رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

سلام

 

اگر شما هم اهل آکواریوم و نگه داری از ماهی‌ها باشید احتمالاً با این مشکل مواجه شدید که گاهی اوقات بعد از تغییر آکواریومتون بعضی از وسایلی که قبلاً تهیه کردید با آکواریوم جدید ناسازگار خواهند بود.

 

یکی از مشکلاتی که در این رابطه برای من پیش اومد این بود که یک دستگاه تصفیه‌ی آب (Internal) داشتم و این دستگاه نسبت به آکواریوم فعلی‌ام بزرگ بود، به طوری که فشار آب خروجی از دهانه‌ی دستگاه به حدی زیاد بود که به شدت موجب آزار ماهی‌ها میشد و اصلاً امکان استفاده از این دستگاه مقدور نبود.

 

البته برای حل این مساله چند راه وجود داشت، راه‌هایی مثل استفاده از فشار‌شکن یا یک سری روش‌های دیگه... اینجا بود که من یک تصمیمی گرفتم، و فکر کردم طرحی پیاده کنم که علاوه بر اینکه از تمام قدرت دستگاهم استفاده می‌کنم، مساله ‌ي فشار حل بشه، و علاوه بر این سیستم تصفیه آب رو یکمی تقویت کنم.

 

و اینطوری شد که با یک طرح خیلی ساده حجم آب خروجی از دهانه‌ی دستگاه رو به یک مخزن دیگه انتقال دادم، و در اونجا علاوه بر اینکه یک سیستم تصفیه‌ی اضافی برای این آب در نظر گرفتم، با تعبیه یک خروجی مناسب فشار بسیار ملایم و قابل قبولی بدست آوردم، به طوری که در حال حاضر:

اولاً آب دائماً در یک سیکل بسته تصفیه و فیلتر میشه

ثانیاً آب دارای یک جریان ملایم و کنترل شده هست که به سلامت و شادابی ماهی‌ها کمک میکنه

و ثالثاً بدون تحمیل کوچکترین هزینه‌ای از یک دستگاه قدیمی دوباره استفاده شده
:4chsmu1:

 

 

تصاویر طرح و کارهای انجام شده به سادگی گویای تمام ماجرا خواهند بود.

 

 

برای این‌کار از :

 

 

  1. 1 عدد بطری آب‌ آشامیدنی
  2. 1 شلنگ مناسب ( شما میتونید از شلنگ های بی‌رنگ موجود در بازار استفاده کنید.)
  3. کمی اسفنج، و ماسه های ریز و درشت برای تصفیه ( میتونید به آکواریوم فروشی مراجعه کرده و سرامیک و ذغال و ... هم تهیه کنید.

 

استفاده شده .

 

 

اما واقعاً راندمان اصلی این کار کی نمود پیدا می‌کنه ؟

من فکر می‌کنم زمانی میشه ادعا کرد به نتیجه‌ی مطلوب دست پیدا کردیم که حداقل نوع فیلتر اضافی ای که در نظر گرفتیم رو متفاوت از فیلتر اول تعریف کنیم.

مثلاً فیلتر دوم یک فیلتر شیمیایی باشه (برخلاف فیلتر اول که به صورت فیزیکی آب رو تصفیه می‌کنه) پس از شما میخوام تا به این طرح فقط به عنوان یک جرقه برای بازتعریف بعضی وسایل قدیمی نگاه کنید. و در ادامه برای به چالش کشیدن، و بهبود طرح های خامی که به ذهنمون می‌رسه حرکت کنیم.

 

 

چه کارهای دیگه‌ای میشه کرد ؟

قطعاً راه‌های بسیار خوب دیگه ای برای ارتقای این سیستم وجود داره

مثلا اگر شما با بطری‌ای که من به عنوان مخزن تصفیه داخل آکواریوم گذاشتم مشکلی دارید (جاش رو ندارید یا از نماش خوشتون نمیاد و یا برای تعویض و تنظیفش مایل نیستید که دستتون رو داخل آب ببرید) میتونید سیستم رو به یک فیلتر External تبدیل کنید و بعبارتی تمام مخزن تصفیه رو از تانک خارج کنید. :w16::icon_gol:

 

 

امیدوارم موفق باشید و لطفاً هرنکته ای‌به نظرتون می‌رسه بفرمایید تا همگی استفاده کنیم :a030:

 

 

 

cx6e0yuq17b5r404jlb.jpg

 

 

xw80tjazn2a7lpgjtc17.jpg

 

 

u340f9m5t0skw0gyjs.jpg

لینک به دیدگاه

مشابه این‌کاری که در بالا صورت گرفته رو دوستان دیگه ای هم انجام دادند و در اینترنت قرار دادند که در زیر یک نمونه رو می‌بینید :

 

در اینجا باز هم میشه از همون فیلتر (Internal) قدیمی برای پمپاژ آب استفاده کرد، و شلنگ خروج آب رو به داخل یک مخزن ثانویه که با مواد مناسب تصفیه ای پر شده وارد کرد.

 

این دوست گرامی از یک "داکت مخصوص سیم و کابل برق" که در مغازه های الکتریکی میتونید پیدا کنید، به عنوان مخزن استفاده کرده.

نکته ای که درباره این طرح وجود داره اینه که شما دائماً صدای ریختن آب از مخزن به داخل آکواریوم رو در محیط خواهید داشت.

این داکت رو هم میتونید روی لبه های آکواریوم مستقر کنید (مثل تصاویر) و یا کل داکت رو روی پل آکواریوم قرار بدید (برای شکم ندادن در دراز مدت).

 

 

 

1407973120092.jpg

 

 

 

تصاویر و یا توضیحات بیشتر درباره کار این دوست گرامی رو هم می‌تونید در

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
دنبال کنید. :icon_gol::a030:

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...