مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران
تبلیغات
آفرینش

تهران سازان

جملات کاربران:
برخی از محصولات فروشگاه نواندیشان بهترین مدیر، مسئول و کاربر انجمن در مردادماه
مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایرانطرح توجیهی کویرنوردی یزد مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایراننقشه کد کامل تهران به صورت قطعه بندی شده مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایرانمجموعه کامل آموزش Solidworks مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران
مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایراننقشه gis منطقه 1 تهران مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایراننقشه کد نقشه gis منطقه 15 تهران مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایراننقشه gis منطقه 17 تهران
مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایراننقشه gis منطقه 2 تهران مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایراننقشه GIS کل تهران مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایراننقشه gis منطقه 6 تهران
مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایراننقشه gis منطقه 3 تهران مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایراننقشه gis منطقه 11 تهران مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایراننقشه gis منطقه 12 تهران sam arch آرتاش

جديد ترين اطلاعیه های انجمن نواندیشان و اخبار همایش ها و مطالب علمی را از این پس در کانال تلگرام نواندیشان دنبال کنيد

درخواست و دانلود مقالات علمي رايگان | فهرست آموزش های گروه انقلاب آموزشی | مسابقات تالارها | ترجمه مقالات تخصصی با قیمت دانشجویی
صفحه 5 از 8 نخستنخست 12345678 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 41 تا 50 , از مجموع 80

موضوع: مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران

  1. #41
    مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران

    تاریخ عضویت
    27-08-2009
    نوشته ها
    33,041
    مهندسی شهرسازی
    برنامه ریزی شهری
    امتياز طلايي
    134
    سپاس
    18,740
    28,293 سپاس در 9,295 پست
    امتياز:117255Array


    پیش فرض

    بررسی امکان ایجاد مسیرهای پیاده و دوچرخه جهت کاهش ترافیک درون شهری در محدوده شهرداری منطقه 11 تهران

    نویسندگان:
    مهندس محمد اصغری، شهردار منطقه 11 شهرداری تهران
    سعید اکبری، دانشجوی کارشناسی ارشد معماری منظر دانشگاه شهید بهشتی تهران

    خلاصه مقاله:
    از قرنها پیش تعداد فراوان عابران پیاده, مشخصه مراکز شهری بوده است. با این حال در طی سالهای اخیر حجم پیاده روهای مراکز شهری به منظور تسهیل آمد و شد وسایط نقلیه موتوری روز به روز باریکتر شده، وپیاده روی را با خطرات گوناگون مواجه نموده اند. در چند دهه گذشته، اغلب شهرسازان و برنامه ریزان حمل و نقل درون شهری کشورها توسعه یافته، سفرهای درون شهری را با دیدگاه استفاده از اتومبیل برنامه ریزی و شبکه ارتباطی شهرها را بر اساس آن طراحی می کردند. این شیوه برنامه ریزی، کشور ما را نیز تحت تأثیر قرار داد، که به روشنی عواقب آن را مشاهده می کنیم.
    طراحی بناهای بی هویت، همراه با کاهش تعداد مغازه ها و فعالیتهای هم سطح خیابان، جذابیت خیابانهای مراکز شهری پیاده را تحت تأثیر قرار داده و وجود مسافت زیاد بین ساختمانها و مراکز فعالیتی، پیاده روی را کم رونق کرده است. و در نهایت اینکه به دلیل به مخاطره افتادن امنیت فردی و پرهیز ازحس تنهایی، مردم به پیاده روی در خیابانهای مراکز شهری تمایل کمتری نشان می دهند.
    اما در یکی دو دهه اخیر، این دیدگاه برنامه ریزی تغییر یافت و به شیوه شهرسازی انسانگرای گذشته، گرایش پیدا کرد. نتیجه این رویکرد، به رسمیت شناختن سفرهای پیاده و دوچرخه به منزله یکی از سیستم های حمل و نقل درون شهری و برنامه ریزی و طراحی مسیرهای پیاده و دوچرخه در شبکه ارتباطی شهرها بود. و بسیاری از طرح های تجدید توسعه مراکز شهری در صدد بنای مجدد پیاده روها در مراکز شهری خود بودند.
    در واقع این شیوه در کاهش حجم ترافیک و تردد درون شهری و جلوگیری از آلودگی های ناشی از آن در شهرهای بزرگ، مخصوصاً هسته های مرکزی و پرتراکم آنها بود. در این خصوص نیز، ضوابط و معیارهایی بر اساس ویژگی های اقلیمی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی هر منطقه ارائه شد. همچنین برنامه ریزان معتقدند که برای جذب مردم به مراکز شهری، فراهم ساختن محیط پیاده روی ایمن، خوشایند و مطلوب ضروری است و دریافتند که طراحی مراکز شهری باید بگونه ای باشد که امر جابجایی را در مقایسه با نواحی هسته ای متراکم تسهیل نماید. بنابراین طرح های توسعه مسیرهای پیاده و دوچرخه منطقی به نظر میرسد.
    در این مقاله به بررسی امکان ایجاد مسیرهای دوچرخه و پیاده بر اساس شرایط محلی و ویژگی های کالبدی - فضایی منطقه و همچنینی در جهت کاهش حجم ترافیک درون شهری در محدوده شهرداری منطقه 11 تهران، پرداخته شده است.

    کلمات کلیدی:
    مسیرهای پیاده, مسیرهای دوچرخه, شهرسازی انسان گرا, حمل و نقل درون شهری, ویژگی های کالبدی - فضایی


    [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]
    ویرایش توسط Mohammad Aref : 19-06-2015 در ساعت 11:12 دلیل: اصلاح لینک دانلود
    [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]/|\[میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]/|\ [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ] /|\ [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]

    پسورد تمامی فایل هایی که پسوردشون ذکر نشده=www.noandishaan.com

    با قضاوت کردن از روی اطلاعات ناقص، مدیون وجدانمون نباشیم.


    ترس از شکست خودش باعث شکست میشه و نتیجه اون چیزی نیست جز گفتن ای کاش ...

    29 [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ])
    1 سپاس سنجاقک

  2. # ADS
    Circuit advertisement
    تاریخ عضویت
    Always
    سن
    2010
    نوشته ها
    Many
    آفرینش گستر
     

  3. #42
    مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران

    تاریخ عضویت
    27-08-2009
    نوشته ها
    33,041
    مهندسی شهرسازی
    برنامه ریزی شهری
    امتياز طلايي
    134
    سپاس
    18,740
    28,293 سپاس در 9,295 پست
    امتياز:117255Array


    پیش فرض

    بررسی مقایسه ای روش های آنالیز ظرفیت میدان با ارائه مطالعه موردی

    نویسندگان:
    نیما جانفشان، کارشناس ارشد مهندسی عمران - راه و ترابری
    افشین شریعت، استادیار دانشگاه علم و صنعت ایران، دانشکده مهندسی عمران

    خلاصه مقاله:

    برآورد عملکردی و ظرفیتی تقاطع های بدون چراغ (Unsignalized) یکی از مباحث مطرح در زمینه مهندسی ترافیک می باشد. در آنالیز میدان، به عنوان تقاطع بدون چراغ باید نکات مهمی را در نظر گرفت، یکی از این نکات مهم استفاده از روش ارزیابی ظرفیتی مناسب برای برآورد پارامترهای عملکردی میدان است. اخیراً در کشورهای آمریکا، اروپا و اقیانوسیه توجه ویژه ای به مطالعات امکان سنجی میدان و روش های مختلف طراحی آن شده است. همانطور که میدانیم میدان نوعی تقاطع بدون چراغ است که به دلایل مختلفی در سطح معابر شهری و یا بین شهری طراحی می شود.
    در این مقاله سعی شده است به دلیل عدم وجود روشی استاندارد در کشور (با توجه به آیین نامه طرح هندسی راه)، روش های مختلف آنالیز ظرفیت میدان بررسی شده و محدودیت های هرکدام از روش ها مطرح گردد و سرانجام پیشنهادهایی را در زمینه استفاده از روش های مختلف ارائه دهیم.
    روش هایی که در این مقاله مورد بحث قرار گرفته اند، آیین نامه های کشورهای مختلف از جمله انگلستان، آمریکا، آلمان و استرالیا است که هریک از آن ها در جای خود مورد بررسی و تفسیر قرار گرفته است. پس از بررسی و معرفی روش های آنالیز ظرفیتی با ارائه یک مطالعه موردی، نتایج بدست آمده از روش های مختلف مقایسه و مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفت. در نهایت نیز پیشنهادهایی برای استفاده مناسب تر از روش های مختلف ارائه شده است.

