مطالب گوناگون
تبلیغات
آفرینش

تهران سازان

جملات کاربران:
برخی از محصولات فروشگاه نواندیشان بهترین مدیر، مسئول و کاربر انجمن در مردادماه
مطالب گوناگونطرح توجیهی کویرنوردی یزد مطالب گوناگوننقشه کد کامل تهران به صورت قطعه بندی شده مطالب گوناگونمجموعه کامل آموزش Solidworks مطالب گوناگون مطالب گوناگون
مطالب گوناگوننقشه gis منطقه 1 تهران مطالب گوناگوننقشه کد نقشه gis منطقه 15 تهران مطالب گوناگوننقشه gis منطقه 17 تهران
مطالب گوناگوننقشه gis منطقه 2 تهران مطالب گوناگوننقشه GIS کل تهران مطالب گوناگوننقشه gis منطقه 6 تهران
مطالب گوناگوننقشه gis منطقه 3 تهران مطالب گوناگوننقشه gis منطقه 11 تهران مطالب گوناگوننقشه gis منطقه 12 تهران sam arch آرتاش

جديد ترين اطلاعیه های انجمن نواندیشان و اخبار همایش ها و مطالب علمی را از این پس در کانال تلگرام نواندیشان دنبال کنيد

درخواست و دانلود مقالات علمي رايگان | فهرست آموزش های گروه انقلاب آموزشی | مسابقات تالارها | ترجمه مقالات تخصصی با قیمت دانشجویی
صفحه 8 از 9 نخستنخست ... 456789 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 71 تا 80 , از مجموع 81

موضوع: مطالب گوناگون

  1. #71
    کاربر ممتاز

    تاریخ عضویت
    08-12-2009
    نوشته ها
    21,482
    مدیریت
    امتياز طلايي
    35
    سپاس
    132
    2,515 سپاس در 1,506 پست
    امتياز:44167Array


    پیش فرض

    بخش سوم اموزش بویلرهای نیروگاهی
    با مطالعه اجمالی درمورد برنرها یا مشعل های سوخت

    مشعل ( burner )
    از مشعل ها براي انجام عمل احتراق در کوره ها استفاده مي شود . سوخت اصلي مشعلها در نيروگاهاي بستگي به نوع طراحي وشرايط اقليمي دارد .نوع سوخت ميتواند جامد ،مايع ويا گاز باشد. در نيروگاه هائي که از زغال سنگ استفاده مي شود از هوا براي اتمايزينگ سوخت استفاده ميشود در اين نيروگاه ها زغال سنگ توسط دستگاه آسياب ابتدا به صورت پودر در آمده و سپس با استفاده از مکانيزم هواي فشرده عمل اسپري سوخت به داخل کوره انجام ميگيرد.
    براي استفاده از سوخت هاي مايع مانند گازوئيل و مازوت از دوروش steam atomizing و يا pressure atomizing استفاده مي شود

    دوستان هر سوال نظر مطلب تکمیلی دراین زمینه دارند با من درمیان بزارن تا بتونیم موضوع رو به نحو احسن باز کنیم ومرجع مناسب ویگانه ای دراین زمینه به وجود بیاریم
    موفق باشیم
    مطالب گوناگون فايل هاي پيوست شده
    !


  2. # ADS
    Circuit advertisement
    تاریخ عضویت
    Always
    نوشته ها
    Many
    آفرینش گستر
     

  3. #72
    کاربر ممتاز

    تاریخ عضویت
    08-12-2009
    نوشته ها
    21,482
    مدیریت
    امتياز طلايي
    35
    سپاس
    132
    2,515 سپاس در 1,506 پست
    امتياز:44167Array


    Book محفظه احتراق - سرژ - استال

    محفظه ی احتراق

    اما اینکه محفظه ی احتراق موتور های جت چطور کار میکند و چه تفاوتی با محفظه ی احتراق موتور های پیستونی دارد؟
    [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]

    برای پاسخ دادن به این سوال لازم است ابتدا فرایند احتراق(اکسایش) را مورد بررسی قرار دهیم و درک کنیم. احتراق هوا با سوخت در فشار معمولی اتمسفر انرژی کافی (جنبشی) برای انجام کار را فراهم نمیکند. در واقع انرژی متناسب با چگالی و فشار هوا پخش (تولید) میشود. بنابراین برای افزایش بازده احتراق به هوایی نیاز است که فشار زیادی دارد[میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ] در موتور جت این هوا را کمپرسور تهیه میکند. مطلب قبلی درباره ی کمپرسور بود که آنرا به طور کوتاه مورد بررسی قرار دادیم.
    هوا پس از فشرده شدن و مخلوط شدن با سوخت به نسبت سوخت و مقدار فشردگی هوا احتراق حاصل میکند. مثلا اگر در موتور های پیستونی مقدار فشردگی هوا را از مقدار معمولی آن( 16- 18 Atm) افزایش دهیم قدرت موتور افزایش میابد. البته مقدار فشردگی هوا در موتور های پیستونی کاملا اصولی و دقیق تعیین شده و چنانچه بخواهیم این مقدار را افزایش دهیم باید از قطعات و شرایط خاصی استفاده کنیم و در حالت کلی نمیتوان در موتور های معمولی این کار را کرد چون با موانعی از قبیل افزایش دادن تعداد رینگ های کمپرسی و افزایش مقاومت قطعات تمام متحرک مانند میل لنگ و شاتون و ... روبرو میشود .
    برای بهتر درک کردن اهمیت فشرده شدن هوا میتوان مثال واضح دیگری زد . اگر شما در موتور های پیستونی مرحله ی ترکم که مربوط به فشردگی هوا میباشد؛ حذف کنید دیگر موتور کار نخواهد کرد در موتور های جت نیز به این صورت است. در حالت کلی اگر در هوا خاصیت فشردگی وجود نداشت هیچ موتور اکسایشی وجود نداشت.
    در موتور های پیستونی احتراق بطور کامل صورت نمیگیرد و مقداری کربن و رسوبات دیگر بر جای میگذارد. در موتور جت تقریبا سوخت به طور کامل با اکسیژن با بازدهی نزدیک به ۱۰۰٪ ترکیب میشود (هیچوقت احتراق کامل صورت نمیگیرد مگر آنکه مقدار هوای لازم بیشتر( اکسیژن خالص) و سوخت خالص باشد که در مورد سوخت های فصیلی صادق نمیباشد).
    در موتور های پیستونی سوخت با هوا مخلوط شده سپس این مخلوط به داخل محفظه ی احتراق میرود ( به غیر از موتورهای دیزلی ) و تولید انفجار میکند. بهترین نسبت هوا به سوخت در این موتورها 15:1 و 14:1 است و مقدار گرمای تولیدی حدود 1500 میباشد[میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]
    اما در موتورهای توربینی این مقدار افزایش میابد ولی هیچ دستگاه یا وسیله ای برای تنظیم دقیق این مقدار وجود ندارد و فقط با سنسور های مخصوصی مقدار اکسیژن موجود در هوا محاسبه و به نسبت آن سوخت افزایش یا کاهش میابد.
    در موتورهای توربینی هوا در داخل محفظه ی احتراق با سوخت مخلوط میشود. در صورت اینکه سوخت مایع باشد به صورت پودر در داخل محفظه ی احتراق پاشیده و به خوبی با هوا مخلوط میشود. تفاوت اساسی آن با سایر موتورها این است که در آن احتراق مداوم و پایدار است به این معنی که احتراق متوقف نمیگردد. اما بطور کاربردی هیچ ماده ای برای استفاده در جنس محفظه ی احتراق و توربین وجود ندارد که بطور مداوم حرارت بالای 1500را بدون تغییر حالت (فیزیکی و شیمیایی) تحمل کند. این مشکل بطریقی با شکافتن هوای کمپرسور به دو شاخه حل شده است. شاخه اول برای سوزاندن سوخت در نسبت استوکیومتری و شاخه یا انشعاب دوم با حرارت حاصل از شاخه ی اول مخلوط میشود.(حرارت ایجاد شده شامل حرارت محفظه ی احتراق، توربینها، نازلها یا به اصطلاح استاتورها ، نازل خروجی و کلیه قسمت هایی که حرارت دارند میشود). نتیجه اینکه احتراق سوخت کامل میشود و کل جرم هوای کمپرس شده ی گرم بطور مزدوج و یکنواخت به دمای عملیاتی توربینها اختصاص داده می شود.

    نوع محفظه ی احتراق هایی که امروزه استفاده میشود بر سه شکل است : نوع can ، نوع annular یا حلقوی و نوع can-annular .

    [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]
    can : در نوع can محفظه ی احتراق از یک یا تعدادی لوله یا قوطی تشکیل شده و در تمام قسمت های داخلی آن احتراق وجود دارد. یعنی در داخل آن هیچ جسمی وجود ندارد. البته به چند صورت میتوان از این نوع محفظه ی احتراق استفاده کرد که متداول ترین آن در موتورهای جت استفاده از تعدادی لوله در کنار هم است که خروجی آنها بطور استوانه ای، کل پره های توربین را پوشش میدهد و متداول ترین آن در موتورهای توربینی کوچک استفاده از تنها یک لوله است که بصورت شعاعی توربین را پوشش میدهد. این نوع استفاده باعث شده که بر اثر احتراق بهتر، موتورها کارایی و عملکرد بالایی داشته باشند. امروزه به غیر از موتورهای جت هواپیماهای پیشرفته این نوع محفظه ی احتراق تقریبا در تمام موتورهای توربینی مخصوصا مدل های دست ساز قابل استفاده میباشد و استفاده هم میشود. در شکل زیر این نوع محفظه ی احتراق و احتراق آن نشان داده شده است.

    [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]
    Annular : این نوع محفظه ی احتراق در حالت کلی از دو جداره شامل داخلی و خارجی تشکیل شده است . به شکل زیر که محفظه ی احتراق annular میباشد دقت کنید[میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]

    [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]

    این محفظه ی احتراق از دو لوله مانند تشکیل شده که یکی در داخل دیگری است و از یک طرف به یکدیگر متصل شده اند و از آن طرف دیگر به توربین میرسند . در این نوع تعداد سوخت های ورودی زیاد است و بسته به نوع استفاده از موتور تعداد آنها کم یا زیاد است . حداقل تعداد سوخت های ورودی برای یک موتور جت مدل که از این نوع محفظه ی احتراق استفاده میکند میتواند یک عدد هم ، باشد. همان طور که میبینید احتراق در این نوع محفظه ی احتراق در فاصله ی بین لوله مانند داخلی و خارجی صورت میگیرد . از این نوع محفظه ی احتراق میتوان در تمام موتورهای توربینی و جت استفاده کرد و امروزه در موتورهای جت بیشتر هواپیما از این نوع استفاده میشود. البته ذکر کنم که هواپیماهایی وجود دارند که نوع محفظه ی احتراق آنها متفاوت از این نوع باشد مانند هواپیماهای نسبتا قدیمی، هواپیماهای ملخ دار و شخصی یک یا دو نفره و ...
    [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]


    can-annular : این مدل ترکیبی دو نوع بالاست که در آن محفظه ی احتراق can به همراه پوشش محفظه ی احتراق annular در کنار یکدیگر قرار میگیرند. دقت کنید که تفاوت این نوع محفظه ی احتراق با نوع can در این است که محفظه ی پوشش دهنده ی هوا در نوع ترکیبی برای همه ی لوله ها یکپارچه و یکی است ولی در نوع can برای هر لوله یک محفظه ی پوشش دهنده وجود دارد.
    البته شکل دیگری از محفظه ی احتراق نوع annular هم وجود دارد که بیشتر در موتورهای توربوشفت استفاده دارد و جزو آن محسوب میشود . در این گونه، مسیر جریان احتراق در قسمت انتهایی محفظه ی احتراق annular یک پیچ دیگر به سمت داخل می خورد و بعد با توربین برخورد میکند.طبق شکل:


    [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]

    هوا از قسمت جلویی محفظه ی نگه دارنده بواسطه ی منتشر کردن و بالا بردن پیوسته جریان تزریق سوخت وارد میشود. در حین احتراق این عمل اجازه ی سریع مخلوط شدن و جلوگیری از قطع شدن احتراق را میدهد که باعث ادامه احتراق شعله میشود.

    معمولا دریک موتور دو شمع وجود دارد. البته در نوع can چون محفظه ی احتراق یکپارچه است و از یک لوله به لوله ی دیگر آن مسیر راستی وجود ندارد باید برای هر لوله یک شمع استفاده شود. و اینکه هرچه موتور بزرگتر باشد به شمع بیشتری احتیاج دارد. شمع معمولا در جریان مقابل یک تزریق کننده قرار دارد.
    در حقیقت حدود 25 درصد هوا در واکنش احتراق شرکت میکند که حرارت گازهای حاصل از احتراق 3500 درجه فارنهایت میباشد . قبل از برخورد این گاز به توربین باید حرارت آن تقریبا به نصف این مقدار برسد. این کار همان طور که گفته شد با رقیق کردن این گازها با گازهای ثانویه که در بالا گفته شد صورت میگیرد.

    در مورد محفظه ی احتراق مطالب زیادی وجود دارد که نمیتوان آنرا در یک پست گنجانید. اگر در هر موردی سوال یا نظری دارید در بخش نظرات بیان کنید. نظرات شما بی تاثیر و سوالاتتان بی پاسخ نخواهد بود .





    سرج چیست؟

    زمانی که هد تلفات هر یک از طبقات کمپرسور از هد تولیدی آن طبقه بیشتر شود ، جریان هوا از کمپرسور به داکت برگشت داده می شود که این پدیده را سرج گویند . چنانچه این پدیده رخ دهد دبی ورودی با یک فرکانس کم صفر شده و مجدداً افزایش می یابد و موجب لرزش شدید پره های کمپرسور میشود . این پدیده توسط سه سوییچ اختلاف فشار که ورودی آنها در داکت و خروجی آنها در دهانه ورودی کمپرسور نصب شده است حفاظت می شود[میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]

    استال چیست ؟
    پدیده فوق در کمپرسور اتفاق می افتد. استال به معنی توقف سیال میباشد و به علت جدایی لایه مرزی بر روی پره اتفاق می افتد . استال شدن پره علاوه بر اختلال جریان ، نیروهای نامتقارنی را بر روتور اعمال میکند و باعث بالا رفتن ویبره روتور میشود چنانچه یک پره از لحاظ وضعیت سطح مانند خوردگی و ناصافی و رسوب آمادگی استال شدن را داشته باشد فقط آن پره استال میشود و اگر همه پره ها با هم استال شوند و کلیه فضای بین پره ها را بگیرند کلاً جریان عبوری از کمپرسور قطع شده در حالی که کمپرسور میچرخد[میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]
    !


  4. #73
    کاربر فعال

    تاریخ عضویت
    29-08-2010
    نوشته ها
    947
    مهندسی مکانیک
    Rheology
    سپاس
    0
    51 سپاس در 38 پست
    امتياز:5458Array

    پیش فرض

    اگه سرج اتفاق بیفته حسابی داغون می کنه!
    تا حالا دیدی از نزدیک؟
    خیلی خوشایند است
    که صبح
    تنهای تنها بیدار شوی
    و مجبور نباشی به کسی بگویی
    عاشقش هستی
    وقتی که دیگر
    عاشقش نیستی!

    -------------------------------------------
    [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]

  5. #74
    کاربر ممتاز

    تاریخ عضویت
    08-12-2009
    نوشته ها
    21,482
    مدیریت
    امتياز طلايي
    35
    سپاس
    132
    2,515 سپاس در 1,506 پست
    امتياز:44167Array


    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط evf نمایش پست ها
    اگه سرج اتفاق بیفته حسابی داغون می کنه!
    تا حالا دیدی از نزدیک؟
    بیشترین مد حفاظتی رو کمپرسورهای ما برای اینه که این اتفاق نیفته
    یه فیلم جالب درموردش پیدا کردم حجمش زیاده اگه تونستم اپ میکنم میزارم ببینی
    !


  6. #75
    کاربر ممتاز

    تاریخ عضویت
    08-12-2009
    نوشته ها
    21,482
    مدیریت
    امتياز طلايي
    35
    سپاس
    132
    2,515 سپاس در 1,506 پست
    امتياز:44167Array


    Book کندانسور تماس مستقیم

    تقسیم بندی انواع کندانسورها برحسب نوع تماس بخار و سیال خنک کننده ، و جهت جریان درتجهیزات به کار رفته می باشد.
    استفاده از هر کدام از کندانسورها بنا به مقتضیایی است که طراحان مد نظر دارند . انواع مختلف کندانسورها به دو دسته زیر تقسیم بندی می شوند.
    1-کندانسور تماس مستقیم

    2-کندانسور تماس سطحی

    کندانسور تماس مستقیم:

    این کندانسور ها بنام کندانسورهای اختلالی یا کندانسورهای باز نیز مشهور هستند. به کارگیری این کندانسورها در نیروگاه هایی است که از سیستم خنک کن برج خشک غیرمستقیم بهره می گیرند، می باشد.

    در این نوع کندانسورها عمل تقطیر با پاشیدن ویا عمل نازلینگ ،سیال خنک کننده به داخل محفظه ای مملو از بخار وارد شده و اختلاط این دو با هم صورت می گیرد. در این حالت بخار و آب مستقیماً با هم مخلوط می شوند و چون بخار تقطیر شده به بویلر برمی گردد

    بدین جهت آب خنک کننده باید کاملاً خالص خالص باشد . در شکل تقسیم بندی انواع کندانسورهای تماس مستقیم براساس نحوه تماس آب با بخار و جهت جریان آنها نشان داده شده است.
    [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]

    [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]

    [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]


    [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]


    !


  7. #76
    عضو جدید

    تاریخ عضویت
    03-09-2010
    نوشته ها
    10
    مهندسی مکانیک
    سپاس
    0
    0 سپاس در 0 پست
    امتياز:21Array

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط spow نمایش پست ها
    بیشترین مد حفاظتی رو کمپرسورهای ما برای اینه که این اتفاق نیفته
    یه فیلم جالب درموردش پیدا کردم حجمش زیاده اگه تونستم اپ میکنم میزارم ببینی
    سلام . اگه فيلمو بذاري ممنون مي شم.

  8. #77
    کاربر ممتاز

    تاریخ عضویت
    13-06-2010
    نوشته ها
    10,101
    مهندسی مکانیک
    امتياز طلايي
    30
    سپاس
    0
    586 سپاس در 368 پست
    امتياز:112284Array


    پیش فرض بویلرهای بازیاب حرارتی (hrsg) شرکت مپنا بویلر

    به منظور افزایش راندمان سیکل نیروگاه های گازی بویلرهای بازیافت حرارتی سهم بسزایی داشته و بعنوان بخش تکمیلی توربین های گازی مورد استفاده قرار می گیرند.

    شرکت مپنا بویلر به عنوان متولی طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی این نوع بویلرها فعالیت می نماید.

    در این سیکل ها ، گاز داغ خروجی از توربین گاز وارد بویلر بازیافت شده و حرارت خود را توسط مبدل هاي حرارتی به آب داخل بویلر انتقال می دهد.

    بسته به دبی و دماي دود از انرژي آن در بویلرهای بازیافت حرارتی به منظور تولید آب گرم، آب اشباع، بخار اشباع و یا بخار فوق داغ استفاده می شود.

    از بخار یا آب گرم تولید شده، جهت تولید برق در تور بین بخار و یا مصارف فرآیندي در واحد هاي گوناگون استفاده می شود. به این سیکلها اصطلاحاً سیکل ترکیبی و یا تولید همزمان توان و حرارت گفته می شود.

    .
    .
    .
    .

    [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]




  9. #78
    کاربر ممتاز

    تاریخ عضویت
    13-06-2010
    نوشته ها
    10,101
    مهندسی مکانیک
    امتياز طلايي
    30
    سپاس
    0
    586 سپاس در 368 پست
    امتياز:112284Array


    پیش فرض

    شرکت مپنا بویلر تحت لیسانس شرکت دوسان کره جنوبی جهت تولید بویلرهای بازیافت حرارتی برای توربین های گاز تا ظرفیت 270 مگاوات فعالیت می نماید.

    این بویلرها از نوع افقی و Top Support بوده که قابلیت تولید بخار تا فشار و دمای های مختلف در محدوده بالای 100 بار و 520 در جه سانتیگراد را دارا می باشند.

    از مهمترین ویژگی های این نوع بویلرها امکان طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی بویلرهای تک فشاره، دو فشاره و سه فشاره بهمراه هوازدا داخلی و یا خارجی میباشد.


    همچنین امکان طراحی این بویلرها از نوع با آتش اضافه نیز وجود دارد.
    .
    .
    .
    .

    [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]




  10. #79
    کاربر ممتاز

    تاریخ عضویت
    13-06-2010
    نوشته ها
    10,101
    مهندسی مکانیک
    امتياز طلايي
    30
    سپاس
    0
    586 سپاس در 368 پست
    امتياز:112284Array


    پیش فرض



    .
    .
    .
    .

    [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]




  11. #80
    کاربر ممتاز

    تاریخ عضویت
    08-12-2009
    نوشته ها
    21,482
    مدیریت
    امتياز طلايي
    35
    سپاس
    132
    2,515 سپاس در 1,506 پست
    امتياز:44167Array


    Icon 5 درام Drum

    درام Drumدانلود فیلم اموزشی نیروگاه-درام بویلر
    درام دریک نیروگاه حرارتی شاید بتوان ادعا کرد مهمترین قسمت یک بویلر میباشد!

    [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]
    کنترل سطح درام، کنترل کنداکتیویته اب وبخار خروجی از درام ، کنترل فشار درام وخلاصه همه نوع کنترلی که برای حفاظت از سیستم وتولید پویا نیاز داریم دراین تجهیز اعمال میشود
    اما خود درام چیست وچه کاربردی در نیروگاههای حرارتی وبویلرها دارد؟
    (نکته ای که قبل از فراموش کردن خوب است تا ذکر کنم اینه که ما بویلرهای فاقد درام رو هم داریم لذا هرنیروگاه حرارتی ملزم به داشتن بویلر درام دار نمیباشد ونحوه کنترل دربویلر این تیپ نیروگاهها متفاوت میباشد.)
    بطور خلاصه درام محل تقاطع وجداسازی اب وبخار ونیز محل کنترل بویلر درنیروگاههای حراتی هست واگر درام را ازنزدیک مشاهده فرمایید تعدد ورودی وخروجی ها دراین تانک ضخیم(گوشت پوسته فلزی درام معمولا بسته به فشار درام از 5 تا 16 سانتی متر متغیر میباشد) میتواند موجبات تعجب شمارا فراهم سازد.
    درفیلم اموزشی که برای دانلود تقدیم حضورتان میگردد به بررسی تغییرات وتحولات داخل درام همگام با افزایش فشار ودما پرداخته میشود
    فیلمبرداری از داخل درام نیروگاهی انجام شده وتا فشار 32 بار شما به وضوح وزیبایی شاهد اتفاقاتی خواهید بود که درداخل درام میافتد.


    [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]
    متاسفانه تمامی لینک های مرتبط با عکس درام ***** میباشد واعمال *****ینگ گسترده وبدون ارزیابی جز اتلاف وقت وحرص دادن ما نتیجه ای عایدمان نمیکند باشد که همگان رستگار شوند!
    دانلود فیلم اموزشی درام بویلرنیروگاههای حرارتی


    [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]

    پسورد : [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]
    !


صفحه 8 از 9 نخستنخست ... 456789 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

black start و black out چیست؟, combustion, Eddy Current Testing يا ET, F.D FanFlame Scaner, Hermiticaly Compressor, Magnetic Testing يا MT, Penetrant Testing يا PT, Radiography, Solvent Refining و Solvent Dewaxing, stall, surge, Ultrasonic Testing, فلنج مهره ماسوره, فشرده سازی هوای صنعتی, كندانس, كاهش ميزان آلومينيوم محلول, كاهش رسوبات تشكيل شده و روئين كردن, كارآيي بهتر موتور, لیفت گازی (Gas Lift), مقالات مکانیک, منحنی مشخص پمپ ها, مهندسی مکانیک, مونتاژ و دمونتاژ, موادشيميايي تزريق شده دربويلر, موارد استفاده از بوسترپمپ, موتور, موتور و کمپرسور, موجود, ميزان كنداكتيويته آب, میل لنگ با یاطاقان نوسانی, مکانیک سیالات, مکانیزم, مکش پمپ, مبانی, مبدلهاي, محفظه ی احتراق can, محفظه احتراق - سرژ - استال, مخرب, مدلسازی کوره احتراقی, مروری, مراحل راه اندازي بويلر, مراحل شات داون وتعميرات بويلر, مستهلک کردن ارتعاشات, مشکل سرژ در کمپرسور, نفتنيك (Naphthenic), نه گام جهت اجرای موفق آنالیز روغن, نيروگاه بخاري وبويلر, چیلر, نیازها, نیروگاه حرارتی, نیروگاههای حرارتی, چیست, چیست؟, ناخالص, نت مبتنی بر خرابی, نت پیشگویانه, نت پیشگیرانه, نتپیشگویانه, نشت, همه چیز در مورد تله بخار, همه چیز درباره مکانیک, هوای اینسترومنت, هوای اضافی درکوره های احتراق, هوازدايي از بويلردردي اريتور, هيدرازين و فسفات و كاهش مصرف آمونياك, هاي, ويژگيهاي فني دودكش‏هاي صنعتی, واتروال, کمپرسور, کمپرسور های باز, کمپرسور پیستونی, کمپرسور شعاعی, کمپرسورها وپمپها, کمپرسورهای نیروگاهی, کمپرسورهای بسته, کمپرسورهای صنعت نفت, کمپرسورهای عمودی وV شکل, کمپرسورهای غیر مستقیم الجریان, کنترل بويلرنيروگاه, کنترل بویلر, کنترل بویلر نیروگاه, کنترل سطح درام, کنترل شیمیایی بویلر بازیاب, کندانسور تماس مستقیم, کوپلينگ فکي, کوپلينگ متغير زاويه اي ( يونيورسال), کوپلينگ هاي فلنچي, کوپلينگ هاي چرخ دنده اي, کوپلينگ هاي پوسته اي, کوپلينگ هاي زنجيري, کوپلينگ هاي صلب (سخت), کوپلينگ توربوفلکس, کوپلينگ رولکس, کوپلينگ شبکه اي ( فالک ), کوپلینگ, کوپلینگهای انعطاف پذیر, کوره های احتراق وفرایند combustion, کاسه نمد کمپرسورها, گروه بندي روغن ها, گریس, پمپ, پمپ ها با توجه به کارکرد, پمپ های دوفازی, پمپ کمکی, پمپ جابجایی مثبت, پمپ سيرکولاسيون بويلر, پمپ سانتریفیوژ, پرسنل متخصص بخش CM, venturi, Visual Inspection, water pump, آكواتيوب, آب, افت انتالپی, افزودنیهای شیمیایی, امولسيون, انواع پمپ, انالیز, انالیز وارزیابی عملکرد کوره های احتراق, انالیز روغن, انالیز روغن وتفسیر انالیز, انتقال گشتاور و سرعت, انتخاب ماشین جهت آنالیز, انجام آنالیز بر روی نمونه روغن, انرژی, اکونومايزر وشعله بين, اب دمين بويلرونيروگاه, اتمسفريك, اثرات, اجزای تشکیل دهنده بوسترپمپ, احتراق, استال, استاندارد, اشنایی با پمپ ها, اشنایی با پمپ ها ومکانیزم ها, اشنایی با انواع پمپ, اشنایی با تست غیرمخرب, اصول, بهره برداری پمپ, بويلر, بويلرنيروگاه, بويلرهاي صنعتي, بويلروفرايند احتراق, بويلرومشعلهاي گازسوز, بويلرودرام بويلر, بويلرکوره چمبر, بويلرتوربين ژنراتور, بویلر, بویلر نیروگاه, بویلرهای صنعتی, بوستر پمپ, بانک اطلاعاتی مکانیک, بازرسي چشمي, بخار, بروز شکست در برنامه آنالیز روغن, برج خنک کن, تفسیر نتایج انالیز روغن, تقسیم بندی کمپرسورهای پیستونی, تله, تله نوع سطل باز, تله هاي بخار, تله هاي سطل وارونه, تله هاي شناور, تله ترموديناميکي, تله ترموستاتيک انبساط فلزي, تله ترموستاتيکي فشار متعادل, تله دو فلزي (بي متال), توربین گاز, تاثير بر فرکانس طبيعي سيستم, تاثیر سایش وارتعاش برشفتهای دوار, تحلیل نتایج آنالیز روغن, تزريق هيدرازين به اب بويلر, تست ماده نافذ, تست مغناطيس, تست کارایی کندانسور, تست کارایی کندانسور نیروگاه, تست کارایی کندانسورنیروگاهها, تست آلتراسونيک, تست جريان گردابي, تست راديوگرافي, تست غیرمخرب, تصفیه روغن, تعمیر ونگهداری پمپ, تعمیرونگهداری, تعمیرات پمپ, تعمیرات پمپ ها, تعمیرات بهره ور, جبران ناميزانيها, جت, جریان تزریق سوخت, حفاظت کمپرسور, حرکت رفت و آمدی پیستون, خوردگی, خوردگی بویلر, خوردگی درنیروگاه, خوردگی درصنعت, خوردگی صنعتی, خانواده روغنها, دودكش‏هاي فلزي براي حرارت متوسط, دودكش‏هاي فلزي براي حرارت پائين, دودكش‏های صنعتی, دودكشهاي فلزي از سقف چوبي, دانلود مقالات مکانیک, دانلود کتابهای مهندسی مکانیک, دانلود اصول تصفیه ابهای صنعتی, درام, درام Drum, درام بویلر, روانکار, روانکاری, روانکاری وروغنکاری, روش كنترل شيميايي CWT, روش كنترل شيميايي مخلوط CWT:Combined water, روش آنالیز روغن (Oil Analysis), روغن پايه, روغن صنعتی, روغنهای صنعتی, رینگهای آب بندی, رژيم كنترل شيميايي بویلر, رزين‌هاي سيستم پالايش آب چگالنده (cpp), رسوب, سيال تصحيح كننده, سيستم آب تغذيه بويلر, سی ام, سیکل رانکین, سختی گیر, سختی گیرمغناطیسی, سختی گیرهای الکترونیکی, سختی اب, سرژ, سرج, سرج یا سرژ چیست, شيرهاي فشارشکن بويلر, شیمی اب نیروگاه, شاتون و پمپ روغن, شاخص گرانروي, صنعت برق, ضربه گير الاستومري, عوامل تريپ بويلر, عوامل خوردگي در كوره ها و ديگ هاي بخار

نمایش برچسب‌ها

Bookmarks

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •