رفتن به مطلب

حل معمای اوتیسم با کشف گذرگاهی جدید در مغز


ارسال های توصیه شده

دانشمندان علوم پزشکی از شناسایی گذرگاه سیگنال دهی به خصوصی در مغز خبر داده اند که احتمالا ارتباط مستقیمی با ابتلا به اوتیسم دارد.

 

 

 

 

 

 

در سالهای اخیر درک دانشمندان از بیماری اوتیسم یا همان درخودماندگی افزایش قابل توجهی یافته و نه تنها داروهای مؤثری تولید شده است بلکه روشهای تشخیصی این بیماری نیز متنوع تر از قبل شده است.

 

اکنون تیمی از دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا در اروین (uci) موفق به کشف گذرگاه سیگنال دهی به خصوصی در مغز شده اند که ممکن است مسؤل بروز اختلالات شناختی مرتبط با اوتیسم باشد. اگرچه صدها ژن مختلف به عنوان عامل مرتبط با اوتیسم شناسایی شده است اما مشخص شده که بسیاری از آنها بخشی از گذرگاه سیگنال دهی تازه کشف شده نیز به شمار می آیند.

 

این یافته دانشمندان را بر آن داشته تا به این باور برسند که نواقص چندگانه مرتبط با این گذرگاه نقش مهمی در ایجاد تغییراتی در مغز و فراهم شدن زمینه ابتلا به اوتیسم داشته باشند.

 

این گذرگاه تازه کشف شده ip3r نام دارد و دانشمندان تلاش می کنند تا دریابند که آیا نواقص مرتبط با آن در طیف کلی انواع بیماری اوتیسم دیده می شود یا نه.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...