مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران
تبلیغات
آفرینش

تهران سازان

جملات کاربران:
برخی از محصولات فروشگاه نواندیشان بهترین مدیر، مسئول و کاربر انجمن در مردادماه
مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایرانطرح توجیهی کویرنوردی یزد مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایراننقشه کد کامل تهران به صورت قطعه بندی شده مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایرانمجموعه کامل آموزش Solidworks مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران
مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایراننقشه gis منطقه 1 تهران مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایراننقشه کد نقشه gis منطقه 15 تهران مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایراننقشه gis منطقه 17 تهران
مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایراننقشه gis منطقه 2 تهران مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایراننقشه GIS کل تهران مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایراننقشه gis منطقه 6 تهران
مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایراننقشه gis منطقه 3 تهران مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایراننقشه gis منطقه 11 تهران مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایراننقشه gis منطقه 12 تهران sam arch آرتاش

جديد ترين اطلاعیه های انجمن نواندیشان و اخبار همایش ها و مطالب علمی را از این پس در کانال تلگرام نواندیشان دنبال کنيد

درخواست و دانلود مقالات علمي رايگان | فهرست آموزش های گروه انقلاب آموزشی | مسابقات تالارها | ترجمه مقالات تخصصی با قیمت دانشجویی
صفحه 1 از 8 12345 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 80

موضوع: مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران

  1. #1
    مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران

    تاریخ عضویت
    27-08-2009
    نوشته ها
    33,056
    مهندسی شهرسازی
    برنامه ریزی شهری
    امتياز طلايي
    134
    سپاس
    18,767
    28,313 سپاس در 9,301 پست
    امتياز:117275Array


    مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران

    علل وقوع تصادفات در معابر شهری

    نویسنده:
    فهیمه احمدی - كارشناس راهنمایی و رانندگی


    خلاصه مقاله:
    افزایش روز افزون وسایل نقلیه و استفاده كنندگان از راه از جمله مسائل مهم و گسترده ای است كه ابعاد متنوع و پیچیده ای را شامل می شود ٬ در حال حاضر در كلیه جوامع اعم از مترقی و رو به رشد ٬بر تهیه آمارهای دقیق و صحیح بسیار تأكید می شود ٬ زیرا نتایج بررسی های آماری می توان بعنوان ابزاری قوی برای اتخاذ تصمیم گیریهای مناسب در نظر گرفت ٬آمار زیر بنای همه برنامه ریزیها می باشد ٬ لذا دسترسی به آمار تصادفات درونشهری به منظور ارائه راهكارهای مناسب نیز از این قاعده مستثنی نیست ٬ بن ابراین در جه ترفع موانع و تسهیل در امر ترافیك درونشهری اهتمام ویژه ای به مقوله آن از دیدگاه آم اری بیش از پیش احساس می گردد ٬ از یك سو بكارگیری سیستمهای پیشرفته مدیریت حوادث رانندگی و سیستم پاسخ اضطراری به وسایل نقلیه و استفاده كنندگان از راه ٬ و از سوی دیگر راهه ای پیشگیری از وقوع حوادث رانندگی به همراه اطلاع رسانی مناسب و اف زایش س طح آگاهیه ای مردم از جمله اقداماتی است كه در بهبود وضعیت حم ل و نقل و ایجاد بستر و زمینه مناسب برای توسعه آن لازم و ضروری می باشد ٬ لذا در این مقاله سعی شده است تابا اشاره ودیدگاه آماری به تصادفات درونشهری در مبناهای گوناگون بصورت گسترده ودقیق در مدت ۷ ماه ه اول سالجاری پرداخته شود .


    كلمات كلیدی:
    وسیله نقلیه – تصادف – علل وقوع تصادف – كمربند ایمنی – ر اننده مقصر شدت صدمه – ایام هفته


    [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]
    ویرایش توسط Mohammad Aref : 19-06-2015 در ساعت 10:51 دلیل: اصلاح لینک دانلود

  2. # ADS
    Circuit advertisement
    تاریخ عضویت
    Always
    سن
    2010
    نوشته ها
    Many
    آفرینش گستر
     

  3. #2
    مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران

    تاریخ عضویت
    27-08-2009
    نوشته ها
    33,056
    مهندسی شهرسازی
    برنامه ریزی شهری
    امتياز طلايي
    134
    سپاس
    18,767
    28,313 سپاس در 9,301 پست
    امتياز:117275Array


    پیش فرض پاسخ : مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران

    بررسی تأثیر ساماندهی صنایع و مشاغل بر ترافیك و حمل و نقل درون شهر تهران

    نویسندگان:
    فتاح رمضانعلی - فاطمه سلطانی


    خلاصه مقاله:
    هدف این تحقیق بررسی تأثیر دو كاربری ت جاری و صنعتی از بین كاربریهای 12 گانه در حمل و نقل و ترافیك تهران می باشد . این شهر بنا به دلایل تاریخی ٬ اجتماعی ٬ سیاسی و اقتصادی و حضور صنایع و مشاغل كه اغلب نقش فراشهری و ملی دارند ٬ 30% صنایع كشور ٬ 640/000 فعالیت شغلی و 400/000 واحد صنفی را در خود جای د اد ه و موجب شده است كه ۴۴ % سفرهای درون شهری تهران با هدف تأمین كالا ٬ خدمات و اشتغال صورت پذیرد كه بیش از دو میلیون سفر در روز خواهند داشت . لذا در نگاه اجمالی باتوجه به سرانه های تجاری در تهران كه 1/8 و صنعتی ۲ / ۷ می باشد می توان دریافت كه این آمار از ۴ شهر بز رگ كشور نیز بالاتر می باشد . همچنین كانونهای شغلی ( علاوه بر تعداد قابل توجه آنها ) ٬ به علت استقرار در شریانهای اصلی و مبادی ورودی و خروجی شهر ٬ حمل و نقل كالا و كاركنان ٬ انجام امور اداری و فقدان مدیریت اصولی تقاضا در حمل و نقل شهری و ترافیك نقش بسیار مؤثر می دارد . در این خصوص ضمن بررسی اثر و نقش ساماندهی اینگونه فعالیتها و كاربریها كه علاوه بر تأمین اهداف زیست محیطی از جنبه های ترافیكی هم مهم می باشد واحدهایی كه مستقیم و غیر مستقیم در ترافیك تأثیر دارند از طریق بند ۰۲ ماده ۵۵ قانون شهرداریها به منظور رفع معضلا ت ترافیكی ٬ كاهش تقاضا و سفرها زاید مورد بررسی قرار گرفته است . در این تحقیق از میان ۶۶ نوع شغل ( كل ) ٬ 47 نوع آنها كه به صورت مستقیم ترافیك زا می باشند و همچنین ۸۲ مورد كانون شغلی كه بصورت راسته ای ( بورس ) فعالیت می كنند مطالعه شده است .
    در نهایت پیشنهادها و راهكارها با در نظر گرفتن معیارهای مكان گزینی و طراحی هندسی معابر ٬ همسو با طرحهای بالادستی و الگوهای رفتاری مناسب ٬ افزایش سطح خدمت رسانی با چگونگی نظارت بر تأسیس و ادامه فعالیت واحدهای تجاری و صنعتی مدنظر قرار گرفته است .

    [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]
    ویرایش توسط Mohammad Aref : 19-06-2015 در ساعت 10:52 دلیل: اصلاح لینک دانلود
    1 سپاس zahra bordbar

  4. #3
    مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران

    تاریخ عضویت
    27-08-2009
    نوشته ها
    33,056
    مهندسی شهرسازی
    برنامه ریزی شهری
    امتياز طلايي
    134
    سپاس
    18,767
    28,313 سپاس در 9,301 پست
    امتياز:117275Array


    پیش فرض پاسخ : مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران

    بررسی تأ ثیر سن رانندگان در احتمال مرگ و میر در تصادفات با استفاده از روش تصمیم گیری چند معیاره AHP

    نویسندگان:
    محمدحسین فیروزجائیان - كارشناس ارشد برنامه ریزی حمل و نقل
    حسن ذوقی - استادیار و عضو هیئت علمی ٬ دانشگاه علوم و تحقیقات تهران


    خلاصه مقاله:
    تصادفات یكی از عوامل مهمی می باشد كه موجب می شود صنعت حمل و نقل كاركرده ای تعریف شده خود را نتواند به طور كامل انجام دهد . لذا باید با اتخاذ برنامه های درست و بهینه ٬ به كاهش اثرات تصادفات در اختلال جریان ترافیكی دست یابیم . با توجه به آمار رو به افزایش افراد مسن دارای گواهینامه و بروز مشكلات جسمی و روحی متناسب با افزایش سن در آنها ٬ این گروه سنی بهترین گزینه برای تحلیل و بررسی رفتار ترافیكی می باشند تا با ارائه راه كارهایی به اصلاح رفتار ترافیكی آنها منتج شده و روند افزایشی ریسك پذیری آنها در وقوع تصادفات كنترل گردد . در این نوشتار به بررسی آمارهای موجود در مورد نسبت افراد دارای گواهینامه در سنین مختلف ٬ بررسی عواملی كه موجب ایجاد تلفات در رانندگان مسن در تصادفات می شوند و بررسی مشكلات ناشی از افزایش سن در رانندگان پرداخته می شود . سپس با روش فرآیند تحلیل سلسله مراتبی (AHP ) به مدلی در مورد رابطه اف زایش سن با عوامل مرگ و میر در تصادفات دست پیدا خواهیم كرد .

    كلمات كلیدی:
    رفتار ترافیكی ٬ رانندگان مسن ٬ احتمال مرگ و میر ٬ روش AHP


    [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]
    ویرایش توسط Mohammad Aref : 19-06-2015 در ساعت 10:52 دلیل: اصلاح لینک دانلود
    1 سپاس zahra bordbar

  5. #4
    مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران

    تاریخ عضویت
    27-08-2009
    نوشته ها
    33,056
    مهندسی شهرسازی
    برنامه ریزی شهری
    امتياز طلايي
    134
    سپاس
    18,767
    28,313 سپاس در 9,301 پست
    امتياز:117275Array


    پیش فرض پاسخ : مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران

    عوامل موثر بر ایمنی در تقاطعات همسطح

    نویسندگان:
    شهریار افندی زاده - دانشیار دانشكده مهندسی عمران ٬ دانشگاه علم و صنعت ایران
    محمود احمدی نژاد - استادیار دانشكده مهندسی عمران ٬ دانشگاه علم و صنعت ایران
    سیدابراهیم عبدالمنافی - كارشناسی ارشد برنامه ریزی حمل ونقل ٬ دانشگاه علم و صنعت ایران

    خلاصه مقاله:
    امروزه استفاده از وسیله نقلیه شخصی موردتوجه عموم مردم است . هر روزه بر تعداد و میزان استفاده از اتومبیل افزوده می شود . این امر در عین حال كه تحولی اساسی در حمل و نقل بوجود آورد ه است ٬ مشكلاتی را نیز موجب گشته است . استفاده روزافزون از اتومبیل با ساختار فیزیكی و بافت شهرها هماهنگ نیست . در نتیجه با گذشت زمان ٬ مشكلات و معضلات استفاده از این وسیله بر همگان آشكار گردید . یكی از مشكلا ت قابل توجه ٬ عدم وجود ایمنی كافی در معابر شهری و تقاطعات به دلیل تصادفات ناشی از برخورد وسائل نقلیه با عابرین پیاده و یا با وسایل نقلیه دیگر می باشد . كه باعث از بین رفتن سرمایه های انسانی و مالی در جوامع می شود . در بروز تصادفات در تقاطعات همسطح عوامل مختلفی تاثیرگذار می باشند ٬ كه شناسایی این عوامل می تواند در ارائه راهكا رهای مناسب كمك نماید . در این مقاله به بررسی عوامل تاثیرگذار در بروز تصادفات در تقاطعات و ارائه راهكارهای مناسب جهت رفع آنها پرداخته خواهد شد .

    [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]
    ویرایش توسط Mohammad Aref : 19-06-2015 در ساعت 10:53 دلیل: اصلاح لینک دانلود

  6. #5
    مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران

    تاریخ عضویت
    27-08-2009
    نوشته ها
    33,056
    مهندسی شهرسازی
    برنامه ریزی شهری
    امتياز طلايي
    134
    سپاس
    18,767
    28,313 سپاس در 9,301 پست
    امتياز:117275Array


    پیش فرض پاسخ : مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران

    نگرشی حقوقی به سرمایه گذاری بخش خصوصی در شبكه حمل و نقل عمومی تهران

    نویسنده:
    محمد بلغاری - مدیر كل حقوقی شركت واحد مشاور حقوقی معاونت حمل و نقل و ترافیك و مدرس دانشگاه


    خلاصه مقاله:
    سیاست های انقباضی سازمان تاكسیرانی در صدور پرونده تاكسیرانی درگذشته و همچنین غفلت شركت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه در عدم توجه به وظایف قانونی خود در گسترش انواع حمل و نقل همگانی تهران سبب شده است خیل انبوه مسافربرهای شخصی و دهها آژانس غیر مجاز به لحاظ عدم تعادل عرضه و تقاضا و تقاضای سفر ا ز یك سو و دهها شخص حقیقی و حقوقی با فرسوده ترین اتوبوس و مینی بوس از سوی دیگر وارد شبكه حمل و نقل شده و مسئولیت جابجایی شهروندان و ایاب و ذهاب كاركنان وزارتخانه ها ٬ سازمانهای دولتی و خصوصی ٬ سرویس مدارس را به عهده داشته و قسمتی از ناوگان فرسوده خود راننده نیز تحت نظارت شركت واحد انتقال شهروندان در حومه تهران را انجام داده و تا كنون نیز چهره زشت مینی بوس های دودزا و فرسوده در بعضی از خطوط داخلی كاملاً مرتفع نشده است و این در حالی است كه باز هم به لحاظ كمی وسیله حمل و نقل ٬ موتور تاكسی به تدریج و به عنوا ن یك آلترناتیو خطرناك جای خود را در شبكه حمل و نقل باز می كند كه در صورت عدم اقدام جدی به یك پدیده خطرناك و غیر قابل كنترل تبدیل خواهد شد و با همه این مشكلات قسمتی از ناوگان رسمی تاكسیرانی و اتوبوسرانی شامل سیه زار دستگاه تاكسی خطی ٬ گردشی ٬ ترمینال و فرود گاه و حدود 5000دستگاه اتوبوس شركت واحد از كیفیت مناسبی برخوردار نیست . وضعیت ناهنجار شبكه مسافربر های شخصی به مرحله ای رسیده است كه ذهن دولت ٬ مدیریت شهری را به خود اختصاص داده و هر از چند گاهی طرح ساماندهی مسافربر های شخصی را طراحی و اجرا می كنند و سپس چون با انبوه خودروهای فرسوده این قشر روبرو می شوند به فكر دادن وام و تبدیل به احسن مسافربرها می شوند كه به لحاظ اینكه درآمد خودرو فرسوده آنها با خودروهای نو تفاوت چندانی نمی كند از طرح تبدیل به احسن استقبال نمی كنند و تازه اگر استقبال كنند مشكل ایجاد تشكل آنها به لحاظ اینكه از اقشار مختلف مردم هستند لاینحل باقی می ماند . اشتباه اساسی از آنجایی شروع میشود كه با سیاست انقباضی گذشته سازمان تاكسیرانی در صدور پروانه تاكسیرانی برای خیل انبوه جویندگان كار كه اكثر دارای مدارك معتبر دانشگاهی هستند به فكر ساماندهی وضعیت موجود و ساماندهی مسافربرهای شخصی افتاده اند كه به لحاظ وجود تقاضای سفر دائماً بر تعداد آنها افزوده شده و این دوره تسلسل ادامه خواهد داشت در حالیكه اگر مشكل را از پایه حل كنیم پدیده ای به نام مسافربری شخصی خود بخود مرتفع می شود و عده ای آنها از مبدا وارد شبكه تاك سیرانی می شوند و عده ای كه نیز شرایط لازم را نداشته باشد خود بخود به سویسایر مشاغل هدایت خواهند شد . نگاه به پدیده موتور تاكسی نیز بدون توجه به مشكل اصلی شبكه ٬ مار را به گمراهی خواهد برد و تا زمانیكه سیاست كلان كشور در خصوص موتور سیكلت ه ا و كارخانجات موتور سیكلت سازی مشخص نباشد ایجاد محدودیت های موقت یا توقیف آنها و سپس در انتظار رسیدن ایام ویژه جهت رفع توقیف از آنها كار بیهوده و مقطعی است . جابجایی مسافر توسط شركت واحد نیز از مشكلات بغرنج رنج می برد در حالیكه حدود 5000 دستگاه اتوبوس با كمترین امكانات و ممل و از مسافر به جابجایی شهروندان می پردازند توقف های ناشی از نقص فنی آنها در روی پلها ٬ سطح بزرگراهها وضعیت اسفباری را بوجود آورده است با 571 هزار نفر پرسنل و حدود 10میلیارد تومان حقوق و همچنین معادل همین مبلغ هزینه های جاری و تعمیراتی نتو انسته است الگویی مناسب از جابجایی مسافران به پایتخت كشور ارائه نماید و این در حالی است كه ظرفیت جابجایی آن با اتوبوسهای فرسوده موجود حدود یك میلیارد نفر در سال است .

    [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]
    ویرایش توسط Mohammad Aref : 19-06-2015 در ساعت 10:53 دلیل: اصلاح لینک دانلود
    1 سپاس zahra bordbar

  7. #6
    مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران

    تاریخ عضویت
    27-08-2009
    نوشته ها
    33,056
    مهندسی شهرسازی
    برنامه ریزی شهری
    امتياز طلايي
    134
    سپاس
    18,767
    28,313 سپاس در 9,301 پست
    امتياز:117275Array


    پیش فرض پاسخ : مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران

    ارزیابی چگونگی برآورد هزینه های خارجی آلودگی هوا ناشی از صنایع و وسایط نقلیه موتوری

    نویسنده:
    سید محمد رضا هیبتی - كارشناس ارشد مهندسی انرژی، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران – دانشكده محیط زیست و انرژی


    خلاصه مقاله:
    هزینه های خارجی از نقطه نظر( Griffin وSteele 1986 ) وقتی ایجاد می شود كه " سود یا هزینه های محاسبه شده اختصاصی متفاوت با ارزش هزینه یا سود جامعه باشد " .آلودگی به صورت یك هزینه خار جی ظاهر می شود چراكه صدمات ناشی از آن كل جامعه را در بر گرفته و تأثیر آن در معاملات بازار منعكس می شود . آلودگی های ناشی از تجمع وسایط نقلیه موتوری در ترافیك ٬نیروگاهای تولید برق ٬ صنایع ٬ و دیگر منابع می توانند سلامتی انسان ٬ محصولات كشاورزی و جنگلها و ساخ تمانها را مورد تهدید و آسیب جدی قرار دهند .تأثیر این آلودگی به صورت هزینه های اجتماعی ما را به سمت استفاده درست و بهینه از منابع كمیاب هدایت می كند . در این مقاله ٬ ما با مقایسه روشهای مختلف قیمت گذاری چون ٬روش های لذت گرایی (HPM) ٬ارزشگذاری مشروط )CVM) و د یگر روشهای ارزشگذاری زیست محیطی به یك راه حل منطقی جهت محاسبه هزینه های سلامتی و مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا رسیدیم و سپس به كمك تحلیل تابع خسارت ناشی از این آلودگی به انسان ٬روش پولی كردن آن مشخص گردید در نهایت هزینه های خارجی در صنایع مختلف برآورد شد .م تأسفانه اغلب محاسبات هزینه های خارجی به علت فرضهای مختلف ٬ مقایسه را مشكل ساخته چراكه عدم قطعیتهای موجود در این تخمینها بسیاربوده و حتی خطاهای ناشی شده از آن در بعضی مراحل قابل اندازه گیری است .

    كلمات كلیدی:
    هزینه های خارجی – وسایط نقلیه موتوری – ترافیك آلودگی هو ا ارزشگذاریهای زیست محیطی – تابع خسارت


    [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]
    ویرایش توسط Mohammad Aref : 19-06-2015 در ساعت 10:54 دلیل: اصلاح لینک دانلود
    1 سپاس zahra bordbar

  8. #7
    مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران

    تاریخ عضویت
    27-08-2009
    نوشته ها
    33,056
    مهندسی شهرسازی
    برنامه ریزی شهری
    امتياز طلايي
    134
    سپاس
    18,767
    28,313 سپاس در 9,301 پست
    امتياز:117275Array


    پیش فرض پاسخ : مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران

    نقش محیط راه در ایمنی موتورسیكلت

    نویسندگان:
    عبدالرضا شیخ الاسلامی - عضو هیئت علمی دانشكده مهندسی عمران ٬ دانشگاه علم و صنعت ایران
    احسان اردكانی - كارشناس ارشد حمل و نقل


    خلاصه مقاله:
    محیط راه به عنوان یكی از مؤلفه های سه گانه تاثیرگذار بر ایمنی ٬ از اهمیت و نقش غیرقابل ا نكاری در این زمینه برخوردار است . تاثیرات محیط راه بر ایمنی و تصادفات وسایل نقلیه ای نظیر اتومبیل ٬ دوچرخه و . . . بارها در تحقیقات و مقالات مختلف مورد بررسی قرار گرفته است . لیكن این موضوع درخصوص موتورسیكلت به چشم نمی خورد . به طوركلی در كشورهای توسعه یافته به دلیل استفاده تفریحی از موتورسیكلت ٬ چندان به مباحث مربوط به موتورسیكلت و ایمنی آن ( نظیر تاثیر محیط راه ) پرداخته نمی شود . درحالی كه موتورسیكلت به دلیل آسیب پذیری بیشتر و دارا بودن تنها دو چرخ ٬ نسبت به سایر وسایل نقلیه از حساسیت بسیار زیادتری در برابر مخاطرات و نقایص راه برخوردار است . به همین دلیل لزوم بررسی نقش محیط راه درمورد موتورسیكلت بیش از پیش اهمیت می یابد . در مقاله حاضر ضمن بررسی عوامل تاثیرگذار محیط راه بر ایمنی موتورسیكلت و نیازهای خاص موتورسیكلت رانان در محیط راه ٬ راهكارها و اقداماتی كه می توانند ا یمنی موتورسیكلت رانان را در حین حركت در یك راه تامین و بهبود بخشند ٬ معرفی می شوند .

    كلمات كلیدی:
    محیط راه ٬ موتورسیكلت ٬ ایمنی ٬ موتورسیكلت ران


    [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]
    ویرایش توسط Mohammad Aref : 19-06-2015 در ساعت 10:54 دلیل: اصلاح لینک دانلود
    1 سپاس zahra bordbar

  9. #8
    مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران

    تاریخ عضویت
    27-08-2009
    نوشته ها
    33,056
    مهندسی شهرسازی
    برنامه ریزی شهری
    امتياز طلايي
    134
    سپاس
    18,767
    28,313 سپاس در 9,301 پست
    امتياز:117275Array


    پیش فرض پاسخ : مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران

    ارزیابی ٬ مدلسازی و سنجش ترازهای صوتی ناشی از فرودگاه مهر آ باد وارائه راهكارهای كنترلی

    نویسندگان:
    ساناز زبانی - شركت كنترل كیفیت هوا ٬ واحد صوت
    یوسف رشیدی - شركت كنترل كیفیت هوا ٬ مدیر عامل
    روزبه قوسی - شركت كنترل كیفیت هوا ٬واحد صوت و عضو گروه مهندسی ایمنی دانشكده صنایع _دانشگاه علم و صنعت ایران
    حسین مهرآوران - شركت كنترل كیفیت هوا ٬ واحد صوت


    خلاصه مقاله:
    آلودگی صوتی ناشی از فرودگاهها یكی از مهمترین معضلات جوامع امروز شهری است . نوع هواپیما ٬ وسعت ٬ شكل ٬ محل قرارگیری فرودگاه و مسیر باندهای پروا ز از جمله عوامل متعددی هستند كه مشكلات عدیده ای را برای شهرنشینان مجاور فرودگاهها ایجاد نموده است . در این مقاله ضمن گزارش نتایج حاصل از اندازه گیری ترازهای صوتی فرودگاه مهرآباد ٬ ارزیابی و مدلسازی اطلاعات ٬ راهكارهایی به منظور كنترل و كاهش اثرات سوء آلودگی صوتی ناشی از فرودگاه ارائه شده است


    كلمات كلیدی:
    تراز معادل صدا ٬ آلودگی صوتی ٬ موانع و حفاظهای صوتی ٬ عایق بندی صدا ٬ مدلسازی صدا


    [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]
    ویرایش توسط Mohammad Aref : 19-06-2015 در ساعت 10:54 دلیل: اصلاح لینک دانلود
    1 سپاس zahra bordbar

  10. #9
    مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران

    تاریخ عضویت
    27-08-2009
    نوشته ها
    33,056
    مهندسی شهرسازی
    برنامه ریزی شهری
    امتياز طلايي
    134
    سپاس
    18,767
    28,313 سپاس در 9,301 پست
    امتياز:117275Array


    پیش فرض پاسخ : مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران

    كاربرد روش گرادیان در برآورد تقاضای سفر ایام خاص شهر مشهد

    نویسندگان:
    مهدی محمودآبادی - كارشناس ارشد مهندسی و برنامه ریزی حمل و نقل ٬ مدیر عامل مهندسین مشاور بهین تردد
    سیدعلی صحاف - دانشجوی دكتری راه و ترابری و رئیس هیأت مدیره مهندسین مشاور بهین تردد


    خلاصه مقاله:
    شهر مشهد به لحاظ وجود حرم مطهر امام رضا ( ع ) در طول سال دارای ویژگیهای مختلف حمل و نقل است . در فصل تابستان و عید نوروز به علت حضور زائرین حرم مطهر ٬ شهر مشهد دارای تقاضای سفر خاصی بوده كه با تقاضای سفر ایام دیگر سال متفاوت می باشد . فرآیند برآورد تقاضای سفر ٬ بخصوص تقاضای سفر ایام خاص ( تابستان و عید نوروز ) مشهد ٬ فرآیندی پیچیده ٬ زمان بر و هزینه بر می باشد ٬ لیكن در این مطالعه سعی شده تا تقاضای مذكور از راههای ساده تر و از روی آمار شمارش حجم برآورد گردد . روش مورد استفاده روش گرادیان ( فرود در تندترین شیب ) می باشد . این روش یك روش تكراری است كه با استفاده از یك ماتریس تقاضای ا ولیه و آمار شمارش حجم روی برخی كمانهای شبكه ٬ ماتریسی را برآورد می كند كه حجم هایی نزدیك به حجم های مشاهده شده را تولید كند . در این مطالعه روش مورد اشاره در محیط نرم افزار EMME/ برای شهر مشهد پیاده سازی شده و با استفاده از آمار شمارش حجم شهریورماه ٬ ما ت ر یس تقاضای سفر ایام خاص ( تابستان ) برای شهر مشهد برآورد گردیده است.

    [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]
    ویرایش توسط Mohammad Aref : 19-06-2015 در ساعت 10:55 دلیل: اصلاح لینک دانلود
    1 سپاس zahra bordbar

  11. #10
    مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران

    تاریخ عضویت
    27-08-2009
    نوشته ها
    33,056
    مهندسی شهرسازی
    برنامه ریزی شهری
    امتياز طلايي
    134
    سپاس
    18,767
    28,313 سپاس در 9,301 پست
    امتياز:117275Array


    پیش فرض پاسخ : مقالات هفتمین كنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران

    بررسی و اثرسنجی تمركززدایی از كلان شهر تهران در بهبود شاخص های ترافیكی ٬ حمل و نقلی و زیست محیطی

    نویسندگان:
    شهریار افندی زاده - دانشیار ٬ دانشكده عمران ٬ دانشگاه علم و صنعت
    كامبیز مستوفی - كارشناس ارشد شركت مطالعات جامع حمل و نقل و ترافیك تهران


    خلاصه مقاله:
    امروزه در بسیاری از كشورهای توسعه یافته جهان ٬ الگوهای توسعه پایدار بر مبنای توزیع متناسب مراكز كار و فعالیت و كاربری های گوناگون ٬ بین شهرهای مختلف استوار است . از مهمترین اثرات اجرایی این سیاست گذاری ٬ جلوگیری از تك قطبی شدن كشورها ٬ مهاجرت بی رویه به كانون های خاص ٬ رونق اقتصادی در نقاط مختلف و جلوگیری از بحران های ترافیكی و زیست محیطی و بسیاری از موارد دیگر است . همچنین اجرای سیاست تمركززدایی به عنوان یكی از محورهای اصلی مدیریت تقاضای حمل و نقل همواره مورد توجه سیاست گذاران و مسئولین مربوطه بوده است . با توجه به اهمیت موضوع ٬ در این مطالعه اثرات تمركززدایی و انتقال حداكثر 15درصد از جمعیت كارمن دان و خانواده های مربوطه از شهر تهران ٬ در بهبود شاخص های حمل و نقلی ٬ ترافیكی و زیست محیطی ٬ با استفاده از فرآیند چه ار مرحله ای برآورد تقاضای حمل و نقل و در قالب شبیه سازی ریاضی رایانه ای حاصل از فرآیند تخصیص ترافیك در محیط نرم افزار حمل و نقلی صورت پذیرفته است . همچنین گزینه فوق با گزینه های عدم انجام كار و گزینه توسعه تسهیلات و زیرساخت های حمل و نقل ٬ شامل شبكه معابر و حمل و نقل همگانی مورد مقایسه قرار گرفته است . بطور مشخص با توجه به نتایج حاصله و درنظرگیری ویژگی های خاص جغرافیایی و زیست محیطی شهر تهران از نظر میانگین سالانه سرعت باد و نزولات جوی ٬ لزوم توجه جدی به موضوع تمركززدایی و انتقال بخشی از مشاغل به سایر نقاط كشور در یك افق زمانی میان و بلندمدت اجتناب ناپذیر است

    [میهمان عزیز شما قادر به مشاهده لینک نمی باشید. جهت مشاهده لینک در تالار گفتگو ثبت نام کنید. ]
    ویرایش توسط Mohammad Aref : 19-06-2015 در ساعت 10:55 دلیل: اصلاح لینک دانلود
    1 سپاس zahra bordbar

صفحه 1 از 8 12345 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخگویی به سوالات درسی و غیر درسی مهندسی معدن
    توسط dj_behzad35 در انجمن موضوعات متفرقه مهندسی معدن
    پاسخ ها: 84
    آخرين نوشته: 20-07-2012, 19:35
  2. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 20-05-2012, 15:36
  3. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 01-03-2012, 14:17
  4. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: 16-10-2011, 14:22

کلمات کلیدی این موضوع

Bookmarks

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •