رفتن به مطلب

وقتی افسردگی خوب نمی شود


ارسال های توصیه شده

هر فردی که افسردگی مزمن دارد به احتمال خیلی زیاد مشکل تیروئید نیز دارد. این نه اغراق است و نه دروغ. گاهی اوقات متخصصان غدد فقط آزمایش TSH را برای بیمار تجویز می کنند بدون آنکه کل هورمون های تیروئید را بررسی کنند؛ بنابراین به نتیجه درستی نمی رسند.

 

 

 

 

اگر مدت طولانی با مشکل افسردگی روبرو بودید و آثاری از بهبود را در خود ندیده اید، بهتر است به فکر بررسی سلامت جسمانی تان هم باشید، چون ممکن است اصل مشکل سروتونین نباشد!

-

-

بروید سراغ جسم تان!

 

شاید یکی از دلایلی که شما با وجود امتحان کردن ترکیبی از 20 دارو و داشتن علائمی مانند تحریک پذیری، خستگی، بی تفاوتی و ... بهتر نمی شوید این باشد که اصل مشکل شما کمبود سروتونین یا نور اپی نفرین در مغزتان نیست و دلیل دیگری مانند پارگی در دیافراگم یا مشکلی در دریچه آئورت وجود دارد.

 

برخی شرایط خاص پزشکی ممکن است با افسردگی اشتباه گرفته شود که از جمله آنها می توان به کم کاری تیروئید، کمبود ویتامین D، کمبود ویتامین B12، مقاومت به انسولین یا عدم تعادل قند خون و کم خونی اشاره کرد. به همین دلیل شما حتما باید به پزشک مراجعه کنید و از این نظر بررسی شوید. با این حال این کار می تواند پرهزینه باشد چون برای اطمینان باید چکاپ کامل انجام دهید. 4 آزمایش خون مهمی که فرد مبتلا به افسردگی مزمن باید انجام دهد به شرح زیر است:

 

* آزمایش CBC (شمارش گلبول های خون)

* آزمایش متابولیک

* آزمایش تیروئید از جمله T3، T4، TSH و آنتی بادی تیروئید

* اندازه گیری سطح ویتامین D و B12

تیروئیدتان را بررسی کنید

 

هر فردی که افسردگی مزمن دارد به احتمال خیلی زیاد مشکل تیروئید نیز دارد. این نه اغراق است و نه دروغ. گاهی اوقات متخصصان غدد فقط آزمایش TSH را برای بیمار تجویز می کنند بدون آنکه کل هورمون های تیروئید را بررسی کنند؛ بنابراین به نتیجه درستی نمی رسند. اگر وزن اضافه کردید، خستگی افراطی داشتید و در کارهای تان کند بودید، بهتر است آزمایش کامل تیروئید را انجام دهید. سطح T3 و T4 می تواند مشکلات جزیی مانند تغییر خلق و خو و سطح انرژی را مشخص کند.

از ویتامین های B12 و D چه خبر؟

 

کاهش میزان این دو ویتامین می تواند افسردگی شدید ایجاد کند. با توجه به مطالعه ای که در سال 2009 انجام شد سه چهارم نوجوانان ایالات متحده و بزرگسالان کمبود ویتامین D دارند. محققان دریافتند سطوح پایین ویتامین D احتمال افسردگی را بالا می برد.

بدون شک آجیل به عنوان میان وعده، عسل در چای و غلات سبوس دار در صبحانه در اندازه مناسب می تواند در رژیم غذایی تان مفید باشد اما اگر همین خوراکی ها هم زیاد استفاده شود می تواند قند خون را بالا ببرد. گاهی حذف آرد سفید و قند از رژیم غذایی می تواند تاثیری فوری داشته باشد و خیلی راحت افکار مرگ و احساسات بد را از شما دور کند.

از متخصص کمک بگیرید

 

بسیاری از متخصصان مختلف افسردگی را درمان می کنند که از جمله آنها می توان به پزشکان عمومی، داخلی، زنان و همچنین روانپزشکان و روانشناسان اشاره کرد. migna.ir مراجعه به هر کدام از این افراد نتایج متفاوتی دارد. بسیاری از افرادی که اقدام به درمان افسردگی می کنند برای این نوع بیماری و درمان آن آموزش ندیده اند بنابراین بهتر است در این مورد از یک متخصص در این رشته یعنی روانپزشکان کمک بگیرید.

 

تحریک مغناطیسی را امتحان کنید

 

تحریک مغناطیسی ترانس کرانیال یا TMS یک روش غیرتهاجمی است که باعث تحریک سلول های عصبی مغز با پالس مغناطیسی کوتاه می شود. این دستگاه روی پوست سر قرار می گیرد و از طریق جمجمه عبور و قشر مغز را تحریک می کند. این روش را سازمان غذا و داروی آمریکا تایید کرده است.

راهی برای کاهش استرس تان پیدا کنید

 

صحبت از کم کردن کار نیست بلکه بحث بر سر تغییر شیوه زندگی است. تغییراتی مانند عوض کردن شغل برای تجربه محیط کار آرام تر و کم استرس تر، نقل مکان به یک خانه کوچک که نورگیر است یا داشتن یک حیوان خانگی.

 

شاید غیرممکن باشد که خلق و خویتان را انعطاف پذیر نشان دهید در حالی که از استرس مزمن رنج می برید چون در این حالت ارتباط بخش هیپوکامپ مغز و آمیگدال افزایش پیدا می کند و باعث اختلال در حافظه و تولید کورتیزول بیشتر می شود. راه های دیگری مانند تکنیک های آرام بخش هم می تواند در کاهش استرس شما کارساز باشد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...