رفتن به مطلب

درمان یک نوع بیماری حرکتی با برق


ارسال های توصیه شده

گروهی از محققان کالج سلطنتی لندن می گویند با ارائه یک جریان الکتریکی ضعیف به جمجمه می توان واکنش های مغز را نسبت به تحریک بیش از حد ناشی از فعالیت هایی که باعث بروز بیماری حرکت می شود مانند قایقرانی و یا سواری با ترن هوایی (رولر کستر) تعدیل کرد.

محققان از ارائه یک درمان قدرتمند برای بیماری حرکت (بیماری سفر) در عرض پنج تا 10 سال آینده خبر دادند.

 

 

 

1xrjb2ekxp1fzx42p2.jpg

 

 

گروهی از محققان کالج سلطنتی لندن می گویند با ارائه یک جریان الکتریکی ضعیف به جمجمه می توان واکنش های مغز را نسبت به تحریک بیش از حد ناشی از فعالیت هایی که باعث بروز بیماری حرکت می شود مانند قایقرانی و یا سواری با ترن هوایی (رولر کستر) تعدیل کرد.

دکتر قادر ارشاد نویسنده این مطالعه متعقد است که این درمان بی خطر و موثر است و در آینده نزدیک برای خرید عموم در داروخانه ها در دسترس خواهد بود.

وی افزود: دستگاهی که برای درمان بیماری حرکت استفاده می شود چیزی شبیه دستگاه تنز (tens machine) است که برای کمر درد استفاده می شود.

این محقق ابراز امیدواری کرد که این دستگاه به یک تلفن همراه مجهز شود تا بتواند مقدار کم الکتریکی لازم را از طریق جک هدفون ارائه دهد. از طرف دیگر کاربر همچنین می تواند الکترودهای کوچک را قبل از سفر به جمجمه خود بچسباند.

 

 

 

محققان در یک مطالعه از داوطلبان خواستند تا الکترودها را برای ده دقیقه قبل از مواجه شدن با بیماری حرکت از جمله وضعیت هایی که بر اثر سوار شدن یک صندلی چرخان ایجاد می شود، به جمجمه خود بچسبانند.

محققان متوجه شدند که داوطلبان کمتر به بیماری حرکت مبتلا شدند و یا با سرعت بیش از زمانی که این درمان استفاده نمی کردند ، بهبود یافتند.

محققان می گویند که از مشاهده پتانسیل این درمان جدید بسیار مهیج شده اند و این درمان جدید یک اندازه گیری موثر برای پیشگیری از بیماری حرکت است و هیچ گونه عارضه جانبی ندارد.

 

 

 

به گفته محققان، فواید استفاده از این درمان جدید بسیار شبیه اثرات بهترین داروهای موجود برای درمان بیماری سفر است.

گفته می شود که استفاده کوتاه مدت از درمان جریان الکتریکی هیچ عارضه جانبی ندارد و برای استفاده بی خطر است.

این مطالعه در مجله Neurology منتشر شده است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...