رفتن به مطلب

خجالت در کودکی، فوبیا در بزرگسالی


ارسال های توصیه شده

یک روانشناس بالینی با بیان اینکه علت اصلی تجربه فوبیا در بزرگسالی خجالتی بودن در دوران کودکی است، گفت: ریشه فوبیا (ترس مرضی) در بزرگسالی را باید در خجالتی بودن آن فرد در کودکی دنبال کرد.

 

 

محمد یعقوبی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه شخصیت والدین، سخت‌گیری آن‌ها و محیط خانواده از جمله علل خجالتی بودن کودکان است، اظهار کرد: در مناطقی که بیشتر فرهنگ مردم آن‌ درون‌گرا است چنین جوامعی ترجیح می‌دهند که کودکان باوقار و مؤدب تربیت کنند.

 

وی با اشاره به اینکه والدینی که خصلت دیکتاتوری دارند کودکانشان را در شرایط سخت و طاقت‌فرسا تربیت می‌کنند، افزود: مشاهده شده این دسته از کودکان اغلب کودکی نکرده و تجربه‌ای از دوران کودکی خود ندارند.

 

این روان‌شناس بالینی ادامه داد: والدینی که به کودک خود اجازه ابراز وجود نمی‌دهند و وجود آن‌ها را نادیده می‌گیرند کودکانی خجالتی تربیت می‌کنند که برای از بین رفتن این حالت، والدین باید فرزندان خود را در شرایطی قرار دهند که مجبور شوند با دیگران صحبت کرده و با افراد چانه‌زنی کنند.

 

یعقوبی ادامه داد: والدین باید برون‌گرا باشند و شرایطی را برای فرزند خود فراهم کنند که کودک وادار شود برای آن‌ها بازیگری کند، زیرا کودک می‌تواند در دنیای بازیگری موقعیت‌های مختلفی را تجربه کند .

 

وی با بیان اینکه کودکانی که خجالتی هستند در دوران مدرسه از قرار گرفتن در جمع فراری می‌شوند، افزود: معلمان و مربیان آموزشی باید آن‌ها را در گروه‌های مختلف تقسیم‌بندی کنند تا حالت خجالتی بودن آن‌ها برطرف شود.

 

این روان‌شناس بالینی با بیان اینکه مراجعه به روان‌شناس آخرین گزینه درمان خجالتی بودن کودک است، گفت: افرادی که در بزرگسالی از قرار گرفتن در جمع فراری هستند و تنهایی را بر جمع ترجیح می‌دهند ریشه این حالت در کودکی آن‌ها است، چراکه تجربه یک استرس خاص باعث می‌شود کودک درون‌گرا شود و در این حالت نمی‌تواند برای رفع مشکل از دیگران کمک بخواهد.

 

یعقوبی ادامه داد: والدین درصورتی‌که متوجه خجالتی بودن فرزند خود شدند به کودک زیاد توجه نکنند زیرا این امر کودک را حساس می‌کند البته ذکر این نکته حائز اهمیت است که خجالتی بودن کودک باید در همان دوران کودکی درمان شود .

 

وی با بیان اینکه علت اصلی تجربه فوبیا در بزرگسالی خجالتی بودن در دوران کودکی است، گفت: ریشه فوبیا (ترس مرضی) در بزرگسالی را باید در خجالتی بودن آن فرد در کودکی دنبال کرد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...