رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

پایان نامه ارائه چارچوب معماری سازمانی سرویس گرا مبتنی بر چارچوب زکمن توسط سمیه جان بخش و به راهنمایی دکتر فریدون شمس و مشاوره دکتر علی سیدی برای دریافت درجه کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر از دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات در سال 86-1385 تهیه شد که فایل PDF اون رو از لینک داده شده می تونید دانلود کنید.

 

چکیده:

بسیاري از سازمانها هم اکنون در حال برنامه ریزي و یا اجراي سطحی از معماري سرویس گرا در درون سازمان خود هستند زیرا سرویس گرایی ساختاري را براي مدلهاي فرآیند کسب و کار ارائه می دهد که می تواند انعطاف پذیري و چابکی فرآیندهایی که در مقابل تغییرات می بایست دوباره مدلسازي شوند، را به صورت چشمگیري افزایش دهد.

بحث همتراز شدن فناوري اطلاعات و کسب و کار همواره در توسعه نرم افزارها به صورت جدي مطرح بوده است. بنابراین به منظور همترازي سرویس ها و مولفه هاي نرم افزاري با اهداف کسب و کار می بایست معماري سرویس گرا را در سطح سازمان توسعه دهیم و براي اینکه مفهوم معماري سازمانی سرویس گرا تحقق یابد و از سازگاري و تمامیت آن اطمینان حاصل شود ، نیاز دارد که از سوي مفهوم مهم دیگري به نام چارچوب حمایت شود زیرا بدون وجود چارچوب ، معماري معنایی ندارد و چارچوب معماري را در جهتی هدایت می کند که کسب و کار و فناوري آن گونه که لازم است ، هم جهت با یکدیگر باشند.

متاسفانه تا به حال هیچ چارچوبی قطع ی براي معماري سازمانی سرویس گرا ارائه نشده است ، بنابراین ارائه یک چارچوب معماري سازمان سرویس گرا می تواند حائز اهمیت باشد . براي این منظور در این تحقیق از چارچوب زکمن که به عنوان چارچوب مرجع معماري سازمانی شناخته می شود ، استفاده شده است و سعی شده است که با نمایش تاثیر رویکرد معماري سازمانی سرویس گرا در چارچوب زکمن در واقع نمایی از یک چارچوب معماري سازمانی سرویس گرا نمایش داده شود.

در این تحقیق با توجه به اهمیت هم تراز شدن لایه کسب و کار و فناوري ، به علت اینکه تا به حال به بررسی تاثیر رویکرد معماري سازمانی سرو یس گرا در لا یه ها ي کسب و کار در قالب یک چارچوب پرداخته نشده است ، بنابراین در این تحقیق تاثیر بکارگیري معماري سازمانی سرویس گرا در سه سطر بالایی چارچوب زکمن و به صورت مشخص تر به توصیف و تعریف مجدد مفاهیم و مدلهاي این سه سطر با توجه به نقش سرو یس در تمام ی ستونها ي این چارچوب پرداخته شده است و در نها یت با استفاده از یک مطالعه موردي و اعمال چارچوب معماري سازمانی سرویس گرا در آن ، به نقش اثرگذار معماري سازمانی سرویس گرا در چابکی و تعامل پذیري سازمان مورد مطالعه پرداخته شد.

 

فهرست کلی مطالب:

چکیده

مقدمه

فصل اول: چارچوب تحقیق

فصل دوم: آشنایی با ادبیات معماری سرویس گرا

فصل سوم: معماری سازمانی سرویس گرا

فصل چهارم: چارچوب سازمانی برای معماری سروبس گرا

فصل پنجم: کار موردی

فصل ششم- خلاصه و نتیجه گیری

پیوست ها

فهرست منابع

فهرست نام ها

خلاصه انگلیسی

 

دانلود پایان نامه

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...