رفتن به مطلب

تماشا کنید: نوزاد رباتیک دلایل خنده‌ی نوزادان را برملا می‌کند


ارسال های توصیه شده

تماشا کنید: نوزاد رباتیک دلایل خنده‌ی نوزادان را برملا می‌کند

02 مهر 1394 - زومیت

 

d6ee8c0a1bbdf258cee6b8f883d123fc_XL.jpg

محققان دانشگاه سن دیگو در کالیفرنیای آمریکا روبات نوزادی را به منظور بررسی فرضیه‌های مطرح شده در خصوص خنده‌ی نوزادان و مادرانشان توسعه داده‌اند. اطلاعات ارائه شده توسط این دانشمندان حکایت از این دارد که نوزادان بیش‌ از آنچه که تصور می‌شد، مهارت و آگاهی دارند.

 

 

محققان در دانشگاه سن دیگو کالیفرنیا برای آزمایش فرضیه‌های مطرح شده در خصوص علل خنده‌ی نوزدان، روباتی را طراحی کرده‌اند. در مرحله‌ی اول محققان تعاملات بین ۱۳ مادر و نوزاد را از چهار جنبه‌ی مختلف مورد بررسی قرار داده‌اند. این چهار جنبه شامل زمان‌ خندیدن نوزاد، خندین مادر و نوزاد، خنده‌ی مادر و زمانی است که هیچ یک از مادر و نوزاد لبخندی را بر لب ندارند.

 

براساس مطالعات اولیه‌ی انجام شده که در آن دانشمندان اعتقاد داشتند طرفین سعی در تاثیرگذاری روی یکدیگر دارند، این نتیجه حاصل شد که مادران معمولا در تلاشند تا زمان خندیدن خود و کودکشان را افزایش دهند. در مقابل نوزادان زمانی لبخند می‌زنند که درصدد نشاندن لبخند روی لب مادرشان باشند.

این بدین معنی است که مادران سعی دارند تا خود و نوزاد را تشویق به خنده کنند، در حالی که نوزادان علاقه دارند تا شاهد خنده‌ی مادر باشند.

 

دانشمندان با گردآوری اطلاعات کسب شده از یافته‌های خود، روباتی را با عنوان دیگو-سن توسعه داده‌اند که لبخند زدن آن براساس الگویی شبیه به نوزادان طبیعی است.

براساس آزمایش‌هایی که محققان روی این نوزاد مصنوعی انجام داده‌اند، به این نتیجه رسیده‌اند که نوزادان در پی آنند تا با لبخند زدن، والدین خود و مخصوصا مادران خود را فریب دهند. در واقع نوزادان با لبخند زدن تنها در پی تحریک حس شادی در مادران و به خنده واداشتن آن‌ها هستند.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...