک فایل ورد تقدیم حضوردوستان میکنم
    ادامه مطالب رو بعد از تدوین وویرایش تا پایان تابستان همین جا قرار خواهم داد
    دوستان هرسوال یا نظر وپیشنهادی داشته باشند مشتاقانه منتظر شنیدن ان هستیم
    موفق باشیم

    pass : spow
    مطالب گوناگون فايل هاي پيوست شده
    • نوع فایل: rar Boiler.rar (1.04 مگابایت, 433 نمايش)
    !


  11. #70
    کاربر ممتاز

    تاریخ عضویت
    08-12-2009
    نوشته ها
    21,482
    مدیریت
    امتياز طلايي
    35
    سپاس
    132
    2,515 سپاس در 1,506 پست
    امتياز:44167Array


    پیش فرض

    سلام
    همونطور که قول داده بودم بخش دوم اموزش بویلرهای نیروگاهی رو طی برنامه اموزش تابستانی تقدیم حضور دوستان عزیز میکنم
    دراین اموزش درزمینه وظایف درام درپروسه فرایندی بویلر مشخصات فنی درام ها، سوپرهیتر، جنس الیاژهای به کاررفته درسوپرهیترها ، انواع سوپرهیتر ،ری هیتر ،اکونومایزر وهدرهای بویلر صحبت شده است
    هرسوال وانتقاد وپیشنهادی داشتید درهمین تاپیک مطرح فرمایید
    موفق باشیم

    فایل را از پیوست دانلود نمایید
    پسورد : spow
    مطالب گوناگون فايل هاي پيوست شده
    !


صفحه 7 از 9 نخستنخست ... 3456789 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

black start و black out چیست؟, combustion, Eddy Current Testing يا ET, F.D FanFlame Scaner, Hermiticaly Compressor, Magnetic Testing يا MT, Penetrant Testing يا PT, Radiography, Solvent Refining و Solvent Dewaxing, stall, surge, Ultrasonic Testing, فلنج مهره ماسوره, فشرده سازی هوای صنعتی, كندانس, كاهش ميزان آلومينيوم محلول, كاهش رسوبات تشكيل شده و روئين كردن, كارآيي بهتر موتور, لیفت گازی (Gas Lift), مقالات مکانیک, منحنی مشخص پمپ ها, مهندسی مکانیک, مونتاژ و دمونتاژ, موادشيميايي تزريق شده دربويلر, موارد استفاده از بوسترپمپ, موتور, موتور و کمپرسور, موجود, ميزان كنداكتيويته آب, میل لنگ با یاطاقان نوسانی, مکانیک سیالات, مکانیزم, مکش پمپ, مبانی, مبدلهاي, محفظه ی احتراق can, محفظه احتراق - سرژ - استال, مخرب, مدلسازی کوره احتراقی, مروری, مراحل راه اندازي بويلر, مراحل شات داون وتعميرات بويلر, مستهلک کردن ارتعاشات, مشکل سرژ در کمپرسور, نفتنيك (Naphthenic), نه گام جهت اجرای موفق آنالیز روغن, نيروگاه بخاري وبويلر, چیلر, نیازها, نیروگاه حرارتی, نیروگاههای حرارتی, چیست, چیست؟, ناخالص, نت مبتنی بر خرابی, نت پیشگویانه, نت پیشگیرانه, نتپیشگویانه, نشت, همه چیز در مورد تله بخار, همه چیز درباره مکانیک, هوای اینسترومنت, هوای اضافی درکوره های احتراق, هوازدايي از بويلردردي اريتور, هيدرازين و فسفات و كاهش مصرف آمونياك, هاي, ويژگيهاي فني دودكش‏هاي صنعتی, واتروال, کمپرسور, کمپرسور های باز, کمپرسور پیستونی, کمپرسور شعاعی, کمپرسورها وپمپها, کمپرسورهای نیروگاهی, کمپرسورهای بسته, کمپرسورهای صنعت نفت, کمپرسورهای عمودی وV شکل, کمپرسورهای غیر مستقیم الجریان, کنترل بويلرنيروگاه, کنترل بویلر, کنترل بویلر نیروگاه, کنترل سطح درام, کنترل شیمیایی بویلر بازیاب, کندانسور تماس مستقیم, کوپلينگ فکي, کوپلينگ متغير زاويه اي ( يونيورسال), کوپلينگ هاي فلنچي, کوپلينگ هاي چرخ دنده اي, کوپلينگ هاي پوسته اي, کوپلينگ هاي زنجيري, کوپلينگ هاي صلب (سخت), کوپلينگ توربوفلکس, کوپلينگ رولکس, کوپلينگ شبکه اي ( فالک ), کوپلینگ, کوپلینگهای انعطاف پذیر, کوره های احتراق وفرایند combustion, کاسه نمد کمپرسورها, گروه بندي روغن ها, گریس, پمپ, پمپ ها با توجه به کارکرد, پمپ های دوفازی, پمپ کمکی, پمپ جابجایی مثبت, پمپ سيرکولاسيون بويلر, پمپ سانتریفیوژ, پرسنل متخصص بخش CM, venturi, Visual Inspection, water pump, آكواتيوب, آب, افت انتالپی, افزودنیهای شیمیایی, امولسيون, انواع پمپ, انالیز, انالیز وارزیابی عملکرد کوره های احتراق, انالیز روغن, انالیز روغن وتفسیر انالیز, انتقال گشتاور و سرعت, انتخاب ماشین جهت آنالیز, انجام آنالیز بر روی نمونه روغن, انرژی, اکونومايزر وشعله بين, اب دمين بويلرونيروگاه, اتمسفريك, اثرات, اجزای تشکیل دهنده بوسترپمپ, احتراق, استال, استاندارد, اشنایی با پمپ ها, اشنایی با پمپ ها ومکانیزم ها, اشنایی با انواع پمپ, اشنایی با تست غیرمخرب, اصول, بهره برداری پمپ, بويلر, بويلرنيروگاه, بويلرهاي صنعتي, بويلروفرايند احتراق, بويلرومشعلهاي گازسوز, بويلرودرام بويلر, بويلرکوره چمبر, بويلرتوربين ژنراتور, بویلر, بویلر نیروگاه, بویلرهای صنعتی, بوستر پمپ, بانک اطلاعاتی مکانیک, بازرسي چشمي, بخار, بروز شکست در برنامه آنالیز روغن, برج خنک کن, تفسیر نتایج انالیز روغن, تقسیم بندی کمپرسورهای پیستونی, تله, تله نوع سطل باز, تله هاي بخار, تله هاي سطل وارونه, تله هاي شناور, تله ترموديناميکي, تله ترموستاتيک انبساط فلزي, تله ترموستاتيکي فشار متعادل, تله دو فلزي (بي متال), توربین گاز, تاثير بر فرکانس طبيعي سيستم, تاثیر سایش وارتعاش برشفتهای دوار, تحلیل نتایج آنالیز روغن, تزريق هيدرازين به اب بويلر, تست ماده نافذ, تست مغناطيس, تست کارایی کندانسور, تست کارایی کندانسور نیروگاه, تست کارایی کندانسورنیروگاهها, تست آلتراسونيک, تست جريان گردابي, تست راديوگرافي, تست غیرمخرب, تصفیه روغن, تعمیر ونگهداری پمپ, تعمیرونگهداری, تعمیرات پمپ, تعمیرات پمپ ها, تعمیرات بهره ور, جبران ناميزانيها, جت, جریان تزریق سوخت, حفاظت کمپرسور, حرکت رفت و آمدی پیستون, خوردگی, خوردگی بویلر, خوردگی درنیروگاه, خوردگی درصنعت, خوردگی صنعتی, خانواده روغنها, دودكش‏هاي فلزي براي حرارت متوسط, دودكش‏هاي فلزي براي حرارت پائين, دودكش‏های صنعتی, دودكشهاي فلزي از سقف چوبي, دانلود مقالات مکانیک, دانلود کتابهای مهندسی مکانیک, دانلود اصول تصفیه ابهای صنعتی, درام, درام Drum, درام بویلر, روانکار, روانکاری, روانکاری وروغنکاری, روش كنترل شيميايي CWT, روش كنترل شيميايي مخلوط CWT:Combined water, روش آنالیز روغن (Oil Analysis), روغن پايه, روغن صنعتی, روغنهای صنعتی, رینگهای آب بندی, رژيم كنترل شيميايي بویلر, رزين‌هاي سيستم پالايش آب چگالنده (cpp), رسوب, سيال تصحيح كننده, سيستم آب تغذيه بويلر, سی ام, سیکل رانکین, سختی گیر, سختی گیرمغناطیسی, سختی گیرهای الکترونیکی, سختی اب, سرژ, سرج, سرج یا سرژ چیست, شيرهاي فشارشکن بويلر, شیمی اب نیروگاه, شاتون و پمپ روغن, شاخص گرانروي, صنعت برق, ضربه گير الاستومري, عوامل تريپ بويلر, عوامل خوردگي در كوره ها و ديگ هاي بخار

نمایش برچسب‌ها

Bookmarks

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •