رفتن به مطلب

در نامگذاری سیارات فرا خورشیدی شرکت کنید!


ارسال های توصیه شده

حتما همه دوست داران ستاره شناسی درباره ی اطلاعات پیرامون سیارات و ستاره های جدید شناسایی شده هیجان زده هستند. جالب است بدانید که در صورتی که علاقه مند باشید می توانید تا در نام نهادن بر روی این سیاره ها مشارکت داشته باشید.

kdr3dc1bnhfgmv8bfb8u.jpg

در گذشته اگر سیاره ای کشف می شد نام گذاری آن بر عهده ستاره شناس کاشف آن سیاره بود. این کار برای آن ستاره شناس افتخار بزرگی محسوب می شد، اما امروزه تعداد سیاراتی که کشف می شوند بسیار بیش تر از گذشته است و نام گذاری آنها نیز سخت تر شده است. تاکنون بیش از یک هزار سیاره خارج از منظومه شمسی توسط دانشمندان به تایید رسیده است. البته ممکن است که هنوز ۳ هزار سیاره تایید نشده دیگر هم وجود داشته باشد. اتحادیه بین المللی نجوم-IAU مایل است که این سیارات به جای اسم هایی عجیب و نامانوس نظیر NGC 4349 No 127 b اسم های معناداری داشته باشند که الهام بخش شگفتی کیهانی و عظمت این سیارات باشد.

به این منظور این سازمان رقابتی را ایجاد کرده که از سه شنبه گذشته آغاز شده و تا ۳۱ اکتبر (دو ماه و نیم دیگر) ادامه خواهد داشت. برای انجام این کار یک وب سایت ویژه طراحی شده است که با ورود به این سایت می توانید درباره اسم ۱۵ ستاره فراخورشید و ۳۲ سیاره ی آنها که در طول ۲۵ سال گذشته کشف شده است نظر دهید. به منظور حفظ نظم این سایت همچنین اطمینان بیشتر از درست بودن نتیجه این رای گیری اینترنتی سازمان IAU اسامی خاصی را از پیش برای کاربران تعیین کرده است که از میان آنها می توان برای هر سیاره تنها یک اسم را برگزید.

 

wnybwr46v8evtzkd3.jpg

این نام ها برگرفته از نام های فلاسفه، خدایان اساطیری و مراجع عملی تخیلی هستند. برای شرکت در این رای گیری نیازی به ثبت نام در سایت نخواهید داشت ولی باید به یاد داشته باشید که هر کامپیوتر تنها یک بار امکان رای دادن خواهد داشت. هم چنین رای داده شده به هیچ عنوان قابل تغییر نخواهد بود.

 

 

برای مشارکت در این پروژه وارد لینک زیر شوید:

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

منبع: بیگ بنگ

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...