رفتن به مطلب

مسکونی کردن مریخ با بمباران اتمی


Mohammad Aref

ارسال های توصیه شده

الون ماسک، مالک شرکت فضایی اسپیس‌ایکس، به تازگی

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
پیشنهاد بسیار عجیبی برای قابل سکونت ساختن سیاره مریخ ارائه کرده است و معتقد است که می توان با بمباران اتمی، حرارت این سیاره را به حد مناسب برای زندگی انسان رساند.

 

ccjgx4qrm3r8f5wfsxlf.jpg

انسان به شدت به دنبال یافتن یک مرکز ثانویه برای زندگی بشر است و در این میان بسیاری از دانشمندان معتقدند که سیاره مریخ به عنوان یک گزینه مناسب برای زندگی بشر محسوب می شود. حال الون ماسک به عنوان یکی از افراد برجسته در رده فناوری به اظهار نظرهای بسیار جالبی در این زمینه دست زده است. الون ماسک که یکی از افراد اصلی پروژه ارسال گردشگر به فضا محسوب می شود معتقد است که برای تنظیم حرارت سیاره مریخ می توان این سیاره را با بمب های اتمی مورد هدف قرار داد.

 

او معتقد است این کار می تواند ساختار دمای سیاره مریخ را در حدی بالا ببرد که حرارت موجود در این سیاره نه بسیار زیاد و نه بسیار کم باشد. انفجار این بمب‌ها می تواند گرمای بسیار زیادی ایجاد کند و باعث ذوب شدن یخ‌های دی‌اکسید کربن موجود بر روی مریخ شود. با انتشار حجم عظیم دی‌اکسید کربن، اتمسفر مریخ ضخیم‌تر شده و این امکان را ایجاد می‌کند تا آب بر روی سطح این سیاره بوجود بیاید و بشر بتواند در این محیط زندگی کند، البته مشکلات زیادی در راه عملی کردن این ایده وجود دارد. گوشه ای از مصاحبه وی را در ویدئوی زیر مشاهده کنید:

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
D8%AF%D9%86_%D9%85%D8%B1%DB%8C%D8%AE_%D8%A8%D8%A7_ %D8%A8%D9%85%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D9%86_%D8%A7% D8%AA%D9%85%DB%8C

حال دانشمندان متخصص در زمینه های زمین شناسی نیز در این زمینه ساکت ننشسته اند و به اظهار نظرهایی درباره این تئوری جنجالی دست زده اند. پروفسور برایان تون (Brian Toon) از دانشگاه کلورادو درباره قابل سکونت کردن مریخ نظرات مخصوص به خود را دارد، او معتقد است که بشر می تواند ساختار این سیاره سرخ را مناسب زندگی بسازد ولی استفاده از بمب های اتم را راهکار مناسبی برای این کار نمی داند.

 

 

3bhieipjvfosou9nxv.jpg

مایکل مان (Michael Mann) از دانشگاه علوم زمین شناسی دانشگاه پن در این باره به نکات جدیدی اشاره می کند. او معتقد است که شاید بتوان حرارت این سیاره را با بمباران اتمی تعدیل کرد ولی این امر به زنجیره ای از مشکلات دیگر منتهی خواهد شد که می تواند به شدت زندگی در این سیاره را دشوارتر از شرایط فعلی بسازد. او معتقد است که این بمباران موجب ایجاد ریز ذرات بسیار زیاد در جو این سیاره خواهد شد و همین امر نیز جو این سیاره را برای زندگی دشوار خواهد ساخت. با این حساب به نظر می رسد که تئوری ارائه شده توسط الون ماسک جایگاه علمی چندان نیرومندی در میان دانشمندان ندارد و نمی توان بر روی آن به عنوان یک گزینه مناسب برای قابل سکونت سازی مریخ حساب کرد.

 

منبع: سایت بیگ بنگ

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...