رفتن به مطلب

اعتیاد به خرید در افراد افسرده


ارسال های توصیه شده

اعتیاد به خرید کردن یکی از انواع عارضه‌هایی است که در افراد مبتلا به افسردگی دیده می‌شود.

 

 

 

 

 

 

سیما فردوسی روانپزشک در بیان اختلالات رفتاری متفاوتی که افسردگی در افراد ایجاد می‌کند‌، گفت: افسردگی امکان دارد در افراد باعث ایجاد اختلالات رفتاری گوناگونی از قبیل مشکلات رفتاری در غذا خوردن، خرید کردن و حتی در خواب افراد شود.

 

وی در ادامه افزود: افراد افسرده غالبا در رفتارهای خود دچار افراط یا تفریط می‌شوند به طور مثال اعتیاد به خرید یکی از اختلالات رفتاری است که برخی از افسردگی‌ها سبب آن است که فرد مبتلا به این مشکل رفتاری‌، دچار ولخرجی بی حد و حساب، به شکلی نامتناسب و افراط گونه است فرد افسرده با انجام این عمل، لذت برده و اضطرابهای درونی خود را کاهش می‌دهد.

 

این روانپزشک با بیان اینکه شیوع این نوع عارضه افسردگی در بزرگسالان بیشتر است و در هر دو جنس دیده می‌شود، گفت: افسردگی در کودکان نیز غالبا با عوارضی همچون،‌کج خلقی، کم خوابی، گریه و قهر کردن، بیزاری از مدرسه و درس،‌ تمایل به تنهایی و دوری از جمع دوستان همراه است.

 

دکتر فردوسی در پایان خاطر نشان کرد: با مراجعه به روانپزشک و انجام راهکارهای رفتار درمانی و در صورت نیاز به دارو درمانی می‌توان افسردگی و عوارض ناشی از آن‌را برطرف کرد و در صورت عدم توجه و درمان این بیماری در کودکان، افسردگی و عوارض ناشی از آن سلامت روانی فرد را در تمام طول رشد و زندگی و حتی در بزرگسالی به خطر انداخته و غالبا چنین کودکانی در بزرگسالی با مشکلات گوناگون این عارضه در اکثر جنبه‌های زندگی خود مواجه خواهند شد و از این رو به والدین چنین کودکانی توصیه اکید می‌شود برای درمان افسردگی کودک خود حتما اقدامات لازم را انجام دهند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...