رفتن به مطلب

رونمایی از پهپاد فیس‌بوک


ارسال های توصیه شده

tfze5rrx6pe8v457ogou.jpg

فیس‌بوک از اولین هواپیمای بدون سرنشین خورشیدی خود که ارائه‌کننده اینترنت در نقاط دور افتاده است، پرده‌برداری کرد.

 

 

به گزارش گاردین، این هواپیما که «آکیلا» نام دارد، می‌تواند تا سه ماه بدون فرود آمدن پرواز کند و توسط لیزر، داده‌های اینترنتی را به آنتن‌هایی که در روی زمین نصب شده‌اند، ارسال کند. هدف فیس‌بوک امکان دسترسی مناطق دورافتاده به اینترنت است. فیس بوک برای اینکار با شرکت internet.org همکاری می‌کند و خودش به طور مستقیم با مشتریان در ارتباط نخواهد بود. internt.org که هدفش دسترسی همه مردم کره زمین به اینترنت است، با شرکت‌های ارائه‌دهنده اینترنت در سطح محلی همکاری خواهد کرد که این پروژه به انجام برسد.

 

 

جی پاریک، قائم‌مقام مدیریت مهندسی فیس‌بوک در این پروژه می‌گوید: «هدف ما دسترسی داشتن همه مردم کره زمین به خدمات اینترنت است. ما امیدواریم با این کار، بقیه شرکت‌ها را هم تشویق کنیم که سریعتر در این رابطه عمل کنند.»

 

 

این هواپیما که عرض بال‌هایش به اندازه عرض بال‌های یک هواپیمای بوینگ ۷۳۷ است، (اما وزنی کمتر از یک خودروی نقلیه دارد) قرار است در اواخر سال میلادی جاری به پرواز درآید. فاصله این هواپیمای بدون‌سرنشین از سطح زمین چیزی بین ۱۸ تا ۲۷ کیلومتر خواهد بود و بنابراین خطری برای هواپیماهای مسافربری ندارد و همینطور وضعیت هوا بر روی آن اثری نخواهد گذاشت. این پهپاد که ساخت آن چیزی نزدیک به چهارده ماه طول کشیده است، در طول روز در بالاترین ارتفاع خود پرواز خواهد کرد و در طول شب،‌ برای ذخیره و مصرف کمتر انرژی،‌ به ارتفاع پایین‌تری خواهد آمد. از آنجا که هنوز برای پرواز هواپیماهای بدون سرنشین در خاک آمریکا قوانین مخصوصی وضع نشده‌است، فیس‌بوک اعلام کرده است که با قانونگذاران برای مشخص کردن قوانین پرواز هواپیماهای این‌چنینی همکاری می‌کند.

 

 

فیس‌بوک تنها شرکت حاضر در سیلیون ولی نیست که رویای دستیابی همه مردم به اینترنت را دارد. گوگل- غول دیگر دنیای اینترنت- دو برنامه مجزا برای دسترسی اینترنتی به ماهواره دارد که یکی از آنها از طریق بالون‌هایی بی‌سرنشین Project Loon و دیگری از طریق پهپاد است که با انرژی خورشیدی Solara 50 کار می‌کنند.

 

 

الن ماسک -مؤسس شرکت ماشین‌سازی تسلا- که شرکت اسپیس اکس Space X را هم برای اجرای طرح‌هایی برای آینده تأسیس کرده، هم طرحی دارد که در آن قرار است چهار هزار ماهواره ارزان‌قیمت را در مدارهایی دور کره زمین قرار دهد تا در عرض پنج سال اینترنت برای همه مردم در همه جای جهان قابل دسترس باشد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...