مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران
تبلیغات
آفرینش

تهران سازان

جملات کاربران:
برخی از محصولات فروشگاه نواندیشان بهترین مدیر، مسئول و کاربر انجمن در مردادماه
مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایرانطرح توجیهی کویرنوردی یزد مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایراننقشه کد کامل تهران به صورت قطعه بندی شده مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایرانمجموعه کامل آموزش Solidworks مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران
مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایراننقشه gis منطقه 1 تهران مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایراننقشه کد نقشه gis منطقه 15 تهران مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایراننقشه gis منطقه 17 تهران
مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایراننقشه gis منطقه 2 تهران مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایراننقشه GIS کل تهران مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایراننقشه gis منطقه 6 تهران
مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایراننقشه gis منطقه 3 تهران مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایراننقشه gis منطقه 11 تهران مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایراننقشه gis منطقه 12 تهران sam arch آرتاش

جديد ترين اطلاعیه های انجمن نواندیشان و اخبار همایش ها و مطالب علمی را از این پس در کانال تلگرام نواندیشان دنبال کنيد

درخواست و دانلود مقالات علمي رايگان | فهرست آموزش های گروه انقلاب آموزشی | مسابقات تالارها | ترجمه مقالات تخصصی با قیمت دانشجویی
صفحه 3 از 8 نخستنخست 1234567 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 21 تا 30 , از مجموع 80

موضوع: مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران

  1. #21
    مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران

    تاریخ عضویت
    27-08-2009
    نوشته ها
    33,065
    مهندسی شهرسازی
    برنامه ریزی شهری
    امتياز طلايي
    134
    سپاس
    18,773
    28,337 سپاس در 9,313 پست
    امتياز:117299Array


    پیش فرض پاسخ : مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران

    ارائه طرح جدید خط كشی عابر پیاده به منظور افزایش ایمنی و كاهش هزینه

    نویسندگان:
    غلامحسین سلمانی زرنق - دانشجوی دكترای برنامه ریزی حمل و نقل
    محمدباقر اسدی - كارشناس ارشد برنامه ریزی حمل و نقل


    خلاصه مقاله:
    در مناطق سردسیر و مرطوب یكی از مشكلات ترافیك و ایمنی عبور در موقع بارش برف و باران ، لغزندگی سطوح خط كشی عابر پیاده می باشد كه موجب نارضایتی شهروندان می گردد . ا ین معضل برا ی افراد مسن و معلول و كودكان نسبت به افراد عادی شدت بیشتر ی دار د . علاوه بر این یخبندان و خیس بودن سطوح مذكور موجب كاهش ضریب اصطكاك سطح رو ساز ی و افـزایش فاصـله ترمز می گردد . این امر باعث كاهش ا یمنی در محله ا ی عبور عابرین گردیده و افـزایش تعـداد و شدت تصادفات و صدمات عابرین پیاده را به دنبال دارد . برای حل ا ین مسأله ، در ا ین تحقیق نحـوه خط كشی عابر پیاده در مناطق برف گیر شهر تهران و كشورهایی كه دارای شرایط مـشابه هـستند ، مورد بررسی و مطالعه قرار گرفته است . نتیجه این بررسی ها منتج به ارائه راه حل بهینـه ا ی شد كه علاوه بر افزایش ایمنی ، كاهش هز ینه و ز یبایی محیط را نیز به دنبال د ارد . طرح خط كشی عابر پیاده مورد نظر كه در واقع روش اصلاح شدۀ طرح خط كشی دو پله ا ی می باشد، مطابق بـا الزامات استاندار د MUTCD میباشد نتایج حاصل از مطالعات و تحقیقات انجام شده نشان می دهد كه اجرای طرح فوق ضمن اینكه تأثیر به سزا یی در افزایش ایمنی عبور عابرین د ارد، درصـد قابـل ملاحظه ای از هز ینه ها ی اجرا و نگهدار ی را كاهش می دهد كه میزان آن در محـدوده مـورد مطالعه (شهر دار ی منطقه یك ) 36درصد معادل هزینه سالیانه اجرای خط كشی عابر پیاده برآورد گردیده است . چنانچه طرح مذكور در كلیه مناطق برفگیر و شمالی شهر تهران اجرا گردد صرفه جو یی قابل ملاحظه ای در هز ینه ها ی خط كشی عابر پیاده در سطح شهر را به دنبال دارد .

