مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران
تبلیغات
آفرینش

تهران سازان

جملات کاربران:
برخی از محصولات فروشگاه نواندیشان بهترین مدیر، مسئول و کاربر انجمن در مردادماه
مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایرانطرح توجیهی کویرنوردی یزد مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایراننقشه کد کامل تهران به صورت قطعه بندی شده مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایرانمجموعه کامل آموزش Solidworks مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران
مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایراننقشه gis منطقه 1 تهران مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایراننقشه کد نقشه gis منطقه 15 تهران مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایراننقشه gis منطقه 17 تهران
مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایراننقشه gis منطقه 2 تهران مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایراننقشه GIS کل تهران مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایراننقشه gis منطقه 6 تهران
مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایراننقشه gis منطقه 3 تهران مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایراننقشه gis منطقه 11 تهران مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایراننقشه gis منطقه 12 تهران sam arch آرتاش

جديد ترين اطلاعیه های انجمن نواندیشان و اخبار همایش ها و مطالب علمی را از این پس در کانال تلگرام نواندیشان دنبال کنيد

درخواست و دانلود مقالات علمي رايگان | فهرست آموزش های گروه انقلاب آموزشی | مسابقات تالارها | ترجمه مقالات تخصصی با قیمت دانشجویی
صفحه 2 از 8 نخستنخست 123456 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 11 تا 20 , از مجموع 80

موضوع: مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران

  1. #11
    مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران

    تاریخ عضویت
    27-08-2009
    نوشته ها
    33,049
    مهندسی شهرسازی
    برنامه ریزی شهری
    امتياز طلايي
    134
    سپاس
    18,759
    28,308 سپاس در 9,300 پست
    امتياز:117270Array


    پیش فرض پاسخ : مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران

    نقش ETC در كاهش آلودگی هوا و مصرف انرژی

    نویسنده:
    مسعود جبارزاده - مدرس دانشگاه علوم انتظامی ناجا


    خلاصه مقاله:
    دراین مقاله ابتدا سیستم اخذ الكترونیكی عوارض معرفی می گردد سپس با استفاده از مدل محاس به میزان كاهش مصرف سوخت در سیستم ETC كه در پروژه Path دانشگاه بركلی ارائه شده است میزان تردد ٬ مدت زمان توقف در عوارضی ٬ مصرف سوخت و میزان آلاینده ها در دو سیستم سنتی و الكترونیكی بررسی می گردد . این بررسی بصورت پایلوت در عوارضی آزاد راه قزوین - زنجان در ا یستگاه مهرشهر انجام گرفته و با آخرین داده های تردد در این ایستگاه كه از شركت ملی آزادراه قزوین - زنجان اخذ گردیده میزان صرفه جوئی در سوخت و آلاینده ها محاسبه شده و تاثیر اخذ عوارض الكترونیكی بر كاهش آلودگی تعیین و در پایان پیشنهاداتی جهت بهبود در امر حمل و نقل و كاهش آلودگی زیست محیطی ارائه می گردد .

    كلمات كلیدی:
    اخذ الكترونیكی عوارض سیستم شناسائی خودكاروسیله نقلیه سیستم تعیین كلاس وسیله نقلیه سیستم اجرای مقررات مصرف سوخت زمان توقف - كاهش انتشار آلاینده ها


    [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]
    ویرایش توسط Mohammad Aref : 19-06-2015 در ساعت 10:56 دلیل: اصلاح لینک دانلود

  2. # ADS
    Circuit advertisement
    تاریخ عضویت
    Always
    سن
    2010
    نوشته ها
    Many
    آفرینش گستر
     

  3. #12
    مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران

    تاریخ عضویت
    27-08-2009
    نوشته ها
    33,049
    مهندسی شهرسازی
    برنامه ریزی شهری
    امتياز طلايي
    134
    سپاس
    18,759
    28,308 سپاس در 9,300 پست
    امتياز:117270Array


    پیش فرض پاسخ : مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران

    آیا ادعای سهم 70 درصدی عامل انسانی در تصادفات كشور قابل دفاع است؟

    نویسندگان:
    محمدرضا عارفی - كارشناس گروه ITS سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای
    احمدطاهر شمسی - عضو هیئت علمی و رییس دانشكده مهندسی عمران و محیط زیست دانشگاه صنعتی امیركبیر
    مسعود طیبی - مجری طرح ITS سازمان راهداری و استادیار مدعو دانشگاه صنعتی امیركبیر


    خلاصه مقاله:
    سالیانه شاهد بروز تصادفات قابل توجهی در سطح كشورمان هستیم تا جایی كه متاسفانه بر اساس آ مار پزشكی قانونی در سال 1383 بیش از 72000 تن از هموطنانمان دراین صحنه های تصادف جان خود را از دست داده ا ند . این موضوع به حدی مشكل ساز شده است كه تصادفات جاده ای در ایران عامل دوم مرگ و میر بعد از حمله قلبی معرفی شده است در حالیكه در سطح جهانی این شاخص ششمین عامل مرگ و میر می باشد . شاید اولین سوالی كه به ذهن هر كسی خطور كند این باشد كه چه عاملی باعث این تصادفات است و چگونه میتوان این عامل را شناسایی كرد و یا چگونه می توان این عامل شناسایی شده را مهار كرد؟ پاسخ این سوالات با یك بینش خردمندانه و مطالعه علمی كامل و جامع میتواند بررسی و پ ا س خ داده شود . اما ایا این مطالعات انجام شده و پاسخ ها و امارهای ارائه شده از زبان مسئولان كشور مبتنی بر نتایج همین مطالعات علمی است ! ؟ این مقاله قصد آ ن دارد تا هر چند كوتاه ٬ اما بر پایه اطلاعات گردآوری شده از تصادفات راههای كشور در جریان انجام سایر طرحهای مر ت بط پاسخ قابل اتكایی را برای سوالات مطرح شده فوق ارائه دهد . در این راه ٬ با نگاهی به آمار و ارقام جهانی و مقایسه آن با شرایط كشور به مقایسه ای تحلیلی پرداخته و با ذكر دلایل تفاوتهای مشاهده شده به طرح چند راهكار برای حل مسئله می پردازد . تصادف حاصل اشتباه و ن قص در عملكرد یكى از سه عامل انسان ٬ راه ( و محیط اطراف آن ) و خودرو است . مادامى كه هر یك از این سه عامل وظیفه خود را درست انجام دهند و بدون عیب باشند ٬ احتمال بروز حادثه به صفر می رسد . اما زمانی كه حداقل یكى از این سه عامل وظیفه خود را بدرستی انجام ندهد هیچ اتفاق ناگوارى دور از انتظار نیست . از میان اركان اصلى تصادف ٬ انسان هوشمند ترین آنها است به گونه ای كه علاوه بر سهم خود به عنوان یك عامل ٬ كنترل نقش دو عامل دیگر در بروز تصادفات نیز توسط وی امكان پذیر است . به همین دلیل هر تصادفى كه اتفاق مى افتد ٬ تمام قضاوتها م توجه عامل انسانى است ٬ حتى اگر دو ركن دیگر یعنى راه و خودرو باعث تصادف شده باشند . اهمیت این موضوع بحدی است كه بارها از طریق رسانه های گروهی كشور و از زبان مسئولین محترم مربوط به ایمنی و راه كشور سهم ۰۷ درصد ی خطای انسانی در بروز تصادفات در كشور اشاره شده است . بدون تردید مقایسه این سهم در چند محور نمونه كشور و مقایسه آن با معیارهای جهانی می تواند زمینه مطمئن تری را برای تحقق نقش 70 درصدی انسان و بررسی علمی تر چگونگی بهبود این سهم بوجود آورد .

    [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]
    ویرایش توسط Mohammad Aref : 19-06-2015 در ساعت 10:56 دلیل: اصلاح لینک دانلود

  4. #13
    مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران

    تاریخ عضویت
    27-08-2009
    نوشته ها
    33,049
    مهندسی شهرسازی
    برنامه ریزی شهری
    امتياز طلايي
    134
    سپاس
    18,759
    28,308 سپاس در 9,300 پست
    امتياز:117270Array


    پیش فرض پاسخ : مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران

    نقش خبر و اطلاع رسانی در مهندسی ترافیك و حمل و نقل شهری

    نویسندگان:
    محمد مقاره - دانشجوی كارشناسی ارشد حمل و نقل
    سمیرا ابراهیمی - دانشجوی كارشناسی ارشد حمل و نقل


    خلاصه مقاله:
    برای دست یابی به نتیجه بهینه در پروژه های حمل و نقلی لازم است در تمام زمان اجرای یك پروژه ٬ از زمان مطالعات تا سال ها پس از بهره برداری اطلاع رسانی مناسب و به هنگام انجام شود . این اطلاع رسانی باعث اجرای بهتر و موفق تر طرح ها ٬ جلب مشاركت شهروندان ٬ توزیع مناسب اخبار و اطلاعات و جلوگیری از رانت خبری ٬ فراهم كردن زمینه نقد كارشناسی و جلوگیری از غیركارشناسی و سیاسی شدن فضا ٬ ایجاد بستر استفاده از ایده كارشناسان خارج از طرح ٬ تبلیغات بدون هزینه در رسانه ها ٬ كسب رضایت شهروندان از مدیریت شهری می شود . البته نباید فراموش كرد كه رعایت اصول صداقت ٬ پرهیز از بزرگنمایی و در نهایت انتشار صحیح و به موقع اخبار در هر مرحله از اطلا رسانی طرح ها بسیار موثر است . با رعایت این اصول و توصیه ها می توان امیدوار بودن زمینه توفیق طرح های حمل و نقل و ترافیك بیش از پیش فراهم شود .

    [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]
    ویرایش توسط Mohammad Aref : 19-06-2015 در ساعت 10:57 دلیل: اصلاح لینک دانلود

  5. #14
    مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران

    تاریخ عضویت
    27-08-2009
    نوشته ها
    33,049
    مهندسی شهرسازی
    برنامه ریزی شهری
    امتياز طلايي
    134
    سپاس
    18,759
    28,308 سپاس در 9,300 پست
    امتياز:117270Array


    پیش فرض پاسخ : مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران

    بررسی اطلاعات آماری ترافیك تهران بر اساس شاخصهای حمل و نقل پایدار شهری

    نویسندگان:
    مهری احمدی - دانشجوی كارشناسی ارشد مدیریت محیط زیست ٬دانشگاه علوم و تحقیقات
    ناصر محرم نژاد - دكترای محیط زیست ٬ عضو هیئت علمی دانشكده محیط زیست و انرژی دانشگاه علوم و تحقیقات


    خلاصه مقاله:
    حمل و نقل پایدار شهری در واقع حركت روان وسایل نقلیه ٬ مردم و كالاهاست كه مستلزم آسایش مردم و پایداری محیط با مطلوبترین هزینه و تلاش است . برای برنامه ریزی پایدار و جامع سیستم حمل و نقل بهتر آن است كه مجموعه ای متوازن از شاخصها كه تركیبی از اهداف اقتصادی ٬ اجتماعی و زیست محیطی باشد را در نظر بگیریم . دفت در انتخاب نوع شاخص بگونه ای كه پوسشش دهنده اهداف كلی باشد ٬ بسیار مهم است همچنین می بایست مجموعه شاخ صها با واقع بینی انتخاب شوند ودر دسترس بودن اطلاعات ٬ قابلیت فهم و قابلیت استفاده از آنها در تصمیم گیریها در نظر گرفته شود .مدیران و سیاستگزاران امر ترافیك با مطالعه دقیق و دستیابی به بانك اطلاعاتی قوی و به روز می توانند نسبت به اخذ تصم یمات صحیح اقدام نمایند . همچنین می تواند از شاخصها به عنوان اطلاعات پایه در سیاستگزاریهای حمل و نقل و پایش نتایج استفاده نمود . منفعت بسیار مفید دیگر توسعه شاخصها استفاده از آنها در برای مقایسه معنادار وضعیت حمل و نقل با سایر شهرها می باشد . در حال حاضر هیچ مجموعه استانداردی از شاخصها برای برنامه ریزی جامع و پایدار حمل و نقل وجود ندارد . هر حوزه یا هر سازمانی می بایست شاخصهای مورد نیاز خویش را بر اساس نیازمندیها و توانمندیهای خویش انتخاب در این مقاله ضمن معرفی شاخصهای حمل و نقل پایدار به مقایسه وضعیت فعلی اطلاعات آماری مربوط به ترافیك تهران بر اساس این شاخصها پرداخته شده است . نتایج این مقایسه نشان می دهد تنها تعداد بسیار كمی از اطلاعات موجود با شاخصهای حمل و نقل پایدار دارای انطباق است و این موضوع نیاز به تجدید نظر جدی در تعیین چارچوب اطلاعات مورد نیاز را آشكار می نماید .

    كلمات كلیدی:
    شاخصهای حمل و نقل پایدار


    [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]
    ویرایش توسط Mohammad Aref : 19-06-2015 در ساعت 10:57 دلیل: اصلاح لینک دانلود

  6. #15
    مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران

    تاریخ عضویت
    27-08-2009
    نوشته ها
    33,049
    مهندسی شهرسازی
    برنامه ریزی شهری
    امتياز طلايي
    134
    سپاس
    18,759
    28,308 سپاس در 9,300 پست
    امتياز:117270Array


    پیش فرض پاسخ : مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران

    نوآوری ها در عرصه سیستمهای حمل ونقل ریلی در قرن 21

    نویسندگان:
    محمدعلی صندیدزاده - استاد و عضو هیئت علمی دانشكده مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت
    میثم اسكندری - كارشناسی ارشد مهندسی راه آهن برقی دانشگاه علم و صنعت


    خلاصه مقاله:
    همواره با ورود ایده های نو از عرصه تئوری به عرصه صنعت ٬ تكنولوژی های پیشرفته تری به منظور پیشبرد اهداف انسانها فراهم می شود . در عرصه استفاده از نوآوری های علمی در محیط صنعتی شركتهای مختلفی فعال هستند ك ه یكی از پیشگامان آنها بخصوص در عرصه حمل و نقل ریلی شركت هیتاچی می باشد . شركت هیتاچی به عنوان یك مجموعة صنعتی گسترده ٬ دارای فعالیت های زیادی برای برآوردن نیاز شركتهای راه آهن می باشد و راه حلهای مبتكرانه ای را درزمان لازم انجام می دهد . به نظر بسیاری از متخصصان استفاده از مترو و مونوریل كه دارای ظرفیت حمل و نقل مناسبی در نواحی شهری هستند ٬ دارای هزینه احداث نسبتا كم می باشند . شركت هیتاچی در زمینه این سیستمها كه برای قرن 21 بسیارمناسب می باشند و نیز سیستم قطار maglev بسیار فعال بوده و آزمایشات زیادی در ا ین مجموعه در این زمینه انجام شده یا در حال انجام است . همچنین سیستم های كنترل بهره برداری ٬ تكنولوژی مهم دیگری است كه برای ایمنی و بهره برداری به موقع و مناسب ٬ در راه آهن و نیز در این شركت در حال توسعه می باشد . به علاوه شركت در زمینه هایی از قبیل تولید انواع وسائل نقلیه ریلی ٬ سیستم های سیگنالینگ جدید ٬ سیستمهای كنترل كج شدن قطار ٬ سیستمهای اطلاعاتی ٬ نیرو ٬ تبدیل انرژی و . . . در راه آهن عمل می كند . همچنین یكی از علوم جدید كه به سرعت كاربرد خود را در عرصه های مختلف توسعه می دهد ٬ دانش منطق فازی می باشد كه همانند سایر زمینه ها در صنعت حمل و نقل ریلی نیز به سرعت در حال استفاده است . از جمله الگوریتم های فازی و كاربردهای الگوریتمهای فازی در كنترل اتوماتیك قطار و طرحهای كنترل كج شدن قطار از جمله این نو آوریهای علمی در عرصه صنعت حمل و نقل ریلی می باشد .

    [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]
    ویرایش توسط Mohammad Aref : 19-06-2015 در ساعت 10:58 دلیل: اصلاح لینک دانلود

  7. #16
    مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران

    تاریخ عضویت
    27-08-2009
    نوشته ها
    33,049
    مهندسی شهرسازی
    برنامه ریزی شهری
    امتياز طلايي
    134
    سپاس
    18,759
    28,308 سپاس در 9,300 پست
    امتياز:117270Array


    پیش فرض پاسخ : مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران

    ایمنی در حمل و نقل ریلی الكتریكی : جریانهای سرگردان و پتانسیل ریل به زمین و راههای كاهش اثرات مضر آنها

    نویسندگان:
    محمدعلی صندیدزاده - استاد و عضو هیئت علمی دانشكده مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت
    میثم اسكندری - كارشناسی ارشد مهندسی راه آهن برقی دانشگاه علم و صنعت


    خلاصه مقاله:
    انرژی محرك در لكوموتیوهای دیزل و برقی ٬ صرف راه اندازی تراكشن موتورها می شود . لكوموتیوهای برقی انرژی الكتریكی مورد نیاز تراكشن موتورهای خود را مستقیماً از طریق شبكه تغذیه كه به ۲ صورت خط بالا سری یا ریل سوم است تامین می كنند . یكی از انواع خط وط تراكشن الكتریكی خطوط DC یا جریان مستقیم می باشند . انرژی الكتریكی در محلی كه پست كشش ۱ نامیده می شود به سیستم راه آهن برقی تحویل می گردد . جریان تراكشنی تامین شده توسط پست كشش از طریق شبكه تغذیه به وسیله تراكشنی رسانده می شود ٬ سپس از طریق ریلها به سمت باسبار منفی پست كشش باز می گردد . از آنجا كه ریلهای حركتی نسبت به زمین به طور كامل عایق نیستند بخشی از جریان مسیر برگشت به داخل زمین نشت پیدا می كند . این جریان نشتی به زمین نفوذ كرده و یك مسیر موازی با مسیر اصلی برگشت جریان ( ریلها ) را از درون زمین ایجاد خواهد كرد و از طریق زمین به سوی منبع تغذیه كه همان پست تراكشن ( باس بار منفی پست ) باز خواهد گشت ٬ به این جریان نشت پیدا كرده به داخل زمین ٬ جریان سرگردان ۲ گفته می شود . مهمترین عناصر تشكیل دهنده مسیر جریانهای سرگردان خطوط لوله فلزی قرار گرفته در داخل زمین و تقویت كننده های فلزی داخل بتن تقویت شده می باشند . مهمترین آثار سوء این جریانه ای سرگردان خوردگی الكتروشیمیائی خطوط لوله فلزی و ساختارهای فلزی است كه ناشی از یونیزاسیون خاك در اثر عبور این جریانهای سرگردان می باشد كه در اثر آن لوله ها ٬ سازه های فلزی ٬ تقویت كننده های بتن مسلح و . . . دچار خوردگی الكتروشیمیائی می شوند و با خطر و ریسك جدی مواجه می شوند . در واقع تاسیسات فلزی كه باید دارای عمر مفیدی در حدود 40 تا 50 سال باشند در صورت مواجه با این جریانهای سرگردان عمر مفیدشان به شدت كاهش یافته و بر حسب شدت جریان به 10 ت20 سال كاهش خواهد یافت . در این مقاله همچنین پارامترهای مختلفی كه بر روی میزان جریانهای سرگردان اثرگذار هستند ارائه می شوند . سپس اصول كلی كنترل این جریانهای سرگردان ارائه می شوند . همچنین روشهای اندازه گیری جریانهای سرگردان عنوان می شوند و در نهایت شدت جریان سرگردان در یك خط مفروض توسط شبیه سازی انجام شده برپایه یكی از این روشهای اندازه گیری ( روش اندازه گیری جریانهای سرگردان برحسب نوع سیستم زمین ) ارائه می شود .

    [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]
    ویرایش توسط Mohammad Aref : 19-06-2015 در ساعت 10:58 دلیل: اصلاح لینک دانلود

  8. #17
    مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران

    تاریخ عضویت
    27-08-2009
    نوشته ها
    33,049
    مهندسی شهرسازی
    برنامه ریزی شهری
    امتياز طلايي
    134
    سپاس
    18,759
    28,308 سپاس در 9,300 پست
    امتياز:117270Array


    پیش فرض پاسخ : مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران

    سیستم هوشمند ثبت تخلفات و بررسی سوانح رانندگی مبتنی بر GIS

    نویسنده:
    قاسم كاهه - عضو هیئت علمی پژوهشگاه هوافضا ( وزارت علوم و تحقیقات و فناوری )


    خلاصه مقاله:
    با گسترش كاربرد وسایل نقلیه و افزایش تعداد آنها ٬ كنترل و مدیریت آنها به روش های سنتی بسیار كند و هزینه بر بوده ضمن اینكه جوابگو نمی باشد . استفاده از سیستم های هوشم ند برای ثبت تخلفات و بررسی حوادث رانندگی یكی از نیازهای كلان شهرها می باشد . این سیتم ها اطلاعات مسیر و پارامترهای مختلف را در بازه های زمانی مشخص نمونه برداری نموده و ذخیره می نماید . با دادن این اطلاعات به یك نرم افزارGIS كه در آن نقشه های دیجیتالی همراه با اطلاعات و محدودیت های ترافیكی وجود دارد ٬ سیستم می تواند بسیاری از تخلف های صورت گرفته را تشخیص و برای مراكز كنترل مثل پلیس گزارش نماید . در كشور ما كه آمار سوانح رانندگی بالا بوده و متاسفانه تلفات بسیاری را بر جامعه تحمیل می نماید استفاده از این سیستم می تواند كمك بزرگی برای حل مشكلات رانندگی باشد . در این مقاله طراحی یك سیستم هوشمند ثبت تخلفات رانندگی و بررسی حوادث رانندگی همراه با قسمت های مختلف آن شرح داده می شود .

    [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]
    ویرایش توسط Mohammad Aref : 19-06-2015 در ساعت 10:59 دلیل: اصلاح لینک دانلود

  9. #18
    مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران

    تاریخ عضویت
    27-08-2009
    نوشته ها
    33,049
    مهندسی شهرسازی
    برنامه ریزی شهری
    امتياز طلايي
    134
    سپاس
    18,759
    28,308 سپاس در 9,300 پست
    امتياز:117270Array


    پیش فرض پاسخ : مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران

    كاربرد هنر در افزایش شمار مسافران حمل و نقل درون شهری

    نویسنده:
    فرید حسینیان تهرانی - كارشناس ارشد مدیریت شهری


    خلاصه مقاله:
    در این مقاله تلاش می شود با بررسی نمونه های موفق استفاده از انواع هنرها ی تجسمی ( نقاشی ٬ مجسمه سازی ٬ گرافیك ٬ معماری ٬ طراحی منظر و ا ینستالی شن ) در قالب نمادها ٬ نماها ی وسایل نقلیه و ا یستگاهها و نیز منظرها ی مجاور آنها ٬ به میزان تاثیر هنر در افزایش جذابیت سیستم حمل و نقل عمومی و در همین راستا ارتقاء سطح استفاده از این سیستم در شهرها ٬ اشاره شود . از آنجا كه فاكتورها ی مزبور اصولا كیفی ) )Soft بوده و اندازه گیری كمی آنها جز به صورت نسبی و مقایسه ای امكان پذیر نیست ٬ هدف این مقاله تنها سعی در بازشناسی تاثیر عامل زیبایی شناسی در رفتار شهروندی است و روشن نمودن تمایل مشتریان حمل و نقل عمومی به فضاهای آراسته و سامان یافته ٬ كه متاسفانه تابحال در كشور ما به ویژه ِدر مدیریت شهری مادرشهر پایتخت ؛ تهران به حد شایسته مورد توجه قرار نگرفته است . در صور تی كه این مباحث به طور عمده در حوزه ای میان رشته ا ی (I nterdisciplinary ) تحت عنوان روانشناسی محیط Environmental Psychology ) بازه وسیعی را در مطالعات برنامه ریزی شهری و شهرساز ی كشورهای پیشرفته به خود اختصاص داده است .

    كلمات كلیدی:
    حمل و نقل شهری ٬ هنر ٬ هنر تجسمی ٬ فضای شهری ٬ طراحی شهری ٬ رفتار شهروندی


    [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]
    ویرایش توسط Mohammad Aref : 19-06-2015 در ساعت 10:59 دلیل: اصلاح لینک دانلود

  10. #19
    مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران

    تاریخ عضویت
    27-08-2009
    نوشته ها
    33,049
    مهندسی شهرسازی
    برنامه ریزی شهری
    امتياز طلايي
    134
    سپاس
    18,759
    28,308 سپاس در 9,300 پست
    امتياز:117270Array


    پیش فرض پاسخ : مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران

    متدلوژی طراحی و اجرای خط ویژه اتوبوس در خیابانهای كاشانی - امینی شهرستان ارومیه

    نویسنده:
    حمید شیرمحمدی - عضو هیئت علمی گروه مهندسی عمران دانشگاه ارومیه


    خلاصه مقاله:
    موضوع این تحقیق بررسی تبعات خط ویژه(Exclusive Bus Lane )در مسیر خیابان كاشانی امینی و لزوم اجرای این طرح می باشد . ایجاد این خط ویژه سبب كاهش 27 درصدی طول مسیر حركت اتوبوسها نسبت به مسیر قبلی می گردد . كاهش 27 درصدی در مسافت سفر اتوبوسها سبب كاهش آلودگی ٬ كاهش هزینه تعمیر و نگهداری اتوبوسها و از همه مهمتر كاهش زمان سفر اتوبوسها می گردد كه آن نیز ٬ سبب افزایش رغبت استفاده از اتوبوس و سیستم حمل و نقل عمومی از سوی مردم در این خط می شود و توجیه قابل قبولی از اجرای این طرح ارائه می باشد .

    كلمات كلیدی:
    خط ویژه ٬ ارومیه ٬ ضریب كسترش


    [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]
    ویرایش توسط Mohammad Aref : 19-06-2015 در ساعت 11:00 دلیل: اصلاح لینک دانلود

  11. #20
    مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران

    تاریخ عضویت
    27-08-2009
    نوشته ها
    33,049
    مهندسی شهرسازی
    برنامه ریزی شهری
    امتياز طلايي
    134
    سپاس
    18,759
    28,308 سپاس در 9,300 پست
    امتياز:117270Array


    پیش فرض پاسخ : مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران

    امكان سنجی استفاده ازاستراتژی كنترل رمپ به همراه در آزاد راه همت (HOV) اولویت به وسایل نقلیه چند سرنشین

    نویسندگان:
    محمدرضا بمانیان
    غلامحسین سلمانی زرنق - دانشجوی دكترای برنامه ریزی حمل و نقل


    خلاصه مقاله:
    كنترل یا سنجش رمپ )ramp metering) بعنوان یكی از اقدامات موثر برای مقابله با پدیده تراكم درآزادراهها و بزرگراهها تشخیص داده شده و مورداست فاده قرارمی گیرد . بطوركلی استراتژی كنترل ترافیك بنحوی است كه ترافیك ورودی به آزادراه از رمپهای ورودی )onramps) طوری تنظیم می گردد ، كه جریان آزادراه از ظرفیت آن تجاوز ننماید . درسالهای اخیر الگوریتم های مختلفی برای اطمینان ازكارایی استراتژی سنجش رمپ، توس عه داده شده است . هدف از این تحقیق امكان سنجی استفاده از روش فوق برای كنترل رمپهای ورودی درآزادراه همت می باشد . انجام كنترل رمپ به عوامل متعددی همچون : (حجم ترافیك شرایط ترافیك در پایین دست رمپها و طول صف ) بستگی دارد و اثرات آن برترافیك خیابانهای اطراف د ر امركنترل رمپ بایستی مدنظر قرار گیرد ، كه دراین مطالعه پس از تجزیه وتحلیل وضعیت ترافیك و آنالیز عرضه و تقاضای سیستم ، كاستی های موجود و نقاط بحرانی ( دارای تراكم ) در ساعات اوج ترافیك در مقاطع مختلف مطالعه موردی (آ زادراه همت حد فاصل بزرگراههای مدرس و شیخ فضل ا ... نوری ) شناسایی گردیده است وبرای رفع مشكلات فوق ، استراتژی سنجش رمپ از تركیب توأم استفاده ازكنترل رمپ و اولویت به وسایل نقلیه پرسرنشین )‘HOV‘ درقالب سناریوها و الگوریتم های مختلف ارائه گردیده است و تجزیه و تحلیل آن از روش طراحی سناریو )Scenario Planning) انجام گرفته است . نتایج ، بهبود قابل ملاحظه ای را درخط اصلی آزادراه بدنبال داشته است ، لیكن برای اینكه اعمال روشهای فوق هرچه بیشترموثر واقع گردد ، بایستی طرحها و اقداماتی درجهت بهبود شبكه و توجیه و تشویق شهروندان برای رعایت اصول مورد نظر تهیه گردد و برنامه ریزیهای لازم برای توسعه آتی آن بعمل آید .

    كلمات كلیدی:
    رمپ - كنترل - بزرگراه


    [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]
    ویرایش توسط Mohammad Aref : 19-06-2015 در ساعت 11:00 دلیل: اصلاح لینک دانلود

صفحه 2 از 8 نخستنخست 123456 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخگویی به سوالات درسی و غیر درسی مهندسی معدن
    توسط dj_behzad35 در انجمن موضوعات متفرقه مهندسی معدن
    پاسخ ها: 84
    آخرين نوشته: 20-07-2012, 19:35
  2. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 20-05-2012, 15:36
  3. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 01-03-2012, 14:17
  4. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 16-10-2011, 14:22

کلمات کلیدی این موضوع

Bookmarks

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •