رفتن به مطلب

چگونه در زندگی فرد موفقی شویم؟


ارسال های توصیه شده

موفقیت صرفاً در مورد سرنوشت، تصادف و یا شانس نیست. آن یک حالت ذهنی است که می‌تواند در ذهن ایجاد شود. در زیر چند توصیه آورده شده است تا چگونه در زندگی فرد مؤفقی شویم.

موفقیت چیست؟ هر یک از ما نظرات متفاوتی را در مورد موفقیت داریم. اگر چه برخی آن را یک مؤفقیت کلی و همه جانبه در زندگی می‌دانند اما برخی نیز آن را به جنبه‌های مختلفی از زندگی چون موفقیت در روابط، خانواده، جنبه‌های اقتصادی و غیره تقسیم می‌کنند. اگر صفخات تاریخ را ورق بزنید شما با افراد زیادی برخورد خواهید کرد که به مؤفقیت‌های بزرگی در زندگی دست یافته‌اند و با وجود مشکلاتی که به نظر غیر قابل رفع شدن به نظر می‌رسیدند مؤفقیت‌های بزرگی کسب کردند. برخی ممکن است صرفاً شانس خالص را دلایل مؤفقیت‌شان بدانند و برخی نیز آن را نتیجه‌ی سخت کار کردن می‌دانند و معتقدند می‌توانند به مؤفقیت‌هایی بیشتر از افرادی چون هنری فورد و اندرو کارنگی دست پیدا کنند. در زیر 8 توصیه ضروری برای اینکه در زندگی فرد مؤفقی شویم آورده شده است.

1. موفق شدن، تصمیم به انجام کار گرفتن است

 

یکی از گام‌های اولیه مؤفقیت، گرفتن تصمیم برای به دست آوردن چیزی است. همه‌ی ما می‌دانیم که هیچ چیزی نمی‌تواند ما را به جلو براند مگر اینکه اولین تصمیمی که می‌گیریم عملی کنیم. کار اولیه همیشه تصمیم به جلو رفتن است که یک گام ابتدایی است و بسیاری از مردم آن را نادیده می‌گیرند. بنابراین تصمیم بگیرید که به پیش بروید، تصمیمات خود را روی یک کاغذ بنویسید تا بتوانید روی آنها تمرکز کنید سپس از همانجا شروع کنید.

078761.JPG

 

2. موفقیت به معنای داشتن وضوحی از تصور و هدف است

 

داشتن وضوحی از تصور و هدف شاید یکی از مهم‌ترین عوامل به دست آوردن مؤفقیت باشد. بدون داشتن تصویر روشنی از آنچه که دقیقاً شما می‌خواهید به دست آورید و چگونه می‌خواهید آن را انجام دهید اهداف شما کمبود حس پیوستگی خواهند داشت. مطابق با قانون جذب، ما فقط چیزهایی را جذب می‌کنیم که روی آنها تمرکز می‌کنیم بنابراین اگر هیچ وضوح و روشنی نباشد تنها چیزی که ما جذب می‌کنیم گیجی و سردرگمی است.

واقعیت این است که بیشتر افراد هیچ ایده‌ای در مورد اینکه دقیقاً چه چیزی می‌خواهند ندارند. بنابراین وضوح و شفافیت تصور و هدف را کم دارند. اما چگونه می‌توان وضوح و شفافیت را به دست آورد؟ خوب، درون گرایی و باطن بینی کلید آن است. از خود سؤالاتی این چنین بپرسید: من دقیقاً چه چیزی می‌خواهم؟ مؤفقیت برای من چه معنی دارد؟ چگونه این به دست آوردن مؤفقیت در زندگی من تفاوت ایجاد خواهد کرد؟ به عبارت دیگر، وضوح و شفافیت به معنای درک دقیق این است که چه چیزی می‌خواهید، چرا آن چیز را می‌خواهید و چگونه آن بر زندگی شما تأثیر خواهد گذاشت.

3. موفق شدن شامل طرح ریزی اهداف مشخص است

 

وقتی که شما وضوح و روشنی تصور و هدف را کسب کنید، گام مهم بعدی برای به دست آوردن مؤفقیت، تعریف کردن اهداف برای خودتان به خصوص تعریف کردن اهداف مشخص است. واژه " مشخص " به معنی اهداف ویژه، قابل تعیین، قابل دست یابی، واقع گرایانه و حساس به زمان است. شناسایی کردن آنچه که شما می‌خواهید و تعیین کردن اهداف مشخص‌تان همانند گذاشتن سنگ از هر مایل در مسیرتان است که یک کلید دیگر برای به دست آوردن مؤفقیت است.

4. موفقیت به معنای برنامه ریزی و تمرکز کردن بر آن است

 

تمرکز کردن به معنای توانایی به دست آوردن چیزی است که برنامه ریزی کرده‌اید همراه با تمرکز کامل است. زندگی پر از مزاحمات است مثل روز نامه، تلویزیون، خانواده، مدیران، مشتری‌ها، پست الکترونیکی و تلفن‌ها که تمام اینها می‌توانند به طور کامل بیش از حد باشند. بنابراین چگونه کسی می‌تواند با وجود این همه مزاحمت‌ها در زندگی بر روی چیزی تمرکز کند؟ خوب، نیروی اراده یکی از این عوامل است اما نیروی اراده به تنهایی نمی‌تواند برای تمرکز کردن کافی باشد.

یکی از بهترین روش‌ها برنامه ریزی کردن و سپس سر سختانه از این برنامه پیروی کردن است. برنامه‌ی خود را با اهدافی شروع کنید که در ذهن خود دارید و سپس روی موانع کار کنید و هر گامی را که برای به دست آوردن این اهداف مورد نیاز است ذکر کنید. برنامه باید تا جایی که ممکن است با جزئیات نوشته شود. تلاش کنید هر مانعی را که ممکن است، تصور کنید و سپس برای آن برنامه ریزی کنید. برنامه را در کامپیوتر و یا روی یک کاغذ بنویسید و بر روی یک اساس منظم باز بینی کنید و مطمئن شوید هر گامی که برمی‌دارید شما را به اهداف تان نزدیک‌تر می‌کند.

5. موفقیت را با به تعویق انداختن، محول کردن و یا حذف کردن به دست آورید

 

علاوه بر ریختن برنامه شما نیاز دارید که یک جهتی را برای برنامه عمل کردن به آن تعیین کنید و توسعه دهید تا شما را با انگیزه نگه دارد که تمام مواقع به جلو پیش بروید. شما هم چنین به کمی خود انضباطی نیاز دارید که این یک جنبه‌ی مهم و اساسی از هر به دست آوردن موفقیت است. قبل از شروع هر فعالیت جدیدی بررسی کنید و ببینید که آیا آن به شما در نزدیک شدن به اهدافی که در ذهن خود دارید کمکی می‌کند. اگر کمک نمی‌کند، می‌توانید آن را برای زمانی دیگر کنار بگذارید. به تعویق انداختن، محول کردن و یا حذف کردن 3 اصولی هستند که توسط بسیاری از مربیان شخصی و تجاری به شما آموزش داده شده‌اند. اگر یک فعالیت مشخص را می‌توان برای مدتی بعد کنار گذاشت آن را به تعویق بیندازید. اگر فعالیت توسط کس دیگری می‌تواند انجام شود آن را به کسی دیگر محول کنید. اگر به انجام دادن آن واقعاً نیازی ندارید می‌توانید آن را حذف کنید. این نوع بررسی نزدیک از هر فعالیتی به شما کمک می‌کند که روی چیزهایی که واقعاً برای شما مهم هستند تمرکز کنید.

6. موفقیت تعهد داشتن است

 

تعهد داشتن یک ویژگی از سماجت خالصانه و استوار به هدف است. این اغلب شامل راضی بودن به پرداخت بهایی است که هر چیزی دارد. این یک عامل مهم است چون هیچ کس دوست ندارد که تمام تلاش خود را برای انجام چیزی بگذارد که بعداً برای او آشکار شود که بهایی که برای آن پرداخته است بسیار زیاد بوده است. بهایی که می‌پردازد ممکن است به صورت پولی نباشد و به صورت از خود گذشتگی، تلاش، زمان، شاید هم پول و یا هر چیز دیگری باشد. نکته این است که برای مؤفق شدن شما باید کاملاً از بهایی که قرار است بپردازید آگاه باشید و آماده پرداخت آن باشید.

7. موفقیت شامل خود باوری است

 

کمبود خود باوری یکی از بزرگترین موانعی است که بسیاری از مردم نیاز دارند که بر آن غلبه کنند تا فردی مؤفق شوند. بسیاری افراد اغلب بسته‌هایی برای تربیت و پرورش داشته‌اند. این بسته عموماً شامل باورهای خود محدود کننده بوده است که دقیقاً می‌تواند آنها را از یافتن مؤفقیتی که به دنبالش می‌گردند باز دارد. افراد اغلب با مفهوم‌هایی چون آنها به اندازه کافی خوب نیستند یا به اندازه کافی تیز نیستند و یا حتی با ارزش نیستند در باتلاق فرو می‌روند. مؤفقیت تنها با رها کردن این باورهای خود محدود کننده و جایگزینی آنها با خود باوری‌های مثبت به دست می‌آید. یک واقعیت ثابت شده این است که اگر شما فکر کنید که می‌توانید کاری را انجام دهید پس آن را انجام خواهید داد و به طور بر عکس اگر فکر کنید نمی‌توانید آن را انجام دهید پس شکست خواهید خورد.

8. موفقیت به عمل کردن بستگی دارد

 

هیچ چیزی نمی‌تواند به دست آید مگر اینکه برای به دست آوردن آن، کاری انجام شود. بعد از تمام گام‌هایی که در بالا گفته شد مثل تصمیم به انجام کاری گرفتن، داشتن وضوح و شفافیتی از تصور و هدف، تعیین اهداف، برنامه ریزی کردن، تمرکز کردن، متعهد بودن و ایجاد خود باوری شما نیاز دارید که به پیش بروید و در مورد چیزی که می‌خواهید به دست آورید کاری انجام دهید. وقتی که برنامه‌ی خود را به مرحله‌ی اجرا درآورید، شما به چیزی که می‌خواهید برسید خواهید رسید و مؤفق خواهید شد.

موفقیت به عنوان یک حالت ذهنی تعریف می شود که هر کس می‌تواند آن را آرزو کند و به دست آورد. یکی از اولین چیزهایی که باید در ذهن خود داشته باشید این است که موفقیت یک فرآیند است. هیچ راز محرمانه‌ای واقعاً در مورد آن وجود ندارد و هم چنین به از ما بهتران تعلق ندارد. ذاتاً موفقیت صرفاً در مورد سر نوشت، تصادف و یا شانس نیست. آن عموماً دریافت گام‌هایی در مورد فرآیند و سپس به مرحله‌ی اجرا درآوردن این گام‌ها است. مؤفق شدن علم موشک و ماهواره که نیست و تمام آنچه که آن نیاز دارد تعیین کردن، سر سخت بودن و ضرورت برای برتر بودن در چیزی است که انتخاب کردیم انجام دهیم. امیدوارم این توصیه‌هایی که در بالا ذکر شد به شما در مسیر مؤفقیت کمک کنند.

 

مترجم : حمید انصاری

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...