رفتن به مطلب

آژیر خطر برای بزرگان خودرو به صدا درآمد


saba mn

ارسال های توصیه شده

چین از موتور رشد برای خودروسازان به منشا نگرانی آنها تبدیل شده و بی ام دبلیو و تویوتا موتور تازه‌ترین شرکتهایی شدند که درباره کندی بزرگترین بازار خودروی جهان هشدار دادند.

به گزارشگروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان و به نقل از ایسنا، بی ام دبلیو اعلام کرد، آهسته شدن روند رشد فروش در چین ممکن است این شرکت را ناچار کند اهداف سودآوری امسال را کمتر کند زیرا مصرف کنندگان چینی از ریزش بازار سهام و کندی رشد اقتصادی به وحشت افتاده اند و هزینه برای خرید کالاهایی مانند خودرو را متوقف کرده اند. تویوتا هم هشدار داد که هزینه‌های فروش این شرکت رو به افزایش است در حالی‌که قیمتهایی که مصرف کنندگان پرداخت می‌کنند، کمتر می‌شود.

 

خودروسازان به سختی تلاش می‌کنند خود را با شرایط کنونی بازار چین وفق دهند که بی ام دبلیو آن را عادی شدن بازاری توصیف کرده که از سال 2008 هشت برابر رشد داشت و در سال 2009 آمریکا را به عنوان بزرگترین بازار خودروی جهان پشت سرگذاشت.

 

خودروسازانی شامل فورد موتور و فولکس واگن در واکنش به رشد پرشتاب بازار چین در سالهای گذشته، کارخانه‌هایی را ساختند و اکنون با کاهش فروش سالانه بازار چین روبه‌رو هستند که نخستین کاهش در 17 سال گذشته خواهد بود. فروش فولکس واگن در این کشور در نیمه اول سال 2015 برای نخستین بار در یک دهه گذشته کاهش یافت.

 

برای بی ام دبلیو، کندی بازار چین که به رشد دو رقمی فروش این شرکت کمک کرده بود، در پایین بودن 8.4 درصدی حاشیه سود این خودروساز در مقایسه با آئودی و مرسدس بنز تاثیر داشت.

 

فروش بی ام دبلیو در چین طی ماه ژوئن 0.1 درصد کاهش داشت. در این ماه بود که بازار خودروهای جدید برای نخستین بار در بیش از دو سال گذشته با کاهش فروش روبه‌رو شد. در واکنش به وضعیت جاری، این خودروساز میزان تولید در چین را از ابتدای امسال تاکنون 16 هزار خودرو کاهش داده است با این‌همه همچنان بر پتانسیل بلندمدت این بازار حساب می‌کند.

 

تویوتا هم با وجود اینکه درهفت ماه اول امسال 12 درصد رشد فروش بر مبنای سال به سال داشته است، اما این خودروساز نسبت به وخیم شدن قیمت‌گذاری در چین نگران بوده و فروش کمتری نسبت به سودآوری پیدا کرده است.

 

بر اساس گزارش بلومبرگ، تویوتا تصمیم دارد تا اواسط سال 2018 تولید خط مونتاژ جدید دیگرش در تیانجین چین را آغاز کند. راه اندازی این خط، 100 هزار دستگاه در سال به تولید این شرکت اضافه خواهد کرد اما این افزایش با پایان تولید خط مونتاژ فعلی در چین جبران خواهد شد.

 

خودروسازان ژاپنی به دلیل فروش شاسی بلندهای جدید، امسال از صنعت خودرو پیشی گرفته‌اند با این‌همه این پیشتازی با روند نزولی تقاضا در معرض تهدید قرار گرفته است.

 

در این بین هیوندای موتور کره جنوبی که قصد دارد توسان جدید را در سپتامبر عرضه کند، برای افزایش توان رقابت در چین، قیمت دو مدل شاسی بلند خود را به میزان 11.8 درصد کاهش داد. قیمت مدل بزرگ سانتافه حداکثر 20 هزار یوان (4832 دلار) و شاسی بلند ix35 به میزان 20 هزار یوان کاهش داده شد.

 

فروش این خودروساز کره‌ای در چین 14 درصد در سه ماهه دوم امسال کاهش یافت و این شرکت را ناچار کرد در رقابت با خودروسازان چینی، پیشنهادات خرید جذابتری را مطرح کند. جنرال موتورز و فورد موتور نیز دست به اقدام مشابهی زده‌اند در حالی‌که فولکس واگن هم تخفیف مدل‌های پرطرفدار را افزایش داده است.

 

انتهای پیام/

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...