رفتن به مطلب

شناسایی و اولویت بندی معیارهایی برای ارزیابی عملکرد زنجیره تامین خدمات


ارسال های توصیه شده

بحث مديريت زنجیرۀ تأمین و ارزيابی عملكرد زنجیرۀ تأمین در شرکتهای خدماتی در مقايسه با شرکتهای تولیدی بسیار کم و محدود است؛ بنابراين ضرورت مطالعات بیشتر در اين حوزه وجود دارد. از اينرو، هدف از اين مقاله شناسايی و اولويتبندی شاخصهای ارزيابی عملكرد زنجیرۀ تأمین خدمات است؛ بنابراين در ابتدا با مرور ادبیات موضوع به تعريف فرايندهای زنجیرۀ تأمین پرداخته شد. سپس معیارهای اندازهگیری اين فرايندها تشريح شد. بعد از استخراج معیارهای ارزيابی عملكرد، اين معیارها با شاخصهای مدل اسكور و سروکوال دسته بندی شدند و درخت تصمیمگیری طراحی شد. در ادامه، پرسشنامه تهیه و در بین مديران هتلهای پنج ستارۀ شهر تهران، بهعنوان خبرگان صنعت خدمات، توزيع شد. بعد از جمع آوری پرسشنامه از روش AHP فازی برای اولويتبندی معیارها استفاده شد. درنهايت، تحلیل ها انجام گرفت و معیارها دستهبندی شد. نتايج نشان میدهد شاخص قابلیت اطمینان دارای بالاترين اولويت و شاخص ملموسبودن دارای کمترين اهمیت در زنجیرۀ تأمین خدمات است.

 

واژه های کلیدی: ارزیابی عملکرد زنجیرة تأمین، زنجیرة تأمین خدمات، مدل اسکور، مدل سروکوال.

نویسندگان: محمود رضا مستقیمی، محمد رحیم رمضانیان، محمد اسماعیل زاده

 

دانلود مقاله

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...