    کلمات کلیدی:
    آنالیز ظرفیت میدان, فاصله زمانی بحرانی, جریان ترافیک گردشی, ضریب اشباع

    [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]
    ویرایش توسط Mohammad Aref : 19-06-2015 در ساعت 11:13 دلیل: اصلاح لینک دانلود
    [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]/|\[میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]/|\ [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ] /|\ [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]

    پسورد تمامی فایل هایی که پسوردشون ذکر نشده=www.noandishaan.com

    با قضاوت کردن از روی اطلاعات ناقص، مدیون وجدانمون نباشیم.


    ترس از شکست خودش باعث شکست میشه و نتیجه اون چیزی نیست جز گفتن ای کاش ...

    29 [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ])

  4. #43
    مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران

    تاریخ عضویت
    27-08-2009
    نوشته ها
    33,041
    مهندسی شهرسازی
    برنامه ریزی شهری
    امتياز طلايي
    134
    سپاس
    18,740
    28,293 سپاس در 9,295 پست
    امتياز:117255Array


    پیش فرض

    بررسی روش های مناسب آموزش های همگانی ترافیک

    نویسنده:
    مهندس رضا یاوری، کارشناس ارشد مهندسی عمران - راه و ترابری، عضو هیئت علمی دانشگاه افسری امام علی (ع)

    خلاصه مقاله:

    امروزه جهت ایمنی ترافیک و داشتن ترافیک و حمل و نقل سالم اصول سه گانه 3E (مهندسی - آموزش - اجرای مقررات) مورد قبول کارشناسان ترافیک می باشد که به صورت سه راس یک مثلث به هم مرتبط می باشند. در زمینه مهندسی ترافیک اقدامات فراوان نظیر اصلاح هندسی معابر، تقاطع های همسطح و غیر همسطح، میادین و ... انجام شده و می شود ولی با توجه به این مطلب که عمده مسائل ایمنی ترافیک به عامل انسانی بستگی دارد بنابراین این مهندسی قادر به حل همه مشکلات ترافیک نیست. یکی از روش های کنترل عامل انسانی آموزش و ارتقاء فرهنگ ترافیک از طریق آنست که در این مقاله به آن پرداخته شده است.

    کلمات کلیدی:
    ترافیک، مهندسی ترافیک، آموزش ترافیک، تصادفات، تلفات، رفتار ترافیکی، ایمنی، رسانه، سفر، وسیله نقلیه


    [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]
    ویرایش توسط Mohammad Aref : 19-06-2015 در ساعت 11:13 دلیل: اصلاح لینک دانلود
    [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]/|\[میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]/|\ [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ] /|\ [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]

    پسورد تمامی فایل هایی که پسوردشون ذکر نشده=www.noandishaan.com

    با قضاوت کردن از روی اطلاعات ناقص، مدیون وجدانمون نباشیم.


    ترس از شکست خودش باعث شکست میشه و نتیجه اون چیزی نیست جز گفتن ای کاش ...