    كلمات كلیدی:
    ایمنی - خط كشی - عابر پیاده - لغزندگی


    [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]
    ویرایش توسط Mohammad Aref : 19-06-2015 در ساعت 11:01 دلیل: اصلاح لینک دانلود

  2. # ADS
    Circuit advertisement
    تاریخ عضویت
    Always
    سن
    2010
    نوشته ها
    Many
    آفرینش گستر
     

  3. #22
    مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران

    تاریخ عضویت
    27-08-2009
    نوشته ها
    33,065
    مهندسی شهرسازی
    برنامه ریزی شهری
    امتياز طلايي
    134
    سپاس
    18,773
    28,337 سپاس در 9,313 پست
    امتياز:117299Array


    پیش فرض پاسخ : مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران

    بهینه سازی مصرف انرژی قطار با استفاده از الگوریتم ژنتیك

    نویسندگان:
    سامان آزادی - دانشجو ی كارشناسی ارشد راه آهن برقی
    احمد میرآبادی - استادیار دانشگاه علم و صنعت ا یران
    محمدعلی صندیدزاده - استادیار دانشگاه علم و صنعت ایران


    خلاصه مقاله:
    در جهان امروز مسئله مصرف انرژی و بهینه سازی آن در سیستم ها ی حمـل و های كنونی با در نظر گرفتن منابع محدود بهترین گزینه به نظر می رسد [1] نقل عمومی به صورت جدی مطرح شده است . الگوریتم های زیادی برای بهینـه سـاز ی مصرف انرژ ی از جمله منطق فاز ی ، شبكه ها ی عصبی ، الگوریتمهای محاسبات عدد ی و غیره پیشنهاد شده اند . در این مقاله كاهش انرز ی قطار با بهینه سازی پروفیل سـرعت قطار در فاصله بین دو ایستگاه با استفاده از الگوریتم ژنتیك ارائه شده است . از مزایا ی استفاده از الگوریتم ها ی هوشمند قابلیت انعطاف پذیری آن ها با شرایط لحظه ای قطار از قبیل زمان سفر مورد نظر بین دو ایستگاه ، جرم لحظه ا ی قطار و غیره می باشـد . تـابع هدف در این الگوریتم مینیممساز ی انرژ ی قطار ، تامین آسایش سفر با محدود كردن شتاب مثبت و منفی قطار و دقت زمان و مسافت پروفیل پیشنهادی می باشد . شبیه ساز ی مسئله فوق با نرم افزار Matlab انجام شده و نتایج شبیه ساز ی ها ارائه شده است .

    [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]
    ویرایش توسط Mohammad Aref : 19-06-2015 در ساعت 11:02 دلیل: اصلاح لینک دانلود

  4. #23
    مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران

    تاریخ عضویت
    27-08-2009
    نوشته ها
    33,065
    مهندسی شهرسازی
    برنامه ریزی شهری
    امتياز طلايي
    134
    سپاس
    18,773
    28,337 سپاس در 9,313 پست
    امتياز:117299Array


    پیش فرض پاسخ : مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران

    بررسی راهكارهای ممكن برای كاهش تصادفات ناشی از خستگی رانندگان

    نویسندگان:
    علی زایرزاده - كارشناس ارشد راه و ترابر ی از دانشگاه تهران ، معاونت حمل و نقل شهردار ی مشهد
    محمدرضا خیرآبادی - معاون حمل و نقل و ترافیك شهرداری مشهد


    خلاصه مقاله:
    در این تحقیق سعی شده است تا پدیده خستگی رانندگان و عوامل مؤثر در ایجاد آن و نیز تأ ثیر عامل خستگی راننده در وقوع تصادفات رانندگی مورد بررسی قرار گیرد . خستگی در حالـت كلی به معنای تحلیل و زوال انرژ ی فرد است و می تواند از نوع جسمی و یا روحی و روا نی باشد . خستگی راننده منجر به ضعف توانایی او در قضاوت و تصمیمگیری صحیح می شـود كه می تواند تبعات مخاطره آمیزی به همراه داشته باشد . خستگی ر اننده با علائمی از قبیـ ل انحراف از مسیر مستقیم، كندی عكس العمل، كاهش تمركز، سنگی نیپلكها و خـواب آلـودگی بروز پیدا می كند . اقدام به بهبود محیط جاده می تواند نقش مهمی در جلـوگیری از خـستگی رانندگان ا یفا كند كه نصب تابلوهای حاوی پیامهای هشدار دهنده خطرات ناشی از رانندگی در حالت خستگی و نیز تعبیها ستراحتگاه های مناسب در طول مسیر از جمله ا ین اقدامات هستند . در این راستا باید كنترلهایی روی نحوه اعطای گواهینامـه و وضـعیت سـلامتی و جـسما نی رانندگان صورت گیرد . استفاده از فن آور ی از جمله تجهیزات پیشرفته درون خـودرو كـه وضعیت سر و پلك زدن راننده را به صورت هوشمند و پیوسته كنترل می كند، می توانـد در كاهش تصادفات مؤثر باشد . خستگی رانندگان عامل بسیار مهمی در وقوع تعـداد ز یـاد ی از تصادفات رانندگی در دنیاست و در این تحقیق تلاش بر آن شده است تا ضمن خـاطر نـشان كردن اهمیت و نقش آن در وقوع تصادفات رانندگی ، راهكارها ی گوناگون موجود برا ی كاهش تاثیر عامل خستگی راننده در وقوع تصادفات ارائه گردد .

    كلمات كلیدی:
    خستگی راننده، راهكار ، تصادف، عامل انسانی ، خواب آلودگی


    [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]
    ویرایش توسط Mohammad Aref : 19-06-2015 در ساعت 11:02 دلیل: اصلاح لینک دانلود

  5. #24
    مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران

    تاریخ عضویت
    27-08-2009
    نوشته ها
    33,065
    مهندسی شهرسازی
    برنامه ریزی شهری
    امتياز طلايي
    134
    سپاس
    18,773
    28,337 سپاس در 9,313 پست
    امتياز:117299Array


    پیش فرض پاسخ : مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران

    بررسی تاثیر مترو های واصل به شهرهای اقماری دركاهش ترافیك و صرفه جویی های اقتصادی و زیست محیطی در كلان شهرها

    نویسندگان:
    سیدجواد میرمحمدصادقی - استاد یار دانشكده راه آهن دانشگاه علم و صنعت ا یران
    علی نسودی - دستیار تحقیقاتی ، دانشكده راه آهن دانشگاه علم و صنعت ایران


    خلاصه مقاله:
    با توجه به رشد سرسام آور جمعیت و توسعه شهرها، حمل و نقل عمومی توسعه یافتـه و نیاز به ا یجاد راهكارهای مناسب و توسعه سیستم های حمل و نقل سریع افزایش یافته اسـت . بـا افزایش ترافیك و نیز متعاقب آن افزایش هز ینه های اقتصادی و اجتماعی و ز یست محیطی ، نیاز به روشی برای كاهش تراف یك شهری و رفع معضلات فوق احساس میشود . یكی از راه ها ی غلبه بر مشكلات در شهرها كاهش تراكم شهر توسط ا یجاد شهركها و شهر ها ی اقمار ی است . در ا یـ ن میان موضوع مهم در جذب مردم در این شهرها ارتباط صحیح این شهرها به شهر مركز ی است . لذا ا ی جاد بستر ی مناسب برا ی توسعه شهرهای اقمار ی از طریق ا یجاد یك سیستم حمل و نقل مناسب برا ی اتصال این شهر ك ها (شهر ها ی اقماری ) به شـهر مركـز ی و اصـلی از اهمیـت خاصـی برخوردار است . در ا ین مقاله با ارائه آمار مختلف از تجارب ایجاد شده در عرصه بـین المللـی ، احداث شهركهای اقمار ی و تا ثیر اتصال متروها ی شهری به این شـهركها در كـاهش ترافیـ ك و صرفه جو یی های اقتصادی و ز یست محیطی بحث شده و سپس با ارائه دو مثال نمونه بـا تحلیـل های عددی و محاسبات مربوط به مقا یسه هز ینه های احداث و ساخت سیستم مترو و هزینه هـ ی صرفه جو یی شده توسط این سیستم و نیز محاسبه نسبت فایده به هز ینه به توجیه پـذیری و مـوثر بودن این سیستم ها در جذب و رفع مشكلات ترافیكی ، انرژ ی و محیط ز یست پرداخته شده است .

    كلمات كلیدی:
    حمل و نقل ، مترو ، شاخص فایده - هزینه


    [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]
    ویرایش توسط Mohammad Aref : 19-06-2015 در ساعت 11:03 دلیل: اصلاح لینک دانلود

  6. #25
    مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران

    تاریخ عضویت
    27-08-2009
    نوشته ها
    33,065
    مهندسی شهرسازی
    برنامه ریزی شهری
    امتياز طلايي
    134
    سپاس
    18,773
    28,337 سپاس در 9,313 پست
    امتياز:117299Array


    پیش فرض پاسخ : مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران

    مروری بر راه آهن بافق - مشهد

    نویسنده:
    سیداحمد رضا كلانتری - كارشناس مسئول حمل و نقل و ترافیك


    خلاصه مقاله:
    درجهان امروز به لحاظ افزایش جمعیت، گسترش مراكز سكونتگاهی، ترقی و ارتقاء سطح تكنولوژی، مسائل زیست محیطی، جهانهی شدن بسیاری از مظاهر و مشكلات اجتماعی و ... دیگر بدون توسل به ابزارهای نوین برنامه ریزی نمی توان به انتظار موفقیت نشست. برای برنامه ریزی های مفید و سازنده علاوه بر آنكه باید اهداف كمی و كیفی را تعیین نمود، شناخت وضع موجود و پتانسیل های موثر و دامنه اختیارات در مقیاس منطقه ای، ملی و فراملی از ضروریات قلمداد می گردد در این راستا حمل و نقل یكی از زیر ساخت های اساسی هر كشور در دستیابی به توسعه است. اجرای برنامه های توسعه در بخش های اقتصادی اجتماعی و فرهنگی بدون تامین نیازهای این بخش امكان پذیر نیست. پاسخگویی به این مسائل حمل و نقل از یك سو نیاز به برنامه ریزی و اتخاذ روش های واقع بینانه دارد و از سوی دیگر اجرای طرح های مورد نظر مستلزم صرف اعتبارات بسیار سنگین است. علیهذا انجام مطالعات و تحقیقات لازم و ضروری برای دستیابی به سیاستها و راهبردهای واقع بینانه و عملی در این راستا اجتناب ناپذیر می باشد. استان یزد كه در طرح های آمایشی فاقد پتانسیلهای ابی و خاكی مطرح شده است هم برای دستیابی به پیشرفت خود و هم به عنوان معینی در اجرای طرح های منطقه ای ملی و فراملی لاجرم به بخشهای حمل و نقل نگاه ویژه ای داشته و خواهد داشت. توجه به خط راه آهن بافق - مشهد از جمله ضروریات در مقوله فوق است. این خط كه در زمان كوتاهتر از برنامه زمان بندی خود به اجرا درآمده بایستی بتواند نقش ویژه خود را ایفا نموده و در استان به شكل مناسبی تبیین شود. به جهت هرچه بهتر و بیشتر پیشرفت و توسعه استان در مراحل و جوانب مختلف این دفتر تهیه و تنظیم گردید انشاءا مفید فایده باشد.

    [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]
    ویرایش توسط Mohammad Aref : 19-06-2015 در ساعت 11:03 دلیل: اصلاح لینک دانلود

  7. #26
    مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران

    تاریخ عضویت
    27-08-2009
    نوشته ها
    33,065
    مهندسی شهرسازی
    برنامه ریزی شهری
    امتياز طلايي
    134
    سپاس
    18,773
    28,337 سپاس در 9,313 پست
    امتياز:117299Array


    پیش فرض پاسخ : مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران

    ارائه و مقایسه الگوریتم های مسیریابی در حمل ونقل عمومی بر مبنای مسیر كمینه و استراتژی بهینه

    نویسندگان:
    بهنام امینی - استادیار گروه مهندسی عمران ، دانشگاه بین المللی امام خمینی (ر ه )
    رضا بزرگمهرنیا - دانشجوی كارشناسی ارشد مهندسی و برنامه ریزی حمل و نقل، دانشگاه بین المللی امام خمینی (ر ه)


    خلاصه مقاله:
    تخصیص یكی از مراحل مهم مطالعات برنامه ریزی ومدیریتی سیستم های حمل ونقل عمومی است . تخصیص حمل ونقل عمومی در مقایسه با تخصیص سفره ای با وسایل نقلیه شخصی تفـاوت هـایی دارد ز یرا سیستم حمل و نقل عمومی از یك سرویس ثابت كه در مسیرها ی مشخص و با زمانبنـدی معینی جریان دارد، تشكیل گرد یده است و در انتخاب مسیر حمل و نقل عمومی ، جا به جایی مسافرین مطرح می باشد . در این مقاله دو الگو ریتم برا ی تخصیص در حمل و نقل عموم ی ارائه شده است، كه یكی مبتنی بر كمینه بودن مسیر ودیگری بر اساس بهینه بودن استراتژی سفر بین مبدا مقصد می باشد . در هر دو الگور یتم فرض بر این است كه مجموعه خطوط مناسب برا ی سفر از مبدا به مقصد توسط مسافران انتخاب می شود و تفاوت این الگوریتمها در نحوه انتخاب زیر مجموعه بهینه این خطوط است پس از تشریح الگور یتم ها ومقایسه نتایج كاربردی آن ملاحظه می شود كه هر دو الگور یتم مناسب و قابل استفاده هستند ولی الگور یتم استراتژی بهینه از نظر سرعت اجرا وجواب های به دست آمده دار ا ی مزا یای بیشتری می باشد .

    [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]
    ویرایش توسط Mohammad Aref : 19-06-2015 در ساعت 11:04 دلیل: اصلاح لینک دانلود

  8. #27
    مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران

    تاریخ عضویت
    27-08-2009
    نوشته ها
    33,065
    مهندسی شهرسازی
    برنامه ریزی شهری
    امتياز طلايي
    134
    سپاس
    18,773
    28,337 سپاس در 9,313 پست
    امتياز:117299Array


    پیش فرض پاسخ : مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران

    بررسی و ارزیابی طرح تردد نوبتی شهر تهران

    نویسندگان:
    بهنام امینی - استادیار گروه مهندسی عمران ، دانشگاه بین المللی امام خمینی (ر ه )
    مرتضی مجردی - دانشجوی كارشناسی ارشد مهندسی و برنامه ریزی حمل و نقل، دانشگاه بین المللی امام خمینی (ر ه)


    خلاصه مقاله:
    یكی از روشهای اعمال محدودیت های ترافیكی، طرح تردد نوبتی خودروها است كه در مكان و زمان معینی به موراجرا گذارده می شود و هدف ان از كاهش تراكم ترافیك و آلودگی هوا و سایر عوارض ترافیكی است. در طول چند دهه گذشته تجربیات نسبتا محدودی از اجرای این طرح در سایر كشورهای جهان وجود داشته است كه عموما با نتاتیج نه چندان چشمگیر مواجه بوده اند. دركشور ایران پس از چند تجربه كوتاه مدت و ناموفق در اجرای این طرح نهایتا در نیمه آذرماه سال 1385 این طرح به مورد اجرا گذارده شده و تاكنون نزدیك به یكسال از اجرای ان میگذرد .
    هدف از این مقاله بررسی تجربیات اجرای طرح تردد نوبتی خودروها در سایر كشورها و تجزیه و تحلیل نتایج مربوطه و نهایتا ارزیابی میزان موفقیت آن در شهر تهران بر اساس آمارگیری مقاطع مختلف بوده است. نتایج این بررسی ها نشان داده است كه كارایی این طرح در كاهش مسافت پیموده وسایل نقلیه، مصرف سوخت و آلودگی هوا چدان چشمگیر نبوده است. همچنین به علت تغییر الگوی سفرها در نواحی داخل محدوده طرح وضعیت عبور و مرور بهبود یافته در حالیكه درحاشیه و خارج محدوده وضعیت ترافیك نامطلوب شده است.

    كلمات كلیدی:
    مدیریت ترافیك ، محدوده ترافیكی ، طرح تردد نوبتی ، آلودگی هوا ، مصرف سوخت


    [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]
    ویرایش توسط Mohammad Aref : 19-06-2015 در ساعت 11:04 دلیل: اصلاح لینک دانلود

  9. #28
    مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران

    تاریخ عضویت
    27-08-2009
    نوشته ها
    33,065
    مهندسی شهرسازی
    برنامه ریزی شهری
    امتياز طلايي
    134
    سپاس
    18,773
    28,337 سپاس در 9,313 پست
    امتياز:117299Array


    پیش فرض پاسخ : مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران

    مكانیابی پایانه های اتوبوس برون شهری جدید با هدف كاهش زمان دسترسی استفاده كنندگان

    نویسندگان:
    شهریار افندی زاده - دانشیار دانشكده عمران، دانشگاه علم و صنعت ایران ، تهران
    مجیدرضا افیونیان - كارشناس ارشد ش ركت مطالعات جامع حمل و نقل و ترافیك تهران
    آرش جلالی برسری - كارشناس شركت مطالعات جامع حمل ونقل وترافیك تهران


    خلاصه مقاله:
    در این مطالعه جهت مكانیابی و لكه گذاری محدوده های مناسب برای ایجاد پایانه های جدید در شـهر تهران از یك مدل مكانیابی ریاضی استفاده گردید . هدف از ایجاد پایانه هـای جدیـد افـزایش دسترسـی شهروندان و كاهش زمان دسترسی آنها به تسهیلات پایانه ای و نیز تمركززدایـی پایانـه هـای موجـود می باشد . پارامترهای ورودی مدل ریاضی استفاده شده شامل تقاضای استفاده از تسه یلات پایانه های برون شهری و نیز زمان سفر برروی هر یك از كمانهای شبكه حمل ونقل شهر تهران در زمـان اوج ترافیـك می باشند . جهت تعیین تقاضا با انجام یك آمارگیری مبد أ - مقصد در مقیاس وسیع و با تعداد زیاد آمارگر ، كلیه مراجعین به پایانه های موجود شمارش و با تعداد متن اسبی از مراجعین مصاحبه به عمل آمد . همچنین زمان سفر روی كمانهای شبكه نیز از مدل به هنگام شده حمل ونقل و ترافیك شـهر تهـران اسـتخراج گردید . الگوریتم ریاضی مدل انتخاب شده به گونه ای طراحی شد كه نسبت به زمان مطلوب انتخاب شـده، حساس می باشد . به عبارت دیگر حل الگوری تم ریاضی طراحی شده تحـت محـدودیت زمـان دسترسـی شهروندان به تسهیلات انجام خواهد شد . این بدان معنی است كه هر چه رفاه در نظر گرفته شده بـرای شهروندان بیشتر باشد، زمان دسترسی مطلوب مورد نظر كمتر خواهد شد و در نتیجه تعـداد مكانهـای پیشنهاد شده توسط مدل برای ایجاد تسهیلات پایانه ای بیشتر می گردد . از اثرات ایجاد پایانه های جدید در نقاط مشخص شده می توان به كاهش مصرف سـوخت، كـاهش آلودگی هوا، كاهش شاخص وسیله نقلیه - كیلومتر پیموده شده در كل شبكه حمل و نقل شهری و افزایش دسترسی به تسهیلات پایانه ای اشاره نمود .

    كلمات كلیدی:
    مكان یابی، پایانه اتوبوس برون شهری، زمان دسترسی، تمركززدایی


    [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]
    ویرایش توسط Mohammad Aref : 19-06-2015 در ساعت 11:04 دلیل: اصلاح لینک دانلود

  10. #29
    مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران

    تاریخ عضویت
    27-08-2009
    نوشته ها
    33,065
    مهندسی شهرسازی
    برنامه ریزی شهری
    امتياز طلايي
    134
    سپاس
    18,773
    28,337 سپاس در 9,313 پست
    امتياز:117299Array


    پیش فرض پاسخ : مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران

    بررسی كاربرد ضرایب تعدیل تصادف(AMF) در تعیین تاثیر مشخصات هندسی مسیر بر میزان تصادفات جاده ای

    نویسندگان:
    اسماعیل آیتی - دانشیار، دانشكده مهندسی، دانشگاه فردوسی مشهد
    حمیدرضا بهنود - كارشناس ارشد ، دانشكده مهندسی ، دانشگاه فردوسی مشهد


    خلاصه مقاله:
    مدل های آماری تصادفات همواره به منظور برآورد تقریبی و احتمالی تـصادفات ترافیكـی در موقعیت های گوناگون محیطی و بر حسب جلوه های هندسی مختلف مسیرها و تقاطع هـا ارائـه می شود . با استفاده از این مدل ها می توان شاخص های كارآیی مربوط به هر یـك از تـدابیر اصلاحی مشخصه های هندسی راه را در قالب ضرایب تعدیل تصادف )AMF) مـورد بررسـی قرار داد . این گونه شاخص ها به خصوص در زمان ارزیابی اقتصادی و بهینه سازی پروژه های ایمن سازی راه و تخصیص منابع در این نوع پروژه ها، جهت مقایسه هزینه های اجرایـی بـا AMF منافع ایمنی به دست آمده بیشترین كارآیی را دارا می باشد . ضرایب تـصحیح تـصادف شاخص هایی است كه در الگوریتم پیش بینی تصادف به منظور نشان دادن اثر ایمنی جلوه ای از یك طرح هندسی یا كنترل ترافیكی خاص به كار می رود . ضریب AMF برای شرایط اسمی یا پایه هر مشخصه از طرح هندسی یا كنترل ترافیكی دارای ارزشی معادل 0/1 اسـت . هـر مشخصه ای كه نسبت به شرایط اسمی یا پایه سابقه تصادفات بیشتری را در پی داشته باشـد ارزشی بیش از 0/1 خواهد داشت . همچنین ، هر مشخصه ای كه سابقه تصادفات كمتری را به دنبال داشته باشد ارزشی كمتر از0/1 را در بر خواهد گر فت . در این مقاله مقادیر و روابطی از ضرایب AMF برای عرض خطوط ، عرض و نوع رویه شانه ها، قوس های افقی ، كناره های راه و تقاطع های هم سطح ارائه شده است .

    كلمات كلیدی:
    ضرایب تعدیل تصادف AMF ، طرح هندسی ، ایمنی ، عرض خط و شانه، قوس های افقی، كناره راه، تقاطع های هم سطح


    [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]
    ویرایش توسط Mohammad Aref : 19-06-2015 در ساعت 11:05 دلیل: اصلاح لینک دانلود

  11. #30
    مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران

    تاریخ عضویت
    27-08-2009
    نوشته ها
    33,065
    مهندسی شهرسازی
    برنامه ریزی شهری
    امتياز طلايي
    134
    سپاس
    18,773
    28,337 سپاس در 9,313 پست
    امتياز:117299Array


    پیش فرض پاسخ : مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران

    بررسی نگرش دانش آموزان شهر اصفهان نسبت به رفتار ترافیكی

    نویسنده:
    بیژن قربانی


    خلاصه مقاله:
    در چند دهه اخیر موضوع رفتار اجتماعی در عرصه حمل و نقل مورد توجه دانشمندان و پژوهـشگران علوم رفتاری قرار گرفته است . هدف این پژوهش بررسی وتعیین نگرش دانش آموزان شهر اصفهان نسبت به رفتار ترافیكی است . در همین راستا سوال های پژوهش عبارت بودند از : )١ رابطـه بـین نگـرش و ویژگی های دموگرافیك دانش آموزان پاسخ دهنده چگونه است؟ )٢ نظر دانش آموزان در مورد تأثیرگذازی انواع آموزش های ارایه شده چگونه است؟
    جامعه آماری دانش آموزان دبیرستانی و پیش د انشگاهی شهر اصفهان بودند . نمونه انتخـابی ٣٠٠ نفـر از دانش آموزان كه ٣ ناحیه (٣ , ٢ و ٥ )انتخاب شده بودند . روش نمونه گیری به صورت نمونه در دسـترس بود . جهت اندازه گیری از ابزارهای زیر استفاده شد . ۱ ) پرسشنامه نگرش نسبت به رفتار ترافیكی : ایـن پرسشنامه پرسشنامه ای محقق ساخته است كه میزان نگرش افراد را مورد سنجش قرار می دهد . سوال های پرسشنامه به شكل بسته پاسخ بود , این پرسشنامه شامل ۵۴ سوال بود كه میزان نگرش افراد را به رعایت رفتار ترافیكی و رانندگی مورد سنجش قرار داد . پا یایی پرسشنامه نگـرش از روش همـاهنگی درونـی (آ لفای كرونباخ ) استفاده شد كه ضریب پایایی 93 /٠ را نشان داد كه پایایی مناسبی بـود . )٢ پرسـشنامه ویژگی های دموگرافیك : این پرسشنامه شامل سوال هایی بود كه ویژگی های فردی و اجتماعی دانش آموزان مانند سن ، جنس ، تحصیلات پدر، تحصیلات مادر، تعداد افراد خانواده ، شغ ل مادر، شغل پـدر، وضـعیت اقتصادی ، درآمد خانواده و وضعیت مسكن ، داشتن اتومبیل خانوادگی را می سنجید . این پرسشنامه توسـط دانش آموزان تكمیل گردید . ۳ ) پرسشنامه نظرسنجی آموزشی : در این پر س شنامه میزان تاثیرگذاری آموزش از منابع مختلف آموزشی مورد پرسش قرار گر فت . سوال ها به شكل بسته پاسـخ بـوده و ارزش گـذاری سوال ها از ۱ تا ۵ بود .
    روش این پژوهش از نوع پژوهش توصیفی است . روش توصیفی یكی از روش های پیمایشی مـی باشـد . زیرا در این پژوهش به توصیف آنچه در جامعه وجود دارد پرداخته می شود . این پژوهش از نوع پیمایشی بوده و جام عه دانش آموزان را از نظر متغیرهای مربوطه مورد بررسی قرار داده است . روش تجزیـه و تحلیل آماری در این پژوهش در دو سطح توصیفی و استنباطی انجام شد . )١ توصیفی : در سطح توصیفی استفاده از فراوانی , درصد فراوانی و رسم جدول ها و نمودارهای مربوط انجام شـد . )٢ اسـت نباطی : در سطح استنباطی با توجه به سطوح داده های به دست آمد , از روش تحلیل آماری ضریب همبستگی اسـتفاده شد .
    نتایج تحلیل آماری نشان داد كه؛ رابطه بین نمره های نگرش دانش آموزان با جـنس برابـر بـا 0/129- محاسبه شد كه معنی دار بوده است (0/033=ρ)، همچنین رابطه بین نمره نگرش دانش آموزان با تعـداد افراد خانواده برابر با 0/201بود كه با ١٠٠ درصد اطمینان معنی دار بود , و رابطه بین نمره های نگرش با داشتن اتومبیل خانوادگی برابر با 0/155 بود، كه رابطه ای معنیدار بود (0=ρ) رابطه بین نمره های نگرش با سا یر متغییرهای مورد بررسی معنی دار نبود . همچنین نتـایج نـشان داد میـزان تأثیرگـذاری آموزش های مختلف از نظر دانش آموزان به ترتیب بیشترین فراوانی امتیازهای كسب شده عبارت است از؛ انیمیشن تلویزیونی (20/94 درصد ), مطالب درسی (15/03 درصد ), برنامه های كـودك ( ١٥ درصـد ), د فتر چه های تبلیغاتی (12/82درصد ), تیزرهای تبلیغاتی (11/3 درصد ), آگهی هـای روزنامـه (11/13 درصد ), بیل برد(7/63 درصد ) و پیام نامه(6/11 درصد )

    كلمات كلیدی:
    نگرش , ترافیك , دانش آموز , آموزش , راهنمایی و رانندگی


    [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]
    ویرایش توسط Mohammad Aref : 19-06-2015 در ساعت 11:06 دلیل: اصلاح لینک دانلود

صفحه 3 از 8 نخستنخست 1234567 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخگویی به سوالات درسی و غیر درسی مهندسی معدن
    توسط dj_behzad35 در انجمن موضوعات متفرقه مهندسی معدن
    پاسخ ها: 84
    آخرين نوشته: 20-07-2012, 19:35
  2. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 20-05-2012, 15:36
  3. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 01-03-2012, 14:17
  4. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 16-10-2011, 14:22

کلمات کلیدی این موضوع

Bookmarks

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •