رفتن به مطلب

افتتاح 511 پروژه جدید برقی در هفته دولت با هزینه ای بالغ بر 2400 ميليارد تومان


ارسال های توصیه شده

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي از آغاز عمليات اجرايي 511 طرح جديد صنعت برق در هفته دولت خبر داد. ارزش طرح‌هاي آماده افتتاح صنعت برق در هفته دولت امسال بالغ بر 2400 ميليارد تومان است. با تلاش شبانه‌روزي ميزان تلفات شبکه از 15.5 درصد در ابتداي دولت به 11.4 درصد رسيده است.

 

zabnt5b6oezakkmwya0.jpg

 

 

 

 

سرویس صنعت برق نیوز: هوشنگ فلاحتيان در نخستین روز از هفته دولت با اعلام این خبر اظهار داشت: متوسط رشد مصرف انرژي برق طي سال‌هاي اخير بين 6 تا 7 درصد بوده که اين بيانگر اين است که همه ساله بايد 5 هزار مگاوات ظرفيت نيروگاهي جديد ايجاد کنيم.

 

به گزارش برق نیوز فلاحتیان افزود: علاوه بر اين بايد شبکه‌هاي توزيع، فوق توزيع و انتقال را گسترش دهيم تا پاسخگوي نياز جامعه باشيم.

 

وي با بيان اينکه ساليانه حدود يک ميليون و 400 هزار مشترک جديد به جمع مشترکان برق افزوده مي‌شود، گفت: تامين برق مشترکان، توسعه صنعت و کشاورزي نياز مصرف برق در کشور را افزايش مي‌دهد.

 

معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي با تاکيد بر اينکه برق زيرساخت همه زيرساخت‌ها است، گفت: زندگي بدون برق بسيار دشوار است و راهبرد وزارت نيرو تامين برق مطمئن و پايدار براي مردم است.

 

وي با اشاره به برنامه وزارت نيرو براي تبديل نيروگاه‌هاي گازي به سيکل ترکيبي گفت: طي دو سال گذشته قرارداد تبديل 7100 مگاوات نيروگاه گازي به سيکل ترکيبي با بخش خصوصي مبادله شده است.

 

وي اظهار داشت: راندمان نيروگاه‌هاي گازي حدود 32 درصد است که با اجراي بخش بخار آنها راندمان نيروگاه‌ها به مرز 48 درصد مي‌رسد.

 

فلاحتيان تصريح کرد: با اجراي اين طرح بدون مصرف سوخت جديد و با استفاده از حرارت خروجي نيروگاه‌هاي گازي يک نيروگاه ديگر راه‌اندازي مي‌شود که اين اتفاق در اقتصاد ملي بسيار موثر است.

 

وي با بيان اينکه حدود براي توليد برق حدود 68 ميليارد ليتر سوخت معادل در سال مصرف مي‌شود، گفت: اگر متوسط قيمت هر ليتر سوخت فوب خليج فارس را 45 سنت در نظر بگيريم، فقط 30 ميليارد دلار هزينه سوخت توليد برق مي‌شود.

 

وي در خصوص طرح جهادي کاهش تلفات گفت: در نظر داريم که با يک حرکت جهادي تلفات برق را به زير ده درصد برسانيم که با تلاش شبانه‌روزي ميزان تلفات شبکه از 15.5 درصد در ابتداي دولت به 11.4 درصد رسيده است.

 

وي در ادامه با اشاره به وضعيت تبادل برق با کشورهاي همجوار گفت: در حال حاضر شبکه برق کشور به شبکه برق همه کشورهايي که با ما مرز خاکي دارند، متصل است و تبادل برق انجام مي‌شود و در نظر داريم که در آينده نيز به شبکه برق کشورهاي حاشيه خليج فارس از طريق کابل زيردريايي متصل شويم.

 

وي تاکيد کرد: هم‌اکنون ايران قطب انرژي برق در خاورميانه است و ما بيشترين تبادل برق با کشورهاي همسايه را در خاورميانه داريم.

 

معاون زير نيرو در امور برق و انرژي ميزان صادرات برق طي سال‌هاي اخير را بين 10 تا 12 ميليارد کيلووات ساعت عنوان کرد و گفت: طي همين مدت واردات برق ما کمتر از 4 ميليارد کيلووات ساعت است که اين بيانگر تراز صادرات مثبت 8 ميليارد کيلووات ساعتي است.

 

وي يادآور شد: با توجه به افزايش حود 4 هزار مگاواتي ظرفيت نيروگاه‌هاي کشور طي دو سال گذشته، تابستان امسال علاوه بر تامين نياز داخل برق مازاد را به کشورهاي پيرامون صادر کرديم.

فلاحتيان ارزش طرح‌هاي قابل افتتاح صنعت برق در هفته دولت را بالغ بر 2400 ميليارد تومان عنوان کرد و گفت: همچنين عمليات اجرايي 511 طرح جديد به ارزش حدود 600 ميليارد تومان نيز آغاز مي‌شود.

 

وي خاطرنشان کرد: پساب فاضلاب شهر همدان براي اولين بار در کشور با اجراي خط انتقال 43 کيلومتري به نيروگاه همدان منتقل شد و از اين آب براي سامانه‌هاي خنک کننده نيروگاه استفاده مي‌شود و همچنين سامانه برج "تر" اين نيروگاه به برج "خشک" تبديل شد که اين طرح نياز نيروگاه شهيد مفتح همدان به آب را به شدت کاهش داد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...