    29 [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ])

  5. #44
    مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران

    تاریخ عضویت
    27-08-2009
    نوشته ها
    33,041
    مهندسی شهرسازی
    برنامه ریزی شهری
    امتياز طلايي
    134
    سپاس
    18,740
    28,293 سپاس در 9,295 پست
    امتياز:117255Array


    پیش فرض

    بررسی شاخص های جایگزینی تقاطعات چراغ دار شهری به وسیله کاربرد دور برگردان (U-Turn)

    نویسندگان:
    دکتر شهریار اقندی زاده، ددانشگاه علم و صنعت ایران، دانشکده مهندسی عمران
    مهندس رضا گلشن خواص، دانشگاه علم و صنعت ایران، دانشکده مهندسی عمران


    خلاصه مقاله:
    امروزه معضل ترافیک در بسیاری از شهرهای بزرگ دنیا، بخش عمده ای از وقت و سرمایه شهروندان را مصروف خود می سازد. در چنین شهرهایی استفاده از راهکارهای مدیریتی در زمینه عرضه و تقاضا، عموماً به عنوان راه حل های موقت برای مشکلات موجود مطرح می باشد. طرح های افزایش عرضه سیستم حمل و نقل همچون احداث بزرگراههای جدید، تعریض معابر موجود، ایجاد تقاطعات غیر همسطح و ... به عنوان طرح های زیر بنایی پر هزینه در بیشتر موارد در شبکه حمل و نقل شهری به طور کامل اجرا نشده است. بهره مندی از روش های کم هزینه و زودبازده سبب می شود شبکه معابر شهری تا زمان تکمیل طرح های پر هزینه و زیربنایی از مزایایی طرح های کوچکتر در زمانی کوتاهتر برخوردار شود.
    در این مقاله تحقیق تلاش شده است تا با مقایسه وضعیت تقاطع، قبل و بعد از احداث دوربرگردان، به ارائه روشی جهت تصمیم گیری برای انتخاب نوع کنترل تقاطع به صورت دور برگردان اقدام شود.

    [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]
    ویرایش توسط Mohammad Aref : 19-06-2015 در ساعت 11:14 دلیل: اصلاح لینک دانلود
    [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]/|\[میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]/|\ [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ] /|\ [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]

    پسورد تمامی فایل هایی که پسوردشون ذکر نشده=www.noandishaan.com

    با قضاوت کردن از روی اطلاعات ناقص، مدیون وجدانمون نباشیم.


    ترس از شکست خودش باعث شکست میشه و نتیجه اون چیزی نیست جز گفتن ای کاش ...

    29 [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ])

  6. #45
    مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران

    تاریخ عضویت
    27-08-2009
    نوشته ها
    33,041
    مهندسی شهرسازی
    برنامه ریزی شهری
    امتياز طلايي
    134
    سپاس
    18,740
    28,293 سپاس در 9,295 پست
    امتياز:117255Array


    پیش فرض

    بررسی و ارزیابی طرح تردد نوبتی شهر تهران

    نویسندگان:
    بهنام امینی، استادیار گروه مهندسی عمران، دانشگاه بین المللی امام خمینی
    مرتضی مجردی، دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی و برنامه ریزی حمل و نقل، دانشگاه بین المللی امام خمینی

    خلاصه مقاله:

    یکی از روش های اعمال محدودیت ترافیکی، طرح تردد نوبتی خودروهاست که در مکان و زمان معینی به مورد اجرا گذارده می شود و هدف از آن کاهش تراکم ترافیک و آلودگی هوا و سایر عوارض ترافیکی است. در طول چند دهه گذشته تجربیات نسبتاً محدودی از اجرای این طرح در سایر کشورهای جهان وجود داشته است که عموماً با نتایج نه چندان چشمگیر مواجه بوده اند. در کشور ایران پس از چند تجربه کوتاه مدت ناموفق در اجرای این طرح نهایتاً در نیمه آذرماه سال 1385 این طرح به مورد اجرا گذارده شد.
    هدف از این مقاله بررسی تجربیات اجرای طرح تردد نوبتی خودروها در سایر کشورها و تجزیه و تحلیل نتایج مربوطه و نهایتاً ارزیابی میزان موفقیت آن در شهر تهران بر اساس آمارگیری مقاطع مختلف بوده است. نتایج این بررسی نشان داده است که کارایی این طرح در کاهش مسافت پیموده وسایل نقلیه، مصرف سوخت و آلودگی هوا چندان چشمگیر نبوده است. همچنین به علت تغییر الگوی سفرها در نواحی داخل محدوده طرح وضعیت عبور و مرور بهبود یافته و در حالیکه در حاشیه و خارج محدوده وضعیت ترافیک نامطلوب شده است.

    کلمات کلیدی:
    مدیریت ترافیک، محدودیت ترافیکی، طرح تردد نوبتی، آلودگی هوا، مصرف سوخت

    [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]
    ویرایش توسط Mohammad Aref : 19-06-2015 در ساعت 11:14 دلیل: اصلاح لینک دانلود
    [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]/|\[میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]/|\ [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ] /|\ [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]

    پسورد تمامی فایل هایی که پسوردشون ذکر نشده=www.noandishaan.com

    با قضاوت کردن از روی اطلاعات ناقص، مدیون وجدانمون نباشیم.


    ترس از شکست خودش باعث شکست میشه و نتیجه اون چیزی نیست جز گفتن ای کاش ...

    29 [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ])

  7. #46
    مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران

    تاریخ عضویت
    27-08-2009
    نوشته ها
    33,041
    مهندسی شهرسازی
    برنامه ریزی شهری
    امتياز طلايي
    134
    سپاس
    18,740
    28,293 سپاس در 9,295 پست
    امتياز:117255Array


    پیش فرض

    بررسی مقایسه معیارهای عملکردی سیستم اتوبوسرانی شهر تهران با بیش از 30 شهر جهان

    نویسندگان:
    افشین شریعت مهیمنی، استادیار دانشکده عمران، دانشگاه علم و صنعت ایران
    مرتضی خشای پور، کارشناس ارشد برنامه ریزی حمل و نقل، دانشگاه علم و صنعت ایران
    حجت رضایی، کارشناس عمران، دانشگاه علم و صنعیت ایران

    خلاصه مقاله:

    کسترش شهرنشینی و به تبع آن افزایش سفرهای شهری از یک سو و رشد و توسعه صنعت حمل و نقل از سوی دیگر، موجب شده است که امروزه مسائل و مشکلات متعددی را در شهرهای مختلف جهان به ویژه کلانشهر تهران شاهد باشیم. مشکلاتی که مدیران و برنامه ریزان شهری راه حل آن را در استفاده بیشتر و موثرتر از حمل و نقل عمومی جستجو می کنند.
    در میان سیستم های حمل و نقل عمومی متداول در شهر تهران، سامانه اتوبوسرانی با توجه به انعطاف پذیری بیشتر نسبت به امکانات سرمایه گذاری و تغییرات تقاضا و همچنین انطباق بهتر به بافت شهری، نقش مهمی را در جابجایی مسافرین بر عهده دارد. در این مقاله پس از ارائه تعاریف لازم در این زمینه، به بررسی مشخصات و عملکرد سیستم های حمل و نقل عمومی پرداخته و در انتها نیز شاخص های عملکردی سیستم اتوبوسرانی شهر تهران با بیش از 30 شهر بزرگ جهان مقایسه خواهد شد. نتایج حاصل از این مقاله می تواند مبنای ارزیابی و برنامه ریزی بهتر سیستم اتوبوسرانی شهر تهران در مقایسه با سایر شهرهای جهان قرار بگیرد.

    کلمات کلیدی:
    حمل و نقل عمومی، اتوبوسرانی، معیارهای عملکردی

    [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]
    ویرایش توسط Mohammad Aref : 19-06-2015 در ساعت 11:15 دلیل: اصلاح لینک دانلود
    [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]/|\[میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]/|\ [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ] /|\ [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]

    پسورد تمامی فایل هایی که پسوردشون ذکر نشده=www.noandishaan.com

    با قضاوت کردن از روی اطلاعات ناقص، مدیون وجدانمون نباشیم.


    ترس از شکست خودش باعث شکست میشه و نتیجه اون چیزی نیست جز گفتن ای کاش ...

    29 [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ])

  8. #47
    مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران

    تاریخ عضویت
    27-08-2009
    نوشته ها
    33,041
    مهندسی شهرسازی
    برنامه ریزی شهری
    امتياز طلايي
    134
    سپاس
    18,740
    28,293 سپاس در 9,295 پست
    امتياز:117255Array


    پیش فرض

    انتخاب سیستم حمل و نقل عمومی مناسب برای یک کریدور شهری از دیدگاه اقتصادی

    نویسندگان:
    محمود صفارزاده، دانشیار دانشکده فنی مهندسی، دانشگاه تربیت مدرس
    علی ملک زاده فر، کارشناس ارشد، دانشکده فنی مهندسی، دانشگاه تربیت مدرس

    خلاصه مقاله:

    امروزه حمل و نقل و ترافیک یکی از بزرگترین مشکلات جوامع انسانی به خصوص در شهرهای بزرگ می باشد. برای حل این مشکل و تبعات ناشی از آن، بیشتر مدیران و مسئولین شهری به استفاده از سیستم های حمل و نقل عمومی روی آورده اند. این سیستم ها دارای اشکال بسیار متنوعی هستند و در این بین مسئله انتخاب مناسب ترین سیستم برای هر کریدور شهری همواره مطرح بوده است. در این تحقیق، با محاسبه هزینه ها و منافع سالیانه ناشی از احداث سیستم های مختلف در یک کریدور شهری، به معرفی روش نسبت منافع به هزینه ها جهت انتخاب مناسب ترین سیستم از دید اقتصادی پرداخته شده است. هزینه ها شامل هزینه های ساخت، راه اندازی و بهره برداری از سیستم و منافع شامل صرفه جویی در زمان سفر استفاده کنندگان و غیر استفاده کنندگان از حمل و نقل عمومی و صرفه جویی در هزینه روشهای دیگر حمل و نقل می باشند. در این تحقیق علاوه بر ارائه متدولوژی، به مطالعه موردی بر روی یکی از کریدورهای شهر تهران پرداخته شده است. همچنین به منظور مشاهده اثر برخی از پارامترهای بکار رفته در ارزیابی اقتصادی، آنالیز حساسیت بر روی این پارامترها صورت گرفته است.

    کلمات کلیدی:
    حمل و نقل عمومی، انتخاب سیستم، ارزیابی اقتصادی، کریدور، آنالیز حساسیت

    [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]
    ویرایش توسط Mohammad Aref : 19-06-2015 در ساعت 11:15 دلیل: اصلاح لینک دانلود
    [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]/|\[میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]/|\ [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ] /|\ [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]

    پسورد تمامی فایل هایی که پسوردشون ذکر نشده=www.noandishaan.com

    با قضاوت کردن از روی اطلاعات ناقص، مدیون وجدانمون نباشیم.


    ترس از شکست خودش باعث شکست میشه و نتیجه اون چیزی نیست جز گفتن ای کاش ...

    29 [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ])

  9. #48
    مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران

    تاریخ عضویت
    27-08-2009
    نوشته ها
    33,041
    مهندسی شهرسازی
    برنامه ریزی شهری
    امتياز طلايي
    134
    سپاس
    18,740
    28,293 سپاس در 9,295 پست
    امتياز:117255Array


    پیش فرض

    ارائه مدل جانمایی کاربری های عمده جاذب سفر و پیشنهاد توسعه آینده با استفاده از شاخص های حمل و نقلی

    نویسندگان:
    شهریار افندی زاده، دانشیار دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه علم و صنعت ایران
    مرتضی عراقی، دانشجوی دکتری، دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه علم و صنعت ایران
    مهدی سورگی، کارشناس ارشد برنامه ریزی شهری و منطقه ای، دانشگاه شهید بهشتی

    خلاصه مقاله:

    تحقیقات بسیاری در زمینه برقراری ارتباط متقابل بین کاربری زمین و حمل و نقل (LUTI) که گزینه هایی مانند جانمایی کاربری ها، پیشنهاد توسعه آینده، تعادل مسکن - اشتغال را مورد توجه قرار می دهند وجود دارند. این تحقیقات اکثراً این موضوعات را با تعدیل رشد پارامتر سفر - کیلومتر پیموده شده مورد ارزیابی قرار میدهند. در همین راستا در این مقاله با استفاده از ماتریس مبدأ - مقصد که نمایانگر الگوی سفر شهری می باشد مدلی جهت توزیع کاربری های عمده جاذب سفرهای درون شهری ارائه می شود.
    مهمترین مسئله ای که در این مقاله به آن پرداخته می شود این است که چگونه کاربری های جاذب سفر در سطح شهر توزیع شوند تا سفر - کیلومتر طی شده در شهر حداقل شود؟ جهت حصول به این مهم مدلی از نوع مدل های بهینه سازی ارائه شده است. از آنجا که در این مسئله فقط به شاخص های حمل و نقل شهری بدست آمده از مدل های برنامه ریزی حمل و نقل چهار مرحله ای بها داده شده، این روش برای کاربری هایی می تواند استفاده شود که وابستگی به حمل و نقل مسافر به آن زیاد باشد.
    در این تحقیق پس از انجام فرآیند بهینه سازی، با توجه به معیارهای شهرسازی نتایج کمی تفسیر کیفی شده و نحوه تعیین شاخص پتانسیل توسعه تببین می شود. با استفاده از این شاخص میتوان به اولویت بندی و تعیین نقاط بحرانی کاربری ها پرداخت. در انتها به منظور کاربردی نمودن پژوهش به اعمال متدلوژی ارائه شده در خصوص شهر کرمانشاه (مطالعه موردی) پرداخته شده و نتایج آن ارائه می شود.

    کلمات کلیدی:
    کاربری زمین، ماتریس مبدأ-مقصد، شاخص جابجایی، بردار جذب سفر، مکایابی بهینه، شاخص پتانسیل توسعه

    [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]
    ویرایش توسط Mohammad Aref : 19-06-2015 در ساعت 11:16 دلیل: اصلاح لینک دانلود
    [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]/|\[میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]/|\ [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ] /|\ [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]

    پسورد تمامی فایل هایی که پسوردشون ذکر نشده=www.noandishaan.com

    با قضاوت کردن از روی اطلاعات ناقص، مدیون وجدانمون نباشیم.


    ترس از شکست خودش باعث شکست میشه و نتیجه اون چیزی نیست جز گفتن ای کاش ...

    29 [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ])

  10. #49
    مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران

    تاریخ عضویت
    27-08-2009
    نوشته ها
    33,041
    مهندسی شهرسازی
    برنامه ریزی شهری
    امتياز طلايي
    134
    سپاس
    18,740
    28,293 سپاس در 9,295 پست
    امتياز:117255Array


    پیش فرض

    استفاده از اتانول به جای MTBE در بنزین، راهکاری برای کاهش مخاطرات زیست محیطی

    نویسنده: رضا شاکری

    خلاصه مقاله:
    در گذشته به منظور ارتقای عدد اکتان بنزین معمولاً موادی مانند تترا اتیل سرب (TEL) یا تترا متیل سرب (TML) استفاده می شده است. اما امروزه استفاده از این مواد بدلیل سمی بودن اکسیدهای سرب خروجی و آلودگیهای محیط زیست منسوخ گردیده و کشورهای دنیا به ندرت از این مواد جهت بهبود عدد اکتان بنزین استفاده می کنند. امروزه به دلیل مخاطرات زیست محیطی ترکیبات آلی سرب و ممنوعیت مصرف آن در کشورهای مختلف جهان، گروهی از ترکیبات تحت عنوان کلی (ترکیبات اکسیژن زا) جایگزین ترکیبات سرب دار در بنزین شده اند. پس از حذف سرب از بنزین در جهات رعایت مقررات محیط زیست دو نوع ماده اکسیژنه (الکل ها، اترها) برای ترکیب با بنزین مورد استفاده قرار می گیرد. این مواد به دلیل داشتن اکسیژن، سبب بالا رفتن عدد اکتان بنزین و در نتیجه بهبود احتراق سوخت و کاهش انتشار منوکسید کربن، مواد آلی فرار، هیدروکربن های اشباع شده و ... می گردد.
    در این مقاله طی یک نگرش کلی، استفاده از اتانول به عنوان سوخت در کشورهای مختلف، جایگاه و میزان مصرف، منابع و روشهای تولید، اثرات و مزایای زیست محیطی استفاده از اتانول به جای MTBE در ترکیب با سوخت های متعارف مورد توجه قرار می گیرد.

    کلمات کلیدی:
    اتانول, MTBE, مواد اکسیژن زا، عدد اکتان، مخاطرات زیست محیطی

    [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]
    ویرایش توسط Mohammad Aref : 19-06-2015 در ساعت 11:17 دلیل: اصلاح لینک دانلود
    [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]/|\[میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]/|\ [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ] /|\ [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]

    پسورد تمامی فایل هایی که پسوردشون ذکر نشده=www.noandishaan.com

    با قضاوت کردن از روی اطلاعات ناقص، مدیون وجدانمون نباشیم.


    ترس از شکست خودش باعث شکست میشه و نتیجه اون چیزی نیست جز گفتن ای کاش ...

    29 [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ])

  11. #50
    مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران

    تاریخ عضویت
    27-08-2009
    نوشته ها
    33,041
    مهندسی شهرسازی
    برنامه ریزی شهری
    امتياز طلايي
    134
    سپاس
    18,740
    28,293 سپاس در 9,295 پست
    امتياز:117255Array


    پیش فرض

    کاربرد GIS در مدیریت و مکانیابی پارکینگ

    نویسندگان:
    ماشاالله سعیدیان عظیمی، عضو هیئت علمی(استادیار) گروه عمران دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد
    کیان احمدی آذر، کارشناسی ارشد راه و ترابری دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد

    خلاصه مقاله:

    مدیریت پارکینگ یکی از مهمترین ابزار در مدیریت شهری است. سطوح مختلف امکانات پارکینگ می تواند بر کارایی ترافیک و کیفیت زندگی شهری تأثیر بگذارد. تصمیمات نادرست و مدیریت غیر استاندارد موجب تأثیر نامطلوب بر سیستم ترافیکی شهری، صدمه و تخریب محیط زیست، افزایش در هزینه های ساخت و مانع از پیشرفت اقتصادی می شود. بعد از گذشت چندین دهه و افزایش اتومبیل و نبود فضای کافی برای پارک رو ضروری ساخت. این مقاله مدیریت و امکان سنجی مکان مناسب پارکینگ در شهرها را، با در نظر گرفتن عرضه و تقاضای پارک و عوامل موثر بر آنها بررسی می کند. در اینجا دو هدف را دنبال میکنیم:
    1- استفاده از تکنولوژی سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) در حل مشکلات پارکینگ شهرها
    2- ایجاد استراتژی برای گسترش سیستم مدیریت پارکینگ، جهت فراهم کردن راه حلهای دائمی برای مشکل پارکینگ
    این تحقیق بر آنالیز جغرافیایی در محیط GIS استوار است. همچین ارزیابی الگوهای دسترسی در منطقه مطالعاتی بر اساس روشهای بر هم نهی به کمک تکنولوژی GIS همراه با ملاحظات تقاضای پارک و کاربری چندگانه زمین، بررسی می شود.

    کلمات کلیدی:
    پارکینگ، سیستم اطلاعات جغرافیایی، مکانیابی، پارکینگ های خیابانی و در از خیابان

    [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]
    ویرایش توسط Mohammad Aref : 19-06-2015 در ساعت 11:17 دلیل: اصلاح لینک دانلود
    [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]/|\[میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]/|\ [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ] /|\ [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]

    پسورد تمامی فایل هایی که پسوردشون ذکر نشده=www.noandishaan.com

    با قضاوت کردن از روی اطلاعات ناقص، مدیون وجدانمون نباشیم.


    ترس از شکست خودش باعث شکست میشه و نتیجه اون چیزی نیست جز گفتن ای کاش ...

    29 [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ])

صفحه 5 از 8 نخستنخست 12345678 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخگویی به سوالات درسی و غیر درسی مهندسی معدن
    توسط dj_behzad35 در انجمن موضوعات متفرقه مهندسی معدن
    پاسخ ها: 84
    آخرين نوشته: 20-07-2012, 19:35
  2. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 20-05-2012, 15:36
  3. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 01-03-2012, 14:17
  4. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 16-10-2011, 14:22

کلمات کلیدی این موضوع

Bookmarks

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •