رفتن به مطلب

اگر وای فای منزلتان کند شده بخوانید


sun-shine

ارسال های توصیه شده

635712555742033126.jpg

اگر وای فای منزلتان کند شده بخوانید

 

اگه علت کندی وای فای منزل خود را نمی دانید و به دنبال روش هایی ساده برای افزایش سرعت آنها هستید این گزارش را بخوانید.

 

این روزها افراد زیادی از کندی وای فای منزل و کاهش کارایی آنها اعتراض می کنند ما در این گزارش قصد داریم ترفندهایی در این خصوص را به شما ارائه کنیم.

از جدید ترین نرم افزار ها استفاده کنید

 

در دنیای امروز اکثریت برنامه های موجود همه روزه به روز رسانی می شوند و ما با استفاده از نرم افزار های به روز شده می توانیم از سرعت مطلوبی در دنیای وب بهرمند شویم و استفاده از ویراست های جدید و رفع عیب های این نرم افزارها اغلب در سریعتر و بهتر شدن این وای فای ها کمک چشمگیری می کند.

 

هرچه موبایل و تبلت بیشتر سرعت نت کمتر

 

هرچقدر تعداد دستگاه های بی سیم موجود برای اتصال به وای فای بیشتر باشد سرعت استفاده از اینترنت و انتقال داده در گوشی ها کاهش می یابد که می توان برای حل این مشکل به جای مسیریاب 802.11b/g/n از مسیریاب های جدید 802.11ac استفاده کرد و پهنای باند و ظرفیت شبکه وای فای خانگی خود را افزایش دهید.

 

جای مناسب مسیریاب را آماده کنید

 

اگر دستگاه مودم خود را بر روی زمین یا زیر میز قرار داده اید؛ برای آنتن دهی بهتر باید در ارتفاعات بیشتری قرار داده شود و حداقل باید یک و نیم متر از زمین ارتفاع داشته باشد و اگر دستگاه وای فای خود را روی سقف نصب کرده اید باید آنتن های آن رو به پایین و در جهات مختلف قرار گیرد.

 

سیگنال های وای فای به صورت دایره ای ارسال می شوند بنابراین باید در وسط خانه قرار گرفته و مانعی بر سر راه مسیر آنتن آن وجود نداشته باشد که برای این کار یا باید موقعیت اثاثیه منزل را تغییر داد یا دستگاه وای فای را در منزل حرکت دهیم.

 

هر بار که جای اثاثیه و مبلمان را عوض کنیم، بر موج ارسالی از مسیریاب وای فای اثر می گذارد. اگر بعد از جابجایی اثاثیه سیگنال افت داشت باید جای مسیریاب را تغییر دهیم یا جای اثاثیه را دوباره تعویض کنیم یا می توان جای رایانه کیفی یا دیگر افزاره های بی سیم خود را عوض کرد. بررسی ها نشان داده که حتی جابجایی های اندک در حد چند سانتیمتر هم می تواند به میزان 30 تا 60 درصد بر دریافت سیگنال وای فال اثر منفی یا مثبت بگذارد.

 

موانع فیزیکی را حذف کنید

 

گاهی وسایلی همچون در، دیوار، آینه، قاب عکس و یا قفسه کتاب می توانند سیگنال بی سیم ارسالی از مسیریاب را بازتاب دهند و گاهی حتی کف یا سقف اتاق هم تاثیر بسزایی دارد به طوری که اگر گذردهی یا پوشش دهی شبکه خوب نباشد باید مسیریاب را بالا پایین کرد تا بلکه مشکل حل شود.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران، از یاد نبرید که ابزارهای بی سیم همچون نباید از یاد برد که ابزارهای بسیار دیگری هم سیگنال های بی سیم پخش می کنند.

 

تلفن همراه، گوشی های بی سیم خانگی، مایکروفر، تلویزیون، دستگاه های دارای بلوتوث و برخی از دستگاه های پایشگر کودکان می توانند بر سیگنال وای فای خانگی تاثیر بگذارند و بهترین راهکار آن این است که آنها از دستگاه وای فای دور باشند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...