رفتن به مطلب

کارهایی که افراد موفق قبل از رفتن به خواب انجام می‌دهند


ارسال های توصیه شده

مطالعه و خواندن، نوشتن، برنامه ریزی برای فردا و یا شمردن ساعات خواب، کدام یک از این کارها را شما هر روز قبل از رفتن به خواب انجام می‌دهید؟ از طریق این مقاله بدانید که افراد موفق قبل از این که روز خود را تمام کنند چه کارهایی انجام می‌دهند.

 

خواب پلی فازیک :

به خواب چند بار (بیش از یک یا دو بار) در طول24 ساعت شبانه روز اشاره می‌کند. گفته می‌شود که لئوناردو داوینچی، ناپلئون و نیکولا تسلا چنین خوابی داشتند.

برخی از بهترین کارهایی که قبل از رفتن به خواب انجام می‌دهید کدام‌ها هستند؟ برخی عادت‌های خوب . . . که شما خودتان یاد گرفته‌اید و در دوران کودکی به شما آموزش داده نشده است، و یا اگر آنها یاد داده‌اند، شما بزرگ شدید و آنها را درک کردید و از صمیم قلب‌تان از آنها پیروی کردید.

همه‌ی ما برخی کارهای ویژه‌ای داریم که هر روز انجام می‌دهیم؛ یک نگاه به کل روزی که گذشته است، چک کردن لیست کارهایی که باید انجام دهید و یا فقط قرار گرفتن در تختخواب دنج خودتان با کتاب مورد علاقه‌تان که همیشه می‌خواهید خواندن آن را از شب گذشته ادامه دهید و یا انجام کاری که باعث می‌شود شما احساس راحتی بکنید. مثل این است که شما نمی‌توانید پاسخ این سوال را بدهید که چرا شما فقط به یک بالش برای گذاشتن سرتان روی آن نیاز دارید قبل از اینکه حتی فکر خواب را بکنید. بیایید نگاهی به این بیندازیم که چه کار دیگری می‌توانیم به این سبد کارهای خود که توسط بسیاری از افراد انجام می‌شوند اضافه کنیم.

افراد موفق چه کارهایی قبل از رفتن به خواب انجام می‌دهند

1. مطالعه و خواندن

085991.JPG

 

شما نباید شگفت زده شوید که همه‌ی این هوش و نبوغ از کجا می‌آید. بدون انتظار، مطالعه یک فعالیت دلخواه تقریباً هر مرد و زن موفقی است. نیم ساعت باشد یا یک ساعت، این خوانندگان حریص و مشتاق مطالعه را به عنوان یک کاهنده‌ی استرس می‌بینند و یک زمان جداگانه را از برنامه‌ی روزانه‌ی خود برای خواندن جدا می‌کنند. هم چنین برخی ایده‌های ابتکارانه به ذهن آنها می‌رسد چون با این مطالعه‌ی کم روزانه، آنان بینشی را به دست می‌آورند. مطالعه قبل از زمان خواب ممکن است یک رمان، یک زندگی نامه نوشته شده به دست خویش، یک مجله، یا حتی یک متن خنده دار و یا هر چیزی باشد که آنها را در یک وضعیت روحی خوب نگه می‌دارد و یا پنجره‌ تازه‌ای را به سمت این که دیگران چگونه فکر می‌کنند، انجام می‌دهند و خلق می‌کنند، باز می‌کند.

2. جمع بندی روز

 

یک استنتاج و نتیجه گیری در مورد اینکه کارهای روز چگونه پیش رفت ، بررسی نقاط قوت و ضعف خود و سپاس گزاری نسبت به چیزهای خوبی که در طول روز اتفاق افتاد، یک برنامه‌ی روتین، معمول و قدرتمندی است که در بسیاری از این افراد دیده می‌شود. این کار به شما اجازه می‌دهد که ساعات گذشته را در یک وضعیت پس نگری جمع بندی کنید و به شما احساس انجام شدن کارهایی را می‌دهد که کامل کردید. شما هم چنین یک شانس برای حرف زدن با خودتان و کمی نگریستن به گذشته پیدا می‌کنید.

3. سپری کردن زمانی با خانواده

085992.JPG

 

با شریک زندگی خود در مورد کارهایی که در کل روز انجام دادید صحبت کنید، این که چه احساسی داشتید با او در میان بگذارید، از آنها بپرسید که روز آنها چگونه بوده و چگونه گذشته است، با او کمی در مورد تصمیمات مهم مربوط به خانه‌ی خودتان بحث کنید، با کودکان بازی کنید و آنها را به تختخواب ببرید؛ اینها تمام کارهای کوچک محبت و عشقی هستند که به امنیت عاطفی شما می‌افزایند. با هم به تختخواب رفتن به مطمئن کردن خانواده از بابت احساساتی چون آرامش، گرمی و اینکه پیوندی که با هم دارید یکی است کمک می‌کند. آیا شما حتی نیاز دارید که چنین چیزهایی را به هم دیگر یادآوری کنید؟ آیا این چیزی نیست که شما تمام روز را به خاطر آن تلاش می‌کنید؟ مردان و زنان موفق آن را می‌دانند و از آن بیشتر استفاده می‌کنند.

4. خاموش کردن موبایل

 

با این که ممکن است این کار ساده‌ای به نظر برسد اما همین کار کوچک باعث آرامش و آسودگی فراوان ذهن ما می‌شود. شاید چون خاموش کردن تلفن همراه نیازمند مقابله هر کسی با کارهای متعدد، وظایف مربوط و هر تماس و ارتباط فوری است که باید به زودی پوشش داده شود. جای شگفتی نیست که این کار یعنی خاموش کردن تلفن بالاترین اولویت کاری تمام افراد موفق است به خصوص که شامل فعالیت‌های شبکه‌های اجتماعی نیز هست.

5. برنامه ریزی کردن برای روز بعد

085993.JPG

 

یک لیست برای انجام کارهای فردا یعنی اینکه چگونه برخی دوست دارند راه خود برای یک خواب خوب شبانه‌ را طی کنند. این کار به آنها کمک می‌کند که آنها ذهن خود را از نگرانی‌هایی که ممکن است در طول روز بر روی هم انباشته شده باشد پاک کنند. آن یک ابزار عالی برای اداره کردن زمان خود به صورت موثر است به خصوص وقتی که شما چند وظیفه دارید (مربوط به کار و فردی) که باید انجام دهید. برنامه ریزی مناسب و درست برای روز بعد یک ذهن بدون استرس را تضمین می‌کند و هم چنین شما را از برخی کابوس‌های شبانه‌ی ترسناک حفظ می‌کند.

6. نوشتن

 

نوشتن یک ژورنال و یا خاطرات روزانه برای خود، کاری است که بیشتر افراد از انجام آن لذت می‌برند. چه خلاقانه به ذهن اجازه می‌دهد که روی کاغذ بیاید و احساس آسودگی دست بدهد. لزومی ندارد که آن تبدیل به یک عادت شود تا منجر به موفقیت شود اما مطمئناً برای یک ذهن سالم لازم است. علاوه بر این یادداشت کردن افکار خودتان در مورد روز، حتی در سریع‌ترین روش ممکن، چارچوبی برای نوشتن تدریجی زندگی نامه‌ی خودتان تعیین می‌کند.

7. برنامه ریزی برای ساعات خواب

085994.JPG

 

یک چیز بسیار مهم دیگری که افراد موفق قبل از رفتن به خواب انجام می‌دهند برنامه ریزی برای خواب‌شان است. افرادی که دوست دارند بخوابند شگفت زده نمی‌شوند چون آنها می‌دانند که شمردن ساعات دقیق خواب کاری است که یک فرد باید انجام دهد. آنهایی که از موفقیت خود به وجد می‌آیند این واقعیت را می‌دانند که سلامتی ذهنی و جسمانی آنها کلید موفقیت‌شان است. برای آرامش ذهنی کنار گذاشتن سخاوتمندانه شش یا هفت ساعت خواب واقعاً ارزشش را دارد.

8. فکر کردن در مورد افکار مثبت

 

"هر چیزی خوب است که آخرش خوب باشد". آنها روز خود را با یک یادداشت مثبت به پایان می‌برند. بنابریان کسی که با یک چهره‌ی خندان و یک قلب خوشحال و راضی به خواب می‌رود مطمئن است که فردا شاداب‌تر و شارژتر از خواب بیدار خواهد شد. اجازه دادن به این که هنگام رفتن به خواب، افکار منفی در ذهن شما لنگر بندازند و با ذخیره کردن چنین احساسات و عواطف منفی در ذهن ناخود آگاه، شما هرگز احساس شادی نخواهید کرد. مثبت نگه داشتن خودتان هنگام خوابیدن بدون توجه به این که چقدر روز بدی داشته‌اید، به شما کمک می‌کند که خود را التیام بخشید.

9. پیاده روی کردن و یا مدیتیشن

085995.JPG

 

برای این که ذهن خود را از کار و یا موضوعات لفظی و شفاهی دیگر بیرون بکشند چنین افرادی اغلب قبل از رفتن به خواب پیاده روی می‌کنند. برخی ترجیح می‌دهند که یا با تمرکز کردن بر روی تنفس خود و یا از روش موسیقی درمانی، مدیتیشن انجام دهند. هم چنین یک مراسم مذهبی روشی عالی برای گرد هم آمدن است. این کارها به ما کمک می‌کنند که با خود درونمان، با اهداف خود در زندگی و یا با آن چیزی که هستیم ارتباط برقرار کنیم. شاید به این دلیل است که ذهن‌های پیروز و موفق هرگز اعتماد به نفس و اطمینانی را قرض نمی‌کنند.

 

این لیست می‌تواند پایان ناپذیر باشد چون همه‌ی ما حتی در بدترین شرایط در روش‌های جادویی خودمان برای رفتن به خواب استاد شده‌ایم.

 

مترجم: حمید وثیق زاده انصاری

منبع:راسخون

 

 

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...